Slovenija

'Državna podjetja plen tako levice kot desnice'

Ljubljana, 05. 04. 2012 13.47 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 7 min
Avtor
Miha Raičevič
Komentarji
160

Politika in menedžerji plenijo državna podjetja, zniževanje plač zaposlenih v javnem sektorju, ki so okoli 20. plačilnega razreda so popolna neumnost, dvig DDV pa bi bil popolnoma napačen, ker bi najprej prizadel tiste z nižjimi dohodki, je prepričan ekonomist Brščič.

Bernard Brščič
Bernard Brščič FOTO: osebni arhiv

Za mnenje o ukrepih vlade, ki bi jih lahko sprejela, da bi povečala prihodke v državno blagajno, smo poklicali ekonomista Bernarda Brščiča. Zelo nazorno je uperil prst v podjetja, v katerih ima država velik strateški delež. "Poglejmo, kakšni so izpleni v podjetjih, kot so Telekom, Zavarovalnica Triglav, NLB, NKBM. Ko vse to seštejete, ugotovite, da država plačuje zato, da ima lahko svoj kapital. Celo trdim, da ne gre za nesposobno upravljanje, ampak je v ozadju to, da se namesto ustvarjanja dobička, ekonomske rente stekajo v zasebne žepe," je zatrdil. Sem lahko štejemo tudi Petrol, je dodal.

Ti zasebni žepi so po njegovem prepričanju povezani s strankami in posameznimi politiki. Pravi, da se državna podjetja plenijo preko nepotrebnih storitev, kot so nepotrebne intelektualne storitve (npr. naročanje študij), odvetniške storitve, najpomembnejše pa so PR storitve, rezultat vsega skupaj pa so porazni poslovni izkazi teh družb. "Tako levica kot desnica jemljeta državno premoženje kot plen in si obilno polnita žepe."

Zelo pomemben del odtekanja premoženja v privatne žepe je po njegovih besedah tudi "akvizicija na Balkanu". Pojasnjuje, da so podjetja v pretežno državni lasti, kot je Telekom, tam veliko investirala. Za te investicije se je izkazalo, da so bile nekajkrat preplačane, ko pa bi morale začenjati prinašati prihodke, se pa to ni zgodilo. "Če je Telekom v Makedoniji bistveno preplačal Kozmofon in Ipkon na Kosovu, vprašljive so tudi njihove akvizicije v Republiki srbski, potem je rezultat takšen, kot je."

Brščič ocenjuje, da bi moral imeti samo Telekom letno približno sto milijonov evrov dobička, država pa je v tej družbi 74-odstotna lastnica, kar pomeni, da bi bila državna blagajna v tem primeru precej bogatejša. "Izpad je strahoten. Prepričan sem, da bi že s samo nekoliko bolj agresivnim upravljavskim pristopom lahko dobili najmanj četrtino od potrebnih 818 milijonov evrov prihrankov." S tem ima v mislih veliko čistko na stroškovni strani podjetij, v katerih ima država svoje premoženje. "Jasno pa je, da bi se strankarski prijatelji morali obrisati pod nosom za ekonomske rente, ki jih vlečejo". Za primer je dal PR podjetja, ki naj bi se s temi sredstvi državnih podjetij napajala iz nekajkrat preplačanih reklam. Meni tudi, da se prek ekonomskih rent napajajo tudi stranke.

Drugje državna podjetja nosijo zlata jajca

V drugih državah z dobro prakso upravljanja državnih podjetij se ne dogaja, da bi imela podjetja ničelni donos, še posebej tam ne, kjer imajo družbe večinski tržni delež, če že ne skoraj monopolnega, kot je to v Sloveniji. Pravi, da je trenutno cena delnice Telekoma nižja od 70 evrov, pred nekaj leti pa je znašala celo okoli 500 evrov. "Gre za destrukcijo vrednosti in nihče v tej državi ne postavlja vprašanja, kdo je odgovoren, da je cena delnice le še 15 odstotkov njenega maksimuma. Država se resnično norčuje iz te družinske srebrnine, ki bi morala nositi zlata jajca," pravi Brščič in dodaja, da tu ne gre za nikakršno slaboumnost politikov, temveč za načrtno ropanje v spregi med politiko in menedžmentom.

