Slovenija

Dosmrtne kazni ne podpirajo

Ljubljana, 15. 10. 2007 14.37 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min

V Zares podpirajo dobre rešitve, ki jih prinaša osnutek kazenskega zakonika, ne podpirajo pa uvedbe dosmrtne kazni.

V stranki Zares podpirajo dobre rešitve, ki jih prinaša osnutek novega kazenskega zakonika, ostro pa nasprotujejo uvedbi kazni dosmrtnega zapora, je povedal podpredsednik stranke Branko Lobnikar. Kot je še povedal, bi stranka in njihovi poslanci podprli sprejem novega zakonika, če v njem ne bi bil uveden dosmrtni zapor. Utemeljitev takšne zaporne kazni po njihovem mnenju temelji zgolj na politični odločitvi in ne strokovni.

V Zares ostro nasprotujejo uvedbi kazni dosmrtnega zapora
V Zares ostro nasprotujejo uvedbi kazni dosmrtnega zapora FOTO: Dare Čekeliš


Lobnikar je ob tem poudaril, da nobena resna kriminološka raziskava do sedaj ni ugotovila vzorčne povezave med višino kazni in stopnjami kaznivih dejanj. Po njegovem mnenju nobena kazen ne vpliva na odločitev posameznika, ali bo storil kaznivo dejanje, ali ne. "Če bi to bilo res, potem bi imeli v ZDA najmanj, ne pa največ kaznivih dejanj," je dodal Lobnikar.

"Če se ministrstvo za njegovo uvedbo sklicuje zgolj na rimski statut Mednarodnega kazenskega sodišča, potem je treba jasno povedati, da ta statut ne zapoveduje, ampak daje možnost izreka dosmrtne kazni zapora. Če je to edini argument, potem gre za pretežno politično kot strokovno odločitev," je dejal Lobnikar.

Po temeljitem pregledu osnutka novega kazenskega zakonika, ki ga je ministrstvo za pravosodje predstavilo pretekli teden, so v novonastali stranki po besedah Lobnikarja sicer ugotovili, da prinaša veliko dobrih rešitev. Zares tako pozdravlja možnost prestajanja zapora z opravljanjem družbenokoristnega dela v humanitarnih in lokalnih skupnostih. To kaže na možnost na bolj učinkovito prestajanje kazni zapora na "sodoben način", je pojasnil Lobnikar.

Dobre rešitve, ki jih prinaša osnutek novega kazenskega zakonika so dobrodošle, menijo v Zares
Dobre rešitve, ki jih prinaša osnutek novega kazenskega zakonika so dobrodošle, menijo v Zares FOTO: Dare Čekeliš


V Zares podpirajo tudi uvedbo nove oblike kaznivega dejanja s področja kršitev pravic delavk, tj. preprečevanje delodajalcev, da bi v času zaposlitve zanosile.

"Izjemno pozdravljamo uvedbo novega kaznivega dejanja šikaniranje na delovnem mestu, to je t. i. mobing," je poudaril Lobnikar. Ob tem je Lobnikar opozoril, da bi bilo treba to področje urediti celovito in ne le kazenskopravno. Zato menijo, da bi bilo treba to področje dodatno urediti z delovnopravno zakonodajo. Šele takrat bi lahko rekli, da je "Slovenija sodobna družba, ki ščiti pravice delavcev in delavk.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17

