Slovenija

Drnovšek ni položil vencev

Ljubljana, 01. 11. 2007 08.29 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 4 min

Predsednik Janez Drnovšek se zaradi slabega počutja ni poklonil spominu na mrtve s polaganjem vencev.

Ker je v katoliški cerkvi dan mrtvih praznik vseh svetih, so se po slovenskih cerkvah vrstile tudi slovesne maše in molitve.
Ker je v katoliški cerkvi dan mrtvih praznik vseh svetih, so se po slovenskih cerkvah vrstile tudi slovesne maše in molitve. FOTO: Dare Čekeliš

Ob dnevu spomina na mrtve, državnem prazniku, so po vsej Sloveniji in tudi zamejstvu potekale številne spominske in žalne slovesnosti. Spominu na mrtve so se s polaganjem vencev poklonili tudi najvišji predstavniki države, med katerimi pa zaradi slabega počutja ni bilo predsednika republike Janeza Drnovška. S predsedniškega urada so sporočili, da ne gre za nič hujšega, šlo naj bi za slabost oziroma prehlad. Predsednik naj bi sicer še včeraj do poznih večernih ur pripravljal predlog za ustavne sodnike, na delovno mesto pa naj bi se vrnil v ponedeljek. Drnovšek bi moral položiti vence k spomeniku padlim in umrlim v boju proti okupatorjem Slovenije v spominskem parku, na pomnik padlim v vojni za Slovenijo 1991 in k Lipi sprave na ljubljanskih Žalah.

Uran molil za mrtve

Kar je velikega, rodi trpljenje, je napisal naš pesnik Ciril Vipotnik. In to velja za vsa področja našega življenja, saj človek po stiskah in preizkušnjah postaja mnogo večji kakor pa po vseh radostih sveta. Ljubljanski nadškof in slovenski metropolit Alojz Uran

Ljubljanski nadškof in slovenski metropolit Alojz Uran pa je pri spomeniku padlim v vojni za Slovenijo na ljubljanskih Žalah vodil molitev za vse padle v slovenski osamosvojitveno vojni. Uran je ob tem poudaril, da so padli za samostojno Slovenijo svoji domovini darovali največ, kar je mogoče - življenje, zato smo danes vsi zavezani, da to samostojnost ohranjamo in utrjujemo.

Spor z veterani

Predsednik vlade Janez Janša z delegacijo je že v ponedeljek položil vence na tri osrednje spomenike na Žalah, spominu padlim v vojni za Slovenijo 1991 pa se je poklonil skupaj z ministrico za delo, družino in socialne zadeve Marjeto Cotman, ministrom za notranje zadeve Dragutinom Matejem, ministrom za obrambo Karlom Erjavcem, generalnim direktorjem Slovenske policije Jožetom Romškom in načelnikom Generalštaba Slovenske vojske Albinom Gutmanom.

Ob tem je prišlo do zapletov, saj naj bi v zadnjem trenutku prišlo do spremembe protokola, zaradi katere so veterani vojne za Slovenijo položili vence brez navzočnosti častne enote Slovenske vojske in veteranskih praporov. Zveza policijskih veteranskih društev Sever je proti spremembi protokola protestirala, Protokol RS pa je obžaloval, da je pri polaganju vencev prišlo do nesporazuma z veteranskimi organizacijami.

Predsednik državnega zbora France Cukjati je v sredo položil vence na štirih spominskih obeležjih na Celjskem. Najprej je obiskal spomenik žrtvam povojnih pobojev na Teharjah, potem pa je venec položil k spomeniku žrtvam narodnoosvobodilnega boja na Frankolovem. Predsednik DZ je venec položil tudi k spomeniku žrtvam zaporov Stari pisker v Celju, ki je bil v času nemške okupacije eden najbolj krutih krajev zločinskega zatiranja Slovencev.

V sredo je minister za javno upravo Gregor Virant položil venec pobitim v Kočevskem Rogu pred breznom pod Krenom. Minister za šolstvo in šport Milan Zver pa je isti dan položil venec k spomeniku žrtvam povojnih pobojev na pokopališču v Slovenski Bistrici, nato pa še k spominskemu obeležju pred vhodom v prvi rov grobišča na Zgornji Bistrici, kamor so prepeljali posmrtne ostanke žrtev povojnih pobojev, ki so jih izkopali v breznu Konfin in v Kočevskem Rogu. Minister Virant in ljubljanski župan Zoran Janković sta danes vence položila na Urhu v spomin padlim med drugo svetovno vojno, po slovenskih občinah pa so potekale tudi številne spominske slovesnosti.