Vodstva teh podjetij so politično nastavljena, vendar pa Brščič v tem ne vidi nobenega problema. Pravi, da je to prav, vendar pa bi morala tako politika in menedžment nositi posledice za slabo upravljanje. Glede Agencije za upravljanje naložb je dejal, da je bil to poskus politike, da se otrese odgovornosti. "Bogu hvala, da je kadrovanje politično, samo to pomeni veliko odgovornost, da mora tudi vlada kot celota prevzeti odgovornost za poslovanje teh podjetij."

V času, ko je bila gospodarska prosperiteta, so lahko odgovorni slabe poslovne izide nekoliko pometli pod preprogo, zdaj ko pa so časi slabši, pa se izkazuje, da je celo še huje, saj se pojavljajo potrebe po dokapitalizaciji bank NLB in NKBM. "To je čisto narobe svet. Banke bi morale krpati proračunski primanjkljaj, v bistvu ga pa še povečujejo."

Dobre upravljavske prakse države vidi zgolj v primeru novomeške Krke, v kateri ima država pomemben 29-odstotni delež. Ob tem pa omenja Petrol, ki bi moral dajati boljše rezultate, saj gre za skoraj monopolista na slovenskem trgu. "V času krize se jim prihodki niso zmanjševali, stroški pa so takšni, da se človek lahko le drži za glavo," ugotavlja. Prepričan je tudi, da bi moral Petrol v času, ko se cene goriv višajo, rezati debele dividende, ki pa jih ne, ker naj bi veliko denarja dobesedno poniknilo, tudi prek podružnic na Hrvaškem, v BiH, v Črni gori, in to prek dvomljivih investicij. "To so tako velike luknje, skozi katere poniknejo težki milijoni in je seveda potem dobiček le simboličen."

Za primer dobrega upravljanje državnih podjetij je dal Norveško, katere podjetja poslujejo zelo uspešno. Razlog za to vidi v bistveno manj skorumpirani politiki. "Tam vedo, da je menedžment obilno plačan zato, da dostavlja rezultate."

Denar in pravica
Denar in pravica FOTO: Thinkstock

Dvig DDV bi bil povsem napačen

Na vprašanje, ali bi morala vlada za povečanje prihodkov povišati DDV, odgovarja povsem odločno, da je to v tem času nepotrebno. Gre za regresiven davek, ki bi najprej prizadel nižje sloje, saj praktično ves svoj dohodek porabijo, med tem ko ga nekdo, ki ima plačo nad 10.000 evrov bruto, večino prihrani in od tega ne plačuje tega davka.

Prostor vidi v polju trošarin, še zlasti na dobrinah, kot sta alkohol in tobak. Pravi, da je zadnje povišanje minorno glede na to, koliko je še omenjenega prostora. Pravi, da bi se lahko te zvišale še za nekaj deset odstotkov, kar bi lahko v blagajno prineslo dodatnih 10 do 15 milijonov.

Glavni problem vidi v previsoki javni porabi, simptom katere so že tako zelo visoki davki. Izgovori, da davke dvigujejo nekatere druge države, pa nimajo osnove. "Sam trdim, da je dvigovanje davkov v času vstopa v recesijo norost." Lahko bi obdavčili le visoke dohodke v javnem sektorju. Za povečanje dohodkov bi dopuščal možnost uvedbe posebnega kriznega davka, ki pa bi ga plačevali le zaposleni v javnem sektorju. Zaveda se, da je to neustavno in bi bil izvzet iz sistema dohodnine. "Velika napaka bi bila, da bi zviševali davke na zasebni sektor." Najbolj bi sicer s takšnim davkom obdavčil tiste, katerih bruto dohodki letno presegajo 50.000 evrov. Takih dohodkov v javni upravi po njegovih besedah ni malo, še posebej veliko odstopanj naj bi bilo v zdravstvu.

