Slovenija

'Z zakonikom rešene pravice vseh otrok'

Ljubljana, 29. 06. 2010 14.48 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 3 min

Pravica istospolnih do posvojitve otrok, ki jo prinaša družinski zakonik, povzroča čedalje bolj ostro razpravo. Opozicija ne pristaja na izenačenje istospolnih skupnosti s heterospolnimi.

Istospolna družina
Istospolna družina FOTO: POP TV

Odbor DZ za delo je v nadaljevanju druge obravnave družinskega zakonika, ki so jo začeli maja, po skupaj 16 urah danes naposled končal razpravo o drugem členu. Ta določa, da lahko družino tvorita tudi istospolno usmerjena partnerja. Odbor je zavrnil dopolnilo SDS, po katerem bi bila družina življenjska skupnost staršev in otrok, ter sejo prekinil.

Poslanci iz vrst koalicije so tudi danes vztrajali, da predlog zakonika sledi družbeni realnosti in poudarja skrb za pravice vseh otrok. Medtem so v opoziciji opozorili, da na izenačenje istospolnih skupnosti s heterospolnimi v družinskem zakoniku ne bodo pristali.

V SDS namreč menijo, da definicija družine iz zakona o zakonski zvezi in družinskih razmerjih ne potrebuje spremembe. Vendar pa so za sprejetje dopolnila glasovali štirje poslanci, proti pa jih je bilo sedem.

Razprava je bila ostra, sejo so popoldne za deset minut celo prekinili, ko sta si navzkriž prišla vodja iniciative Za družino in pravice otrok Aleš Primc in predsednica odbora Andreja Črnak Meglič.

Primc je v nadaljevanju ponovno opozoril na tehnične pomanjkljivosti in na vprašanje strokovne verodostojnosti zakona. Dotaknil se je tudi življenjskega sloga homoseksualcev, a mu je na tem mestu predsednica odbora očitala sovražni govor in mu ponovno odvzela besedo.

Družina
Družina FOTO: Reuters

Alenka Jeraj (SDS) je uvodoma izpostavila, kako družino definirajo v drugih državah. Zlasti v luči trditve ministra, da zakonik nikomur ničesar ne jemlje, pa je poudarila oceno državnega tožilstva glede dokumenta. Za slednje je vprašljivo, ali je dopustno otroku zakonsko odvzeti pravico do matere in očeta. Na tem mestu tako Jerajeva sprašuje, ali je odvzeti to pravico ustavno dopustno.

Medtem pa Majdo Potrata (SD) čudijo ocene, da otroku z zakonikom jemljemo pravico do očeta in matere, saj po njenem zakonik ta razmerja le ureja. Spomnila je, da poleg biološkega poznamo tudi socialno starševstvo, pri čemer ni nobene raziskave, da otrok s socialni starši živi slabše kot otrok z biološkimi. Da ima otrok pravico do očeta in matere je po njenih besedah "prazna pravica".

Marijan Pojbič (SDS) je prepričan, da želi predlagatelj zakonika razvrednotiti heteroseksualno družino, a po njegovih besedah se v SDS nikoli ne bodo strinjali s tem, da bi istospolno zvezo v družinskem zakoniku izenačili s heterospolno. Tega tudi "ne more naprej siliti stranka, ki je na volitvah dobila manj glasov kot je sedaj zbranih podpisov proti zakoniku", je dejal in dodal, da istospolne partnerske zveze v našem pravnem sistemu sploh ni.

Predlog zakonika življenjsko skupnost istospolne partnerske skupnosti v vseh elementih izenačuje z življenjsko skupnostjo ženske in moškega.

Za pravice vseh otrok

Koalicijski poslanci pa nasprotno sprašujejo, zakaj ne izhajamo iz možnosti, da je vsem otrokom treba zagotoviti enake pravice in pravno varstvo. Tudi Vito Rožej (Zares) je poudaril, da morajo biti z zakonikom rešene pravice vseh otrok. "Če niso vsi otroci naši otroci, nismo vredni, da državo imamo," je dejal. Prepričan je še, da se istospolni partnerji za otroke odločijo bolj odgovorno kot heteroseksualni.

Mitja Blažič je kot koordinator Kampanje za vse družine, za pravice vseh otrok in za človekove pravice dejal, da si prizadevajo za enake pravice in enakost pred zakonom ter spoštovanje 14. člena ustave. Po njegovih besedah bi predlagani 2. člen zakonika to zagotovil, zato ga podpirajo.

Odbor bo drugo obravnavo zakonika nadaljeval v naslednjem možnem terminu, je napovedala predsednica odbora Andreja Črnak Meglič.

