Slovenija

FOTO in VIDEO: 'Nismo stroji in narobe bi bilo, da se do ljudi obnašamo, kot bi popravljali avtomobile'

Ljubljana, 31. 08. 2012 06.00 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 13 min
Avtor
Mira Matković
Komentarji
135

Kako so balonarsko nesrečo doživeli zaposleni na ljubljanski urgenci, kjer so oskrbeli večino poškodovanih? Specialista travmatologa Havliček in Jug se strinjata, da je bilo osebje "takoj pripravljeno na vse", glavni anesteziolog ljubljanske UKC Vlahović pa nas je popeljal po hodnikih stare urgence, ki jo je že zdavnaj povozil čas.

38-letni asist. dr. Marko Jug in 39-letni dr. Tomo Havliček sta specialista travmatologa v Univerzitetnem kliničnem centru Ljubljana. Prejšnji četrtek, ko se je zgodila balonarska nesreča, sta bila na delovnem mestu. Dr. Havliček je delo začel ob 7.15, tistega dne pa je bil dežurni ambulantni kirurg na urgenci. V pogovoru za 24ur.com živo opiše trenutek, ko je s sodelavci prejel prvo informacijo, da se je zgodila množična nesreča. "Prejeli smo klic, naj pričakujemo več poškodovancev, ni pa se še točno vedelo, za kaj gre. O dogodku je bil obveščen tudi nadzorni. Takrat je bil to primarij dr. Slobodan Macura. Komunikacija je nemudoma stekla. Ko smo se že zbrali pred vrati urgence in pričakovali prve poškodovance, smo začeli prejemati bolj konkretne informacije o tem, kaj se je zgodilo," razlaga naš sogovornik Havliček, ki dodaja, da so se nemudoma začeli organizirati in na izredni dogodek pripravljati tudi vsi drugi zaposleni.

Glavni anesteziolog ljubljanske UKC Dušan Vlahović nam je pokazal, kje so sprejeli in nato še oskrbeli poškodovance balonarske nesreče, ki se je zgodila 23. avgusta v bližini Iga. Vabljeni k ogledu videa "Dolga pot od vhoda ljubljanske urgence do CT-naprave", kjer boste videli, kako se morajo zaposleni s poškodovanci prebijati do naprave CT, ki je v 1. nadstropju.

Njegov kolega asist. dr. Jug je bil v tistem času na viziti, v naslednjih urah pa bi moral opraviti nekaj že vnaprej načrtovanih operacij. A nujni telefonski klic je popolnoma spremenil njegov delovni dan. Nemudoma se je moral zglasiti v urgentnem bloku. Tako je namesto na dogovorjeno operacijo odhitel na vhod urgence in se pridružil svojim kolegom, ki so pričakovali prve ponesrečence balonarske nesreče.

Ko smo ju povprašali, koliko časa je preteklo od prejema prve informacije pa do sprejema prvega poškodovanca, nam je Havliček odgovoril, da o časovnem okvirju težko govori, saj je v teh trenutkih "čas drugače tekel".

V spodnji fotogaleriji si lahko pogledate, kako sta na ljubljanski urgenci potekala delo in oskrba ljudi, ki so bili udeleženi v balonarski nesreči:

"Vedno govorimo o zdravnikih. A moramo vedeti, da smo zdravniki brez ostalega osebja bosi. Le kot tim smo sposobni funkcionirati v celoti. Drugače ne gre. Poglejte inštrumentarko, anesteziološko sestro … to so ljudje, na katere ne smemo pozabiti," pravi Havliček ob pregledu fotografij četrtkove akcije. "Če nimaš inštrumentarke, ne moreš na operacijo," dodaja Jug.

Fotografije, ki so tistega četrtkovega jutra nastale na ljubljanski urgenci, so dokaz, da so se zaposleni zorganizirali v nekaj minutah. Izrazi na njihovih obrazih dokazujejo, da so bili pripravljeni reševati življenja, da zaupajo v sebe in svoje kolege. Jasno je tudi, da so se zavedali težkega položaja, a razvidno je, da jih to zavedanje ni hromilo, temveč gnalo naprej v odločnosti, da dajo vse od sebe.

Tam so vsi – kirurgi, plastiki, medicinske sestre in tehniki, anesteziologi, v ozadju se pripravljajo administratorji, ki bodo skrbeli za birokracijo, papirje, naročanje na dodatne preglede. Zaposleni pripravljajo svoje time, pripravljajo instrumente in prostore … Prihajajo okrepitve z drugih oddelkov, tisti, ki naj bi uživali v dela prostem dnevu, samoiniciativno prihajajo v službo, kličejo in sprašujejo, kako naj pomagajo. Zaposleni so celo klicali z dopustov in spraševali, ali naj pridejo.

Trenutek, ko bo treba dati vse od sebe

Kako pa sta prve trenutke doživela Havliček in Jug? Katera je bila njuna prva misel, ko sta izvedela, da bosta morala oskrbeti številne poškodovance balonarske nesreče? Havliček pravi, da ga je najprej prešinilo, da gre za trenutek, ko bo treba dati vse od sebe. "To je trenutek, ko se mobiliziraš tudi znotraj sebe. Tudi ko izveš, da k tebi vozijo enega poškodovanega, ti ni vseeno. Že takrat si poln adrenalina. Če pa izveš, da bodo na urgenco pripeljali več ljudi, pa ne veš koliko, ne veš kakšne so poškodbe, v kakšnem stanju so ti ljudje … Te informacije so bile v prvih trenutkih zelo zmedene. V teh trenutkih se tvoje telo in misli nekako napnejo, se pripravijo na akcijo. V glavi iščeš rešitve – kako bomo delali, kaj bomo z ambulantami, kje bomo mobilizirali prostore, ali bo še kdo prišel pomagati ali ne. In medtem ko se ti to podi po glavi, se zadeve že začnejo odvijati," razlaga Havliček. Ob tem je bilo najbolj pomembno to, da so s sodelavci podobno razmišljali, vedeli so, kaj morajo početi, tako da je delo usklajeno steklo. Naš sogovornik pripomne, da so se na dogodek odzvali tako, kot da bi imeli natančno napisan načrt, ki bi ga že milijonkrat ponovili. Načrt za delovanje ob množičnih nesrečah sicer obstaja, a teorija je eno, praksa pa nekaj popolnoma drugega.

