Slovenija

Furs: Naš namen ni kaznovanje kupcev

Ljubljana, 25. 01. 2016 10.44 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 4 min

Davčni inšpektorji v treh tednih, kar velja nov zakon o davčnem potrjevanju računov, še niso odkrili kupca, ki pri sebi ne bi imel računa, ko je stopil iz poslovnih prostorov. Na Fursu sicer opozarjajo, da inšpektorji račun v vpogled zahtevajo predvsem od tistih, ki računa ne želijo vzeti.

Tri tedne je že od uvedbe davčnih blagajn in tri tedne je že v veljavi zakon o davčnem potrjevanju računov, ki določa, da mora potrošnik ob nakupu oziroma storitvi vzeti račun in ga, ko izstopi iz poslovnega prostora, imeti pri sebi. Če pa se takrat pred njim pojavi inšpektor oziroma pooblaščena oseba tržnega ali davčnega organa, mu mora račun na zahtevo tudi predložiti.

In kaj če računa nima? Na Fursu pojasnjujejo, da kazen za kupca, ki računa ne vzame, znaša 40 evrov, a hkrati poudarjajo, da bodo nadzorniki vedno, ko bodo preverjali obveznosti potrošnikov, to delali pozorno in bodo k predložitvi računa pozvali predvsem tiste, ki računa ne bodo želeli vzeti.

Vzemi račun
Vzemi račun FOTO: Vzemi račun

Nadzornik se pri kontroli namreč postavi na mesto, kjer ima jasen pregled nad postopkom izdajanja in jemanja računov. Sicer pa trenutno nadzorniki potrošnike predvsem opozarjajo in informirajo, kakšne so njihove obveznosti. V ta namen so razdelili tudi že preko 48.000 letakov z informativno vsebino glede novosti Zakona o davčnem potrjevanju računov.

Barbara Škrinjar, tiskovna predstavnica Fursa, je ob tem pojasnila, da namen davčnega nadzora ni kaznovanje kupcev, ampak odkrivati kršitelje, ki ne izdajajo računov. ''Da bi zmanjšali tveganje za neizdajanje računov, posebno pozornost namenjamo spodbujanju kupcev k jemanju računov. Zato je vzporedno z uvedbo davčnih blagajn uvedena posebna nagradna igra »Vklopi razum, zahtevaj račun!«. Sistem prek mobilne aplikacije »Preveri račun« tako omogoča dvojno kontrolo izdanih računov prek finančne uprave in prek kupca,'' je povedala in dodala, da so potrošniki nagradno igro zelo dobro sprejeli.

Od začetka januarja so kupci tako denimo preverili že več kot 1,5 milijona računov, številka pa se hitro povečuje. Potrošniki preko mobilne aplikacije preverijo vsak 30. račun, ki je izdan iz davčne blagajne. Vsako sekundo je preverjen vsaj en račun. Mobilno aplikacijo si je na svoje mobilne telefone preneslo že 64.000 potrošnikov. Doslej je zgolj preko mobilnih telefonov oblikovanih že 72.033 paketov z desetimi računi različnih izdajateljev, ki sodelujejo v nagradni igri, še sporoča Furs.

Račun
Račun FOTO: Thinkstock

Kljub temu, pa se lahko zgodi, da računa ne vzamemo in nas pri tem 'zaloti' davčni inšpektor. Kaj lahko pričakujemo v tej situaciji? Škrinjarjeva pojasnjuje, da se od potrošnika ne pričakuje več kot to, ''da na vprašanje uradne osebe odgovori v smislu dejanskega stanja''. ''Potrošniki lahko s svojo zavestjo, zrelostjo in aktivnostjo veliko pozitivnega prispevajo k dvigu davčne kulture in k odpravljanju sive ekonomije. V boju proti sivi ekonomiji finančna uprava od potrošnikov pričakuje, da se bodo v odnosu do uradnih oseb, ki z izvajanjem nadzora opravljajo svoje naloge, obnašali korektno in zrelo. S takim odnosom, ne bo prihajalo do situacij, ki bi bile konfliktne in ne bo potrebe po izvajanju najstrožjih pooblastil in ukrepov,'' pojasnjuje.

Sicer pa je v Zakonu o finančni upravi jasno predpisano, da ima finančna uprava pooblastilo za ugotavljanje identitete fizične osebe. ''Uradna oseba preveri identiteto fizične osebe tako, da od nje zahteva vpogled v javno listino s fotografijo, ki jo je izdal državni organ, ter preveri podatke v uradnih evidencah. Če oseba nima pri sebi javne listine s fotografijo, se lahko ugotavlja identiteto tudi na drug način – npr. iz obstoječih evidenc. Glede konkretnih pooblastil, ki jih imajo uradne osebe pri izvajanju nadzorov, je potrebno poudariti, da je teh na podlagi Zakona o finančni upravi veliko, pri čemer pa se v konkretnih situacijah uporabljajo pooblastila in ukrepi, ki so po obsegu in namenu sorazmerna glede na namen določbe, ki se nadzira,'' je še poudarila Škrinjarjeva.

