Slovenija

SDS: Potrebna bi bila zamenjava celotne vlade

Ljubljana, 09. 10. 2009 18.48 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 4 min
Avtor
V.L./K.Š./M.M./STA
Komentarji
263

Medtem ko naj bi ministrica za lokalno samoupravo Ploštajnerjeva v kratkem odstopila, pa minister Miklavčič o tem koraku še razmišlja. V SDS vladajočo koalicijo pozivajo, naj razmisli o tehnični vladi.

Minister Miklavčič
Minister Miklavčič FOTO: Tomaž Ungar

Predsednik SD in premier Borut Pahor je danes predsedstvo SD seznanil, da sta minister za zdravje Borut Miklavčič in ministrica za lokalno samoupravo in regionalni razvoj Zlata Ploštajner napovedala odstop.

"Stranka SD je imela danes redno sejo predsedstva. Na začetku seje je predsednik stranke SD in vlade Borut Pahor obvestil člane, da nameravata dva ministra podati svoj odstop zaradi osebnih oziroma zdravstvenih razlogov, to sta minister za zdravje Borut Miklavčič in ministrica za regionalni razvoj Zlata Ploštajner," je za 24ur.com potrdil tiskovni predstavnik SD Denis Sarkič.

Poudaril je še, da ne gre za rekonstrukcijo vlade. "Ko bosta ministra podala svoji odstopni izjavi, se bo začel postopek iskanja novih imen," pravi Sarkič. 

Miklavčič o odstopu še razmišlja

Ministrica za lokalno samoupravo in regionalno politiko Zlata Ploštajner, ki je že minuli teden želela odstopiti, a so jo uspeli pregovoriti, naj bi odšla v kratkem. Razlogov za njen odstop  naj bi bilo več. Neuradno naj bi bila ministrica izčrpana. Imela pa naj bi tudi nesoglasja z ministrom za razvoj in evropske zadeve Mitjem Gasparijem glede črpanja evropskega denarja.

Iz zdravstvenih razlogov pa utegne vlado zapustiti minister za zdravje Miklavčič, ki ga je avgusta zadela možganska kap.  "Nisem še ponudil odstopa, to bo odvisno od mojega zdravstvenega stanja," je povedal Miklavčič. Kot je pojasnil, je premierja Pahorja seznanil s svojim zdravstvenim stanjem.

Miklavčič je tudi dejal, da bosta morala o njegovem zdravstvenem stanju razmišljati oba s premierjem. "In o tem bova razmišljala do konca leta," je še dodal.

Premier in predsednik stranke SD Borut Pahor je o napovedanih odstopih na redni seji stranke obvestil predsedstvo SD.
Premier in predsednik stranke SD Borut Pahor je o napovedanih odstopih na redni seji stranke obvestil predsedstvo SD. FOTO: Dz-rs.si

Bo odstopil tudi Gaspari?

Neuradno naj bi o nadaljevanju kariere zunaj Pahorjeve vlade razmišljal tudi minister za razvoj in evropske zadeve Mitja Gaspari. Že dlje časa se namreč ugiba, da Gasparija mika služba v OECD (Organizaciji za gospodarsko sodelovanje in razvoj). Gasparijev kabinet te informacije sicer zanika.

Sarkič pa je zanikal navedbe nekaterih medijev, da naj bi se stolček majal tudi ministru za promet Patricku Vlačiču. Na seji predsedstva o tem niso razpravljali, je dejal. Po Sarkičevih navedbah je Vlačič sporočil, da "nikoli ni razmišljal, da bi zapustil vlado" in so ga zato "takšna zavajanja medijev in dezinformacije zelo prizadele".

