Slovenija

Interpelacija zaradi pisma?

Ljubljana, 12. 06. 2007 09.34 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 6 min

Pismo Andrijane Starina Kosem je dodobra razburkalo slovensko politično sceno. SDS ji očita zlorabo zaupanja, opozicija razmišlja o izredni seji.

Na pismo Andrijane Starina Kosem so se že odzvale slovenske stranke. Tako v opoziciji opozarjajo predvsem na resnost njenih obtožb, medtem ko so v stranki nekdanje sekretarke na gospodarskem ministrstvu razočarani.

Gre za obrekovanje, zelo malo njenih bivših političnih sopotnikov bo verjelo temu. Milan Zver, podpredsednik SDS

Menijo, da je Starina Kosmova "zlorabila zaupanje, ki so ji ga dali v stranki", s posredovanjem pisma pa je po njihovem mnenju hotela le "diskreditirati stranko SDS in njenega predsednika". Poslanska skupina SDS označuje pismo nekdanje državne sekretarke kot "pismo neresnic in nesmislov".

V koalicijskih SLS in NSi pisma Starina Kosmove niso hoteli komentirati.

Podobnega mnenja kot poslanci SDS je tudi predsednik DeSUS in obrambni minister Karl Erjavec, ki je povedal, da "težko verjame v resničnost navedb". A hkrati je poudaril, da gre za "zelo resen problem, če bi se izkazalo, da so besede Starina Kosmove resnične". Pismo je minister sicer prebral v medijih in iz njih je razbral, da "gre za notranji spor v SDS."

Pritiski in zastraševanje v državni upravi?

Nepovezani poslanci so vse opozicijske poslanske skupine pozvali k skupnemu ukrepanju proti koaliciji.
Nepovezani poslanci so vse opozicijske poslanske skupine pozvali k skupnemu ukrepanju proti koaliciji. FOTO: POP TV

Jelko Kacin je prepričan, da je pismo nekdanje sekretarke na gospodarskem ministrstvu "najboljša odslikava pogojev, razmer in duha, ki vladajo v vladajoči stranki". V. d. predsednika LDS meni tudi, da je pismo "ilustracija dela na tisoče delavcev v državni upravi, ki so vsak dan izpostavljeni pritiskom in zastraševanju".

Starina Kosmovo je sicer pozval, naj "medijem in širši javnosti razkrije to, o čemer piše, da ve". S tem bi po Kacinovem prepričanju naredila največ za demokratizacijo lastne stranke, vladajoče koalicije in novinarsko svobodo v Sloveniji. "Če ji res gre za to, da bi v medijih bili transparentni, potem bi morala povedati vse to, o čemer grozi, da ve, pa ne bo povedala," je pojasnil Kacin, ki meni, da Starina Kosmova "dela največjo napako", ker se solidarizira z Danilom Slivnikom, "ki je simbol prevzema časopisne hiše Delo".

Če so navedbe nekdanje sekretarke vsaj deloma resnične, to pomeni, da se vlada stvari v gospodarstvu ne loteva z vidika koristi za ljudi, temveč poskuša upravljati z njimi. Miran Potrč, SD

V SD so prepričani, da so metode vlade in njenega predsednika Janeza Janše zelo zaskrbljujoče, če je le delček pisanja Starina Kosmove res. Vodja poslanske skupine SD Miran Potrč je prepričan, da bo vlada skušala zadevo popolnoma minimizirati, kar pa po njegovem mnenju ni mogoče, saj gre za hude obtožbe.

Spopad med slabimi

Po mnenju poslanca nepovezane poslanske skupine Pavla Gantarja je v ozadju pisma nekdanje državne sekretarke in sedanje predsednice nadzornega sveta Dela "mati vseh afer te vlade, to je prodaja Mercatorja". Kot je pojasnil, je bila prodaja po njegovem mnenju izvedena na nepregleden način, tako da je vlada prek te operacije prišla do nadzora nad medijsko hišo Delo.

Pavel Gantar (NP): Nekateri so pri prodaji Mercatorja ostali brez pričakovanih koristi, zato se maščujejo Janši.
Pavel Gantar (NP): Nekateri so pri prodaji Mercatorja ostali brez pričakovanih koristi, zato se maščujejo Janši. FOTO: Dare Čekeliš
Pismo nekdanje državne sekretarke je posledica osebnih zamer. Starina Kosem je pokazala zelo čuden odnos do vlade, ki jo je nastavila na odgovorne pozicije v državi, prek katerih je prilezla tudi na ta položaj v časopisni hiši Delo.

