Slovenija

Direkcija: Drevesa na območju tragične nesreče niso bila zaznana kot nevarna

Ljubljana/Podvelka, 13. 02. 2020 10.49 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 3 min

Drevesa, ki so se pri Podvelki v ponedeljek zaradi orkanskega vetra podrla in terjala smrtno žrtev, niso bila zaznana kot nevarna, so sporočili iz direkcije za infrastrukturo. Ta je sicer izvedla in še načrtuje več vlaganj v zaščitne ukrepe nad cesto Dravograd-Maribor.

V Dravski dolini, na državni cesti Dravograd-Maribor, sta se na območju občine Podvelka v zadnjem letu in pol v času ujme oziroma po njej zgodili dve tragični prometni nesreči, v katerih so umrle tri osebe.

V ponedeljek zjutraj je pri Podvelki s pobočja nad glavno cesto drevo padlo na vozilo 52-letnega domačina, ki je umrl na kraju nesreče. Približno tri kilometre stran od mesta omenjene nesreče, blizu kraja Brezno, pa se je najverjetneje zaradi predhodnega obilnega deževja 30. oktobra 2018 na isto glavno cesto prikotalila skala in pod seboj pokopala dve osebi v avtomobilu.

V nesreči je umrl 52-letnik.
V nesreči je umrl 52-letnik. FOTO: POP TV

Na Direkciji RS za infrastrukturo so glede ponedeljkove nesreče za STA povedali, da so bila drevesa, ki so se zaradi orkanskega vetra na kraju tragičnega dogodka porušila na vozišče državne ceste, "zdrava, pokončne rasti in niso kazala nobenih znamenj hiranja. Zato v sklopu izvajanja pregledov državne ceste niso bila zaznana kot nevarna".

Navedli so tudi, da so bila na mestu, kjer se je zgodil tragični dogodek, tik pred dogodkom izvedena intervencijska dela odstranjevanja podrtega drevesa. Podrto drevo, ki je terjalo smrtno žrtev, je namreč poškodovalo tudi vozilo delavcev, ki sta pred nesrečo odstranila prej podrta drevesa. Nihče od njiju ni bil poškodovan.

Sicer pa so na območju Koroške, kjer je koncesionar za vzdrževanje državnih cest družba VOC Celje oz. VOC Koroška, delavci v ponedeljek v času od 2.30 do 17. ure odstranili 37 dreves na osmih odsekih državnih cest. "Drevesa so se podirala zaradi sunkov orkanskega vetra na lokacijah, ki jih ni mogoče vnaprej predvideti ali določiti," so zapisali pri direkciji.

VOC Koroška je sicer lani v sklopu koncesijske pogodbe izvajal dela za odstranjevanja drevesne zarasti iz območja cestnega sveta državnih cest, prav tako izvaja redne preglede cest.

"Za drevesa na zasebnih zemljiščih, ki mejijo na cestni svet in so zaznana kot nevarna drevesa za odvijanje prometa na državni cesti, koncesionar pisno obvesti lastnike zemljišč o nujnosti odstranitve teh dreves. V kolikor se lastniki ne odzovejo, se zadeva preda v reševanje Inšpektoratu RS za infrastrukturo," so navedli na direkciji in, kot omenjeno, zapisali, da podrta drevesa, zaradi katerih se je zgodila tragična nesreča, niso bila zaznana kot nevarna.

Drevo padlo na avtomobil.
Drevo padlo na avtomobil. FOTO: Policija

A je območje glavne ceste, kot kaže, vendarle precej nevarno, na kar so domačini opozarjali pristojne tudi že pred tragično nesrečo, ki se je pri kraju Brezno zgodila konec oktobra 2018, ko je padajoča skala terjala dve smrtni žrtvi.

Kot so v povezavi s to nesrečo pojasnili na direkciji, so po nesreči tam najprej postavili podajno-lovilne ograje v dolžini 160 metrov in izkopali lovilni jarek. Vrednosti teh del, izvedenih do konca novembra 2018, je znašala dobrih 217.000 evrov.

