Slovenija

Ali so res preobremenjeni? Šolarji bodo povedali sami

Ljubljana, 21. 02. 2019 06.00 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 3 min

V zadnjem času je bilo v javnosti veliko govora o tem, kakšen vpliv ima na učence osnovna šola in ali jih preveč obremenjuje. Vedno bolj glasni so tudi pozivi po radikalnih spremembah v šolskem sistemu. Ni naključje, da so se na Zavodu za šolstvo ravno v teh dneh lotili izvajanja 'skrbno načrtovane' raziskave. Učenci šestih in devetih razredov bodo v anketi odgovarjali, kaj je tisto, kar jim povzroča morebitne občutke preobremenjenosti.

Na Zavodu za šolstvo, ki po zakonodaji velja za osrednji državni razvojno-raziskovalni ter svetovalni zavod na področju vzgoje in izobraževanja ter je kot tak zadolžen za podajo strokovnih predlogov za spremembe v šolskem sistemu, so se prevetritve obstoječih anomalij očitno lotili postopoma in premišljeno. "Če bomo stvari spreminjali zato, da bo že v naslednjem šolskem letu bistveno drugače, smo se zmotili," je javno obelodanil direktor Zavoda RS za šolstvo Vinko Logaj in izrazil skepso do peticije društva Sveta staršev, ki zahteva precejšnje reforme trenutnega šolskega sistema, do sedaj pa jo je podpisalo več kot 22.000 ljudi. "Peticijo sicer jemljem resno, vendar vse tisto, kar je zapisano v njej, nikakor ne kaže na neko konsistentnost sprememb v šolskem sistemu," je dejal v intervjuju za STA.

Raziskava Zavoda RS za šolstvo naj bi po mnenju pristojnih prinesla zanesljive rezultate glede morebitne preobremenjenosti slovenskih osnovnošolcev.
Raziskava Zavoda RS za šolstvo naj bi po mnenju pristojnih prinesla zanesljive rezultate glede morebitne preobremenjenosti slovenskih osnovnošolcev. FOTO: Miro Majcen

Na tnalu tudi učni načrti

Ena od aktualnih tem, ki zadnje tedne razdvaja strokovno in laično javnost, so tudi učni načrti. Logaj na to, da je v šolah preveč učne snovi, ne pristaja. Strinja se s tem, da so morda učni načrti res obsežni, vendar imajo po njegovem učitelji relativno veliko avtonomije, kaj bodo obravnavali. "Obvezno morajo obravnavati posamezne tematske sklope, slediti ciljem in standardom znanja, vse ostalo pa je prepuščeno njim." Na zavodu poudarjajo, da učne načrte ves čas posodabljajo, ne samo na podlagi ugotovitev učiteljev, temveč tudi trendov razvoja same stroke. V novem šolskem letu bo, na primer, v praksi zaživel posodobljen učni načrt za slovenščino v devetletki, ki bo učiteljem omogočil večje povezovanje poučevanja jezika in književnosti.

"Otroci postajajo preobremenjeni, snovi je preveč, prostega časa je premalo, saj je vsakdanjega dela za šolo vedno več. V večini primerov se zgodi, da se za šolo ne učijo samo otroci, ampak cele družine," navajajo avtorji peticije za spremembo šolskega sistema. Do zdaj jo je podpisalo že več kot 22.000 ljudi.
"Otroci postajajo preobremenjeni, snovi je preveč, prostega časa je premalo, saj je vsakdanjega dela za šolo vedno več. V večini primerov se zgodi, da se za šolo ne učijo samo otroci, ampak cele družine," navajajo avtorji peticije za spremembo šolskega sistema. Do zdaj jo je podpisalo že več kot 22.000 ljudi. FOTO: iStock

'Gre za skrbno načrtovano raziskavo'

Da pa bi se vendarle dokopali do odgovorov o preobremenjenosti slovenskih osnovnošolcev, so na zavodu pripravili posebno raziskavo, ki so jo začeli izvajati prav v teh dneh. V njej bodo prek spletne učilnice sodelovali učenci iz enega oddelka šestega in osmega razreda vseh osnovnih šol. "Želimo ugotoviti, ali stres povzroča šola, ali ga povzročajo šolske in domače obveznosti skupaj, ali pa morda tudi pritisk domačega okolja," je že minuli konec tedna napovedal Logaj. Po tem bo bržkone lažje odgovoriti na vprašanje, ali je več obveznosti in obremenitev prinesla devetletka. Z raziskavo se želijo torej dokopati do dejanskih ugotovitev, ki bi lahko predstavljale strokovno podlago za uvedbo bolj korenitih sprememb v prihodnje. 