Račun
Račun FOTO: 24ur.com

In če nadzorniki pri jemanju računov pri potrošnikih še niso zaznali kršitev, pa temu ni tako pri postopku potrjevanja računov. Tu so namreč zaznali več odstopanj oziroma nepravilnosti. Za kakšne nepravilnosti gre:

- različni računi imajo enako ZOI številko;
- v kodi (QR, PDF417, 128) je zapisan napačen datum izdaje;
- v kodi (QR, PDF417, 128) je zapisana napačna davčna številka izdajatelja;
- znesek davka glede na podatke o davčni osnovi in stopnji davka ni pravilno izračunan;
- nižji zneski računov, ki so poročani v sistem, kot pa so dejansko izkazani na računih, izročenih potrošnikom;
- izklapljanja blagajn in posledično ne potrjevanje računov.

Furs te nepravilnosti redno javno objavlja, tudi zato, da bi tisti zavezanci, pri katerih gre zgolj za določene tehnične pomanjkljivosti (in ne za zlonamerne aktivnosti), lahko te čim prej odpravili. ''Zavezancem, pri katerih zaznamo napake, nadzorniki določijo rok, v katerem morajo nepravilnosti odpraviti,'' še pravijo na Fursu in dodajajo, da nadzorniki za zdaj kaznujejo samo tiste zavezance, pri katerih ugotovijo zlonamerne kršitve. Hkrati pa poudarjajo, da bodo v kratkem nadzor zaostrili. 

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • praznicna
  • razvlazilec
  • kosilnica
  • orodje bosch
  • vrtna hisa
  • agregat
  • vegira
  • kovinski regal
  • ceplinik
  • radiator
  • lestev
  • cistilec
  • plastici regal
  • delovna miza
  • kovinska omara
  • kovcek

