Slovenija

Invalidu obrnili hrbet

Ljubljana, 10. 02. 2012 18.37 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 1 min

26-letni Danijel Spasojević, ki potrebuje 24-urno nego, bo moral zapustiti center Soča. A ker bi rad ostal v Ljubljani, se je obrnil na Društvo distrofikov Slovenije, vendar mu, kot trdi, nočejo pomagati. V društvu odgovarjajo: Danijel hoče le izsiliti bivanje v Ljubljani.

Pridružite se uradni strani oddaje 24UR na Facebooku s klikom na

 

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • praznicna
  • razvlazilec
  • kosilnica
  • orodje bosch
  • vrtna hisa
  • agregat
  • vegira
  • kovinski regal
  • ceplinik
  • radiator
  • lestev
  • cistilec
  • plastici regal
  • delovna miza
  • kovinska omara
  • kovcek

KOMENTARJI (76)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Oreel
12. 02. 2012 21.05
+2
Jožajoža kaj pa veš kaj če tvoja punca rodi otroka z mišično distrofijo če jo seveda imaš ,kaj ga boš kar peljal v zavod ali pa boš pustil punco in otroka sama ali kaj ker si več kot očitno nestrpen do invalidov ali se motim ? upaš lahko samo da ne boš sam nikoli odvisen od drugih in da niti na wc ne boš mogel sam ,šele potem boš spoznal kakšno življenje imaš sedaj,in se boš drugič raje ugriznil na jezik.
swz112
12. 02. 2012 01.12
+0
model nikol ne bo mogu na šmarno goro peš,pa kšne babe nategnt...že tko je prkrajšan za velik stvari...nej mu dajo flet u lublani ,če si že tko močno želi
theykilledKenny
11. 02. 2012 19.21
+0
Recesija je, denarja ni. Tudi invalidi se bodo morali na to navaditi. Žal.
gospakatja
11. 02. 2012 18.46
+11
prav je, da se človek bori za svoje pravice!!! vprašanje je le, ali je pravica posameznika (invalida ali ne), da mu država zrihta in zagotavlja bivanje, kjer mu, pač, zapaše. kje pa piše (to ni retorično vprašanje!), da mora država zrihtati in plačati bivanje v ljubljani, če ti lahko (po)nudi bivanje in polno oskrbo kje drugje? marsikdo bi rad živel v ljubljani, ker je tam več možnosti za službo, ker ima boljši dostop do galerij in teatra, ker ima tam prijatelje in ker je tam več družabnega življenja. vendar za to ni pristona država. tudi oskrba invalida ima svoje meje, še posebno v teh časih!! sodidarnost z invalidi pomeni, da mu ne boš zaparkiral dostopa na klančino ali da boš doniral sredstva za raziskavo in reševanje njegove invalidnosti (ali mu boš pomagal, da bo lahko kaj vzel s police, ki je v trgovini ne doseže; mu držal dežnik nad glavo, če je na vozičku brez dežnika; mu pomagal odpreti vrata, ki se odpiraja proti njemu; mu pomagal pri urejanju dokumentov, če urad nima urejenega dostopa za invalide; ga varoval, branil, zagovarjal in ščitil, če je žrtev nesramnosti in prepotence; mu stisnil v roko dvajsetaka, če veš, da je v denarni stiski; se odmaknil, če vidiš, da ga tvoj stol ovira; se z njim ustavil in poklepetal, če veš, da je osamljen in zapuščen,.....) skratka, da nisi zraven le na takih ali drugačnih protestih proti državi. odnos do invalida je točno to, ODNOS, odnosi pa so vedno zasebna zadeva med dvema posameznikoma (tabo in invalidom!!!). in ja, vem kaj govorim, saj sem sama na vozičku!!
tamar
11. 02. 2012 13.13
+5
Če ne bi vsi samo pričakovali, da bo država poskrbela za vse, bi bilo dovolj za vse, ki jim zmanjka za kolikor tolko normalno življenje. Ljudje smo se navadili na državno, socialno pomoč( včasih je bilo težko priznati). Prosilcev opravičenih in ne upravičenih je veliko, ker je človeški stavek "izkoristi vse, kar je možno", Se pravi UZMI SVE ŠTO TI ŽIVOT PRUŽA, Ko pa rabiš delavca , ga pa ni ali pa se obnaša in dela, men se J .........
