Slovenija

Slovenija bo hrvaško pristopno pogodbo z EU ratificirala šele, ko bo rešeno vprašanje LB

Dubrovnik, 07. 07. 2012 07.37 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 3 min

Zunanji minister Erjavec se je srečal s hrvaško kolegico Pusićevo. Tema pogovorov je bilo zbližanje stališč glede nekdanje Ljubljanske banke. Državi naj bi zdaj imenovali strokovnjaka, ki naj bi vladama predlagala rešitev.

Če se Hrvaška ne bo držala zavez, bi lahko Slovenija blokirala njen vstop v EU.
Če se Hrvaška ne bo držala zavez, bi lahko Slovenija blokirala njen vstop v EU. FOTO: Miro Majcen

Zunanja ministra Slovenije in Hrvaške Karl Erjavec in Vesna Pusić sta se danes v Dubrovniku dogovorila, da bo vsaka država imenovala po enega strokovnjaka, ki bo natančno preučil spor o Ljubljanski banki (LB) in vladama predlagal rešitev. Ob tem pa sta tako Erjavec kot Pusićeva dejala, da morata njun dogovor potrditi še vladi.

"Za današnji dogovor moram dobiti še mandat slovenske vlade, da bi postavili eksperta, ki bo sodeloval pri razrešitvi spora," je novinarjem dejal Erjavec po srečanju s hrvaško kolegico, ki je potekalo ob robu Croatia Summita v Dubrovniku.

Pusićeva je prav tako dejala, da mora tudi ona na hrvaški vladi dobiti mandat za današnji dogovor. Obenem je poudarila, da je spor o dolgu deviznim varčevalcem nekdanje LB edino odprto vprašanje med državama.

Pusićeva je tudi ponovila je, da je spor treba urejati neodvisno od postopka slovenske ratifikacije hrvaške pristopne pogodbe z EU.

Slovenija bo začela postopek ratifikacije, potem ko bosta omenjena strokovnjaka predlagala rešitev za dogovorno urejanje spora o LB in ko bo jasno, kako se bo spor uredil, pa je pojasnil Erjavec. Po prihodu v Dubrovnik v petek je sicer večkrat dejal, da Slovenija vztraja pri rešitvi spora v okviru sukcesije ter da se bo Hrvaška morala držati svojih zavez.

Erjavec je v petek še izjavil, da Hrvaška ne more po eni strani urejati vprašanje LB v okviru sukcesije, po drugi pa na sodiščih. To je mogoče razumeti tako, da se bo postopek ratifikacije hrvaške pogodbe v državnem zboru začel le v primeru, če bodo umaknjene tožbe proti slovenskim bankam.

Slovenska stran ocenjuje, da pomeni današnji dogovor pomemben premik v stališčih hrvaške vlade, potem ko je hrvaški premier Zoran Milanović v ponedeljek v pogovoru z državljani na spletnem družbenem omrežju Twitter izjavil, da Hrvaška nima nobenih aktivnih obveznosti do Slovenije, ko gre za reševanje spora o LB.

"Ignoriranje problema ni v prid državi"

Potiskanje glave v pesek in ignoriranje tega problema, kar počnejo hrvaški politiki, ni v prid državi, pa je v časniku Novi List zapisal novinar Denis Romac. Meni, da bi morala tako Pusićeva kot premier Zoran Milanović upoštevati lekcijo, ki jo je Hrvaška dobila iz slovenske blokade pogajanj zaradi Piranskega zaliva. Takrat je uradni Zagreb ignoriral problem in menil, da pogajanja za vstop v EU nimajo nikakršne povezave z obmejnim sporom, nato pa je spoznal, da vendarle hrvaška pot v EU vodi samo čez Ljubljano, je še pisal Romac in poudaril, da Slovenija tudi tokrat, ko gre za vprašanje Ljubljanske banke, ne bo popustila.