Asist. dr. Marko Jug je prevzel prvega prispelega poškodovanca balonarske nesreče, ki so ga je odpeljal na reanimacijo. Poškodovancu je nato operiral hrbtenico, operacijo pa je zaključil okoli 17.30. "Meni je bilo lažje, saj sem prevzel enega bolnika, ki sem ga lahko ves čas spremljal. Malo sem pomagal tudi pri ostalih, a ko imaš enega, mu lahko nemoteno slediš ves čas. Veš, kako se njegove stanje spreminja, veš, ali je pravi trenutek, da ga pelješ na določene preiskave ... To je veliko lažje, kot pa da imaš na primer štiri takšne bolnike," pravi.
Asist. dr. Marko Jug je prevzel prvega prispelega poškodovanca balonarske nesreče, ki so ga je odpeljal na reanimacijo. Poškodovancu je nato operiral hrbtenico, operacijo pa je zaključil okoli 17.30. "Meni je bilo lažje, saj sem prevzel enega bolnika, ki sem ga lahko ves čas spremljal. Malo sem pomagal tudi pri ostalih, a ko imaš enega, mu lahko nemoteno slediš ves čas. Veš, kako se njegove stanje spreminja, veš, ali je pravi trenutek, da ga pelješ na določene preiskave ... To je veliko lažje, kot pa da imaš na primer štiri takšne bolnike," pravi. FOTO: Arhiv UKC Ljubljana

Oba sta tokrat prvič izkusila, kako je delati v primeru množične nesreče. Jug pravi, da sta že imela primere, ko sta morala oskrbeti več poškodovanih kakšne prometne nesreče, a kaj takšnega, kot sta doživela prejšnji četrtek, še nista. Opozarja, da v teh trenutkih "preklopiš", prestopiš v neko drugo fazo, ko si osredotočen le na to, da moraš pomagati. Stanje, v katerem se je takrat nahajal, primerja s stanjem športnika, ki se pripravlja na začetek tekme – osredotočiš se na nalogo, pripraviš se, da boš videl marsikaj, s tem pa tudi preprečiš, da te videno v najbolj pomembnih trenutkih šokira in ohromi. Odkrito pove, da takrat nimaš časa za čustva, da odmisliš, da gre za otroka – enostavno moraš vse svoje sile vložiti v to, da ponesrečencem pomagaš. A slej ko prej stres in čustva pridejo za njimi.

'Videli smo, kaj zmoremo kot tim'

Havliček pravi, da ima osebje kliničnega centra sicer na voljo dve psihologinji, ki nudita pogovor in podporo zaposlenim, da pa je jasno tudi, da moraš biti izredno močan, če želiš biti kirurg. S stresom, morda celo travmami, se večinoma spopadajo sami. Sta pa oba naša sogovornika opazila, da je četrtkova izkušnja povezala zaposlene med seboj. Čutijo, da so del kolektiva, povezali pa so se celo ljudje, ki delajo v različnih strokah. "Videli smo, česa smo sposobni. Pogovori še zmeraj nanesejo na četrtkovo nesrečo. Bodrenje, kako smo dobro opravili svoje delo, kako smo se dobro odzvali na nesrečo, je še vedno aktualno. Še vedno podoživljamo ta dan," razlaga Havliček.

Dr. Tomo Havliček. Koliko ljudi, poškodovanih v balonarski nesreči, je obravnaval? Ne ve natačno povedati, saj je bil tako močno osredotočen na delo. Meni, da je oskrbel morda šest ali osem ljudi. Zanimivo je, da zna povezati obraze z diagnozami, s poškodbami, s katerimi so jih sprejeli, a vse nepotrebne informacije, ki bi ga lahko pri delu le obremenjevale, je odmislil. Delal je, dokler so ljudje potrebovali njegovo pomoč. In ko je oskrbel ponesrečence balonarske nesreče, je nadaljeval redno delo na urgenci. Tako vse do drugega dne, torej petka do 15.30. "Življenje gre naprej. Doktor Havliček je moral delati naprej svoje delo, kot da se ni nič zgodilo. Tudi tisti, ki ima zlomljen prst, potrebuje oskrbo," je razmere orisal Jug. Havliček je dodal, da se je, ko so končali s poškodovanci balonarske nesreče, začel običajen dan na urgenci.
Dr. Tomo Havliček. Koliko ljudi, poškodovanih v balonarski nesreči, je obravnaval? Ne ve natačno povedati, saj je bil tako močno osredotočen na delo. Meni, da je oskrbel morda šest ali osem ljudi. Zanimivo je, da zna povezati obraze z diagnozami, s poškodbami, s katerimi so jih sprejeli, a vse nepotrebne informacije, ki bi ga lahko pri delu le obremenjevale, je odmislil. Delal je, dokler so ljudje potrebovali njegovo pomoč. In ko je oskrbel ponesrečence balonarske nesreče, je nadaljeval redno delo na urgenci. Tako vse do drugega dne, torej petka do 15.30. "Življenje gre naprej. Doktor Havliček je moral delati naprej svoje delo, kot da se ni nič zgodilo. Tudi tisti, ki ima zlomljen prst, potrebuje oskrbo," je razmere orisal Jug. Havliček je dodal, da se je, ko so končali s poškodovanci balonarske nesreče, začel običajen dan na urgenci. FOTO: Arhiv UKC Ljubljana

'Nismo stroji in narobe bi bilo, da se do ljudi obnašamo, kot bi popravljali avtomobile'

