Slovenija

Gostinci vztrajajo: Tudi s postrežbo vode iz pipe nastajajo stroški

Ljubljana, 11. 07. 2024 17.21 | Posodobljeno pred 20 dnevi

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 1 min
Avtor
Danica Jovanović
Komentarji
360

V vročih dneh je pitje vode še toliko bolj zdrava in nujna odločitev, zato se marsikomu verjetno zdi nesmiselno, ko natakar v gostinskem lokalu gostu postrežbo vode iz pipe zaračuna ali pa mu ponudi ustekleničeno vodo. Takih primerov je malo morje, pravijo na Zvezi potrošnikov, kjer so začeli s kampanjo, s katero želijo vlado pozvati, naj uzakoni pravico do brezplačne vode iz pipe v gostinskih obratih in zdraviliščih. Gostinci ob tem vztrajajo, da bi možnost izbire zaračunavanja morala ostati, saj tudi s postrežbo vode iz pipe nastajajo stroški.

KOMENTARJI (360)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Sickk 2
12. 07. 2024 18.16
+1
A sm js to prou slisu?? Stroski pr kozarcu vode iz pipe?? A to vrjetn k je treba oprat kozarc mogoce?
frenk707
12. 07. 2024 15.44
+0
Pogoltnost nima meja,... niti pri kozarcu vode se ne ustavi. Žalostno.
seter73
12. 07. 2024 14.49
-3
Kaj bodo te gumpci komunajzarski se hoteli uzakoniti..?!? V svojem lokalu lahko vsak postavlja svojo ponudbo in kvaliteto, ce bo ljudem pasalo bo polno sicer bo prazno in bo zaprl. Tudi nikjer kjer sem bil nikoli ni problem dobiti vodo iz pipe in to brezplacno! Je vecrat bilo da sem zaradi "cudne" lokacije sam zahteval ustekleničeno..ce pa mislijo da bodo zakonsko postavili, da je voda v lokalu brez placna pa ni problema. Na parkingu je pipa pa nakj si gre vsak z svojim kozarcom tocit kolikor zeli..eto ti zakon blentav in tega goloba
thetech
12. 07. 2024 15.15
+6
Da se ne boš razpočil. Pri nas je voda iz pipe vedno zastonj. V poletnih mesecih se občasno ustavi izmučen kolesar, ki mu z veseljem natočimo kozarec in napolnimo bidon. Zaradi nekaj litrov mesečno, ki jih iztočim v ta namen zagotovo ne bomo propadli.
bazilika555
12. 07. 2024 17.46
+0
se strinjam, lepo. A razumem tudi gostince, ki v teh dneh znosijo na stotine kozarcev vode. Ne gre za zaračunavanje vode, natočiti, znositi na mize in vse pospraviti, pomiti...vsak poln pomivalni stroj kozarcev pa sploh ni poceni! Pa še to pomanjkanje natakarjev...
thetech
12. 07. 2024 20.21
@bazilika555 ljudje načeloma ne hodijo po gostilnah z namenom, da bi pili vodo iz pipe. Ko je vroče se pijejo predvsem pivo, minearlna, itd
inside1
12. 07. 2024 14.44
-2
To se sedaj po radiu in povsod malo jemlje iz konteksta, tipično novinarsko. Trobijo za plačilo voda ob kavici..... Vse pametnjakovičem tule gor, pa bi rekel, naj se samo lotijo gostinstva, pa potem kaj komentirajo.... Pijača ni šla toliko gor, kot so skočili stroški in plačilo za delo....
thetech
12. 07. 2024 15.20
+1
30 let gostinstva, voda vedno zastonj in tudi bo, pa naj politika pravi kar želi.
zajfa
12. 07. 2024 15.21
-1
Placilo za delo je slo se premalo gor. 30 let ste izkoriscali in ponizevali. Dovolj je!
thetech
12. 07. 2024 15.24
+3
bazilika555