Slovenske delegacije na žalnih slovesnostih v spomin na vse žrtve te dni polagajo vence tudi na številnih lokacijah v zamejstvu. Danes je delegacija pod vodstvom predsednika državnega sveta Janeza Sušnika položila vence v Gonarsu in Gorici, v avstrijskem Gradcu pa je potekala osrednja komemoracija, na kateri je venec na spominsko obeležje položil tudi slovenski veleposlanik v Avstriji Ernest Petrič. Venec v spomin vsem žrtvam v taborišču v Šarvarju na Madžarskem so položili v ponedeljek, spomin na mrtve pa so ta dan obeležili s polaganjem vencev tudi v Spominskem parku v bivšem italijanskem taborišču Kampor na Rabu.

Številne maše in molitve

Ob današnjem cerkvenem prazniku vseh svetih so po cerkvah in pokopališčih v vseh župnijah potekale tudi številne maše in molitve, maše pa so darovali tudi škofje. Ljubljanski nadškof je torej vodil molitev na ljubljanskih Žalah, ljubljanski pomožni škof Anton Jamnik pa v ljubljanski stolnici. V Mariboru je v cerkvi na Podbrežju mašo daroval mariborski nadškof in metropolit Franc Kramberger, osrednjo mašno slovesnost v koprski škofiji pa v cerkvi v Lokovcu koprski škof Metod Pirih. V stolnicah slovenskih škofij so maševali tudi novomeški škof Andrej Glavan, celjski škof Anton Stres in murskosoboški škof Marjan Turnšek.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.

SORODNI ČLANKI

  • praznicna
  • razvlazilec
  • kosilnica
  • orodje bosch
  • vrtna hisa
  • agregat
  • vegira
  • kovinski regal
  • ceplinik
  • radiator
  • lestev
  • cistilec
  • plastici regal
  • delovna miza
  • kovinska omara
  • kovcek

