Slovenija

FOTO: Kosmatinca iz Iške čaka odstrel, pri Velikih Laščah na cesti srečali medvedjo družino

Velike Lašče/Ljubljana, 12. 06. 2012 13.14 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 3 min

Mladega medveda, ki je v Iški po smetnjakih brskal za hrano, čaka odstrel. Dovoljenje velja do 15. junija, pravijo pristojni. Medtem iz okolice Velikih Lašč prihaja nova fotografija medvedje družine.

Na zgornji fotografiji vidimo medvedjo družino, ki jo je v bližini Velikih Lašč v objektiv svojega fotoaparata minuli vikend ujel naš bralec Jože.
Na zgornji fotografiji vidimo medvedjo družino, ki jo je v bližini Velikih Lašč v objektiv svojega fotoaparata minuli vikend ujel naš bralec Jože. FOTO: Jože Ilc

Za komaj leto in pol starega medveda, ki je v Iški brskal po smetnjakih, so na agenciji za okolje prejšnji teden odločili odstrel. Kot nam je pojasnil Marko Jonozovič iz zavoda za gozdove, novih informacij o medvedu trenutno ni, dovoljenje za odstrel pa velja do 15. junija. Za tak ukrep so se sicer pristojni odločili po opozorilih tamkajšnjih prebivalcev, ki so poročali, da se žival brez strahu pred ljudmi večkrat giblje v bližini naselja.

Medved - 8
Medved - 8 FOTO: Miro Majcen

Medveda, ki ga čaka odstrel, je privabil vonj nevestno odvržene hrane

Kot je že konec maja pojasnil Jonozovič, je mladega samca najverjetneje privabil vonj živalskih odpadkov, ki so jih predstavniki zavoda tedaj našli v smetnjakih. Ob tem je poudaril, da je najbolj pogost razlog pojava medveda v bližini ljudi kar človek sam s svojim ravnanjem. Zavod je zato pripravil posebna predavanja za domačine z občine Ig, da bi ti vedeli, kako naj ravnajo, da bi se izognili nezaželenim obiskom medvedov. V nekaterih občinah bodo namestili tudi posebne zabojnike za smeti, ki jih medvedi ne bodo mogli odpreti in razmetati.

V okolici Velikih Lašč fotografirali medvedko s tremi mladiči

Medvedja družina
Medvedja družina FOTO: Jože Ilc

Kot smo poročali, naj bi v slovenskih gozdovih ta trenutek bivalo med 450 in 550 medvedov. V zadnjih letih je sicer trend relativno stabilen in z normalnimi letnimi nihanji. Medvedi iz zimskih brlogov prihajajo v obdobju med aprilom in junijem, najpozneje pa to storijo medvedke z mladiči. Eno od medvedjih družin je minuli vikend spoznal tudi naš bralec Jože. Med vožnjo z avtomobilom v okolici Velikih Lašč je pred seboj zagledal medvedko s tremi mladiči. "Stala je na cesti in jaz sem jo fotografiral. Precej velika je bila. Nisem hotel preblizu, a lahko smo videli, da ima tri mladiče,“ nam je zaupal. Kot je dejal, so medvedjo družino srečali približno 50 metrov od kraja, kjer je pred dvema tednoma medved napadel 53-letnico, ki je sprehajala psa. Sam je ocenil, da bi lahko bila to ista medvedka, a Iztok Ožbolt, ki je vodja področne skupine za območje kočevske in dolenjske regije za hitro ukrepanje v primeru ogrožanja življenja ljudi, nam je pojasnil, da ni od dogodka dalje nobenih novih informacij o kakšnem posebnem dogajanju na tem območju in da je težko reči, ali gre za isto žival. "Tu je šlo za videnje, ki še ne predstavlja ogrožanja. Glede tega sicer še nismo dobili nobenega obvestila,“ je dejal. Medvedka se je sicer po nekaj trenutkih "poziranja“ umaknila nazaj v gozd, nam je še zaupal bralec in dodal, da so nato ob cesti srečali tekačico, ki so jo opozorili na medvedko z mladiči, a jim je odgovorila, da se ne boji in nadaljevala svojo pot.

