Slovenija

Erjavec zavajal javnost?

Ljubljana, 11. 02. 2007 13.31 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 4 min

Skupina 39 poslancev ministru Erjavcu očita, da je pri postopku nabave oklepnikov zavajal javnost.

Minister Karl Erjavec je v odzivu na vložitev zahteve za izredno sejo dejal, da ne ve zakaj je izredna seja sploh potrebna
Minister Karl Erjavec je v odzivu na vložitev zahteve za izredno sejo dejal, da ne ve zakaj je izredna seja sploh potrebna FOTO: POP TV

Na zahtevo večine opozicijskih poslancev se bo državni zbor v četrtek sestal na izrednem zasedanju, na katerem bodo poslanke in poslanci razpravljali o domnevnem spornem poslu z oklepniki, ki jih obrambno ministrstvo kupuje od finske Patrie. Skupina 39 poslancev pristojnemu ministru Karlu Erjavcu očita, da je pri postopku nabave zavajal javnost. Izkazalo se je namreč, da država za 258 milijona evrov kupuje le 110 oklepnikov z vso predvidena konfiguracijo, in ne 135 kot je na začetku zagotavljal minister.

Minister Erjavec je na parlamentarnem odboru za obrambo lansko jesen članom odbora zagotovil, da bo nakup 135 oklepnikov Slovenijo stal 63 milijard tolarjev oz. 258,5 milijona evrov. Pozneje pa se je izkazalo, da bo ostalo za to ceno 25 vozil neopremljenih.

Predlagali bodo tri sklepe

Skupina opozicijskih poslancev s prvopodpisanim Anton Anderličem (LDS) bo na izredni seji državnemu zboru predlagala v sprejem tri sklepe. DZ naj bi opozoril vlado, da je Erjavec ravnal nesprejemljivo ter da je nedvomno zavajal državni zbor in javnost glede cene. Poslanke in poslanci naj bi tudi ugotovili, da je sklenjena pogodba škodljiva, zato naj bi zahteval vse možne ukrepe za popravo nastale škode.

Erjavec je zagotovil, da bo nakup 135 oklepnikov Slovenijo stal 63 milijard tolarjev oz. 258,5 milijona evrov.
Erjavec je zagotovil, da bo nakup 135 oklepnikov Slovenijo stal 63 milijard tolarjev oz. 258,5 milijona evrov. FOTO: POP TV


Minister Erjavec je v odzivu na vložitev zahteve za izredno sejo dejal, da ne ve zakaj je izredna seja sploh potrebna, saj je bila pogodba sklenjena zakonito. Ob tem je napovedal, da bo na seji dal primere, kako transparentno se je včasih vodila nabava opreme za obrambo.

'Pogodba ni škodljiva'

Tudi vlada in največja vladna stranka SDS sta prepričani, da so kritike opozicije glede sklenitve pogodbe o nakupu oklepnikov povsem neutemeljene in zavajajoče. Vlada je prav tako prepričana, da pogodba ni škodljiva. Glede 25 vozil z osnovno opremo, ki so predmet spora, pa so v SDS opozorili, da je to povezano s cilji, ki so bili v okviru zveze NATO spremenjeni v tem času. Slovenska vojska je morala po njihovih besedah s spremenjenimi cilji zveze spremeniti tudi sestavo posameznih konfiguracij.

Zaenkrat sicer še ni jasno, ali bo katera od vladnih strank ali koalicija kot celota predlagala svoje sklepe. Največje tri koalicijske poslanske skupine imajo namreč sestanek na temo izredne seje v torek, medtem ko bodo poslanci DeSUS o tem spregovorili v četrtek pred sejo.

Še pred sejo se bo v torek sestal odbor DZ za obrambo, ki bo razpravljal o treh sklepih, ki jih je za izredno sejo pripravila skupina opozicijskih poslancev.

Ob tem velja omeniti, da sta poslanca Aurelio Juri (SD) in Anderlič (LDS) ob vložitvi zahteve za izredno sejo na vprašanje o morebitni interpelaciji zoper ministra pojasnila, da želijo najprej priti do podatkov o spornem nakupu. Po zaključku razprave v državnem zboru po Anderličevem mnenju ne bo več potrebe po interpelaciji, saj je Erjavec napovedal, da bo sam odstopil v primeru, če se ponudba finske Patrie ne bi izkazala za ustreznejšo.

Sage še ni konec

Okoli nakupa oklepnikov se je že od vsega začetka dvigal prah
Okoli nakupa oklepnikov se je že od vsega začetka dvigal prah FOTO: POP TV


Okoli nakupa oklepnikov se je že od vsega začetka dvigal prah. Po tem, ko je bila lani junija na razpisu izbrana finska Patria preko podjetja Rotis, je družba Sistemska tehnika, ki se je na razpisu potegovala z vozilom krpan, na obrambno ministrstvo vložila zahtevek za obrazložitev obvestila o oddaji naročila in predlog za zadržanje odločitve o izboru ponudnika.

