Slovenija

Interpelacija s podporo LDS in SD?

Ljubljana, 15. 11. 2006 08.30 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 4 min

Stranka SNS je zagotovila, da ima dovolj poslanskih podpisov, da lahko zoper ministra Drobniča vloži interpelacijo.

Po mnenju SNS je Drobnič minister za zmanjševanje pravic
Po mnenju SNS je Drobnič minister za zmanjševanje pravic FOTO: POP TV
Minister za delo, družino in socialne zadeve Janez Drobnič bi bil bolj primeren za "ministra za zmanjševanje pravic", je danes ob napovedi vložitve interpelacije o delu in odgovornosti ministra povedal poslanec SNS Sašo Peče. Dejal je, da že imajo zagotovljenih dovolj poslanskih podpisov za vložitev interpelacije in da bo vložena v začetku januarja, saj se bodo najprej posvetovali s socialnimi partnerji in strokovno javnostjo ter nato še s poslanskim skupinami.

Podporo opozicijskih LDS in SD, kot keže, že imajo. V strankah so namreč zelo kritični do ministrovega dela, zato načeloma podpirajo napoved SNS, da bo vložila interpelacijo. Pričakujejo pa konkretno povabilo najmanjše opozicijske stranke, saj želijo vsebinsko sodelovati pri pisanju tretje interpelacije v tem mandatu.

Nestrpnost do drugače mislečih?


Poslanka SNS Barbara Žgajner Tavš je dejala, da je Drobnič v teku mandata pokazal veliko mero nestrpnosti do drugače mislečih, nestrokovnosti in nazadnjaštva ter da vodi politiko, ki pomeni "rušenje koncepta socialne države".

Med konkretnimi očitki je med drugim naštela nespoštovanje socialnih partnerjev, neprimeren dialog s študenti in invalidskimi organizacijami ter nestrpnost do drugačnih mnenj pri razpravah o vojnim zakonih, s katerimi se med drugim kratijo pravice borčevskih organizacij in izključujejo nekatere kategorije veteranov vojne za Slovenijo.

Slab azbestni zakon med očitki
Barbara Žgajner Tavš je opozorila še na Drobničev nedavni pogovor za enega od medijev, v katerem je po njenih besedah dejal, da so podlaga za oblikovanje politike in zakonov na ministrstvu sinodalni dokumenti Cerkve, kar je v nasprotju z ustavnim načelom ločitve države in cerkve.

Omenila je še slab azbestni zakon, ki izključuje nekatere kategorije bolnikov, neprimerno družinsko politiko, ki krči pravice materam, in slabo, neprimerno politiko na področju delovne zakonodaje. Po besedah Žgajner Tavševe se pripravljajo tudi številni ukrepi za zmanjševanje pravic na področju pravice do splava.

Drobnič tudi krši ustavo, ker je v okviru razprav o zakonu o delovnih razmerjih izjavil, da bo v primeru neuspešnega dogovora med socialnimi partnerji delavce zastopal sam, je dejala poslanka nacionalne stranke.

V LDS in SD kritični

V LDS imajo relativno veliko razlogov, da so lahko kritični do dela ministra Drobniča, ki predvsem ne zmore voditi evropskega socialnega dialoga, je pojasnil vodja poslanske skupine Anton Rop. V največji opozicijski stranki se želijo najprej seznaniti z argumentacijo interpelacije, nato pa se bodo odločili, kako bodo ob njeni obravnavi v DZ glasovali, je dejal nekdanji premier.

Vodja poslancev SD Miran Potrč je v izjavi medijem dejal, da so v stranki "skrajno kritični" do Drobničevega dela. Njegovi predlogi slabšajo socialni položaj šibkih in ogroženih, na primer zakon o socialnem varstvu, zakon o zaposlovanju in zavarovanju za primer brezposelnosti, zakon o socialnih transferjih in zakon o minimalni plači, glede katerih so imeli Socialni demokrati veliko amandmajev in kritičnih pripomb. "Nič od naših zahtev ni bilo sprejeto," je dejal Potrč in dodal, da Drobnič tudi ne upošteva interesov delavcev glede sodelovanja pri upravljanju podjetij.