Napovedi poslanske skupine nepovezanih poslancev o nujnosti sklica izredne seje državnega zbora ter možnosti interpelacije zoper vlado so nesmiselne in na silo izbrane.
Zmago Jelinčič, SNS

V primeru pisma Starina Kosmove ne gre za to, da "imamo na eni strani pismo skesanke, ki razkriva nečednosti, pri katerih je sodelovala tudi sama, in na drugi strani razgaljenega oligarha, ki je naročil dvomljive politično ekonomske igrice in prevzeme." Po mnenju poslanske skupine NP v tem primeru ne poteka "spopad med dobrimi in slabimi, temveč samo med slabimi".

V primeru prodaje poslovnega sistema Mercator "pa so nekateri očitno ostali brez pričakovanih koristi, zato je ta dogovor razpadel in posledice so postale povsem vidne," je dejal Gantar in dodal, da je "nekoč orodje v rokah vlade sedaj postalo dvorezen meč, ki lahko poreže tudi vlado samo". Nepovezani poslanci sicer zaradi razkritja Starina Kosmove že omenjajo možnost izredne seje parlamenta, ne izključujejo pa niti možnosti interpelacije proti vladi.

'Pismo leta'

Andrijana Starina Kosem: Ne komentira odgovora predsednika vlade
Andrijana Starina Kosem: Ne komentira odgovora predsednika vlade FOTO: POP TV

Kot je znano, je nekdanja državna sekretarka na gospodarskem ministrstvu v nedeljo nekaterim članom SDS in predstavnikom nekaterih nadzornih svetov poslala pismo, v katerem se je razkrila vladne metode vmešavanja v medije, še posebej v časopisa Delo in Večer.

Kot Starina Kosmova navaja v začetku pisma, ki se ga je že prijelo ime „pismo leta“, s tem pisanjem ne želi obtoževati, temveč predstaviti svoj vidik razmer. Nekdanja državna sekretarka je bila namreč na predčasni skupščini Dela izvoljena na mesto nove predsednice nadzornega sveta. „Naloženo mi je bilo, da naj potem, ko bo Pivovarna Laško pridobila pomemben kapitalski delež v časopisni hiši Delo, uredi tako, da bomo imeli zagotovljen več letni vpliv na imenovanje nadzornega sveta Dela in s tem uredniško politiko,“ piše Starina Kosmova in dodaja, da ne želi razkrivati, kako je potekalo urednikovanje in kdo se je tako ali drugače vtikal v delo Danila Slivnika. „Lahko pa mi verjamete, da je to preseglo vse meje dobrega okusa in psihološkega dostojanstva,“ je še zapisala Starina Kosmova.

Poslopje časopisne hiše Delo: Starina Kosmova zase trdi, da je porok za neodvisnost Dela in Večera
Poslopje časopisne hiše Delo: Starina Kosmova zase trdi, da je porok za neodvisnost Dela in Večera FOTO: Dare Čekeliš

„Zahteva predsednika, da naj se Večer proda Avstrijcem,“ kar je bilo po mnenju avtorice pisma nesprejemljivo in čemur se je uprla ter si tako nakopala zamero Janše, ki je nato z njo prekinil komunikacijo, kar se je malo za tem zgodilo tudi Slivniku. Pojavili pa so se tudi namigi o zamenjavi Slivnika in Starina Kosmove s funkcije državne sekretarke in predsednice nadzornega sveta KAD-a. „S Slivnikom nama je postalo kristalno jasno, da gre za maščevanje in da je samo še vprašanje časa, kdaj bova odstavljena,“ piše Starina Kosmova.

Mediji veljajo za najbolj izpostavljene organizacije, zato družba Delo kot najpomembnejša časopisna hiša ni izjema. Uprava Dela si bo kljub temu še naprej prizadevala, da zagotovi avtonomnost in samostojnost poslovanja podjetja ter dela posameznih uredništev. Direktor uprave Dela Danilo Slivnik o pisanju Starina Kosmove

Avtorica 'pisma leta' je še zapisala, da bo njena drža v Delu ostala demokratična in nevtralna, kar zagotavlja z vso odgovornostjo. Ob tem poudarja, da ne namerava prestopiti v kakšno drugo stranko. „Ves čas od slovenske osamosvojitve sem ostala zvesta SDS in pomladni opciji, čeprav sem imela lepe ponudbe iz druge strani in čeprav sem v Sloveniji ostala brez dela in sem si morala službo poiskati v Bosni,“ še dodaja ter poudarja, da loči „med zvestobo desno sredinskim demokratičnim vrednotam in med zvestobo predsedniku kot osebi. Nikomur pa ne morem biti slepo vdana, tudi njemu ne.“