Zaposleni v Sistemski tehniki so pred ministrstvom celo pripravili protestni shod. Erjavec je takrat ocenil, da vodstvo Sistemske tehnike vztrajno zavaja ljudi v zvezi z razpisom. Erjavec je pojasnil, da v tem primeru tekmujeta dve slovenski podjetji, Sistemska tehnika in Rotis. Večinska lastnika obeh podjetij pa prihajata iz tujine in ponujata tuj izdelek, pri čemer je Rotis ponudil bistveno večji delež domače proizvodnje.

Sistemska tehnika je kljub obrazložitvam vlade vztrajala. Na ljubljansko sodišče je vložila tožbo zoper državo in podjetje Rotis, hkrati pa je julija zaradi domnevnih postopkovnih nepravilnosti in nepravilnosti pri tehničnem ocenjevanju vozil zahtevala tudi revizijo postopka izbire. Vendar revizija postopka v primeru naročila zaupne narave ni mogoča.

Do sedaj se je poleg matičnega odbora z nakupom oklepnikov ukvarjala tudi komisija DZ za nadzor proračuna in drugih javnih financ. Ta je oktobra kljub pomislekom opozicije sklenila, da je bil razpis izveden v skladu s predpisi in da je bil ponudnik Rotis boljši od konkurence.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.