Capuder zagovarja Drobniča

V NSi podpiramo napore in delo ministra Drobniča in smo prepričani, da interpelacija nima osnove v njegovem delu in je le politični instrument opozicije Franc Capuder
Poslanec NSi Franc Capuder se je odzval na napovedane dejavnosti SNS za vložitev interpelacije zoper ministra Drobniča. "V celotnem mandatu sedanje vlade se ni zmanjšala niti ena pravica, pač pa je bilo uveljavljenih vrsto novih. Na to je lahko ponosen pristojni minister za delo, družino in socialne zadeve Drobnič, Nova Slovenija in celotna vlada. Izboljšal se je položaj upokojencev, mladih mamic, invalidov, nekaterih brezposelnih, veteranov in vrsto drugih. Minister Drobnič se je v svojem mandatu prizadeval tudi za zaščito in socialno pravičnost za tiste, ki so večkrat odrinjeni in potisnjeni v socialne in osebne stiske. Zato brezposelnim in delodajalcem s svojim delom na ministrstvu zagotavlja programe, ki bodo dali možnost za hitrejše in bolj učinkovito vključevanje v delovno aktivnost in socialno vključenost. Minister Drobnič se tudi zaveda potrebe po socialnem dialogu. Da je socialni dialog v naši državi uspešen, potrjuje tudi to, da je bilo kar 25 predpisov, ki jih je v minulih dveh letih predlagalo ministrstvo za delo, družino in socialne zadeve, usklajenih na Ekonomsko-socialnem svetu in da le pri dveh ni bilo popolnega soglasja. Torej nikakor ne držijo stalno izjave v medijih in tudi na zasedanjih DZ, da se vlada ne usklajuje s socialnimi partnerji.«

Že tretja interpelacija zoper vlade Janša?
Za vložitev interpelacije je potrebno zbrati deset podpisov poslancev. SNS ima v državnem zboru šest poslancev.

Peče pri podpori interpelaciji, za katero po njegovih besedah stoji celotna poslanska skupina, računa predvsem na LDS in SD pa tudi DeSUS, kjer so velikokrat nasprotovali ministrovim predlogom. Poudaril je še, da ne želijo politične, ampak vsebinsko interpelacijo, zato so k sodelovanju povabili socialne partnerje in javnost.


Interpelacija je opredeljena kot sredstvo nadzora nad delovanjem vlade ali posameznega ministra. Ustava v 118. členu namreč določa, da lahko najmanj deset poslancev v državnem zboru sproži interpelacijo o delu vlade ali posameznega ministra. Če po razpravi o interpelaciji večina vseh poslancev izreče nezaupnico vladi ali posameznemu ministru, DZ vlado ali ministra razreši.

Interpelacija zoper ministra Drobniča bi bila sicer že tretja zoper ministra vlade Janeza Janše. Skupina poslancev največje opozicijske stranke je namreč konec septembra vložila interpelacijo proti ministru za kulturo Vasku Simonitiju, štirinajst dni kasneje pa so vložili še interpelacijo zoper ministra za zdravje Andreja Bručana.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • praznicna
  • razvlazilec
  • kosilnica
  • orodje bosch
  • vrtna hisa
  • agregat
  • vegira
  • kovinski regal
  • ceplinik
  • radiator
  • lestev
  • cistilec
  • plastici regal
  • delovna miza
  • kovinska omara
  • kovcek