Njegov kolega Jug je menil, da je bil dogodek za gasilce bolj travmatičen kot pa za njih. "Videli so mrtve, tako da je njihov stres drugačen od našega. Če bi jaz doživel pogled na zoglenelo truplo otroka … bi verjetno zelo težko … Ko je do nas prišla informacija, da je med smrtnimi žrtvami tudi otrok, me je čisto uničilo," odkrito razloži Jug. Dodaja, da je že res, da pomagajo ponesrečencem, da se ob tem soočajo tudi s čustvi svojcev poškodovanega, a da razmere doživljajo drugače kot pa gasilci, ki so na terenu. "Na srečo nam ostane ta tolažba, da smo za tiste, ki so prišli sem, očitno dobro poskrbeli. To ti da neki mir, da si svoje naredil," pravi Jug, pri tem pa opozarja, da je za ponesrečenca in njegove svojce vsaka nesreča travmatična – ne glede na to, ali gre za množično nesrečo ali prometno nesrečo, ki se dogajajo vsak dan. In prav s takšnimi prizori se sami soočajo vsakodnevno. "Operiram hrbtenice in izjemno težko je nekomu povedati, da ne bo nikoli več hodil," pravi Jug in razlaga, da vsak primer posebej preživi, vsak novi primer pa izpodrine tistega prejšnjega. Vedno pridejo novi stresi, dodaja. "Ne moreš obdelati teh zgodb. Življenje pač gre naprej, delaš svoj posel, a verjetno tudi doma iz tebe pridejo kakšne težke besede, saj izbruhnejo iz tebe," pravi Jug.

"Te stvari te hudo, hudo prizadenejo," dodaja Havliček. Pravi tudi, da ni stroj in da se dogaja, da doma iz njega privrejo besede, ki so povezane s čustvenim stresom iz službe. "Nismo stroji in narobe bi bilo, da se do ljudi obnašamo tako, kot da bi popravljali avtomobile. Treba se je zavedati stiske človeka, treba jo je čutiti. Ne le stiske, ki jo doživlja poškodovanec, temveč ob tem tudi njegova celotna družina," pravi Havliček in dodaja, da je lažje, če je poškodovanec pri zavesti, saj se lahko poleg klasične oskrbe tudi pogovarjaš z njim, mu razložiš, kaj se dogaja. Komunikacija s svojci pa zna biti izredno težka. "Vedno pričakujejo najhujše informacije, ob tem pa se počutiš, kot da prihajaš k njim s črnim oblakom nad seboj. Mislim, da mi je bilo v tej nesreči najtežje svojcem razlagati, kaj se dogaja s poškodovanci," iskreno razloži Havliček. "Ne smeš dajati vtisa poklapanca. Pred njih moraš stopiti trden in pokončen. Razložiti jim moraš, kakšno je stanje, kakšna so dejstva. Veste, v teh trenutkih pa se mi zdi ... čutim v sebi, kot da me bo raztrgalo. To pa ne paše k temu, kako ljudje dojemajo zdravnike – kot trdne stebre, strogo racionalne … Čustva pa potem rešuješ nekje drugje," pravi Havliček. Jug tu dodaja, da vedno skušajo ohraniti neko človeško noto, empatijo, a v začetnih fazah oskrbe ponesrečenca ne morejo veliko povedati njihovim svojcem, saj se stanje njihovih ljubljenih lahko spremeni. Pravi, da svojce zanima strokovni pogled zdravnika na zdravstveno stanje ponesrečenca, Havliček pa dodaja, da je empatija seveda pomembna, da pa ni primerno, če zdravnik pred svojci izraža svojo prizadetost nad primerom.

Osebje ljubljanske UKC sprejema odločitve o oskrbi poškodovanih v balonarski nesreči.
Osebje ljubljanske UKC sprejema odločitve o oskrbi poškodovanih v balonarski nesreči. FOTO: Arhiv UKC Ljubljana

Timsko delo, ki jih je povezalo

Travmatologa sta natančneje opisala, kaj se je tistega četrtkovega jutra dogajalo. Jug nas je opozoril tudi na to, da se je nesreča zgodila ob takšni uri, ko še niso začeli z naročenimi operacijami in ekipe še niso bile polno zasedene. "V tistem trenutku, ko smo prejeli informacijo o nesreči, smo lahko tiste operacijske programe, ki niso bili nujni, ustavili. Na ta način smo lahko mobilizirali dodatne sile – zdravnike, še posebej anesteziologe, ki so nujno potrebni pri takšnih poškodovancih," pravi Jug.

Vsakega tovrstnega poškodovanca mora spremljati travmatolog, ki skrbi za poškodbe ter vodi potek diagnostike in terapije, ter anesteziolog, ki vodi reanimacijsko pot. "Gre za ekipno delo, in če uspeš sestaviti ekipe, kar je nam tudi uspelo, bo oskrba poškodovancev zagotovo boljša," opozarja Jug. Njegov kolega dodaja, da so se zelo dobro odzvali na izredne razmere. "Vsak poškodovanec je imel na voljo celotno ekipo – zdravnika, sestro, administratorja … Vsi računalniki so bili zasedeni, kar pomeni, da je diagnostika "laufala", vse je "laufalo"," nam je zadovoljno razlagal Havliček.

Kako požrtvovalni so ljudje, ki delajo v zdravstvu, dokazujejo tudi besede travmatologa Havlička, ki nam je zaupal, da je v četrtek na urgenci videl zdravnike, ki jih tam drugače nikoli ne bi pričakoval. "Pripraviš se, da bomo sami ali pa da nas bo malo, na koncu pa …," pravi in ne skriva, da je ponosen na ekipo, ki je takrat delala. Jug razloži, da so se zaposleni zavedali, da gre za nacionalno nesrečo oziroma nesrečo širših razsežnosti. Razumeli so, da gre za veliko stvar. "Meni je še vedno malo … na trenutke dobivam solzne oči … kot bi bil v vojni, saj veš, da boš moral narediti vse, kar lahko ...," pripoveduje Jug, Havliček pa dodaja, da nekatere stvari uvidiš šele pozneje, ko podoživljaš četrtkove dogodke.