SORODNI ČLANKI

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

KOMENTARJI (30)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Bohem
12. 02. 2007 18.12
hvala lepa janez105, samo potrditev, da je g. Rjavec zavajal javnost, sem rabil - saj je v napisanem članku to tudi postavljeno pod vprašaj :) @kosir_maks: mogoče pa g. Rjavec ni lagal in zavajal javnosti in je čisto možno, da je nakup oklepnikov v skladu s prvo pogodbo. Z drugo bo opremil oklepnike, s tretjo..... :P pri kateri pogodbi se konča in zakaj ni povedal koliko zakonitih pogodb bo potrebno še skleniti? Ne pa da pred nakupom trdi, da bo šlo natanko 63 miljarde SIT in niti tolarja več (kar se je na žalost izkazalo drugače). Tako res ni težko poslovati in negospodarsko zapravljati davkoplačevalski denar. LP
Bohem
12. 02. 2007 18.12
hvala lepa janez105, samo potrditev, da je g. Rjavec zavajal javnost, sem rabil - saj je v napisanem članku to tudi postavljeno pod vprašaj :) @kosir_maks: mogoče pa g. Rjavec ni lagal in zavajal javnosti in je čisto možno, da je nakup oklepnikov v skladu s prvo pogodbo. Z drugo bo opremil oklepnike, s tretjo..... :P pri kateri pogodbi se konča in zakaj ni povedal koliko zakonitih pogodb bo potrebno še skleniti? Ne pa da pred nakupom trdi, da bo šlo natanko 63 miljarde SIT in niti tolarja več (kar se je na žalost izkazalo drugače). Tako res ni težko poslovati in negospodarsko zapravljati davkoplačevalski denar. LP
mbbirdy@gmail.com
12. 02. 2007 18.07
Tale Erjavec bi moral iti v zapor in to za 20 let, pa eno ogledalo bi mu dal, da bi lahko gledal svoj obraz in si lagal, da bo kmalu zunaj, tako kot laže nam iz medijev. Kdor laže, vedno upira oči navzdol in pri njemu je to ves čas. Kar poglejte njegove nastope. Če je tako nujno, da kupujemo oklepnike, zakaj jih dobimo šele čez veliko let ... Namesto, da bi država kupila za vsakega šolarja po en prenosnik in zastonj dostop do interneta, s katerima bi lahko mladina prihajala do znanja in informacij, bo Erjavec zapravil pravo premoženje za kup pločevine, ki se bo samo kvarila in vsak nov oklepnik po določenem času, ki bo prišel - bo prav dobrodošel za rezervne dele starejšega oklepnika. Pa a je še kdo tu, ki misli s trezno glavo. Po odstotku prebivalcev je Slovenija 2. na svetu, katerih vojaki sodelujejo na tujih ozemljih - naša mala državica je takoj za ZDA. Ja. Res je in to žalostno.
albertinum@excite.com
12. 02. 2007 17.52
it.sucks2, zdaj si nam končno odprl oči. nato pomeni tudi razmetavanje 2 odstotkov bdp in za to smo se odločili! dobro, da se za to niso odločili npr. v nemčiji, ki so prav tako v natu, pa namenjajo 1,5 odstotka (kakor tudi še polovica evropskih držav). očitno se v drugih državah pri istih odločitvah znajo odločati bolj varčno, pri nas pa je veliki vodja obramboslovec, raja pa naseda bedarijam, pa smo na dveh odstotkih. kar se tiče informiranosti o referendumih, je potrebno povedati, da za velikega vodjo JJ referendumi ne veljajo. izglasovali smo, da so v nedeljo trgovine zaprte (sam sem bil sicer proti), za zaprtje je bil tudi JJ in Rode, pa so trgovine kar odprte. toliko o referendumih in spoštovanju ljudske volje in lastnih besed, ki jih izvaja JJ.
janezgorenc@email.si
12. 02. 2007 15.19
Opazka na rosomohov prispevek - ne gre za to, da plačujemo za vojsko, ker smo v Natu, pač pa zato, ker vojsko potrebujemo, hočemo tako ali ne. Rosomoh, sicer se strinjam z vašimi ugotovitvami. Razumem, če je kdo pacifist, potem je seveda proti vojski. Spoštujem tako načelo, toda potem naj napiše, da je pacifist. Potem lahko kritizira nabavo sleherne puške. Če pa ni pacifist, potem pa naj ne sitnari. Oklepnike bomo rabili, brez dvoma. Imamo nerešeno mejno vprašanje s Hrvati, vprašanje, kaj bodo v prihodnosti delali Italijani ali politiki Haiderjevega kova. Seveda to ne pomeni, da bomo kar poslali oklepnike na mejo. Toda v politiki se ne da kaj dosti doseči brez argumenta moči. Spomnite se, enkrat so Hrvatje k nam poslali topovnjačo. Kaj smo lahko naredili mi drugega kot pisali diplomatske note? Nekoč so nekaj podobnega poskušali na Donavi na njihovi meji s Srbijo, pa so jih slednji hitro podučili, da naj se ne igrajo. Potem so seveda Hrvatje pisali diplomatske note in niso več poskušali z izsiljevanjem. Takšna je žal realnost. Spomnite se, koliko je za vojsko dajala Juga, pa je bila neuvrščena. No, toliko za zdaj. Lep pozdrav, Janez
neti
12. 02. 2007 13.40
janez105, nisem tako napisala, bilo je v kontekstu zakaj nisem krščena, če pa so moji starši živeli takrat v ZDA pa to nima nobene zveze z drogo in alkoholom, prosim lepo!
janez105@gmail.com
12. 02. 2007 13.03
hinko, tega nisem ugotovil jaz, ampak zgodovina. Ta se namreč ponavlja, če še ne veš. Poanta pa ni v "močni armadi", temveč v osnovnih vojaških potrebščinah. In to kmečke grablje in vile niso, a veš. Če pa so oklepniki preplačani oz. se je erjavec lagal, pa naj določi komisija. Če je tako, me njegov odstop ne bo prav nič motil. Realist, kateri politik pa ne zavaja javnosti? ;-)
hinko.murovec@siol.net
12. 02. 2007 12.53
