Slovenija

Fajonova: Ruskemu veleposlaniku smo izrazili ogorčenje ob smrti Navalnega

Ljubljana, 20. 02. 2024 12.52 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min

Zunanja ministrica Tanja Fajon je sporočila, da so opravili pogovor z ruskim veleposlanikom v Ljubljani Timurjem Ejvazovom ter mu ob smrti ruskega opozicijskega voditelja Alekseja Navalnega izrazili skrb in ogorčenje. Po njenem prepričanju je odgovornost za smrt na strani ruskega predsednika Vladimirja Putina.

Slovenija je Rusijo pozvala, naj omogoči izvedbo mednarodne neodvisne preiskave smrti opozicijskega politika. Kot je poudarila ministrica na skupni novinarski konferenci z jordanskim kolegom Ajmanom Safadijem, je Slovenija namreč v preteklosti že pozivala Moskvo, naj poskrbi za varnost in zdravje zaprtega Navalnega.

Ministrica je bila kritična tudi do aretacij ljudi, ki so se v preteklih dneh javno poklonili spominu pokojnika. Ob tem poziva k izpustitvi teh ljudi, kot tudi vseh političnih zapornikov, ki delijo usodo Navalnega. "Za zločine ni odgovoren ruski narod," je poudarila Tanja Fajon.

Državni sekretar na MZEZ Marko Štucin je medtem ob prihodu na zasedanje ministrov za evropske zadeve v Bruslju pojasnil, da so pogovor z veleposlanikom opravili danes zjutraj."Rusijo smo pozvali, da čim prej izvede neodvisno mednarodno preiskavo, ki bo razjasnila okoliščine, in tudi da izpusti vse preostale zapornike, ki so na podlagi podobnih neosnovanih obtožb zaprti po ruskih zaporih," je povedal.

Dodal je, da pogovori na ravni EU o morebitnih ukrepih pri odzivu na smrt Navalnega še potekajo. Bo pa Slovenija po njegovih besedah najverjetneje podprla sankcije proti odgovornim, ki jih je v ponedeljkovi izjavi v imenu unije omenil tudi visoki zunanjepolitični predstavnik Josep Borrell.

Na odločitev Fajonove, da z veleposlanikom opravijo pogovor, so se odzvali tudi v Levici, kjer so zapisali, da bo imela smrt Navalnega domače in mednarodne posledice. Ob tem so pozvali tudi k pogovoru z izraelskim veleposlanikom zaradi vojne v Gazi. 

47-letni Navalni je v petek preminil v zaporu na severu Rusije. Okoliščine še niso znane.

Pokloni pokojnemu oporečniku se vrstijo tudi zunaj Rusije. Tudi v Sloveniji so številni odložili cvetje in prižgali sveče pred nemškim veleposlaništvom, kjer visi tudi izjava nemške zunanje ministrice Annalene Baerbock, da je Navalni predstavljal svobodno in demokratično Rusijo in da je zaradi tega umrl.

Medtem pa se je v Moskvi v ponedeljek Navalnemu poklonila slovenska veleposlanica v Rusiji Darja Bavdaž Kuret, ki je položila cvetje na spomenik žrtvam politične represije Moskvi.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • praznicna
  • razvlazilec
  • kosilnica
  • orodje bosch
  • vrtna hisa
  • agregat
  • vegira
  • kovinski regal
  • ceplinik
  • radiator
  • lestev
  • cistilec
  • plastici regal
  • delovna miza
  • kovinska omara
  • kovcek

