Slovenija

DS podpira Gasparija

Ljubljana, 25. 01. 2007 09.36 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 3 min

Predsednik Državnega sveta Franc Sušnik je poudaril, da podpira Gasparija za guvernerja Banke Slovenija.

Trditi je mogoče, da je Gaspari v tem trenutku najbolj kompetenten za razvojno nadgradnjo slovenske centralne banke z novimi nalogami, je še zapisal Sušnik
Trditi je mogoče, da je Gaspari v tem trenutku najbolj kompetenten za razvojno nadgradnjo slovenske centralne banke z novimi nalogami, je še zapisal Sušnik FOTO: POP TV

Predsednik državnega sveta Janez Sušnik se je v odprtem pismu poslankam in poslancem državnega zbora zavzel za vnovično imenovanje guvernerja Banke Slovenije Mitje Gasparija na ta položaj. Pozval jih je, "naj odločno pokažejo svojo politično zrelost ter modrost in ne nasedejo provokatorjem izmed lastnih vrst, ki blatijo dobro ime predstavnikov ljudstva".

Trditi je mogoče, da je Gaspari v tem trenutku najbolj kompetenten za razvojno nadgradnjo slovenske centralne banke z novimi nalogami, je še zapisal Sušnik. Da se zaveda svoje odgovornosti in da je nacionalno ozaveščen, je državne svetnike prepričal tudi v nastopu v državnem svetu, ko je poudaril, da je za uspešno in stabilno integracijo v sistem evra vendarle pomembna tudi neodvisnost osrednje slovenske finančne institucije.

Kot je zapisal Sušnik, je bila prav učinkovita finančna politika, predvsem pa stabilna, pretehtana in odgovorno izpeljana strategija Banke Slovenije pod Gasparijevim vodstvom tista, ki je naši državi omogočila vstop v finančno območje razvitih evropskih držav, s čimer smo si zaslužili velikansko priznanje celotne Evrope.

Gaspari se je izkazal za odličnega in odgovornega bankirja, zagotovo pa se po Sušnikovem mnenju tudi zaveda, da je pred Slovenijo in njeno nacionalno banko nova odgovornost, ki jo bo morala deliti z Evropsko centralno banko, in sicer zagotovitev cenovne stabilnosti. Ta je podlaga nadaljnji gospodarski rasti, finančni stabilnosti, s tem pa tudi blaginji državljanov in državljank Slovenije.

Pohvala Predsednika ECB

Predsednik Evropske centralne banke (ECB) Jean Claude Trichet je zanikal, da bi ECB iz Slovenije kadarkoli prejela kakršnekoli dokumente, ki bi na Slovenijo metali negativno luč. Nasprotno, prepričan je, da je sedanji guverner Banke Slovenije Mitja Gaspari odigral ključno vlogo pri slovenskem prevzemu evra ter da mu zaupa in ga podpira. "Lahko povem le, da je odličen guverner," je dejal v intervjuju za časnik Dnevnik.

Imenovanje Gasparija za guvernerja je vprašljivo, saj mu je podporo odrekla največja parlamentarna stranka
Imenovanje Gasparija za guvernerja je vprašljivo, saj mu je podporo odrekla največja parlamentarna stranka FOTO: Dare Čekeliš
Zatrdim lahko, da na ECB ni bil poslan noben dokument, ki bi spodkopaval vlado. Vsi dokumenti, ki sem jih v ECB videl v povezavi s Slovenijo, kažejo na to, da je Banka Slovenije odigrala pozitivno vlogo pri podpori prizadevanjem Slovenije, da izpolni maastrichtske konvergenčne kriterije. Jean Claude Trichet

Slovenska nacionalna stranka je minuli teden sporočila, da naj bi Banka Slovenije že dlje časa ECB pošiljala tajne dokumente brez podpisa z oznako stroga tajnost, ki naj bi jih pripravila analitska služba Banke Slovenije. "Vse ocene naj bi bile za našo državo skrajno negativne in namerno prirejene tako, da bi se Slovenijo prikazalo kot nesposobno doseči konvergenčne kriterije, kar naj bi v končni fazi zavrlo tudi našo pot v t.i. območje evra," so zapisali v SNS.