Četrtek, 23. avgusta, ob 10.05. Administratorji vpisujejo navodila zdravnikov, katere preiskave potrebujejo njihovi pacienti.
Četrtek, 23. avgusta, ob 10.05. Administratorji vpisujejo navodila zdravnikov, katere preiskave potrebujejo njihovi pacienti. FOTO: Arhiv UKC Ljubljana

'Ni bilo prostora za nič drugega kot le za sodelovanje'

Mislim, da smo izkušeni mački. Vsi se zelo dolgo časa poznamo in delamo skupaj. Oskrba poškodovanca pa je vedno timsko delo, saj kirurg in anesteziolog vedno sodelujeta. Glavni anesteziolog ljubljanske UKC Dušan Vlahović, ki je sodeloval pri oskrbi poškodovancev balonar

Opazno je, da jih je izkušnja spremenila. Jug razloži, da so tudi odnosi med zaposlenimi po nesreči drugačni. "Ni bilo prostora za nič drugega kot le za sodelovanje," razlaga 38-letni Jug, ki ponosno dodaja, da je treba vse pohvaliti – od rentgenologov, ki so se odzvali v velikem številu, da pridejo pomagat, do plastičnih kirurgov, ki so vse svoje moči usmerili v ljudi, ki so doživeli balonarsko nesrečo. "Plastični kirurgi so bili z nami na vhodu, kjer sicer ni njihovo mesto, tam namreč stoji in na ponesrečenca čaka travmatolog. A stali so poleg nas. Če ne bi tako ravnali, bi zagotovo vse slabše potekalo," razlaga Jug, ki ne skriva ponosa nad svojimi sodelavci, pri tem pa omenja tudi strežnice, sestre, kirurge in druge zdravnike … ljudi, brez katerih ne bi zmogli dela, in številne druge, o katerih govori z navdušenjem. "Vse so dali, da akcija poteka gladko," razlaga. Havliček je ob besedah kolega prikimaval, sam pa dodal, da so bili, kar se tiče logistike, pripravljeni "takoj na vse".

Jug razlaga, da je klinični center velika ustanova, kjer imajo vse, kar potrebujejo, prav tako vse kadre, ki pokrivajo vse specialnosti. "Imamo vse, kar bi človek lahko potreboval. Tisti trenutek so bili vsi razpoložljivi, dalo se je ukrepati. Opozarjam pa, da noben center na svetu ne more sprejeti vseh poškodovancev takšne množične nesreče. /.../ Zato je treba pohvaliti Splošno nujno medicinsko pomoč oziroma tistega, ki je vodil reševanje na terenu. Oni že tam začnejo izvajati triažo, kar pomeni, da že na kraju samem ugotavljajo, kateri bolnik je najtežje poškodovan, kateri manj … Te odločitve so ključne, kajti če se on napačno odloči in najprej transportira v bolnišnico tistega, ki ni najhuje poškodovan, potem bi lahko tisti, ki je res hudo poškodovan, umrl," pojasnjuje Jug, ki dodaja, da so bile na terenu sprejete prave odločitve. Kot pomembno izpostavi tudi to, da se ponesrečence razporedi po različnih slovenskih bolnišnicah. Tako se je delo prerazporedilo, ljudje pa so lahko dobili absolutno vso možno pomoč.

Ob tem naj spomnimo, da se je v javnosti porajalo vprašanje, ali ljubljanski klinični center res ni bil sposoben sprejeti in oskrbeti vseh ponesrečencev balonarske nesreče. Tukaj je treba opozoriti, da je prerazporeditev poškodovanih po različnih bolnišnicah splošna praksa tudi v tujini, saj so izkušnje pokazale, da gre za način dela, ki kaže dobre rezultate. Če bi preobremenili le en center z vsemi poškodovanci, bi najverjetneje trpela kakovost oskrbe, prav tako pa bi bilo zdravstveno osebje pod hudimi pritiski. Če je možno olajšati delo in ga prerazporediti na druge bolnišnice, je pametno, da se te možnosti reševalci tudi poslužujejo.

Ko so oskrbeli vse poškodovance, je sledil sestanek osebja.
Ko so oskrbeli vse poškodovance, je sledil sestanek osebja. FOTO: Arhiv UKC Ljubljana

Nenehno v pripravljenosti

Delo je bilo izredno dinamično, saj so se zdravstvena stanja poškodovancev spreminjala. Prvo oceno so torej podali reševalci na terenu. Pred vhodom na urgenco so jih čakale ekipe zdravstvenega osebja kliničnega centra. Osebje je z diagnostiko začelo že, ko so poškodovanega na nosilih vlekli iz vozila in ga usmerjali v notranjost urgence. Terenski reševalci so jim pri tem raportirali o stanju poškodovanega. V nekaj sekundah se je osebje odločalo, v katero sobo bodo prepeljali poškodovanega – v sobo za težje ali lažje poškodovane. V sobi se je komunikacija med reševalci in osebjem nadaljevala. Ko so reševalci predali vse podatke o poškodbah določene osebe, so se odpravili nazaj na teren, osebje kliničnega centra pa je začela z diagnostiko oziroma reanimacijo, če je bila ta potrebna.

Kot izredno pomembno se je pokazalo to, da je osebje že ob prvi informaciji o množični nesreči očistilo pot od vhoda, kjer se ustavijo reševalna vozila, pa vse do prostorov, kjer potekata reanimacija in diagnostika ponesrečencev. Nikjer ni bilo nepotrebnih ljudi in stvari, vsak je vedel, kaj je njegova naloga, sobe so bile pripravljene na prihod številnih ponesrečencev in podobno.