"Po mojem mnenju je vlada naredila veliko napako s tem, ko je na začetku prišla z idejo o linearnem rezanju plač. Posploševanje, da je javni sektor v celoti preplačan, ni resnično." Brščič pravi, da je v javnem sektorju veliko delavcev, ki so slabo plačani. Med te šteje vojake, policijo in medicinske sestre. "Pri 15-odstotnem znižanju bi lahko rekli le še dobro jutro, revščina."

Bernard Brščič
Bernard Brščič FOTO: osebni arhiv

Zato bi bilo po njegovem mnenju nad 50. plačnim razredom treba uvesti 20-odstotno znižanje plač, med 50. in 35. razredom bi uvedli 10-odstotno znižanje, med 35. in 30. 5-odstotno, razrede okoli 20. razreda pa bi morali pustiti pri miru, saj so že tako blizu minimalne plače. Nižanje plač v najnižjih razredih bi lahko povzročile politični revolt, ki bi bil socialno zelo upravičen.

In spet vrnitev k politični eliti

"Politična elita bi se morala vprašati, kako sleherniki v tej državi živimo. Slehernik tudi v javnem sektorju živi zelo bedno. Slovenija je postala stagnantna družba, kjer lahko vsako jutro rečemo dobro jutro, revščina, po drugi strani pa je nek ozek del privilegirancev, ki živijo življenje galaktike." Razlog za tako stanje pa vidi v "popolni izrojenosti politične kaste".

Pri tem izpostavi nakup novega mercedesa za predsednika državnega sveta. Pravi, da ta poteza kaže empatijo do tega, kako ljudje živijo in še nekaj takšnih primerov je potrebnih, da se zgodi ulica. Hkrati omenja tudi, da je verjetno nepotrebno, da se predsednik države vozi v vozilu z več kot 300 kW moči, ki porabi 25 litrov goriva na sto kilometrov. "Kot da smo Bantustan ali Tunguzija, kjer si politična elita dovoli takšno škandalozno zapravljanje."

Med žaljive ukrepe do davkoplačevalcev šteje tudi 15-odstotno podražitev kosil za zaposlene v državnem zboru in poslansko znižanje bonitet za mobilno telefoniranje s 3.000 na 1.000 evrov letno. "Ko človek vidi, kaj si politična elita privošči, me ta revolt sindikatov ne čudi."

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • praznicna
  • razvlazilec
  • kosilnica
  • orodje bosch
  • vrtna hisa
  • agregat
  • vegira
  • kovinski regal
  • ceplinik
  • radiator
  • lestev
  • cistilec
  • plastici regal
  • delovna miza
  • kovinska omara
  • kovcek