Rjavi medved
Rjavi medved FOTO: Reuters

Medved presenetil gobarje ali gobarji medveda?

Novomeški policisti so danes sporočili, da so v kraju Dečno selo pri Brežicah domačini v gozdu med gobarjenjem opazili medveda. Srečanje je potekalo na razdalji približno deset metrov, medved pa se je nato sam umaknil v goščavo, so zapisali.

Da je pretiran strah resnično odveč, sicer pravijo tudi strokovnjaki, ki sporočajo, da so napadi medveda na človeka v splošnem zelo redki, naš rjavi medved pa nikoli ne napada ljudi kot plen, ampak le, če se ob srečanjih človeka ustraši. Ob tem vseeno svetujejo, naj imajo ljudje v naravi svoje pse na povodcu, naj bodo glasnejši, če pa medveda že opazijo, naj se mirno umaknejo v smeri prihoda. V primeru, da se medved zapodi proti njim, naj ne tečejo stran, pač pa naj raje obstanejo ali se uležejo na tla, saj naj bi se medved ustavil, še preden pride do njih.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • praznicna
  • razvlazilec
  • kosilnica
  • orodje bosch
  • vrtna hisa
  • agregat
  • vegira
  • kovinski regal
  • ceplinik
  • radiator
  • lestev
  • cistilec
  • plastici regal
  • delovna miza
  • kovinska omara
  • kovcek