12. 07. 2024 17.47
+1
a dobi tudi gostinec vodo zastonj? Ste kdaj videli kak račun za vodo gostinskega lokala?
kranjski janezz
12. 07. 2024 14.38
-1
123soba
12. 07. 2024 14.21
+1
Zanimivo. Če greš na kavo je kozarec vode vedno zraven. Če greš pa na kosilo moraš pa kozarec vode plačat. Kdo je tu nor?
123soba
12. 07. 2024 14.19
+2
Vodo prnesite s seboj v gostilno. Potem boste pa videli odziv mafijcev....
lukalesi
13. 07. 2024 10.09
A bi si v restavracijo tudi prinesli hrano s seboj?
zdravilozavse
12. 07. 2024 14.15
+4
Pa še nekaj za razumevanje težave za postrežbo vode.Desetletja v lokalih niso zaračunavali postrežbe kozarca vode,pa zaradi tega ni nihče propadel ali bankrotiral,sedaj pa je čez noč to postala velika težava v gostinstvu.Izgleda,da tisti,ki ne bodo zaračunavali postrežbe kozarca vode ne bodo imeli za plače,elektriko,najemnino,itd...🙆😆
zdravilozavse
12. 07. 2024 14.08
-1
Meni je jasno,da so z postrežbo vode tudi neki minimalni stroški,problem pa je v požrešnosti gostincev,da se razumemo ne velja za vse.Za tiste,ki pa trdijo koliko stroškov je z postrežbo kozarca vode od davka,pa same vode in postrežbe ter pomivanja pa samo v vednost!Težava z postrežbo dnevno recimo 10 kozarcev ali pa,ko lokal obratuje pa ima samo nekaj gostov dnevno,pa je davek,pa plače,pa elektrika,tukaj pa se dela problem zaradi vode iz pipe.Sicer pa kot je že nekdo omenil v LJ.v razmeroma kratkem času vode iz pipe ne bo več in bodo te "veliki" stroški izginili,bodo pa nastali drugi,ki se jih gostu ne bo dalo podtakniti.Kot pa sem že omenil,pri tistemu,ki je težava "velik" strošek z postrežbo vode iz pipe bolje,da takoj zapre lokal,sicer ga bo moral,ko v sosednjem ne bodo računali postrežbe vode.Konkurenca bo naredila svoje,tako kot povsod.
Omas1313
12. 07. 2024 14.05
+4
Kdor ima težave z izstavljenim računom v lokalu naj preprosto vlači seboj bidon. Mene ne moti , če ti računajo vodo, če pa bi me bi šel v lokal kjer jo ne računajo.
Prowler
12. 07. 2024 14.05
+11
Bedasto.Ta pravi gostinec zna zaslužit z dobro postrežbo, prijaznostjo in kvaliteto, ne z vodo. Malo preveč ste že vsi pohlepni. Hodim v en lokal na malico. Vedno pijem vodo in vedno mi jo brez problema prinesejo. so prijazni in ustrežljivi, zato jim vedno dam napitnino, ki je večja od tistega kozarca vode. In to z veseljem.
Omas1313
12. 07. 2024 15.12
+2
Čim ti piješ vodo zraven malice ni zaslužka od tebe😂
Lepinja
12. 07. 2024 14.04
+6
Najbolje,da zaračunajo wc. Saj gr vsaj 12 l vode pri splahovanju, pa papir, pa čiščenje pa amortizacije.
frenk707
12. 07. 2024 15.43
-1
saj ga plačaš, wc, papir vodo,.... v ceni kave, kjer imajo gostinci 300% dobiček glede na stroške.
mackon08
12. 07. 2024 13.39
+3
Vsi ki pametujetem, da mora biti vode iz pipe zastonj odprite svoj lokal pa jo ponujajte zastonj. Pa iz tistega zastonj plačajte najemnino, elektriko, natakarja itd.
bazilika555
12. 07. 2024 17.49
+1
točno tako. Gostinec ne dobi vode zastonj! Še kako je draga.
thetech
12. 07. 2024 20.36