KOMENTARJI (160)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

nenasedaj
06. 04. 2012 18.33
+1
Tudi pri nas državna podjetja nosijo zlata jajca, le da ozkemu krogu ljudi. In politiki, ki krasno živijo od državnih podjetij bodo zdaj vso varčevačno krutost zvalili na ljudstvo. Pri avtocestah so nas pokradli za 3 milijarde, na železnici stotine milijonov, gradbinci milijarde, tajkuni so si prilastili državna podjetja, Janša pa se zdaj norčuje iz mamic, upokojencev, javnih delavcev / razen najvišjih/ res je, znajo krasti o vladanju pa nimajo pojma, že mnoga leta. In zdaj, ko bo generalna stavka, bo v Sloveniji res počilo. Zakaj namestio stavke ne okupiramo poslanskega kraljestva in jim prepovemo vstop do konca življenja?
hrast66
06. 04. 2012 10.47
+2
Kaj pravi g. Pezdir? Kako, da ni protikorupcijska komisija nič odkrila? Zakaj jo imamo?
ironi
06. 04. 2012 09.46
+3
Bravo, Dr. B.Brščič! Ocenjujemo, da ste jim (vladi) odprli oči, kako mečejo denar z lopato v kanale, a na drugi strani (reformni programi) napadajo razne plače, pokojnine in regrese, da bi našli kupček (818 milijonov) za zaprtje luknje. Vesel sem, da je vlada, na predlog sindikatov obremenila še gornji (bogatejše) sloje in tako vsaj delno pokrilia socialne luknje. Če bodo upoštevali še Vaše predloge dr. Brščič glede državnih podjetij (odgovornost) doma in zunaj nje (nekdanje jugovzhodne republike), pa bodo zlahka (tako sindikati) vzpostavili ravnoteženje družbenega bruto produkta in revolta (sikanja z zobmi) ne bo več.
Tadej Skof
06. 04. 2012 06.15
PA NEBOTE IMELI KJE JEMAT!
Tadej Skof
06. 04. 2012 06.14
Tadej Skof
06. 04. 2012 06.11
JAZ NEM MEL TI TUDI NE!
playback
05. 04. 2012 21.51
+2
Če se prav spomnim je ta gospod Brščič v času Pahorjeve vlade, ki je na veliko zapravljala, povsem drugače govoril. Tako, da ti "ekonomisti", ki se na vse spoznajo tudi ne vedo več kdaj kaj rečejo. Dejstvo pa je, da sindikati ne odigrajo ssvoje vloge kot bi morali. Zakaj dopustijo, da direktorji spravijo podjetje v stečaj in se ne pobrigajo prej, ko se še kaj rešiti da ? Zato ,kre so sprega direktorjev, ki jih dobro plačajop in imajo privilegije. Ko pa gre vse v maloro pa javno čivkajo kako je vse narobe. Katero podjetje pa je rešil Semolič pred propadom, tako da je preko svojih sindikalnih zaupnikov prijavil direktorja, ki je peljal vse v maloro, še pravočasno prijavil policiji? Nobenega! Kaj pa delajo vsi ti javni uslužbenci ? V mojem mestu obstaja občinska blagajna v keteri tri blagajničarke (TRI) kasirajo samo prekrške, ki jih izdajajo mestni redarji - če napačno parkiraš. Za to so potrebne tri blagajničarke!!! Saj potem lahko gre država v maloro. In takšnih primerov je še ogromno!!!
Buena Vita
05. 04. 2012 22.41
+0
A IN POSVEČENA SAMO KRONIČNO Z LENORITISOM OBOLELA JAVNA PODJETJA,OPS,JAVNI USLUŽBENCIKAJ SE SINDIKATI RAZUMEJO V GOSPODARSTVO,NJIM SO SVET
franceljtancelj
05. 04. 2012 21.42
+1
Ja, da do nekaj uplenil se je odločil tudi nekdo od malih ljudi in tega bo kar nekaj. Mimo grede previdno z zavorami ceste ceste so spolske pa naj je to kateri koli avtomobil, he, he.
periot22
05. 04. 2012 21.35
+5
Vsi vemo kdo so tajkuni ki so si nakradli ogromnooooo pobrat jim vse pa bo denarja dovolj a gnila vlada bi najraje uničila delavce , kmete in upokojence da bi parazitii uživali naprej v nakradenem!!!!!!!!
titovka
05. 04. 2012 19.28
+3
brščič...tudi mi vemo, da so si polnili žepe 21 let in državo spravili na boben...sedaj pa naj raja vleče ven gospodu iz krize!!!!kradli so onemoglosti!!!
ironi
06. 04. 2012 10.00
