Slovenija

Družina je po novem skupnost otroka z obema ali enim od staršev ali z drugo odraslo osebo

Ljubljana, 21. 03. 2017 13.19 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 3 min

Državni zbor je s 54 glasovi za in 25 proti sprejel družinski zakonik, s katerim je uzakonil širšo opredelitev družine. Že predstavitev stališč poslanskih skupin glede predloga družinskega zakonika je pokazala, da se zakoniku obeta zadostna poslanska podpora. Opozicija mu sicer ni bila naklonjena.

Stališča poslanskih skupin glede predloga družinskega zakonika na današnji seji DZ je pokazala, da se zakoniku obeta zadostna poslanska podpora. Vladni predlog so podprli v koalicijskih SMC, DeSUS in SD, ni pa mogla vlada računati na opozicijske glasove. 

Družinski zakonik določa, da je družina življenjska skupnost otroka, ne glede na njegovo starost, z obema ali enim od staršev ali z drugo odraslo osebo, če ta skrbi za otroka in ima do otroka določene obveznosti in pravice. Odločanje o ukrepih za varstvo otroka zakonik seli na okrožna sodišča, prinaša pa tudi sistemsko ureditev pomoči za družino.

Kot je v razpravi izpostavila ministrica za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti Anja Kopač Mrak, se predlog osredotoča na otroka in varstvo njegovih koristi, iz tega pa po njenih besedah izhaja tudi opredelitev družine.

Za ogled potrebujemo tvojo privolitev za vstavljanje vsebin družbenih omrežij in tretjih ponudnikov.

Opozorila je, da družina ne sme znova postati polje ideološkega boja. Poudarila je tudi, da zakonik ne prinaša nobenih dodatnih pravic istospolnim parom.  

V ZL so zakoniku odrekli podporo, ker po njihovem mnenju ohranja temeljno diskriminacijo LGBT oseb. Iz SDS pa je bilo slišati, da zakonik "povsem jasno" določa možnosti posvojitev otrok v istospolni skupnosti. V poslanski skupini NP so vladi oz. ministrstvu očitali, da je v zakoniku po nepotrebnem izpostavlja pomen zakonske zveze.

Družinski zakonik sicer tudi določa, da ukrepe za varstvo koristi otroka takrat, ko je otrok ogrožen, izreka sodišče. Med ukrepi so začasne odredbe, nujni odvzem otroka in ukrepi trajnejšega značaja. Prav tako bo sodišče lahko odločilo, da sta skupna vzgoja in varstvo otrok najboljša za otroka, pa čeprav se starša o tem ne sporazumeta.

Odločanje o ukrepih za varstvo otroka se bo preneslo na okrožna sodišča.
Odločanje o ukrepih za varstvo otroka se bo preneslo na okrožna sodišča. FOTO: Thinkstock

Zakonik po mnenju vlade izboljšuje položaj otrok v družinskih razmerjih pred postopkom na sodišču, med postopkom in po njem. Varovanje koristi otroka, ki je temeljno načelo družinskega prava, naj bi bilo tako izvajano bolj učinkovito. Zakonik naj bi tudi izboljšal pravno varnost državljanov na področju odločanja v zakonskih in družinskih sporih ter poenotil postopke glede odločanja o ukrepih za varstvo koristi otrok.

V zvezi s tem gre po navedbah vlade za sistemski premik glede odločanja o ukrepih za varstvo koristi otroka, ki je po novem skoraj v celoti preneseno s centrov za socialno delo na okrožna sodišča. O začasnih odredbah in ukrepih trajnejšega značaja bo odločalo sodišče, o nujnih ukrepih pa center za socialno delo, kar naj bi zagotovilo hitrejše varstvo, kot ga lahko zagotovi sodišče z izrekom začasne odredbe.

V SDS in NSi so želeli  vsak s svojim dopolnilom spremeniti vladno opredelitev družine. Po predlogu SDS naj bi se člen spremenil tako, da bi bila družina življenjska skupnost mame in očeta ter otrok. Po predlogu NSi pa naj bi bila družina življenjska skupnost staršev in otrok, ki zaradi koristi otrok uživa posebno varstvo.