KOMENTARJI (217)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Damir Secki
13. 06. 2012 18.06
+3
Matr a zdej pa rabmo še tega bogega medveda pihnit, zarad tega, ker odpaki niso bili dovolj dobro pospravljeni? Zakaj ga morajo odstrelit, zakaj ga nebi uspavali pa ga preselili kam drugam?
strickorle
13. 06. 2012 18.50
+3
..nisem za odstrel,vendar se sama preselitev le redko konča uspešno,ponavadi je medo že naslednji dan na istem starem mestu..razen v Francijo vendar tam ga čaka ista usoda???,ne od jagrov ampak od kmetov
strickorle
13. 06. 2012 16.58
+14
..vsi tisti,ki tolko zagovarjate medvede,nimate pojma kaj in kako je srečati se z njim,včasih tudi po večkrat na dan,ker medvedov je res ogromno.Osebno nimam nič proti njim,bi pa vse tiste "zagovornike" povabil k sebi v vasi nad Vel.laščami,dal vam bom hrane in pijače,vi pa boste od 20-in do 22-ih samo sedeli na stolu pod vasjo in kdor bo tu ostal omenjeni čas bo lahko še naprej "Zagovarjal" medvede vsi ostali boste imeli polne hlače,tako,da vam moja postrežba ne bo nič koristila le bolj polne hlače bodo.Dan užitka z medvedom si izberite sami..
random.slo
13. 06. 2012 16.38
+2
Pa tako malo za info. - medvedi niso neki hudi predatorji. Večina njihove prehrane temelji na rastlinski hrani, tisto malo živalske, je pa večinoma insektov, nevretenčarjev. So pa medvedke nevarne v času mladičev - zato je pa odgovornost sprehajevalcev predvsem na tem, da imajo pse na povodcu. Medvedi so večkrat okrog nas, pa se mi sploh ne zavedamo. Malo pa še za premislek - medved doseže hitrost 65 km/h - a mislite, da jim bi sprehajalec ušel? Če bi medved hotel ubiti sprehajalce, verjemite, da mu človek ne uide.
sosoa
13. 06. 2012 15.55
+14
beži medo, skrij se
Saloreich
13. 06. 2012 15.21
-5
Prašek, titovka... Debeli Bavčar se že sprema na lov haha :)
ayabela
13. 06. 2012 14.50
+9
Sramota! Ljudje smo krivi, da se tem ubogim živalicam krči življenjsko okolje, a zdaj jih bomo pa še postrelili! Sramota!
thesun1
13. 06. 2012 15.36
+1
SE STRINJAM RES BEDNI LJUDJE POŠILJAJO FOTKE NOVINARJEM! PROV ŽELIJO MASAKER!!
resslovenka
13. 06. 2012 14.49
+6
Nekaterim osebkom so napoto vsi: mački, psi, medvedje, volkovi,ptice, ribe... skratka vse kar leze, plava, leta in kar gre. Včasih so nas učili o naravni selekciji in preselitvi živali, ki so se preveč razmnožile drugam. Danes jih pobijajo. Saj se ne more končati dobro, po naravnih zakonih že ne!
karot82
13. 06. 2012 16.30
-2
Martin Mirt 1
13. 06. 2012 14.47
+1
Prišla je pokazat mladiče, da ji bo župan Zakrajšek dal dodatek za veliko družino, čeprav ga je dobila že od občine Ig.
Luka Štebih
13. 06. 2012 14.46
+1
antikomunjar, joj ubogi lovci, vse morte delat po ukazu, mam samo eno vprasanje na katerega zahtevam odgovor: ZAKAJ SI POSTAL LOVEC?
zdrava.pamet
13. 06. 2012 13.43
+14
A je potrebno vse živali postreliti? A ministerstvo spet napihuje zadeve, da bi čim več medvedov postrelili? Namesto da bi poslušali strokovnjake, kvoto odstrela določajo kvazi strokovnjaki...verjetno so kakšne provizije v igri. Novinarji, predvsem tisti, ki ne marajo živali ,pa napihujejo zadeve po medijih. Naj pišejo raje o ljudeh in svinjarijah, ki jih ljudje počnejo. Pedofili dobijo minimalno število let v zaporu, medvedu pa kroglo v glavo ker se je približal nekemu smetnjaku. ŽALOSTNO!
mamaMilka
13. 06. 2012 14.20
-4