+1
Tiste kolektivne pogodbe, ki so bile uvedene na začetku osamoosvojitve, ne bi smelo biti (evropske plače), saj so gornji od direktorjev naprej začeli talaatti po deset do dvajset tisoč € in to za isto količino opravljenega dela. Zato predlog, da ni nebena plača višja od premierjeve v Sloveniji. To odpravite z "dekretom" in življenje se bo normaliziralo, kajne?! Če pa kdo noče delati za ta denar, se ga zamenja in to takoj, da ne bi povzročal škode na nacionalni ravni. A zadevo je potrebno (od vladne strani) spremljati. IN NE REČI, DA JE "DIKTATURA", TO JE DANES NUJA, vse do NORMALIZACIJE.
titovka
05. 04. 2012 19.26
+3
ja, ja, brščič...to so bili plenilci...tapravi dinozavri!!!
I G N O R A N T
05. 04. 2012 18.52
+4
In kdo trobezlja da ni druge alternative?
hoho123
05. 04. 2012 18.46
+15
Bravo, bravo, takšne potrebujemo! Ljudje, ko vam bo kapnilo, da so levi - sredinski in desni med seboj povezani, in da je tisto "prerekanje" pred kamerami le njihova igra, potem bo bilo življenje mnogo lažje! Mediji nas poskušajo prepričati v smislu, da smo mi reveži krivi za vse, a v resnici so tisti na vrhu piramide vsega krivi, ker oni držijo v roki vso "ekonomijo"! Zavedajo se pa tudi, če, bo prišla resnica glede njih ven (in tudi bo), potem so oni GOTOVI! Vse se vrača, vse se plača!.
tigerbalm
05. 04. 2012 16.41
+16
VSAKA ČAST TEMU BRIŠČIČU - ČE LE RESNO MISLI !!!.....KONČNO NEKDO , KI IMA NEKAJ V GLAVI !!!..... .....takšne ljudi rabimo na vladi - ne pa to skorumpirano elito !!!!
vagicaa 1
05. 04. 2012 16.51
+9
Ja samo kaj lahko naredimo mi mali reveži?Edino, da se vsi enotno upremo tem , da ne rečem grdo in me bodo zbrisali,in gremo enotno na delo vsi in vstrajamo do konca kar bo pa bo. Pred volitvami vsi obljubljali, zdaj pa se je plošča obrnila in spet nastradamo mali ljudje.Slovenci zbudimo se in gremo na ceste!!!!!!!
ina5785
05. 04. 2012 18.38
+4
Brščiča spremljam že dalj časa. Ves čas je mladi mož pokončen, pošten! Bojim se, da mu bodo politiki začeli groziti. . . . . . ., ker jih nekdo tako javno razkriva, čeprav vsi že dolgo vemo, da je tako, samo glas ljudstva nikamor ne seže!
Eki
05. 04. 2012 16.36
+17
Do danes nisem sploh slišal za tega Brščiča :) . Od danes naprej si ga bom pa dobro zapomnil. No take ljudi potrebujemo mi v vladi :) . Ne pa Janše , Jankoviča in Pahorja , ki se samo petelinijo nekaj :)
Alojz52
05. 04. 2012 16.24
+14
Brščiča za predsednika vlade!!!:D Edini človek, ki ne taji, kako je v naši državi in edini, ki ve razmišljati tako, kot je treba. Tiste, ki pa sedijo tam na stolčkih in pobirajo velik denar na račun davkoplačevalcev pa nagnat iz te naše slovenske politike in to brez kakršnihkoli nadomestil!!!!
janez6bb
05. 04. 2012 16.28
+4
nimaš variante, je preveč politično opredeljenih ofčic:) ki bodo do smrti gonili svoje, pa čeprav vedo da je še tako narobe, a se vseeno slepijo da je le njihova stran dobra.
un.capitano
05. 04. 2012 16.35
+10
1BEYBA
05. 04. 2012 16.22
+18
Od kje se ja ta znašel danes.Edini pameten, da mu lahko rečem človek.Zakaj ga ne pustijo in njemu enako mislečim, da nam vladajo mlajši drugače misleči.Ne pa da gledamo dvajset let iste face, ki so nas ukradle.Sedaj pa zopet kazen za nas, da nas zopet spravijo na kolena.A mi navadni državljani sploh mamo pravico, do normalnega življenja al majo samo oni. Ki bašejo žepe na naših plečih.Kdaj se bomo mi vozili z prestižnimi jahtami, avtomobili,počitniškimi objekti in ne samo enim in seveda razkošnim hišam.Komu tako življenje nebi pasalo za popestritev pa še mlajšega partnerja, da ne bom zgledala staromodno.Jao kuku lele so tale elita.
