Slovenija

Hanžek: Nisem nestrpen

Ljubljana, 21. 02. 2007 07.24 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min

Hanžek je predal posle novi varuhinji Čebašek-Travnikovi ter odgovoril na očitke generalne tožilke o nestrpnosti.

Zdenka Čebašek Travnik in Matjaž Hanžek ob primopredaji poslov
Zdenka Čebašek Travnik in Matjaž Hanžek ob primopredaji poslov FOTO: Dare Čekeliš

V uradu varuha človekovih pravic je danes potekala primopredaja poslov med dosedanjim varuhom Matjažem Hanžkom in novo varuhinjo človekovih pravic Zdenko Čebašek-Travnik, ki bo mandat varuhinje nastopila v četrtek. Na mesto pa prihaja iz Psihiatrične klinike v Ljubljani, kje je bila pomočnica strokovnega direktorja.

Hanžek in Čebašek Travnikova sta si izmenjala darili, vendar pa nova varuhinja za javnost danes še ni hotela dajati izjav, saj vodenja urada še ni prevzela. Je pa Hanžek za novinarje komentiral torkove izjave generalne državne tožilke Barbare Brezigar.

Hanžek zanika nestrpnost

Nestrpen ni tisti, ki se ne strinja z generalno državno tožilko. Nestrpen je tisti, ki preko javne televizije širi nestrpen govor, je dejal Hanžek in poudaril, da samo s pregledovanjem policijskih zapisnikov tožilstvo marsičesa ne bo odkrilo.

Hanžek je pričakoval, da bo tožilstvo v celoti pregledalo dokazni material, ki ga je posredoval tožilstvu. S tem je imel v mislih pregled drugega dela oddaje Piramida, kjer je predsednik SNS Zmago Jelinčič izrazil svoje osebno mnenje o pripadnikih romske skupnosti. Če bi tožilstvo v celoti pregledalo dokazni material, bi bil njihov odgovor drugačen, je še prepričan Hanžek.

Nova varuhinja človekovih pravic si bo vzela 100 dni, da se bo seznanila z delom
Nova varuhinja človekovih pravic si bo vzela 100 dni, da se bo seznanila z delom FOTO: Dare Čekeliš

Kot je znano, je Hanžkove izjave, da tožilci delujejo politično, generalna državna tožilka označila za nestrpne in neodgovorne.

Hanžek po predaji poslov Čebašek-Travnikovi potuje v Črno Goro, kjer bo predaval o institutu ombudsmana, sicer pa se dogovarja o vrnitvi v svojo prejšnjo službo na UMAR, je pojasnil na torkovi novinarski konferenci. Kot pravi, kakih posebnih okostnjakov v omari svoji naslednici ne bo pustil, kar pa je ostalo nerešenega, je nerešeno zaradi neodziva z druge strani.


Hanžka je državni zbor na predlog predsednika republike Milana Kučana izvolil 21. februarja 2001 s 73 glasovi podpore, za vnovični mandat pa se ni potegoval. Državni zbor je 20. decembra lani na predlog predsednika republike Janeza Drnovška na to mesto izvolil Zdenko Čebašek-Travnik. Zanjo je od 71 navzočih poslancih glasovalo 64, sedem se jih je vzdržalo.

Na 11. avgusta objavljen Drnovškov poziv se je odzvalo 30 morebitnih kandidatov, kasneje sta od kandidature odstopila dva, tako da se jih je za kandidaturo nazadnje potegovalo 28.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • praznicna
  • razvlazilec
  • kosilnica
  • orodje bosch
  • vrtna hisa
  • agregat
  • vegira
  • kovinski regal
  • ceplinik
  • radiator
  • lestev
  • cistilec
  • plastici regal
  • delovna miza
  • kovinska omara
  • kovcek

