Slovenija

'Glede pokojnin bodo verjetno potrebni popravki'

Ljubljana, 11. 07. 2012 10.13 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 3 min

"To, kar se je zgodilo, ni bil ravno namen tistega, kar smo v zakonu poskušali doseči," je o varčevalnem zakonu glede pokojnin dejal Šušteršič. Vizjak pa je pozval tiste, ki imajo dileme glede zakona, naj povedo, kaj je alternativa.

Upokojenka
Upokojenka FOTO: Thinkstock

Finančni minister Janez Šušteršič se strinja, da bodo v varčevalnem zakonu glede pokojnin verjetno potrebni popravki. S tem se sicer, priznava, ni podrobno ukvarjal, vendar da je "verjetno res prišlo do tega, da to, kar se je zgodilo, ni bil ravno namen tistega, kar smo v zakonu poskušali doseči". Kako to popraviti, bodo po njegovih besedah povprašali ministrstvo za delo.

Šušterič je ob nekaterih pripombah koalicije na varčevalni zakon spomnil, da se je poseglo v zelo veliko zakonov in kakšna podrobnost morda ni bila do konca premišljena, kar pa da je moč popraviti.

Kaj določa zakon?

Zakon za uravnoteženje javnih financ določa, da se pokojnine, za katere izplačilo zagotavlja država iz proračuna in ki ne temeljijo na vplačanih prispevkih, junija znižajo.

Med upokojenci, ki so se jim pokojnine znižale, je približno 8000 tistih, ki so del delovne dobe prebili v nekdanji SFRJ, približno 7500 je borcev NOB, skoraj 4000 je nekdanjih beguncev in internirancev ter 2700 nekdanjih vojaških zavarovancev. Nižje pokojnine je prejelo tudi 1600 nekdanjih delavcev organov za notranje zadeve in zavodov za prestajanje kazni zapora.
Zakon je določil tudi omejitve pri izplačilu letnega dodatka za upokojence, prejemniki pokojnine v višini nad 622 evrov pa do letnega dodatka niso upravičeni.

Pokojnine v višini do 933 evrov so se sicer znižale za največ 150 evrov, tiste do 1088,5 evra za največ 200 evrov, pokojnine do 1244 evrov največ za 250 evrov, pokojnine do 1450 evrov največ za 300 evrov, pokojnine nad 1450 evrov pa največ za 350 evrov.

DeSUS uravnoteženja pri pokojninah ne podpira več

SD in Pozitivna Slovenija sta v DZ vložili predlog novele zakona za uravnoteženje javnih financ, s katerim želita spremeniti člen, ki "nesorazmerno posega v pravice nekaterih skupin upokojencev".

Predsednik DeSUS Karl Erjavec je v torek po izvršnem odboru stranke pojasnil, da predlagajo, da varčevalni ukrepi ne bi prizadeli upokojencev, ki so delali v Sloveniji, sedež podjetja pa so imeli zunaj Slovenije, tistih borcev, ki so sodelovali pri narodnoosvobodilni borbi, in tistih, ki naj bi bili prikrajšani zaradi določb zakona o žrtvah vojnega nasilja.

Minister Vizjak
Minister Vizjak FOTO: Aljoša Kravanja

'Tisti, ki imajo dileme, morajo povedati, kje je alternativa'

Minister za delo Andrej Vizjak je danes pojasnil, da bi v tem primeru šlo za veliko večino od 26.000 tistih, pri katerih so nameravali poseči v prejemke. Sam poseg v pokojnine, ki se izplačujejo iz državnega proračuna, pa je po njegovih besedah težak 31 milijonov evrov na letni ravni. Kaj bi to pomenilo za proračun, je sicer vprašanje za ministra za finance, je pojasnil Vizjak. Kot je opozoril, pa bi to pomenilo, da bi bilo treba denar vzeti drugje. "Tisti, ki imajo te dileme, morajo tudi povedati, kje je alternativa," je poudaril.