janez6bb
05. 04. 2012 16.23
+5
zato ker oni ne bi izpolnjevali načrt zločinske elite.
mangan
05. 04. 2012 16.29
+7
Ma, spoštovana 1Anita: Sam ne rabim, niti si ne želim nobene jahte ipd... jezim me najbolj to, da imam občutek, da nas ponižujejo, podcenjujejo, izkoriščajo in kar je najhujše imajo za popolne bedake. Včeraj sem poslušal Pahorja: On opozarja vlado, naj ne ponovi napake, ki so jo storili oni s tem, da se niso usklajevali s soc. partnerji. Opozorilo gre v smeri bojazni, da bi lahko ljudje z referendumom uveljavili svojo voljo, nikakor pa nisem začutil, da je g. Pahor na strani ljudi. Da razume stisko ljudi, da se strinja z večino, da je treba pristopiti k " varčevanju " bistveno drugače kot to sedaj predlaga vlada.
1BEYBA
05. 04. 2012 16.46
+1
1BEYBA
05. 04. 2012 16.52
+4
Jaz jim ne zavidam, ker za svoje potrebe mam dovolj sam sem si z lastnimi rokami prigarala ne na tujih plečih.Sploh pa davkoplačevalcev tu je velika razlika.No se pa nebi branila vsaj en krog če že ne do dalmacije s kakšno prestižno jahto.No sam za razliko od njih saj tud jaz v isti koš mečem kot oni pa se ne smem en krog peljat kaj so oni več.
1BEYBA
05. 04. 2012 17.17
+4
Mangan prej sem hotla napisat,da ne rabim takega razkošja.Ker nisem človek, da bi si zatiskala oči ampak raj mirno spim kot da bi v strahu trepetala.
WikiX
05. 04. 2012 16.17
+11
Dejstvo je, da je pri nas cel kup ljudi preplačan, s praktično neomejenimi privilegiji, na nedotakljivih položajih v javnih podjetjih ali službah, ki so le same sebi namen oziroma podaljšana roka oblasti v senci ter represivnega aparata, ki vse skupaj kontrolira. Na tak način pridejo vsi posli iz tujine v našo državo, vse se nadzira in projektira na vsakem koraku, do slehernega delavca in celo čistilke, ki bodo delali na nekem projektu. Vsaka občina ima svojo interno paradržavno strukturo, ki kontrolira in omejuje "demokratično" izvoljene predstavnike ljudstva, oni odločajo, kaj se bo zgodilo v posameznem kraju, katere dejanosti morajo biti na voljo, kot tudi kako bo razmišljala in se obnašala večina, da ne rečem vsi prebivalci. Ene se prepričuje strokovno, ideološko in z denarjem, druge se meče na razne finte in psihološke ali celo kemično inducirane probleme, da se potem navadno s temi igricami ukvarjajo še leta, če si ti reveži sploh kdaj pridejo gor, kaj se v resnici okoli njih dogaja. Družba s takšnimi medsebojnimi odnosi, načelno ne more biti uspešna, lahko pa ji nekdo dolgo časa vlada in se s temi bedaki ter zombiji obilno okorišča. Vsaka družba pozna neke plačilne razrede, vrednost dela določajo trgi, ki pa niso povsod enaki in zato tudi vrednost dela precej varira. Da bi se temu izognili, so uvedli načelne plačne okvirje, koliko je posamezen delavec vreden, ki naj bi na splošno ščitili posamezne poklice. V birokratski, policijski državi, kjer je večina zaposlena v javnih službah, ki imajo tudi najvišji standard, pa dobijo ta načela povsem drug pomen, ponekod delavci iz iste stroke ne naredijo ničesar, pa so vseeno identično plačani. Dejstvo je, da so določene storitve pri nas visoko precenjene, predvsem ker po kvaliteti in namenu daleč, daleč zaostajajo s podobnimi iz razvite tujine, morsamo pa jih vseeno imeti, da smo lahko s tujino primerljivi. Državno podjetje deluje kot multuinacionalka, preprosto lahko uspešnim nekaj vzame in to pretoči tja, kjer so zazijale ogromne luknje, da sopodjetja v povprečju uspešna. Tu bi bilo treba enkrat narediti konec in jasno določiti, kdo je