KOMENTARJI (112)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

balon200
05. 11. 2007 16.17
Samo še to.... Domobrancem priporočam, da namesto tega, da se repenčijo, v miru živijo v sedaj nekomunistični, demokratični in neodvisni Sloveniji. Naj v miru živijo v današnjem nevejretnem stanju, ki so bile vedno le sanje za vse Slovence. Naj bodo tiho, saj jih nihče ne napada in vleče za jezik. Naj bodo tiho, da bo mir in da ne bo novih razkolov. Naj bodo tiho zaradi mladih, ki tega sploh ne rabijo. Naj bodo tiho zaradi Slovenije. Naj bodo tiho, ker so itak sami krivi za svojo situacijo. Skratka, še najbolje in pragmatično bi bilo, da bi bili domobranci enostavno tiho in mirno, tudi malo skesano, če hočejo, dočakali svoj zadnji dan in se ukvarjali s tistim kar jih pač še veseli. Adijo.
balon200
05. 11. 2007 16.08
Domobranci bi dandanes morali priznati svojo napako pred Slovenstvom in s čelom udariti v steno, če imajo kaj narodne zavesti in če so res rodoljubi kot nekateri pravite. Domobranci so dejansko tudi žrtve, resnično. Žrtve, ki so so izgubile vojno in izvisele, zaradi izgube vojne njihovih okupatorskih sponzorjev. Žrtve so zaradi povojnih pobojev. Ker so tako velike žrtve in ker so tako popušili na celi črti, bi jim morda pripadlo celo nekaj usmiljenja, ne vem. Vendar so žrtve izključno po svoji lastni krivdi. Kljub temu, da so tako velike žrtve, kar neprestano vpijejo zadnja leta, jim ne pripada pravica, da bi jih pomilovali ali celo imeli pravico do maščevanja. Sploh, se pa ne bi smeli repenčiti, kot se zadnja leta. Če oni niso bili kolaboranti, kdo pa so bili potem? Popolnoma ustrezajo definiciji te besede (kolaborant). Amen.
balon200
05. 11. 2007 15.30
Partizane je drajval boj za neodvisnost Slovencev in komunizem. Domobrance je drajval večinoma samo antikomunizem. Partizani so ubijali domobrance, ker so imeli okupatorske uniforme. Domobranci so ubijali partizane, ker so bili komunisti in erjetno vsaj načeloma ne ne zato, ker so se borili proti Nemcem. Partizani ali vsaj njihovi voditelji so bili idijoti, ker so zavoljo vpeljave svoje itak propadle ideologije pobijali slovenske ljudi in v vsej zmedi, na silo turili komunizem. Komunisti v partizanih (vsi partizani po duši niso bili komunisti), ki so bili v vodstvu, so zlorabili vojno za injiciranje komunizma v narod. Partizani so bili kljub temu bili vedno in ostali na Slovenski strani. Bili so komunisti, ampak so bili še pred tem večinoma borci za svobodo Slovencev, domoljubni, refleksni in logični antifašistični borci za svobodo. Domobranci pa so bili idijoti, ker so v svojem strahu pred komunizmom in v želji po ohranitvi svoje lastnine ravno tako pobijali lastne ljudi. Še več, oblekli so si fašistične uniforme, da so ja še bolj izdajalsko zgledali. Popolnoma so stopili na stran slovenskih rabljev. Oboje je seveda na moč šlo na mlin okupatorjem (naj se podgane pobjjejo med seboj, bomo imeli manj dela). Če bi primerjal grešnost, bi rekel, da je v razmerju: partizani : domobranci = 30 : 70 Krivi so oboji za razkol Slovencev, kakopak, s tem, da so domobranci v tem razkolu šli zavedno ali pa nezavedno predaleč, kar je vredno obsodbe in njihovega ultimativnega kesanja pred našim slovenskim narodnim pojmom in skupnostjo.
anakos@email.si
05. 11. 2007 01.19
Živjo vsem! Roko, zanimivo razmišljanje. Nekatere stvari bi lahko še razmišljali, morda kdaj drugič. Vsekakor razmišljaš. Ne morem trditi, da edino nekaj drži, sploh ne. Mislim, da tako prihajamo skupaj, se lahko pogovarjamo, čeprav se zmeraj ne zedinimo. Toda pomembno je, da smo lahko skupaj, odkrito in brez strahu. Prvoborec! Nekaj stvari, ki si jih napisal, ne držijo oz. nisem jaz tako rekla ali tako mislila: Verjamem, da ne odpušča grehov noben župnik, no, on mi lahko odpusti, kar naredim hudega njemu in ne nekomu drugemu. Verjamem, da je za odpuščnje potrebno kesanje, res kesanje, ne le nek hiter "sorry" in da spada nujno zraven to, da skušaš čimbolj popraviti, kar slabega narediš - čeprav se žal včasih ne da veliko narediti. potem je treba iskati nove poti ... Potem: otroke ne učim sovraštva, prepričana sem v to. Učim jih podajati drugim roko! Kot sem morala sama sebi marsikaj priznati, tudi hude stvari, ki so se mi zgodile, še bolj osebno, kot so npr. predniki