Martin Golob in Uroš Slak sta pogovor začela z vidikom ljubljanske nadškofije o tem, ali ljubljanski nadškof Stanislav Zore na njegovo drugačno oznanjene krščanskega nauka gleda z naklonjenostjo ali temu nasprotuje. "Ravno nasprotuje ne," je povedal Golob, a dodal, da je bilo njegove predstojnike najprej strah, kam to vodi. Zaskrbljeni so bili tudi zanj, saj lahko večja izpostavljenost prinese s seboj tudi kakšno nevarnost. "Mogoče bolj ta strah, zaskrbljenost ali pa neka odgovornost, ko se sprašuje, ali je to pametno, smiselno, v redu." Nihče od njih, tudi sam, namreč ni pričakoval, da se bo zgodba tako razvila. "Sledil sem le nekemu občutku. Prepričan sem, da je to tudi nek božji navdih," je pojasnil Golob in dodal, da ga spremljajo, tudi opozorijo, če je treba, da bi mu pa to branili, to pa mu ne.
Na vprašanje, če z vrha ni bilo nikoli opozorila, naj se neha snemati in raje skrbi za farane, je Golob z nasmehom na obrazu to zanikal. Ob prvem vlogu je sicer bilo nekaj skepse, da naj drži neko dostojanstvo, da bi mu pa prepovedali, tudi med prenosom svetih maš, tega ni čutil, čutil je bolj očetovsko skrb.
Tudi na njegov javni komentar, da ni prav, da ihanski župnik Poznič za tiste, ki ne hodijo redno k maši, pravi, da je odpustek 50 evrov, je Golob pojasnil, da mu nihče ni nikoli nič rekel. Mu je pa kdo kdaj, ob občutku ljubosumja ali ogroženosti, tudi prinesel kaj na pladnju, je pojasnil. "Sem pa v tem času dobil bolj trdo kožo, tudi naučil sem se kaj," je povedal. Ko je komentiral to, da se ne strinja s tem, kaj da nekdo v oznanila, jim ni bilo preveč všeč, da bi ga pa kdo prav 'bremzal', pa ne.
Na vprašanje, ali se boji svoje popularnosti, saj na eni strani vsi pravijo, da je duhovnik novega kova, tak, ki ga potrebujemo, na drugi strani pa lahko to v duhovniških vrstah zbudi ljubosumje, je Golob odvrnil, da je treba vedeti, da je s popularnostjo tako kot z lepoto – počasi mine. "Popularnost je bolj kot ne odgovornost. Da si viden, da si izpostavljen, je najprej ena velika odgovornost, ker s tem nagovarjaš, navdihuješ neko množico," je razložil Golob. Po njegovem je v tem smislu vsak duhovnik popularen v svojem kraju, ker večinoma se po vaseh župnike pozna.
"Že ko sem šel za župnika, sem dal svoje življenje na razpolago za ljudi in za boga. In tukaj se nič ne izključuje," je pojasnil in dodal, da edino, kar počne je, da gre do ljudi prek socialnih omrežij. "Da pa je tak širok odziv množice, je pa božje delo," je poudaril.
Golob je bil sicer internetni zvezdnik že pred korono, a prava eksplozija je prišla med korono, ko je začel prenašati maše, takrat še iz Bohinja, prek interneta. Kako je prišel do te ideje? Ideja je prišla spontano, se spominja Golob. "Bil je četrtek zvečer, ko je bila odločitev, da se zaprejo cerkve," je povedal. In ker so ljudje 'dali' za mašo in ker je mašo treba opraviti, – "meni Bohinjci ne bodo verjeli, da sem mašo naredil" – se je odločil, da jo bo predvajal na Facebooku, da bodo videli, da jo je opravil in molil za rajne. Mašo si je ogledalo veliko ljudi, že najavo maše, je delilo veliko ljudi, se je spominjal Golob. "To so bili prvi začetki."
Največje število ljudi, ki so naenkrat spremljali mašo na Facebook profilu župnika Goloba, je bilo 6300, bilo pa je na veliko noč. Isto sveto mašo je takrat prenašala še televizija T2, kjer jo je spremljalo od 5000 do 6000 ljudi, prek Golice TV pa je velikonočno mašo spremljalo več kot "100.000 po nekih izračunih procentov gledanosti v tistem času, ko je bila maša".
Aprila je sledilo drive-in žegnanje in nato še drive-in Miklavž. Idej, kako premagati korono, najbolj priljubljenemu župniku očitno ne zmanjka. "Bilo je spontano, navdih svetega duha, če tako rečem," je pojasnil Golob in dodal, da je vedno treba iskati poti, da prideš do človeka. Otroci so se svetega Miklavža, ki ga ima zelo rad tudi Golob sam, zelo veselili. Golob se je spomnil, kako veliko stvari mu je sveti Miklavž prinesel kot otroku, "da je bila največja miza premajhna", zato ga tudi sam vedno povabi, da pride v njegovo župnijo in obdari čim več otrok. Tudi letos ga je. Imel je pripravljenih 900 vrečk in vse je razdelil.