cocacolalife
11. 02. 2012 12.35
+11
za tiste ki tukaj trdite da je vseeno kje invalidi živijo v sloveniji, naj vam pojasnim zakaj ljubljana? zato ker je edino v ljubljani urejena oskrba invalidov za 24h, obstaja več takšnih zavodov ki nudijo pomoč na domu in tudi veliko privat služb z negovalci. po drugih krajih ni tako vse lepo urejeno in niti mesta niso prilagojena invalidom kot ljubljana. veliko invalidov se je prav iz tega razloga iz manjših krajev preselilo v prestolnico. v ljubljani se invalid lahko vozi z mestnim avtobusom, hodi po nakupih, večja možnost za zaposlitev in nasploh večje možnosti so za samostojno življenje.
Important notice
11. 02. 2012 14.20
+7
Ali res misliš, da invalid lahko samo v Ljubljani normalno preživi? Zakaj misliš, da se invalid v Kranju ne more voziti z mestnim avtobuisom? Je to prepovedano? Vse več podjetij zaposluje invalide v njihovi kvalifikaciji, ker jim gre to v davčno olajšavo. To je tudi razlog, da dandanes invalid lažje dobi zaposlitev kot "neinvalid". Seveda odvisno od njegove izobrazbe in ambicij. Zakaj misliš, da invalid v Murski Soboti ali Zgornjem Kašlju ne more biti samostojen? Če potrebuje pomoč, lahko pokliče 24 urno službo kjerkoli - Slovenijo lahko prevoziš od Vzhoda do Zahoda v dobrih dveh urah! Če se pa sredi noči zgodi kaj hudega, je pa tako ali drugače na vezi z dežurno zdravstveno službo ali celo z gasilci. Imam gluhonemo teto, ki živi popolnoma sama .... na roki ima zapestnico z gumbom na katerega pritisne v sili. S pritiskom na gumb pokliče center, ki ima povezavo po vsej Sloveniji in iz najbližjega centra so najkasneje v dvajsetih minutah pri njej. Pa ne živi v Ljubljani ampak v manjšem kraju z dobrih 20000 prebivalci!
cocacolalife
11. 02. 2012 19.54
+3
pišeš o nečem v kar se sploh ne zastopiš. ne gre za to da samo v ljubljani lahko normalno preživi, normalno lahko živi kjer koli, ampak kjerkoli ni toliko prilagojeno (avtobusi, klančine, dvigala, pomoč, oskrba...). absolutno NI res da lahko pokliče za pomoč 24urno službo kjer koli v sloveniji če je popolnoma nepokreten, ker v sloveniji ni vse povsod tako lepo oskrbljeno kot misliš. v manjših mestih imajo socijalno oskrbo na domu ki dela vsak delovnik od 7h-15h, pol se pa znajdi. fant na vozičku potrebuje kataterizacije, previjanje plenic, pomoč pri odvajanju, hranjenje, oblačenje... marsikaj. ne moreš ga vzporejat z gluhonemo teto, ki hodi, ima pokretne roke in si lahko sama obriše zadnjico ko opravi potrebo. enostavno ni isto. fant se bori zase in tako je prav!
Tonček Balonček
11. 02. 2012 20.32
-5
PA o kom zdaj govorite, o ettraplegiku ali o mestnih avzobusih, botite ersni! Terraplegiki imajo zagotovljene oseben asistente, zakaj bi moral bivati v Ljublajni, saj ne gre nikamor.
cocacolalife
11. 02. 2012 22.19
+4
zagotovljene??? veš kako je težko pridobit osebnega asistenta, to je cel proces, birokracija... čakanje... Ma kaj se sploh zavedate kaj je distrofik, da njemu mišice izumirajo in bo vsak dan slabši. Naj se bori in naj bo samostojen. Kaj napadate človeka!
b4rdy
13. 02. 2012 21.37
+1
Živim z 4-imi distrofiki: od otroka do babice. Vse se da zrihtat,samo nekaj je treba naredit ne pa samo čakat od kje ti bo kdo kaj dal.... In to ni res da je vsak dan slabši.... Potem takem nej pa dajo vsem distrofikom stanovanja v ljubljani...ja kam bomo pa pršli...
Matej Sres
11. 02. 2012 12.31
+24
Dejstvo je, da namesto ogromne socialne pomoci, ki jo namenjajo romom, ki samo sedijo doma oz prosjacijo okrog pa se razmnozujejo kot crna kuga bi lahko ta sredstva namenili v kaj pametnejsega, npr. pomoc pri negi 100% invalidov. Ampak takim, ki se nekaj trudijo naredit, ne pa takim, ki bi samo bluzijo pa cakajo, da jim bo drzava vse placala.
