Slovenija

'Gre za obvezo, ki je identična obveznemu zdravstvenemu zavarovanju'

Ljubljana, 14. 04. 2023 06.00 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 4 min
Avtor
24UR ZVEČER
Komentarji
239

Vojna med vlado in zdravstvenimi zavarovalnicami je dosegla vrh. Vlada je namreč sprejela uredbo, po kateri zavarovalnice ne bodo mogle podražiti dopolnilnega zdravstvenega zavarovanja niti v obdobju do septembra, ko naj bi bil sprejet zakon, ki bi dopolnilno zavarovanje prenesel v obvezno. Tri zasebne zavarovalnice, ki so ponujale dodatno zavarovanje, so na nogah in vladajoči koaliciji očitajo, da je za državljane uvedla nov davek, saj ne bodo več imeli izbire ali dopolnilno zavarovanje plačati ali ne.

Gre res za uvedbo novega davka in omejevanje proste izbire državljanov? O tem, kakšni so še pomisleki zaradi ukinitve dopolnilnega zdravstvenega zavarovanja, je v oddaji 24UR ZVEČER spregovorila direktorica slovenskega zavarovalnega združenja Maja Krumberger. O tem, kako odgovarjajo na očitek, da uvajajo nov davek za državljane, pa Tamara Kozlovič iz Gibanja Svoboda.

"Gre za obvezni prispevek, za obvezno dajatev za socialno varnost. Lahko temu rečemo davek ali prispevek, gre za obvezo, ki je identična obveznemu zdravstvenemu zavarovanju," je dejala Krumbergerjeva. Spomnila je na stališče ministrstva za finance: "Mislim, da je bilo izdano še pred vlado Marjana Šarca, saj so že v preteklosti bile ideje, da bi se plačevanje premije preneslo v obvezno dajatev, kjer pa bi se moral za zagotovitev neke davčne stabilnosti oziroma enotnosti davčnega sistema ta prispevek obravnavati identično kot prispevek za obvezno zdravstveno zavarovanje. Moral bi biti odbitna postavka pri izračunu dohodnine. V predlogu zakona pa piše, da ni materialnih posledic uvedbe tega zakona. Ampak mi smo že takrat, mislim, da je bil predlog pri Šarčevi vladi, ko naj bi bila premija 29 evrov zdaj je višja izračunali, da bi to pomenilo minus na dohodninski blagajni v višini 72 milijonov evrov."

 

"Socialne pravice ne smejo biti poligon za ustvarjanje dobičkov," tako pa Kozlovičeva. "To je bilo tudi vodilo, zakaj smo končno ukrepali. Namreč že 20 let se govori o ukinitvi dopolnilnega zdravstvenega zavarovanja. Ampak zdaj, ko smo to vložili, vsi iščejo napake, namesto da bi tvorno sodelovali, da zakon, ki smo ga vložili, izboljšamo. Zakon naslavlja javni zdravstveni sistem, javno zdravstveno blagajno, ki je od vseh nas. In zakaj ta zakon? Prinese ravno to, da vsa sredstva, ki jih danes plačuje 95 odstotkov zavarovancev, ostanejo v javni blagajni za dosego cilja krepitve javnega zdravstva."

Na očitke, da so zavarovalnice kovale dobičke, pa Krumbergerjeva pravi: "Minister je dejal, da je to, da se to ukine, zgodovinski trenutek. Se strinjam, to dejansko je zgodovinski trenutek, ker se zavarovalnice strinjamo z ukinitvijo, kar ponavljamo že ves čas, odkar je vlada napovedala preoblikovanje tega sistema in zdravstveno reformo. Menimo pa, da je zakon slab, čeprav ga še nismo v celoti naštudirali, ker nismo tako rokohitrski kot vlada."

Dejala je, da so tudi zavarovalnice pripravile rešitev z izračuni, kakor so razumeli po sestanku pri ministru, ki je bil prejšnji teden: "In sicer naj bi se zmanjšala doplačila do tistega nivoja, kjer zakon to dopušča in bi zagotavljal ohranjanje premije v višini 35 milijonov evrov. S tem bi vlada, ki ji želimo samo pomagati, dobila čas, da bi pripravila konkretne in jasne podlage za stabilno financiranje. Tako pa imamo na mizi zakon iz 2019. Mislim, da ima še enake tiskarske napake."