"Z raziskavo, ki jo bomo izvedli, bomo skušali odgovoriti na vprašanja, povezana z dejavniki, ki povzročajo občutek obremenjenosti učencev v višjih razredih osnovne šole," so nam sporočili z zavoda, pri tem pa vsebine posameznih vprašanj ne želijo razkriti. Tudi sicer bo vprašalnik za sodelujoče anonimen. In zakaj so izbrali ravno učence šestega in osmega razreda? Zato, ker želijo "z raziskavo ’poseči’ v zadnji dve triadi", odgovarjajo in dodajajo, da "gre za skrbno načrtovano raziskavo", zaradi česar pričakujejo "zanesljive rezultate". Prvi bodo javnosti znani že aprila, končni pa do konca šolskega leta.

In kaj kažejo mednarodne primerjave?

Na Zavodu za šolstvo poudarjajo, da mednarodne primerjave kažejo, da naši učenci niso med najbolj obremenjenimi. Glede obremenitve s časom pouka vsi podatki v zadnjih 15 letih kažejo, da so slovenski učenci med manj obremenjenimi. 

Raziskava OECD, objavljena v preteklem letu, je pokazala, da v pregledu povprečnega letnega števila ur pouka v 35 državah OECD in nekaterih drugih partnerskih državah kaže, da v Sloveniji glede povprečnega števila ur pouka odstopamo navzdol.

Za ogled potrebujemo tvojo privolitev za vstavljanje vsebin družbenih omrežij in tretjih ponudnikov.
UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