KOMENTARJI (136)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

malasutra@gmail.com
22. 02. 2007 18.25
tonček.balonček, v bistvu imaš prav. res neumno, da se človek tukaj zapleta v brezplodne razprave. knes, tebi pa le še to: samo povzemam (na osnovi intervjuja), da bosanci zaradi nastopa kd group v njihovi državi ocenjujejo slovence za neokolonialiste. nimam dokazov, jasno, da ne, slišal sem le avtentično pričevanje visokokompetentne osebe (blizu vladi bih), ki je tudi utemeljila svoje navedbe, jih argumentirala (za moje pojme prepričljivo). pri čemer je bila kd group izrecno imenovana in izpostavljena. to je vse.
Tonček Balonček
22. 02. 2007 17.42
Le kako se morajo smejati tisti vladni kadri, ki so zadolženi za klipinge in odzive ljudstva! Pa se vam da tu pisat neke traktate brez zveze? Komu so namenjeni in zakaj? Končno je to le en pripomoček politikom, da zaznajo neumnost in bedo volilcev! Pa en ventolček seveda, kot včasih Hyfde part v Londonu, ki je seveda (poled interneta) postal en brezzvezni glas vpijočega v puščavi. Važno je, da lahko izraziš svoje mnenje, v bistvu je pa tako, kot da bi bo nekje vpil, da je cesar nag, poslčušal te ne bi tako ali tako nihče, ker si s tem pač nima kaj pomagati. Lahko čaka na naslednje volitve, s kemičnim svinčnikom, da obkroži zaporedno številko. To je pa res demokracija na kvadrat. Pardon, lahko obkrožiš tudi št. pred kandidatom, osebo! To je pa res že nobel! Tu se vsa demokracija neha in zaćne, kot je očitno v miselnosti volilvcev!
knes
22. 02. 2007 16.19
A, vezani posli. To je tvoja magicna beseda. Bluzis, opravljas, podtikas, namigujes na nekaj o cemer se ti ne sanja..., v resnici si pa samo zelen od zavisti. :D. In kaj ima zdaj Delo in prodaja Mercatorja z Bosno? Aja, nic, samo hoces pokazati povezavo med JJ in Gantarjem. Ampak to z Bosno nima nic, a ne. No, Gantar je zate kapitalski prasec. Tvoj problem. Zame je sposoben poslovnez, ki, konec koncev s svojim delom tisocem ljudi (tudi sploh ne bogatim), ki so vlozili v vzajemne sklade KD ze leta zagotavlja dober donos. In ker razen neumestnih podtikanj in nesramnih blodenj nimas enega samega primera, kaj sele dokaza... za svoje "zakljucke" o "nic drugega kot neokolonializmu", ti za konec lahko ponovim samo se to - stavit grem, da bo nosilec bodocega bosanskega gospodarskega galopa prav tisti del taistega gospodarstva, ki bo v rokah 'umazancev' iz tujine, tudi Slovenije :). In od tega bodo imeli najvec, hvala bogu, prav prebivalci BiH.
zupancicevajama@email.si
22. 02. 2007 16.08
malasutra zeli biti kriticen do oblasti.Po njegovih komentarjih, pa se vidi, da je samo primitiven in nerazgledan fante, kateri bere opravljive casopise in iz tega dela studijozne izjave. ne scitim trenutne oblasti, vendar se mi zdi popolnoma normalno, da gre oblast podprta z gospodarstveniki v cimvec drzav in na ta nacin pomaga ustvarjati poslovne vezi.
malasutra@gmail.com
22. 02. 2007 16.07
