Slovenija

Inšpektor: Ali je v snežnih razmerah bolje imeti stare zimske pnevmatike ali nove letne?

Ljubljana, 07. 11. 2015 19.11 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 1 min

Ob dejstvu, da ima veliko družin po dva avtomobila, je zamenjava zimskih gum strošek, ki marsikoga precej udari po žepu. Kakovostna, varna in zanesljiva pnevmatika pa je tudi dražja, se strinjajo strokovnjaki. Ekipa Inšpektorja je na poligonu varne vožnje preverjala, katere gume se bolje obnesejo v snežnih razmerah.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • praznicna
  • razvlazilec
  • kosilnica
  • orodje bosch
  • vrtna hisa
  • agregat
  • vegira
  • kovinski regal
  • ceplinik
  • radiator
  • lestev
  • cistilec
  • plastici regal
  • delovna miza
  • kovinska omara
  • kovcek

KOMENTARJI (122)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

TheMafiaDon
09. 11. 2015 18.41
inšpektor bi moral to vedeti...joj.
Lakiluk
09. 11. 2015 09.17
Pa kje pri nas se na cestah še najde steptan sneg, za katerega so testirali gume??? Še plundra je mogoče dva dni v letu. To testiranje je en blef, razen če se ne pelješ v finsko tundro. Mogoče bi kvečjemu testirali oprijem pri nižjih temperaturah na mokri cesti, kar se pri nas pozimi veliko krat zgodi. Tam pa bi nove zimske gume premagale letne, stare pa nikakor.
joze drugi
08. 11. 2015 22.06
+1
js mam pa ful dobre gume za oprijem, že žice vn iz gum gledajo pa kr fajn drži na snegu :)
Aijn Prenn
08. 11. 2015 19.14
+5
Pred leti sem imel na avtu 6 let stare zimske michelinke Alpin. Tako poraznega oprijema nima nobena letna guma kot je imelo to. To sploh ni bila več guma...
Enmajstr
09. 11. 2015 09.42
+2
nobena 6 let stara zimska guma ni nič vredna, zimske gume so optimalne za dve, max tri sezone, pa če tudi imajo skoraj ves profil. zimska guma je bistveno mehkejša od letne, zato je tudi na mokri cesti pri nižjih temperaturah bistveno bolj učinkovita od letne. je pa zelo moteče, ker morajo bit vsa vozila s 15. 11. opremljena z zimskimi gumami, kajti trenutno ko so temperature okrog 20 stopinj se zimske pnevmatike bistveno bolj obrabljajo, predvsem pa pri višjih temperaturah in pri večjih hitrostih zimska pnevmatika postaja trda, s tem pa v zimskih razmerah manj učinkovita.
RdecaZvezda
09. 11. 2015 15.50
nič ne pride do kakšne večje obrabe gume pri večjih temperaturah,jaz se vozim celo leto z zimskimi gumami,ne menjam,štiri sezone pa nove gor.
ccirisimo
08. 11. 2015 19.02
+6
Boljse gume vedno na pogonsko os če ima zadnji pogon na zadnjo če pa prednji na sprednjo os.Zlato pravilo varne voznje.Instruktorji varne voznje iz Bihaca naj še naprej berejo iz revija kaj in kako v prometu meni pa izkusnje kazejo drugo!
Enmajstr
09. 11. 2015 09.45
+2
starejša vozila, ki nimajo sistemov proti zdrsavanju boljše na pogonsko os, pri novejših obratno. najbolje pa je, da so vse 4 dobre.
RMadridd
08. 11. 2015 18.05
+2
Vsem tistim ki filozifirajo glede namestitve gum.boljsa guma gre vedno zadaj.pogooglaj zakaj.vecina jih daje naprej zaradi kontrole policajev,ki v 90proc preverjajo prednje.
vzdev
08. 11. 2015 18.31
+5
Ja, za ravnino je res mogoče to najboljše. Toda tam se lahko pelješ tudi z letnimi. Če pa živiš v klancih pa vsekakor moraš imeti najboljše gume spredaj, da avto potegne.
ccirisimo
08. 11. 2015 19.03
+4
Na google tudi motor dekarboniziras z vodo potem pa kupujes obnovljen motor za 2000 eur, yes google and me!
inside1
08. 11. 2015 16.54
+5
Raje vidim da mi uhaja zadnji del, ker je možnost da ga ujameš in se zavrtiš v najslabšem primeru. Će pa tu uide prvi konec, rešitve ni, in si z ceste dol al pa greš naravnost v koga....... Ne bom pameten, ampak boljše gume spredaj, že zaradi tega, da lahko sploh kam pridem..... SIcer jih pa rotiram vsako leto in je obraba enakomerna na vseh. Ko bo stara 5 let, bo za na odpad, pa lahko ne vem kak danlop al pa goodyear piše gor....