KOMENTARJI (649)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

AJOJ_SI
21. 02. 2024 14.02
+3
Ogorčenje izrazite še Ameriškemu veleposlaništvu, ki ima prste zraven pri smrti Navalnega, tako kot so imeli prste zraven pri uničenju drugega plinskega podvodnega toka v Baltskem morju, pri obeh zadevah so takoj Rusijo obsodili, le zakaj neki, samo da bi Rusijo sesuli, to je način Ameriške podmukle demokracije...
weber1
21. 02. 2024 09.59
+2
Le kakšne ima veze ruski veleposlanik z smrtjo Navalnega, da je Fajonova tako ogorčena..? Fajonova bi morala izreči sožalje njegovi ženi, če bi že morala kaj storiti..!
zavetnik
20. 02. 2024 20.47
+10
Kakšno sprenevedanje ko se gre za Izrael najprej preiskava in potem bomo jih prosili naj ne ubijajo več palestinskih voditeljev tukaj Putin je kriv za smrt oligarha in konec žena hodi po evropskih prestolnicah in ustanovah in politično nagovarja Ursolo in ostale kimavce v EU namesto žalovanja in sučustvovanja za pokojnim naj še pojasni od kod mu kapital ?
Cervantes Saavedra
20. 02. 2024 21.55
-2
Kdo, a Putin naj pojasni svoj kapital? A si nor?
Najpametnejši
20. 02. 2024 20.33
+8
Ker toliko časa ne izročijo trupla imam občutek, da tudi Rusi ne vedo zakaj je umrl in bodo to temeljito raziskali. Da ga ni slučajno kaka tuja tajna služba usmrtila?
Cervantes Saavedra
20. 02. 2024 21.07
+2
za najpam: Glede na to, kako zanič so ruske tajne službe, ko jim Navalnija ni uspelo ubiti niti s preverjenim novičukom, upravičeno domnevaš, da so se kaki tuji agenti sposobni prebiti mimo vseh kontrol v Sibiriji in usmrtiti Navalnija. Čeravno so se ruski stražarji junaško borili do svoje zadnje kaplje krvi, da rešijo dragocenega Navalnija. Putin se zdaj gotovo trese tudi za svoje življenje. Dobro poanto si podal.
Najpametnejši
20. 02. 2024 21.33
+1
Verjetno bi prej kateremu plačali ali kaj podobnega. V zapor bi se verjetno težko pretihotapili.
Cervantes Saavedra
20. 02. 2024 21.57
-1
za naj: Rusi so nepokupljivi, kako se drzneš to reči!!! Razen političnega vrha z oligarhi, seveda.
generaly
20. 02. 2024 20.22
+7
Edino pravilno da je ta kriminalc umrl upam da dobijo se njegovega brata ma dobili ga bodo zdj bo moral skoz gledat z svoj hrbet ko bo hodil po stopnicah ali ko bo gledal cez okno se med spanjem ne bo mira
Cervantes Saavedra
20. 02. 2024 21.13
-2
za generaly: Zdaj si na kratko povzel sovjetsko humanitarno doktrino do lastnega ljudstva, ki jo izvajajo že dobro stoletje in več. Že mnogo pomembnih Rusov je zletelo skozi okno v vrhnjih nadstropij njihovih očitno slabo zgrajenih stolpnic. Mimogrede, kakšne že zločine sta storila Navalni in njegiv brat. Koruptivna ali morilca gotovo nista bila, saj to v Rusiji ni nezakonito dejanje. - Mračni ruski sistem ob takih zagovornikih kot si ti sploh ne rabi drugih sovražnikov.
junij66
20. 02. 2024 20.03
+5
Z vsemi drugimi problemi po svetu se ukvarjajo v naši vladi samo z našo državo se pa najmanj. Razen našega Robija. On dela še največ na svojem privat biznisu. Star solar nam elektriko prodaja,premier Golob pa nam ceno le te postavlja.
Cervantes Saavedra
20. 02. 2024 21.17
+3