"Slovenska folklora iskanja vejic povsod," pa meni Kozlovičeva. "Res smo uporabili zakon, ki je prišel do tretje obravnave v Šarčevi vladi, upoštevali smo pripombe, ki so takrat prišle, in smo jih smiselno vključili." 

Izpostavila je, da so zakon poslanci vložili po rednem postopku, kar bo omogočalo tudi še izboljšave, pri čemer upajo tudi na pomoč zavarovalnic. "Nas je bilo resnično strah, da se bodo državljani množično odpovedali dopolnilnemu zdravstvenemu zavarovanju, da bo to povzročilo dodatne stiske ljudi," je dejala in poudarila, da tega niso mogli dovoliti. 

Predviden dvig premije je Kozlovičeva označila za nesprejemljiv, Krumbergerjeva pa je dejala, da je bila podražitev napovedana, čeprav morda ni bilo jasno, za koliko. "Direktorica Generalija si je prizadevala za sestanek pri ministru, da bi mu pojasnila te podlage, ampak je žal ni sprejel," pravi Krumbergerjeva, ki izpostavlja, da so imeli zadnji sestanek z ministrom pred šestimi meseci, ko so prosili, da bi sprostili rezervacije, ki so se nabrale v 2020 in 2021. "Zavarovalnice ne morejo prosto razpolagati s sredstvi, ki niso njihova, ampak so to sredstva zavarovancev. Takrat smo povedali, da je vsaj ena zavarovalnica tik pred visokim dvigom premije, če do tega ne bo prišlo. In takrat je bilo tudi izrecno vprašanje, koliko časa bo rezerva trajala. Bilo je povedano, da približno šest mesecev, odvisno od potreb zdravstvene blagajne." Kot poudarja: "To presenečenje torej ni presenečenje." 

Kozlovičeva medtem pravi, da je ne glede na vse njihov cilj krepitev javnega zdravstva, zakon je vložen, znesek pa je fiksiran pri 35 evrih. "V škodo ne bo, ohranja pa vse pravice, kot jih danes poznamo."

Na vprašanje, ali to pomeni konec Vzajemne, je Krumbergerjeva dejala, da je to težko reči, da pa je že predsednik uprave Vzajemne povedal, da temu ne bo tako. 

Kozlovičeva pa je poudarila, da gre le za prvi korak, s katerim želijo uvesti bolj solidarno obvezno zdravstveno zavarovanje. 