 

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • praznicna
  • razvlazilec
  • kosilnica
  • orodje bosch
  • vrtna hisa
  • agregat
  • vegira
  • kovinski regal
  • ceplinik
  • radiator
  • lestev
  • cistilec
  • plastici regal
  • delovna miza
  • kovinska omara
  • kovcek

KOMENTARJI (462)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

transs
21. 03. 2017 21.42
+5
Drugi teden je na dnevnem redu usklajenost zakona zlatih ribic z ostalimi ribami ki živijo v naravi.... ! Ali bodo ti poslanci sploh kdaj kaj pametnega naredili za ljudi,ki delajo... ! Šalabajzerska rulja v parlamentu....
SDS_je_poden
22. 03. 2017 08.16
-3
transs: Lej, če ti do sedaj nisi imel probleme z področjem, ki ga je ministrica urejala, ne pomeni da ga ni imel nihče. Nekomu so naredili nekaj dobrega.
vicente
21. 03. 2017 21.42
+5
ljudje moji v tej družbi imamo vsaj 15% prebivalcev ki živijo na robu preživetja,ljudi ki preživijo z 600€ na mesec,in mi se ukvarjamo z 2 promili ljudi ki bi mogoče v naslednjih letih posvojili ali se umetno oplodili da bi imeli otroka,ma to je noro
metronom
21. 03. 2017 21.13
+6
kr neki narod pa gara dela po celem dneve to pa noben ne vidi
SDS_je_poden
22. 03. 2017 08.17
-2
Pa kaj bi sedaj rad, medaljo?! Življenje je bilo težko, je težko in vedno bo težko! Življenje je borba! Sprijaznite se že z tem!
Azzbest
22. 03. 2017 11.16
+3
wolfterier
23. 03. 2017 10.12
+1
Rotnik in Kontić sta že čist fertik od te borbe,a ne,kitarist !
Jožajoža
21. 03. 2017 20.59
-2
ena mama,4. otroci in 4. različni očetje. to je danes slovenska krščanska družina.
johanca123
21. 03. 2017 21.17
+11
A si pomislil če ni talibanska k je enmu pamžu ime Tarik, drugmu Suada....
krtofl
21. 03. 2017 21.24
-2
dve žene štirje otroci pa plešast je....
wolfterier
22. 03. 2017 16.22
+2
ko-pilot
21. 03. 2017 20.49
+10
Če imajo poslanci strank SMC, ZL, Desus, ter SD neurejena družinska razmerja, še to ne pomeni, da morajo svojo neuravnovešenost iskazovati preko še kako pomembnega družinskega zakonika.
johanca123
21. 03. 2017 21.18
+2
tron3
21. 03. 2017 20.43
-5
Počasi in sigurno, Anja vrla hiti proti cilju, da bodo lahko istospolni posvojili otroke, kar na nek način ni sploh narobe, vendar tukaj pa nastane problem, enospolna skupnost moških bo dobila v posvojitev punčko, zakaj, da bo dobila odpor do moških, pri ženski enakospolni skupnosti pa bodo posvojili fantke, da bodo dobili odpor do žensk. Prepisano iz Švedsega modela. LGBT bo s tem dobila nenehen pritok novih članov, ki jih bodo podpirale Vlade kot npr. Cerarjeva s 23 milijoni na leto, za njihove dejavnosti.
ssecnik
21. 03. 2017 20.57
+3
Sej ne bodo dolgo.Ko jih polmesec dobi v roke...
MeaParvitas
21. 03. 2017 21.15
+3
Punčka dobi odpor do moških tudi če jo lastni oče izrablja....pa še kakšen posvečen poleg.
EUROSMOOTHIE
21. 03. 2017 20.31
+8
Naši poslanci so ena velka družina. Med njimi najdeš vse vrste družinskih članov: Drogo jedce, ritko nastavljače, ritko iskače, kradljivce, pivce, v nedogled lahko naštevamo...
SDS_je_poden
21. 03. 2017 20.33
+1
Tomvojo
21. 03. 2017 21.21
+7
wolfterier
23. 03. 2017 10.14
+1
ONniON
21. 03. 2017 20.23
+6
prava družina so : oče , mama,otroci, samo moški in ženska lahko otroke naredita in skrbita za reprodukcijo tako je vsaj narava naredila in enako je pri živalih , vzgoja je drugo , nepopravljivo škodo delajo tisti ki iščejo neko popolno enakost in enakopravnost zaradi lastnih ciljev in egov, ki je nikjer NI, življenje je že samo posebi ustvarjeno tako da obstajajo razlike in da ne more biti vse enako iz razlogov in tak je tudi prav , držite se zakonitosti