inside1
08. 11. 2015 19.26
pogleda posnetek od "volana", glede na to temo..... prikazano je, da je varianta z novimi spredaj še slabša kot , če so te zadaj. najbolj optimalna kombinacija je, da se vse 4 gume obrabijo enako... če je sploh komu še za verjeti z tem pametovanjem...., vulkanizerjem se pa smeji.....včas ni blo zimskih gum, pa smo prišli vsepovsod, zdaj pa vsa ta obvezna oprema in potem takoj jokanje, ko pade 2 cm snega, da ni spluženo..... Mislim, da ni toliko problem v fiziki, ampak bolj v glavah.....
Enmajstr
09. 11. 2015 09.48
včasih so prišli vsepovsod, ker so imeli drugačne zimske gume! gume so imele raven zunanji rob, ki so ga prepovedali zaradi hrupa in porabe goriva.
BUONcaffee
08. 11. 2015 15.47
+3
Divjakom ne pomaga nobena guma!
BUONcaffee
08. 11. 2015 15.43
-4
Ne vem zakaj so Kitajske gume slabe????? Zagotovo so testirane in imajo oznako CE.
Bostyan
08. 11. 2015 15.43
+2
Jaz sem imel na FWD-ju vedno boljše gume spredaj in nisem imel nikoli nobenih težav! Ko je bil sneg sem prišel kamor sem želel :P Da bi dal slabše zadaj pod nobenim možnim pogojem, ker sprednja kolesa zavirajo, pogon je na sprednji... doma imamo tudi vedno boljše gume spredaj in nikoli nimamo nobenih težav. Raje imam boljše gume spredaj in manjšo zavorno pot.... kot pa zadaj. Tudi ko greš čez lužo vode, bodo sprednje gume, ki imajo več profila prej odmaknile vodo izpod gume kot pa, če bi imele manj profila! Če imajo zadnje gume manj profila pa ni nobenega razloga, da moraš vozit hitro pač prilagodiš razmeram.... Seveda ne govorimo, da imajo sprednje gume profila 7mm in zadnje 3mm :) Za zimo pod 4mm nimaš niti kaj iskat posebno, če se boš vozil po snegu.... v tem primeru ali imajo sprednje gume 7mm in zadnje 5mm ni bistvene razlike, ampak v hrib... bo pa razlika.
flojdi
08. 11. 2015 14.38
+2
...kaj neki je Zima ..in Sneg...
Uporabnik113089
08. 11. 2015 14.41
+4
ni_mi_vse_eno
08. 11. 2015 15.32
+3
to ni poletje in sonce, ampak ono drugo. Tudi ni dež in megla, ampak tisto tretje. :)
SDS_je_poden
08. 11. 2015 12.34
+10
Po pregledu komentarjev se ponovno izkazuje to, kar trdim že lep čas. Slovenc se spozna na vse, kaj bo njega nekdo učil, ki se s tem sicer profesionalno ukvarja. Slovenc se je že rodil pameten, in skozi življenje le dolaga na pamet. Res je da v teh dneh, ko temperature dosegajo 20 stopinj to zimski pnevmatiki bolj kot ne škoduje, ampak smo imeli zjutraj tudi že negativne temperature in na hladni, mokri cesti letna pnevmatika ne drži enako kot zimska, že zaradi števila lamel, ki zimski pnevmatiki dajejo dodaten oprijem. A bi lahko enkrat te domači doktorji znanosti poslušali nekoga, ki se s tem tem ukvarja profesionalno?
vzdev
08. 11. 2015 12.41
+0
Veliko testov je pokazalo, da je letna guma na suhi hladni cesti boljša izbira od zimske gume.