Predsednica nadzornega sveta Dela še poudarja, da bosta Delo in Večer „stala na enaki razdalji do vseh strank in okrepila svojo neodvisnost.“

Janša ne želi odgovarjati na neresnice

Pismo nekdanje državne skeretarke je po mnenju premierja polno laži
Pismo nekdanje državne skeretarke je po mnenju premierja polno laži FOTO: POP TV

Premier Janez Janša je dejal, da na obtožbe Starina Kosmove ne želi odgovarjati. Premier je zapisal, da je v pismu nekdanje državne sekretarke „toliko neresnic in celo z vsako logiko skreganih trditev, da se nanje posamično niti ne splača odgovarjati.“

„Vsako normalno pamet pa naravnost žali trditev, da je neodvisnost Dela zagotovljena s predsednikovanjem ASK in Stojanom Zdolškom kot članom nadzornega sveta ter s članom ključnih ljudi lastnika Dela v SD,“ je zapisal Janša in opozoril, da glede na vlogo Zdolška v času čistke po Depali vasi in glede na njegov vpliv na Starina Kosmovo „lahko pričakujemo še vse mogoče.“ Premier dodaja, da "se vseh ljudi nikoli ne bo dalo kupiti. Če bi bilo to mogoče, bi SDS že zdavnaj uničili. Tudi doslej so že veliko investirali v te napore."

Janša neposredno ne odgovarja na same obtožbe, temveč se sprašuje o povezavi nekaterih aktualnih dogodkov. „ASK si postavlja retorično vprašanje, če ni mogoče kritika njenih ravnanj vzrok za padanje podpore vladi. Marsikdo pa se verjetno sprašuje, zakaj nenavadno ravnanje nekaterih t. i. dolgoletnih članov in t. i. Simpatizerjev SDS časovno tako natančno sovpada s preiskavo nezakonitosti pri ravnanju z arhivi, tajnimi fondi in drugimi spornimi ravnanji v tajni službi,“ zanima predsednika največje stranke.

Pismo Andrijane Starina Kosem
UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.

SORODNI ČLANKI

  • praznicna
  • razvlazilec
  • kosilnica
  • orodje bosch
  • vrtna hisa
  • agregat
  • vegira
  • kovinski regal
  • ceplinik
  • radiator
  • lestev
  • cistilec
  • plastici regal
  • delovna miza
  • kovinska omara
  • kovcek