Napake bodo po potrebi odpravili

Zakon je bil predlagan, koalicijsko usklajevan, na vladi sprejet, v parlamentu potrjen, je poudaril minister za delo. Po besedah Vizjaka je sicer možno, da je pri tem prišlo do kakšne krivice, zato je že napovedal, da bodo napake po potrebi odpravili. V kolikor bo rez takšen, da bi izvzeli veliko večino tistih, ki jih je ukrep prizadel, pa se Vizjak sprašuje o smislu reza v pokojnine, ki se izplačujejo iz državnega proračuna. "Razumem pa burne reakcije ljudi, ki so bili prizadeti s tem zakonom," je dejal.

Na vprašanje, ali je mogoče govoriti o lustraciji pri teh 26.000 upokojencih, je Vizjak odvrnil, da je to "čista neumnost". "Saj so v teh kategorijah tudi politični zaporniki, ki jih je preganjala bivša komunistična oblast in podobno. To pa res najostreje zanikam", je dejal.

 

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

KOMENTARJI (91)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

prašek
11. 07. 2012 17.01
+6
Vizjaku v vednost , kaj je alternativa ; Odstop cele vlade !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
munja1
11. 07. 2012 16.46
+3
Prav žalostno (GLUPO a ISTINITO)
njofra47
11. 07. 2012 15.05
+7
Vizjak sparušuje kaj je alternativa. Ja dragi moj gospod,alternativa je spoštovanje pravnega reda in ustave. Tako enostavno je to.
modelx
11. 07. 2012 16.48
+3
beravo. Spoštovanje ustave je tudu spoštovanje ustavnega zakona, na osnovi katerega smo se osamosvojili in s tem prevzeli obveznsoti do ljudi iz prejšnje države. To pa pomeni, da imajo vsi ti enake pravice, kot tisti, ki so bili zaposleni samo v RS. Mnogo ljudi je delalo za podjetja RS v enotah v drugih R, mnogi so šli po vojni delat v druge republike, ker je tam primanjkovalo izobraženega kadra (rudarski inženirji, strojegradnja, železarstvo,....) in vsi ti imajo enake pravice, kot tisti, ki so delali le v RS. problem je maščevanje JJ Stanovnmiku in ciljno zniževanje - protiustavno - partizanom in zaposlenim v jla, zakon pa prizadane vse ostale, neselektivno.
Milan Koleznik
11. 07. 2012 15.03
-2
nekateri pa dobivajo pokonine od lastnega zaslužka,brez pomoči države,in nekateri upokojenci z tem ne bi preživeli,nisem jim nevoščljiva a bahati se pred tv,da je 600 evrov miloščina,temu upokojencu bi morali vzeti še več,saj si pokojnine ni sam zaslužil,tudi ostali mupokojenci bi imeli kaj od države a ne,vsaj za pridnost med delovnimi leti ki niso mala in niso bila lahka,a na to kaj pomislite vi ki imate pokojnine od ene ali dveh zaslug,ki so postale večne,a teh je res preveliko,tako pa ostali dobijo manj čeprav so plačevali v sklad a jim kljub temu jemljejo in smo vzdržni,zato raje protestirajte brez upokojencev ki dobija manj kot vi in se iz njih ne norčujte,dobivate denar tudi iz našega plačevanja,saj so nam procentno veliko vzeli od pravega zaslužka v delovni dobi.
pupa_od_anbot
11. 07. 2012 16.39
+4
"sveta" preproščina, sem že včeraj napisala, bom še enkrat: v tistem groznem času je bilo razmerje najnižja : navišja 1:5-7, se pravi, če je direktor rabil smo dobili vsi!, prispevki so bili plačani pred izplačilom! in od vsega osnovne plače + dodatkov (delovna doba, uspešnost, dobiček, ja tudi dobiček, čeprav je šel dobršen del v izgradnjo, da so imeli kaj pokrast!) začnite ropotat za višje plače in bomo imeli koristi vsi ne samo elita... mimo grede kaj misliš, da je 600€ velika penzija ali plača? crc...