SDS_je_poden
08. 11. 2015 12.44
+1
vzdev: Da, na suhi hladni cesti. Pri nas so pozimi ceste zjutraj ponavadi mokre, zaradi nočnega ohlajanja ozračja in posledično deponiranja vlage na tleh. Vseeno mislim da pozimi ni pametno imeti nataknjenih letnih pnevmatik, ker so boljše res le na suhi cesti.
vzdev
08. 11. 2015 12.54
+1
Jaz se vozim z letnimi gumami do prvega snega. Pa delam ogromno kilometrov pa nisem imel še nikoli težav z letnimi gumami.
ni_mi_vse_eno
08. 11. 2015 12.55
+1
Prosim naredi eksperiment in mi povej rezultate eksperimenta. Slovenc se ne rodi pameten, ampak poskusi in se nauči skozi leta skozi delo. " Delo uči slovenca. "
ni_mi_vse_eno
08. 11. 2015 13.00
+0
Glede letnih in zimskih gum se pa strinjam. Za zimo ni letna guma, nima teh notranjih lamel in je drsalnica. Kupite rabljena platišča, dajte gor magari rabljene zimske gume in sami menjujte letne in zimske. Če imate prostor za skladiščenje in čas za menjavo se vam hitro povrne.
Bostyan
08. 11. 2015 15.17
+1
Odvisno od lokacije in temperature... Ti dam primer nova letna guma ali zimska guma stara 7 let? Katera guma bo bolj držala na mokri cesti? Letna, ker je profil gume mehak in se oprijema asvalta veliko boljše kot pa trda guma! Tudi, če boš dal na avto staro zimsko gumo 7 let bo veliko slabše kot pa, če bi dal novo letno gumo :D
ni_mi_vse_eno
08. 11. 2015 15.31
+0
Se strinjam na mokri cesti, ampak pozimi nimam dežja na cesti ampak sneg. Stara zimska guma bo imela boljši oprijem v snegu. Seveda imaš tudi veliko sončnih dni, suhih cest pozimi, ampak pripravljen moraš biti na sneg. :)
ni_mi_vse_eno
08. 11. 2015 10.22
+11
Boljše pnevmatike je potrebno namestiti VEDNO spredaj. Ne učiti narobe! Smer avta držijo sprednja kolesa, tam imamo tudi pogonska kolesa večinoma. Ta odločajo, ali se bomo sploh premaknili iz točke. V zavoju bodo sprednja kolesa zavila in ker ne bodo prijela boš zletel iz ovinka. --- Ko boš pa imel zadaj spabše gume, ti bo pa v zavoju zadek odnašalo, vendar ga boš "nagonsko popravil ". Zakaj? Ko ti v zavoju odnaša sprenja kolesa bi moral volan odviti, da bi guma prijela, vendar ga vedno bolj zategneš, ker letiš iz zavoja in upaš, da ga boš ujel, s tem pa zmanjšaš stično površino in še bolj letiš ven. Ko pa zadek odnaša, spredaj kolesa držijo pa nagonsko volan popustiš, da te ne bo zadek prehitel. S tem povečaš stično površino in ovinek varno spelješ. Poleg tega, kje ima avto porazdeljeno večjo zavorno moč? Spredaj ali zadaj? Naredite poskus. Kdaj se bo avto hitreje ustavil, ko bo imel spredaj boljše gume ali zadaj? Kdaj bo avto hitreje obtičal v snegu, če ima spredaj pogon? NE UČITE NAPAČNO, ŽE TAKO JE DOVLJ NESREČ!
srebrnibreg
08. 11. 2015 10.40
+7
Tudi meni ni jasno kako je nekdo prišel na ideja, da bo imel slabše gume na pogonskih kolesih kot na zadnjih. Edino, če ima pogon na zadnja kolesa. Eni so res geniji.
ni_mi_vse_eno
08. 11. 2015 10.54
+9
Jasno, naj naredijo poskus zaviranja. Naj dajo spredaj goodyear najboljše in zadaj rabljene, naredijo poskus zaviranja, nato pa zamenjajo. Naj objavijo rezultate poskusa in potem naj utemeljijo zakaj so svetovali zadaj novejše zadaj. --- Vedno kupim samo dve gumi in vedno dam spredaj boljše. Sem dal spredaj slabše, pa ni nič pomagalo. Ne pri zavijanju, ne pri zaviranju. Življenje te nauči, samo nočem, da vas življenje nauči šele po nesreči.
Drago Rems
08. 11. 2015 10.56
-6
sej je logično da so slabše gume po pravilih na pogonskih kolesih saj ti zadnje gume držijo smer vozila me pa zanima koliko ljudi bi ujelo zadnji konec če bi mu ušel
Uporabnik113089
08. 11. 2015 10.59
-1
Če ima avto pogonska kolesa spredaj, je trditev da je treba imeti boljše pnevmatike na zadnjih kolesih, popolnoma pravilna. Gre za stabilnost med vožnjo. Nekdo si ni dovolj pozorno prebral gradiva o podkrmarjenju in prekrmarjenju.....