KOMENTARJI (280)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

figa.mac
20. 06. 2007 09.51
Pismo leta.Lepo vas prosim saj ni Tito.Malo gnojnice in laži.
DragicaJ
13. 06. 2007 21.08
Ga.A.S.Kosem je med tistimi, ki so bodisi pohlepni,neumni ali orodje močnejšim igralcem. Vsak pameten človek, ki vsaj malo zasleduje medijska poročanja ve, da predsednik vlade RS g.Janez Janša nikoli ni bil njihov ljubljenec, lastniško, pa so mediji izven nadzora vlade. Predlagam, da se raziskovalni novinarji posvetijo naslednjemu vprašanju: Kaj je pravi vzrok napada? Kaj ni čudno naključje, da so se napadi in pregrupiranja nekaterih "pomembnežev " začela kmalu po tem, ko je vlada objavila namero kako prodati NKBM?? Ali ni mogoče prav v tem bolečina nekaterih??
duleas1
13. 06. 2007 19.46
Škoda ,da vas vse preveč komentira takih ,ki ne poznate zgodovine in niste delali v kumunističnih časih,da sedaj blatite še edino kar je ostalo na okopih proti kumunistom.Če ne vidite ,da se zadnje čase združuje stara garda(CKZKS,KPS),kateri so pa so sredstva za dosego ciljev vseeno.Če si želite spremeb ne pozabite, kdo je bil na oblasti 12 let in kaj je storil do nastopa sedanje vlade.Demagoški nastopi Kučana ,Drnovšeka ,Potrča pa da še ne naštevam,saj bi si kdo mislil ,da vam hočem napisati listo člano CK-ja,vodijo bitko,da bi jim uspelo kar je uspelo Jaruzelskemu V Poljski!!! O pisanju Andreje Starina Kosem pa je škoda izgubljati besede,upam ,da se spomnite KALIMEROTA!!!
ping
13. 06. 2007 19.32
aha, ocitno je sporocilo nazaj. :)
ping
13. 06. 2007 19.30
ne vem, zakaj so izbrisali moje sporocilo, ocitno je drek grooozno slaba beseda. sramota.
ping
13. 06. 2007 19.04
se strinjam z malasutro. šolstvo jr v dreku, sodstvo je v dreku, zdravstvo je v dreku. Ob tem se lahko vprasamo, ce je ta vlada sploh kaj pametnega naredila. MIslim, da je lahko odgovor na to vprasanje samo negativen. Namesto, da bi se ukvarjali s pametnejšimi zadevami, raje razpravljajo, ce je za nase najvecje letalisce Pucnik primernejse ime kot pa Brnik.....ne vem, kaj je s slednjim narobe.
trensi@email.si
13. 06. 2007 15.37
boli vas k**** za dom, vas, ki ne marate braniti svojega doma in niste domo-branci...
malasutra@gmail.com
13. 06. 2007 15.30
remul18, praviš, da si študent. no, koliko pa so ti potemtakem sploh lahko ostale v analitičnem spominu prejšnje vlade, da tako vehementno trdiš, da je tale najboljša? dvomim, da si kot najstnik lahko dovolj relevantno presojal. torej ti je to miselnost nekdo vsadil v glavo. starši? kakorkoli, predlagam, da iz indoktrinacije preideš v analitično lastno presojo. kar se domobranstva tiče - nisem si ga jaz izmislil. odkar je jj na oblasti, moramo non-stop prenašati pogrevanje te teme. žal.
GnilaRozica
13. 06. 2007 15.24
politik70...skromnost je lepa čednost. Nekateri glih za glih pridejo skozi mesec s precej nadpovprečnimi plačami. Kar se šolstva tiče je pa potrebno nekaj naredit. Sam sem študent in tako brez veznih fakultet kot jih mi imamo ni nikjer. In s tem znanjem, ki ga na naših fakultetah dobimo(tehničnih fakultetah to...elektro, računalništvo, gradbeništvo, strojništvo) samo zapravimo 6 let, ki jih potem nikdar več ne nadoknadimo. Sicer pa o politizaciji medijev in vsega ostalega lahko povem samo to, da so veliko bolj svobodni kot so bili pred LDSom. Takrat če nisi bil levi si letel. Zato pa so bili vsi levi v pravem in prenesenem pomenu besede. O tej politizaciji se samo neki govori. Ko bomo občutili razlike bomo pa lahko tako govorili. A ni že to fajn da po vseh možnih portalih kritiziramo Janšo pa je vse objavljeno?? A ne na rtvslo kritizirajo dela vlade če je potrebno. Je pa res da je to slovenski fenomen, da nam nikdar ni nič prav. In spoštovani MALASUTRA. S tem ko govoriš še vedno o domobrancih je jasno, da si omejen z zgodovino in preteklostjo. Nekateri smo že zdavnaj nehali ločevati. Sicer pa a ni malo čudna da v tako partizanski tržavi vladajo domobranci?! Definitivno je tale najboljša vlada, kar smo jih imeli.
ping
13. 06. 2007 15.05
najbolj me skrbi dejstvo, da so jansevi pristasi ocitno ljudje, ki ne vidijo dlje kot do svojega nosu (kot je nekdo tu ze napisal). jansa lahko ocitno naredi karkoli, pa bodo ti isti se vedno na njegovi strani. in ne samo na njegovi strani ampak njegovi fanaticni zagovorniki, ki se strinjajo s prav vsem kar naredi. zalostno res...
