Slovenija

Hrvaški ribiči v Piranskem zalivu: 'Kazni ne priznavamo, ker gre za naše morje'

Zagreb / Umag / Piran, 17. 11. 2020 17.21 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min
Avtor
STA, Ti.Š.
Komentarji
266

Hrvaška nadaljuje s podporo svojim ribičem v Piranskem zalivu. Hrvaška ministrica za kmetijstvo Marija Vučković je po srečanju s hrvaškimi ribiči v Umagu dejala, da ribiči ne smejo trpeti posledic zaradi spora o meji med Slovenijo in Hrvaško. Hrvaški ribič Diego Makovec pa je izpostavil, da je doslej zaradi ribolova v Piranskem zalivu prejel skoraj 1000 slovenskih kazni.

Hrvaška nadaljuje s podporo svojim ribičem v Piranskem zalivu.
Hrvaška nadaljuje s podporo svojim ribičem v Piranskem zalivu. FOTO: Damjan Žibert

Glede meje v Piranskem zalivu Hrvaška zagovarja stališče, da gre za arbitražno sodbo o meji, ki ni priznana, ker je bila sprejeta med kontaminiranim postopkom, je dejala Marija Vučković. Kmetijska ministrica je tudi napovedala, da bo Hrvaška na ustreznih mednarodnih telesih in sodiščih nadaljevala z argumentiranjem svojih stališč, za katera trdi, da so v skladu z mednarodnim pravom.

"Verjamemo v pozitivno rešitev, ker se nam je potrpežljiv in pravno argumentiran pristop doslej splačal. Upamo, da bo tako tudi v prihodnje," je dejala Vučkovićeva po srečanju z ribiči iz Savudrije in lokalnimi obrtniki.

Menila je še, da hrvaška ministrstva za pravosodje, zunanje in notranje zadeve ter kmetijstvo v skladu s svojimi pristojnostmi ribičem za zdaj uspejo olajšati okoliščine, v katerih so se znašli.

"Hrvaška je angažirala tudi pravno pomoč za ribiče, ki glede tega nimajo ne finančnih niti operativnih bremen. Celotne postopke vodi hrvaško ministrstvo za pravosodje, ki je angažiralo pravno pomoč v tujini," je povedala.

Hrvaška ne priznava kazni

Pomočnik hrvaškega pravosodnega ministra Ivan Crnčec je spomnil, da je Hrvaška angažirala odvetnika v Sloveniji, ki že dlje časa na hrvaške stroške skrbi za postopke proti hrvaškim ribičem na slovenskih sodiščih. Crnčec je izpostavil, da Hrvaška ne priznava kazni, ki jih hrvaškim ribičem pošilja Slovenija zaradi domnevne kršitve državne meje v Piranskem zalivu.

"Kazni ne priznavamo, ker gre za naše morje in naši ribiči tam normalno lovijo s svojimi ladjami," je dejal Crnčec.

Diego Makovac
Diego Makovac FOTO: POP TV

Hrvaški ribiči so medtem dejali, da skoraj vsak dan prejemajo slovenske kazni. Ribič Diego Makovac je povedal, da je doslej prejel skoraj 1000 slovenskih kazni. Zneski na kaznih so od 400 do 800 evrov. Makovac je potrdil, da hrvaški ribiči lovijo v Piranskem zalivu v spremstvu hrvaške policije, kar je po njegovih besedah zanje postala že rutina.

Hrvaška je iz arbitražnega procesa o meji s Slovenijo enostransko izstopila leta 2015 po prisluškovalni aferi. Pri tem je vztrajala tudi po odločitvi arbitražnega sodišča, da slovenske kršitve postopka z nedovoljenimi pogovori med slovensko agentko in arbitrom niso bile tako hude, da ne bi moglo izdati končne razsodbe. Konec junija 2017 je sodišče razsodbo tudi izdalo. Slovenija pa je nato konec leta 2017 začela uresničevati arbitražno razsodbo, čeprav jo Hrvaška zavrača.