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

KOMENTARJI (239)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

SEHE
14. 04. 2023 19.36
+2
Dopolnilno zdravstveno zavarovanje ima po moje popoln koruptiven značaj. Namenjeno je dobičku zavarovalnic. Delariran namen lahko opravlja ZZZS!
SEHE
14. 04. 2023 19.34
+3
Ne vem, zakaj bi denar dajal zavarovalnicam, da bi si one potem izplačevale dobičke, ko pa je ta denar lahko v javni zdravstveni blagajni. Potrebno je samo še izkoreniniti korupcijo!
avgust.
14. 04. 2023 18.40
+1
Zavarovalnice bodo verjetno vseeno lahko nudile dodatne storitve, če bodo imele pogodbe z zdravniki. Menim, da je to samo konkretno zvišanje obveznega zavarovanja, dodatno bo pa vseeno ostalo v kakšni drugi obliki na osnovi prilagoditve in iznajdljivosti zavarovalnic. Za kaj bo pa ta denar porabljen? Že v začetku so dali v zdravstvo če se dobro spomnim 200 mio za skrajšanje čakalnih vrst, pa so še daljše.
Betuul
14. 04. 2023 15.42
-2
Obvezno zdr zav ZSSS( miklošič)znaša od 1.3.2022 29,35€. Za zaposlene odliva delodajalec direkt od plače! Dodatna zdr. Zav.; zavarovanja:vzajemna, generali; triglav itd; pa je mesečna premija 35,67€! Torej skupbo na zavarovanca =obvezno29,35€ + dodatno35,67€=~~65,02€ na mesec za zavarovanca !? Ni jasno kako bodo po zamrznitvi dodatnega 35,67€ spravli ta dva zavarovanja na enotno sumo!? Lahk že !? Ampak bo enotna suma sumarum 70€ in bo vse skup še dražje??A pol beli recepti odpadejo in bodo samo zeleni ali kako??
Betuul
14. 04. 2023 20.26
-1
Obvezno zdr zav ZZZS(miklošičeva)= od 1.3.2022 - 29,35€
CyniC666
14. 05. 2023 15.10
Ti sam povej, katera "zavarovalnica" je tvoja delodajalka, pa se bomo vse zmenil. ;D
avgust.
14. 04. 2023 15.39
-2
Dobrodošel bi bil podatek, koliko ljudi je plačevalo dodatno zavarovanje. Govori se, da se je število le teh po zvišanju zelo zmanjšalo in zato je sedaj kar naenkrat postalo obvezno. Če se za tiste, ki so to do sedaj plačevali, spremeni le račun za nakazilo, je zame to nov davek in verjetno za veliko ljudi tudi. Spet nas hočejo nat...
Samo12
14. 04. 2023 16.53
+2
mackon08
14. 04. 2023 17.43
+5
Daj ne bluzi v par dneh se ni število dodatnega zavarovanja znižalo. To plasirajo nasprotniki.
upane
14. 04. 2023 15.00
+7
ne vem kaj eni komentirate da bomo sedaj plačevali 2krat .isto bo kot do sedaj če ste plačevali dodatno zavarovanje boste zdaj isto samo kaj ga sami ne boste bo pa to naredil vaš delodajalec,tako da ne razumem ene ko pravijo da bo sedaj 35 evrov manjša plača plača bo ista ker ste teh 35 evrov tak mogli plačat .če si vzameš kredit in ti trgajo od plače tudi nimaš toliko manj plače kot ti trgajo tako da je tu vse isto.drugo pa ne razumem kak bo sedaj ko se bo ves denar stekal v eno zavarovalnico naenkrat izguba sedaj bi moralo bit več denarja ker bo manj zaposlenih kot prej v treh zavarovalnicah ,pa še vse tri so imele ogromne dobičke,tu matematika ne štima .izgube po bolnicah pa so bile že prej in v zzzs tudi .to pa je tak in tak pokrila država.zavarovalnicam sedaj gre dol ker je to velika vsota denarja,ki vsak mesec priteka 100 procentov ,ker pa so bile lakomne se jim sedaj maščuje in prav je tako .monopol se bo sedaj zmanšal iz 3 na 1 izvajalca.tako da naj tudi zavarovalnice čutijo.za nas paciente se tak v zdravstvu ne spremeni nič samo kaj bomo trenutno manj plačali.tu vsaj če bodo hoteli vejst dvignit bomo šli na ulice ker to no privat kot je bilo doslej bo državna zavarovalnica,tu imamo potem možnost protesta če se bo vejst podražilo,ker tega sedaj nismo imeli.in to je prvo dobro delo goloba v enem letu če bo to naredil...
Uporabnik1884443
14. 04. 2023 14.49
+2
Dejstvo je, da so se stroški zdravstvenih storitev, ki jih pokriva dodano zavarovanje dvignili v višave, zato je bilo potrebno premijo povišati. Za koliko je ??. To razliko bo sedaj plačal proračun
WD40
14. 04. 2023 14.30
-6
no in sedaj bomo plačevali 2x obvezno zavarovanje !!!!!
mackon08
14. 04. 2023 17.45
+3
Wd kaj ina veze obvezno ali prostovoljno tisti, ki so do zdaj plačevali dodatno so na istem.
CyniC666
14. 05. 2023 15.16