v resnici uspešen in si za svoje kvalitetno delo zasluži bistveno višje plače, kdo pa je tako rekoč pred bankrotom ali kje so zadovoljni s stabilnim povprečjem, te plače bi morale biti seveda nizke, ker njihovo delo nima posebne vrednosti ter smisla, zato tudi ustrezno manjše. Vendar plačilni razredi to onemogočajo, po drugi strani pa raznim lokalnim organiziranim kriminalnim združbam omogočajo zlorabo ter izkoriščanje javnih privilegijev, zaradi katerih se v krajih, brez njih nič ne more spremeniti. Je pa menda jasno, za kakšne ljudi tu gre, ne vem edino, zakaj jih moramo še naprej klicati "ljudje", če pa so že zdavnaj dokazali, da to v pravem pomenu besede niso in tudi ne morejo več biti. Vendar prav ta bitja nastavljajo in podpirajo našo politiko, s tem se pa zgleda nihče noče ukvarjati, ker si ne morejo pomagati z nobenimi papirji ali drugimi dokazi, poleg tega se lahko že arhivirani dokumeti tudi spremenijo, po samem nastanku, namenu in vsebini. Še sreča, da nisem noben strokovnjak, drugače vsega tega verjetno ne bi znal opisati ;)
1BEYBA
05. 04. 2012 16.27
+5
Mislim,da naši strokovnjaki ne znajo tako dobro napisat saj vidiš kam so nas pripeljali vrjetno ne razumejo niti lastne vsebine sestankov, sej itd... so bolj pri kavah.
terra luna
05. 04. 2012 16.13
+3
nalijmo si čistega vina, večino časa zadnjih 20 let je država v krempljih levice
NightWishFan
05. 04. 2012 16.16
+11
Levica, desnica oboji so isti. Saj je Janša tudi govoril kako visoke trošarine imamo in prikazoval grafe kako je on zmanjša trošarine leta 2008 ( in s tem tudi na veliko prizadel proračun zaradi volilne kampanije ) A je znižal zdaj ko je spet na oblasti? Politike, ki so nam do zdaj krojili usodo bi bilo treba nagnat, tako leve kakor desne
WikiX
05. 04. 2012 16.26
+8
Pravzaprav nam še vedno vlada komunistična partija, kaj sta pa Pahor in Janša drugega kot njihovi omladinci. Načelno delitev na leve in desne pa seveda moramo imeti, tako je v vseh demokracijah po svetu, vendar ker nam še vedno vladajo sive eminence, naši mladi politični povpetniki in nasledniki večkrat pomešajo abstraktne liberalno konzervativne koncept in pojme. Javnost je navajna na enoumje, ljudi zmede, če se ne morejo več identificirati s stereotipnimi koncepti, v okviru katerih lahko edino vidijo stvari in razmišljajo, kot se od njih tudi pričakuje, po drugi strani je težko gojiti totalitarno enoumje in skriti toliko drobnih krivic pred svetovno javnostjo. Ampak za enopartijsko oblast še ni panike, večino novic prejemamo iz tujine, te pa niti najmanj ne zanima, kaj se pri nas dogaja, kako živimo Slovenci, vsaj na videz tako zgleda, dokler še tečejo eksperimenti.
janez6bb
05. 04. 2012 16.29
+1
hehe bravo Wiki, delitev je samo za tiste z iq na nivoju zunanjih temperatur, dve strani obstajajo samo zato da enkrat vlada ena stran drugič druga, pade pa nikoli nobena, enopartijski sistem ni nikoli izginil, le zavili so ga v celofan. ofčice pa nasedle
NightWishFan
05. 04. 2012 16.09
+7
Ekonomisti.....tako so vsi zdaj pametni enako kot politiki. Po bitki je vsak general. Če se nebi tako kradlo kot se sedaj, plače 1 proti 60 v podjetjih med delavci in direktorjem, ves dobiček je šel za luksuz, ne da bi namenili za modernizacijo. Vsaka vas ima občino, če prav imajo vedno samo enega kandidata za župana pač volitve morajo bit. 90 poslancev? Tako ali tako morajo glasovati kaj jim vodje strank rečejo? Lahko bi jih imeli samo 24, saj vse težja odločitve itak prenašajo na nas v obliki referendumov....
Aaron-Heydar
05. 04. 2012 16.12
+4