Ena od posledic tega hrvaškega nespoštovanja arbitražne odločbe je nadaljevanje ribiških incidentov v Piranskem zalivu, zaradi katerih se kopičijo denarne kazni tako za slovenske kot hrvaške ribiče.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

KOMENTARJI (266)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Slovenec81
16. 01. 2022 09.25
Če nima plačanih kaznie mu prepove vstop v Slovenijo. Našima dvema ribičema, ki sta še aktivna pa se jah uredi prekvalifikacija...problem rešen
Klotilda H
18. 11. 2020 17.56
+8
ARBITRAŽNA ODLOČBA je edini veljavni dokument o meji med slovenijo in hrvaško. sodišče v haagu je sodišče OZN in odločba je deponirana na sedežu OZN v new yorku. tudi na sedežu EU v bruslju. pravno je zadeva dokončna. pritožbe ni, saj je OZN najvišja inštitucija na planetu zemlja!!!
KladivoSi
17. 11. 2020 21.40
Kot, da nimamo drugih problemov dost? Reforme,kje so projekti, zdravstvo,pokojnine, šolstvo, razvoj in investicije v delovna mesta? Tu, da te vidim takozvani Janez, uvoz južne sile ni investicija v slovenski narod in mladino. Sama presedanja in odvračanja pozornosti, drugo kot žepe filat se niste naučili v Kumrovcu, ne Janez, ne Borut ali Milan,Igor,Zoran,... Eden večji lump kot drugi. Edinega poštenega je pa menda pijanček vstrelil, pa ja da. Vrjel vam ni noben, le vsi so se vae bali.
canon
17. 11. 2020 21.06
Da sem jaz Slo. ribič, bi bil obvezna oprema ročni netrzajni minomet. Pravzaprav dva, ker so hrvati vedno prisotni z dvemi plovili.
BUONcaffee
17. 11. 2020 20.46
+1
Res imate prav, hrvaška nikoli ni imel meje v Piranskem zalivu.
Castrum
17. 11. 2020 20.33
+5
Sicer pa čakam, da mi kdo napiše kje lahko obiščem grob kakšnega hrvaškega kralja.
Brakedirt
17. 11. 2020 20.35
ti nimas casa, moras nabijati po nareku komunajzla.
JohannDoe
17. 11. 2020 20.36
@Brakedirt Boš potem ti romal z rožico, ker maš čas.
Eastman
17. 11. 2020 20.37
+1
Mogoče kje v Egiptu k so zdaj odkrili nove mumije?
Brakedirt
17. 11. 2020 20.42
ajerestako
17. 11. 2020 20.28
+2
@Prijezda ni važno, katera dinsatij in koliko... pomembno je kje... recimo Umag: "Pisni viri Umag prvič omenjajo v 6. stoletju pod imenom Humagum v zahodnorimskem cesarstvu. Konec 8. in 9. stoletja je zaznamovala vladavina frankovske države, hrvaški knez Domagoj pa je leta 1269 priznal oblast Beneške republike. Leta 1797 je mesto prišlo pod oblast habsburške monarhije, njeno vladavino pa je po osmih letih prekinil Napoleon. Leta 1811 so mesto požgali Angleži, leta 1813 je prišlo pod okrilje Avstro-ogrske monarhije, pet let pozneje pa pod oblast Kraljevine Italije. Do leta 1945 je pripadalo svobodnemu ozemlju Trsta, od takrat Jugoslaviji, po njenem razpadu pa Hrvaški." ... do leta 1945 nikoli ni bil hrvaški?.. torej.... ? za kakršnokoli "pravično" (če lahko sploh tako imenujemo) "razdelitev" bi morali upoštevati dejanske lokalne pristojnosti/izvrševanje oblasti kraje ob meji (katastrske občine, gospodarstvo, šolstvo, itd...)... in v "stari Jugi" smo se učili o Piranskem zalivu.. nikoli o "Savudrijski uvali"... še Socialistična Republika Hrvaška, ki je nastala leta 1945, je imela na svojih zemljevidih Piranski zaliv...