srebrnibreg
21. 03. 2017 20.25
+0
Tu sem ti pa plus stisnil samo o kakšni revščini ne piši.
ONniON
21. 03. 2017 20.53
+2
brusilec
21. 03. 2017 21.54
-1
prava družino ima mamo ki puče po bajti in očeta v gostili in basta!!!
CastrumFF
21. 03. 2017 20.18
-2
Preberite kaksno knjigo o KREACIONIZMU in boste videli kaj je prava druzina!
SDS_je_poden
21. 03. 2017 20.21
+2
AxisDei
21. 03. 2017 20.18
+26
Jaz bom pa rekel, naj se greste vsi skupaj nekam kavsnit. Predolgo in prenagnusno se že zadnja leta izkorišča otroke za medijski parket, ker ste že večkrat dokazali, samozvani ''desni'' in ''levi'', da vas je v besedah polno, v dejanju bore malo. A bi radi res kaj dobrega naredili? Politiki, prispevajte v skupni fond za brezplačne malice otrok iz socialnih družin, kakšnega povabite domov, ga toplo oblecite in spodbujajte svoje otroke v solidarnost z njimi, ne pa da ti vihajo nos, če ima kakšen sošolec malo slabšo jakno ali telefon (to sem sam videl v svoji generaciji). Zamenjajte kadre, ki nestrokovno in šlampasto ravnajo z invalidnimi otroci in brcnite nekam komisije, ki razpečujejo zastonj toplice vsej žlahti, udarite po hrbtih zdravnike, ki se poleg JU službe ukvarjajo še z zasebništvom in potem jamrajo, napišite zakone tako, da bodo uporabni in ne bomo našli še kakšne punčke z razbito glavo pod radiatorjem in dojenčka v zaporu (glej si ga no, s strani ''ata'' in ''mame'', očitno vseeno ni enostavno)), ne premikajte otrok iz ene rejniške družine v drugo (še posebej ne tisto, ki je sama vzgojila nefunkcionalno hči), razpustite razne elitne klube in raje podpirajte lokalna turistična društva, tabornike, skavte, kulturne domove. Kaj bo petsto evrov in zakuska enkrat na leto pripomogla k situaciji? Nič! Ampak če bi bilo uresničenega samo 10% od tega, kar sem napisal, bi res ogromno pomagali otrokom, rodnost ne bi padala in mladi ne bežali iz države - kar pa vam ni v interesu. Vi nam hočete pripeljati nove sosede, za katere namenjen denar gre v resnici samo v vaše žepe, na milijone in milijone, oni so pa še vedno toliko prepuščeni sami sebi, da ni drugega, kot da delajo hrup in škodo. In v bistvu je ta portal odličen odsev politične scene po principu "če ni kobila, je pa osel.". Komentator, s katerim se marsikdaj prerekate, vam bo v življenju naredil bistveno manj škode, kot pa tisti, katerim držite pladenj. In v bistvu je dejansko res tako: zrno resnice je v marsikateri besedi.
ina5785
21. 03. 2017 20.24
+4
AxisDei - BRAVO, BRAVO, BRAVO!, točno tako kot si napisal!!!
Uporabnik113089
21. 03. 2017 20.25
+4
Najboljši komentar v zadnjem desetletju!!!! Vsa čast!
fljfo
21. 03. 2017 20.28
+3
AxisDei
21. 03. 2017 20.28
+4
In kar sem napisal, velja tudi v mikroravni - predvsem tisti prvi predlog - se nanaša tudi na vas, komentatorji. Pa čim manj žolča želim in vse dobro vam in vašim družinam!
Uporabnik113089
21. 03. 2017 20.30
-1
Kakšnega žolča, neki? Malce podje.... ni še nikomur škodilo...
kolbek460
22. 03. 2017 08.32
+1
Ta post si bom pa zapomnil in zagovarjal vsepovsot ,,,BRAVO,,ni važno kdo je zapisal 100% zadeto ,,
CastrumFF
21. 03. 2017 20.17
-11
Bog je ustvaril cloveka pred 4.000 leti. Zensko in moskega!!!
SDS_je_poden
21. 03. 2017 20.19
+9
srebrnibreg
21. 03. 2017 20.20
+7
Uf to je pa zanimivo čeprav sem kristjan. Povej mi kako sta lahko imela Kajn in Abel potomce, če je Eva rodila samo dva sina kot nas v cerkvi učijo.