Jožajoža
11. 02. 2012 11.11
-10
po zakonu ga morajo preživljat starši, država pa že tako preveč vlaga v njega.
natist
11. 02. 2012 13.52
+9
ti pa si vseved,,kako smo blaženi, da ti obstajaš in deliš nasvete o problematiki kateri pojma nimaš!!!,,daj prispevek poslušaj in ne samo, da si naslov prebral, pa boš slišal, da ga je mama preživljala in negovala, dokler ni sama hudo zbolela...upam, da se ne bo kdaj kaj takega tebi ali tvoji družini zgodilo, da boš rabil pomoč države, potem boš videl, kako je to hudo...
Jožajoža
11. 02. 2012 20.20
-2
saj jaz sem presrkbljen, rešuje se ta vaš invalid in njegova mama, ki že imata status in državno plačo. upam, da se bo to zgodilo tudi meni in bom dobil pomoč države, in natist, boš videl, da mi ne bo hudo
Oreel
12. 02. 2012 20.59
+1
Jožajoža kaj pa veš kaj če tvoja punca rodi otroka z mišično distrofijo če jo seveda imaš ,kaj ga boš kar peljal v zavod ali pa boš pustil punco in otroka sama ali kaj ker si več kot očitno nestrpen do invalidov ali se motim ? upaš lahko samo da ne boš sam nikoli odvisen od drugih in da niti na wc ne boš mogel sam ,šele potem boš spoznal kakšno življenje imaš sedaj,in se boš drugič raje ugriznil na jezik.
Tonček Balonček
11. 02. 2012 10.43
+23
Tudi veliko zdravih si en more izbirati kraja bivališča, lepo vas prosim. Še države si ne moremo izbirati. Zakaj bi bili vsi v Ljubljajni in udrihali čez njo?
misholin
11. 02. 2012 10.39
+26
Žal sem prepričan, da ima tokrat prav društvo -možakar res hoče le izsiliti bivanje v Ljubljani!
Important notice
11. 02. 2012 09.57
+16
Strinjam se s tem, da naj bi država pomagala invalidom, ki niso sposobni samostojnega življenja. Vendar samo poglejte kakšna razlika je med posameznimi invalidi. ELENA PEČARIČ je pred leti celo kandidirala za predsednico Slovenije in dokazovala, da življenje invalida ni nič drugačno od življenja "neinvalida", ter da je invalid čisto normalno opravilno sposoben! Živi samostojno življenje, pa je veliko bolj hendikepirana od zgoraj omenjenega, za katerega se strinjam, da želi le izsiliti življenje v Ljubljani. Če pričakuje pomoč države, naj jo sprejme kjerkoli je - v Ljubljani, v Zgornji Kungoti, Lendavi ali Šalovcih ..... Če misli resno, bo hvaležen za vse!
GJCezar
11. 02. 2012 10.04
-9
saj ti ne želim, da se tebi kdaj zgodi, da boš invalid/ka ... ampak menda se vse vrne
Important notice
11. 02. 2012 10.13
+13
QQC - upam, da se mi kaj takega ne bo zgodilo. Vendar, če se mi bo, ne bom zahtevala od države, da mi zagotovi stanovanje v tistem mestu, ki ga bom sama izbrala ..... ampak bom hvaležno sprejela ponujeno! Tudi Danijel bi moral to narediti. Povsod po Sloveniji imajo zdravnike, povsod imajo trgovine in ostale ustanove, zato nima razloga, da odklanja namestitev, ki mu jo je ponudila država.
samuelka
11. 02. 2012 09.22
+21
Ne morem verjet, ko berem komentarje. Pravi invalidi in ne-pravi invalidi? Ste se kdaj vprašali, zakaj je človek - ki ni na vozičku- označen z besedo invalid? Ste kdaj slišali za bolezni, kot je npr. multipla skleroza, pri kateri niso vsi - na srečo- na vozičku? Mislite, da se človek počuti dobro, ko dobi oznako "invalid"?! Pa kaj vam je, ljudje. Poskusite se vživet v njihovo kožo, tudi v kožo Danijela. Ali zaradi bolezni nimajo nobenih pravic? Lahko vsak, ki ima 5 minut časa pljuva po njih? Jim razporeja, kje bo živel? Ta družba gre v maloro, pa ne zaradi politike, ampak zaradi ljudi.