domobranci, vojna in to, to, da se mi je to in to zgodilo ..., tako priznavam tudi težke stvari, tudi moje napake, jih ne pometam pod preprogo in skrivam pred bližnjimi ... Iz tega izhajamo, iz svoje resnične preteklosti. Omenila sem nekega moža, ki je naredil moji družini marsikaj težkega. Enkrat samkrat se mu nisem izognila, ko grem v domači kraj, ga kdaj pa kdaj obiščem, vsekakor se vedno pogovarjam z njim, če ga srečam ... in nisem jezna nanj ... Svojim otrokom povem marsikaj, toda nikoli ne vpletam v zgodbe konkretnih imen, recimo: tale je pa to naredil ... (za slabe stvari ne povem imen, oziroma ne za stvari za nazaj, sedanji časi so drugo ...). Resnica je, da se je veliko hudega zgodilo, se godi dan za dnem ... Včasih se mi je zdelo, da si pisatelji izmišljujejo zgodbe, zdaj pa vem, da življenje samo piše še in še zanimivih zgodb, napetih, nevarnih ..., na srečo tudi takih z lepim koncem ... Prvoborec, ja, težko je reči: Moj oče, ded, stric ... je bil izdajalec. Vsak bi imel rada popolne svoje bližnje. V mojem primeru je tako, da nihče ni preživel te morije, z nikomer nisem mogla govoriti. Kolikor sem zvedela o njih iz ust drugih, najbrž lahko rečem, da niso naredili hudega nikomur ... Upam tako. Toda jaz ne želim reči, da če moji niso izdajalci, da so potem ta drugi. Na obeh straneh je bilo veliko dobrih ljudi in če nimaš jasnega spoznanja, da je nekaj zelo narobe, je tvoje slabo dejanje manj slabo, kot če bi z vso jasnostjo in gotovostjo nekaj naredil. Ali pa če si prisiljen nekaj narediti. Če je sicer v nevarnosti tvoje življenje. (Tukaj ne govorim o opravičilu za slabo dejanje. Še prevečkrat se ljudje izmotavajo/mo ven iz vsake krivde.) Mislim, da je bilo veliko ljudi brez kakšne večje krivde - in to na obeh straneh ... Npr. Janko Preml Vojko na "vaši" strani. Tista prisega Hitlerju - groza ... čeprav niso prisegli Hitlerju, temveč, da se bodo borili pod Hitlerjem ... Sprejeli so to vodstvo, tega ne odobravam ... In marsičesa ne poznam. Oprostite, želim zaključiti pisanje, toda glava ni več prav bistra. Opravičila bi se rada, če je kaj nejasno ... In verjemi, Prvoborec, da verjamem v to, da se da mnogo težkih stvari, tudi krivic premagati, prerasti, jih vzeti kot stopnico na svoji poti ...
balon200
04. 11. 2007 23.28
Sicer je pa tudi France Prešeren prej za svobodo, kot za pohlevno suženjstvo (Krst pri Savici).
balon200
04. 11. 2007 23.08
djordjevic.dejan,....nisem,..sem napisal včeraj,..nižje.
balon200
04. 11. 2007 23.03
Domobranski test: predstavljaj si, da imaš veliko hišo, par avtomobilov, svojo firmo, kar dosti denarja, seveda ženo in otroke, vikend, potovanja,.... Prišla je vojna in Italijani so zasedli pol Slovenije, vred z Ljubljano. Malo pred tem se ti prikaže angelček in te vpraša: Kaj boš naredil? Boš obdržal vse kar imaš, živel v Italiji in govoril Italijansko ali boš ostal v Sloveniji, kjer ti bodo pobrali večino, zaprli firmo in te stlačili v dvosobno stanovanje bloka. Kaj boš naredil?
djordjevic.dejan@triera.net
04. 11. 2007 23.02
roko: Pozabil si še na cerkev, ki je odkrito pošiljala fante v hosto in v boj proti 'banditom' partizanom.
balon200
04. 11. 2007 22.45
Jaz bi tako rekel oz. probal povzeti vse skupaj. Tisti, ki so se borili proti partizanom, so se proti njim borili verjetno 90 procentov samo zaradi komunizma, borili so se za svojo lastnino, ki jim jo fašisti načeloma niso jemali. Bogatejši sloji so vedno na ves glas proti komunizmu, za njih je to največje zlo, kar je logično, saj se bojijo, da bi jim vzeli vse zasluženo ali pač nakradeno imetje in razdelili med revni narod. Bogatemu je najbolj važno torej to, da mu ostane bogastvo....to ga lahko reši tudi pred fašisti, lahko odpotuje na Havaje recimo, če zagusti,...