Erjavec v Dubrovniku o slovenskih prizadevanjih za stabilizacijo regije

Erjavec se je sicer danes na mednarodni konferenci Croatia Summit 2012 v Dubrovniku udeležil razprave o političnih in varnostnih izzivih pri gradnji države v postkonfliktnih družbah. V razpravi je izpostavil prizadevanja Slovenije za premagovanje posledic spopadov v regiji.

Posebej je izpostavil ITF Ustanovo za krepitev človekove varnosti kot primer pomembne postkonfliktne dejavnosti, ki zagotavlja varno okolje. Kot je poudaril, ITF že deset let uspešno izvaja svoje dejavnosti v sodelovanju z mednarodnimi donatorji in lokalnimi oblastmi v BiH, na Hrvaškem in na Kosovu ter tudi v Albaniji.

Nastop je sklenil z besedami, da se spopadi končujejo s spravo in odpuščanjem. "Sicer pa ne moremo zahtevati sprave in odpuščanj, preden niso sproženi postopki na sodiščih proti tistim, ki so odgovorni za vojne zločine in nasilje," je dejal Erjavec.

Preberite tudi: Na konferenci sta veliko medijske pozornosti požela nekdanji srbski predsednik Tadić in kosovski premier Thaci.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • praznicna
  • razvlazilec
  • kosilnica
  • orodje bosch
  • vrtna hisa
  • agregat
  • vegira
  • kovinski regal
  • ceplinik
  • radiator
  • lestev
  • cistilec
  • plastici regal
  • delovna miza
  • kovinska omara
  • kovcek