Karl Erjavec
Karl Erjavec FOTO: Miro Majcen

Erjavec ima že pripravljene kandidate

Ploštajnerjeva že nekaj časa razmišlja, da bi zapustila ministrsko funkcijo, zlasti iz zasebnih razlogov, je za 24ur.com povedal prvak stranke DeSUS Karl Erjavec. "Takoj ko mi je to omenila, sem začel iskati kandidatke oz. kandidate za to mesto – glede na to, da je to mesto iz kvote stranke DeSUS. Zaenkrat imena ne morem izdati, ker se odstop še ni zgodil. Ko se bo to zgodilo, bomo ime tudi usklajevali s predsednikom vlade in koalicijskimi strankami. Predhodno pa ga bomo uskladili znotraj stranke, saj je potreben ustrezen sklep izvršnega odbora stranke DeSUS," je povedal Erjavec.

Na vprašanje, kdaj mu je Ploštajnerjeva prvič omenila, da razmišlja o odstopu, je Erjavec povedal, da pred približno tremi tedni. “Ona je to funkcijo prevzela kot strokovni izziv, je pa ministrska funkcija prej politična funkcija kot pa strokovna. To jo pač izčrpava,” je za 24ur.com povedal Erjavec.

'Imamo tri do štiri kandidate'

Prepričan sem, da bi Miklavčič z veseljem nadaljeval z delom, če se mu ne bi zgodila ta težava z zdravjem. V javnosti se še namiguje o nekih imenih, toda jaz res nisem o tem seznanjen. Karl Erjavec

Kandidati so pripravljeni prevzeti funkcijo, imajo tudi določene izkušnje s tega področja, ne gre pa za ljudi, ki bi bili poznani širši javnosti, nam je zaupal Erjavec. 

O zamenjavi sta se že pogovarjala s Pahorjem, ki po besedah našega sogovornika spoštuje načelo delitve kvot znotraj vladne ekipe in po tem ključu ima DeSUS tri mesta. “Tukaj ne pričakujem nobenih zapletov. Seveda, če mi ne bomo našli ustreznega kandidata, bomo prepustili, da ga predsednik vlade poišče. Mi bi ga nato potrdili. To se je že dogajalo. Mi kandidate sicer imamo, toda če najdejo izrazito boljšega kandidata, potem se lahko pogovarjamo. Moram pa reči, da ne pričakujem, da se bodo pretirano tepli za to ministrsko mesto, saj je zelo zahtevno in izpostavljeno. Gre za črpanje evropskih sredstev, vemo da so tu težave s preteklim delom, saj sistem ni bil najbolje nastavljen," je še dodal.

"Potrebna bi bila zamenjava celotne vlade''

Odstopi in zamenjave posameznih ministrov ne bodo rešili problema slabega vodenja države, so v odzivu na odstope zapisali v SDS. Dodali so, da pa razumejo, "da je težko delati v kaotični ekipi, ki bo očitno zadolžila še dve prihodnji generaciji Slovenk in Slovencev". Po njihovem bi bila potrebna zamenjava celotne vlade.

Vlačič ne razmišlja, da bi zapustil vlado.
Vlačič ne razmišlja, da bi zapustil vlado. FOTO: Dare Čekeliš

"Ker vladajoča koalicija ne glede na povzročeno škodo za vsako ceno vztraja na oblasti in ne dopušča možnosti predčasnih volitev, naj vsaj razmisli o tehnični vladi," je v sporočilu za javnost zapisala SDS.

Predlagajo, da lahko v ta namen povabi kot mandatarja evropskega komisarja Janeza Potočnika, ki naj sestavi tehnično ekipo ministrov brez političnih predsodkov in kriterijev, katere osnovna naloga bi bila učinkovit spopad s kriznimi razmerami, v katere drsi Slovenija.

SDS je pripravljena podpreti vsako rešitev, "ki bi bila za Slovenijo boljša od sedanje vlade, četudi sama ne bi neposredno sodelovala v projektu", so še pojasnili.
 