če mu pa komunisti vse poberejo pa nima kaj,..mogoče ga še zaprejo. Torej Anakos, to kar praviš na tretjo točko, po moje zelo drži. Tisti, ki so kaj imeli, so se bolj bali komunistov in partizanov kot nemcev in Italijanov. Zato so tudi šli proti partizanom, v bistvu z jasnimi, premišljenimi potezami. Tovrstni domobranci so bili vse prej kot neumni, z interesom so se borili proti nacionalizaciji za svoje premoženje, ki so ga kasneje komunisti itak zasegli. Tudi četniki, so se najprej borili s partizani, potem, ko se je zelo aktivno v partizanih pojavil komunizem, pa so četniki začeli delovati proti partizanom, seveda tudi z nemško pomočjo. Očitno so tudi njim bili tujci bližje kot domači komunisti. No, da končno povzamem. Slovenske oborožene sile v vseh oblikah in slovenski narod, je med drugo svetovno vojno očitno primarno razklal prav komunizem. Že res, da je najprej kriv okupator, ampak namesto, da bi se potem družno uprali, je stvar še dodatno zajebal komunizem, ki je razdelil Slovence. Mogoče bi ga moral dati kot prvo točko razlogov za odhode ljudi v domobranstvo. Če komunizma v partizanih ne bi bilo, bi se verjetno Slovenci združeno borili proti okupatorju, recimo tudi kot partizani, samo ne komunistični. Komunizem se je za enkrat pokazal kot utvara in le sanje nekaterih ideologov, ki zaradi človeške narave, ki je kot je, ni uresničljiv v praksi. Poskus vpeljave komunizma preko revolucij je torej popušil in samo naredil veliko škode in žrtev po celem svetu. Na koncu se pojavi vprašanje: ali je nasprotovanje komunizmu oz. vpeljava nove državne ureditve zadosten razlog za sodelovanje s takim tujcem, ki odkrito z orožjem kaže svoj apetit po prevzemu vsega tvojega - Slovenskega? Mislim, da ne. Mislim, da tudi, če ti grozi odvzem bogatega imetja, recimo zaradi komunizma,... se ne smeš pridružiti tujcu. Potm, te imajo tvoji sonarodnjaki pravico obestiti za jajca. Torej ponovno, domobranci kolaboranti.
Prvo Bore
04. 11. 2007 02.03
Anakos zakaj bi bil zanimiv ?? Zaradi tega, ker čitam poste in gledam dokumentarce o vsem, kar se dogaja na svetu. Zakaj sem Ti odgovoril na vse tvoje pisanje ?? Piše se leto 2007 !!! Vse to sem že poslušal 40 let nazaj in vse se je že skoraj pozabil, pa leprav vem, da v moji beli družini, so imeli zelo veliko koristi od teh 40 let. Postali so uveljevani in priznani ljudje, sedaj po 15 letih je pa sama katastrofa. Vse od prejšnje bogate družine, je samo še podrtija. Zakaj ?? Posredujem Ti odlomek tvojega posta ""Ko te stvari poslušam, berem in potem vidim svoje otroke, ki hočejo brati Harryja Potterja ali pa Agatho Christy, jim govorim: Tole poglejte, tole berite, tole so resnične kriminalke, ni treba brati izmišljenih zgodb ...""" Živimo leto 2007 !! Od dogodkov je minilo 62 let in Ti še zmerom svojim otrokom posreduješ sovraštvo in svoje izdajstvo želite prevaliti na druga pleča. Vem, zelo težko je priznati : Otroci mi smo družina izdajalcev !!! Nikoli tega ne priznam,pa če me zadavijo, toda Ti delaš na temu, da niste VI krivi in da smo mi krivi. Kakor je že napisal spoštovani Hinko Murovec, da niste vredni pekla, ker je tam zabava, ampak kot vidim, boš pristala v peklu !! Za Vas to ni noben problem, ker boš danes zjutraj šla k župniku in misliš , da Ti bo župnik odpustil tvoje izdajalske misli, toda zapomni si, kakor Vi pravite : BOG TE GLEDA !! Kot sem že ugotovil, da si nekje učiteljica ali profesorica in da Ti ne vidiš, da seješ sovraštvo pri svojih otrocih, kako si postala pedagog ??? Pa lepe misli in misli na mučeniško pot . To Ti je že objasnil spoštovani prašek !!
anakos@email.si
04. 11. 2007 01.20
Zanimiv si, Prvoborec! Samo tisto z distanco je malo poenostavljeno. Želela sem le reči, da ne kimam, če se v resnici ne strinjam ... Nikogar ne kolnem, tudi tebe ne, :-), skušam pa videti z več koncev. Vem pa, da se včasih ustavijo vse misli, ker je pač tam stena - in če misliš, da sejem sovraštvo - tega nočem, potem sem raje tiho - in, ja, se distanciram, ker raje kaj požrem, kot da bi netila prepire s svojim dokazovanjem resnice! Glede splavov in kontracepcije - ni enostavno - tukaj pa jaz vidim zelo jasno samo neko pot in nobenega prilagajanja. In nima noben župnik besede pri tem. Zame je življenje sveto in začelo se je s spočetjem. Tako. In vse drugo je iskanje rešitev v stiski. In mislim, da več pridobijo tisti, ki ohranijo življenje, čeprav so v stiski, kot tisti, ki ga ne. No, in s temi mislimi me niso napumpali v cerkvi in ja, večino grešnih misli povem možu, no, zate mu pa ne bom (ker bo jezen, kaj še zmeraj visim za računalnikom in skušam kaj dopovedati ljudem, ki jim itak nič ne morem - njegovo mnenje). Ok, in lepo pozdravljen!
Prvo Bore
04. 11. 2007 01.00
