Slovenija

Poslanci soglasno potrdili uskladitev: pri povprečni pokojnini 40 evrov več

Ljubljana, 11. 11. 2022 15.12 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 1 min

Državni zbor je s 70 glasovi za in nobenim proti sprejel predlog interventnega zakona, po katerem se bodo pokojnine novembra in decembra uskladile za 4,5 odstotka. Za isti odstotek bo omejen tudi dvig oskrbnin v domovih za starejše.

Vlada želi z zakonom povečati prihodke upokojencev še pred redno uskladitvijo pokojnin, ki bo v višini približno 4,9 odstotka izpeljana februarja, izveden pa bo tudi poračun za januar. Uskladitev, ki jo novembra in decembra prinaša zakon, pri povprečni pokojnini po navedbah predstavnikov pristojnega ministrstva pomeni 40 evrov v novembru in prav toliko v decembru.

Pri povprečni pokojnini dvig pomeni 40 evrov več na mesec.
Pri povprečni pokojnini dvig pomeni 40 evrov več na mesec. FOTO: Shutterstock

Poleg tega želi vlada s sprejetim zakonom preprečiti visok dvig oskrbnin v domovih zaradi višjih stroškov v času vsesplošne draginje in zaradi nedavnega dogovora za boljše plače zaposlenih v domovih. Brez interventnega zakona bi se oskrbnine že ta teden po svarilu predstavnikov pristojnega ministrstva povprečno dvignile za 30 odstotkov oz. tudi do 300 evrov.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