KOMENTARJI (380)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Nowotny
27. 01. 2016 19.48
+1
Njihov namen ni kaynovanje kupcev... Njihovo početje pa krši Ustavo RS.
laznivec
26. 01. 2016 19.04
+5
Slovenistan, represivno leglo korupcije, kršenja človekovih pravic in nedotakljivosti "elite"
Vlado Fric
26. 01. 2016 17.46
+0
a ni spodbujanje sovraštva me ljudmi kaznivo
laznivec
26. 01. 2016 19.06
+3
obnašajo se kot v časih Udbe, ali pa STASI-ja... Sosed soseda, otrok očeta, oče otroka, slabič ljubimca svoje žene... Koga le bo ovadil Bramor???? A sploh ma ženo, slabič pomijast...?
roco
26. 01. 2016 14.33
+5
Nagradna igra " Zbiranje računov " !!! Adijo pamet,...da jih ni sram,.,... Denar za nagrado pa bo od pobranih kazni ! Sram vas bodi " PACKE NESRAMNE " ! Raje si vzamite vzgled po raznih športnih društvih,kako se krvavo borijo za denar,da lahko otrokom nekaj nudijo. Najdejo si sponzorje,........ PROBAJTE SI VI POISKAT SPONZORJE !!! PA, DA VAS VIDIMO KOLIKO DRŽAVLJANOV BI DALO DENAR ZA NAGRADNI SKLAD !!! No dva zagotovo cerar in mramor !
laznivec
26. 01. 2016 19.07
+2
S56EM
26. 01. 2016 11.16
+10
Zdaj, ko se je teorija zakona prelila v prakso so ugotovili, da inšpektor nima pooblastil ustavljat državljane, ki gredo iz trgovine. Če se ne ustaviš in greš naprej ti ne more nič.
rdecioktober
26. 01. 2016 11.12
+6
Pogolten javni sektor je treba vzdrževat. Čist enostavno :)
SDS_je_poden
26. 01. 2016 11.29
-1
Ne. Proračun je prazen, ker so se financiral megalomanski, 3x preveč preplačani infrastrukturni projekti, katerih izvedba je ali katastrofalna ali pa projekti ne generirajo dovolj finančnih sredstev, da bi sami sebe odplačevali. AC, TEŠ6..... JS je po velikosti primerljiv z ostalimi državami v EU.
rdecioktober
26. 01. 2016 11.32
+1
Projekte so odobrili politiki, sekretarji, nastavljeni direktorji itd... Saj tako to pri nas gre. :) stopnja koruptivnosti pri nas posebno v JS je primerljiva z eu. Kakor mi je znano je zelo, zelo večja kot v ostalih drzavah EU. :)
brank1
26. 01. 2016 10.56
+0
A je v ustavi zapisano da moram vzeti česar nočem?
SDS_je_poden
26. 01. 2016 10.40
-6
Vestno skeniram račune in jih preverjam! Dovolj je goljufij!
S56EM
26. 01. 2016 10.41
+10
Skrbiš, da si bo elita še naprej lahko izplačevala visoke plače in dodatke.
SDS_je_poden
26. 01. 2016 10.45
-8
Ne, skrbim, da davek, ki ga jaz kot kupec plačam res pride v državno blagajno, ne pa da mi ga trgovec zaračuna in potem zadrži zase. Plačevanje davkov ali poraba teh zbranih sredstev kasneje sta dve popolnoma ločeni zadevi.
S56EM
26. 01. 2016 10.48
+7
Predvidevam, da imaš plačo iz proračuna ?
SDS_je_poden
26. 01. 2016 10.49
-8
S56EM: Ne, iz privat sektorja. Krvavo zaslužena. Samo meni je jasno, da država brez davkov NE obstaja. Kako se sredstva porablja je druga stvar, ampak davke se v vsaki urejeni državi PLAČUE.
S56EM
26. 01. 2016 10.57
+2
Se strinjam ampak je vprašanje, kako visoki davki in kako so porabljeni. Po predvidevanjih FURSA bi morali zdaj pobrati več davkov, se pravi da bi ga lahko znižali. Ampak ne pri nas ker imamo nenasitno državo. Čeprav jaz mislim, da ga ne bodo nič več kot prej brez davčnih blagajn. Zaradi nekaj utajevalcev morajo delodajalci nositi višje stroške, državljani pa nadlegovanje inšpektorjev in država nas dela za špiclje.
SDS_je_poden
26. 01. 2016 11.00
-3
S56EM: Zaradi nekaj utajevalcev? Lepo te prosim, utaja davkov je bil slovenski nacionalni šport. Mene prav zanima, koliko več se bo steklo v proračun.
S56EM
26. 01. 2016 11.06
+2
A bi se strinjal tudi, če bi država ugotovila, da lahko ulovi nekaj delavcev na črno samo tako, da vsakemu državljanu vgradi čip v rit. ( Upam , da si me razumel kaj hočem povedati )
S56EM
26. 01. 2016 11.08
+3
Ti ukrepi so nesorazmerni. Nobeni državi ni uspelo ustaviti sive ekonomije, tudi naši ne bo.
roco
26. 01. 2016 14.45
+1
velemislec " za pravično družbo " Ti mogoče res krvavo zaslužiš denar,.... Zgleda pa da si v kakšni drugi državi delaš kupčke,... Mi ko trošimo v Sloveniji plačujemo redno davke pri vsakem nakupu in to ne majhne,... več ali manj je 22 % od vsega,.... Pa tudi če kdo " dela na črno", denar porabi v Sloveniji,.... Katera je kot vreča brez dna ! V fevdalizmu se je dala desetina,.... od desetih pridelanih jajc si dal eno fevdalcu,... KAJ PA ZDAJ ??? Nedaj bože da delaš z dobičkom,.... Potem je 50 % - 50 %država ! No pa lep pozdrav velemislec !
Artechh
26. 01. 2016 10.14
+0
Od kar so te davčne blagajne vsakemu rečem, da ne potrebujem računa in grem hitro preč (in upam, da ga ne napišejo ... teh dodatkov za pripravljenost, dvojne potne stroške in še kej hujšega za kar itak ne vemo pa ne mislem financirat....)
PegySue
25. 01. 2016 20.50