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

KOMENTARJI (263)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

resslovenka
12. 10. 2009 08.46
Ja z ozirom na trenutne rezultate, bi bil kompleten odstop kar utemeljen. Vlada se ukvarja sama s sabo, meni da dela učinkovito in v dobro vseh. Pač dopustimo vsakemu svoje mnenje. Ampak takega razsula na celi črti pa do sedaj res še nikoli ni bilo in težko se bo postaviti na noge. Pri vsem tem se bolj malo ukvarja z brezposelnostjo in jo sprejema kot nujno zlo. Aktivna politika zaposlovanja pač ni učenje pisanja prošenj za nekaj prostih delovnih mest. Bi rekli na kratko , tisti "strokovnjaki" in menedžerji, ki so in še vodijo naše gospodarstvo (kolikor ga sploh še je) so se precenili in pravzaprav niso imeli in nimajo vizije za naprej. Vodi jih samo pohlep, kako pobrati še tistega malo kar je ostalo. In verjetno so do zaključka kakšna umazana zadeva je vse skupaj prišli tudi ministri, ki pri tem ne želijo več sodelovati. Ljudstvo pa tako ali tako na vse skupaj nima nobenega vpliva.
M-teorija
11. 10. 2009 00.26
Tale 24 ur je kot neke vrste psihiatrični odelek, kjer si lahko poraženci zadnjih volitev dajo nekoliko duška. Ker očitno še niso dojeli poraza in ker je še toliko časa do novih DEMOKRATIČNIH VOLITEV, zato izvolite dajte si duška.
Buena Vita
10. 10. 2009 22.41
JOJ,JOJ RAPHAEL VERJEMI,KLOPI SE BODOM UMAKNILI TEM STRUPOM
Buena Vita
10. 10. 2009 22.39
JOJ,SAMI MINUSI,IN ZBRISANO Z DESNE
Raphael
10. 10. 2009 21.29
pajtlerblanka-Men se zdi,da jim hosta ne diši več tolk zarad klopov.
Raphael
10. 10. 2009 21.27
IPIMDOPO-Minusi so odraz spontane volje naroda.
Buena Vita
10. 10. 2009 21.04
DEJTE SE ĐUKO-ŠPOCELJ IN ŠKORENJ-TITOVKA IZLJUBITA PA V HOSTO,TAM BOSTA LUMP PROLETARCA MED SVOJIMI,ZAJČJO DETELJO IN HIJENAMI
Buena Vita
10. 10. 2009 21.02
SDS-MAFIJEC ALIAS ŠPOCELJ KUČAN-KLAN DRNOVŠEK-ROP TO SO POTOČNIKOVI NAŠTIMALCI ,KI SO GA NATRONALI V BRUSSELJ IN NE MEŠAJ TAM JANŠE KJER SO TA RDEJČI
Buena Vita
10. 10. 2009 20.58
IPIMDOPO NE ,NE TO JE RDEČI MEDIJ,V ROKAH RDEČEIH SRBEČK,VEIŠ
Buena Vita
10. 10. 2009 20.57
IPIMDOPO JA SLOVENIJA IMA NAJBOLJŠE MENEŽERJE,BOLJŠI SO KOT VSAKA ATOMSKLA BOMBA,EDEN NAREDI VEČ ŠKODE KOT TRI AMERIŠKE ATOMSKE BOMBE JAH, TO PA ZATO KER SO VSI IZ LOGA SPEŠEL KLAB YES,IN ULTRA GROBARJEVV KRESAL-GOLOIBIČ-PAHOR,KAKA ČUDNA NAKLJUČJA,A
SDS-MAFIJA
10. 10. 2009 19.05
Potočnik je osramotil Janšo,saj je rekel,da je predlog brezpredmeten.-..ha,ha,ha,ha,ha,ha,ha,ha,ha,ha....... pa bi bil čas ravno pravi za zamenjavo,saj se počasi iztekajo nadomestila Janševim ekspertom in bi kar prevzeli svoje stare stolčke......brez Bajuka,Janše in Vizjaka ne bo gospodarske rasti.....
ekskluziv.scena
10. 10. 2009 18.54
Edina razlika, ki jo vidim med slovensko levico in desnico, je ta, da slednja svojo nesposobnost prodaja kot genialnost.
ekskluziv.scena
10. 10. 2009 18.44
Pa kdo nabija te minuse?? So pri SDS spet kak programček lansirali?
ekskluziv.scena
10. 10. 2009 18.41