KOMENTARJI (87)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

miso4545
12. 11. 2022 20.45
Nekdo, ki ima delovno dobo 10 let in 10 let zavarovalne dobe, dobi 295 penzije, nekdo ki ima tudi 10 let delovne dobe in samo 5 let zavarovalne dobe, pa dobi 100 EUR več, zato, ker ima več delovne dobe, kot zavarovalne. Nekateri, ki so pisali take zakone, so bili sigurno pod uplivom substanc....ker logike ni...itak pa je v Sloveniji, kjer je korupcija vsepovsod, revežev vsak dan več....
Uporabnik1884443
12. 11. 2022 09.26
Kaj je že jasno ali se je dvignila pokojnina ali je vse skupaj samo socialni dodarek
resslovenka
12. 11. 2022 08.28
+2
Še to ; problem je v tem, da se iz naših vplačanih sredstev v pokojninski sklad iz njega črpajo sredstva tudi za vse drugo, kar se nebi smelo in bi se moralo izločiti. Za to naj bi poskrbela država s posebnim skladom. Pokojnine naj bi se izplačevale zgolj tistim, ki smo prispevke vplačevali v času delovne dobe, ostalim pač ne! Zato so take anomalije. Meša se jabolka in hruške, pa vsi vemo da to ni eno in isto. 😏
resslovenka
12. 11. 2022 08.20
+2
Po upokojitvi imajo v Kanadi in na Novi Zelandiji vsi zagotovljeno pokojnino v višini 1.000 eur. Ostalo si v času delovne dobe pristedijo sami. Pri nas veljajo za izračun pokojnine ene nerazumljive formule, ki jih nihče ne razume. V času delovne dobe so plače delavcev nenormalno visoko obdavčene, ko se upokojijo pa jih udari še nizek % pri odmeri pokojnine. Skratka kakorkoli se človek obrne, mu država pobere levji delež zasluženega denarja. Sistem je nepravičen in izkoriscevalen od zaposlitve do upokojitve. 😎
Mio56
12. 11. 2022 16.12
+0
ni res...ce imas dobrega delodajalca, ki ti vplačuje potem dobis kot izplačilo ko gres v penzijo ali pa dobivas rento vsak mesec....nesmemo pa pozabit da ce nisi pametn in vsak mesec das se pa jos na stran bos v penziji zeloooo gagal! Za normalno zivljenje brez preseravanja z urejeno streho nad glavo, avtom brez lizinga,... dve osebi v gospodinstvu skupaj bosta prezivela z 5000dolarji na mesec.. tko kot mi zivimo ce smo sami v hisi stanovanju z 800€...niti slucajno nimajo roznato! Zato pa z odpravnino in izplacilom pokojnine ko gredo v penzijo si prvo kupjo grob in parcelo na britofu, potem pa ponavadi avtodom in hiso prodajo.
AntiFarseloncek
11. 11. 2022 20.44
-1
cudime da iz sds ni noben proti.
NIKI 2
11. 11. 2022 20.20
Pri minimalni pokojnino za polno delovno dobo 30€ več Tako da komentarji 7,10,12 in slično ne držijo
NIKI 2
11. 11. 2022 20.12
+0
ne nakladajta brez veze nihče nima 500 € penzije če je oddelal normalnih 40 let del.dobe
David Stražar
11. 11. 2022 20.04
+2
Tovaris Kucan bo spet dobil velik poracun, invalidski upokojenec pa usivih 17eur🤮🤮🤮🤮
Debely
11. 11. 2022 19.54
+1
Uh, celo bogastvo.
devlon
11. 11. 2022 19.50
+1
Bi raje Janšizem? Ali Golobizem?
Betuul
11. 11. 2022 19.45
-2
Stvar ni pravična ! Do Dviga pokojnin za november in december za 4,5% ; bi morali biti upravičeni samo upokojenci do760€ pokojnine!
giovanni2
11. 11. 2022 19.50
+1
Po tebi bi pravično bilo, da imajo vsi enake pokojnine?
James Bond
11. 11. 2022 19.50
+1
Ja...ker si ti zraven.....pametnjaković....
Betuul
11. 11. 2022 20.28
-1
Vsi enake pokojnine, ker je zakon zpiz za vse enak!
Mio56
11. 11. 2022 19.06
+0
Cakte mal…Kako gre penzijonistom za 40€ gor, ce pa sds ovce govorijo da samo za 5€??!!??
Podprijazni
11. 11. 2022 19.34
DEEP
11. 11. 2022 19.35
+2
Računaj penzija 1000€-45€višja a tisti z 500 - 25€😓
Betuul
11. 11. 2022 19.47
-2
James Bond
11. 11. 2022 19.52
+1
Deep...procentni račun.....500 evr ..4,5 %.....?
DEEP
13. 11. 2022 13.34
No 22,5,zadovoljena, jas bi rad da ja več😜🤗
James Bond
11. 11. 2022 18.55
-2
....hja...bolj slabo bomo plesali v decemberskih praznikih....bomo pa plesali....a ne Holob...
jezenslovenec
11. 11. 2022 18.21
+10
Mene pa samo zanima za koliko se bo penzija povečala v februarju 2023?????
mackon08
11. 11. 2022 18.48
-4
jezenslovenec si mogoče nepismen vse ti piše.
ddolores
11. 11. 2022 18.02
+6
