Slovenija

Gostinci opozarjajo

Ljubljana, 11. 01. 2007 13.08 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min

Iniciativa združenja gostincev podpira pobudo protikadilske novele, vendar opozarja, da bo prizadela gostince.

Kajenje
Kajenje FOTO: Reuters


Iniciativa Združenja ponudnikov gostinskih storitev sicer podpira pobudo ministrstva za zdravje o zakonski ureditvi omejevanja kajenja v javnih prostorih, hkrati pa meni, da bo predlagana novela zakona o omejevanju uporabe tobačnih izdelkov pomembneje prizadela gostinsko dejavnost v Sloveniji, je povedala predstavnica iniciative Esmeralda Canjuga. Zato zahtevajo določene izjeme v primeru gostinske dejavnosti, še posebej kar se tiče kadilnic, in opozarjajo na možen upad dohodkov v gostinstvu.

Za kadilske lokale

Predlagani zakon dopušča kajenje le v prostorih, kjer zaposleni ne morejo biti izpostavljeni s tobačnim dimom onesnaženemu zraku. Kot izjemo popolni prepovedi kajenja predlog novele navaja odprte javne in delovne prostore, posebej za kadilce določene hotelske sobe, bivalne prostore v socialnih in drugih varstvenih zavodih, bivalnih skupnostih in zaporih, kadar v njih živijo samo kadilci, ter kadilnice. V slednjih se zaposleni lahko zadržujejo le v času, ko se tam ne kadi.

Kot je pojasnila Canjugova, iniciativa predlaga uvedbo nekadilskih in kadilskih lokalov, za kar se bodo odločili lastniki sami. Prav tako predlagajo, da v lokalih, katerih površina ne presega 100 kvadratnih metrov, ne velja prepoved kajenja. V kolikor pa bo zakon predpisal velikost kadilnice, naj se kot ustrezna velikost upošteva 30 odstotkov celotne površine posameznega gostinskega lokala.

Združenje predlaga tudi določitev predhodnega obdobja za uvedbo sprememb v gostinstvu. Tako naj imajo upravljavci, lastniki in najemniki gostinskih lokalov na voljo 12-mesečno prehodno obdobje od dneva uveljavitve podzakonskega predpisa, v katerem bodo lahko svoje prostore preuredili in uskladili z zakonskimi obveznostmi, je poudarila Canjugova.

Proti kaznovanju lastnikov

Prav tako pa se združenje ne strinja s tem, da je v primeru kršenja zakona, ki ga stori gost oz. posameznik, kaznovan lastnik lokala. Zato menijo, da naj ta v takšnem primeru ne odgovarja za kršitev, je še izpostavila predstavnica iniciative.

Kot je znano, je ministrstvo za zdravje 3. januarja v javno razpravo poslalo predlog novele zakona o omejevanju uporabe tobačnih izdelkov, na katerega do 20. januarja sprejemajo pripombe. Največja novost novele je že dolgo napovedovana razširitev prepovedi kajenja v javnih in delovnih prostorih. Novela pa ne vključuje več izjem, ki jih dopušča sedaj veljavni zakon glede kajenja v za ta namen ločenih prostorih.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.