nimaš prav, ravno zadnjič sem bila v Iški...smo hoteli z otroci malo na sprehod po Vindgarju, kot vsako leto....in so mi domačini to močno odsvetovali, ker so medvedi tam.... Kot otrok smo vedno hodili na piknike v Iško in noben ni nikoli kakšnih medvedov omenjal.... Zdaj pa jih je že toliko, da pridejo tudi čisto do hiš. Medvedi naj imajo svoj prostor globoko v gozdu, ljudje pa imamo svojega.... AL naj rajš počakamo, da bo medved napadel kakšnega otroka?
ayabela
13. 06. 2012 14.48
+9
mamaMilka Ljudje nimamo svojega prostora, ampak smo posegli preveč v naravo in jim skrajšali bivalno okolje ter si ga prisvojili, zdaj pa po naši zaslugi čaka na odstrel vsako leto na desetine živali! Tudi nevestno ali pa vestno odlaganje odpadkov, pač ni njihova krivda, ampak naša! Pa pelji otroke drugam na sprehod, si pa dolgočasna mama da otroke vlačiš vedno na isti kraj!
mamaMilka
13. 06. 2012 15.29
+2
ja, najbolje, da jih odpeljem v kakšno nakupovalno središče! Če si zaželimo 1-2x na leto v Iško je to že vlačenje otrok vedno na isti kraj?! Gotovo si brez otrok, da ti je bolj pomembno par medvedov, kot pa varnost otrok! Dejstvo je, da so medvedi prišli v naseljeno področje, ne pa mi k njim! Ampak najlažje si je obesit svetniški sij in kratkovidno branit "boge živalice". Potem pa pejte reševat tudi meningitične klope, pa komarje, preseljujte sršene in strupene kače..... ampak to ni isto ane? Medvedki so pa ja tok lušniiiii.... tako lahko razmišlja samo nekdo, ki pozna medveda samo iz atlasa živali!
sosoa
13. 06. 2012 15.53
+3
ljudje posegajo v naravo in krčijo gozdove .... to so nas učili ja že v osnovni šoli ...
karot82
13. 06. 2012 16.29
-3
Varnost otrok, oh varnost otrok! Res morajo biti zlati ti otroci. Najbrž imajo ti medvedje več vzgoje, kot pamži, ki le nadaljujejo tvoj poseben rod.
mamaMilka
13. 06. 2012 16.55
+3
zgleda, da sem zadela v črno, da ste se spustili na nivo žaljivk....jaz nobenega ne žalim..... po tem se poslužujete tisti, ki nimate argumentov
karot82
13. 06. 2012 17.03
-4
Res? Podobni argumenti, kot pri tistih racah, ki so jih streljali nekaj mesecev nazaj? Bo kdo medveda vprašal, če je kaj užaljen, da mu ne samo krčimo naravni prostor, tudi streljamo po njem? Kaj pa zdrav razum in sožitje? Je res pomemben samo tvoj osebni komfort? Zakaj potem ne odstreliš še kakšnega motečega soseda? Tako žalostno in tako slovensko. Če že moraš hodit v naravo, se jo najprej nauči spoštovati in ceniti, sicer pa po svoji miselnosti res bolj spadaš v shopping center.
mamaMilka
13. 06. 2012 17.31
+5
:)))) toliko agresivnosti in gnojnice po glavi nekoga, ki ga sploh ne poznaš..... zaradi različnih mnenj glede tega, ali medved ogroža človeka, ali človek ogroža medveda? Ne bi lih o zdravemu razumu....
mojcd
13. 06. 2012 13.40
+7
Predlagam da se skrijemo v eno luknjo in kar atomsko vržemo, ker nas vse ogroža kar ni človek (še 20% teh izven luknje pustiti....)
jakac8
13. 06. 2012 12.30
+1
american.staff 12.06.2012 19:08:37 comprende, na zvok motorke se zlahka navadi in mu lahko postane zanimivo, na zvok petarde(vsi zelo dobro vemo kako zelo lahko poči petarda) se pa ne navadi ker je nenadna in navadno enkratna, divjim živalim je podobna poku puške in verjemi, to poznajo in se temu ogibajo jakac8 13.06.2012 03:52:07 Pametni amerikanec bi metal petarde po gozdu...zanetil požar in fental gozd in še vse živali v njem..res pameten..kot pravi amerikanec :-)) Taka je vaša meščanska logika, kot americanova a ne? Še enkrat... Tam kjer bo rock Otočec se je par dni nazaj gibal medved, če ste opazili po medijih..Da nebi slučajno kdo tega medveda dražil ali ga vznemirjal z ponorelo glasbo in da nebi slučajno ta medo kakega meščanarja napadel..še preden se mu bo posrečilo kje v grmovju pokakat od straha..in da nebi potem vi pametnjakoviči se poskrili ali obrnili ploščo pod drugim imenom :-) Razne usmiljene mamice...A ste sigurne, da vaši otroci s kakim ropotom ali še čim hujšim ne mučijo živali? Da ne bo tako, kot vem za primer, ko je od velike zagovornice živali sin pobijal mačke..pa ne pobijal...razmesaril in se celo izživljal nad njimi...in ko doma na skrivaj jedo divjačino, ki jim jo na skrivaj nosi pokvarjen lovec..rapšicar al kako že pravijo takim... Ja, tako je narod pokvarjeni dvoličarski...