Slovenci imamo zelo radi tudi blagoslove, sploh blagoslov jedi, ki se jih udeležijo tudi tisti, ki ne hodijo redno k maši, je povedal Golob in se spomnil, da je v župnijo Grosuplje prišel v času, ko ni mogel z župljani stopiti takoj v stik, zato je pripravil blagoslov velikonočnih jedil. Blagoslovil je tudi številne motoriste, saj je namreč ambasador Zavoda beli angeli, ki pomaga ponesrečenim motoristom. Prosili so ga, da bi organiziral sveto mašo, kjer bi zbirali tudi sredstva za žrtve. In čeprav je najavo maše objavil pozno, je bil odziv neverjeten. Zbralo se je več 100 motoristov, 500 motorjev je rohnelo okrog cerkve in Golob je bil prav ganjen, ko so možje in ženske, močni, v usnju, črnini, bradati in potetovirani, tako lepo molili. "Bila je čisto črna cerkev od tega usnja, a to te navdihne, od znotraj te dvigne," je povedal Golob, ki je hvaležen bogu, da je lahko prisoten pri čem takem.
Med ljudmi pa je Golob prisoten vsakodnevno, tudi s svojimi vlogi. Za vloganje je po njegovem mnenju pomembno, da so teme aktualne, zato se pokaže tudi med opravili, likanjem. Na vprašanje, zakaj rad lika, se je Golob nasmehnil in dejal, da drugega, ki bi mu likal, nima. "Ko sem šel od doma, nisem želel, da bi mami nosil domov oblačila likat, drugih pa tudi nisem želel obremenjevati, zato sem se sam naučil likati," je povedal in dodal, da čas med likanjem dobro izkoristi, saj vmes kaj posluša ali celo sestavi nedeljsko pridigo.
Martin Golob je na eni strani duhovnik, na drugi eden večjih vplivnežev, kar kažejo tudi številke njegovih sledilcev. Na Facebooku jih ima namreč okoli 70.000. Vseeno pa pravi, da je zanj njegov največji vplivnež Jezus Kristus. "Njemu želim slediti. Zaradi njega sem tudi duhovnik, verjamem, da me je on v to poklical." Zato tudi prek družbenih omrežjih podaja vero in njeno skrivnost.
Golob je tudi duhovnik, ki je dejal, da bi poročil dva moška, če bi birokracija in Cerkev to dopuščala. Kot namreč pravi, sam najprej vidi človeka, pozna tudi številne stiske, ki jih doživljajo ljudje, ki jih privlači isti spol. Prevečkrat se je morda razumelo, da Cerkev teh ljudi ne mara, zato je prav, da vedo, da jih ne obsojajo. Sam LGTB-skupnosti ne pozna dobro, ve pa, da je življenje dar, ki ga sprejema takšnega, kakršno je.
"Jaz imam rad ljudi," je povedal Golob in dodal, da če bi bil poročen, bi imel veliko otrok. Tako pa na otroke v župniji gleda kot na svoje in jih rad pelje tudi na izlet. S pravim in iskrenim namenom tudi mladih namreč ni težko privabiti v Cerkev, pravi. Občutek ima, da vedno več mladih resno pristopa k veri.
Občuduje velike ljudi, ki nekaj ustvarijo in tako je imel tudi željo spoznati Aleksandra Čeferina, ki je iz Grosuplja. Srečal se je tudi s premierjem Janezom Janšo, največkrat pa se je srečal s predsednikom države Borutom Pahorjem, ki je skupino otrok na oratoriju povabil tudi na sladoled.
In kako Golob gleda na politično situacijo v državi, na cepljene in necepljene, na to razklanost med ljudmi? "Jaz se tolažim, da sem nad politiko, ker oznanjam boga," pravi Golob in dodaja, da ima njegova cerkev tako leva in desna vrata, ki so vsa odprta. Sicer pa politike občuduje, ker se postavijo za svoj ideal, hkrati pa se mu kdaj tudi zasmilijo, saj to ni enostavna služba. Na volitve hodi redno, sicer pa spoštuje, da je Cerkev ločena od države, zato koga voli, ne želi izdati.
Župnik Golob nima težav priznati, da se kdaj tudi zaljubi. Kot je povedal, se je prav na začetku študija, ko je prišel v semenišče, zagledal v eno dekle in ni vedel, kaj narediti, saj se je odločil za duhovniški poklic. O tem se je pogovarjal s prijateljem in ugotovil, da je to nekaj normalnega. Celibat je po njegovem mnenju zelo zdrav in pravilen. Vsak večer gre namreč utrujen spat, saj ima čez dan veliko dela, zato tudi ne išče nič drugega. Seveda pridejo skušnjave, a se jim mora upreti.
Mladim tudi govori, da je ljubezen nekaj svetega in je dajanje. Svetuje jim naj s spolnostjo ne hitijo. To je največji izraz ljubezni dveh, ki se imata skrajno rada. In če spolnost ni varna, lahko tudi zelo boli, pravi. Skuša jim povedati, da je to nekaj občutljivega, globljega. O spolnih zlorabah v cerkvi pa pravi, da gre za zločin, ko nekdo samovoljno, zaradi svojega užitka, poseže v intimo nedolžnega otroka in to, pravi, je treba čistiti, ker se ne sme ponavljati.
KOMENTARJI (464)
Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.