Nato so konec leta 2018 in lani na odsekih cest med Radljami in Ruto izvedli za 1,5 milijona evrov naložb za zaščito pred padajočimi kamnitimi bloki. Trenutno dela za zaščito pred padajočim kamenjem potekajo pri hidroelektrarni Vuhred. Ta dela so po pogodbi vredna dobrih 280.000 evrov in bodo zaključena predvidoma do 15. marca.

Po podatkih direkcije so tako bile v letih 2018 in 2019 nameščene varovalne ograje v dolžini 1420 metrov, z visoko natezno mrežo pa so zaščitili skalne brežine na površini 550 kvadratnih metrov.

Letos je v 1. fazi predvidena izvedba zaščitnih ukrepov pred padajočim kamenjem obcestnih brežinah na vseh odsekih glavne ceste Dravograd-Maribor. Nameščenih bo približno 11.000 kvadratnih metrov visoko nateznih sidranih in navadnih mrež ter 270 metrov podajno-lovilnih ograj. Ocenjena vrednost del je 1,2 milijona evrov. V nadaljevanju pa načrtujejo še natančnejšo analizo ogroženosti preostalih zalednih brežin in predvidoma še dodatna vlaganja.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 12
  • 11
  • 10
  • 9
  • 8
  • 7
  • 6
  • 5
  • 4
  • 3
  • 2
  • 1