Eastman
17. 11. 2020 20.37
-3
Piranjski zaliv ne obstaja več, zdaj je Savudrijska uvala :)
Eastman
17. 11. 2020 20.25
+3
Prijezda Kotromanić, v google vtipkaj Lažni temelji hrvaške zgodoivne...pa lepo branje.
KraljKafana
17. 11. 2020 20.20
-1
@Castrum "Celjski Grofje niso bili Nemci, ker v 12. stoletju nemškega "državljanstva" seveda ni bilo! " BAHAHHAHAHAHHAHAHAH HAHAHAHAHHAH Torej Rudolf 1 Habsburški ni bil Avstrijec, ker v 12. stoletju avstrijskega državljanstva ni bilo? HAHHA Dej popij mleko in spat!!
Castrum
17. 11. 2020 20.32
+2
@prijezda, odlično se smešiš! Govoriti o "državljanstvu" kot ga poznamo od sredine 19.stoletja naprej, torej od pomladi narodov naprej je seveda dokaz popolnega neznanja. ....Po tej tvoji zablujeni logiki tudi Zrinski ni bil Hrvat! A sploh štekaš?
BUONcaffee
17. 11. 2020 20.19
Brezveze se kregati zaradi meje. Saj nismo otroci.
JohannDoe
17. 11. 2020 20.18
-1
@castrum "johann, Ti to resno? Upam, da ne!" ---- Seveda smrtno resno. S kančkom sarkazma, kot ga deli uni Prizdo, ne da bi se verjetno tega zavedal. "Tomislav 2." je čisto hrvaško ime. Hrvat torej najmanj kot od oko vrata do oneta. Grob sigurno najdeš, ne vem pa če lih pod Torinskim cerkvenim kamnom. Eko ti Hrvaškega kralja in njegov grob. Malo je jedel makarone, sicer. Hrvatska ti loza sve do Boga, krvna zrnca sveta.
Castrum
17. 11. 2020 20.19
Johann, ...kje v Torinu je grob "hrvaškega" kralja?
Castrum
17. 11. 2020 20.20
+1
Oziroma - kje je grob bilo katerega hrvaškega kralja?
Castrum
17. 11. 2020 20.20
JohannDoe
17. 11. 2020 20.33
Ti pa res nisi na tekočem. Pa un tvoj "prjatu" Prizdo zgleda tud ne. Pogreb je imel v Torinu, kjer je pokopan pa nimam pojma.... sinjska deva mu daj pokoj... z imenom, grobom in od oko vata do pimpeka karirastim. Nagrada Paveliča za uspešne učne ure pri tačrnih. Je imel rad makarone, ma imel je pa najbolj hrvaško ime od vseh. Hrvat skor ko Sin božji.
Castrum
17. 11. 2020 20.34
+1
KraljKafana
17. 11. 2020 20.17
@Castrum Celjski grofje so bili Nemci, bili so tudi v sorodu z Nemanjići
Eastman
17. 11. 2020 20.16
+3
Hrvati = Panonski slovenci.
KraljKafana
17. 11. 2020 20.18
-2
Sej tud mi imamo rad naše sosede v Sloveniji.
ajerestako
17. 11. 2020 20.16
+2
Največja težava, ki jo imamo narodi, ki živimo od Alp pa do Grčije je ta, da neprestano živimo v preteklosti in nas vsakokratni vladarji in politiki zaradi svojih "loklanih" interesov zmanipulirajo. Ko bomo na katerikoli strani meje začeli voliti politike, ki bodo imenli potencial, da se s kom karkoli dogovorijo, nam bo šlo veliko bolje.
BUONcaffee
17. 11. 2020 20.16
Se mi smilijo ribiči.
KraljKafana
17. 11. 2020 20.14
-2