anakos, če Ti misliš, če se prašek s teboj pogovarja v rokavicah, ker si osladna v pogovoru, da sem kar dobil sladkorno, da smo pa mi ostali ljudje, ki si ne upamo resnici pogledati v oči ?? Upam si jo pogledat resnici v oči in kaj je s to resnico ?? Resnica je v tem, da ste domobranci in ostali privrženci prestopili k okupatorju, ker Vi ste Slovenci toliko časa, dokler imate korist od tega. Ko pa tega ni več , ste pa največji reveži. Bali ste se komunizma, kot hudič križa, ker ste videli, da prihaja s komunizmom delavska revolucija in potem VI ne bi več imeli kočarjev, dninarjev, ki bi Vam delali za skorico kruha delal. Bali ste se, da boste morali sami začeti delati in to Vam je šlo v nos. Moje dve družine, ena dolenjska, druga štajerska obe skupaj 25 ljudi. Hujši kot dol na Kosovu !! Zakaj jih je bilo toliko ?? Ker župnik ni dovolil kontracepcije ali splavov in ker so mu veleposestniki palčevali, da je tako vero ponujal naprej !! Zelo težko se je sprijazniti s tem, to te čist razumem. Saj še sam sedaj priznavaš, da če se ne strinjaš z župnikom, da se sdistanciraš od tega in potem doma kolneš čez njega. NIMAŠ SVOJEGA JAZ !!!! Potem pa želiš osladno prepričevati ljudi okoli sebe, še posebno Praška, ki Ti je naklonil nekaj lepih besed in še to samo zaradi tega, ker si ženska in ne kot političnega nasprotnika !! Vse kr Ti paše nekak priznavaš, ostalo se pa distanciraš !! Taki ste klerikalci !! Hinavski !! Saj to se si mogoče naučila pri župniku, Ti ne morem pomagati, ker si izgubljena ovčka, ki se nekaj išče in podpihuje sovraštvo pri svoji otrocih. Ne bo sparve, pa čeprav je moja bela žlahta, pa ne morem pomagati, ker je žlahta, ampak si vsaj svoje povemo. Politik je lepo povedal do pietete do umrlih !! Izdajalci si ne zaslužijo svojega spomenika, ker so izdajali svoje ljudi in NAŠO SLOVENIJO, pa tudi pokopani so bili, kaj bi še želela. Preko 40 let je od tega, ko je moj stric obtoževal mojega očeta, koliko da so pobili domobrancev v Kočevskem Rogu. Ko pa so položili dokumente , jih pa je bilo cca 1700, prej pa 12000 , sedaj po novem pa že 17000. Zasejali boste toliko sovraštva, kar ste ga že, da Vas bo vsak popljuval, ko boste šli v cerkev Naj Vas bo vse sram, da ste na strani izdajalcev !!!! Kako pa Ti živiš ?? Ali Ti vse grešne misli poveš možu ali župniku ali si sama pomagaš in bo šlo s teboj v grob.
anakos@email.si
04. 11. 2007 00.30
prašek, ali se nismo v redu pogovarjali? Zdaj ob prihodu nekaterih drugih pa ...? Gre namreč za to, vsaj jaz tako vidim, da je ogromno stvari individualnih, da lahko razumemo in sprejmemo ogromno stvari z obeh, vseh strani, povsod je polno nedolžnih ljudi. roko, nekaj točk, ki jih navajaš kot razlago, zakaj so šli ljudje k domobrancem, se mi zdi zelo dobro napisanih. S 1. in 2. se strinjam. K tretji imam pripombo: Morda so se še bolj kot župnika in Boga bali komunizma! 4. Morda spadam v to rajo, pa vendar ne spadam, duhovnikov se ne bojim, če se mi zdi potrebno, jim povem svoje mnenje, včasih se distanciram ... K 5. točki nimam kaj dodati, ne poznam nobenega, ki bi spadal pod to točko. 6. Tukaj sem pa prepričana, da so bili domobranci zelo zelo zavedni Slovenci!!!! Večina bolj kot vodstvo pratizanov, ki je bilo orietirano v SZ, ki se je zmenilo za Jugoslavijo ... Pretresel me je posnetek originalne pesmi, himne: Domovina ..., saj se ne spomnim zdajle besedila, toda melodija mi še po več letih odmeva ... Domobrancem je Slovenija veliko veliko pomenila! o točki 7 nimam mnenja, zmeraj izhajam iz meni znanega. Pač bi se pa dotaknila še točke 2: resnica je, da so se upravičeno bali za svoje imetje. Navsezadnje naj bi priden človek tudi kaj imel, kajne. Tiste čase se je izkazalo, da so postali sovražniki ljudstva bogati ljudje, četudi so podpirali partizane in NOB. Če bi partizani oz. glavnina, vodstvo zares bili proti lastnini, si ne bi nagrabili potem marsičesa zase ... roko, razumem, kaj misliš z nadutostjo in podobnim. Tudi meni je to odveč in upam, da je moje pisanje prav razumljeno. hinko.murovec, mislim, da razumem, kar ste prej napisali, mislim, da "pravici". So stvari, ki jih človek jemlje kot relativno, ki se lahko malo spreminjajo - in so stvari, ki so absolutne, ki ne morejo biti nikoli drugačne. Za naju so nekatere stvari pač malo različne, čeprav večkrat zasledim vaše pisanje in se večkrat strinjam. Politik70, in ti si oster. Iz pietete si te dni molčal? Iz pietete do žrtev komunizma? Pieteta do mrtvih je, da se jih pokoplje, ne pa molči! Vsaj meni se tako zdi. Ja, je pa pieteta, da ne bomo na veliko v Trenjih razpravljali o nečem, kar se je ravno zgodilo. Celo Tine Hribar pravi o tem, da je narodova rana, če so ljudje zamolčani (izbrisani) in tile niso brez imen in grobov po svoji želji (kot so nekateri današnji "izbrisani") ... Kot žensak vam, moški, povem, da je treba govoriti o stvareh, ki niso urejene, jih urediti ..., šele potem lahko živimo polno naprej ... Vsem lep pozdrav!