Gaspari je v odzivu na obtožbe pojasnil, da gre pri omenjenih dokumentih za interno gradivo Banke Slovenije z oznako strogo zaupno, ki nikoli ni bilo uradno gradivo Banke Slovenije in ga nikoli ni obravnaval svet Banke Slovenije. "Zato ne more predstavljati uradnega stališča Banke Slovenije in ga Banka Slovenije nikoli ni distribuirala iz Banke Slovenije," je zatrdil.

Sicer pa tajnost in zaupnost dokumentov, ki jih pošljejo nacionalne centralne banke, s svojimi mehanizmi varuje tudi ECB. Kot je za Dnevnik pojasnil Trichet, daje formalno podlago za zaupnost tovrstnih dokumentov marca 2004 sprejeta odločitev ECB, objavljena na spletnih straneh banke, ki določa javni dostop do dokumentacije na ravni ECB.


SDS odrekla podporo

Navkljub nizu ugibanj o resničnosti obtožb je Gasparija kot kandidata za guvernerja Banke Slovenije za prihodnji šestletni mandat v sredo podprla večina članov parlamentarne mandatno-volilne komisije. Podporo so mu izrekli poslanci LDS, SD, SLS in DeSUS, medtem ko njegovemu imenovanju nasprotujejo v SDS, NSi in SNS. Kljub temu je njegovo imenovanje v državnem zboru vprašljivo, saj mu je podporo odrekla največja parlamentarna stranka.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.

SORODNI ČLANKI

  • praznicna
  • razvlazilec
  • kosilnica
  • orodje bosch
  • vrtna hisa
  • agregat
  • vegira
  • kovinski regal
  • ceplinik
  • radiator
  • lestev
  • cistilec
  • plastici regal
  • delovna miza
  • kovinska omara
  • kovcek