Lahko bi bilo bolje – z novo urgenco

Glavni anesteziolog UKC Ljubljana prim. dr. Dušan Vlahović nas je popeljal po urgenci in nam pokazal, kako dislocirana je CT-naprava. Več si poglejte v dodanih videih.
Glavni anesteziolog UKC Ljubljana prim. dr. Dušan Vlahović nas je popeljal po urgenci in nam pokazal, kako dislocirana je CT-naprava. Več si poglejte v dodanih videih. FOTO: Mira Matković

V vsakem trenutku so morali računati na to, da se lahko nekomu stanje spremeni. Osebje se zelo dobro zaveda, da lahko videz vara. Laik bi morda ocenil, da je nekdo v smrtni nevarnosti le zato, ker ima po telesu vidne poškodbe. A zdravniki opozarjajo, da je lahko tisto, kar ne vidimo, hujše. Nekdo, ki na zunaj ni utrpel kakšnih vidnejših poškodb, ima morda notranje krvavitve, ki so lahko ob nepravočasnem ukrepanju usodne. Nekdo, ki je utrpel lažje opekline po telesu, je morda utrpel tudi hude opekline dihalnih poti. Komu najprej pomagati in kako mu pomagati? Kot sta naša sogovornika že dejala, je diagnostika "laufala". In sicer kljub temu, da so še vedno v stari urgenci, kjer ni vse tako, kot bi moralo biti. Jug opozarja, da je klinični center izredno dobro opremljen, a kaj, ko je določena oprema popolnoma nesmiselno razporejena. Si predstavljate, da morajo težko poškodovanega človeka, za katerega je lahko usodna vsaka sekunda, na CT peljati eno nadstropje višje? Zato naša sogovornika opozarjata, da čim prej potrebujemo novo urgenco, s katero bi odpravili obstoječe težave.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