Sicer pa ne vem od kod vam "material" za pozivanje k zmanjševanju socialne države, če smo še dve leti nazaj bili svetilnik in celo veter je bil na naši strani.... Ko se bodo trenutni politiki in politikanti zradirali iz javnega življenja, lahko pričakujemo kak obrat. Do tedaj pa bomo lezli v riti tistim, ki diktirajo našo revščino.
neutralen
10. 10. 2009 18.33
DA! Švedi so 20 let povdarjali socialno državo in v teh 20 letih (od okoli 1970 do 1990) je njihovo gospodarstvo zraslo za 2%. Strinjam se z neobdavčenimi plačami in vsemi ostalimi razbremenitvami, vendar to za sabo nujno prinese zmanjšanje socialnih pravic.
ekskluziv.scena
10. 10. 2009 18.23
neutralen, Švedi so se tudi morali odločiti med socialo in razvojem?? To ni odgovor, ampak izjava na pamet. Slovenija potrebuje neobdavčene plače, sposobne managerje in strokovnjake, zmanjšan in realnemu primerno plačan javni sektor in predvsem manj politike v vsakdanjem življenju.
neutralen
10. 10. 2009 18.09
Kdor koli bi prišel na oblast bi lahko uredil stvari samo z zniževanjem socialnih pravic. Denarja je omejena vsota in niti najboljši ekonomisti ga ne morejo pričarati. V Sloveniji imamo en velik problem. Strokovnjaki, ki bi sestavili tehnično vlado bi kmalu povedali, da imamo previsoke pokojnine, da so plače v javnem sektorju neslana šala, da preveč dopuščamo izkoriščanje socialne države in da je zaščita delavcev in nefleksibilnost trga dela pri nas porazna. Opozorili bi zdravnike, da niso bogovi in da morajo poslušati tudi koga drugega, opozorili bi sodnike, da ob večanju ali stagniranju sodnih zaostankov plač ni mogoče višati. Pocenili bi šolstvo tako, da bi širše odprli pot privatnim šolam... Tega si seveda nihče ne želi. Za razvojni neuspeh Slovenije ni kriva le vlada ampak predvsem Slovenci, ker bi hkrati želeli pretirano socialno državo, ki jo lahko vsak izkorišča in sodobno razvojno usmerjeno kapitalistično gospodarstvo. Če je denar v sociali ga ni v gospodarstvu, če je v gospodarstvu ga ni v sociali in tu niti najboljši svetovni strokovnjaki ne morejo nič spremeniti. Tu se moramo Slovenci odločiti, ali želimo socialo ali razvoj. PS: Strinjam se, da se v politiki veliko denarja porazgubi pod mizo, vendar največji lopovi so vsi tisti, ki neupravičeno izkoriščajo socialno državo.
ekskluziv.scena
10. 10. 2009 17.56
Tonček Balonček10.10.2009, 17:49 :))) ;)
ekskluziv.scena
10. 10. 2009 17.54
rado62, Nikoli in nikjer nisem trdil, da sem nevtralen. NIHČE ni nevtralen. Ne želi si, da bi jaz bil lider ;))
Tonček Balonček
10. 10. 2009 17.49
Roko na srce, vsi si želimo na vrhu videti spet Janšo, Rupla in Kukovičevo. Upajmo, da obstakja tudi možnost, da s evrne nam tako ljubi EU finančnik nekega leta, g.dr. A. Bajuk, penzionist, prejemnik 3.000 EUR neto na mesec (brez regresa), neobremenjen s Slovenijo itd., ki na slahko popelje v pozitivne številke. Vizjak ima rešitve....Pa kaj bi še več, Rupel ne bi nikoli dal slovenske zemlje, Mate je pa sploh karikatura Slovenca!