KOMENTARJI (16)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

jsmazarot@email.si
16. 11. 2006 16.15
anakos, torej gredo tebi v nos borci - partizani? Zapomni si nekaj: ČE NE BI BILO BORCEV, NE BI BILO SLOVENIJE. Če pa bi že bila, bi govorili po nemško in italijansko. Zato nima NIHČE PRAVICE, da borcem jemlje zaslužen denar, še najmanj pa ta kreten Drobnič. Za zahodne zaveznike še niste čuli kaj? Če ne bi prišla gor jugo partizanska vojska, bi prišli pod zaveznike in leta 1945 bi imeli Slovenijo! s koroško, Istro in Trstom!
pomi@auspuh.com
16. 11. 2006 10.53
Jaka37, glede interpelacij je nekaj resnice. Toda glej ga hudiča. Več kot tvoji, jih ni vložil še nihče.
revolucionar
16. 11. 2006 08.26
Ma da ne verjameš.... 1. Če hočete 'bolj poštene' politike nehajte volit po strankah! Volite točno določenega posameznika, po možnosti takega, ki ni v stranki!! 2. Ma nehajte mi že enkrat s temi komunisti!! Koministov v Sloveniji ni!! Kako lahko nekomu, ki ima več miljonsko premoženje rečete komunist?! Komunist je že po definiciji nekdo, ki je proti individualni akumulaciji premoženja!!...Preberite kakšno uporabno knjigo. če že niste iz šol nič odnesli...glede na izjave, ki jih nekateri dajete sumim, da ste sploh videli šolo od znotraj! Malo manj 'strankarskih' mitingov pa več lastne pameti prosim!!
yukatan
16. 11. 2006 07.36
Po moje bi eden glavnih razlogov za interpelacijo proti bilo kateremu politiku moralo biti to, da se LAŽE!!! ( Čeprav boste rekli, da je to politikova naloga, da se laže - do smrti se ne bom sprijaznil s tem, da je politik lahko dvoličnež, lažnivec itd...). Če se spomnite npr. kako je Drobnič vneto zagovarjal zaprtje trgovin ob nedeljah, kako je bil nasmejan, ko je trdil, da dela dobro tistim, ki delajo ob nedeljah, in da po tem ne bodo več delali, da bodo lahko z družino ipd.... Kaj pa sedaj? Ena izmed zadev. Laži in prevare politikov bi pa lahko naštevali v nedogled. j Moje mnenje je, da bomo morali v prihodnje ( za dobrobit vseh ) izbirati najmanj kompromitirane ljudi ( čeprav je to težko ) in pričakujem, da se bo v Sloveniji oblikovala nekakšna povsem nova politika, ki ne bo imela zveze z ljudmi in politiko, ki so vsa ta leta na oblasti ali pa v opoziciji. Razen SMS se v 15 letih ni popolnoma nič novega zgodilo.
anakos@email.si
15. 11. 2006 23.32
Svobodnjak, ni mi bilo mogoče prej odgovoriti: V zvezi z borci sem pravzaprav želela le poudariti, da so bili včasih v tej organizaciji le borci-partizani, zdaj se mi zdi pa, kot da se še zmeraj rojevajo borci ... Ko pa sem omenila pokojnine, bi pa rada dodala še, da sem proti visokim pokojninam - proti visokim. Zdaj ko bo Rupar na "dopustu", se mi ne zdi pravično, da bo dobival še eno leto ali kaj plačo! Kaj če bi poslanci bili malo deprivilegirani in bi ravno tako morali sprejeti delo, primerno za eno ali dve stopnji nižje, kot ustreza njihovi izobrazbi!? Rada bi pa še rekla, da ste strašno ostri do Drobniča - in upam, da ste taki tudi do vseh ostalih, v sedanji in v bivši vladi!
svobodnjak@email.si
15. 11. 2006 23.04
jaka37 spada v najbolj zaprt oddelek psihiatrične bolnišnice. ker normalen človek ne more pisat takih kretenizmov, kot jih piše on. ne vem, zakaj ga admini ne zablokirajo.
lucasa
15. 11. 2006 22.27
Jaka, ti verjetno doživljaš kakšne traume iz otroštva. So te tepli? So te zlorabljali? Svoje komplekse rešuj kje druge, ne pa da nadleguješ ljudi......
ivanz
15. 11. 2006 19.33
zelo dobro! če ga lds in sd niso sposobne odstaviti, ga bomo pa mi! bil je že čas, da se to neoliberalno desnago pobriše na smetišče zgodovine!
svobodnjak@email.si
15. 11. 2006 16.08
anakos, torej gredo tebi v nos borci - partizani? Zapomni si nekaj: ČE NE BI BILO BORCEV, NE BI BILO SLOVENIJE. Če pa bi že bila, bi govorili po nemško in italijansko. Zato nima NIHČE PRAVICE, da borcem jemlje zaslužen denar, še najmanj pa ta kreten Drobnič.
anakos@email.si
15. 11. 2006 15.02