belaroza
11. 02. 2012 11.02
+12
Ko se sprašuješ, če taki ljudje nimajo pravic, ti lahko povem, da jih imajo. Nihče mu ne ukazuje, kje mora živeti, vendar Centri v kraju stalnega bivališča (kar je za Danijela Celje) dobro poskrbijo in rešujejo težave invalida. Tudi Soča pri tem pomaga. Si v zmoti, ko razmišljaš, da se pljuva po invalidih. Ti ki pljuvajo so redki. Po ljudeh-invalidih, ki pa preko medijev izsiljujejo, pa laho pričakujejo tudi to.
b4rdy
13. 02. 2012 21.40
.Samuelka...človek,ki o sebi govori da je invalid je bolan v glavi in sam pri sebi nima pošlihtanih stvari...zame noben človek ni invalid dokler se sam ne nardi invalida..
aojz
11. 02. 2012 09.05
+5
Samo poglejte gornjo sliko. Jaz jim tudi ne bi odprl vrat.
petmar
11. 02. 2012 08.20
+16
Kar se pa invalidskih društev v okviru paraplegikov tiče je pred leti bilo porazno. Zakaj? Bil sem njihov zaposlen in lahko iz prve roke povem, da se sredstva verjetno namenjena za?? trošijo za druge namene. Same osebne in skupinske koristi izhajajo iz državne pomoči tem organizacijam, daleč od namena in potrebe. Tisti pa ki to potrebujejo pa so na koncu lestvice rivaljstva in nimajo in niti nekateri nimajo poguma o tem javno spregovoriti, kaj šele se boriti za svoje pravice. Mislim da so vsi paraplegiki, tetraplegiki, več ali manj priskrbljeni z vsemogočimi socialnimi transferji države, tako da sredstva ki so namenjena za pomoč pomoči potrebnim v okviru društev in zvez uporabljajo daleč mimo miselnosti državljank in državljanov. To so razna pijančevanja in še in še bi lahko našteval.
6zabica
11. 02. 2012 09.12
+11
Ne postavljam se na nikogaršnjo stran, ampak tudi vsi invalidi niso taki reveži...in mediji bi morali biti tisti, ki preverijo obe plati zgodbe in predstavijo resnico, ne pa zavajajo javnost, zaradi večje branosti. Kolikor se spomnim, je nek dom za ostarele (trenutna rešitev) pa imel prosto mesto zanj, pa naj sprejme ponudbo in nato išče dalje...Je pa res, da bi lahko v vseh teh letih, vsa ta razna društva za invalide že zdavnaj ustvarila nek prostor v katerem bi se lahko bivalo človeka dostojno.
gizadlinka
11. 02. 2012 08.17
+12
treba je ločiti med invalidi, ki so invalidi le dokler da ne dobijo invalidske penzije in dodatka za invalidnost, in invalidi, ki so na vozičkih in je njihovo življenje res otežkočeno. In prav tem invalidom bi bilo potrebno povetiti več pozornosti in jim res pomagati, kot se spodobi. Ne pa da podpiramo neke invalide, ki jim nič ni, le delat se jim ne ljui.
cirenij
11. 02. 2012 08.39
+6
Stvar je v tem, da pri nas ni nobene kontrole in se lahko krade vsepovsod v neomejenih zneskih. Kljub temu, da imamo komisije na komisijo in kontrolorjenad kontrolorji ter nadzorne svete in še in še, ki jim je namen le lastna korist. Noče se in noče, kljub računalniški tehnologiji, ker večini pri koritu to paše. Nastrada le tisti zadnji v verigi.
gizadlinka
11. 02. 2012 08.10
+6
za take invalide je pa res treba poskrbeti, ker si res ne morejo sami pomagat, ravno tako niso sami krivi, da so tako bolani. Zanje država in te naše vrle institucije zares premalo poskrbijo. Manj naj bo teh varnih hiš, ko ne veš za kaj sploh so in podpor za tiste, ki so zdravi, saj si vendar zdravi ljudje lahko sami poiščejo bivališče in sredstva za življenje in več za take invalide, ki sami ne morejo poskrbeti zase.
6zabica
11. 02. 2012 09.15
+2
Osebe, ki imajo vsaj kanček vesti, takih komentarjev glede varnih hiš, ne pišejo. Nikakor vam ne želim, da bi doživeli izkušnjo nasilja...in vse kar temu sledi.