ne bluzi, knes. jaz gantarju ničesar ne zavidam, ker ne bi bil rad tako svinjsko kapitalistično govedo, kot je on. vezani posli, knes, vezani posli. kako je že bilo to z mercatorjem, nakupom delnic dela, sestankom gantarja z jj-jem v vladni palači? ah, verjetno samo sanjam. saj veš (domneva) - jj kaj obljubi bosancem na bilateralni ravni, hvaležni skorumpirani politiki pa izdajo kakšno informacijo, potem vskoči kapital, pa je... eden možnih scenarijev, knes. ni nujno prav takšen. ampak, ko gresta z roko v roki politična moč in kapitalska moč, se take zgodbe pišejo kar same od sebe. kaj mi groziš ali kaj? kakšna kazniva dejanja. pač ena možnih interpretacij, to je vse. ne trdim, da je tako. pravim pa, da je možno (glede na domačo afero mercator) potegniti tudi takšno analogijo. da je gantar kapitalski prasec z ali brez njj je itak jasno. ne, zato pa res ni kriv janša. to pa drži kot pribito.
knes
22. 02. 2007 15.55
malasutra, od koga kupi - kdo mu proda in zakaj mu proda? zakaj ne proda drugemu, ki bi ne kupoval 'pod ceno'? tvoja teza o 'neokolonializmu' bi vzdrzala samo v primeru, ce bi Gantar prodajalce PRISILIL v prodajo in bi jih hkrati prisilil, da prodajo NJEMU. Povej prosim kaksen konkreten primer. Kaj ima JJ z Bosno? Ima tam nastavljene vohune ali kaj? Ali JJ prisili Bosance da pod ceno prodajajo ravno Gantarju (in ne nekomu, ki bi placal polno ceno). Kar ocitas Gantarju (in celo JJ), so tezka kazniva dejanja (izsiljevanja ali ne vem kaj bi lahko bilo tisto, kar Bosance sili v prodajo), za taksne izjave pa je zelo pametno imeti kaksen dokaz ali vsaj primer. Jih imas? Ali pa samo zavidas Gantarju spretnost? Hvala za odgovore na vsa postavljena vprasanja (doslej si se izmikal, ker sem te ze vse to enkrat vprasal) - do tedaj pa so tvoje izjave zgolj blodnje ;).
malasutra@gmail.com
22. 02. 2007 15.41
knes, jaz pravim samo, da gantar (tudi po zaslugi zaupnih informacij, ki jih dobiva po zaslugi sprege z janšo, itd.), pod ceno kupi in z mastnim profitom preproda, medtem pa nič ne vloži v bosansko gospodarstvo (posodobitev kapacitet, odpiranje novih delovnih mest ali vsaj ohranjanje starih). takšno početje je popolni neokolonializem. to je, preprosto rečeno, brezobzirno izkoriščanje. ni čudno, da so bosanci šokirani nad nekdanjimi prijatelji slovenci. tu je zgodba z dolgovi nlb varčevalcem in zgodba mega tranzicijskega tajkuna gantarja. to dvoje je tisto, kar slovence dela za sovražnike bosancev. če ti bosanci izjavijo, da bodo lažje preboleli bratomorno vojno s srbi in hrvati kot to najnovejšo slovensko izkoriščevalsko ekspanzijo, potem je gotovo nekaj na tem. kot pravim: vlagaš lahko tako ali drugače. tudi do dobička lahko prideš tako ali drugače. če pa je tvoja edina skrb ožemanje nekega naroda in kraja njihovih surovin in resursov, je to pač neokolonializem. to se ne bo izšlo na dolgi rok, grem stavit. sicer ti je pa klasik elegantno odgovoril. no, tak obraz novodobnih ekonomskih povzpetnežev se kaže tudi v sloveniji, ne le v bosni. žreti, žreti, žreti. imeti, imeti, imeti. ostali (večina raje) pa naj pocrkajo. močnejši zmaga. politični darwinizem ali kaj.
*Alien*
22. 02. 2007 14.05
Huh, fantje, a ste se nadebatirali..! Ne vem, s čim si je Hanžek zaslužil tak nekrolog. Na eTrenjih imamo ta teden temo: Drnovšek : Janša Datum začetka: 22.2.2007 Med Janšo in Drnovškom padajo težke besede. Gre za boj močnih osebnosti, boj za prestiž, moč? Drnovšek Janši očita, da kdor ni njihov, zanje ni sprejemljiv, da to spominja na bolj svinčene čase, Janša vse skupaj zavrača kot popolnoma neresnično in neresno. O tem, kako in če sploh sodelujejo predsednik države, vlade in parlamenta ter kakšen naj bo predsednik države pa v Trenjih tudi s kandidatom za predsednika države Lojzetom Peterletom in morebitnima kandidatoma Borutom Pahorjem in Zmagom Jelinčičem. Morda bi skupaj kakšno rekli? Vabimo vas torej, da se nam pridružite! LP