+16
''Potrošniki lahko s svojo zavestjo, zrelostjo in aktivnostjo veliko pozitivnega prispevajo k dvigu davčne kulture ..."Kakšen izraz;"davčna kultura!" Dajte uvesti kulturno višino davkov,kulturne službe in kulturne plače,pa se bo "davčna kultura" uveljavljala in prakticirala brez nadzora in groženj,ki jih izvaja država in inšpektorji! V rubljenju,plenjenju in trebljenju državljanjov ne vidim nič pravičnega in plemenitega,še najmanj pa kulturnega! Ne razumem ljudi,ki kriminalcem ,ki delajo v imenu zakona,še pomagajo in jim pošiljajo račune!? V večini držav,takšnim kriminalcem pravijo mafija!
SDS_je_poden
26. 01. 2016 10.39
-3
Davčna kultura ja... nekaj kar je slovencem nepoznano.
flisd
25. 01. 2016 20.45
-2
Pošiljam samo tiste račune, ki so na pogled definitivno OK in tiste, ki niso izdani v moji regiji. Računov pa imam tako ali tako več kot dovolj, da zberem pakete.
komarec
25. 01. 2016 20.10
+10
A ja? Vaš namen ni kaznovanje kupcev, koga pa? Kaj pa počnete? Velika večina v tej državi bi rada živela brez dela, takega dela, ki proizvaja. Inšpektorji ne proizvajajo nič razen slabe klime. Poznam ljudi, ki imajo lokale poslujejo pa po domače, na črno, delavce plačujejo pol na roke, pol preko računa, prispevkov jim ne plačujejo....... To pa počnejo brez vsakega strahu saj so z inšpektorji povezani in nikome ništa. Ko pa nekdo vzame pravico v svoje roke so pa vsi pametni.
Definbahija
25. 01. 2016 19.08
+11
Aja še tu!! Od mene n dobiste niti enga računa skeniranga, magar če je glavna nagrada 10 000 000€!
karlo6
25. 01. 2016 19.02
+5
Carinik naj stoji v trgovini zraven blagajne in bo sproti videl komu so izdali račun in komu ne. A to pa ne. bolje je nadlegovati in pisati kazni.Bolje da ne srečam kje kakšnega nadlegovalca račun in nakup je moja osebna zadeva in ga ne kažem nikomur, še najmanj lopovskim državnim organom.
NoviceResnice
25. 01. 2016 18.20
+19
Marš u 3pm.......a mi bomo davke plačval da se bo odzgori kradl.... V stalni pripravljenosti pa to.......
bostjan1209
25. 01. 2016 17.22
+13
Za identifikacijo osebe mora imeti uradna oseba utemeljen sum, da gre za prekršek in/ali kaznivo dejanje oz. se mora ta oseba zadrževati na kraju in ob času, kjer se lahko utemeljeno sumi, da bo izvršila prekršek oz. kaznivo dejanje. Utemeljen sum je, če se nekdo vozi ponoči po stranski cesti (npr. alkoholiziranost oz. lahko je kak vlomilec) in nap. da se nekdo ob 3 ponoči nerazumno dolgo zadržuje v bližini banke (npr. sum vloma). Da pa grem jaz s sinom po kocke v otroško trgovino in me pol zunaj nekdo povpraša za račun, za to pa ni zakonske podlage! Postopek mora potekati po vrstnem redu: 1. oseba pristopi in se predstavi ter izkaže s službeno izkaznico (če je v civilu, v kolikor je v uniformi, ni dolžna kazati izkaznice), 2. ko se predstavi, mora povedati zakaj nas je ogovorila oz. z nami začela postopek (npr. da izvaja kontrolo prejetega računa). Do sem še vse lepo in prav. 3. dolžna je osebo (mene) identificirati, saj je uradna oseba dolžna vedeti s kom ima postopek, kar pomeni da zahteva na vpogled osebni dokument (slovenski državljan v Sloveniji, na javnem kraju oz. prostoru, ni dolžan pri sebi imeti kakršnega koli osebnega dokumenta!). No tukaj zadeva postane zanimiva, saj ji dokumenta nismo dolžni dati in se tudi nismo dolžni identificirati! Zakaj? Ker ni utemeljenega suma (vsesplošni sum ne pride v poštev - npr. vsi politiki kradejo - večina že, ne pa vsi). In kako ravnati? V kolikor nas davčni osebek nagovori, gremo kar naprej, se ne ustavljamo in ne komuniciramo. Omenjenemu davčnemu osebku ostane le, da nas poziva, mi pa gremo naprej. NE sme pa nas ustaviti s fizično silo (poteg za rokav, ali pa da stopi neposredno pred nas, ....). Komur pa se je za zabavati, pa lahko iz žepa potegne račun, si pred osebo v račun obriše nos, po možnosti noter pljune, ga konkretno pomučka in potem reče: "A ta račun? No,
Ramzess
25. 01. 2016 17.32
+3
Izkaznico mora pokazati, ne glede ali je v civilu ali uniformi, slednja ne pove dovolj, ...
MihaK77
26. 01. 2016 18.48
+1
jaz vem, da ce me bo kdajkoli hotel kaksen davcni osebek ustavit, ga prav sigurno ne bom smergal. pa cetudi bo imel s sabo policijo. me prav zanima, kateri policaj me lahko ulovi v teku npr.
Alan Bokši?
25. 01. 2016 16.47
-1
Inšpektor je plačan da preverja! Jst ga pa plačam vsakič ko kej kupim prek računa
flojdi
25. 01. 2016 16.18
+2
.? ne Kupcev. / kaj pa Prodajalcev...........................aja teh bi ne
Diškor
25. 01. 2016 16.11
+13
Kwa pa miljarde v oazah, te pa ne smete nazaj potegent al si ne upate.
dr.dare
25. 01. 2016 15.42
+2
24 ur nič o prisluhih erjavcu?
S56EM
25. 01. 2016 15.49
+2
dr.dare
25. 01. 2016 16.17
-1