modelx
11. 07. 2012 14.27
+7
kaj je alternativa? Ja, odstopite že.
El Diablo 2013
11. 07. 2012 13.52
+3
ja...VERJETNO bodo pa res potrebni.....pa še kje drugje bi bili potrebni
modelx
11. 07. 2012 14.27
+1
popravek vlade, recimo. Za začetek bi bilo to kar vzpodbudno.
subisubiw
11. 07. 2012 13.17
+14
ampak nihče ne zna odgovoriti, zakaj ni znižal pokojnin tistim, ki so delali v nemčiji, italiji... sam tistim je, ki so delali v bivši Jugoslaviji ! torej? se gremo spet nacionalistične igrice, a nede?
est
11. 07. 2012 13.21
-2
Če odrintaš 10 let v Nemčiji, Avstriji, dobiš rento od nemške oz.avstrijske zavarovalnice, ker si tudi tam vplačeval. V primeru, da bi pokojnino izplačevali -naprimer iz Srbije- bi dobili 1-2€ penzije za 10 let dela.
WikiX
11. 07. 2012 13.50
-1
Sedaj vemo, od kod toliko borcev NOB, bili so prisilno vpoklicani v partizansko vojsko.
WikiX
11. 07. 2012 12.50
+3
Ti ljudje imajo vgrajeno mentalno napako, nikakor ne znajo ločiti nujnih sredstev za preživetje od splošne potrošnje, osebne lastnine od raznih bonitet,dividend in privilegijev. In kar je najhuje, fanatično verjamejo, da je mogoče nadomestiti in popraviti krivično izgubljen življenjski čas. Zgleda smo pač dežela, ki bo večno poravnavala krivice,nedotakljiva oligarhija na dosmrtni oblasti se trudi, fizika je na njihovi strani, če bodo dovolj dolgo poskušali, jim bo nekoč uspelo.
justinijan
11. 07. 2012 20.07
+4
wikix, tudi ti verjetno težko ločiš kaj je za preživetje in kaj ni......sicer pa imaš prav, če tvoj veliki vzornik pahor ne more preživeti z 3500 euri plače, potem bo najbrž res, da tudi z 600 euri ne gre.da ne govorim o tvojem drugem vzorniku, tovarišu kučanu.kot rečeno, najbolj so tisti glasni, ki imajo največ.pa veš zakaj? ker so najbolj zakreditirani in če bi še imeli več bi bili verjetno še bolj in tako naprej.........so what?p.s. moje mnenje, takim bi še bilo potrebno vzeti več.........
justinijan
11. 07. 2012 20.08
+5
in šele takrat se lahko pogovarjamo o pravičnosti, pa ne o takšni kot blebeta tu gor klm s svojimi komentarji........
janez6bb
11. 07. 2012 12.29
+15
HEHE KATERE FARSE SLOVENSKE POLITIKE; TO JE HUJŠE OD KOMEDIJE:) NAIVCI Z IQ < O PA ŠE KR ZAUPAJO VELIKIM VODJEM IN POLITIKI NA SPLOH, SE BOSTE PUSTIL ŠE 66X-ič PELJAT ŽEJNE ČEZ VODO; UBOGI NAROD.
justinijan
11. 07. 2012 12.24
+0
p.s.prav smešno je kako trdo zagovarjate take parazite, mogoče samo domnevam, da ne boste užaljeni, verjetno ste vi tudi med njimi.kajti drugega razloga, da nekdo nekoga tako trdo zagovarja, enostavno ne morem najti.......
justinijan
11. 07. 2012 12.21
-8
p.s.da ne bomo spet, jaz preživim in še več z manjšo plačo kot pa jo dobivajo nekateri,ki so jim znižali pokojnine, izgleda da tudi ti spadaš med tiste, ki jim nikoli ni dovolj......
KML
11. 07. 2012 12.26
+9
Ne vem, komu je namenjen komentar. Zase lahko rečem, da sodim med tiste, ki so prepričani, da si vsi na tem svetu zaslužimo dostojno življenje. In nič manj.
justinijan