KOMENTARJI (78)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

ajnajs
22. 02. 2019 07.54
+0
Težava je v tem, da če se starš na vključi v pripravo plakata otrok za svoje delo ne dobi ocene 5, otrok, kateremu pa pomaga starš pa jo dobi in je predstavljen kot vzor v razredu. Prav tako pa učitelji snov predavajo po PWP prezentacijah, katere otoci ne dobijo za učenje, jih morajo prepisati/prerisati. To ni ok, tudi to bi morali otorci dobiti, saj je to učitelj naredil v svojem službenem času in je last službe in ni avtorsko delo na kar se izgovarjajo., da isto predstavitev uporabljajo leta in leta. Da ne govorim o kontrolkah. Zgodilo se je, da so dijaki ugotovili, da ima profesorica nekaj istih kontrolk že cela leta. To si zbirali in si delili med sabo. Ko je to ugotovila, so morali prinesti vse teste, tisti, ki pa so jih vrgli stran pa so goljufali in so sankcionirani. HALO. Da ne govorimo o predavanjih in predavateljih, ki jih povabijo učitelji v šolo. Imeli so predavateljico za promocijo cepljenja deklic, ki je uporabljala vulgarne izraze od k. do p. z apeliranjem, da naj seksajo že pri 12 letih, da naj probajo vse brez zavor. Otroci so bili zgroženi in šokirani, starši pa o teh predavanjih sploh nismo bili sezananjeni oz. jih nebi niti dovolili.
aknes
21. 02. 2019 19.17
+5
V solah je prevec balasta namesto tega bi morali dajati poudarek na zivljensko bolj pomembnih stvareh.
stoks
21. 02. 2019 14.30
+7
Težava ni v učnih načrtih, učiteljih, ministrstvu ali zavodu ampak v nas starših. Spoznanje, da tvoj otrok ne zmore toliko kot ostali ali pa, da je sosedov dobil 5 pri matematiki moj pa 3, je nekaj kar mora vsak starš sam prebaviti. Vsi pač ne morejo biti zdravniki, znanstveniki, ... Za ene starše je rešitev v tem, da gnjavijo v šoli in na Zavodu, dokler otrok ne dobi odločbe in s tem je povprečna ocena takoj precej višja. Eni učitelje obtožijo nestrokovnosti in grozijo z inšpekcijami. Skratka ... Džungla. Zavod za šolstvo, pa se itak obrača po vetru.
Transformerji
21. 02. 2019 13.47
+3
Odvisno, koga boste anketirali. ... šolarji so dejansko preveč obremenjeni. Pa da mi vnuk pride enkrat na teden med vikendom z nahrbtnikom, zvezki in delovnimi zvezki ... ker še ni vse naloge naredil.... Med tednom pa sedi še po 3- 4 ure med zvezki.... lepo vas prosim, tega včasih ni bilo, sedaj je pa to postalo grozljivo samo zaradi bebavega šolskega sistema. Kar poglejte Američane, vsi izobraženi ne znajo po vrsti našteti vseh svojih držav! Kaj šele, da bi kaj vedeli o ostalem svetu. Sedaj pa vsak učitelj smatra, da je njegov predmet najbolj pomemben samo zato, da opravičijo svoje zahtevke glede plače!
Ramzess
21. 02. 2019 16.22
+3
Zakaj je sploh pomembno, da Američan zna našteti vse zvezne države po vrsti, pa vse predsednike ZDA. To je nepotreben balast, eno je da jih pozna, če pa želi vedeti katere so pa so za to knjige in splet.
santamaura
21. 02. 2019 10.50
+20
Že leta in leta poslušamo: Potrebne so reforme. Ampak reforma ni to, da se po vsakih volitvah zamenja minister, ki pove, da so potrebne reforme. Reform bi bila uspešna tedaj, ko bi otroci z veseljem hodili v šole v katerih bi učili zadovoljni in spoštovani učitelji. Čisto enostavno. Vse ostalo je nakladanje in zavajanje - češ, imamo dober šolski sistem in vrhunske strokovnjake, ki bodo sedaj otroke vprašali če so res preobremenjeni.
Abica
21. 02. 2019 09.25
+14