KOMENTARJI (135)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Googlebot
01. 09. 2012 18.47
-17
avtomehanik ima še bolj odgovorno delo kot pa doktor! Če naredi kakšno napako ali pa preslabo privije matico se kaj hitro pripeti usodna nesreča! Tako da se doktorji sedaj grejo nakaj več je sramota!
Dejan Bezjak 1
21. 09. 2012 14.14
+0
kake pa ti pišeš stari moj vrei prikazno sliko maš kr vstrelaj se ja... nemorš primerjat človeka ki dela z avtomobili in zdravnika oba imata isto odgovornost
draghci
01. 09. 2012 11.53
+1
Seveda je skozi te prispevke o zdravniški pomoči čutiti, da je vse ok in prepričan sem, da je res tako. Tiste bele halje, ki jih ponavadi ne maramo preveč so čisto nekje drugje kot pa na travmatologiji, ko treba delat sto na uro in reševat življenja in v tem so naši dohtarji zelo dobri. Če bi se to zgodilo kje drugje verjamem, da bi bilo več mrtvih. So druge specializacije in druge veje medicine, recimo nevrološki oddelek, kjer pa resnično prodajajo meglo. Sicer se pa njihovi naduvanosti nikjer ne more uiti.
kledo
01. 09. 2012 16.23
+2
ne verjamem da bi bilo več smrtnih žrtev, vsaj ne v tem primeru. Za prevoz poškodovanih je bilo dovolj vozil, na voljo pa je bil še vsaj 1 helikopter ki bi lahko na kraj prišel v nekaj minutah (še kakega pa bi lahko aktivirali). Srečo imamo da je Slovenija relativno majhna. Npr. od LJ do MB transport z reševalnim vozilom (če ni zastojev ali izredno slabega vremena) traja manj kot 1h. Tudi ostale bolnišnice v državi pa imajo strokovnjake za določena področja. Torej če bi se taka nesreča zgodila nekje npr. na Koroškem, bi transport lažje poškodovanih trajal nekoliko dlje, težje poškodovani pa bi bili v bolnišnici še vedno nekje v 1 uri od nesreče
Tonček Balonček
01. 09. 2012 08.50
-33
Teh bogov belem imamo že poln kufer! Zakaj dajejo sploh kakšne izjave, v UKC-ju imajo službo za stike z javnostmi, tam so komunikologi in diplomirane sestre, naj govorijo oni, saj jih plačujemo iz zdravstvene blagajne!
kledo
01. 09. 2012 16.24
+1
MS v službi za stike z javnostmi... nikoli! Jim prej zaprejo usta in se niti ne vtikamo v to če nismo izrecno vprašani (pa še to s soglasjem nadrejenih)
tarmac
01. 09. 2012 00.53
+16
vsaka vam čast!!!!!!
MsPikapiki
31. 08. 2012 21.36
+26
Ljudje vredni poklona, vse časti in slave. Le Kuštrina in tisti njegov sindikat naj ignorirajo, ker je zaradi njega poklic zdravnika izgubil kar precej ugleda. Ampak v tej situaciji kot je bila ta grozna nesreča balona so se zdravniki in ostali zdravstveni delavci izkazali res maksimalno. Srečni bodimo, da jih imamo, da nam pomagajo, ko smo v zdravstvenih težavah takih in drugačnih.
Tonček Balonček
01. 09. 2012 08.56
-1
Kuštrin je pač janšist, ko so nao oblasti levi, je FIDES glasen in grozeč, pod Janšo pa takorekoč sploh ne obstaja! Kot železničarji so!Ali kot tiste puščavske rastline ter živali, ki oživijo le na vsakih enkaj let, kadar pade dež!
Huey
31. 08. 2012 20.24
-13
Pojdite v tovarne, pa boste videli kdo še gor drži to veleizdajalsko državo!
zalijanc
01. 09. 2012 07.03
+12
Ramzess
31. 08. 2012 18.53
-29
Lepo, da se pohvalijo, samo ne pretiravat, saj ni tako velika nesreča, spet ne.
tarmac
01. 09. 2012 00.56
+10
oo fantek bi te rad vido...pomoje še nisi ido niti nesreče z dvema avtoma..
thinkP
31. 08. 2012 15.07
+32
clanek je res izcrpno napisan, pohvala. pohvala tudi resevalcem in zdravnikom v tem primeru, ko je neka nesreca in je nujno takoj pomagat se kar dobro znajdejo in dobro opravijo. 'Nismo stroji in narobe bi bilo, da se do ljudi obnašamo, kot bi popravljali avtomobile' naslov clanka je pa zanimiv.. to dejansko velja LE za take primere, ko se pa gre za kak drug zdravstveni problem je pa slika cisto drugacna!!! tam si pa le stevilka in se to bi raje videli da te nebi bilo tam. CISTA ZALOST je nase zdravstvo! iz lastnih izkusenj lahko to potrdim. obravnavajo te tocno kot avtomobil.. in dejansko tako povrsno kot mehaniki na uradnih servisih.
Hugh_Mungus
31. 08. 2012 17.25
+6
To je kot z otroci... ko nisi dovolj zaposlen razmišljaš o neumnostih, se kregaš... Tukaj pa so se stkala nova prijateljstva, ker vsi so bili 100% zaposleni s svojimi nalogami in vsi so sodelovali. Čestitke in pohvale čisto vsem sodelujočim pri reševanju! NA POMOČ!
poliQ
31. 08. 2012 21.56
+5
Res je za to nesrečo jim vse pohvale, ko pa se gre za druge preglede ali podobno si pa kot pri mehanikku če zariba ja pač je zaribal. Točno tako.RES PA JE DA VSEH ZDRAVNIKOV IN SPECIALISTOV NE SMEMO METATI V EN KOŠ. NEKATERIM ČESTITKE. DRUGI PA SPLOH NE VEJO ZAKAJ SO NA DELOVNEM MESTU SAMO DA IMA KONEC MESECA PLAČO TO JE VSE.
later
31. 08. 2012 23.39
+10
ne žali avtomehanike, ki so varuhi naših življenj, ker če tudi oni kaj zagrešijo, je lahko velika katastrofa. Gasilci so pa še zmeraj carji!!!!
poliQ
01. 09. 2012 14.29
+0
later ti ne zastopiš po mojem nimašne izpita za avto in ne izkušen z servisi. PA SPLOH NE ŽALIM AVTOMEHANIKOV. ČE BI IMEL KAKŠNE IZKUŠNJE BI KOMENTIRAV DRUGAČE ALI PA SPLOH NE.
hondica
31. 08. 2012 14.31
+16
A se še komu zdi, da gredo mediji vse dlje in dlje in kmalu bodo snemali tudi postopek kremacuje umrlih?
GraveLord
01. 09. 2012 13.46
So že posneli take postopke,pa ne enkrat,pa ne samo ena TV...nič posebnega dandanes.
rajak
31. 08. 2012 14.30
+33
ČESTITKE REŠEVALCEM GASILCEM ZDRAVNIKOM POLICIJI NO TUDI ŠTIRINOŽNIM PRIJATELJEM ITD
Tonček Balonček
01. 09. 2012 08.57
+5
Še sreča, da so psi našli tiste pogrešane, bravo!
poliQ
31. 08. 2012 14.27
+17