11. 07. 2012 12.34
-4
po tvojih komentarjih sodeč, težko......dejstvo je, da so te stvari pisali tu gori sami izbrisani oz.človek ki baje pozna x primerov in dejstvo je, da težko razumem tvojo pravičnost.na eni strani si ti moraš urejati dokumente, ti jih nihče ne bo, za te izbrisane pa je obstajala možnost, da si to uredijo a si niso.dejstvo dva, če delaš verjetno vplačuješ zavarovanje itd, vendar pa boš po vsej verjetnosti dobil/a manj penzije kot nekateri, ki so skrivali po hostah in še ne vem kaj. a je tebi to pravičnost, kot rečeno, po tvojih komnetarjih sodeč, to ni.
KML
11. 07. 2012 12.54
+7
Ne vem, če ima sploh smisel, da odgovarjam, ampak enkrat pa lahko še poskusim. Nisem med izbrisanimi. Poznam pa kar nekaj izbrisanih oziroma njihovih zgodb. Izbris je bil zločin. Čeprav so to močne besede, a vendar: Izbris je bil upravni genocid. Res je, RS je ponudila državljanstvo vsem, ki so ga hoteli. Ni pa povedala, da ponuja državljanstvo ali nič. Ljudje se imajo pravico odločiti, ali želijo biti državljani RS ali ne. Pravico imajo biti državljani neke druge države, v RS pa imeti stalno bivališče. Tako kot imamo mi kot državljani RS pravico, da smo državljani RS, imamo pa stalno bivališče, kjerkoli se za to odločimo. Med izbrisanimi so bili tudi ljudje, ki so se rodili v RS. In so sklepali, da so zato avtomatično državljani RS. Potem pa so na krut način izvedeli, da temu ni tako. Poznam primer enoletnega otroka, ki je bil nasilno odpeljan od doma na mejo s Hrvaško. Predvsem pa je zanimivo dejstvo, da so bili med izbrisanimi samo tujci s stalnim bivališčem v RS, ki so prihajali iz nekdanjih republik. Ta ukrep je bil namenjen samo proti njim in ne proti tistim, ki so imeli enak status kot oni, prihajali pa so iz drugih držav. Torej je bil poleg vsega še diskriminatoren. Sram me je in mučno mi je, da so to storili tudi v mojem imenu. Obenem pa mi je neverjetno, da so še vedno ljudje, ki očitno ne razumejo, kaj se je v resnici zgodilo. Čeprav po eni strani, pri vsem zavajanju javnosti, to lahko celo nekako razumem. To je bil moj zadnji komentar na tvoje pisanje, Justinjan. Upam, da je bil vreden moje energije in ga boš razumel.
WikiX
11. 07. 2012 13.38
+2
KML, izjemen komentar, ki bi ga lahko mirno vključili v osnovnošolske zgodovinske učbenike, z dodanim podrobnim opisom, kako so potekali izbrisi, kdo vse je pri tem sodeloval in končno, kdo je odgovoren.
Aleksander Kova?
12. 07. 2012 11.21
+2
MERDE-AVE-MERDE
11. 07. 2012 12.13
+4
koliko? 20.000? 26.300 ljudem so znižali pokojnine ?
justinijan
11. 07. 2012 12.05
-9
p.s.če bi jj imel jajca bi še bolj tiste velke penzije znižal, še posebej tiste, ki nimajo podlage v plačanih prispevkih.pa še nekaj glede izbrisanih, en komentar je bil tu pred dnevi, da je oče sinu in ženi uredil naše državljanstvo, sebi pa ne, ker kaj jaz vem, bi izgubil bosansko itd..takrat nisem bil dovolj pozoren, bom pa sedaj še enkrat jasno in glasno napisal-to samo potrjuje dejstvo, da je med temi izbrisanimi večina špekulantov, potem pa še grejo tukaj take bedarije pisat, da ja naj vemo kako in kaj.sicer mi to vemo, a vseeno.je prav in še kako prav, da se vsak primer naj preišče, ugotovi ali je bila storjena krivica ali ne.me prav zanima kašen bo odstotek tistih, kjer je bila krivica povzročena.