KOMENTARJI (14)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

djordjevic.dejan@triera.net
25. 01. 2007 15.16
Glede sedanje vlade in LDS-a se mi je v podzavesti že lep čas nabirala neka gmota občutkov, pa jih nisem znal objektivizirati. No, zdaj je planilo ven. Če je že kdo paranoičen ali zafrustriran, kakor se rado 'on and on' ponavlja v medijih za stranko LDS, potem to velja za vladajočo koalicijo. Zakaj, boste porekli? Odgovor je preprost. Dasiravno te vlade ne podpiram, mi ne pade krona z glave, če priznam, da so naredili tudi kaj dobrega. Prav tako bi se lahko vlada posipala s pepelom, ko kje kaj zamoči. Ker je to normalno. Ker tudi politiki niso roboti, ki bi vestno izpolnjevali naloge brez napak, saj je prisoten človeški faktor (ki je nenazadnje prisoten tudi v robotih, ampak pustimo to ...). Za vsako reč, ki ne gre po maslu in vsakič, ko jih opozicija dobi s spuščenimi hlačami, je za vse kriv LDS. Basta in konec debate. Saj, ne morejo v dveh letih popraviti katastrofalnega stanja, ki so ga podedovali po vladavini LDS, kajneda? Hkrati je seveda popolnoma jasno, da je vse, kar je dobrega, posledica zadnjih dveh let korenitih sprememb v smeri demokracije in, eeh, blagostanja. Skratka, LDS je vselej grešni kozel. Druge vloge se tej stranki, žal, sploh ne dopušča. Prav zanima me, kaj bi se zgodilo s trenutno vladajočo koalicijo, ki niti približno ni tako trdna, kot se morda navidez zdi oziroma se trudijo takšno stanje projicirati. Če odvzamemo nekoga, na katerega je moč zlivati gnojnico in si na njem zdravit frustracije, vlada pade, saj bi se sesedla kot hiša iz kart. Pustimo ob strani dejstvo, da je pretekla dobra polovica in so vladno ekipo zapustili že trije ministri, oz. dva ministra in ministrica. Sicer pa, tisti, ki imate kaj soli v glavi, pa da ne bo pomote, sploh ni pomembno, s katere strani političnega spektra ste, boste že razumeli. To je, če boste želeli.
?rni panter 1
25. 01. 2007 15.05
En x tujci vse vedo in poznajo, drugič so nesposobni in nimajo pojma kaj se pri nas dogaja.Tako: ko Bajuk dobi nagrado za najuspešnejšega evro ministra za finance, so evropejci nesposobneži, ker so mu podelili tako nagrado, ko pa pohvalijo kerega od "tapravih" pa se itak na vse spoznajo,...Hehe, patetični ste.Itak pa ni važno kaj si mislite, saj večina nas ovčic verjame da dela vlada za dobro vseh nas, (vi ste seveda izvzeti) in da bodo ponovno izvoljeni, to pa predvsem zato, ker se LDS tako močno trudi izpodkopati Janšo, da sebe ne utegne več rešit. Saj se mi skoraj milo stori pri srcu, ko gledam kako se LDS potaplja,...Kako že pravi pregovor: kdor drugim jamo koplje,... :D Hehe. In še nekaj, pozanimajte se malo, koliko je bilo prej storjeno za uvedbo Evra s strani prejšnje vlade, preden toliko pametujete. 70 je naredila sedanja vlada.
aldainternational@yahoo.com
25. 01. 2007 14.42
poglejte v arhiv kaj se je dogajalo v banki Triglav in kdo je bil nosilec tega... Vaš Gaspari (ups te banke ni več)
albertinum@excite.com
25. 01. 2007 13.38
Poglejte si izjavo guvernerja evropske centralne banke: 'Zatrdim lahko, da na ECB ni bil poslan noben dokument, ki bi spodkopaval vlado.' Guverner ECB mora v bran Gaspariju pojasnjevati, da Gaspari ne spodkopava Janševe vlade??? Pa kje živimo, v SZ za časa Stalina ali kaj? Janša je novi Stalin? Nihče ne sme reči nič proti njemu? DIKTATURA.
balon200
25. 01. 2007 12.50
Hm,...drzave z diktatorji veljajo za zaostale. Se z Janso postavljamo v leto 1918? Po moje tudi, ce bi jaz sedel v vladi in se nicesar ne bi dotaknil, bi dobili evro, ker je bilo ze prej pac vse napeljano. Bajuk samo plese po parketu s tistimi listi, uporablja kao financni besednjak, ki ga znam se jaz in se rezi. Pocne diktatorski Jansa isto,..se pravi nic? Ali Jansa v bistvu samo pobira priznanja, ki so zasluga prejsnje vladne ekipe in v bistvu le gradi svoj bolani imperij z razlicnimi spletkarskimi manipulacijami? Mentalno se z Bajukom itak nahajata v obdobju po razpadu Avstro-Ogrske, ko je Nemcija s svojimi znanimi metodami zacela grabiti po Evropi?
balon200
25. 01. 2007 12.19
Strinjam se s stabo Janez105. :)
neti
25. 01. 2007 12.19
Kar je res je res, JJ se igra vladarja totalitarista; u010Da nisi z mano si proti meni, u017Eal to se nam ja zgodilo v SLO imenuje se pa "spremembe". Res pa je v Evropi Gasparija poznajo in cenijo, JJ pa ne, je neprepoznaven, mogou010De E razveseli SLO u0161e s kaku0161nimi penali. lp
janez105@gmail.com
25. 01. 2007 11.58
roko, strinjam se s teboj! Si nor in paranojičen ! ;-)
balon200
25. 01. 2007 11.57
