Slovenija

Brez soglasja glede družinskega zakonika

Ljubljana, 10. 02. 2011 08.17 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 3 min

Večina koalicije se je uskladila o kompromisu, ki ločuje pojmovanje istospolne in heterospolne skupnosti, opozicija in nepovezani poslanci pa zahtevajo, naj predlagatelj predloži cel paket dopolnil in omogoči razmislek o konceptu zakona.

Istospolna družina
Istospolna družina FOTO: POP TV

Odbor DZ za delo je na predlog SDS pri tretjem členu vnovič prekinil drugo branje družinskega zakonika.

Potem ko so se koalicijske stranke z izjemo LDS danes uskladile o podpori kompromisnemu predlogu družinskega zakonika, se je na seji parlamentarnega odbora zapletlo pri dopolnilih, ki bi jih naj odbor kot kompromis tudi predlagal.

Poslanci iz vrst Zares, SD in DeSUS so opozicijo pozvali k podpori štirih dopolnil k tretjemu in četrtemu členu zakona, saj se, tako pravi Vito Rožej iz Zares, s tem približujejo stališču opozicije. V tretjem členu bi predlagali, da zakonsko zvezo lahko skleneta le moški in ženska, istospolni partnerji pa bi lahko sklenili partnersko skupnost.

Toda opozicijski člani odbora na to niso pristali, saj se po besedah Franceta Cukjatija (SDS) ne morejo odločati o posameznem dopolnilu, o katerem se je očitno danes koalicija uskladila, ne da bi vedeli, kaj še sledi v drugih členih. Dajmo 'karte na mizo', je pozval Cukjati. Opozoril je, da predložena dopolnila lahko posegajo v druge člene zakona in se tako brez vpogleda v cel koncept predlogov SDS ne more odločiti o podpori posameznim spremembam.

Predlagal je, da za okoli teden dni prekinejo sejo, da minister za delo, družino in socialne zadeve Ivan Svetlik predloži celotno besedilo zakonika ter da poslanci o tem premislijo.

Družina?
Družina? FOTO: iStockphoto

"Če želite, da pri tem sodelujemo, nam omogočite vpogled v celoten koncept zakona," je pozvala tudi Alenka Jeraj (SDS).

Vodja poslancev SLS Jakob Presečnik je dejal, da dopolnila, ki bi jih po usklajevanju koalicije danes predložil odbor, niso niti podobni kompromisnemu predlogu zakona, ki ga je minister Svetlik v petek predstavil SLS. Očitno boste ta zakonik v koaliciji pripeljali do konca, je ugotavljal Presečnik in pozval koalicijo, da če se je sama dogovorila o celotnem zakoniku, naj ga tudi sama sprejme.

O tem, naj predlagatelj predloži cel paket dopolnil, se je strinjal tudi Bogdan Barovič iz SNS, prav tako pa tudi nepovezani poslanec Vili Rezman.

Medtem koalicija vztraja, da so predlogi korak k stališčem opozicije. Predlogi ločujejo pojmovanje istospolne in heterospolne skupnosti in če "smo pripravljeni na kompromis, potem bomo danes to sprejeli. Če pa ga ne želimo, potem izmikanja razumem," je dejal Rožej. "Hecen" se mu zdi argument, da opozicija potrebuje več časa za usklajevanje o tem, kar se je koalicija dogovorila.

Tudi Franc Jurša (DeSUS) meni, da je prišlo z dopolnili do bistvenih sprememb in morajo znati presoditi, ali so te spremembe tiste, ki so jih želeli. Tudi sam je bil namreč kritičen do predloga zakonika, kompromis pa je zanj sprejemljiv, saj lahko zadovolji eno in drugo stran.

Da kompromis sledi razpravam opozicije, je prepričan tudi Dejan Levanič (SD). Po njegovih besedah bi predloge danes sprejeli, če bi imeli iskren namen.

Poslanci so sejo prekinili po 15-minutnem odmoru, z 11 glasovi za in enim proti.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • praznicna
  • razvlazilec
  • kosilnica
  • orodje bosch
  • vrtna hisa
  • agregat
  • vegira
  • kovinski regal
  • ceplinik
  • radiator
  • lestev
  • cistilec
  • plastici regal
  • delovna miza
  • kovinska omara
  • kovcek