 

 

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • praznicna
  • razvlazilec
  • kosilnica
  • orodje bosch
  • vrtna hisa
  • agregat
  • vegira
  • kovinski regal
  • ceplinik
  • radiator
  • lestev
  • cistilec
  • plastici regal
  • delovna miza
  • kovinska omara
  • kovcek

KOMENTARJI (333)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

mamica55***
02. 07. 2010 16.28
"TO BI BILA LAHO KATASTROFA NARODA", a ta članek pa navadni smrtniki ne smemo komentirat !
12345s
02. 07. 2010 14.03
Bravo mufti !!!
Bluzer Bluzoviti
02. 07. 2010 13.05
če bodo lahko istospolni posvajali otroke, hočem met jaz pravico, da se poročim hkrati s tremi ženskami: eno staro 15-17 let, za zjutraj in za vikende), eno mojih let, (za izhode ven ter za med tednom sexat) in eno 53 letno nimfo, za moje ekstremne fantazije! če mi to ne bo zakonsko dovoljeno, je to diskriminacija!!! tudi v nekaterih drugih državah je to dovoljeno, enako kot pravijo istospolni za nizozemsko!
androido
02. 07. 2010 12.14
Sicer sem oster nasprotnik raznih cerkva, a se v tem primeru moram strinjati z njimi. Zakaj? Ker se mi zdi preveč otročje. To je tako, kot bi si jaz želel imeti veliko denarja, delal pa ne bi nič. Če si istospolno usmerjen imaš do tega vso pravico, ne gre pa si želet potem sadu zveze moža in žene. Ne gre. Te "igračke" pa preprosto ne moraš dobit! Sosedova jabolka pa lahko kupiš, čeprav nimaš jablane, Hvala za razumevanje
Share2
01. 07. 2010 11.26
Piki_Jakob...ne seri. Vprasanje je samo ali imajo vsi otroci enake pravice? Sedanji, ki ze zivijo v razlicnih druzinah in bodoci, ki se bodo nedvomno rojevali na kakrsen koli nacin ze in komurkoli ze. Tu ne bi smelo biti Vprasaja ampak Pika. Mogoce celo klicaj.
SEBASTI
01. 07. 2010 08.44
Parada ponosa ni potrebna, ker je enakopravnost zapisana v ustavi.
ananas.
30. 06. 2010 20.37
mami 55, saj to jih večina tdi počne, ampak še vedno potem ne morejo dobit starševskih pravic. In predvsem za take posvojitve se gre v tem zakonu ;)
mamica55***
30. 06. 2010 17.31
se mi kr čudn zdi, da tale ogromen dec enga dojenčka skup ne sprav, sej lahko daruje spermo in se dogovori z istospolno usmerjeno osebo seveda nasprotnega spola kot je on, jo oplodijo . . . čist enostavno a ne in dojenček je tu !
Strelja?ko
30. 06. 2010 17.03
Istospolni morajo "zadevščine" DOBIT. A morajo prav zahtevat... hehehe. Normalnemu hetero par se ne maltra tako, ga samo RODI... na lahkoten način...
polikarbonatka
30. 06. 2010 16.32
Včeraj v ljubljanskem BTC-ju,poslušam 2 starejša moška(okoli65-70let),pogovarjata se o druž.zakoniku,eden pravi:"ja,pa da bosta posvojila lepega fantka,pa ga bosta zlorabljala",drugi mu potrdi.Človek ne more drugega kot da bi bruhal,ona dva starčka sodita po sebi,prva asociacija-zloraba,ne vesta da ta sodba največ pove o njih samih,o njihovih namenih,groza,meni kaj takega nikoli ne bi prišlo na misel.Poznati razliko med pedofilijo in homoseksualnostjo,spada že pod splošno izobrazbo.
polikarbonatka
30. 06. 2010 16.04
@sergejap,praviš:narava ni dala istospolnim da imata otroka",to drži v primeru da sta ta dva neplodna,če pa jim je narava dala plodnost,pomeni da lahko imata potomstvo.Tisti ki se izgovarjate na naravo in naravne zakone,zakaj hodite zdravniku,zakaj rešujete življenje ponesrečencu,zakaj ne prepustite naravi da opravi svoje,ona ,po vašem natančno ve zakaj in kako?
piki_jakob
30. 06. 2010 15.27
@niceboy: ja,če ga boš posral
-gorenjka-
30. 06. 2010 11.08
FCL 30.06.2010, 06:55 3 Težave se šele začenjajo...mogoče ne takoj, čez leta, ko bo ta prva generacija otrok v teh novodobnih zvezah odrasla... ...zakaj tako razmišljaš in na kakšne težave ciljaš....misliš,da bodo v teh družinah od moških parov vzgajani otroci zrasli v geye od ženskih pa v lezbijke?....nekateri najbrž res bodo a to se zgodi tudi v tako imenovanih normalnih heteroseksualnih družinah...verjamem,da veliko tudi v zelo ljubečih,zglednih in spoštovanih.....človek se tak enostavno rodi in pri tem vzgoja in zgledi očitno nimajo nobene veze.....