Hinko MUROVEC, Ker je g. " Janez105"nesporno ugotovil , da vojna tukaj bo me samo še zanima ali bodo z njo pohiteli, da bi laže upravičili višjo ceno , ali bodo še malo počakali in bo letošnja solata še zrasla.Me pa tako prognoziranje malo spominja na " hitlerjevo potrebo po vojni" , ki jo je kar sam zakuhal, da je le bila. No to niti ni najboljši recept se rado prismodi, je pa preiskušen. Vsekakor je bistvo " močna armada " , ki bo strah za vsakogar. Hinko MUROVEC
kosir_maks
12. 02. 2007 12.34
Vsa konfiguracija je tista, ki so jo naročili in je zapisana v Pogodbi. Za okoli 20 oklepnikov pa bo narejena še ena pogodba. Ne bomo se kregal za par mikljonov evrov. Kahel je zakon !!
kosir_maks
12. 02. 2007 12.28
Kahel je čist prav povedu. Taka je cena za 135 oklepnikov z vso konfiguracijo IZ POGODBE. Kaj točno je bilo v pogodbi pa je sedaj jasno. Vsa konfiguracija še ne pomeni, da je to vse kar je možno gor montirat. Važno je ,da ne manjka oprema, ki je v pogodbi.
Bohem
12. 02. 2007 12.01
Saj ne gre za leve, desne, sprednje, zadnje, rdeče, bele,.....temveč ali je Rjavec javno vsem državljanom trdil in zagotovil, kakšna naj bi bila cena za nakup 135 polno opreljenih oklepnikov, se pravi 258,5 mio EUR, toda ta se je na koncu izkazala dosti višja. V zagovor pa govori, da je pogodba sklenjena zakonito - kaj ima to veze, če je cena višja kot je zagotavljal? No, vsaj "dražjo" pogodbo je sestavil v skladu z zakonom :) Ali to, dejansko ni zavajanje javnosti?!? Lp
janez105@gmail.com
12. 02. 2007 11.59
Morda bi lahko na tej strani kdaj pogledali še pod "svet", da vidite s koliko vojnimi polji smo obdani! Nisem za vojno, niti za vojsko ne, ampak mislim da zmožnost braniti se dobiva vsak dan večjo pomembnost. In dva ušiva odstotka ni tako veliko. V bistvu ni nič! Če hočemo varčevati, lahko to počnemo tudi na drugih področjih, varnost je pa le varnost! Lahko pride, da bomo oklepnike krvavo potrebovali pri nas DOMA, ne samo na Kosovu ali pa v Afganistanu, kar radi očitate. In vojna na našem ozemlju bo, ne delajte si utvar, samo vprašanje časa je, kdaj...
it.sucks2@yahoo.com
12. 02. 2007 11.31
hehe albertinum ... "Kakšne globoke ugotovitve! Od tu najprej pa gre za močvaro laži. Vstop v NATO še ne pomeni avtomatičnega razmetavanja denarja za vojsko - za to se nismo NIKOLI odločili, pač pa se je za to odločil kar veliki vodja Janez Janša sam! " drugič ko greš na referendum ... sicer ga za nato ne bo več ;) se prej pozanimaj ... kaj vse to za sabo povleče ... torej v tem primeru je bilo če vstopimo v nato!!! ja "članarino" moramo plačevati po domače ... in tudi razmetati nekaj denarja!! to smo izglasovali... tako da če si ti neinformiran in na referendumu glasuješ pač ne da bi vedel kaj to pomeni ... si kriv sam in ne JANEZ;))
rosomoh@email.si
12. 02. 2007 09.32
Članstvo v vsaki asociaciji nekaj stane in tako je tudi v tem primeru s tem,da gre za sodobno oborožitev slo vojske.Nergači tipa šlosar Anderlič in konfuzni Potrč pa bodo vedno našli svojo kost. .Mene bolj zabavajo novinarji in uredniki teh poročil na POP. Eklatanten primer je v tem naslovu,ki populaciji,ki gleda in bere POP vnaprej pove,da je Erjavec zavajal javnost (večini površnih vprašaj ne pomeni nič,pomenijo samo besede).Zakaj ne postavite naslova ALI je...itd.V tem se vidi vaše potuhnjeno podtikanje.
albertinum@excite.com
12. 02. 2007 09.18
No, lepo, da se strinjamo, da smo vstopili v NATO. Tudi o tem se strinjamo, da smo vstop izglasovali na referendumu. Kakšne globoke ugotovitve! Od tu najprej pa gre za močvaro laži. Vstop v NATO še ne pomeni avtomatičnega razmetavanja denarja za vojsko - za to se nismo NIKOLI odločili, pač pa se je za to odločil kar veliki vodja Janez Janša sam! Laži kot so 2 odstotka za vojsko so zgolj klečeplazenje pred Američani (JJ jim dolguje za pomoč pri volilni kampanji) in nimajo nobene podlage v za Slovenijo zavezujočih dokumentih!
janezgorenc@email.si
11. 02. 2007 21.41
Vsaka država otrebuje vojsko, čim bolj sodobno oboroženo in usposobljeno, tem bolje. Hvala Bogu, da jo posodabljamo. Kateri politiki so bili za Nato? Če se spomnite, sta v odboru za Nato sedela tako Janša kot Kacin, na koncu pa je Nato podprl tudi Kučan, kar je bilo po razlagi nekaterih analitikov razlog, da se je narod odločil podpreti vstop. Sam temu ne verjamem, toda toliko o tem, kdo nas je v Nato "spravil". Vstopili smo sami in hvala Bogu, da je tako.
janez105@gmail.com
11. 02. 2007 20.27
neti, ti otrok alkohola, seksa in droge, kot si sama nekoč dejala...če bi imela količkaj pojma o politiki, bi vedela, da smo šli v NATO v času prejšnje (LDS) vlade. Podprlo pa ga je še ljudstvo RS. Vsakršen daljši komentar je nepotreben...
neti
11. 02. 2007 19.46
janez, ne bodi nesramen, če ti kdo na repek stopi, pa ti napiši kateri politik je bil glavni promotor vstopa v članstvo NATA oz. da nam brez ni mogoče živeti!
janez105@gmail.com
11. 02. 2007 19.38
malasutra, ne laži se že spet, ker si že tako preveč podoben ostržku.
malasutra@gmail.com
11. 02. 2007 19.29
ja, desni so nas spravili v to natovsko sranje.