KOMENTARJI (78)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

gostgozd
11. 02. 2011 08.33
peesdah ste gov-na za goved ena slovenska ne strpna. kakše vi klatite člouk ne more verjet ... upam da boste vsi šli v nebesa, kjer vas bo nosilec luči cel dan po silje val z razpelom polnim trsk... in zaradi mene vas lahko posvoji vaš jeebuz al pa papa al pa kdorkoliže ...
stajerka30
11. 02. 2011 07.57
Pa kaj rabimo zakone za to, da bodo sosedje dovolili? Ce zenska "hoce" otroka, se bo pac znasla tako ali drugace. Tudi tipcki imajo moznosti. Izbira se le genetski material. Tine, saj lahk prneses material na telesni temperaturi, ostalo pa znamo nardit. ;-)
adorn
11. 02. 2011 01.25
NIMATE ŠANS.. ZATO ODNEHAJTE.. ker ne veste kaj je prava družina.. družina je oče, mati in otrok in pika konec.. če niste sposobni spočet otroka z žensko ga tudi ne morete met.. joj kako mi greste na živce.. odnehajte ker istospolna partnerja in otrok nikoli ne bo družina..*
f3tus
11. 02. 2011 00.34
Če bi dobil evro za vsak komentar v katerem si napisal "to je nesprejemljivo", QueerAsYou, bi bil milijonar.
robba
10. 02. 2011 21.11
asmasa 10.02.2011, 18:17 -1 joj joj koliko premlevanja v zvezi s to temo vprašanje v naslovu se nedvoumno glasi;definicija družine je? odgovor se skriva v zgodovini če nebi adam in eva sexsala nas nebi bilo bila bi lahko samo dva adama oz dve evi in to bi bilo vse prebivalstvo tega sveta bog če že je oz narava je že vedela da če se hoče iz jajca izvaliti piščanec mora biti prisotna kokoš in petelin zato ne rabiš nikakršne evropske konvecije o človekovih pravicah temveč zdravo kmečko pamet hehehe, veš težko jim je razumet,rabijo hodit v visoke šole.završili ekonomski, sad na filozofski. malterisat...
mariborko
10. 02. 2011 20.29
Rebula Vodan... sicer se v osnovi strinjam. je pa žal res, da če bi vso življenje sledili zgolj čustvom, ne bi prišli ravno do takega napredka, kot ga imamo danes. čeprav po drugi strani, je ta napredek sploh dober?? danes so moralne vrednote na psu! pa ne govorim o istospolni skupnosti, kjer bi kljub nekim neargumentiranim trditvam katoliških fundamentalistov po mojem mnenju vrednote bile na VLKO večjem nivoju kot so trenutno v marsikateri pobožni družini... kjer so vsi zafrustrirani, kr ne smejo izraziti svojih resničnih čustev, ker to ni prav. ljudje se ženemo za nekimi uspehi in ob tem dandanes pozabljamo na ljubljene, družino in tudi vrednote. že če pogledamo zakon o delu na črno: propad slovenske že tako mizerne solidarnosti in tolerantnosti... katastrofa!!!
cenca4u
10. 02. 2011 19.17
če je možno določit kaj je družina z zakonom,potem naj to tudi res storijo ter napišejo 100% recept -komur ne uspe pa lahko toži državo
KONEC VAŠEGA SVETA POHLEPA
10. 02. 2011 18.57
KOT CLOVESTVO SMO ZARES BUTASTI IN SMO NAZADOVALI .KAKSNI ZAKONI NEKI NA TEM PLANETU JE VSAK SVOBODEN CE NE PRIZNAVA SISTEMA .SI KAKSEN SI .SAJ RED MORA BITI AMPAK NEKIH TISOC BREZVEZNIH ZAKONOV TO CLOVESTVO PELJE V PREPAD.ZAKAJ SI CLOVEK NENEHNO IZMISLA NEKE VODITELJE KI JIH SPLOH NE RABI .EDINI ZAKON JE SRCE .SISTEM POVZROCA NAJVECJE ZLO KAR JIH JE CE VSE TO ISKLJUCITE STE NAREDILI KORAK NAPREJ.EDINI PRAVI ZAKON JE SOCUTJE DO SOCLOVEKA VSE OSTALO JE CISTA LAZ.LEP POZDRAV 24 UR
QueerAsYou
10. 02. 2011 18.34
smashe Očitno ti tudi skačeš po teh straneh, da si me opazil! In tukaj gre za osebno zadevo! Nekoč lahko vpliva na moje življenje!
QueerAsYou
10. 02. 2011 18.32
hinko.murovec Ti sploh ne veš o čem teče razprava, zato je bolje da se podučiš predno izpadeš neumen!
revanšist
10. 02. 2011 18.17
joj joj koliko premlevanja v zvezi s to temo vprašanje v naslovu se nedvoumno glasi;definicija družine je? odgovor se skriva v zgodovini če nebi adam in eva sexsala nas nebi bilo bila bi lahko samo dva adama oz dve evi in to bi bilo vse prebivalstvo tega sveta bog če že je oz narava je že vedela da če se hoče iz jajca izvaliti piščanec mora biti prisotna kokoš in petelin zato ne rabiš nikakršne evropske konvecije o človekovih pravicah temveč zdravo kmečko pamet