Voda je praktično zastonj. 1 kubik vode = 1000 litrov = 1.44 € z DDV .
Jak Tobim
12. 07. 2024 13.30
+1
glede na to kaj naročiš. ob kavi v veselih uricah je cena višja, kot ob lotru viskija, kjer bi kakšen kozarček vode lahko gostinec častil. ne mora pa častiti tistga, ki pride prosit kozarec vode k pultu, ker je zunaj vročina - zato so pipe po mestu, kjer piše pitna voda. ni črno belo.
Divji petelin
12. 07. 2024 13.10
+1
O tem je brez veze razpljavljati. Vsak ponudnik se odloči po svoje. To je to...sprejmeš in greš tja ali pa ne greš...Ponekod zaračunajo pogled, sedež, provizijo ob koncu računa na plačilnem prenosniku in to je to...
zdravilozavse
12. 07. 2024 13.05
+0
Ok.,recimo,da se strinjamo,da se v kolikor se naroči samo kozarec vode,ta tudi plača.Kaj pa kozarec vode poleg kave?Ok.,recimo da tudi!In sedaj mi naj nekdo razloži kakšna bi bila cena za to storitev?50 centov,1€,1,5€,koliko?Bojim se,da si gostinci sami kopljejo jamo!Prvič,ker ne vem če sploh kdo pride v lokal samo na vodo,drugič,ker se zna zgoditi,da se jim zato zmanjša obisk in tretje,prišli bodo tako daleč,da bodo začeli hoditi v lokale ljudje,ki bodo sabo prinesli plastenko vode za 30 centov in naročili samo kavo.In,ko bodo spili kavo bodo še pol ure pili vodo iz plastenke,na koncu pa pustili se plastenko na mizi.Komu pa bodo zaračunali pospravljanje plastenk in odvoz le teh?Saj ima vse svoje meje,ampak kar je preveč je pa preveč!Še malo in bomo prišli do tega,da ti bodo računali čas prebit v lokalu ne glede na to koliko in kaj boš naročil,ker zasedaš prostor ostalim gostom.
inside1
12. 07. 2024 13.39
+7
ta voda poleg kave b bilo logične, da je v cevni kave. samo posebej naročena voda je ločena postavka..
bossanoga
12. 07. 2024 13.04
+3
Seveda nastajajo stroški. Vodo je v osnovi treba plačat, poleg pa še vse dajatve, ki znesejo več, kot sama voda. Jasno pa je, da gostinsko osebje NE BO delalo ZASTONJ, saj je treba vodo prinesti, kozarce odnesti in jih pomiti, to pa je vse delo natakaric oz. natakarjev. A naj torej delajo ZASTONJ, da bodo zajedalci zastonj pili? Če kdo noče plačati, naj pije vodo doma ali pa na napajalniku.
Bonsa
12. 07. 2024 12.57
+1
Nek minimalen znesek morda, ne pa 50 centov za deci in pol. Bolano in oderusko
frenk707
12. 07. 2024 12.41
+3
Od teh gostincev človek ne more pričakovati niti kozarca vode,..... sramota, kam smo prišli, da se pulijo za kozarec vode,... ja z vodo jih je že veliko obogatelo in propadlo. Upam, da jim bo zaslužek od te vode teknil, da se bodo zredili.
zdravilozavse
12. 07. 2024 13.09
+2
Mislim,da je tukaj v ozadju nekaj povsem drugega.Če je v lokalu problem kozarec vode in s tem povezani tako veliki stroški potem naj takoj zaprejo.
bazilika555
12. 07. 2024 17.51
+1
se ne pulijo, vodo tudi oni drago plačajo.
denden
12. 07. 2024 12.39
-2
Torej lahko pridejo dva ali trije v klimatiziran lokal, zasedejo mizo, naročijo, da se jim postreže vodo iz pipe, vmes še pokoristijo sanitarije in lepo odidejo. Mogoče še pričakujejo, da se jim bo natakar lepo zahvalil za obisk.