@ WD40 - zaposlen na zavarovalnici, ali zgolj funkcionalno nepismen in opravilno nesposoben? Sam vprašam... ;D
Covid 19
14. 04. 2023 14.22
+7
Bravo vlada. Je pa žalostno,da, ko jaz upravičeno pošljem nekoga k vragu,bi se z mano rada ukvarjala vsa slo. policija in hkrati bi me radi ovadili še za neprimerno vedenje.. Ko posamezniki zavarovalnic itd.(in tudi drugi) kradejo milijone iz naših že strganih žepov in jih znosijo kdo ve kam in v nekaterih primerih se tudi ve kam in to država ugotovi oz. ve... Se ne zgodi nikomur nič. Pa bi se moralo, morali bi sedeti in pobrati bi jim morali vse nakradeno premoženje. Kdaj pa bo vlada naredila zakon, da se bodo lahko lovili tudi mesojedi volkovi, ne izključno zajčki,. No po tem se vidi moč našega pravnega sistema.Lovci lovijo zajca, krdelo ubijalskih volkov pa je zaščiteno, zato se lovčkom samo hlače tresejo, ko gredo ti po svoji poti mirno mimo ... BRAVO.
zvoneti
14. 04. 2023 13.29
+9
Bravo minister in vlada, podpiram vse, kar je v smeri rezanja pijavk, ki izčrpavajo in praznijo denarnice davkoplačevalcev, samo tako naprej. Sedaj pa naprej še ukinitev koncesionarjev, dvoživk, urediti transparentno nabavo in uvesti nadzor nad delom zdravnikov.
zoran pušenjak
14. 04. 2023 13.08
-5
In ZZZS bo imel na koncu še večjo izgubi, ki jo bomo spet pokrili davkoplačevalci, ker kar država vodi je totalno zanič
zvoneti
14. 04. 2023 13.17
+8
30% podražitev zavarovalnic bi pa kdo pokrival? V vsakem primeru vse plačamo državljani. Kaj želite povedati?
heizenberg
14. 04. 2023 12.53
+8
Je panika, ker jih bodo odrezali od polnega korita ...
FERDO9
14. 04. 2023 12.52
+2
Zakaj sploh še obstaja DZZ??? Saj se je spremenilo v OBVEZNO! Zakaj je treba dve kategorije teh prispevkov - če pe ja vse eno in isto postalo! Predvsem pa - najmanj 5% Slovencev so peljali žejne čez vodo - ne morejo več se odločiti za to, da DZZ na bi plačevali!
Majzelj
14. 04. 2023 12.44
+8
Pa zakaj moramo plačevati, če ne pridemo na vrsto?
Groucho Marx
14. 04. 2023 12.35
+14
Na portalu necenzurirano piše o tem, kako sta dva radiologa iz celjske in slovenjgraške bolnišnice drug drugemu nudila dodatno 'delo' po fiktivnih pogodbah in na ta račun pospravila vsak po 100 tisočakov letno. Popolnoma normalno je, da ob takšnih praksah sistem razpada, samo draga vlada, ne pričakujte, da bomo takšna kriminalna ravnanja pokrivali zavarovanci!!
El pi5tolero
14. 04. 2023 12.25
-2
Gre za nateg in nic drugega! Placevali bomo na zacetku enako kot dopolnilno, potem pa vsako leto mal vec! Lol
dron
14. 04. 2023 12.41
+14
Pacient, če rabiš zidarja, greš do posrednika, da ti zrihta zidarja, ali greš direktno do njega in mu plačaš opravljeno delo.To je po tvojem nateg, da so preprečili posrednika zavarovalnico, si bašejo žepe, da glava boli. ..
CyniC666
14. 05. 2023 15.24
@ Oli,p - +++, El pi5tolero, "sedi cvek". Seveda bomo "plačevali enako kot dopolnilno", samo večina denarja, ki gre sedaj za vaše dobičke (predvidevam, da ti za tvoje, khmmm, "mnenje", plačuje ena od zavarovalnic, ali pa nekdo nek politik, ali pa politična stranka...), ki je plačan(a) s strani zavarovalnic). Torej, imaš do neke mere prav - gre za nateg... , ki se ga bomo končno znebili. ;D
kr en 123
14. 04. 2023 12.24
+14
Edino kar bodo ukinili, je en trajnik..
Ponent
14. 04. 2023 12.22
+9
Zavarovalnice bi ti lepo uvalile eno dodatno položnico za 120eur letno in za to ne bi dobil popolnoma nič... folk pa napada vlado in ščuva k protestom!? Halo?!
son?ek11
14. 04. 2023 12.10
+5
A desničarji zato tako zagovarjajo krajo zavarovalnic, ker jim je janez tako rekel , ali sami iz samega veselja plačujejo zavarovalnicam, ki potem z našim denarjem financirajo privatne bolnice
najboljsa24
14. 04. 2023 12.16
+2
meni se ne zdi ravno sporono, če znajo denar obrnit in ga investirajo, aploh, če nam minister že v naprej poveda, da bo v zzzs pa finančna luknja zaradi orenosa, ki jo bomo davkoplačevalci še enkrat krili. TO mene moti, pa ne vem kaj Janez pravi na ti.
son?ek11
14. 04. 2023 12.00
-3
Zanimivo pa je, da mediji pišejo samo o Triglavu in vzajemni, o generaliju, ki je tako povišal premijo,pa niti besede. Očitno bo generali lahko uveljavil svoje povišanje