Uporabnik113189
22. 02. 2007 13.32
Res smo zašli. Zaenkrat za samoukinitev ni potrebe, politične rešitve in konsenz na to temo bomo pa iskali še pa še.
knes
22. 02. 2007 13.13
kritika, uf.. pa res :/ koncat bo treba.
knes
22. 02. 2007 13.12
Klasik, imas verjetno celo prav, ceprav konkretno v Bosni je problem seveda predvsem LB, ne pa Gantar. In tu smo si Slovenci slozni v prepricanju, da je to stvar sukcesije in nismo pripravljeni iz lastnega zepa placati nekaj, cesar (po nasem prepricanju) nismo zapravili. Ta sloznost se celo ne meni za politicno prepricanje - konsenz zajema celotno druzbo. Glede vojske pa - na tej tocki velja razmisliti, ce smo Slovenci sploh pripravljeni imeti svojo drzavo z vsemi posledicami in odgovornostjo, ki pride zraven. Po mojem mnenju ne - zato bi bil se najboljsi samoukinitveni referendum. In to mislim povsem resno. Radi bi bili mala sebicna oazica sredi Alp, ki se ne zmeni za nic na svetu, ce pa nas bi kdo napadel, pa bi naj nas branili drugi (kakopak). Duhovitezi omenjajo potem se "nevtralno" Svico in podobno. Vprasam - kje je bila nevtralnost Svice med 2sv.vojno? Kopicila je naropani denar in na njem sedi se danes. Samo s tako pokvarjeno drzo v mednarodnih vprasanjih si lahko 'nevtralen'. In konec koncev - koliko Slovencev ve, da je Svica ena najbolj militariziranih drzav v Evropi? Ali pa nevtralnost Avstrije - tega vecnega gnezda nacizma, ki za svojo preteklost ni nikoli placala absolutno nic (za razliko od njene matere Nemcije, recimo). Slovencem odgovornost ne disi - ko je bilo priloznost iti v Nato, smo vsi drveli tja, ko je treba izpolniti obveznosti, bi radi ven. Vstopili smo torej dobesedno samo zato, da smo se pred Hrvati in ostalimi ex-jugici lahko napihovali kot bedne zabe. Samoukinitveni referendum je po moje res dobra ideja.
kritika@email.si
22. 02. 2007 13.05
OFF-TOPIC, ljudje!
Uporabnik113189
22. 02. 2007 12.49
knes, ne glede na vse agumente, ki ne sežejo dlje od ekonomije, nas bodo izgleda bosanci sovražili. Ali gre torej za pametno početje? Vse kaže, da definicija klero-fašizma še vedno velja. Mussolini je našel Etiopijo, mi pa Kosovo, Bosno, Irak. Kaj bo, ko bodo vojaki začeli prihajati nazaj v krstah? Ja so profesionalci, vem, ampak še vedno Slovenci.
knes
22. 02. 2007 12.31
malasutra, ok, pojdiva po vrsti. Slovenci v BiH so primerljivi z Ameri v Iraku? Smo jih napadli, zamenjali sistem, nastavili svoje vodstvo (za info - v BiH je okoli 100 ljudi z nazivom 'minister'! - jih je postavil JJ? Gantar?). Kako mores primerjati Slovence v BiH in Americane v Iraku? To je nesramno zavajanje. In nenazadnje - kako pa kupuje ta tvoj Gantar? Kje kupuje? A pride in vzame? Mu ne prodajo Bosanci sami in po ceni, ki jo sporazumno dolocijo? Morda pa kupuje na borzi? A je to prepovedano ali pa celo nemoralno? Naj bi kupil delnice po visjem tecaju kot je v kotaciji, da bo trenutni lastnik vec iztrzil, ali kako? Bi bilo to moralno? Do koga? Do delnicarjev KD prav gotovo ne, a ne? In sploh.. kdo na svetu