Raspunin777
21. 03. 2017 20.22
+8
Res je Desni pretepač.. Ene je ustvaril Bog, drugi pa so se razvili iz majmunov.
srebrnibreg
21. 03. 2017 20.24
+0
777 tudi za tebe velja moje gornje vprašanje.
SDS_je_poden
21. 03. 2017 20.27
+2
Srebrni, veš kaj je še najbolj zanimivo? Da če bi to res držalo in bi se po čudežu nekako le uspela razmnoževati, potem smo si vsi med seboj v žlahti, kar pomeni da smo so bratje, sestre, bratranci, sestrične vse sočasno. Skratka smo genetsko degenerirani.
srebrnibreg
21. 03. 2017 20.33
+3
ZA- to o žlahti je tudi zanimivo. Kdo recimo tam četrto ali peto koleno nazaj ve, kdo je komu v kakšnem krvnem daljnjem sorodstvu. Marsikdo je s takim v družinski zvezi pa tega ne ve.
Azzbest
21. 03. 2017 20.16
+2
Družina bo vedno ostala družina. Oče in mati in otroci. On tega noben zakon ne bo spremenil.
Heretik1
22. 03. 2017 10.07
wolfterier
23. 03. 2017 10.18
+1
Potem je drugi starš vdovec ali vdova.Lahko si ustvari novo družino,ali pa sam prevzame vse breme,a ne...
srebrnibreg
21. 03. 2017 20.04
+7
Še vedno nimam pojasnila zakaj istospolni nimajo SVOJIH LASTNIH otrok, če je istospolnost tako normalna? Za njihovo skupno življenje se sploh ne obremenjujem dokler niso vmes otroci.
290ktober
21. 03. 2017 20.05
-4
SDS_je_poden
21. 03. 2017 20.06
+4
Sej zakon ne govori o spočetju otroka, govori, da otroci, ki ne živijo ravno z mamo in atom, da imajo prav tako družino.
Neža001
21. 03. 2017 20.08
+1
srebrni, saj jih imajo in tudi v prihodnje jih bodo imeli, če si jih bodo želeli - vsekakor podpiram, da vsaka dušica, ki želi na svet, sem tudi pride...
Azzbest
21. 03. 2017 20.10
+1
Seveda. Trgovina z otroci je donosen posel. Že danes lahko z debelo kuverto na CSD prideš do otroka po izbiri.
srebrnibreg
21. 03. 2017 20.11
+3
Neža- kako lahko imata dva istospolno usmerjena moška otroka? Kateri je ata in kateri mama?
SDS_je_poden
21. 03. 2017 20.14
-3
Srebrni, koncept ata in mama se otroku privzgoji. Otroci pridejo na svet kot nepopisan list papirja, vsega se naučijo in privzgojijo.
Uporabnik113089
21. 03. 2017 20.18
+3
Seveda, pravični. In kaj bosta naučila dva istospolna, "posvojenega" desetletnika? Igrali se bodo vlakca?
srebrnibreg
21. 03. 2017 20.18
+5
ZA Ne mislim s tem postom toliko na vzgojo otroka kot na spočetje. Ja tudi pes je naučen, da živi na verigi pa me zanima, če bi ti s takim življenjem bil zadovoljen. Aja seveda. Privzgojil bi se.
Neža001
21. 03. 2017 20.19
+4
srebrni - biološko pač ne. ali res misliš, da je za vzgojo pomembno, da sta zraven ravno en pimpek in ena češplja? Sori, sem grdo rekla, ampak upam, da zdaj razumeš.
srebrnibreg
21. 03. 2017 20.21
+2
Neža-To ni nič grdo, ker nas brez tega ne bi bilo, če bi pa bil samo pimpek in pimpek nas pa res ne bi bilo.
Azzbest
21. 03. 2017 20.21
+0
No zanimivo. Psihologi trdijo, da je za vzgojo zelo pomembna prisotnost tako moškega kot ženske. Bo šlo ?
son?ece5
21. 03. 2017 21.24
+1
Pravični ! Tukaj imaš dejstva, za katera si me prosil. Kritično.okrogla miza 12.7.2015, Vse o primankljajih otrok v istospolnih družinah in o lažeh naših veleumnih levih psihologov.
Andraz010
21. 03. 2017 21.41
+1
Zakaj nimajo svojih lastnih otrok? Mogoče zato, ker jim zakon tega ne dovoljuje??
Andraz010
21. 03. 2017 20.04
+5
Še vedno ostaja temeljna diskriminacija. Očitno jim je res dolgčas in se bodo s to debato ukvarjali še nadaljnih 20 let preden se bo sploh kaj konkretnega spremenilo.
Neža001
21. 03. 2017 19.57