KOMENTARJI (76)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

calmato
23. 07. 2012 07.28
Erjavec lahko klobasa kar hoce,a na koncu bodo piko na i izrekli Amerikanci,kot v primeru pristopa Hrvaske k Natu!Vse skupaj pa je to po narocilu Janse,ker je on ucenjeval Pahorja z pristopom Hrvaske k Natu,da racunsko sodisce ne bi dalje brskalo po papirjih in dokazalo kam je zginilo toloko denarja katerega je njegova vlada lazno prikazovala.Erjavec pa je niko i nista.On bi prodal celo svojo druzino,samo da bi mu slo dobro! To se bo vse odrazilo na naslednjih volitvah,ker njega in stranke Desus ne bo vec v parlamentu.
HooplaToopla
09. 07. 2012 15.09
-1
Če prav razumem, je slovenska banka okradla hrvaške varčevalce, sedaj pa to Slovenija uporablja kot orodje pritiska na Hrvaško. ??????????????
dalmatic
08. 07. 2012 15.49
+0
Europen LEFT ne sanjaj zagorac smešni.slovenščina je dost bol podobna slovaščini kot književni hrvaščini,gre zato da se hrvati,bosanci,srbi razumejo 100 procentno,z slovenci zelo mal,razn ZAGORCEV.STAROSPSKI JEZIK(KI SO GA V SRBIJI GOVORIL ŠE PRED 100 LETI JE BIL ZLO PODOBN BOLGARŠČINI-MAKEDONŠČINI pa z sodobno srpščino nima praktično dosti skupnega,današnji srpski jezik je povečini nastal iz hrvaškega jezika.zagorski jezik in zagorci pa so posebna zgodba,niti po mentaliteti,izgledu,pravzaprav po ničemer niso podobni ostalim hrvatom in tud slavonci,dalmatinci,ličani,hercegovci pravjo za zagorce da niso pravi hrvati.nevem pa kje si dobil podatek,da ima slavonija kaj zveze z slovenijo.v bosni pred prihodom turkov,pravoslavcev(srbov) praktično nikjer ni bilo,niti v slavoniji.komaj po prihodu turkov so katoliki množično sprejemal pravoslavlje iz razloga,ker so turki bli dost prizanesljivejši do pravoslavcev.pred turki je bosna bla katoliška(v manjši meri je bla prisotna bosanska cerkev) in tudi vsi bosanski kralji so bli katoliki(hrvati) z hrvaškimi imeni in priiki.srbov pred turki ni bilo ne v bosni ne na hrvaškem. slovenci pa ste po zgledu,mentaliteti dost bol podobni germanom,kot pa hrvatom(razn zagorcev),ki so dost temnejši od vas.
matej962
08. 07. 2012 15.33
+0
Res ne vem komu je v prid, da postajamo država lopovov in izsiljevalcev?
Irena Zvonka
08. 07. 2012 10.34
-2
vsekakor se strinjam da je potrebno ljudem ,ki so izgubili svoj denar v lb denar tako ali drugače vrniti.in to čimprej.ne strinjam pa se glede izbrisanih.upam da bodo obravnavali vsakega posebej.tistim,ki so bili v resnici oškodovani naj izplačajo odškodnine in to precej večje od 20.000 eurov.tistim ,ki pa jim bodo dokazali da so takrat delovali proti državi pa naj izženejo iz države.
WikiX
08. 07. 2012 14.44
-5
Nacionalna banka je dolžna vsem Slovenskim državljanom, pa ne kot banka temveč posamezne osebe, ki so so upravljale s tem kapitalom, med ostalimi tudi izbrisanim. Republika Slovenija je dolžna izplačati odškidnine in odslužiti pravično prisojno kazen za democidni izbris na deset tisočih državljanov, katerih greh ni bil nikoli izdaja Slovenije ali karkoli takšnega, kar so jih obtoževali fašisti, denar jsmo dolžni preostali državljani, ki smo se s premoženjem, delom in življenji izbrisanih posredno okoriščali, čeprav tega nismo vedeli, vendar bodo tudi ta preprosta dejstva prišla na dan. Takrat bo imela Slovenija realno priliko, za izbris in izgon fašistov, odgovorni za krajo nacionalnega premoženja in democid, pri čemer Evropska sodišča pravično obsojenih in kaznovanih fašistov zagotovo ne bodo branila, kot so izbrisane, tako da tudi izgon gnilih Slovencev še pride na vrsto.