KOMENTARJI (33)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

tomi.passion@gmail.com
27. 03. 2008 09.09
Najprej naj popravim tiste, ki govorijo o doživljenski kazni. Doživljenske kazni ni, lahko je samo do smrtna, ker si do smrti v zaporu. Prav tako naj popravim tiste, ki še vedno (ne)namerno govorijo, da gre za smrtno kazen. Ne, gre za dosmrtni zapor in ne smrtno kazen, ko država v imenu pravice legalno izvede usmrtitev. Kar pa se prispevka tič pa naj rečem naslednje. V Sloveniji se še leta 2008 soočamo s prepričanjem in zablodo partijskih organov, da so samo oni od Boga poslani in da je sprejemljivo in dobro samo tisto, kar oni predlagajo. Vse ostalo je nestrokovno, neumno, škodljivo in na sploh nesprejemljivo. Te isti tovariši, ki sedijo s kartončki v rokah na sliki, so vedno najbolj glasni, ko se zgodi kakšno kaznivo dejanje in napadajo pristojna ministra, kako to, da država ne kaznuje strožje storilce itd. Ob tem pa pozabljajo, da so sami sprejemali tako bedno kazensko zakonodajo. Tako imamo paradoks, ko po eni strani napadjo pristojne, da morajo strožje kaznovati storilce, po drugi pa, ko pride do predloga o strožji kazni, skoraj zagovarjajo te storilce kaznivih dejanj. Sprevrženo. Dosmrtna ječa, da. Višje in strožje kazni, da. Proti temu je samo tisti, ki ima slabo vest in v Zares in SD-ju jih ne manjka. P.S. Glede na to, da je genocid opredeljen kot kaznivo dejanje, katerega sankcija je dosmrtna kazen oz. zapor, postaja vse bolj jasno, zakaj komunisti v oranžni in rdeči barvi nasprotujejo temu. V njihovih vrstah je še vedno kar nekaj ljudi, ki so kandidati za tovrstne kazni, saj so zagrešili najhujše zločine proti človeštvu. Primer je Mitja Ribičič pa še kakšnega bi našli v njihovih vrstah.
User286450
27. 03. 2008 08.58
dosmrtni ( ali doživljenski ) zapor se mi zdi, za izjemne primer, sprejemljiv; pogrešam pa možnost skupinske tožbe ( ki tudi tokrat ne bo sprejeta ), in kazni za dokazani "stolking" ( nasilno nadlegovanje), ki tudi ne bo sprejeta, oz. niti ni bila predlagana. no, ne vem, mogoče je tudi bila, a se mediji okoli tega vprašanja nič ne oglašajo, verjetno ni tako zanimivo; bolj "vleče" debata okoli dosmrtne ječe.
User271219
17. 10. 2007 16.42
Mislim, da je jasno zakaj so komunisti proti dosmrtnemu zaporu, bojijo se za svoje ljudi, ki so povezani z povojnimi poboji in za ljudi, ki so njihovo zanesljivo volilno telo, samo dokler bodo njihovi komunistični sodniki imeli dosmrtni mandat se nimajo kaj bat in zato so vedno najbolj zagriženi nasprotniki spremembam zakona v povezvi z pravosodjem in zakonodajo, potem ko se nekaj konkretnega zgodi pa so vsi drugi krivi in jamrajo kako policaji nič ne delajo, vemo pa da so za vse zadeve kriva sodišča, ki vlečejo procese proti najhušemu gospodarskemu kriminalu tako dolgo da zaradi njihovega zavlačevanja zastara in lahko veselo kradejo njihovi komunistični direktorji še naprej, mi pa plačujemo potem še za njihove odškodnine, ker na koncu, ker zadeve zastarajo in se jim nič ne dokaže so heroji in nič krivi, če pa mali človek ukrade malenkost ga pa obravnavanjo kot največjega kriminalca, samo zato ker nima političnih vez na sodiščih.
User108137
16. 10. 2007 07.28
