Slovenija

Grožnja Hrvaški z referendumom

Ljubljana, 12. 12. 2008 18.53 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 4 min

Nekdanji premier Janša ne izključuje možnosti, da bi Slovenci o hrvaškem vstopu v EU odločili na refrendumu. Naše sosede opozarja, naj nas jemljejo resno.

Nekdanji premier in predsednik SDS Janez Janša sosednjo Hrvaško resno opozarja, naj se ne igra, ker Slovenci o njenem vstopu v EU lahko odločamo tudi na referendumu: "Na sestanku v Bruslju, kjer je bil tudi hrvaški predsednik vlade, sem opozoril evropske voditelje, da stališč Slovenije ni jemati prelahko, da ob tem obstaja politični konsenz v Sloveniji in da je o ratifikaciji pristopnega sporazuma tako kot o vsakem drugem zakonu, ki ga sprejme državni zbor, v Sloveniji lahko referendum." Pred Janšo sta v slovenski politiki to možnost omenjala že Marjan Podobnik in Zmago Jelinčič.

Janša na vrhu EU
Janša na vrhu EU FOTO: Reuters

Janša je v Bruselj, kjer se je pogovarjal s hrvaškim premierom Ivom Sanaderjem in nekaterimi drugimi evropskimi politiki, letel z istim letalom kot Borut Pahor, a ni znano, ali je grožnja Hrvaški z referendumom samo Janševa, ali pa je to usklajeno tudi z vrhom nove slovenske vlade in Pahorjem.

'Nasprotje med besedami in dejanji'

Sicer pa je Janša danes spregovoril o seji sveta SDS, kjer je še posebej izpostavil menjave v nadzornih svetih Kada in Soda. Tu ne vidi potrebe, da se njune člane menja nekaj tednov pred iztekom mandata. Vlada ima po Janševih besedah sicer pravico, da tam, kjer prevzema odgovornost, imenuje ljudi, za katere meni, da bodo to odgovornost lahko izpolnjevali, vendar pa je vprašanje, koliko odgovornosti za delovanju obeh skladov dejansko prevzema. "Nadzorniki v omenjenih skladih za svoje delo namreč odgovarjajo že neposredno na podlagi same zakonodaje," je dejal.

"Pri kadrovskih potezah nove vlade gre za izrecno nasprotje med besedami in dejanji. Če nekdo namerava zamenjati vse živo in že to v prvih tednih, potem mu ni treba pred volitvami govoriti, da bo delal drugače in da ne bo menjav pod nivojem državnih sekretarjev," je še dodal.

Imenovanje Dimitrija Rupla za Pahorjevega posebnega odposlanca za zunanje zadeve in Matjaža Šinkovca za posebnega odposlanca za kandidaturo Slovenije za nestalno članico Varnostnega sveta Združenih narodov pa Janša vidi le kot zamegljevanje kadrovskih zamenjav. Z njunim imenovanjem se "v javnosti ustvarja vtis, kot da bi vlada imenovala ljudi iz prejšnje sestave, v resnici pa jih pospešeno menja," je dejal Janša in dodal, da gre pri obeh funkcijah zgolj za uradniški mesti.

Izredna seja na temo izbrisanih

Poslanec SDS Branko Grims je povedal, da so poslanci SDS, SLS in SNS v DZ vložili zahtevo za sklic nujne seje odbora DZ za zunanjo politiko.
Poslanec SDS Branko Grims je povedal, da so poslanci SDS, SLS in SNS v DZ vložili zahtevo za sklic nujne seje odbora DZ za zunanjo politiko. FOTO: Dare Čekeliš

Poslanec SDS Branko Grims je ob robu seje sveta SDS povedal, da so poslanci SDS, SLS in SNS v DZ vložili zahtevo za sklic nujne seje odbora DZ za zunanjo politiko. Seja je po njegovem potrebna zaradi napovedi predsednika odbora Iva Vajgla, da bo država t. i. izbrisanim začela izdajati odločbe in da jim bodo izplačane odškodnine.