moja izkušnja z našimi zdravniki žav ni takšna. Dr. Havliček je delo začel ob 7.15, moral bi ga verjetno ob sedmih. koliko časa je preteklo od prejema prve informacije pa do sprejema prvega poškodovanca, raje jih vprašajte koliko časa je preteklo da so oskrbeli prvega pacienta. Moja izkušnja je z rešilcem na urgenco, sledi sprejem potem pa dolgo čakanje 2.uri. z poškodbo hrptenice. šeena izkušnja pri specialističnem pregledu. naročen sem ob 8.00 zdravnik pride šele ob 8:30 pozdravi dober dan potem začne privat tel pogovor z kolegaom kam grejo v petek ker je on prost hribe, morje in podobno, ura je 9:00 pošlje me slikat.PRIDEM NAZAJ PRI NJEM V AMBULANTI SEDI NEKI PRIVAT KOLEGA IN DEBATIRATA me vpraša po kaj sem sploh prišel, odgovorim da me pošilja moj zdravnik. njegov odgovor če se mojemu zdravniku ne da delat ,ko so dopusti naj ne mislim da bo on delal.NO NA TAK SPECIALISTIČNI PREGLED SEM ČAKAL 3 MESECE. No če pa že hočem pa naj pridem decembra. NO ŠE 6 MESECEV NO ZATO SO TAKE ČAKALNE VRSTE.
thinkP
31. 08. 2012 14.53
+12
lepo povedano, naj iz tega naredijo članek!
kr--en
31. 08. 2012 16.14
+23
Dr. Havliček je delo začel ob 7.15, ....... Njegovo delo se začne ob 7.30!
mikipiki222
31. 08. 2012 20.39
+8
poliQ
31. 08. 2012 22.02
-2
Tonček Balonček
01. 09. 2012 09.01
+2
Enkrat špohglej. kje in kakšne garderobe imajo zdravniki v UKC-ju! Že da prideš od avta do tja rabiš ene pol ure, iz tiste kleti do delovnega emsta pa spet kakšnih 15 minit. Sreča je bila, d aso vs ete ekipe reševalci s poškodovanci "zalotili" na začetku delovnega dne, ne pa že med operacijam,i, ercimo ob desetih dopoldne, ko so programski pacienti že na ponkih, odprti, operacij ne moreš kar prekiniti, saj ne šraufaš avtov ali se greš tiskovko! Večini itak sploh ni jasno, kao poteka delo v bolnišnicah!
1....1
01. 09. 2012 09.53
+5
Še dobro, da znaš pogledat na uro, ker pismen ravno nisi. Potem se greš ocenjevat delo kirurgov. lol
Psemek_III
31. 08. 2012 14.00
+35
No, pa res (še) znate napisati članek, ki je vreden našega časa. Pohvalno in upam, da jih bo v prihodnje še več.
thinkP
31. 08. 2012 14.55
-9
samo ko se gre za zdravnike, saj jih nesmejo oblatit.. nebi pa dvakrat reku da je zdravniska zbornica primaknila nekaj eur autorju tega clanka.. vse za promocijo nedotakljivih zdravnikov
Psemek_III
31. 08. 2012 19.39
+3
thinkP: daj ne nakladaj, tes|o. Bomo videli kako boš piskal, ko se ti bo naredila tako "majhna stvar" kot je vnetje slepiča. Mogoče pozabljaš, da bi te že tako "majhna stvar" ubila brez zdravnikov, da sploh ne govorim o večjih stvareh, če veš kaj mislim. Sicer pa bi brez zdravnikov, reševalcev in ostalega zdr. osebja imeli precej več žrtev v tej nesreči (vsaj 14, če je bilo 10 reanimacij in 4 so bili mrtvi).
like2play
31. 08. 2012 13.54
+25
Voznik avtobusa je danes opravil tisto kar je njegova naloga in za kar je šolan, delavec v tovarni isto, medicinska sestra isto, učitelj isto, veterinar isto, voznik rešilca isto, zdravniki in reševalci s v danem primeru opravili tisto za kar so šolani in plačani zato VSAKA JIM ČAST. Ravno tak občutek dobim kot da se od njih kaj takega ni pričakovalo in da so sedaj vsi presenečeni. Drugače pa vseeno zahvala vsem sploh tistim ki so bili tam prostovoljno.
caspera
31. 08. 2012 14.21
+15
Imaš prav. Zdi se mi pa prav, da mediji niso polni samo kritik in natolcevanj - ne glede na poklic, ampak ljudi takrat, kadar prfektno opravijo svoje delo, tudi pohvalijo. Čestitam vsem, prostovoljcem in profesionalcem, sem seveda ne spadajo vsi tisti firbci, ki so bili vsem samo v napoto.
pingvin_slo3
31. 08. 2012 18.08
+4
cilj tega članka je tudi prikazati dogajanje vsem ljudem.... pač, o vozniku avtobusa ti je verjetno vse jasno... kaj se pa dogaja s težko poškodovanim, pa nam ni ravno jasno... in če folk malo izobraziš, bo tudi manj paničen, bolj mu bo jasno kaj se dogaja z njim ali s prijateljem, sorodnikom, itd itd,
Tonček Balonček
01. 09. 2012 09.03
like2play, tebi ni ajsno, d aje popolnoam enkaj drugega, če se kaj narobe zgodi pri se stavljanju pručke, v sodnem procesu ali pri snemanju reklame ali pisanju knjige, vs ese da popraviti, zavreči itd., vpro zdravju, prometu itd. pa poprave napak niso vedno možne. NA sopdn hbo s evedno alhko pritožiš in napaka sosniak ni nič usodnega, na koncu greš lahko še v Haag ali Bruselj!
Himself
31. 08. 2012 13.33
+5
In kaj ste zdej hotl povedat. Sej na RTV majo tud vse zastarel pohištvo in nesposobne ljudi pa še vedno naročnino plačujemo. Pa kljub temu, da ne gledam tv in ne poslušam radia. Klele na orgenci pa tud ni dost drugač. Vzajemna ima en miljon dobička pa so kljub temu podražil za 4€ zavarovanje pa kaj so naši pametni politiki naredil ... popolnoma nič.
pingvin_slo3
31. 08. 2012 18.09
+4
me zanima, kako boš govoril, kose ti bo nekaj zgodilo in te bodo ti po tvojem nesposobni zdravniki sestavili skupaj in rešili življenje...!
Tonček Balonček
01. 09. 2012 09.07
+1
Rtv nam servira v času oddajanja polovico ponovitev, ostalo so pa reklame ali tuji programi, kakšna desetina programa so pa poročila in kakšan slaboumna oddaja, recimo Mojce MAvec potopisi, kot da nimao odličnih potopisnih oddaj že zdavnaj posnetih. Si perdstavlajš, d abi Delo ali Dnevnik prodajala časopis, v katerem bi bila polovica in več vsebine nek ponatis iz starih številk?! Ne moreš iste vsebien prodati 10xc, "slovensko popevko" recimo plačaš 100x!Oni si drznejo celo snemati oddaje o svojih zaposlenih in upokojencih!I n nam to prodajajo kot programske vsebine!
blabla33
31. 08. 2012 12.55
-20
Neki ne štekam, tekom reševanja je potekal fotosešn al kaj in to še not v ambulantah. Dobri so tile naši zdravniki, vse za slavo.
tomi.passion@gmail.com
31. 08. 2012 13.46
+14
Ne govori neumnosti. Noben "fotosešen" ni potekal, ampak se ob takšnih primerih zelo pogosto zgodi, da medicinsko osebje postopek tudi posname. Bodisi iz vidika kasnejšega izobraževanja, bodisi iz vidika organizacije dela, ali pa z namenom arhiviranja dogodkov.
blabla33
31. 08. 2012 14.42
-4
Slika pod katero piše dr. Tomo havliček je zelo uporabna za kasnejše izobraževanje priznam ja
pingvin_slo3
31. 08. 2012 18.12
+7
ko bereš komentarje raznih @blabla33 ti rata kar slabo.
jozenovi
31. 08. 2012 12.55
+15
,..politiki učite se zdravniki rešijo en dva tri,..vi pa če štiri leta mečkate,..buhahahah
jozenovi
31. 08. 2012 12.55
+4
LOL-ka