KOMENTARJI (45)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

TistoPravo
13. 02. 2020 20.06
Peljati se ob 5h zutrej na šiht je kot kaže bolj kaznivo, od teh potencialnih smrti v obliki grožečih obraščenih slovenskih cestin...okrog in okrog obraščene vključno z polnimi asvaltnimi kanali in jaški...in lepo namaka, kaj pa naj drugega...da pol lažje popada...nedolžni ljudje pa naskrajo
wolfterier
13. 02. 2020 16.17
+2
Drevo ni nevarno,dokler stoji 2m od ceste.Pod pogojem,da ni vetra ali snega,a ne...
beeamer
13. 02. 2020 14.28
+2
Nikoli ne ves kje te caka..
tuna01
13. 02. 2020 12.56
+13
tisti, ki mu ni jasno, da drevo tik na cesto, lahko v vsakem primeru predstavlja potencialno nevarnost za udeležence v prometu, pač ne more biti strokovnjak ali preglednik . Ni potrebno, da je drevo dotrajano, poškodovano itd, tudi zdravo drevo lahko v vsakem trenutku pade na cesto in jih je pač predhodno potrebno odstranit. To je vsa "kunšt" tega in takih nesreč ne bo več...
krnekilojz
13. 02. 2020 12.42
+21
In kdaj si je nazadnje kakšen strokovnjak ogledal to območje, da direkcija pravi, da območje dreves ni bilo zaznano za nevarno? Sam prašam ali kaj delate ali samo lapate?
Terra
13. 02. 2020 12.19
+34
Kaj je res treba tega? Čudovita je tale naša dravska dolina v vseh letnih časih, izklesana med Pohorjem in Kozjakom, kjer se pa skriva tudi nekaj tragičnih nesreč in nepotrebne žalosti. Žal se tudi danes zgodilio, izgubili smo dobrega prijatelja in sokrajana, kar bi lahko preprečili, če bi se določene službe in ljudje vsaj malo angažirali in staknili glave. To pa ne, najboljše je postaviti prometne znake, ki jih niti ob polžji vožnji ne moreš več prebrati, kaj šele, da bi lahko gledal po strminah kje se kotali kakšen kamen oz.skala na cesto. Ko je prišlo, do prvih smrtnih žrtev ob padajočem kamenju, so se odgovorni uspeli dogovorit, da postavijo zaščitne mreže. Glej ga zlomka, kamenje se kotali na cesto ob mreži in pod mrežo. Padajoča drevesa so v preteklih letih, kakor tudi sedaj ob večjem vetru stalnica. Ob predzadnjem močnem vetru je sredi hriba naredilo golosek, ki si ga je ogledovalo s ceste 20 odgovornih ljudi. Ravno ti so zadolženi, da se takšne nesreče preprečujejo, da se naredijo načrti za zasancijo in da se stvari sanirajo, kot je treba. Sanacija je stekla, pospravimo drevesa, odstranimo korenine in dajmo čez mrežico in nasadimo travo. Kaj pa ostali teren, spodaj gramoz, 80 stopinjski naklon in drevesa 30m visoka, ki so prej rastla skupaj v celoti, sedaj postanejo ranljiva z obeh strani, pa ni potrebno sanirati. Investicija za takšno sanacijo verjetno previsoka ali vam zdrava pamet ni pokazala, da se bo zopet zgodilo isto ob močnem vetru. Žal se je zgodilo še huje, a je vam resnično denar več vreden, kot človeško življenje?! Navkljub opozorilom domačinov niste NAREDILI NIČ, POPOLNOMA NIČ. Najbolj žalostno je pa to, da bo današnja tragedija, žrtev spleta okoliščin in nihče od vas ne bo odgovarjal. Upam, da se vsaj moralno čutite odgovorne in da vas peče vest, ker veste, da niste storili vsega, kar je bilo v vaši moči. Robi počivaj v miru in iskreno sožalje vsem tvojim
josco
13. 02. 2020 13.14
+0
In kje so ta famozna opozorila domačinov? Predvidevam, da so ostala znotraj gostilniških zidov.
kritika1
13. 02. 2020 12.19
+13
Kdor na pobočju ob cesti visoke smreke ne zazna kot nevarnost, potem naj tega posla ne dela več. Mar vam res ni jasno kakšno koreninsko sestavo ima smreka, kako hitro pade sploh če je pobočje in zadnja leta smo tega videli ogromno ampak za odgovorne žal premalo?? Pa ne gre zato, da bi v konkretnem primeru koga obtožili, gre preprosto za to, da dojamemo kako nevarno je drevje, še posebej smreke, ki takih vetrov preprosto ne prenesejo zaradi obilne krošnje. Pred desetletji to res nebi bila nobena nevarnost, danes je in tu zamerim odgovornim, ker kar ne dojamejo, da se narava spreminja, dokazano in vedno morajo biti žrtve, da se nekdo končno zgane. Poglejte okoli hiš, videli boste, da je še marsikje v neposredni bližini smreka, ki čaka ... Narava ne bo povedala kje in kdaj!!!
josco
13. 02. 2020 13.05
-2
Raje kot da zameriš odgovornim odpri denarnico in začni plačevati davke. Si sploh predstavljaš koliko bi stala odstranitev vseh dreves, ki v izrednih razmerah lahko padejo na cesto?