malasutra@gmail.com
13. 06. 2007 14.57
baki, tebi pa so možgane oprali klero domobrančki. stvar perspektive, pač.
bakiras
13. 06. 2007 14.40
pa to ni res, malasutra. Tebi so pa res rdeči sprali možgane. Zdaj boš pripisal JJ vsako sranje, ki se zgodi v SLO. Malo poglej z odprtimi očmi okoli sebe. Kaj ne vidiš, da so se afere začele odpirati, ko je JJ začel delati inventuro v SOVI. Zato pa gldamo epizodo " Imperij vrača udarec". Vendar natančno ne vemo, kdo je imperator. Bo pa tudi to znano, ko bo JJ Sovi do konca otrebil rit.
ja2rise@email.si
13. 06. 2007 14.08
exim: preberi še enkrat dobro post od malasutre in boš videl o katerih "izbrisanih" govori...malce si zamešal pojme...malasutra govori o izbrisanih iz registra brezposelnih...nima nobene zveze z "izbrisanimi" v času nastajanja samostojne Slovenije...
exim@t-2.net
13. 06. 2007 13.52
malasutra: če si sposoben napisati take neresnice, kot so "izbrisani iz registra", potem ti ni pomoči. Prosim te za komentar: mar je bilo v SLO v času nastanka naše države samo toliko Neslovencev, kot jih sedaj ne more dobiti državljanstva? Oba poznava odgovor, pa mi zato povej, zakaj so si status državljana lahko uredili vsi ostali, razen t.i. izbrisani? Komaj čakam tvoj odgovor!
politik70
13. 06. 2007 13.40
remul18 V kateri državi pa ti lepo živiš z delavsko plačo? A maš ti mal nas za norca ali se ti je čist utrgal?Oba z ženo imava nadpovprečno plačo(po statistiki) Pa z dvema otrokoma komaj skozi mesec prideva.Je pa res da nisva od nobenga nič dobila (naprimer stanovanja) in ti povem da komaj čez mesec pridemo.(o dopusti niti ne sanjamo)
malasutra@gmail.com
13. 06. 2007 12.50
ej, janševi sledniki, pa vi ste fenomenalni. remul18, a imaš šele 18 let ali kaj? mar vidiš kam dlje od svojega nosu? te nič ne vznemirja to, kar se dogaja z javnim zdravstvom in šolstvom? te ne briga, če svojih otrok morda niti šolati ne boš mogel, ker bodo univerze dostopne le še skrajno bogatim? te nič ne moti, da se je izkazalo, da je nižji odstotek brezposelnih še ena v vrsti laži janeza janše, saj so statistike take zato, ker ljudi množično brišejo iz registrov brezposelnih pod pretvezo, da so jih iz zavoda za zaposlovanje iskali na domu, njih pa takrat ni bilo doma? torej? kolikšna je dejanska brezposelnost? še več - kaj pomeni biti izbrisan iz registra in izgubiti vsakršno možnost socialne pomoči za tiste, ki so že tako in tako v poraznem položaju? kaj ti pove to, da pacienta, ki pride po pomoč na urgenco, pošljejo po napotnico, ta pa se nato zgrudi mrtev? je to urejeno in spodobno javno zdravstvo? a zato plačujemo zdravstveno in še dodatno zdravstveno zavarovanje? zato, da si moramo itak vse še tretjič plačati pri privatnikih, če hočemo preživeti? a zato, da se sds klika lahko na netransparenten način polašča javnega zdravstva, ki divje in netransparentno prehaja v privatne roke, v roke izključno enega družbenega sloja - janševih prijateljčkov oziroma "naših"? to, da se dela z mediji, kar se dela (elementi klasične totalitarne države) te tudi ne skrbi? ja, kaj te pa sploh skrbi na tem svetu? o čem sploh razmišljaš, ko razmišljaš o družbi in politiki? a o tem, kak frajer je janša, ker je spet zašil te komunajzarje? a je to ta domet razmisleka tebi podobnih? samo vprašam in se čudim. kot rečeno, einstein je že zdavnaj rekel, da sta samo dve stvari neskončni - vesolje in človeška neumnost. s tem, da za vesolje ni bil čisto prepričan. jaz bi dodal, da je imel še kako prav. ker ko berem take površne in nereflektirane prispevke, kot je tvoj, je to to.
Adolph
13. 06. 2007 12.32
REMUL,Vam je vrocina zadnjih dni posusila se tisti mali del sivih celic,ki ste jih rabili za opravljanje vsakodnevnih potreb,kot naprimer,zadrzati vode ,dokler ne odprete hlace.
klemenjan@gmail.com
13. 06. 2007 11.49
Ja, vprašaj Korošce iz SIJ-a, kako jim je lepo v Sloveniji.
exim@t-2.net
13. 06. 2007 11.01
zupancicff: tako je! Se strinjam s teboj in tudi z remul-om 18. LP
Felix2
13. 06. 2007 10.47
remul18, korektno napisano. Ampak tile provokatorji, ki pišejo, da je v SLO vse slabo, so plačanci stranke kontinuitete, ki se jim zelo zelo kolca po oblasti. S sejanjem strahu in lažnivimi podtikanji bi radi prišli ponovno na oblast. Simpl, ko beli fižol v omaki. Razumeš? To ni glas povprečnega slovenca, to so plačanci.