mica33
13. 06. 2012 12.46
-3
Ti si sigurno nekoč doživel nekaj neprijetnega v mestu, da ti gremo tako na živce. Ne nas metat vse v isti koš. Če je nekdo ljubitelj živali, to pomeni lahko samo, da je dober človek, z vasi ali iz mesta..čisto vseeno. In tudi najboljših primerjav ne daješ..težko je primerjat pršico z medvedom, a se ti ne zdi??? Ali še bolje..dinozavre omenjat...resno??!?!?
srulj
13. 06. 2012 12.15
+1
Ljudje so naseljujemo na njihovo ozemlje...in sedaj so živali tiste, ki jih je potrebno dat za odstrel!? Jaz vem, da ko grem v gozd sem na njihovem ozemlju in da je potrebna previdnost!
mamaMilka
13. 06. 2012 14.22
+3
V Iški ni nič novega naseljenga.... tam kjer smo se kot otroci vedno brezskrbno kopali, so danes medvedi, oni so prišli k nam, ne mi k k njim.
karot82
13. 06. 2012 16.32
-5
Verjetno je v igri naravna selekcija, ker se preveč plodite.
jakac8
13. 06. 2012 11.59
+10
Mickica ..pa tudi tebi podobni. Še eden dokaz, da nimate pojma o tem in pametujete..blokovska ali pa meščanska kure..Če vi krivite za vse ljudi in jih s tem žalite, treba še vas.. Medveda zato ne preselijo, ker, ko se enkrat navadi v naselja rinit, bo ta medved to počel vedno znova in znova. To dokazuje praksa, ne pa pametovanje meščanov. Ok, jaz se strinjam...tega medveda bi poslal v Kočevski rog..samo, ko bi se prvič vrnil bi se moralo ukrepat, tako kot se mora. Pravite da bogi in da se jih nebi smelo streljat.. Pol jih kar naj pustijo vse..pa bojo kmalu pred bloke prišli...ali v mesta...v tivoli in podobno... in ko jih bodo odgnali nazaj se bo po po tednu spet vrnil nazaj..Me zanima kaj boste potem rekli. Boste pa prosili EU da vam pride ubit medveda??? .. No sicer, takim, ki ste preleni, da bi se gibali v naravi in raje šopingirate in z dobrinami svinjate in hodite k prijateljicam na kavice, take kokodajsate.. Ko pa enkrat ne boste mogle it niti ven iz stnovanj v nabavo, bo pa pri vas še največja panika. Kaj bi dal, da bi se taki znašli pred kakim razdraženim medvedom...in da bi se šlo za vaše življenje..bi tudi takrat rekli, da je uboga žival in naj vas odstrnijo z uspavalom???? Aha, me prav zanima.. Lahko je pametovat meščanske srajce lene. Da nebi imeli slučajno sedaj kake muholovce, ali pa fentala kakega komarja, ki te bo pikal ponoči..pa ugasni računalnik takoj ta hip, ker s tem, ko dela, pobija pršice v zraku..one so tudi živalce, a ne???..morilka živalic.. če si tako usmiljena jih pusti živet..saj so vendar veliko manj nevarne in milijonkrat manjše kot medojed...Aha, pa ko ti bodo uši žrle kako zelenjavo, da jih nebi fentala, ker to so tudi živalice...aja, saj ti ne prideluješ nič doma...kupiš v trgovini vse, ker taki ste preleni, da bi se gibali po naravi...kaj šele tam delali.
zdrava.pamet
13. 06. 2012 13.39
-2
Jakac...a ste vi iz bele ljubljane? Bolj nevaren od bilo katerega medveda se mi zdi moški ki vabi otroke v avto!!! Ljudje so sto krat bolj nevarni od medvedov in sem proti temu da ga odstrelijo.
roman.lovsin@gmail.com
13. 06. 2012 11.39
+14