Tonček Balonček
08. 07. 2012 15.10
+1
Erkavec in JAnša ne bosta klonila perd Hrvati, tako ej ravnala prejšnja vlada! APr mlijard odškodnine ni problem, "jest čemo travu", mi smo suverena in svobodna država slovenskega naroda. Bravo Erjavec, poštenjak, prvi za Janšo!
WikiX
08. 07. 2012 15.53
-4
Erjavec je najlepše darilo, kar smo ga dobili iz Belgije, janša je genij, ker nam je znal po celem svetu poiskati takšne biserje, pravi svetovljan!
Tonček Balonček
08. 07. 2012 15.56
-2
Trojček Peterle-JAnša-Bavčar nam je 20 let nazaj, po zlomu komuniozma, zdaj dopstavil milijardne poračune za svoje inovacije na področjih izbrisanih, ljubljasnkoih bank in razprodaje komunističnega gospodarstva! Ali jih bomo obesili za noga ali nas bodo še kar naprej vodili v svetlo bodočnost, (sopomenka za "za nos").
liskub
08. 07. 2012 19.11
+1
Imel sem devizno bančno knjižico na kateri je lepo pisalo ZA DEVIZNE VLOGE JAMČI FEDERACIJA,to je bilo po vsej bivši državi.Če pa federacije ni več pa ne more sedaj biti kriva samo ljubljanska banka.
wsharky
08. 07. 2012 10.13
+2
... Karel ti si klovn ... NLB pa naj nocno vrne prihranke tako hrvatom kot bosnjakom ... NLB najvecja lopovscina v zgodovini Slovenije ...
b77
08. 07. 2012 11.04
-1
kako ste nekateri zabiti!!!!! Prihranki lb so bili porabljeni v bosni in hrvaški, naša podjetja v tistem času so tam zgubila miljarde ki niso bile nikoli plačane, vi ba bi jim še denar ponovno dali iz svojega žepa! SLOVENCELNI PAĆ
tron3
08. 07. 2012 11.22
+0
Me zanima kako boš potem pisal, ko bodo komintentom slovenskim NLB-ja dvig denarja omejili itd, se že bliža ta dogodek!!
Tonček Balonček
08. 07. 2012 15.52
+1
odpisan2x
08. 07. 2012 09.47
+4
kaj imamo slovenci -nesposobne pravnike,nesposobne ekonomiste ,politike,birokrate,imamo pa super sposobne tehnike ki uspejo povsod po svetu samo doma ne,
sloSS
08. 07. 2012 02.09
+16
Mi smo med top lopovskimi državami...! še balkanci zaperajo svoje barabe... pr ns se pa šetajo in delajo norca...
MICLA
08. 07. 2012 09.22
+5
saj se lahko delajo norca iz nas ko imamo teke bedake na vrhu.
SimonaHamer
08. 07. 2012 00.55
-4
Pogovori Marsikaj sva govorila Največ o življenju ki mine kot zgodnji septembrski sadeži Pogovarjala sva se in praznila kozarce Mislil sem na druge stvari Na to kako dišiš kadar s tvoje kože zginejo prav si parfumi in deodoranti Mislil sem kakšno barvo imaš od znotraj in če se razpočiš ko ti prihajajočih Mislil sem kako bo ko se boš vsak dan zbujala ob meni In se nisi Vinko Möderndorfer
tron3
07. 07. 2012 22.01
-1
Kakšno neplodno pisanje in govorenje, do takrat ko bo Hrvaška vstopila v EU, bo EU že razpadla, kaj res ne vidijo da že poka po vseh šivih
Igor Hari 1
07. 07. 2012 22.35
-2
raje jim naj vrnejo denar ...banda slovenska ........
grikos
08. 07. 2012 07.39
+4
zakaj le naj hrvati vrnejo najprej nam ves denar pa bo dolg takoj odplačan
srebrnibreg
08. 07. 2012 17.56
+3
Dejansko so Hrvati dožni LB-ju ne obratno. Najprej naj kreditojemalci povrnejo kredite saj jih je za dvojni znesek od varčevalcev. Torej banda hrvaška.
botjabotja
08. 07. 2012 20.29
+2
Porito_Bahorini
07. 07. 2012 21.58
+3
V EU Hrvaške in Hrvatov NE POTREBUJEMO!
SLOVENISTAN
07. 07. 2012 20.19
+3
nočejo vrnit nakradenega denarja !!? Čisto po slovensko !
srebrnibreg
07. 07. 2012 20.20
+9
Res ne vem zakaj Hrvati nočejo vrniti denar.