u010Ce malo pomislim si Janu0161o niti ne predstavljam, da bi znal pou010Deti kaj drugega kot manipulirati, kar sicer ni slabo...vendar manipulira pred vsem na negativen nau010Din, kar je slabo. u010Ce recimo Janu0161a izgubi sluu017Ebo v parlamentu, si ga sploh ne morem predstavljati v gospodarstvu, novinarstvu ali kaku0161ni bog ne daj izobrau017Eevalni ustanovi. Njegov interes je, da ostane v politiki for life, drugau010De bi bil to zanj veliki polom. Zgleda rojen politik, ki zna samo to, torej brez velikega dela manipulirati, preobrau010Dati, spletkariti,..vse za en cilj,..pridobivanje mou010Di za ponoreli ego ter pridobivanje slepih na pol ustrahovanih in podkupljenih obou017Eevalcev, ...denar pa ga po moje niti ne zanima, ...sicer ta pride sproti s funkcijo. Kot sem u017Ee rekel, Janu0161a ouu010Ditno deluje najbolj aktivno takrat, ko javno ne deluje. Aktivno proti Gaspariju deluje takrat, ko ne deluje. Recite, da sem nor. :)
jimi.hendrix@email.si
25. 01. 2007 11.55
Nene, to mislite vi ker ste komunisti in udba. Aja pa partija tudi. Bodo sigurno kometarji za mano, če se še koga pozabil :))) drugače pa, lepo ste povedali, z vsem se strinjam z vami
balon200
25. 01. 2007 11.45
u010Ce malo pomislim si Janu0161o niti ne predstavljam, da bi znal pou010Deti kaj drugega kot manipulirati, kar sicer ni slabo...vendar manipulira pred vsem na negativen nau010Din, kar je slabo. u010Ce recimo Janu0161a izgubi sluu017Ebo v parlamentu, si ga sploh ne morem predstavljati v gospodarstvu, novinarstvu ali kaku0161ni izobrau017Eevalni ustanovi. Njegov interes je, da ostane v politiki for life, drugau010De bi bil to zanj veliki polom. Zgleda rojen politik, ki zna samo to, torej brez velikega dela manipulirati, preobrau010Dati, spletkariti,..vse za en cilj,..pridobivanje mou010Di za ponoreli ego ter pridobivanje slepih na pol ustrahovanih in podkupljenih obou017Eevalcev, ...denar pa ga po moje niti ne zanima, ...sicer ta pride sproti s funkcijo. Kot sem u017Ee rekel, Janu0161a ou010Ditno deluje najbolj aktivno takrat, ko javno ne deluje. Aktivno proti Gaspariju deluje je takrat, ko ne deluje. Recite, da sem nor. :)
gesges@email.si
25. 01. 2007 11.28
JJ nikakor ne deluje kot Diktator. On JE Diktator!!..oz k temu teži in vsak dan bolj uveljavlja svojo bolano potrebo po Oblastni in Moči..S pomočjo ovčic mu bo to tudi uspelo..saj so njegove sposobnosti manipulacije brilijantne..učil se je namreč iz zgodovine človeštva in pobral VSE metode VSEH režimov Totalitarizma iz Zgodovine Človeštva..Od Fevdalizma, Buržoazije..Komunizma..in Fašizma ter Nacizma
balon200
25. 01. 2007 11.13
Meni se tudi zdi, da Janša deluje kot nek diktator. Če je že avtokrat ali diktatorski tip, bi lahko vsaj deloval nekako bolj prijazno ali transparentno, pa še to ne, ravno obratno. Metode, ki se zdi, da jih uporablja za doseganje ciljev in ki se odražajo tudi v javnosti, so prav zastrašujoče. Takih metod v demokratični Sloveniji še ni bilo, prav zato so zelo opazne, njihov izvor pa se zelo čuti. Janša in njegovi najožji, delujejo kot neki spletkarji, ki lahko tudi z nekonkretnimi navodili dajejo naloge svojim vernikom, tako lahko celo 'nevede' ustrahujejo, kar se že dogaja (RTV). Situacija je danes taka, da ima Janša kar nekaj možnosti, da postane veliki diktatorski vožd Slovenije a la Lukašenko v Belorusiji. Posebej, če se okiti z lepo ženo. Tip je žejen moči in oblasti. Janša postaja Lukašenko že s tem, da ne naredi nič, ko je to potrebno. Kot recimo Miloševič, ko ni vedel nič o Srebrenici,...ravno nedejanja a la 'ne vem nič, 'nisem izdal nobenega ukaza', ' ni dokazov', 'nisem bil obveščen'..ipd..delajo predsednike za krive. Oni morajo vedeti vse. Torej, če v konkretnih situacijah predsedniki ne ukrepajo kot bi morali, pomeni, da ukrepajo ravno v nasprotju s tem. Konkretno, če predsednik vlade javno ne podpre Gasparija, oz. kateregakoli drugega vprašanja,... pomeni, da deluje proti. Upam, da sem samo paranoičen.
albertinum@excite.com
25. 01. 2007 10.25
Spomnim se časov, ko so Janša in njegovi oboževalci stalno romali v tujino in tam tožarili Slovenijo. Zdaj je kakršna koli kritika velikega vodje Janeza Janša prepovedana. Najprej so v Sloveniji prevzeli medije, sankcionirali neposlušne novinarje, zdaj pa odstranjujejo še guvernerja centralne banke z lažnimi podtikanji o nekih dokumentih, ki jih ni bilo (tudi če bi bili, pa kaj potem - a centralna banka ne sme oceniti ekonomske situacije v državi?). Že v komunizmu smo vedeli, da kritike ne sme biti, ljubljeni vodja Janez Janša pa čedalje bolj postaja vzor za komunistične diktatorje.