smasher
10. 02. 2011 17.10
"Evropska konvencija o človekovih pravicah" Meni se osebno predlog sedaj ne zdi tako sporen, glede otrok je itak vedno velka galama tudi ko je bilo uprašanje ali lahko samske ženske zahtevajo oploditev pa tko. Podpiram del zakona o pertenrski skupnosti, (ne vem kako je do sedaj to urejeno) predvsem iz drugih pravnih motivou, kot so dedovanje, najemanje kreditov, in vse ostal eodločitve pri katerih se po zakonu lahko en partner odloča za drugega. CoolBreeze Se strinjam da enakopravnosti ni, ker določene skupine kis o kao zakonsko bol zaščitene to samo izkoriščajo, ciganska družina (ne romska, romi poskušajo bit kulurni) dobi neprofitno stanovanje,a pa še stroške jim plača občina ali država, 4članska davkoplačevalska družina, ki vjretno zdej ob krizi živi s samo eno mizerno plačo pa mora živet v plesnjivi kleti in plačevat najemnino. QueerAsYou Skačeš po tem 24kuir strani ob usakit emi kot da ti kdo hoče kej osebnega. Drugače pa po novem zakonu,s e dobita 2 istospolno usmerjena para (2xženska in 2xgeja :D ) in lahko ustvarijo družino, tako bo v vsakem paru vsaj en genski starš otroka in potem vsak par posvoji enega, sliši se kruto "razdelte si otroke" sam če se dovol razumete med sabo se da. LP
Ama_nesceiri
10. 02. 2011 16.45
CoolBreeze: Kakšno vezo imajo tu bulmastifi? Govorimo o družinskem zakoniku. ALFe: Citiram: "Niso vse prakse dobre. Npr. praksa je tudi, da se ubija ljudi. Pa vendar tega ne odobravamo in smo z zakonom prepovedali." Ne razumem kako lahko primerjaš ubijanje s posvojitvijo otrok in z ustvarjanjem družine. Z ubijanjem škoduješ drugim, odvzameš nekomu življenje kar ni tvoja pravica, s posvojitvijo pa ne škodiš nikomur, kvečjemu pomagaš nekomu, ki nima svojega "gnezda" ali nekomu, ki ga že ima v praksi, pa čeprav ne na papirju. Sicer pa ima predlog dr.zakonika cca. 300 členov in laična javnost se obeša zgolj na enega. Zanimivo.
User71754
10. 02. 2011 16.39
@queer "Ne skrbite, še vedno niso enakopravni!" Futr za ovce.
hinko.murovec@siol.net
10. 02. 2011 16.36
A ni bilo okrog te neumnosti že preveč zapravljenega časa ?? Naj lepo živijo gospoda "ponosni" v svojem krogu npo lastnih željah in hotenjih. Če bo dvema Janezoma uspelo naredit malo miciko naj jo imata drugače pa naj že dajo mir. Prvič so egoisti, drugič malo premaknjeni, kar je žal bolezensko in res niso sami krivi in tretjič nadležni kot hlevske muhe. Ali ni v Sloveniji za to Ministrstvo nobenega bolj pametnega dela ?? Recimo vprašanje 115.000 brezposelnih . Očitno je par sto toplovodarjev bolj važnih kot pa usoda celotnega naroda. Res revščina.
QueerAsYou
10. 02. 2011 15.36
ALFe A sedaj si nas uvrstil med morilce!?
Alojz Železnik 1
10. 02. 2011 15.26
Ama_nesceiri 10.02.2011, 14:24 : "Pri novem družinskem zakoniku gre za pismeno pravno in enakopravno uzakonitev določenih praks, medosebnih odnosov in oblik družin, ki v sodobni družbi obstajajo; pa tudi v preteklosti so obstajale, le da se o tem ni odprto govorilo. Res ne razumem zakaj je del strokovne, predvsem pa laične javnosti temu tako nasprotujoč...." Niso vse prakse dobre. Npr. praksa je tudi, da se ubija ljudi. Pa vendar tega ne odobravamo in smo z zakonom prepovedali.
porka.malorka
10. 02. 2011 15.22
QueerAsYou10.02.2011, 15:150 CoolBreeze Bulmastifi ni naša afera! isto sr... drugo pakovanje
QueerAsYou
10. 02. 2011 15.15
CoolBreeze Bulmastifi ni naša afera!
CoolBreeze
10. 02. 2011 15.14
Vsi tile zagovorniki imajo na ustih enakporavnost. mene samo skrbi to, da to zlorabljajo in predlagajo tisti, ki so pod preprogo pometli zadevo z Bulmastifi. A naslednje leto bodo pa tisto uzkonili?!