Po prepričanju Grimsa je šlo pri Vajglovih izjavah za simbolično dejanje, saj je izdajanje odločb in izplačilo odškodnin napovedal "prav v kraju, kjer je bil sprejet sklep za napadu na samostojno državo Slovenijo". To je po njegovem zato očiten dokaz, kako malo nekaterim pomenijo vrednote osamosvojitve. "Z namenom, da se to razčisti in da se pogleda, kako je z vprašanjem kompetenc pri tem, zahtevamo nujno sejo odbora," je dejal in dodal, da odbor za zunanjo politiko o tem, kar je govoril Vajgl, ni razpravljal.

V zvezi z zahtevo za sklic nujne seje se je v izjavi za javnost oglasila tudi SLS. Kot so zapisali, so se za sopodpis zahteve odločili zato, ker Vajgl v imenu zakonodajnega telesa, ki ga predstavlja v Beogradu, daje obvezujoče izjave. Ob tem poudarjajo, da zagovarjajo rešitev vprašanja izbrisanih "le z ustavnim zakonom, to je na enak način, kot se je ob samostojnosti uredilo status za državljane Slovenije in za tiste, ki so z osamosvojitvijo postali tujci na slovenskem ozemlju". Ob tem zanikajo, da bi šlo pri vprašanju izbrisanih za kršitve človekovih pravic. Po njihovem ima namreč država pravico "postaviti pogoje, pod katerimi sprejme tujce med državljane in jim dovoli bivati na področju države".

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • praznicna
  • razvlazilec
  • kosilnica
  • orodje bosch
  • vrtna hisa
  • agregat
  • vegira
  • kovinski regal
  • ceplinik
  • radiator
  • lestev
  • cistilec
  • plastici regal
  • delovna miza
  • kovinska omara
  • kovcek