justinijan
11. 07. 2012 12.08
-5
p.s.tudi mirsad muharemović piše, da so jim stare vzeli in jih napotili, da si priskrbijo nove, seveda pa si jih naši ići niso priskrbeli in sedaj zahtevajo odškodnino............sami sebi serjejo v skledo s temi izjavami.me zanima če kdo od vlade prebira te komentarje.....
justinijan
11. 07. 2012 12.11
-6
p.s. nemčija bi take ljudi odgnala domov brez vsakršnega a in b, ne pa mi, da se pogajamo z njimi za odškodnine.......
KML
11. 07. 2012 12.12
+10
justinijan
11. 07. 2012 12.13
-7
p.s. pa naj mi kdo od teh, ki mi dajejo minuse, oprosti, ampak videli boste, da bo leta 2020 še več revolucionarjev iz hoste, kot je danes.in takšnih ki bodo prejemali penzijo na podlagi nevplačanih prispevkov
justinijan
11. 07. 2012 12.16
+0
poglej si malo situacijo in kometarje ki jih takšni pišejo............če je tebi vseeno, da boš ti plačeval prispevke in boš imel nižjo penzijo od onih, ki tega ne počnejo , potem kar izvoli.jaz ne rabim nobenih zdravil..........
MERDE-AVE-MERDE
11. 07. 2012 12.18
+7
198. člen zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju (ki z zakonom za uravnoteženje javnih financ ni bil deležen negativne uskladitve) - zakon pravi, da se za duhovnike in redovnike, ki so versko službo opravljali pred letom 1983, pokojnino izplačuje iz proračuna. Po tem letu pa duhovniki pokojnino dobivajo na podlagi plačanih prispevkov - "če vložijo ustrezne zahtevke", do 113 evrov ali 48 odstotkov prispevka za povprečne plače dobijo iz državnega proračuna. Ave janša
KML
11. 07. 2012 12.19
+8
Seveda bo 2020 še več revolucionarjev. Saj smo na tem, da gremo spet v hosto!
justinijan
11. 07. 2012 12.20
-6
ja, že lahko greš...............oziroma si verjetno že tam.......
subisubiw
11. 07. 2012 12.22
+8
bodo novi revolucionarji, nove generacije....ker jih tak sistem sili v to !
justinijan
11. 07. 2012 12.24
-9
jajajajjaaa, pojdi rajši delat ali pa si ga najdi........ne pa da se greš revolucijo.
justinijan
11. 07. 2012 12.26
-7
subisubi, žalostno pa je to, da se kitiš s simboli iz neke temne zgodovine.......
janez6bb
11. 07. 2012 12.29
+1
ubogi ljudje, v bistvu se zgodovina samo ponavlja, ampak če je vse kar poznaš OŠ zgodovine, pol vas razumem da pišete takšne neumnosti.
subisubiw
11. 07. 2012 12.34
+6
justinjan... to je znak proletariata, ne pa komunizma. sploh ti ni jasno s kje izvira znak in njegov pomen. mešaš pojme.
justinijan
11. 07. 2012 12.36
-9
meni je marsikaj bolj jasno in ne mešam niti najmanj pojmov.če že kdo, potem si to ti,,,,,,,,,,
subisubiw
11. 07. 2012 12.39
+9
lep konstruktiven odgovor, ni kaj rečt. zdaj si sam potrdil, da nimaš pojma
WikiX
11. 07. 2012 13.39
+2
Bolje je spustiti 100 krivih, kot obsoditi enega samega nedolžnega.
saintjozef
11. 07. 2012 11.55
+11
Zanimivo. Vlada kar na suho denar ukrade, kar počez. Da nafila luknjo, ki jo je ravno tako povzročila s krajo!
dule100
11. 07. 2012 12.07
-9
saintjozef Kaj je še vedno hudo ? Ni še nič popustilo ?
saintjozef
11. 07. 2012 12.18
+9
dule100 Očitno je tebi, ker nimaš kaj komentirat. Napisat resnico te je pa sram.