Meni se zdijo ti grafi z obvezno prisotnostjo v šoli zavajajoči. Poznam več ljudi v tujini, Slovencev, ki imajo otroke v tamkajšnjih šolah. Ja, res je, otroci so dolgo v šoli, kar je tudi prilagojeno dolgim delovnikom staršev, vendar pa vse tvari opravijo v šoli, učenje, naloge itd. Dom je potem res dom. Pri nas pa pride domov z ogromno nalog (sicer nisem proti njim sploh ne) in en kup učenja, ker od ure odnesejo bolj malo oziroma je toliko nove snovi, da pač ne more ostati v glavi. Poleg tega učitelji nimajo časa česa spredavat, pa potem samo naročijo, kaj je treba narediti doma. Zvezki pa prazni! Ostane le knjiga, ki je preobsežna in en običajen otrok se z nje ne zna sam učiti oz. izluščiti bistva. Sistem, ki bolj spominja na faks.
ggargamell
21. 02. 2019 09.25
+13
ko greš v zadnji letnik srednje šole imaš lažjo torbo kot v prvem razredu oš ...
User298802
21. 02. 2019 08.57
+6
Čakajte malo, za koga je šola? Za otroke ali za starše? Če kdo reče: danes smo se dolgo učili ali dobili smo 5.... So z vami tudi sedeli starši pri opravljanju nalog, sprašujem tiste, starejše od 35 let?
DirtySanchez
21. 02. 2019 09.20
+2
kaj pametuješ brihta ??? tvoj problem če nočeš ali si prelena da bi pomagala lastnemu otroku. Jaz pač, če kaj ne razume mu pomagam in razložim če le znam, naj si bo to pri domači nalogi ali učenju.
Zentrum
21. 02. 2019 10.13
+11
Tatjana, so. Ko sem potreboval pomoč, sta mi jo starša vedno nesebično ponudila. Sem zato manj samostojen? Sploh ne.
etul
21. 02. 2019 11.39
+4
Z mano nikoli, ko sem prišel domov me je delo čakalo, kak rad sem šel v šolo.
nezhy123
21. 02. 2019 13.31
+7
Se čisto strinjam z brihto. OK, če je bilo kaj potrebno razložit (fizika mi je težave delala), so mi seveda starši pomagali. Bila sem odličakinja, pa ne zaradi pritiska staršev. Ocene si zato, da povedo, koliko otrok zna. Če ste nezadovoljni s trojko, štirico... pa naj se uči cela družina! Kako se mora tak otrok počutiti, se raje vprašajte. Trojka = DOBRO, ker pomeni, da dobro zna, a ne?! Če pa težave res velike, ne vem, v mojih časih je obstajal dopolnilni pouk, pa mislim, da če najdeš dobrega inštruktorja, tudi ne stane toliko, kolikor orok s tem pridobi. AMPAK NE, DANES SE OTROK UČI, DA BODO STARŠI ZADOVOLJNI Z OCENAMI. Za 5 dobi 20EUR, za 2 pa hausarest... če je to motivacija?! Uči naj se zase, za prihodnost (čeprav morda ne v tej državi, žal!).
Ka pa mislis
21. 02. 2019 08.56
+7
se mi zdi da šola pricakuje da mormo starsi ucit otroke osnove, ne pa oni. vsr morjo doma narediti.
Sanuka
21. 02. 2019 08.51
+7
še prvi razredi niso več to kar so..ko smo mi šli v prvi razred, nismo rabil znat poznat črk in številk,sej to je namen šole,da se tam naučiš..zdaj morjo s tem znanjem že pridit v šolo..pa že tko grejo en let prej v šolo, kar je men čist sfalen..
nezhy123
21. 02. 2019 13.38
+2
Od kje ti pa to? Mora znat pozdravljat, se obut, osnove obnašanja, sam jest... ne pretiravaj prosim, ali pa se pozanimaj, kaj mora otrok znat, ko se vpiše v 1. razred (včeraj sem imela roditeljski sestanek in ni bilo govora o črkah in številkah, aja, WC mora pa znat samostojno uporabljat! ;) ) Prvi razred je le za lažji prehod v pravo šolo, kot je bila včasih mala šola, pač skozi igro in v drugi ustanovi. Pri nas so celo ločeni (tega ne razumem čisto) od starejših. Tako da esejev še ne bodo ravno pisali, morda le kak 3. Newtnov zakon, haha
Sanuka
22. 02. 2019 07.43
-1
oprosti ampak poznam otroka, kjer se u prvem razredu niso učil abecede, pisat pa brat so pa že kar mogl znat.men to ni glih..nevem u kakšno šolo hodi vaš otrok ampak v tej šoli so pač tako imeli in meni se ni nič zdelo kot kak lažji prehod v pravo šolo..to je preveč za tako majhne otroke.naj bojo še tist let v vrtcu..
nezhy123
22. 02. 2019 10.44