balon200
03. 11. 2007 22.09
Pri današnjih zagovornikih domobranstva, me moti pred vsem njihov ponosni, samozavestni in naduti nastop in način, kako vehementno in neobrmenjujoče razlagajo svojo resnico in tolčejo po partizanih. Mislim, da na tovrstni način komunikacije nimajo pravice. Lahko povedo in opozorijo kaj se je zgodilo in kaj vse so partizani slabega počeli, vendar ne smejo biti naduti. Oni so razkrinkani kolaboranti in ti morajo v glavnem priznati svoje grehe in se v glavnem kesati,..s sklonjenimi glavami. Če se bodo preveč drli, bodo nastali še problemi. Veliki večini, ki je še vedno na strani partizanov, gredo počasi že na živce. Povedali so svoje in še vedno lahko normalno govorijo seveda, samo za izdajalca primerno.
balon200
03. 11. 2007 22.00
Jaz se še vedno sprašujem, zakaj so ljudje šli v domobrance in belogardiste. Smatram, da to niso bili niti izmečki, niti odpadki ampak normalni ljudje, ki so se odločili kot so se odločili, pač narobe. Po mojem vedenju so šli ljudje v domobrance v glavnem: 1. zaradi avtomatskega samoobrambnega refleksa obrambe svojih družin in imetja zaradi vpadov lačnih in z boji obremenjih partizanov, ki so bili na svoji vojni narodnoosvoboodilni misiji. 2. zaradi bojazni pred komunizmom, ki je vse bolj bruhal iz partizanov. Namreč takratni podjetniki, lastniki firm, kapitalisti, bogati kmetje - kulaki, razni bogataši so se verjetno bali marksistične parole 'diktatura proletariata' oz. razlastninjenje premožnih in nacionalizacija njihovega premoženja, za katerega so garali in delali. 3. zaradi tega, ker so jih župniki spodbujali, da gredo med domobrance. Župniki so se bali, markisistično-komunistične parole ' vera oz. religija je opij za ljudstvo'. Župniki so vedeli, da partizani in komunisti zelo resno mislijo in bodo po morebiti zmagi, ta rek dosledno upoštevali. 4. prav tako je župnike a priori poslušala ovčarska, bogaboječa raja, ki še danes verjame vse kar župnik reče. 5. v domobrance so šli tudi taki, katerim je enostavno bila všeč italijanska ali nemška kultura in pojava. Osebno sem poznal starca (preminil), ki je bil ob okupaciji Ljubljane neizmerno vesel Italijanov, ker so mu je bila všeč njihova vojska in italijanske pesmi, ki so jih pompozno Italijani prepevali ob vstopu v Ljubljano. 6. pomanjkanje splošne orientacije za pripadnost nekemu narodu, kulturi oz. skupnosti, pomanjakanje patriotizma,...zaradi osebnih razlogov, politične situacije tistega časa in splošne zmede v tistem času,..vojna, veliko vpletenih strani, ravno pojav nove ideologije.... 7. nekateri so bili na koncu pa tudi absolutni kolaboranti zaradi lastne podkupljivosti in neobčuljivosti do narodne pripadnosti. Dombranci so za moje pojme kljub mojemu poskusu empatičnega razumevanja njihove odločitve in dejanj, storili napako in izdali Slovence. Slovenci so se proti okupatorjem borili edino kot partizani in to je nedvomno dejstvo, priznano doma in po vsem svetu. Tako, lahko še kdo prispeva kak normalen razlog, zakaj se je šlo v domobrance,..mogoče bomo potem lažje razumeli, zakaj bi šel recimo lahko tudi sam na napačno stran. Malo empatije v domobransko psiho ne škodi, mogoče se bomo pa potem lažje zmenili.
Prvo Bore
03. 11. 2007 21.33