za junij: Da niti ne omenjamo našo ubogo dušo Velikega (b)luzerja, ki je celo osebno šel v Ukrajino zapravljat dragocen čas, namesto, da bi se ukvarjal z našimi problemi. Podobno jer šel na obisk celo prijatelju Netanjahuju v Izrael. Take zapravljace časa imamo. Dober namig si nam dal, čestitam ti.
St. Gallen
20. 02. 2024 19.54
+3
da bi vsaj posadila 80 drevecs na Krasu. Na vsako leto podlage eno
Notranc
20. 02. 2024 19.52
+8
Nevem kje najdejo take oprane opice, da govorijo v imenu ljudstva...
Cervantes Saavedra
20. 02. 2024 21.22
+2
za notr: Ko pa dobro vemo, da je naše ljudstvo od vedno bila na strani agresorjev. Vsaj en del, kot med 2. svetovno vojno pri nas. To ostane za zmeraj zapisano v genih kvizlingov. Ki imajo raje govore kratko ostriženih oprancev z brkci. Ali vsaj pleškotov.
vicente
20. 02. 2024 19.48
+5
menda mu je rekla: " o vi rusi ste lumpi"
marker1
20. 02. 2024 19.46
+12
Zdaj vidite koliko je vredno naše članstvo v VS. Popolnoma nič. Pri glasovanju bo vedno dala veto ena od stalnih članic na resolucijo o Gazi. Na zadnjem glasovanje so dale veto ZDA. Zato naj se naša zunanja ministrica raje malo ohladi in naj deluje umirjeno in diplomatsko, da se ne osmeši preveč.
Cervantes Saavedra
20. 02. 2024 21.26
+1
za marker: In če pomisliva, da je pobudo za članstvo Slovenije v VS dala naša prejšnja naivna vlada. Kje je Velikemu pleškotu bila pamet, da se je tega spomnil, praviš. Kar s osmešenja tiče, pa je brez konkurence tvit Večnege vodje Trumpu s čestitko za njegovo volilno zmago. Kakšna sposobnost predvidevanja, a ne!? - Dobro si mu spustil s svojo trezno oceno ničelnega pomena Slovenije v VS. Saj si to mislil reči, a ne?
Mikcar
20. 02. 2024 19.40
+11
Kmalu bo poklicala veleposlanika Velike britanije in Zda v zvezi s pocasnim ubijanjem Assanga. In še stotin drugih zaprtih zaradi sovraznega govora v prid rusiji.
OvcjiPastir
20. 02. 2024 19.40
-9
Morilec Putler nima niti toliko časti, da izroči truplo družini za dostojen pogreb, ob katerem bi se lahko od njega poslovila. Upam, da zločinec dobi tisto, kar si zasluži.
Uporabnik1921539
20. 02. 2024 19.36
+13
ona v mojem imenu nima jaj govorit nikomur.Naj sede v kot in se sramuje
Cervantes Saavedra
20. 02. 2024 21.30
za upor: V imenu naših kvizlingov, ki so jim domobranci (plačani od okupatorjev) edina prava slovenska vojska, seveda ne govori. Se strinjamo s teboj v popolnosti.
duhccc
20. 02. 2024 19.29
+8
kr vsi vse vejo dokazov pa ni,,,,
Zmaga Moke
20. 02. 2024 19.31
+7
To je meni prav nedojemljivo, da slepi podporniki ne vprašajo, kako so to ugotovili. Naprimer S tok, pa tista raketa na kmetiji Poljakov pa tako naprej je bilo vse kao delo Rusov. Kaj se je izkazalo?
Cervantes Saavedra
20. 02. 2024 21.37
za Phil: Tudi meni se zdi nadvse čudno, da so Rusi sporočili smrt Navalnega. Le kako vedo, da je to res? Inj trdijo, da bodo truplo Navalnega izročili šele po dveh tednih. Kakšno truplo neki, a ne? Kdo pa pravi, da je mrtev! Genialno od tebe, ni kaj! Že dolgo na portalih ni bilo takih butcev, ki sami sebe smešijo, kot zdaj od nebogljenih putinofilov.
Jimi1
20. 02. 2024 19.26
-5