Če je to res... otrok se bo vpisal v običajno šolo, ni prilagojen program. In katerokoli kolegico sem spraševala (moj pozna črke in številke, vendar se je sam naučil, skozi igro, je preveč brihten in radoveden za moje pojme, ker ima vprašanja, ki jih je še meni težko odgovorit, brat pa daleč od tega da bi znal! - včasih se mu posreči kaj povezat, vendar...), ker me je bilo strah, da bo moral znat brat, so me pomirile. Pa to so šest let stari otroci in mislim, da je kurikulum po vseh šolah isti.
Kuku456
21. 02. 2019 08.46
+7
Kaj pa mi ki hodimo na faxs v sluzbo itd. A bo nas tut kdo prasal ce smo preobremenjeni ko nam sef tezi pa na faxsu nam dolocajo datume za izpite itd.
Zentrum
21. 02. 2019 10.14
+2
Oglasi se, ko ti bo šef vsak dan naložil domače delo za 3-4 ure in delo čez vsak vikend. Bi te rad videl, kako bi to sprejel.
nezhy123
21. 02. 2019 13.49
+2
Flancat: a hodiš na faks in v službo ali imaš službo na faksu (pišeš tako, da, ni nič razumljivo, tako, da predpostavljam, da imaš službo na fakulteti, glede na tvoje pisanje pa redni profesor še nisi, pa brez zamare ;). Sicer pa, a si kje sam določaš datum izpita na faksu (kje sem bila, ko se je to dogajalo). Veš, večina študentov dela med faksom, vsaj v mojih (ne-bolonjskih) časih je. Pa sem naravoslona smer, res je, da sem leto dlje študirala, ampak bolj zaradi lenobe kot dela.
etul
21. 02. 2019 08.36
+27
To je tako neumno kaj se sedaj dogaja, da bo ta neumnost dosegla visek pa povprasajmo še otroke???? Mislim vsak otrok bo rekel da je preobremenjen in da ko pride domov rabi počitek za gledanje Tv in igranje iger na računalnikih kakšne bodoče odrasle osebe bomo dobili ce bo vsak minister spremenil ucne obveznosti iz mandata v mandat poslusamo kako je treba vse obrat na glavo bedarija da vecje ni, osnovo dajmo otrokom občasno dodamo nekaj novitet, predvsem pa naj bodo v Šoli glavni učitelji ne pa starši, če pa želi kak starš ki je vso pamet tega sveta popil bit najpametnejši in v vsej tej izbiri različnih sol ne najde primerne za njegovega otroka naj gre sam na pedagoško se izobrazi in zaposli v prosveti, takega genija bodo ziher z veseljem vsepovsod zaposlili.
Justiceiscoming81
21. 02. 2019 08.34
-12
Glede na to koliko ur potem še starši preživimo z otroki pred knjigami in jim razlagamo določene zadeve, mislim da bi se moralo tudi to šteti v čas ki ga otroci prebijejo za zvezki in knjigami. Dejanski efektivni čas je veliko večji, kot ga kaže OECD...
Vse strokovnjak
21. 02. 2019 08.33
-11
Učni sistem je zastarel, sto let že peglamo eno in isto literaturo. Zgleda da se je po Prešernu čas ustavil. Ne spodbujajo specifične sposobnosti otroka, pač pa vsakemu rinejo enak program. Leno učiteljstvo raje nalaga breme otrokom v obliki domačih nalog, kot bi jim sami teme zanimivo predstavili. Vse bi se rešilo s privatizacijo osnovnih šol, pa bi leni, nesposobni in na plače požrešni učitelji takoj dobili noge. Učiteljska mafija je nenasitna!
Nightrider
21. 02. 2019 08.51
+6
Specificne sposobnostu spodbujate doma. Najbolje, da se sola prilagaja program vsakemu otroku posebaj
Freya
21. 02. 2019 09.12
+9
@Buškomat, iz tvojega komentarja vidim, da se ti tudi približno ne sanja, kaj je bistvo domačih nalog. Te niso dane z namenom, da učenec doma opravi delo, ki naj bi ga sicer v šoli opravil učitelj, ampak zato, da se otrok nauči samostojnega dela. Se pa strinjam, da teh nalog ne rabi biti malo morje. In naloga učiteljev ni, da bodo teme vedno predstavljali na zanimiv način, ker v življenju je pač tako, da smo včasih primorani delati oz. se učiti tudi stvari, ki nas niti malo ne zanimajo. Poanta pa je v tem, da se kljub temu naučiš, kako se naučiti. Starši pa se danes ne zavedajo, da s tem, ko želijo "odstraniti" domače naloge, "balast snovi", ko delajo naloge in plakate namesto otrok, ne škodijo nobenemu drugemu kot svojim lastnim otrokom in iz njih ustvarjajo nesposobneže, ki v življenju ne bodo nič znali narediti sami. Otroci takšnih staršev se mi resnično smilijo.