MIsjonar, kaj vam pa je? Nam bodo Hrvatje spet očitali,da segamo po njhovem morju. Comy, kar pa se tiče tega, kdo kaj podpira - v Ameriki tisti, ki so proti smrtni kazni vročično podpirajo pravico do splava, tisti pa, ki podpirajo smrtno kazen, zavračajo splav. Nekateri bi rekli, da je precej hinavščine na obeh straneh, ne?
User242283
16. 10. 2007 01.08
Ja, veljo, za tiste, ki zlorabijo pooblastila v pravosodju, bi bilo to res primerno. Bi potem drugi delali z večjim občutkom odgovornosti.
User248747
15. 10. 2007 23.33
jooj..zakon sprejet!!...!! :) lp...veljo
User242283
15. 10. 2007 22.56
Komi, saj po tej logiki pri nas dosodijo tudi smrtno kazen. Puhoglave sodnice so tako pristranske v korist bab, da njemu ne preostane drugega, kot da pravico uveljavi po balkansko. Torej se izrekajo tudi posredno smrtne obsodbe.
User272773
15. 10. 2007 22.43
Prov zgrožen sem ko berem kakšne komentarjre v stilu krogel v glavo in podobno. Sm mislu, da je družba že malo napredovala iz temnega srednjega veka, ampak je očitno v vsakem še malo inkvizitorskega duha. Smrtna kazen ni rešitev, saj se s tem postavimo na enako raven kot tisti ki zagreši to dejanje, in prav vi katoličani, kjer vam jezus govori o odpuščanju, ne ubijanju, ljubljenju svojega sovražnika, ste največji razpihovalci nestrpja in sovraštva. Sram vas bodi! Kar pa se tiče dosmrtne kazni, kolikor sem slišal strokovnih mnjenj, so poudarjali, da je ravno zaporna doba okoli 30 let optimalna kazen, saj je pri tej stopnji manjša stopnja hujšega kriminala. Kr predstavljite si, nekdo ve da bo dobu doživljensko in mu grejo vse zavore stran, pa gre pa pobije še tistih par ljudi več. Sam še da začnemo prodajat množično orožje otrokom, pa bomo tko k v Ameriki ko se po šolah strelajo. Bravo.
User265508
15. 10. 2007 18.46
Gen.T | 15.10.2007 | 15:59 Plut in Trobec sta se v arestu fentala; pedofile lahk kastriraš in potem ko pridejo ven ne bojo mogli več povzročat škode; Aha... ti smartras pod skodo le to, da nekdo otroka napici nekam. Kaj pa otipavanje, vtikavanje prstov po odprtinah, opolzko govorjenje itd? Tisto nima veze? Tisto mislis da otrokom ne pusti posledic? Se opravicujem za moje socne besede, ampak... nekako se je treba izrazit ^_^ Smrtna kazen je drugace delikatna rec.... kaj bi se zgodilo, ce bi se ponovil primer Uhernik? Po drugi strani pa... zakaj mora en kriminalc zivet na racun davkoplacevalcev ko kak car? Odpret kako podobno rec kot je bil Alcatraz, to bi blo potrebno ja. Ne pa da so najhujsi kriminalci kot v hotelu. Al pa... ce hoce zivet... naj se zaposli v zaporu in naj si bivanje zasluzi tudi sam.
User272537
15. 10. 2007 18.44
ZA PEDOFILE MAXI KAZEN- DOSMRTNA NA GOLEM OTOKU
User278928
15. 10. 2007 18.01
Mislim da tuki sploh ni fora dosmrtne kazni, brez veze o njej govort če jo lahka dobijo v primeri genocida pa podobnih stvari. Kolk takih zločinov pa je v Sloveniji? Govorit bi mogl o povečanju kazni za najhujše zločine (pedofilije, posilstvo, umori) poleg tega pa ukiniti maksimalno skupno kazen. Potrebno pa bi bilo kazni tudi dosledno spoštovati in realizirati. Brez pomilostitev in predčasnih izpustov. Sploh ne vem kera je fora da reimo koga kaznujejo z 15+20+5 let zapora nato pa zarad maksimalne skupne kazni dobi 30 let, pol ga pa še spustijo ven zarad lepega obnašanje po 10 letih. Odsedi naj kar lepo tistih 40 let pa je.
User272537
15. 10. 2007 17.15
Zares, mafija , ki se boji dat tak zakon, ker bodo njeni poslanci, bli sami pol zaprti do konca življenja! Ali , morda se pa kaj drugega bojijo?!