Svobodnjak - ali nick pomeni popolno svobodo govorjenja? Kot večina ljudi ne poznam NATANČNO VSEGA, kaj in koliko in kako je kdo naredil. Tudi ne vem natančno, koliko gnoja je pustil predhodnik, da ga je moral "pokidati" naslednik! Verjamem, da se v vsaki vladi najde nekaj ljudi, ki zares skušajo dobro delati. Ampak zares smešno mi pa učinkujejo besede, da Drobnič zmanjšuje pravice BORČEVSKIH organizacij. Včasih so bili v njej (Zveza borcev) borci- partizani. Če prav vem, je malo borcev še živih. Ali se sedaj rojevajo novi borci? Pa če bi malo padle njihove pokojnine na račun zelo revnih v državi, ki ob rednem delu dobijo veliko manjšo plačo kot oni pokojnine ...? Eni privilegiji so dosmrtni - ali celo čezsmrtni?
svobodnjak@email.si
15. 11. 2006 13.31
jaka37, ti si res en usekanec s spranimi možgani, pa še pokvarjenec si. Kar naprej širiš nestrpnost. Resno razmišljam, da bi te ovadil kriminalistični policiji. Taki, kot si ti, si zaslužite dosmrtno samico. .. Kar se pa tiče Drobniča, je interpelacija popolnoma upravičena. Morala bi pravzaprav letet cela vlada, ker dela proti Sloveniji, skrbi samo za lastno rit. Janšistična oligarhija je v dveh letih naredila stokrat več škode kot komunistični sistem v 50 letih.
jaka37
15. 11. 2006 13.20
zakon1. Tipično komunistično stresaš svojo bolečino ob porazu partije. Preveč obupano skušaš uveljavljati Kučanovo idejo, ki je pobudnik tega, da poskuša vsiliti idejo, da se širi nestrpnost. Potem pa gre gruča klovnov na ulico in zagovarja kvazi človekove pravice v primeru z romi. Kje pa ste bili partijci, ko je bila na oblasti LDS, ko so ticoči ostajali brez delovnih mest, ko je partija držala v rokah sindikate (te še danes) in celotno gospodarstvo hkrati? Kje ste v bili v primeru tekstilnih delavk, ko so pod vlado LDSa ostale brez vsega. Takrat noben sindikalist ni šel na ulico in nihče ni govoril o nestrpnosti. Zakaj ne? Jasno, ker so bili vaši partijci na oblasti. Če koga, bi morali kriminalisti prijeti polovico partije, npr. v Izoli, potem pa tako naprej do Murgl in kasneje do tebe, ki klamftaš neumnosti. Pa tudi sicer, ne veseli se prezgodaj. Kar poglej kaj je ostalo od LDSa in SDja. Praktično ste izginili. Popolnoma nobenega problema nimam z drugače misličemi, če stojijo za svojimi besedami in so načelni. Ne pa da poskušajo z neumnsotmi in kvazi proteti pridobiti kakšen odstotek ali dva na volitvah. Beda, kot tvoji komentarji, ki so blodnja, kot je pač blodnja politika LDSa. In ne govori mi nekaj o Slovencih, če pa se v lastnih izjavah spotikaš. Najprej zagovarjaš rome, potem greš volit Jankovića in podpret LDS, ki je glavni krivec za socialne razlike...naj te spomnim, da je bila 12 let na ooblasti in potem te skrbi za Slovence. Svetujem ti, da urediš misli in ne posnemaš preveč partije, ker ljudje nismo naivni.
approachx@yahoo.com
15. 11. 2006 11.38
Strinjam se z Jakom 37.. Kar zadeva pa naslednje volitve, vas vse ljubitelje leve opcije žal moram razočarati...Vsi, ki so si v obdobju vladavine LDS nakradli skozi družbeno premoženje kar se je ukrasti dalo, so postali tako leni, da se jim še na volišča ne da več..Od vsega izobilja in kurbarije jim je zamastilo možgane..Tale nova opozicija se mi kar smili..Še malo pa jim bom šel osebno pomagat, da bodo vsaj 1% tega kar povedo imelo vsaj rep in glavo..
Zakon1
15. 11. 2006 11.03
Tale strogo desničarski jaka37 se pa pojavlja povsod kot je zaslediti in šele tokrat je prvič, da je njegov prispevek vsaj sprejemljivo žaljiv, čeprav ne bi smel biti žaljiv sploh. Tebe jaka37 bi morali izslediti kriminalisti in odgovarjati bi moral najmanj zaradi širjenja nestrpnosti, diskriminacije in prispevanja k razdvojevanju Slovencev ipd.. Sicer pa, volitve 2008 že komaj čakamo in, da se skine tale bolj protislovenska vlada kot ne.
jaka37
15. 11. 2006 10.38
mrzli37 se strinjam. Opozicija (sicer to najbolj velja za LDS in SD) sta pravzaprav v neki panični in brezidejni fazi, kar kažejo poteze, ki so se zgodile v Izoli na volišču, prav tako to kažejo razni protesti, ki jih opozicija prireja preko svoji parastrankarskih društev in organizacij, ki se deklarirajo za "neodvisne". Dod danes pa še nisem slišal enega samega konkretnega predloga, vrednega upoštevanja. Interpelacije pa so še ena takšna stvar. Ko nimaš ideje kaj in kako, pač interpelirar, čeprav brez pravega cilja. Smešno in bedno.
mrzli37@email.si
15. 11. 2006 09.15
Ja ja potem o pa intrpelacija vredna toliko kot poslansko vprašanje... Saj se hecajo, kaj bojo z tako neutemeljenimi interpelacijam. Diskusija je pa vedno dobrodošla.