bi to naredil? Ti? Pa daj, imas moznost, borza je odprta za vse. Pokazi svojo moralo z lastno denarnico (beri - s tujim q po koprivah opletas). Zakaj ne prodajo drugemu, ce bi ponudil vec? Kje je tu logika? Hoces reci, da so Bosanci totalni kreteni, da jih nek Gantar vrti okoli kot male otroke? Firme propadajo? Kako lahko Gantar proda se bolj propadlo firmo kot pa jo je kupil sam in to za se vec denarja kot pa je zanjo placal? Sicer pa je res, Gantar ni manager podjetij, ukvarja se z nalozbami - kupuje in prodaja, ce je donos velik, ostane, a le do ugodne ponudbe. Ampak se vedno mu nekdo firmo PRODA, je ne ukrade nikomur! Kar pocne Gantar, pocne so na milijone firm po svetu in nihce jim ne ocita nemoralnosti. Konec koncev so ravno Gantarjevi skladi marsikateremu CLOVEKU (Slovencu, Bosancu, Hrvatu...) omogocili, da je lazje prisel do, recimo, strehe nad glavo. Zakaj so mu Bosanci firmo prodali, ce bi lahko sami taisto firmo prodali drugemu drazje... daj... preberi si kaksne oslarije pises in kako nesramno, da ne recem gnusno si vzvisen nad Bosanci in za kaksne tepce jih imas.
malasutra@gmail.com
22. 02. 2007 12.12
ne, knes, ni nemoralno vlagati v bosansko gospodarstvo, prav nasprotno. gre za to, kako to narediš. s tem, kar počne kd group,ne dela škode samo imidžu slovenije, ampak vsem tistim slo firmam, ki so bolj korektni igralci na bosanskem trgu. v končni fazi pa dela škodo predvsem sebi, ker je dobil oznako neokolonialista in brezkurpoloznega ekspanzionista (česar se nikoli več ne bo otresel). veš, kako je to - američani menda tudi pomagajo vzpostavljati iraško demokracijo in krepiti iraško gospodarstvo, samo kaj, ko ti butasti iračani nikakor nočejo štekati, da je to njim in le njim v dobro. po mojem so levakarji in nacionalisti, kar gre skupaj (začinjeni z muslimanskim fanatizmom). to bo, knes. bosanci bodo gantarju še hvaležni, da pod ceno kupi dobre firme in jih uničuje, namesto razvija (v njih ne vnaša posodobitev, jim ne odpira trgov, ampak jih preprodaja po višji ceni, medtem ko firme propadajo).
knes
22. 02. 2007 12.10
klasik, ce cista voda v bilanci podjetja ne pomeni nic, je to kratkovidnost podjetja. Strinjam pa se, da je ekologija ena redkih zadev, kjer je morda se upravicena drzavna intervencija oz. pac ustrezni predpisi. Liberalna ekonomija s pravno drzavo in predpisi nima nobenih problemov in se zdalec ne pomeni da je liberalna ekonomija 'zakon dzungle'. Se zdalec ne, ceprav se v nasem levicarskem medijskem prostoru skusa uveljaviti tocno ta pogled. Prav spostovanje norm in predpisov ter ucinkovito delovanje pravne drzave so pogoj za polno delovanje liberalne ekonomije. Peter_svetlicic - z dosezki zdravstva mislis verjetno nekajletne cakalne dobe, ki nam jih je zagotovila vrla LDS, z unicevanjem gospodarstva pa rekordno gospodarsko rast zadnjih let in najnizjo stopnjo brezposelnosti v zadnjih 10 letih. Glede Iraka pa - verjetno bos povedal, da si glasoval proti vstopu v NATO. Zanimivo, da je takih danes malo morje, na referendumu je bil pa odstotek za.. koliko ze? 66 odstotkov? Mislim, da v tem vprasanju imamo, kar smo hoteli. In prav je tako.
knes
22. 02. 2007 12.00