Zentrum
21. 02. 2019 10.12
+1
Freya, odvisno od učitelja. Če učitelj izdelek učenca oceni objektivno, ni nobene potrebe po vmešavanju starša. Če pa učitelj primerja plakate med seboj in ocene poda na podlagi tega, kateri mu je najlepši/najboljši (in taki so ponavadi tisti s kurzivno pisavo, katerega 8 letni otrok niti slučajno ni zmožen narediti), pa ne moreš kriviti starše, da naredijo vse namesto otroka. Saj pa jih že sistem v dotični šoli prisili v to! Kar pa zadeva domače naloge pa je žal vsak učitelj mnenja, da je njegov predmet najpomembnejši in mu nabije toliko nalog, da si lahko celo popoldne in cel večer samo za knjigami. Oprosti ampak to pa ni OK.
Freya
21. 02. 2019 10.50
+5
S tem se popolnoma strinjam. Plakatov naj se ne bi ocenjevalo zgolj po videzu. Učitelj bi moral imeti v naprej pripravljene kriterije, ki jih mora plakat izpolnjevati za pridobitev določene ocene (glede na to, ali je otrok zadel temo, ali plakat vključuje ključne elemente in podatke, ali zajema bistvo, je uporabljen ustrezen slikovni material itd.). Prav pa je, da se otrokom pokaže primer dobrega in primer slabega plakata in se tudi pojasni zakaj je en dober in drugi malo manj. Ker konec koncev, bistvo tega, da se dela plakat je ravno v tem, da se otrok nauči poiskati informacije na določeno temo, izluščiti bistvo in ga prikazati na način, ki pritegne. Kompetence, ki ti pridejo prav tudi v marsikateri službi. Domačih nalog pa ne bom podrobneje komentirala, je stvar vsakega posameznika. Mislim pa, da ni potrebe po tem, da so domače naloge obvezne, ampak "kdor želi". Zakaj? Naj otrok prevzame odgovornost za svojo izobrazbo in delo, ki ga želi vložiti vanjo. Naj dela naloge ali pa naj jih ne dela, rezultati na testu pa bodo pokazali svoje.
brezimenomir
21. 02. 2019 08.21
+9
Problem našega šolskega sistema je nezmožnost selekcije učencev. V osnovni šoli je tretjina razreda odlična, v srednji pa četrtina. Selekcija pa se izvede šele v prvem semestru na faksu.
Jana13
21. 02. 2019 08.13
+22
Se mi zdi precej nerealno, da imajo naši prvošolci že tekmovanje za Cankarjevo priznanje, kjer morajo prebrati knjigo in potem tudi zapisati odgovore upoštevajoč dejstvo, da večina prvošolčkov še ne zna brat niti zapisovat, kaj šele brati z razumevanjem.... Nekatere stvari, ki so zdaj ponujene v različnih razredih, so ponujene prezgodaj in nimajo vsi učenci možnosti sodelovanja, kar zmanjšuje tudi motivacijo in veselje do učenja.
pa dobr no
21. 02. 2019 08.24
+9
To je popolnoma res. Ti ljudje so čisto izgubili kompas. Pa tudi, kako lahko 20 kg otroku dajo 15 kg torbo. Polno nepotrebnega papirja nosi vsak dan. Je že čas, da bi prešli na elektronske knjige. Za ta denar - kot se zmeče za 1 leto učbenikov - dobiš tablico in bi lahko imeli vse gor. Keri zaostaleži so. Pa ravno včeraj so mi pravili, da naj otroka držim stran od računalnikov. Živijo v nekem drugem časovnem obdobju.
etul
21. 02. 2019 08.24
+26
Saj mu ni treba it na vsako tekmovanje, tekmovanja so prostovoljna zadeva, problem pa je ce ima otrok umsko nedorasle starše k mislijo naš bo naš mora, učitelji ga ne terjajo starši ti so pa danes čist ponoreli od tekmovalnosti.
pa dobr no
21. 02. 2019 08.26
+6
od drugošolčkov starih 8 let pričakujejo in ocenjujejo dramatiziranje knjižnih del. Saj komaj bere..
pa dobr no
21. 02. 2019 08.28
-2