El Diablo 2013
11. 07. 2012 13.54
+1
ne sram...sploh je ne vidi, sliši, razume....no brains, no tumor dule100, vsaj to ti je prizanešeno, če ne drugega
janez6bb
11. 07. 2012 11.46
+8
HEHE KATERE FARSE SLOVENSKE POLITIKE; TO JE HUJŠE OD KOMEDIJE:) NAIVCI Z IQ < O PA ŠE KR ZAUPAJO VELIKIM VODJEM IN POLITIKI NA SPLOH, SE BOSTE PUSTIL ŠE 66X-ič PELJAT ŽEJNE ČEZ VODO; UBOGI NAROD.
KML
11. 07. 2012 11.51
+8
Za ljubljenim vodjo praznih želodcev in bosih nog do bridkega konca v večno slavo!
AlternativeFacts
11. 07. 2012 11.58
+6
janez6bb
11. 07. 2012 12.02
+6
večina bo dojela, ko bodo na vagonih proti poljski:) kot že videno v zgodovini, in na žalost se spet samo ponavlja.
fakinshit
11. 07. 2012 11.45
+2
blabla33
11. 07. 2012 11.32
+14
Kar je vedno reševalo slovenske politike je to da slovenceljni ne vidijo kako majhno plačo imajo ampak kako veliko imajo drugi.
KML
11. 07. 2012 11.42
+6
AlternativeFacts
11. 07. 2012 11.45
+7
...... in vedno bo tako....kaj ti bo pamet,če imaš fuzbal?
andrej69
11. 07. 2012 11.29
-3
Naj bolj glasni so poslanci PS.....ampak zanimivo svojim privilegijem se pa niso hoteli odreči....zanimiva je Barbara Žajnar Tavževa...eni nismo pozabili da je včasih bila v nacionalni stranki....takrat je popolnoma drugače govorila o izbrisanih....tu se vidi kako nekateri ljudje obračajo ploščo samo zaradi osebnih koristi....jaz takšnih ljudi žal ne maram.....
saintjozef
11. 07. 2012 11.31
+10
Kaj pa če je šla vstran od SNS ravno zaradi "idej" ki jih ima ta stranka? Si v stanju tud na to pomislit?
dmaxx
11. 07. 2012 11.35
+8
da bi mislil ? Preveč zahtevaš od njega :D
AlternativeFacts
11. 07. 2012 11.38
+5
Vau,zamenjala je eno stranko...kje je šele pot....od titovega omladinca do mučeniškega demokrata?
hcaine8
11. 07. 2012 11.20
-8
Gospod Kučan, v kolikem času bi z vašimi prihodki lahko kupili Mercedes? - Pa če s Štefko vrževa skupaj, nekje v 5 letih. - Šele v 5 letih?! - Pa veste, Mercedes ni majhna firma...
saintjozef
11. 07. 2012 11.33
+18
po potrebi dodaš ime. Če že vic ukradeš ti ga ni treba še ponaredit. Si v vrhu SDS?
dmaxx
11. 07. 2012 11.35
+12
JaFr
11. 07. 2012 11.19
+3
Upokojencem omogočiti dostojno življenje, vsem 700 EUR in pika. Pomagati pa mladim ljudem in mladim družinam, ki jih je "varčevanje" najbolj prizadelo. Zakaj bi mladi starši plačevali vrtec za drugega otroka in imeli manjše doklade? Skoraj vsakdo je v varčevalnem paketu v čem prikrajšan (varstveni dodatek, manjša plača zaposlenih v JU, plačevanje vrtca, dokladi, ...) zakaj so sedaj samo upokojenci problem? Pa še to samo tisti z VISOKIMI penzijami. Svašta! Glih oni dostojno živijo! Tudi jaz bi s 1000 EUR na mesec.
AlternativeFacts
11. 07. 2012 11.29
-6
vsem ki imajo na hranilnih vlogah kaj denarja,TAKOJ POBRAT' in potem razdeliti med vse enako...
AlternativeFacts
11. 07. 2012 11.43
+2
Če prav razuem,ne bi delili našparanega z ostalimi.Bi pa z veseljem delili vplačane prispevke(našparano za stara leta) tretjih oseb z vsemi ostalimi..Jah take 'mamo.Čisto po domače......slovenceljsko.
AlternativeFacts
11. 07. 2012 11.48
+3
Sicer pa,kdo te pa sili imerti 2 ali več otrok.Če nimaš denarja niti za enega,kako ti sploh na pamet pade imeti 2 ali več?