prašek in politik70 dober večer obema želim ! Zelo lepo napisano od obeh, ampak imam nekaj pripomb na vajino pisanje. Anakos daje nekakšne pripombe na film zamolčani in Franc Kavka na film iz leta 2004. Oba sem gledu, tako da lahko, dajem nekakšne pripombe. Ampak , ker nimam takega spomina, kot vsi Te klerikalski domobrani se bom osredotočil samo na ta film Zamolčani. Delal ga je Dežman, bivši zaposlen pri reviji Borec, sedaj pa piše novonastalo zgodovino. Najbolj mi je padlo v očo število žrtev od domobrancev in število pobitih žrtev po letu 45. Tukaj mi nekaj ne gre v glavo ?? Kaj so bili domobranci varuške v Sloveniji ?? Toliko malo so jih pobili, da so res reveži, da so morali pobegniti iz Slovenije. Ne vem, ali so bili strahopeten ali so imeli malo več žrtev, kakor želi prikazati Dežman. Samo nekaj je jasno !!! Šli so na stran okupatorja in to je za moje pojme dosti veliki dokaz o izdajstvu. Kot sem Vam, pa že omenil, da živimo v Sloveniji in če bi zavist gorela, potem bi Slovenija kompletno gorela. Da so se dogajale krivice med in po vojni, to vsak normalen ve. Kot sem Vam že enkrat omenil v enem postu, ko mi je nekdo omenil : Poglej ga , Bil je domobran, potem jih je pobijal, da je zabrisal svoje sledi o zločinih, potem je bil veliki komunist, sedaj pa hodi v cerkev. Prosim malo poglejte pred svojim pragom. Moj oče je bil star 15 let, ko je bilo konc vojne, pa ni bil v nobeni vojski, pa tudi se ne spominja, tako kakor kot ta partizan, ki ZELO mlajši izgleda od mojega očeta, akko ima zelo dober spomin. Vojna ni igra in v vojni lahko marsikaj napraviš, kar v normalnem življenju ne bi napravil. Nikar ne mešajte INFORMBIRO leta 48, ker to se je dogajalo, ker tovariš TITO ni dovolol stalinovega vpliva v Jugoslavija. Uprl se je SSSR, kaj ste pa vi naredili. Priključili in prodali ste Slovenijo Hitlerju.
politik70
03. 11. 2007 21.29
prašek lep ozdrav tudi tebi!Nismo te zapustili še sem živ še prvo borca mormo zbudit !
politik70
03. 11. 2007 21.09
Dragi klerikalci in ostali zagovorniki izkopavanja kosti in brezen! Namenoma se par dni nisem oglašal zaradi pietete do mrtvih. Ampak vi pa ne odnehate in ne odnehate.Včeraj je bil objavljen podatek da je inflacija dosegla že rekordnih 5 %. Poslušte belčki dost je tega sranja okrog brezen kosti in partizanov. Izgubili ste 2 svetovno vojno SDV vas je po Argentini očitno pustil še ene par tisoč živih da nam zdaj tle pamet solite. Jutri je nov dan.Vsi v cerkev in spovedat se da ste z okupatorjem sodeloval izdajali klali obešali in požigali SLOVENSKI NAROD IN SLOVENSKE VASI, Precedniške Volitve so že pokazale kam pes taco moli- Lojzek bo zaradi vaših kosti in Pogorelca popušil na celi fronti. Franc Kavka kar se pa Udbe tiče očitno jo bo treba spet aktivirat da bo ta brezna zasčitila pred kakšnim podivjanim Zmagotom da vas ne bo pri prižiganju lučk pošicu k muhe. Torej obrnmo se naprej kej naredmo da bojo naši otroci lahko jutri živeli in preživeli ne pa da jih tle obremenjujemo z kostmi.Dost je kosti.Cerkev še ni naredila sprave ni se opravičila za sodelovanje z okupatorjem nasprotno še zemlo hoče nazaj. Tukaj pa sedaj kosti in brezna in kaj so po drugi vojni naredili partizani.Pa kok so jih partizani po drugi svetovni likvidiral.Očitno še premal ker nekateri še danes pametujete in zagovarjate sodelovanje z okupatorjem!! NA JURIŠ!!
Franc Kavka
03. 11. 2007 19.20
Gre preprosto za to, da nekateri ne želijo slišati obeh strani. Zadnji dokumentarec, ki je bil predvajen že 2004, je pač povedal in pokazal marsikaj. Veste hinko.murovec, niste mogli slišati, saj se druga stran NI SMELA oglašati. Kaj res nočete verjeti, da svojci niso smeli prižigati sveč na skritih grobiščih, ki jih je UDBA varovala en mesec pred 1.novembrom? Niste več rosno mladi, zato bi pričakoval, da veste več o naši polpretekli zgodovini. In da ne bo nesporazuma: spoštujem partizanski odpor in zmago v II. SV, obsojam pa KPS in KPJ, ki sta med in po vojni terorizirali nedolžne ljudi kot tudi obsojam kolaboracijo, upravičujem pa vaške straže.
hinko.murovec@siol.net
03. 11. 2007 19.09
Pravica, 18:49, videl in bral sem verjetno marsi kaj kar marsi kdo ni nikoli, saj sem imel v družini po mamini strani tako klerikalno teto, kot navadno vlačugo, političnega kaznjenca obsojenega na smrt ( 1948 ) in majorja OZNE , pa še starega očeta, ki ni bil od vsega tega nič samo pošten garač do neke mere razočaran nad tako raznolikim potomstvom. Vsi brez izjeme pa so tako kot jaz sovražili izdajalce in to neglede kdo in v kakšni obliki je bil v tej vlogi. Odpustil ti bom , če me okradeš, če mi požgeš hišo, če mi po nesreči nekoga ubiješ ali poškoduješ mene ( če ubiješ mene nevem kako bi ti ) , nikoli ti ne bi odpustil hinavske strahopetne izdaje , žal razumi če moreš in zmoreš. LP