SLOVENISTAN
07. 07. 2012 20.21
-2
srebrnibreg
07. 07. 2012 20.39
+7
Seveda. Saj pa oni imajo dvojno vsoto kot kreditojemalci.
srebrnibreg
07. 07. 2012 19.49
+15
Dvakrat več denarja imajo njihovi kreditojemalci na hrvaškem kot je nlb dolžna varčevalcem. Torej denar imajo doma in naj si ga vzamejo.
SLOVENISTAN
07. 07. 2012 20.26
-8
hahahahaaaahaaa ....... ˝slovenska˝ teorija zarote !! Še boljša bi bila objava,da sploh ni dolžna NLB,ampak, eni strici iz ozadja !! SLOVENCI hahaaahahaaaa
srebrnibreg
07. 07. 2012 20.53
+8
un.capitano
08. 07. 2012 08.17
-2
srebrnibreg" mal si bolan in si zatiskaš oči pred resnico oz. drugače povedano verjameš tisto kar hočeš in ne tisto,kar je res
srebrnibreg
08. 07. 2012 17.58
+2
Pa povej kaj je res. Tako kažejo podatki banke in jaz jim verjamem
bljak janša
07. 07. 2012 19.35
+6
kakšni strokovnajki neki spet metanje denarja. rečeno je blo sukcesija in naj to ostane tak al pa hrvaška adijo eu. pa kako da ni nič odprtega. kaj pa firme ki so nam jih pokradli. on firme ki so dolžne LB denar. tu se naj poravnajo pa je.
yarrick
07. 07. 2012 18.58
-6
sedaj bi puščali odločitve strokovnjakom, a v preteklosti jebilaPOLITIKA tista, ki je izdala ukaze o zaplembi hrvaškega denarja..Pa naj se sedaj še POLITIKA ukvarja s tem...Se mi zdi da korlu manjka diplomatskih izkušenj,da bi lahko nastopal v takih primerih.
srebrnibreg
07. 07. 2012 19.11
+6
wizeman
07. 07. 2012 23.32
+7
Kolikor vem je hrvaška juha ta, da naj podjetja, ki so se zadolžila pri LB Hrvaška ne vrnejo dolga. Tako se je začela nelikvidnost....
lnterReflections
07. 07. 2012 17.11
-10
Kaka je razlika med ZKS-jem in SLS-jem. SLS se je najprej klečeplazil Avstrijcem, kasneje Srbom. ZKS se je najprej uprl Avstrijcem, kasneje Srbom. Kučan in Majer sta namreč bila oba člana ZKS-ja, iz česar lahko zaključimo da so Slovenijo leta 1991 osamosvojili komunisti:).
gregor153
09. 07. 2012 00.18
+2
Ojoj. Nekdo hoče spremeniti zgodovino. Ljudeje smo bežali pred komunizmom, nekaterim našim politikom je bilo pa samo do oblasti in denarja. Vemo katerim, saj ni tako dolgo in nam spomin še služi.
Buena Vita
07. 07. 2012 15.27
-11
končno pametne besede
fafajonka
07. 07. 2012 18.19
-1
Ejga, Korl, a strokovnake bi predlagu, ker muholovc se je pa do zdej pogaju?
lnterReflections
07. 07. 2012 13.20
-24
Na plan prihajajo informacije, da za spor med Slovenijo in Hrvaško stojijo srbske tajne službe! Razlogi: 1. Če se Slovenija in Hrvaška združita, postaneta močni in se tako s skupnimi močmi borita proti Srbiji in njenemu prebivalstvu na Hrvaškem in BIH (nekaj malega tudi v Sloveniji - 40.000 prebivalcev) 2. Če Hrvaška pride v EU pred Srbijo, jo lahko blokira, zato uporabljajo Slovenijo za to, da blokira vstop Hrvaške v EU Škoda, ker slovenske in hrvaške ovce tega ne vidijo!
WikiX
07. 07. 2012 14.11
+4
Prej bi rekel, da za mednarodno zaroto stojijo Slovenski in Hrvaški izdajalci, iz prej skupne tajne milice, sicer bi še vedno živeli v Jugoslovanski federaciji.
vetlan
07. 07. 2012 13.18
+23
Slovenija bo blokirala vstop Hrvaške v EU? hehe Evropa ne bo dovolila, ker tega ne želi. Karli naj sanja. Sicer hrvaški narod tega vstopa tudi ne želi, želijo samo politiki.
lnterReflections
07. 07. 2012 13.22
-3
Ne bo dovolil že zato, ker je to v interesu Srbije, Nemci in Srbi se pa žive ne morejo videti! Bo že teta Angela poskrbela, da do blokade ne pride! Za teto Angelo je Hrvaška bolj zanimiva kot Slovenija, saj ji bolje koristi v boju proti Srbom.