KOMENTARJI (176)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

bkaval
17. 12. 2008 10.36
Čim prej, da se razpiše referendum, da se ta zgodba čim prej konča. Samo rezultat referenduma mora biti obligatoren. Kar se pa tiče same meje s Hrvaško, je problem rešljiv v enem tednu. Politiki zavihajte rokave.
VolilecSI
16. 12. 2008 13.54
prav imaš 4 leta tranzicijski mediji niso o prejšnji vladi poročali ničesar konkretnega, nesposobna in lena aktualna vlada pa je polna praznih besed, njenih dejanj pa se državljani že bojimo.Pobuda za referendum ni incident, glede odločitev, ki zadevajo državo smo edini kometentni državljani, tako kot ob osamosvojitvi tako tudi sedaj. Torej gremo na referendum !
SPICELJ
14. 12. 2008 07.11
Zelo čudno je,da se teli, ki so sedaj zelo glasni niso oglašali zadnja 4 leta pa čeprav so bili na oblasti????? verjetno so tudi sami začutili,da gredo počasi v pozabo in morajo iskati nove incidente za svoj obstoj kot so to že počeli v svoji zgodovini in hudo škodovali Sloveniji..
robinud@volja.net
13. 12. 2008 23.24
Če obstaja razumen razlog za blokiranje vstopa Hrvaške v EU, potem lahko to odločitev naredi vlada. Ni za to treba referendum. (pod predpostavko, da so razumni ljudje v vladi). Glede izbrisanih: kaj to še vedno traja ? Kolko let še ? Tristo ?
kriss714@amis.net
13. 12. 2008 14.52
Odlomek iz preambule ustave RH – u uspostavi temelja državne suverenosti u razdoblju drugoga svjetskog rata, izraženoj nasuprot proglašenju Nezavisne Državne Hr­vatske (1941.) u odlukama Zemaljskoga antifa­šis­tič­kog vijeća na­rodnog oslobođenja Hrvatske (1943.), a potom u Ustavu Narodne Republike Hrvatske (1947.) i poslije u ustavima Socijalističke Republike Hrvatske (1963.-1990.), na povijesnoj prekretnici odbacivanja komunističkog sustava i promjena međunarodnog poretka u Europi, hrvatski je narod na prvim demokratskim izborima (godine 1990.), slobodno izrađenom voljom potvrdio svoju tisućgodišnju državnu samobitnost. Novim Ustavom Republike Hrvatske (1990.) i pobjedom u Domovinskom ratu (1991.-1995.) hrvatski je narod iskazao svoju odlučnost i spremnost za uspostavu i očuvanje Republike Hrvatske kao samostalne i nezavisne, suverene i demokratske države.
porka.malorka
13. 12. 2008 14.33
kurcina Teh par slovencev je v eropi že 4leta kje ste pa vi a še spadate pod Srbijo
kurcina
13. 12. 2008 13.55
ta pravi dva miliona ja ,samo 500 000 pa je daleč premalo .šment!
kriss714@amis.net
13. 12. 2008 13.54
Meja med hrvaško in Slovenijo je pri Reki. Tam je potekala stara meja med Savsko in Dravsko banovino, kasneje pa tudi meja NDH, ki je bila zadnja mednarodno priznana meja Hrvaške. Tudi današnja RH se v preambuli svoje ustave sklicuje na nasledstvo NDH. Republiška meja v SFRJ, kot sta jo načarala pijani Edo in Bakarić je bila vedno zgolj notranja meja med dvema upravnima enotama (republikama) in kot taka nima nobenega mednarodnopravnega pomena. Dokler hrvati nočejo razumeti teh zgodovinskih dejstev, je potrebno preprečevati njihov vstop v EU. Tako preprosto je to. In če politiki nimajo jajc, da bi hrvatom to povedali, potem je res najbolše, da se razpiše referendum, pa bo to povedalo ljudstvo, kot vrhovni suveren v RS.
tapravslovenc
13. 12. 2008 13.47
saj najbolj tragično je to, da se grejo najhujši nacionalizem, prav tisti, ki so v Slovenijo prišli iz bivših Jugo-republik. Pridejo v našo hišo, pa bi postavljali pravila- pa kaj še Lubi Slovenci, pa stopimo že enkrat skupaj, da pokažemo, da je lahko tudi 2-milijonski narod enakovreden vsem večjim narodom
putar
13. 12. 2008 13.38
Nacionalizem nas ne bo nikamor pripeljal.
BREZA13
13. 12. 2008 13.30
KAR PRIHAJA Z JUGA, SO DOBRE EDINO - BANANE!!!!!!!!!!
kriss714@amis.net
13. 12. 2008 13.29
Prasek, res je, taki smo Slovenci. Ko je treba stopimo skupaj. In tako je tudi prav.
Braveheart
13. 12. 2008 13.23
Problem je, da je v sloveniji preveč južnjakov, ki kot po pravilu vsi volijo komunajzarje. Kdo skupaj drži, tako kot smo \"slovenci razklani\" ni noben narod. za to odlično skrbi tudi srb janković in širca, ki žalita plečnika (rušita slovensko kulturo) na drugi strani pa hočeta đamijo (tujo kulturo). ali zopet potrebujemo domobrance, da nas ponovno obranijo pred notranjim sovražnikom?
kurcina
13. 12. 2008 13.21
tapravi kaj je teško dojet da si govedo ,res da ti rogeci niso zrasli ,si pa v dreku do kolen .
Trenirka_SDS
13. 12. 2008 13.20
Joj, kok upam, da bo referenduuuuuuuuuuuuum!!!!!! Moja napoved za tak referendum je 70% proti vstopu Hrvaške v EU
kurcina
13. 12. 2008 13.17
mulder še marsikaj boš slišal od bolane drhali kot so Zyklon in škis714 . Jaz sem se že navadil na njih ,so pač taki kot so, če ni teme o hrvatih ,bosancih iali srbih potem se začmejo med sabo častit v svojem stilu. take naj bolj jezi spoznanje da jih nihče ne upošteva ,pol jih malo razpizdim z resnico in rezultat je tu .
tapravslovenc
13. 12. 2008 13.08
kurcina ti in tvoji imate kulturni center za vsakim vogalom, saj veš tam kjer piše bar, ali beznica, pa še ta nivo je za vas malo prezahteven
kurcina
13. 12. 2008 13.04
ta pravi in to je vse ali kaj ,....potem je najbolje da bi se sestali za enim velikim šankom . sicer pa malo počakaj da zgradimo naš kulturni center na parmovi ,tam bo dovolj prostora za tebi in škisa714
kriss714@amis.net
13. 12. 2008 13.01
tapravslovenc13.12.2008, 12:563 ravno zaradi takih kot sta mulder in kurčina moramo vsi Slovenci stopiti skupaj, dosti je zaničevanja in norčevanja iz vsega kar je Slovensko Se strinjam.
Mulder
13. 12. 2008 12.59
Hehe, Zlovenci su potpuno zastranili. Čitam komentare i ne mogu vjerovati kakav vam je mentalni sklop.