31. 08. 2012 12.47
+11
To je res super, da je celotna ekipa tako uspešno izpeljala reševanje in tako preprečila še kakšno dodatno morebitno smrt. Zato tudi ne želim spodbiti pohvale ekipi z mojimi naslednjimi besedami... ne razumem, zakaj je potrebno toliko člankov na temo "delovali smo kot super ekipa", ker bi v takih zadevah morali vedno delovati kot super ekipa!! Tako pa izpade, kot da moreš upati na pravo kombinacijo oseb, da lahko preživiš kakšno tragedijo...
snoopek
31. 08. 2012 12.39
+34
Kapo dol! Ponosen sem na naše reševalce, zdravnike in na sploh na vse osebje! Dobro opravljeno in še enkrat KAPO DOL!!!! Pa še pohvala 24ur za dober članek!
beton
31. 08. 2012 12.48
-7
upam,da boš tudi tako ponosen na naše zdravnike,ko boš potreboval sam njihovo pomoč
thinkP
31. 08. 2012 14.57
-3
JanezNovakJohn
31. 08. 2012 11.39
+46
Namesto urgence in helioporta imamo poljsko bolnišnico ki gnije v skladišču slovenske vojske. Imamo tudi neuporabne radarje, izraelske havbice, Pilatuse, rusko topnjačo, Rolande in naročenih 144 Patrij ?, neuporabno strelivo za topove ki jih nimamo, Dobro, dobro skrbijo te vlade za provizije. Mogoče pa za helioport in urgenco ni nič na pravo mesto kapnilo.
F-Minus
31. 08. 2012 13.43
-6
"Izraelske TN-90 havbice (Soltam M-71)" so izdelane pri nas, po izraelskih načrtih. Jaz sem se usposabljal na njih, in jim nič ne manjka le dejstvo da niso samohodne. Če ima NATO probleme s tem, bi lahko to vlada rešila na kak drug način. 155mm je 155mm, ali je Paladin ali pa TN-90. Paladin je pač boljši ker je samohodn in rabi posledično manj posadke, vzdrževanje le tega pa je tudi 20x dražje.
JanezNovakJohn
31. 08. 2012 13.53
+6
Pa kaj je tebi. Ali to sedaj v takem *. potrebujemo?
like2play
31. 08. 2012 15.04
+10
F-Minus ... zaradi tebe in tebi podobnih je tako kot je. No ko boš rabil nujni helikopterski prevoz na urgenco se kar vsedi na svojo TN-90 havbico pa gasa in boš videl koliko ti koristi. Ti pa tvoje samohodne havbice,joj... človeška neumnost res nima meja.
like2play
31. 08. 2012 15.08
+7
F-Minus Pa še nekaj ,sicer ironično: Na eni strani imamo ljudi ki se trudijo reševati človeška življenja na drugi pa take ki jih poskušajo uničiti. Zamisli se malo.
F-Minus
31. 08. 2012 15.52
+5
Janez Novak; Havbica ni bila kupljena danes ali pred 5mi leti, tak da ne vem kaj se sploh obešaš nanjo, prav tako ne Pilatusi. Glede Patrij se popolnoma strinjam tudi glede ladje, ampak havbice pa so bile kupljene daleč pred krizo, tam v začetku 90ih - in ne vem kaj imajo v tej debati za iskat. Če so zdaj potrebne ali so bile bilo kdaj potrebne ni vprašanje, kaj bi pa ti naredil z njimi, bi jih zdaj na silo prodal za 5.000EUR po komadu ali kaj bi naredil z njimi? Nakup havbic in pilatusov je bil vprašljiv, ampak kot rečeno od tega je že tolko, da zdaj ne moremo naredit nič več. Kot rečeno prodat se jih ne splača, ker jih noben ne bo kupu, sploh pa ne po taki ceni, ki bi bila vsaj dokaj kompenzacijsko primerna. Vsaka država ima svojo vojsko in je tudi potrebna pa se postavite na obrvi in plešete. Vojska je marsikaj več kakor samo organ agresije. Pri ujmah pa ljudje veselo vzklikajo ko pride vojska in veselo pomaga, po drugi strani pa je ne rabimo - tipično slovensko, dokler je vse OK ne rabimo vojske, ko pa pride do česa pa se že vsi derejo, joj kje je vojska da pomaga itd. Like2play, keri helikopter pa misliš da prevaža ponesrečence če ne vojaški, zabitost kot jo ti kažeš še dolgo ne bo kaznovana, kar je žalostno. Vojska ima pri nas vlogo reševalcev in pomagačev v 80% odstotkih njihovega dela, od helikopterskih prevozov, do pomaganja pri poplavah, potresih in vseh različnih ujmah. Kar se pa tiče mobilne bolnišnice, in tlačne komore pa se naj zmenijo z vodstvom države, vse bi bilo v uporabi, če bi država izdala dovoljenja za civilno rabo, ampak jih ne, in raje propada. Problem ni v vojski in v nakupljenem materialu, problem je pri birokraciji naše preljube vlade.
JanezNovakJohn
31. 08. 2012 20.10
+1
Niti slućanjo nisem rekel da vojske ne potrebujemo. Rekel sem da brezglavo, amatersko kupujemo nekaj kar ne rabimo. Če predelamo pilatuse v avione za borbo proti toči, če namesto oklepnega bataljona imamo inžineriski bataljon ki bo stalno s svojo tehniko delal na sanaciji hudournikov in poplavne nevarnosti, če bi gradil ceste, mostove in v taki fukciji ustrezal natu bi bilo fajn.helikopteri na vsak način v celoti ustrezajo reševalnim potrebam. Lepo bi bilo čimprej prodati topnjačo in ostalo šaro. Med drugim tudi Falkon
JanezNovakJohn
31. 08. 2012 20.11
+1
JanezNovakJohn
31. 08. 2012 20.14
+1
In Vojaško ministerstvo je tako številno, kod da smo v vojni in da imamo mobilizacijo. Tu je potrebno odpustiti, reorganizirati, reformirati in prišparati pol vojaškega proračuna.
Sonja Žagar
31. 08. 2012 11.23
+32
Vsaka čast ljudem,ki rešujejo življenja...posebno mladim zdravnikom,ki so iz drugačnega testa..veliko bolj čustveni...moti me le to,da je vedno govora o ekipi,ki rešuje pacienta.Prvi klic o reanimaciji dobi telefonist v tel.centrali UKC-je in jo nemudoma posreduje naprej!!!Kako se ti ljudje počutijo ob množičnih klicih za reanimacijo si ne predstavljam.Tudi za telefoniste je to šok,delo pa morajo izvajat zelo natančno.Ne moreš klicati tretjega anastezista,če rabijo prvega!Kot je bilo rečeno...zdravnik ne more operirati,če ni inštrumentarke..točno...in inštrumentarko bo dobil,ko jo telefonist pokliče po multitonu..Nikoli in nikdar telefonisti UKC--ja Ljubljana niso bili nikjer omenjeni,kaj šele pohvaljeni.Verjamem,da je tako tudi v drugih bolnišnicah po Sloveniji,kot,da je telefonist tretjerazredni človek!! Tudi telefonist je samo človek...ne karoserija avtomobila..ampak človek z dušo...posebno,ko izve,da je ponesrečen otrok....to zaboli in boli še nekaj časa,pa nikjer psihologa,da bi se pomenil z njim..,kot,da je robot.O.D. pa kar znižujejo....pa bodi zadovoljen delavec v zdravstvu,če moreš!!!!!!!!