User109287
15. 10. 2007 17.03
Jaz podpiram smrtno kazen. Ne zato, ker bi mislil, da bo takšna kaznovalna politika kaj pomagala (pomaga zgolj raziskanost kriminalitete), pač pa zato, ker morilci nimajo kaj delati na prostosti. Ko nekomu vzameš življenje, se moraš zavedati, da tudi sebi vzameš prostost za vedno. Sam sicer mislim, da je edina pravična kazen za morilce krogla v glavo, a civilizirana družba si tega ne more privoščiti.
User265491
15. 10. 2007 16.19
Pahorček, to, kar si napisal, je meni popolnoma jasno. Jaz sem smrtno kazen uporabil le kot primer.
User279470
15. 10. 2007 16.14
Gen.T wrote: "Se pa strinjam z Zaresovci v eni stvari: Če je človek odločen storiti KD in prepričan, da ga ne bodo dobili, ga ne bo ustavila nobena zagrožena kazen - niti smrtna." V tem zakonu ne gre za smrtno kazen, temveč predlog predlaga DOSMRTNO KAZEN. Poleg tega ta zakon je komaj v obravnavi, zato še ni nič sprejeto. Nadalje, zakon jo ne zahteva, ampak daje v možnost!
User265491
15. 10. 2007 15.59
Plut in Trobec sta se v arestu fentala; pedofile lahk kastriraš in potem ko pridejo ven ne bojo mogli več povzročat škode; rimski zakon je le priporočilo in ne zapoveduje uvedbe dosmrtne kazni; In kot sem že rekel, v primeru da bi bil arest res arest, emnica, kos kruha na dan, voda pa kaplja po stenah dol, pa seveda brezplačne domače živalice - podganice; bi bila že 1 leto kazen, ki bi prav gotovo odvrnila povratništvo. Se pa strinjam z Zaresovci v eni stvari: Če je človek odločen storiti KD in prepričan, da ga ne bodo dobili, ga ne bo ustavila nobena zagrožena kazen - niti smrtna.
User267694
15. 10. 2007 15.57
posiljevauce in take in drugačne majstre oziroma bedake, najprej mučt da imajo 5podgan u sobi pa pajke pol pa na štrom stolček in konc debate, pa ne bo nobenih prenatrpanih zaporou vč bo še najbolš za nas davkoplačevalce
User279470
15. 10. 2007 15.56
temačni...dobri so tvoji primeri: 1. Trobec 2. Plut 3. Casiragi, 4. Pedofili to so primeri zaradi katerih je dosmrtna kazen potrebna. drugič, tudi zaradi tega, ker smo Slovenci l. 2001 ratificirali rimski zakon, ki velja za vse članice EU.
User106144
15. 10. 2007 15.51
Ja in zakaj je ne podpirajo? Ker je predlog vladin. Tale Zares ni čist popolnoma nč druzga kokr stari LDS brez nekaterih akterjev. Naša država je politično popolnoma gnila. Narod razdeljen in namesto da bi politika delala v dobro države in naroda se rajš med sabo drk*** in delajo navaden drek. Narod pa tud glup kokr je vrjame vsem tistim lažem ki jih povedo stranke. Pa naj bo to SDS LDS SD al kirakol...nekateri ste slepi ko kure in zaradi principov nočte vidt da mogoče je pa kakšna stvar ki jo nardi vlada prejšna oz. zdajšnja dobra. Ludje djte mal okol sebe začet gledat pa boste vidl da smo v dobi kjer kriminal hudo hitro raste kazni so obupne da o zaporih ne govorim...zakonodaja luknjasta ko švicarsk sir. Treba bo neki narest. Dokler pa ljudje ki skrbijo za našo varnost in premoženje niso zadovoljni v službi niti z plačo pogoji dela itd. bo pa stanje tako kot je. Enako velja za zdravstvo tožilce itd...če si v službi zadovoljen ti na pamet ne pade da bi sprejemal podkupnine delo opravljal površno itd.
User107179
15. 10. 2007 15.47
jožajoža. Ti očitno misliš komunajžarje. Za te je dosmrtna minimum.