Vsi ki imate takšno grozno sočutje.....Sam sem iz krajev kjer se lahko medveda redno sreča še posebej v tem času ko medvedka išče hrano za svoje mladiče.. Včasih so bili postopki odstrel z injekcijo in menjava lokacije. Vendar se je medved kaj hitro vrnil, saj ga drugi izrinjajo iz svojega areala. DEJSTVO pa je, da je medvedov pri nas enostavno preveč. In Smrkoljev predlog pred leti, da je potrebno odstrelit cca 60 medvedov ga je stal ministrskega stolčka. Kasneje se je po štetju ugotovilo da jih je 80 preveč. In kaj se je naredilo? NIČ! Mrhovišča so na pritiske Zelenih Slovenije in ljubljanskih intelektualcev ter seveda EU ukinili, žival pa potrebuje hrano. Poleg tega ljudje z gradnjami vstopamo v njihov življenski prostor in problem je tu. Včasih so se medvedi zadrževali na mrhoviščih in se niso "spuščali" v življenski prostor ljudi. Sedaj pa je vse drugače. Predlagam pa naslednje; Zagradit Šmarno goro, del Pohorja, Kranjsko goro in iz Kočevsko - ribniškega območja preselit višek medvedov tja. Strojanove pa za šefe parkov................bi se že zmenili med sabo.
jakac8
13. 06. 2012 12.09
+8
Bravo Roman...nisem kočevc, nisem..ribničan in nimamo medvedov prav v bližini še zaenkrat, a čisto razumem kaj govoriš in te razumem... Meščanke srajce so pa spet najbolj glasne, kot za strojane takrat...in prav zaradi takih možganov kot jih imajo meščanske srajce, smo prišli tako daleč kot smo. V naši gnili državi lahko vsak že pametuje in se gre nekega kvazi ''usmiljenca''..zato pa tonemo na vseh področjih čedalje bolj globoko..udi cel svet, če se tako vzame. Tukajj se delajo neke dobrotnike..in doma prav taki ljudje največje razvajence-otroke proizvajajo, ki potem po parkih pobijajo nedolžne mačke in podobno..za nameček pa še razbijajo po parkih.. Gnila dvoličnost meščanov..in ravno mesta najbolj uničujejo okolje..in se ne zavedajo, da tudi tam ko so mesta so bili nekoč medvedje..pa ne samo medvedi...tudi dinozavri...:-) A hočete tudi dinozavre nazaj meščani???:-)
blabla33
13. 06. 2012 11.31
+0
Ko bom velik bom lovec
j1n
13. 06. 2012 10.56
-5
Pa zakaj je treba vedno ustrelit žival, lepo se jo prestavi v njeno okolje in je to to. Vedno k tkole vidim, da kakšen medved tava okol vem da se ne bo dobro končalo...
mami_maja
13. 06. 2012 10.13
+0
Zakaj hudiča ga je treba ustrelit???? Niso včasih medvedov preprosto nekam prestavili, v zanje bolj ugodno okolje in kjer človeku niso ravno v bližini?? To je, kot da se gremo kopat na morje, zdaj pa hitro postrelit morske pse, da nam ne bojo nevarni.... kak smo primitivni ljudje!
7Marijo
13. 06. 2012 10.23
-4
Žalostno sam tko je smo naj jači in loh delamo kar čmo:(ŠKODA:(
sophie27
13. 06. 2012 10.24
-8
Lovci pa ja se morajo naslajati nad klanjem. Po besedah znanca, ki je lovec, ni ga lepšega, kot raniti žival, slediti krvni sledi, jo najti, se slikati z njo in jo na koncu ubiti.
godrnjavccek
13. 06. 2012 10.00
+11
tis ki pravi da ima slovenski medved 300kil je:1. zelo slabo poslušal v šoli, 2.doma iz bloka, 3.neumen k tema
_gr_
13. 06. 2012 09.51
-3
od vedno se mi gravzajo lovci! poznam jih kar nekaj...ustrelijo kakšno zival,jo razkazujejo okoli v prtljazniku in so ponosni sami nase! za bruhat! in to je oh in sploh,nardi se žur da se lahko mastijo okoli ust...meni osebno za bruhat! z njmi se tudi normalno pogovarjat ne moreš,vedno je vse okoli tega kako gredo oni na race,kaj so ustrelili včeraj,kako čakajo na prezi...BRUH,primitivnost !
mica33
13. 06. 2012 11.03
-5
Pika na i je pa, ko si trofeje obesijo v dnevne sobe..ogabno!