@Castrum kaj je rekel Napoleon? Dej mi 100.000 Hrvatov in bom osvojil bom ta svet!!! Še Napoleon je bral o dinastiji Zrinski :)
KraljKafana
17. 11. 2020 20.16
-1
DEJ MI 100.000 HRVATOV IN BOM OSVOJIL TA SVET*** TAKO JE GOVORIL NAPOLEON
Eastman
17. 11. 2020 20.17
+0
Slobodan Milošević je rekel, daj mi 10.000 hrvatov in obrisal si bom rit!
Castrum
17. 11. 2020 20.21
+1
Ne samo Napoleon, tudi kralj Artur je to rekel in Peter Pan tudi:))))
reakcionar
17. 11. 2020 20.14
-1
Ajde JJ, borec za Slovenijo in vsi ostali iz najbolj domoljubne koalicije v zgodovini Slovenije, izkažite se zdaj! Kar se mornarice tiče so močnejši. Torej je treba drugače. Se spomneš Janez, ko si kupil tiste neke izraelske drone za nadzor meje.........oni so baje multipraktiki, z njih lahko lansiraš raketo hellfire. Z droni jih usekaj Janez, z droni!
Castrum
17. 11. 2020 20.12
+4
@bott, ja imaš prav! Ko je Napoleon potolkel Avstrijce in zasedel Slovenijo, Istro, Kvarner in Dalmacijo je rekel, glavno mesto bo Ljubljana!:))) Itak, saj je vedel kateri narod lahko Ilirske province vodi!;)
Brakedirt
17. 11. 2020 20.14
+1
Castrum
17. 11. 2020 20.22
-1
Spomni me prosim, kaj sem napisal 14.3.2012?
Brakedirt
17. 11. 2020 20.26
cekin11 08.10.2020, 16:16:54 spreminjaš temo ker si runkl
KraljKafana
17. 11. 2020 20.12
+2
@Castrum Nikola Zrinski in Ban Jelačić...na takšne heroje ne boš naletel v slovenski zgodovini...
Castrum
17. 11. 2020 20.18
+1
Ma ja , mi Slovenci smo imeli bolj kulturo, znanje, izobrazbo, ipd...vi pa bolj meč in kri:))))
Eastman
17. 11. 2020 20.26
+2
Kaj pa Prosinečki pa Boško Buha, Ante Pavelić pa taki?
KraljKafana
17. 11. 2020 20.05
+1
@Castrum tvoj "slovenski" kralj Matjaž je zgodovinska pravljica za otroke v vrtcu. Po nacionalnosti je bil Madžar, rojen na MADŽARSKEM in govoril je v MADŽARSKEM JEZIKU.
Castrum
17. 11. 2020 20.09
@prijezda.hhhhaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaahaaaaaahahahahahahahahahaha....pa ti si res model! Kralj Matjaž ni nikoli obstajal! Pa kaj si ti, popolnoma neizobražen! Kralj Matjaž je pravljica! Tako kot kralj Artur! In seveda - tako kot vaši (kao) kralji!
Bott
17. 11. 2020 20.09
+1
BUONcaffee
17. 11. 2020 20.12
-1
Kralj Matjaž je legenda, ni nikoli obstajal.
BUONcaffee
17. 11. 2020 20.12
+1
KraljKafana
17. 11. 2020 20.13
+1
@Castrum preberi si še enkrat besedilo. Sem napisal da je zgodovinska PRAVLJICA za otroke v vrtcu. Predstavili ste ga kot Madžara lmao namesto Slovenca. Vi Slovencelji preferirate tuje gospodarje. Nič novega
Castrum
17. 11. 2020 20.16
+0
@buon, ekola, ti si še en ki nima pojma o slovenski zgodovini! Celjski Grofje niso bili Nemci, ker v 12. stoletju nemškega "državljanstva" seveda ni bilo! V 12. stoletju govoriti o nacionalnosti je seveda popolna neumnost. Narodnosti so se pojavile šele v 19. stoletju. Sicer pa so bili Grofje Celjski v originalu Žovneški gospodje. Torej, družina iz gradu Žovnek.