malasutra, pa se to. naj si tvoja bojkotersko razpolozena revolucionarka iz Sarajeva ogleda gibanje gospodarske menjave med Slo in BiH v zadnjih letih. Rast bosanskega izvoza v Slovenijo dosega izjemne stevilke, rast slovenskega pa je 10x manjsa - bilanca menjave postaja vedno bolj uravnotezena. Podatke o tem najdes v Financah (svetla tocka v slovenski greznici mladin in podobnega) izpred nekaj dni. Toliko o izkoriscevalskih Slovencih, se posebej odkar je na oblasti grozni JJ.
Uporabnik113189
22. 02. 2007 12.00
Knes, tko naivni nismo, da ne bi upoštevali ekonomije. Da bi se bolje razumeli, bi opomnil na en paradoks, ki ga je opisal Al Gore v svoji knjigi..Čista voda v bilanci podjetij ne pomeni popolnoma nič. Iz vidika računovodskih bilanc je torej sploh ni. No, potem ko je zastrupljena cela populacija pa znamo računat stroške. Desničarji, vidijo samo dobiček in jih na primer voda malo briga, medtem ko socilno usmerjeni politiki vidijo tudi malce dlje.
Peter Jurcek
22. 02. 2007 11.59
Tipično za človeka ki nima samozavesti in naivno sledi vsaki vladajoči sili, da začne omenjati finančni izobrazbeni in statusni položaj. Zagotavljam ti da se ta vlada od partijcev po načinu vodenja spremenila samo v temu da je ukinila socialne pravice, sistem vodenja pa ostaja še bolj enovladen. Ne vem kako lahko ocenjuješ moj sttus in starost po tem kar sem napisal, ker se potem tvoje pisanje spušča na stopnjo otroka ki ga je mama peljala v trgovina pa hoče imeti vsako igračo ki jo vidi na polici z obljubami da bo priden in poslušen če mu jih kupi. Žalostno da si tako materialistično naiven. Sicer pa ta vlada sploh ne uživa večinske podpore temveč zgolj 12 vse volilne struje po zadnjih meritvah. Ne ne berem samo mladine temveč tudi kakšno knjigo, če še veš kaj je to. Sicer pa ta vlada ni naredila nič drugega kot da si lasti uspehe prejšnje vlade (euro, EU), uničuje slovensko gospodarstvo in spremenila Slovenijo v agresorsko državi (Irak), z rasističnim, ksenofobnim vplivom v tujini, uničila slovenski šport, porazila vse uspehe zdravstva... Upoštevaj da je bila prejšnja vlada ravno tako v tranzicijskem obdobju kot ta pa je v 16. letih naredila manj škode kot ta v dveh.
knes
22. 02. 2007 11.52
V Bosni marsikdo steka marsikaj. Tvoja sogovornica pac ne :). Jebiga. Ce se ji zdijo tuje investicije v njihovo popolnoma bankrotirano gospodarstvo 'neokolonializem', je to pac samo znak domacijstva in pretirane ideoloskosti ter nacionalizma, ki pa z realnim stanjem nima dosti opraviti. Tvoji vrli sogovornici se ocitno zdi, da je bolje, da ljudje v Bosni zivotarijo, samo da jim tistih podrtij od tovarn ne pokupijo grdi tujci. No, pa saj to smo ze slisali tudi pri nas. Zanimivo, kako nacionalizem in levicarstvo ves cas hodita z roko v roki. Po tvoje je torej nemoralno vlagati v bosansko gospodarstvo. Lepo. Povej to domacinom, ki se komaj prebijajo iz meseca v mesec (aja, saj to je ravno zaradi tujih investicij, a ne? zgolj logicna pomota mesanja posledic z vzroki in cirkularnega sklepanja). Me zanima kaj bo razlagala tvoja strokovna sogovornica, ko bo Bosna cez leto ali dve zagalopirala s 5 in vec procentno gospodarsko rastjo - in to ravno zaradi podjetij, v katerih prevladuje tuji kapital (slovenski ali pa kateri drug). O slednjem (katera podjetja bodo nosilci gospodarske rasti) upam iti stavit s tabo ali pa ono 'strokovnjakinjo' za kar koli si izmislis.