Šolniki tudi ogromno dela prelagajo na starše in na popoldanski čas otrok. Da se ne rabijo z njimi ukvarjat. Nekaj je normalno, kot smo imeli mi, tole danes pa ni več.
bimmbolina
21. 02. 2019 08.58
+7
Hmm, naša petošolka tehta okrog 30 kg, torbo pa ima težko nekje med 5,6 do max 7 kg. Odvisno od dneva. Tudi drugošolčka imata torbo približno iste teže, je pa sama torba težja. Tako da, jaz ne vem, kaj otroci vse nosijo v šolo in kakšne torbe imajo, da le ta tehta 15 kg. In imamo drugošolca, že zelo lepo bereta in niti najmanj nimajo ocenjevanje iz ne vem kakšnih knjižnih del. Naj bi le ločili ali je nek zapis umetnostno besedilo ali ne. Jaz ne vem, kakšne zahteve imajo učitelji od vaših otrok, ne vem kakšne zahteve od otrok imate starši, ampak moji otroci imajo kar precej prostega časa, ki ga preživijo po svoje. Ne vem, mogoče imamo srečo, da naletimo na normalne učitelje. Ja, se strinjam, da je potrebno prevetrit sistem, vendar bolj kaj in koliko vsega naj bi se otroci posamezne starosti učili. Zagovarjam pa domače naloge, ki jih dela otrok sam, saj s tem tudi utrjuje svoje znanje.
Krematorij666
21. 02. 2019 08.07
+68
Samo en primer...plakati...starši pomagamo, printamo, iščemo, oblikujemo in evo...odlična ocena. Zakaj? Zato, ker učitelji dejansko ne cenijo delo otroka ampak končni izdelek. Sošolec, brez računalnika in tiskalnika pa je vse izrezal iz časopisov brez pomoči staršev, ker imajo delo na kmetiji. Literaturo iskal v knjižnici, porabil neprimerno več časa in vložil enormno več truda pa mu ocenijo izdelek z 2...s pojasnilom, lahko bi se malo bolje potrudil...
vitaminkripl
21. 02. 2019 08.25
+3
etul
21. 02. 2019 08.26
-4
Da kdo nima racunalnika si se pa zlagal, se to ne zdi? Pa tudi cela zgodba je na zelo trhlih temeljih.
Zentrum
21. 02. 2019 08.27
+6
Pri nas isto. Naši so se še nekaj časa trudili delati sami, a smo kaj hitro ugotovili, da je to 1) popolna izguba časa, ker učitelj in ravnatelj nimata posluha in 2) nepošteno, saj je potem naš otrok na slabšem. Tako da danes te izdelke delava midva z ženo. Žal.
bimmbolina
21. 02. 2019 09.03
+10
Pri nas je pa k sreči kontra ... učiteljica bolje oceni plakat, za katerega je razvidno, da je otrok naredil vsaj nekaj sam. Da je namesto natisnjenih slik narisano, da je napisan na roke. Naša jih vedno dela sama, od naju dobi mogoče le kakšen nasvet in to je to. Pa je do sedaj še vedno dobila 5. Ker učiteljica ocenjuje tako izgled, kot samo predstavitev.
Krematorij666
21. 02. 2019 09.12
+7
@etul...marsikdo ga nima kot tudi nima internetne povezave...še sam imam soseda, ki je brez interneta in računalnika, čeprav imamo v naselju optiko...zakaj...on ne zna delat, 9 let stari mulc ga pa ne rabi za igrat igrice in naj raje na igrišču fuzbal igra...tiskalnika pa tudi mnogo računalničarjem nima...ti še kaj ni jasno?
etul
21. 02. 2019 11.42
akmt
21. 02. 2019 08.01
+16
Primerjajte zahtevnost nase in kaksne tuje osnovne sole. Lahko zacnete ze v Ljubljani, kjer imamo francosko osnovno solo. Ima drug urnik, pa tudi cisto drug nacin. Ucenci so v soli do 17ih, v tem casu naredijo vse naloge in se tudi ze vsega naucijo, doma se potem ni treba nic ucit. Solske pocitnice :3xpo 14 dni med letom. Itd.
Arabo Hest
21. 02. 2019 07.58
+2
Podatki o številu ur ne pomenijo ničesar, če se ne oceni in ovrednoti tudi kakovost ur. Iz podanih podatkov je jasno razvidno, da so naši otroci preobremenjeni: vsaj jaz si to tako razlagam. Z manj urami morajo obvladati isto snov.
odtvojebejbejebach
21. 02. 2019 07.49
+17
Ukinit sole in postat narod tepcev...to kar se od nas pricakuje...ucenim pac tesko vladas
Zentrum
21. 02. 2019 07.55
+3