User71754
30. 06. 2010 10.23
@sebasti Točno zato se vsi na RKC obešamo - kot institucijo. Ker gre za profitno in izrazito politikantsko organizacijo, ki ni ne gospodarska družba in ne politična stranka niti prava država. Ampak je nekakšna himera: je vse hkrati. Za legitimizacijo svojega statusa pa ZLORABLJA vero. O dobrodušnih, dobrohotnih, pravičnih in poštenih vernikih in njihovih dušnih pastirjih vse dobro. Kritika leti na račun vladajoče klike znotraj RKC kot organizacije - na sam vrh (papeža, kardinale, škofe). In ta vrh za dosego svojih ciljev (kapitalska in politična moč) zlorablja vero. V tem aspektu so isti kot kaki drugi verski skrajneži ali druglordi, ki ljudstvo podkupujejo sladkimi besedami, obljubami in "humanitarnimi" posvetnimi dobrinami. Kar seveda enako počno tudi dandanašnje politične elite. Bistvo je zelo podobno, razlike so le v metodah in uporabljenih orodjih.
sergejap.
30. 06. 2010 10.11
Zakoni naj bodo v prvi vrsti naravni zakoni in če je naravno da se dva istospolnika zaljubita, naj bo tako, narava pa ni dala(ne vem zakaj, to ve samo ona), da ta dva spočneta novo bitje,in spoštovanje tega naravnega zakona naj vsebujejo naši zakoni in zakoniki. kako preprosta logika.
Strelja?ko
30. 06. 2010 09.43
Sn provin, ne o šlo tako. Tud v parlamentu ne bo šlo. Janša vrni se...
SEBASTI
30. 06. 2010 09.37
Ni mi jasno ,kaj ima s tem zakonom opraviti RKC. Zakaj se vsi na njih obešate? RKC je profitna organizacija, ki z vero nima veliko skupnega. Vero ima vsak človek sam v sebi in zato ne potrebuje nekih ustanov. Vprašanje je kaj lahko dva moška ali dve ženski ponudita več otroku kot moški in ženska. Že samo dejstvo, da otrok v homo družini dobi samo en pogled na življenje je dovolj, da se s tem zakonom ne strinjamo, ker je na ta način prikrajšan glede na tiste ki imajo mamo in očeta (moški in ženski princip).
User71754
30. 06. 2010 09.29
@kiss Ja, tudi Jezus je bil v očeh tedanje večine marginalec, stigmatiziranec, tarča posmehovanja in zasmehovanja. Na koncu tudi tarča nasilja in pogroma. In mu ni bilo prav nič nerodno. Prav skuliran je bil. In ponosen. In je imels nekakšne svoje "parade ponosa" s svojimi somišljeniki (npr. apostoli), In za ta svoj pogum in ponos je plačal z življenjem. Imel je pač to srečo, da je bil božji sin. Tuzemeljski marginalci in stigmatiziranci (vključno z LGBTIQ osebami) te sreče žal nimajo.
VolilecSI
30. 06. 2010 09.28
VolilecSI Kdo MI? Ali v prvi vrsti poskrbimo že za zlorabe tukaj in zdaj? veš koliko jih je? NOBEN OTROK NE BI SMEL BITI ZLORABLJEN!!! V NOBENEM SMISLU! VolilecSI30.06.2010, 01:35Svoj glas ste že oddali0 Nefertete, tudi, če bo samo en sam samcat posvojen otrok posledično postal žrtev zlorabe s strani njegovih istospolno usmerjenih "staršev", je to preveč. Tega enostavno ne smemo dovoliti! Ja kdo drug kot državljani, ki premoremo smisel za odgovornost! Prav imaš: NOBEN OTROK NE BI SMEL BITI ZLORABLJEN!!! V NOBENEM SMISLU! Če že sedaj ne onemogočamo zlorab tukaj in zdaj, mi prosim razloži zakaj bi morali zagovarjati tovrstno zakonodajo, ki omogoča potencialne možnosti nadaljnjih zlorab? Tega enostavno ne smemo dovoliti!
User71754
30. 06. 2010 09.24
@dede Zakaj pa lulika in lulika ne gresta skupaj? In kaj ima to zveze s poroko? Saj se ljudje ne poročajo zato, da bi lahko seksali. To lahko počno tudi brez poroke. Očitno boš morala svoji punčki še marsikaj pojasnit. Tudi npr. scissoring. Primer, ko tisti dve zadevi povsem pašeta skupaj.