Andrej Lorenci 1
11. 02. 2012 06.38
+24
Ljubljana Ni stvar vlade in parlamenta ali predsednika, da uredi bivanje bolnemu človeku. Na Nizozemskem imajo zakon, ki ureja obvezno poselitev oziroma rabo praznih prostorov. V uporabo jih dobijo razne interesne skupine, bendi... Zadeva, ki jo pišem sicer ni direktno povezana s remo o mladem distrofikom, a delno le ureja problem prostorske stiske kadar ni denarja. Fant potrebuje tudi nego. Torej se mora zavedati, da potrebuje ob sebi nekoga z neskončnim potrpljenjem, z veliko mero ljubezni, s širokim spektrom znanja in volje pomagati, kar je neprecenljivo. Kdor nima teh kvalitet, ne more streči distrofiku, saj bi bil prostovoljni suženj. Ujet v potrebe in želje “tega“ mladega Človeka. V članku sem opazil neko mero nestrpnosti tega mladega človeka in žal mi je, da mu ne morem pomagati. Še bolj mi je žal, da bi mu mogoče še hotel pomagati, a pač ne živim v Ljubljani - torej bi v primeru, ko bi jaz ali kdorkoli meni podoben ponudil to in tisto kar lahko, BIL RAZOČARAN. Želim mu izpolnitev želje: živeti v Ljubljani. Sam sem se pred leti Ljubljani odpovedal in ni mi žal. Tudi on, hudemu hendikepu navkljub, se pač mora naučiti znati vzeti tisto kar je na voljo, ne pa tisto, kar misli, da hoče. Tu se ljubezen neha, on pa potrebuje predvsem to. Ljubezen.
trmm
11. 02. 2012 06.55
+21
cirenij
11. 02. 2012 08.43
+4
Andrej v glavnem se stabo strinjam. Vendar ima tudi on kot človeško bitje, ki si sam ne more pomagat, svoje potrebe, želje in hrepenenja. Ki si jih zdrav človek laže uresniči.
iss
11. 02. 2012 09.30
+9
seveda ima vsak želje in hrepenenja, ampak ne moreš izsilit, da ti jih nekdo uresniči zdaj in takoj. Mogoče bi bilo treba naredit en kompromis in malo počakat....
Tajda Kosem
11. 02. 2012 06.20
+18
vem da je veliko takšnih invalidov,ki starši skrbijo za njih in se sprašujejo kaj bo z njim ko oni nebo več tega zmogli,temu mladeniču so v enem domu upokojencev odprli vrata,pa zavrača,veste kaj v sili še hudič muhe je,zato mu ni treba na cesto,tako kot govorijo 24 ur,tudi v domovih lahko lepo preživijo,pa srečno pot
cirenij
11. 02. 2012 08.46
+4
Pa pojdi ti na cesto, ko ti fabrika zapre vrata. Zdrav človek lahko preživi tudi v baraki ali pod mostom. Malokdo, ki ne doživi tega, si ne zna predstavljat. Verjameš in čutiš šele takrat, ko te udari. Kot pregovor, da siti lačnemu ne verjame.
tinca37
11. 02. 2012 01.05
-11
Snoofy, kake pa ti govoris, da so YHD drustvo odpadnikov, si zmesan? Daj si preberi, za kaj se borijo! YHD usmeritev in delovanje podpirajo tudi vse druge organizacije po EU, posebno napredne skandinavske, sramota za tebe , simfas neosnovano, saj kazes samo, da si omejen
JTfor3
11. 02. 2012 09.02
+2
za kaj se borijo imajo napisano...delajo pa čisto druge stvari.
muri1
11. 02. 2012 00.21
+6
Šuštršič je en velik pokvarjen,egoističen,samopašen,diktatorski,asocialen(razen za sebe),grabežljiv TAJKUN.Kako more biti na toliko funkcijah hkrati-to je v nasprotju interesov.
Tajda Kosem
11. 02. 2012 06.21
-2
kako vezo pa ima tukaj šušteršič,kakšen tajkun neki,daj se mal zberi,ko kaj napišeš
ariena
14. 02. 2012 19.58
+1
Šuštaršič je distrofik od svojih otroskih let. Ni nikakrsen Tajkun, imel pa je srečo, da sta njegova dobra starsa znala in zmogla zelo dobro poskrbeti zanj in za njegoveva mlajsega, zal ze pokojnega brata, ki je zal tudi bil distrofik. In to ni bilo enostavno...