Če imam recimo 700 eu penzije, jo imam zaradi vseh podražitvah samo 600 EU, in zdaj so mi dali 30 eu, in mam zdaj 630 eu. To se pravi, da me je vlada nategnila za 70 eu. Živela "svobodna" slovenija!
Na pol ovca
11. 11. 2022 18.14
+7
Najprej se zahvali JJ za kovid ukrepe potem pa še ploskanje JJ Zelenskemu
muri67a
11. 11. 2022 18.24
+11
Ko je Bratuškova hotela dvignit penzije za enak znesek vsem, pa so bili Janez in njegovi proti. Zdaj pa poslušam Grimsa, koliko se bo dvig poznal Kučanu, koliko pa ostalim. No ja, zdaj ni več v vladi ...
RdecaPesa
11. 11. 2022 18.50
+2
nicor
11. 11. 2022 20.08
-2
Saj je bilo tudi letos podobno, samo da so bila proti društva upokojencev. Da gre za uravnilovko, so trobentali. Pa bi bilo prav, enkrat vsi enako, enkrat pa procenti. Pa se vesijo na razmerja, da so pri tem v vedno slabšem položaju tisti z nizkimi pokojninami, jim je figo mar.
AntiFarseloncek
11. 11. 2022 20.45
resslovenka
12. 11. 2022 08.38
Ja, tako nekako. % Se ne ujema z zvišanjem življenjskih stroškov in stopnjo inflacije. V nekih drugih časih so se pokojnine usklajevale redno. Vedno je sledil tudi poračun za nazaj. To kar se dogaja sedaj je zgolj fama, da se pomiri upokojence. Pa čisto nič drugega. Žal imamo upokojenci v vladi take predstavnike, da ne naredijo na tem področju nič. Pa je Zakon o Zpiz zelo jasen in razumljiv! 😎
mikpiki191
11. 11. 2022 17.58
-4
sem mnenja da pokojnine se nebi smele dvigovati v % ,vedno vecja razlika postaja med nizjo in visjo pokojnino
El pi5tolero
11. 11. 2022 17.49
-11
Haha moj bog kaksna miloscina! Janez jim je vse v rit utaknu pa so ga zamenjal za svobodo ki jim faje 40 efrov! Zrite zdej ta golobji drek penzici…
Peter Jurcek
11. 11. 2022 18.31
+4
Janezove podkupnine niso uspele. Tudi če ne bi Golob kandidiral proti njemu bi zmagal kateri koli drugi kandidat, samo da ni nekdo o SDS. Tudi Kordiš.
devlon
11. 11. 2022 19.52
-1
Izgleda,da je samo teb hudo. Svecko si potisni, ves kam
vvvilice
11. 11. 2022 17.49
+11
ZAkaj komentarji kličejo po uravnilovki? Zakaj, če je nekdo velikooo plačeval, ker je imel dobro plačo in je plačal vse davke in prispevke, ne bi smel imeti dobre pokojnine? Že tako je omejena navzgor. Ali je pokojnina zgolj socialna kategorija?
METKA102
11. 11. 2022 18.16
+14
Takrat ko so plačevali minimalne prispevke se ni nihče pritoževal, zakaj tisti z višjo plačo plačuje več.
muri67a
11. 11. 2022 18.27
-3
No ja, potem pa naj ima tudi omejen čas prejemanja. Dokler se ne pokurijo ti visoki davki in prispevki, ki jih je plačeval ...
mackon08
11. 11. 2022 18.50
+0
alto57 zato uravnilovka ker tisti, ki so več plačevali imajo v štartu večjo osnovo in to je to.
nicor
11. 11. 2022 20.17
Edino prav, da je omejena navzgor, eni si znajo dobro pripraviti osnovo z plačevanjem višjih prispevkov v določenem obdobju. In ne gre za uravnilovko, gre preprosto za to, da lahko živijo in ne samo životarijo tudi tisti, ki so imeli nizke plače in imajo take tudi pokojnine. Tako pa ob povišanju eni pridobijo dva- tri dni potovanj, drugi pa s tem zneskom še električne položnice ne pokrijejo. In zato bi bilo prav - enkrat vsi enak znesek, ekrat pa procent. Ne bi bilo uravnilovke in razlike v evrih, ne razmerjih, se ne bi tako drastično povečevale.
Mickay
11. 11. 2022 17.47
+3
Inflacija 20 %....
Na pol ovca
11. 11. 2022 17.46
-1
Nizozemci si imeli odličen sistem že pred 30 leti. Tam si imel obvezen 1 steber in prostovoljen 2 steber, iz 1 so vsi ki so bili stari 62 let dobili isti znesek ne glede koliko si delal in kaj si delal s tem so omogočli starim ljudem znosno življenje, pomeni recimo za slo ca 600 Eur pokojnine , 2 steber je bil tudi državini a prostovoljni v njega pa so vplačevali tisti, ki so hoteli 90% nizozemcev tudi je in si lahko imel pokojnino zelo visoko.
oježeš
11. 11. 2022 18.15
+6
Pa ja ne boš trdil, da zato ker tega nimamo, je kriv Golob in zdajšnja vlada. Kaj so pa prejšnje delale. Sploh pa nihče ne pogleda malo po tujini kako imajo določene zadeve urejene in ne poberejo in pri nas uveljavijo dobre zadeve, ki v tujini štimajo. Pri nas je toliko visoko izobraženih na političnih položajih, pa ne znajo nekaj sprejemljivega skupaj sklamfati.
Na pol ovca
11. 11. 2022 19.32