Bil je najverjetneje žrtev vbrizga kalijevega klorida ali drugega biološkega strupa. Čas ga bo ali odstranil ali pa prikril...
Zmaga Moke
20. 02. 2024 19.27
+1
Zmaga Moke
20. 02. 2024 19.28
+6
anatomija
20. 02. 2024 19.23
-4
Ura dela tika taka, ko Matilda na Putina čaka .
Zmaga Moke
20. 02. 2024 19.24
-5
Zmaga Moke
20. 02. 2024 19.32
+7
Cervantes Saavedra
20. 02. 2024 21.40
za Phil: Ja, kako pa si to izračunal, saj je vendar Biden 10 let starejši od Putina!? To si se nekje v izračunih zmotil.
Jimi1
20. 02. 2024 19.21
+11
Putina ob Tanjinih protestih najverjetneje boli...spolni organ. Tudi v Sloveniji je Tanja povsem zgubila na ugledu.
Zmaga Moke
20. 02. 2024 19.22
+8
Če se pa brati s Schwabom. Pa to brez podpore naroda...
Uporabnik1921539
20. 02. 2024 19.37
+9
prav nic ni izgubila na ugledu.Nikoli ga se imela ni.
Cervantes Saavedra
20. 02. 2024 21.43
+2
Tudi Hitlerja ni brigalo za kritike svojih agresij in zločinov. A je vseeno kar škodilo njegovemu dolgovečnemu življenju.
Zmaga Ukrajini......
20. 02. 2024 19.19
-5
Windischerjevo ulico v Ljubljani, kjer je moskovitsko veleposlaništvo, bi morali preimenovati v Ulico Alekseja Navalnega. To bi bil konkreten izkaz podpore Navalnemu in nedvoumno sporočilo moskoviji.
Zmaga Moke
20. 02. 2024 19.20
-1
Dj skenslej ta listek, napisali so ti kot šalo :D
OvcjiPastir
20. 02. 2024 19.23
-6
Jaz bi kar rdeči trg poimenoval po Navalnemu. Ko bo Putler padel, se bo morda tudi njegova palača tako imenovala.
Zmaga Ukrajini......
20. 02. 2024 19.26
-7
Res je,... ne bi bilo slabo. Zaenkrat bi bilo pa odlično, če bi se ulice vseh evropskih prestolnic, v katerih imajo sedeže moskovitska veleposlaništva ali konzulati, preimenovali v Ulice Alekseja Navalnega. Si predstavljaš? 😎
Zmaga Moke
20. 02. 2024 19.27
+9
Kot vidiš večino Slovenije briga za Navlakota manj kot lanski sneg :D
Zmaga Ukrajini......
20. 02. 2024 19.41
-5
hahahaha,... a se imaš ti slučajno za "večino Slovenije"?🤣🤣🤣 Fužine so samo balkanarska periferija,... ne se smešit.
Cervantes Saavedra
20. 02. 2024 21.46
za Phil: Ne večine, le tiste, ki navijajo za agresorje. Iste kot v 2. svetovni vojni v Jugoslaviji, od Vardara pa do Triglava.
slayer2
20. 02. 2024 19.14
+7
Ma odpel se Fajonka,dost te imamo!!!
Cervantes Saavedra
20. 02. 2024 19.26
-2
Seveda, ko pa obsoja agresivno diktatorsko državo. Kar bi jo vsi radi imeli tudi v svoji državi. Eni nestrpneži jo zato imajo dosti. Kdo pa bo še čakal na tak Eldorado.
Najpametnejši
20. 02. 2024 19.12
+11
Čudi me, da se ima naša vlada čas ukvarjati z zunanjimi zadevami. Jaz sem mislil, da delajo nova stanovanja in urejajo zdravstvo, da bomo bolniki lahko prišli do specialista v 30 dneh. Ampak še tega ne morejo urediti.
Cervantes Saavedra
20. 02. 2024 19.25
-7
za najpam: In sedanja vlada v pomanjkanju časa vsaj to obsoja od daleč. A prejšnji premier si je celo vzel čas in osebno odšel v Ukrajino. Kot upravičeno praviš, namesto da bi delali nova stanovanja in urejali zdravstvo. Dobro si jim zabrusil, potratnežem časa. - Seveda pa sva odločno proti tudi, da bi se kakšna država ukvarjala z zunanjimi zadevami, če bi denimo Italija spet napadla Slovenijo. Sem dobro zadel tvoje načelne misli, a ne?