vzdev
08. 11. 2015 11.02
+3
@srebrnibreg razlaga za to, da so zadaj boljše gume je v tem, da imaš na sprednjem delu boljši občutek vozila, kot pa zadaj. Toda za mene je to neumno in dam boljše gume vedno spredaj. No razen če je pogon zadaj, potem pač daš boljše tja.
vzdev
08. 11. 2015 11.03
+3
@Xhevdet46 in kako se boš s takšnim avtom pripeljal v kak klanec? Katere gume prej začnejo zavirati, zadnje ali sprednje?
srebrnibreg
08. 11. 2015 11.16
+2
X- zresni se in preštudiraj tehnično delovanje avtomobila. Prvo morajo prednja kolesa nekam priti, da lahko gredo zadnja za njimi. Seveda, pišem o pogonu na prednja kolesa.
Uporabnik113089
08. 11. 2015 11.29
-2
Lep slovenski pregovor pravi. "Bolj ga žajfaš, bolj je črn!" Nihče v prispevku ni govoril o slabih pnevmatikah. Vse se vrti okoli malce slabših, kar ponavadi tiste pnevmatike na pogonskih kolesih tudi so! Tudi sam sem trmaril in še vedno trmarim: na Meganea sem imel od leta 2002 do leta 2011 nameščene M+S pnevmatike. Prevozil 145.000 km brez težav. Lep deževen dan v maju pa hopla, obrnilo me je za 180 stopinj. Pnevmatike so še vedno imele 6 mm profila, a če sem malce bolj močno udaril po pnevmatiki je le ta začela razpadati..... Bridgestonke ki sem jih namestil potem se obnašajo še dokaj v redu. Pred njimi je že peta sezona in pričakujem da jih bo še vsaj pet. Sem vsaj poskušal definirati razliko med slabimi in slabšimi pnevmatikami. Btw. M+S niso zimske gume, tako kot nekateri zmotno mislijo že dolga desetletja. Zimskih gum na slovenskih vozilih je le za vzorec....
ni_mi_vse_eno
08. 11. 2015 11.33
+0
sej je logično da so slabše gume po pravilih na pogonskih kolesih -- zato, ker vsakodnevno vozim po zasneženih hribih in hočem, da mi spredaj avto koplje, da nikamor ne pridem. Ko pa se spuščam po klancu navzdol imam pa 70% zavornega deleža spredaj in hočem, da se ne ustavim. Hočem zavirati s slabšimi gumami in zleteti v bližnji jarek. :)
Inženir
08. 11. 2015 11.46
+2
Bedarija. Menja se vse gume komplet. To da imaš samo na eni osi boljše je glupost brez primere. Če imaš na zadnji osi slabše, se bo avto na snegu obnašal izrazito prekrmarjeno (začne plesat levo in desno), če pa imaš slabše gume na prednji osi, pa podkrmarjeno (oz sploh ne bo zavijal tako kot mora). Razlika vodljivosti med prenosom moči spredaj zadaj se pa samo zaostri vsaka v svojo smer. Na gumah se ne špara in če si kdo ne more privoščit kompleta gum, to pomeni, da si tudi avta ne more privoščiti. Ni problem kupiti avto in ga tankati, pa registrirati. Glavni in najpomembnejši strošek so gume in popravila. Če tega kdo ne zmore financirati naj kupi kaj cenejšega ali pa si v skrajnem priemru avtomobila sploh ne lasti, ker je do trenutka da gre kaj narobe nevarnost zase in ostale. Lahko si ne vem kakšen voznik, ampak ko fizika naredi svoje, boš težko njene zakone prekršil, da se boš rešil iz situacije. Ne se zezat s tem.
Miha Stražišar
08. 11. 2015 11.54
-2
vsi pa se vozimo naravnost ane ni mi vseeno hehee
vzdev
08. 11. 2015 12.01
+2
@Inženir se strinjam. Sam tudi vedno menjujem vse gume naenkrat. Toda, kaj ko je nekoga pred leti motilo, da imam jaz zelo lepo ohranjen in dobro poskrbljen avto pa mi je dve gumi prerezal. Kaj naj potem grem menjati vse štiri gume, če pa sta dve gumi še imele veliko profila. Potem sem pač kupil dve gumi in jih dal spredaj, da avto boljše potegne.