+4
Za otroka je najpomembneje, da ima podporo, ljubezen, varnost, vzgojo... ne pa to, kakšnega spola so njegovi skrbniki....
Raspunin777
21. 03. 2017 20.10
-6
aha .Torej nimaš nič proti če gre tvoj otrok (če ga imaš) v primeru smrti staršev v posvojitev k dvema homoseksualcema? Da ali Ne ?
ochi
21. 03. 2017 20.11
Neža001
21. 03. 2017 20.11
+5
Azzbest
21. 03. 2017 20.13
-1
Neža001
21. 03. 2017 20.17
+0
azbest, dej nared mi uslugo pa me ignoriraj :). Prov tečen si že...
Azzbest
21. 03. 2017 20.22
+2
Uporabnik113089
21. 03. 2017 20.41
+1
Utopija, Raspunin. Sprašuješ lezb... če bi v primeru smrti dala sina v posvojitev homoseksualcem!? To je kot bi vprašal brezdomca če bi v primeru zadetega Jackpota, polovico dobitka namenil drugim brezdomcem. Normalno je da bi odgovor bil: da!
Andraz010
21. 03. 2017 21.36
+3
brusilec
21. 03. 2017 22.04
+0
Neža001
21. 03. 2017 19.50
-1
Znano je dejstvo, da so proti istospolno usmerjenim ravno tisti, ki so tudi sami enako usmerjeni, pa si tega ne upajo priiznat.
Uporabnik113089
21. 03. 2017 19.59
+4
Normalno da smo dedci proti lez... krtačam... Vtikajo se nam v business. Ne morem ti oporekati. Lahko mi rečeš tidi lez.... krtača. Tudi mene zanimajo izključno ženske.....
Raspunin777
21. 03. 2017 20.04
+1
Neža001
21. 03. 2017 19.46
+1
Ati in mami z Jesenic sta do smrti pretepla malo Arijano.....
fljfo
21. 03. 2017 19.49
+17
Partnerici Rachel in Nyomi sta mučili in zverinsko ubili dvoletnega posvojenca Liama...Hočem samo, reči, da spolna usmerjenost in psihopatstvo nista dve povezljivi stvari
Neža001
21. 03. 2017 19.53
+0
Neža001
21. 03. 2017 19.53
-5
fljfo
21. 03. 2017 19.54
+0
Pač presenetil me je tako nizkoten argument iz tvoje strani....
Neža001
21. 03. 2017 19.55
-6
flfo, hotela sem povedati, da ati + mami nista recept za dobrobit otroka - se zdaj razumeva?
fljfo
21. 03. 2017 20.00
+0
Tako je bolje...s posti kot je bil zgornji pač škodiš svojemu imenu in kredibilnosti...
Neža001
21. 03. 2017 20.03
-6
Neža001
21. 03. 2017 20.03
-4
flfo, vsekakor sem bila prepričana, kaj sem hotela povedat.... sem te precenila?
fljfo
21. 03. 2017 20.07
+1
Neža, tvoj zadnji stavek razumem kot obrambni mehanizem...Nisem te poniževal, ravno obratno, zato od tebe pač nisem pričakoval takšnega posta kot je zgoraj
Neža001
21. 03. 2017 20.14
-1
pa kaj ti je danes, fljfo? tebe imam za enega bolj pametnih komentatorjev tukaj! Ni se mi zdelo, da me ponižuješ.
fljfo
21. 03. 2017 20.15
+2
Neža001
21. 03. 2017 20.23
+0
Uporabnik113089
21. 03. 2017 19.42
+2
Vrnili se bodo časi rožnatih trikotnikov.....
fljfo
21. 03. 2017 19.39
+4
A nismo imeli referenduma na to temo?
Angelski
21. 03. 2017 19.46
+1
naša dvotaktna vlada ne upošteva volje večine
SDS_je_poden
21. 03. 2017 19.49
+0
Imeli smo referendum in v temu zakonu istospolni niso pridobili nobene dodatne pravice.
fljfo
21. 03. 2017 20.03
+2
Tukaj ni vprašanje o tem ali se z voljo naroda strinjamo ali ne...vprašanje je o demokraciji in milijonih, ki so bili zapravljeni za referendum
fljfo
21. 03. 2017 20.14
+3
Jaz se z večino izidov referendumov nisem strinjal, a če živimo v demokraciji moramo pač mnenje večine požreti...V nasprotnem se vrnimo nazaj v, totalitarizem
SDS_je_poden
21. 03. 2017 19.38
+7
Ne razumem, kako se lahko bojite, da vam bo kdo kaj vzel? Nihče nič ne izgubi, pridobijo pa tisti otroci, katerim se odreka pravice, ki jih vaši otroci že imajo.
g.noj
21. 03. 2017 19.48
SDS_je_poden
21. 03. 2017 19.52
g.noj
21. 03. 2017 20.00