SORODNI ČLANKI

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

KOMENTARJI (32)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

darcs
14. 01. 2007 10.45
ne rabš hodt v lokal, če ti cena ne odgovarja, tako bo zmanjšan obisk in s tem tudi zaslužek, če bi gostinci cene zaokrožil na dol, bi profitiral, tako pa ne bodo.
svecka@email.si
14. 01. 2007 10.43
kar naj propadejo! Če pa tok navijejo cene! Hudiču z njim!
kgb@akcija.net
14. 01. 2007 10.15
sj so zdaj zarad evra tolk dvignl cene da bodo kamot preživel
Rijad Proši?
14. 01. 2007 10.12
V Sloveniji smo vajeni, da propadajo tovarne, mislim, da nas ne bo hudič vzel, če kakšna gostilna ali lokal propade.,.,.,...,prava figa...
Vegos
14. 01. 2007 10.12
Seveda ma mojca prav. Se strinjam. Mene itak samo motijo tisti nekadilci ki namerno hodijo med kadilce, zato da lahko potem pljuvajo kako so kadilci svinje.
darcs
14. 01. 2007 10.11
Mojca, maš prav
mojca29_
14. 01. 2007 10.04
hočem sam rečt da se da met isto fajn ko greš ven tudi če ni vse zasmrajeno in zadimljeno okoli
Vegos
14. 01. 2007 10.01
Če bojo v drugih državah začeli srat skozi okno, bomo tudi mi, ane...? Mislim, dajmo, pustimo druge pri miru - to je naša zakonodaja, ne njihova.
mojca29_
14. 01. 2007 09.58
Tudi v drugih drzavah se ne kadi po lokalih pa se čisto normalno žura. Sam da ti drug dan cunje ne smrdijo :)
Vegos
14. 01. 2007 09.44
Sem delal v gostinstvu in lahko potrdim, da so jutranje kave velik biznis.
Buucka
14. 01. 2007 09.40
jao doki007, veš koliko lokalov živi večinoma samo od kave? to da se bo pa število gostov povečalo če se ne bo smelo kaditi v lokalu je pa itak izjava leta, sej kaj pa nekadilci počnejo grejo v diskoteko pa pijejo celo noč radensko ker tko alkohol tut škoduje! tko da dej premisli preden kej butastega napišeš! Sam sm nekadilec sam ta zakon je pa res neki najbol neumnega! dobr to da se ne kadi tm kjer je hrana se strinjam sam ne pa v diskotekah pa v lokalčkih!
Vegos
14. 01. 2007 09.39
Pa naj uvede tudi protipljuvalski zakon če nas to že tako moti.
hhelena.si@gmail.com
14. 01. 2007 09.29
Zelo me motijo čiki (pa tudi ogabni izpljunki) po pločnikih, cestah, parkih, naravi, pred lokali... Ker vlada že pripravlja protikadilski zakon, naj vključi tudi visoke kazni za odmetavanje čikov in ostalega nehigijeničnega materiala v okolje.
kenguru
14. 01. 2007 09.28
Alojzo, dokazi seveda so, ne vem, od kje ti ideja, da jih ni. Ni pa nobena stvar 100, normalno. Lahko nekdo celo zivljenje kadi, pa mu ne bo nic, nekdo drug nekadilec - kot tvoj sorodnik - pa umre za rakom. Nikjer ne pise, da je edino kajenje vzrok za rak, so se drugi vzroki.
Alojz Ovni?
14. 01. 2007 09.18
Ubogi revčki, za kakšen prazen nič se nategujete. Kje pa piše, da morate zahajeti v lokale, takšne ali drugačne. Jaz sam sem nekadilec. In kako rešujem problem kajenja. Res, da nisem ne vem kakšen extremnež kar se tiče kajenja ali nekajenja. Zavedam se, da ni prijetno, če ti smrdi pod nos pa vse eno se zavedam tudi tega, da smo vsi ljudje enakopravni. Zakaj bi nekomu težil, če vem, da s tem nič ne dosežem. Primer pa je tudi bil, ko sem nekoga nekje prosil ampak res prosil, če se vzdrži vsaj za čas, ko bom pojedel kosilo pa mi je rekel, da sploh ni problem, pač pa se mi je opravičil za svojo nevljudnost in se mi zahvalil, da sem ga opozoril. Kaj to pomeni? Človek naj bo človek, ne pa jeznoriti godrnjač, kar pa nas je največ. Extremisti so najtežji primerki naše družbe tistih pa je največ, z ministrom na čelu. Ne glede na to, da se toliko govori o umrlih za rakom , ki je bil posledica kajenja vas vse eno vprašam kljub temu, da kajenja sam ne podpiram.: "kje pa so dokazi, da je bilo resnično kajenje eden in edini vzrok za smrt" ? Namreč moj bližnji sorodnik ni nikoli v življenju prižgal cigarete, pa je vse eno umrl za rakom na pljučih. Torej, dokazi naj bodo merilo za trditve. Instrpnosti prosim.
doki007@email.si
14. 01. 2007 09.13
prav gotovo ne boste propadel zaradi prepovedi kajenja v lokalih ,....pridobil boste, več bo obiska in večji zaslužek,.....gostinci ne govorte neumnosti, da so vam kadilci nosili kapital ,...so lokali, kjer so pil eno kavo pa vodo dve uri,... kadil pa kot turki zraven,....a je to biznis( sama mularija )
kenguru
14. 01. 2007 09.07
To, da bi se lastniki sami odlocali, ali bo lokal kadilski ali nekadilski, je najvecja neumnost. Kdo pa se bo odlocil za nekadilski lokal in si s tem zmanjsal potencialno stevilo gostov? Kadilci pac ne bojo mogli zahajat v nekadilske lokale, nedtem ko nekadilci, ki se bojo odlocili vdihavat cigaretni dim ali pa bojo v druzbi kadilcev, se vedno lahko zahajajo v taksne lokale. Sicer pa - ce bi gostinci zeleli imeti nekadilske lokale, bi jih lahko imeli ze sedaj (mislim, da jih zakon pri tem ne ovira), ali pa bi vsaj spostovali veljavno zakonodajo in naredili locene prostore. Pa tudi zahteva po 12 mesecnem prehodnem roku je navadno sprenevedanje - cel lokal iz nule zgradijo v dveh mesecih, za eno bogo kadilnico pa rabijo celo leto... O izgubi dohodka pa v panogi, kjer so davcne utaje najvecje, prav tako pa tudi marze (in izkoriscanje prehoda na evro), pa raje ne bi.
hinko.murovec@siol.net
14. 01. 2007 08.01
Hinko MUROVEC, Spoštovani g. "Andrej 1977" še bolj ekstremistično bedasto pa je če nastaviš nos zato, da se potem lahko " upravičeno " pritožuješ. Nekateri pač radi tudi sami zadeve privedejo do situacije , ko potem lahko kvazi upravičeno protestirajo. V gnilih časih se je takim reklo provokatorji. Žal so običajno tudi načinu razmišljanja ustrezno inteligentni. Hinko MUROVEC
andrej1977@volja.net
12. 01. 2007 12.54
opa hinko je kle... dej mi nekej povej, hinko... ali ni " ekstremistično egoističen" odnos kadilca, ki puha rakotvoren smrtonosen dim nekadilcu v nos? ali je to lepa gesta kadilca, češ "saj ti pomagam"! kar se mene tiče, v lokale ne zahajam samo iz tega vzroka, ker so lokali (tudi tisti v katerih se streže hrana) napolnjeni s cigaretnim dimom... če se bo to spremenilo, bom tudi jaz in meni podobni večrat šli v "kafič".
Vegos
12. 01. 2007 06.32
Ekstremizem je orožje nekaterih, povprečnost je orožje množice. GORJE, KO EKSTREMIZEM POSTANE POVPREČNOST!