lnterReflections
07. 07. 2012 13.08
-1
Slovenci in Hrvati smo bili od nekdaj prijatelji. V času Avstro-Ogrske sta se borile proti Avstrijcem in Madžarom. V času Jugoslavije sta s borili proti centralizaciji Jugoslavije in ustvarjanju Velike Srbije. Jezik je podoben (Zagorski Hrvati uporabljajo kajkavsko narečje "kaj je", nekateri celo menijo, da so Zagorci in Slovenci isti narod, le razbit med 2 države (Slovenci in Slavonci so isti narod)) Vera je ista, rimskokatoliška. Skupaj so ustanovili Državo SHS. Sedaj mi ni jasno, zakaj smo od leta 1991 taki ne-prijatelji, prej pa smo bili 200 let prijatelji!?
mk13
07. 07. 2012 14.06
-2
iz ke ta mudel zgodovino spet pobera?!?! ameriška ni možno hrvaška.... ke si vidu da so se hrvati proti A.O. borili in slovenci če so pa v 1sv vojni šli v vojno proti Srbiji in izgubili 3 bitke dokler niso brate svabe poklicali na pomoč.... nevem saj mene so tko učili zgodovino!!!!
WikiX
07. 07. 2012 14.33
-3
V času Astroogarske, so se Slovenski in Hvaški izdajalci borili v vojski avstoogarske, za Avstroogarsko, torej za Avstrijce in Madžare oziroma potem fašiste. Velika Srbija je obstajala v 13.stoletju, preden so jo razdejali Turki, nato je bila 500 let živi ščit Evrope pred njihovo invazijo, sicer bi bila danes Turčija do Dunaja. Takšen je bil tudi interes tedanjih Evropskih cesarstev, predvsem Svetega RImskega cesarstva Germanov, da se islam zaustavi na meji med nekdanjim zahodnim in vzhodnim Rimom oziroma katoliškim in pravoslavnim cesarstvom. Kar imamo iz tega obdobja Slovenci in Hrvati skupnega, je asimilacija in pokristjanjevanje v katoliško vero, dokler jim ni Napoleon prekrižal načrte, ko je ustanavljal posamezne province in s tem zaščitil jezik in kulturo majhnih narodov. Odkar ni več Jugoslavije, imamo Slovenci in Hrvati res podoben jezik, saj sta ga obe republiki spreminjali, pri nas je bil glavna in edina avtoriteta profesor Toporišić, ki je hrvaškega porekla in je postavil podobna pravila, kot so si jih izmislili hrvati 1972, med hrvaško pomladjo, ko je zato skoraj razpadla Jugoslavija. Slovenija in Slavonija imata skupnega edino to, da smo oboji potomci srbov, ki so se nekoč naselili na severu, zato pa pravijo, da smo Slovenci severni Srbi. Nima to veze s Hrvaško, razen da si je prisvojila Slavonijo. Slovenci in Hrvati smo torej ustanovili Kraljevino SHS, ki ji je vladal Srbski kralj, bravo. Hrvati so nas leta 1941 delno okupirali, v sodelovanju z ostalimi fašisti, Slovenijo so pomagali ukiniti in si prisvojili dele našega ozemlja. zarota se je začela že pred 2.SV, z vzponom ustaštva, Velebitsko izdajo, atentatom na Kralja in Vatikansko zaroto, s katero so jim Italijani pomagali uničiti Kraljevino SHS. Osamosvojitev je bila le nadaljevanje te izdaje, s pomočjo naših tretjerazrednih strokovnjakov, z doiplomo iz oipatijske akademije in managerjev leta, s hrvaškim poreklom, oživeli so stare fašistične mite, o katerih se v šolah nismo učili in ustvarili ekonomsko socialno propagando, s katero so povedli množice v lažno svobodo, ne za nas, za inetrese veliko bolje pripravljenih in organiziranih Hrvatov. Cela slikaje čedalje bolj pdobna tisti iz časov po 1.svetovni vojni, ne bi me čudilo, če je končni cilj ustašev spet uničiti Slovenijo in asimilirati dele našega ozemlja, sploh sedaj, ko nas Srbi zagotovo ne bodo več branili. Toliko o prijateljstvu in zgodovinski tradiciji s Hrvati.