FRPuma
08. 11. 2015 12.32
+0
ni_mi_vse_eno ne potegne ti, pa tako do se nekateri trudili razlozit.. slaba guma je spredaj dvakratbolj obtezena kot malo boljsa zadaj, kar jih naredi priblizno enakovredne da ti tako razlozim. In ja, tvoja teza drži, ce imamo v zgodbi zanic gume in slabe gume, potem je logicno kaj gre kam. Ce pa imamo 1 par MALENKOST boljsi, pa bo definitivno montiran zadaj.
ni_mi_vse_eno
08. 11. 2015 12.46
+0
FRPuma dobro mi potegne zahvaljujoč dejstvu, da imam spredaj nove gume na pogonskih kolesih. Kupim vsaki dve leti en par gum in jih dam na pogonska kolesa. Imam komplet letnih in komplet zimskih gum na platiščih in dvigalko. Gume menjam sam. Naredite eksperiment, kot sem vas pozval in nato govoričite. :)
ni_mi_vse_eno
08. 11. 2015 12.50
+0
Miha, večino časa se vozim naravnost, da. Pred ovinkom zaviram, kar mi omogoča nov par spredaj na pogonskih kolesih, in po zavoju pospešujem, kar mi omogoča nov par na pogonskih kolesih. Poskusil sem tudi način, kot ga učite, ampak se ni obneslo tako učinkovito. Vse sem razložil. Je pa res, da ti v zavoju, če pretiravaš s hitrostjo zadek odnaša, ampak do sedaj sem zadek vedno rešil nagonsko, ker ko ti zadek odnaša ti avto bolj zavija in nagonsko odviješ volan.
ni_mi_vse_eno
08. 11. 2015 12.53
+0
slaba guma je spredaj dvakratbolj obtezena kot malo boljsa zadaj, --- zato je pomembno imeti najboljšo gumo spredaj. Bolj obtežena, še boljši oprijem z voziščem, še hitrejše zaviranje in v zavoju bo avto sledil spredjim gumam. 1 par MALENKOST boljsi komplet se zaradi večje obteženosti eksponentno bolj pozna spredaj. :)
RMadridd
08. 11. 2015 18.09
+1
Ni mi vse eno.govoris na pamet po neki svoji logiki.20 let sem v tem in ne delaj si sramote s temi izjavami.boljsa guma gre vedno zadaj.
ni_mi_vse_eno
08. 11. 2015 19.23
Ne mi govorit RMadridd. Naredi poskus zaviranja. Sam se pouči. Jaz sem že 30 let voznik in sem prišel do teh zaključkov. Ti pa naredi poskus in deli rezultate poskusa z nami. :)
ni_mi_vse_eno
08. 11. 2015 09.54
+2
Stare zimske so še vedno boljše kot nove letne. Zimske imajo zareze v katere se ujame sneg in bolje primejo.
resenik
08. 11. 2015 09.47
+11
enake gume na različnih avtih se obnašajo drugače
ferencz 1
08. 11. 2015 09.42
+12
Že 20 let, odkar so uvedli to neumnost, se vozim v zimskih gumah.
catman
08. 11. 2015 08.57
-3
"Ekipa Inšpektorja je na poligonu varne vožnje preverjala, katere GUME se bolje obnesejo v snežnih razmerah." - in , katere olagume so najbolj ziher?
Biofanatik
08. 11. 2015 08.42
+16
Če v glavi nimaš pošlihtano ti nobene gume ne pomagajo, tudi traktorske ne.
Biofanatik
08. 11. 2015 08.34
-1
Ja za vsako sezono bo treba kupiti nove.
DonDonDan
08. 11. 2015 08.43
+5
Če imaš toliko denarja, pa še ta najboljše, beri najdražje kupi !
vzdev
08. 11. 2015 08.03
+10
Najbolj pametno vprašanje je. Kdaj si bodo naši politiki in strokovnjaki prišli k pameti in spremenili zakon glede zimske opreme. Zakaj je treba imeti zimsko opremo od 15.11 če pa vsi vemo, da snega še no bo lep čas. Zakaj ne moremo imeti zakon kot ga imajo bolj napredne države, da imaš zimsko opremo, ko je sneg. Sedaj sem si moral kupiti verige, da bom zadostil zakonu (čeprav mi na pamet ne pride, da bi jih namestil na alu-platišča z letnimi gumami), samo da jih bom imel v prtljažniku, dokler ne bom namestil zimske gume. Potem ko bom pa imel zimske gume mi pa te verige sploh ne bodo koristile, ker so prevelike za njih. Ali ni to neumno? Dveh verig pa zagotovo ne grem kupovati.
TRUMPP
08. 11. 2015 08.48
+3
Živiš v banana državi. Tako pač je ........Kar ljudje volijo ,..to imajo..Bananarske funkcionarčke,.....pa to.
baldahin
08. 11. 2015 09.49
+3