orcus
13. 02. 2020 12.15
+14
Nihce ni kriv! Lani skale na dva, takoj mrtva, letos drevo.... vse ok, kot v nasi politiki!!!
josco
13. 02. 2020 13.06
-2
Kmalu bo država kriva tudi ko bo strela udarila v človeka...
pingvinislo5
13. 02. 2020 12.12
+2
šlo je za izredni pojav. kot pri poplavi, potresu, itd. nikoli ne moraš vsega predvideti. ali ti prileti plaz, most odnese voda, veter podere drevo. če želite 100% varnost, si zgradite betonsko kocko, oblazinite je da se kam ne udarite, potem pa jo ne zapustite.
Ramzess
13. 02. 2020 12.27
+0
Res je, ampak sklicevati se na to, češ da so bila zdrava in ravna, itd. To ne šteje, vseeno je kakšna so, močan veter jih vseeno lahko podre.
pingvinislo5
13. 02. 2020 12.50
+5
močan veter lahko podre katerokoli drevo. a sedaj treba izsekat vse gozdove, da komu ne pade kaj na glavo?! bodi resen.
adix1
13. 02. 2020 12.12
+3
V bistvu niso krivi lastniki ampak občine oziroma država . Če bi država oziroma občina odkupila vsaj 15 m od roba cestišča in potem ne bi bilo takšnih težav tudi z rekonstrukcijo cest bi bilo manj težav
josco
13. 02. 2020 13.08
+5
Smreke so visoke tudi 40 m. Bomo sekali 50 m od ceste na vsako stran?
Ni corone
13. 02. 2020 12.10
+3
Te ovce niso nikoli krive, mafijsko lopovska drzava
KMET70
13. 02. 2020 12.08
+18
V takem vetru so vsa drevesa nevarna
Rožice cvetijo
13. 02. 2020 12.03
+7
Lastniki gozdov, privat ali država morajo skrbeti za pravilen "odrez". Ve se, koliko od ceste naj jih ne bi bilo, zaradi takih primerov. Oglejte si, kako blizu ceste rastejo drevesa, nekatera celo že upognjena na cesto...pa nihče nič. Jaz to vidim redno na relaciji LJ Posočje, mislim pa,da je povsod po SLO enako. Saj je to vse zapisano v pravilniku.
Rožice cvetijo
13. 02. 2020 14.18
+0
Minusarja, ali imata v lasti kaj gozda, ali se vama dozdeva? Jaz ga imam.
Mererrek
13. 02. 2020 11.59
+3
ob avtocesti je polno takih dreves
Lock Down
13. 02. 2020 12.50
+7
Ob avtocestah Ni dreves. Na vsaki strani avtoceste je 40 m širok varovalni pas, kjer je vse počiščeno, ne vem kje si ti ob avtocesti videl drevesa.
josco
13. 02. 2020 13.08
Dve leti nazaj je bila Štajerka celo nekaj časa zaprta zaradi podrtih dreves...
RONDO25
13. 02. 2020 11.57
+8
Vsa velika drevesa ki mejijo na drzavno cesto levo in desno vsaj 10-15m od roba cestišča bi bilo potrebno odstraniti.(listje,vejevje pada,poledica,preglednost.itd...)
josco
13. 02. 2020 13.09
+1
In vsa velika drevesa so višine max. 10 m, al kako?
E10
13. 02. 2020 11.57
-7
Taka nesreca je sudbina
Oberfeising
13. 02. 2020 11.51
+15
Večina članka številke , številke , številke ... kolk pride to kolk je prislo to , kolk ono .... človek je umrl zaradi malomarnosti pristojnih , vsi ki živimo v teh krajih vemo kakšne so razmere in kako nevarna je cesta Radlje - Maribor . ODGOVARJAL PA NE BO NOBEDEN KOT VEDNO !!
josco
13. 02. 2020 13.10
+0
Potem se po tej cesti ne vozite. Logično, da cesta ne more biti 100% varna pred naravo, mogoče v tunelih, pa še ti se lahko porušijo ob potresu.
Transformerji
13. 02. 2020 11.50
+6
Res neumna izjava - niso bila zaznana kot nevarna. Mi smo imeli dvorišče pokrito, to je bila istočasno tudi garaža za dva avtomobila, kritina stara 20 let, pa glej, pri zadnjem vetru, pa nismo v Kranju, jo je dobesedno scefralo. Kako neumni smo bili, ker nismo zaznali, da se lahko zgodi kaj takega.
Ramzess
13. 02. 2020 12.30
-1
Res je, nič ni zaznano kot nevarno, dokler ni prepozno. Potem sledijo izgovori in izgovori.
josco
13. 02. 2020 13.12
-2
Ko se zgodi je vsak pameten. Ali naj se posekajo vsa drevesa 50 m levo in desno od cest? Ko bodo drevesa posekana, bo pa na cesto padel meteorit., In spet bo kriva država, ker vseh cest ni zaščitila z mrežo...
ziggi1
13. 02. 2020 11.48
+3
pa sej folku se neda sekat dreves ker so gnila strohneta in potem ob vsakem vetru padajo. primer samo med sencurjem in kranjem. ogrmno padlih dreves na cesto pri vetru 80kmh pa kje ste to vvidl? sedaj pa se pomoc od drzave hocejo. vsem kazen nabit po par tisoc evrov pobrt gozdove itd.
TOX6
13. 02. 2020 11.47
+4
tako kot v privatnem sektorju, odgovornega na direkciji ovadit za povzročitev splošne nevarnosti. zagrožena kazen 8-15let zapora. pa bo varnost v prometu na visoki ravni!!!!!!