Gospodarstvo

Delodajalci proti novi delovni zakonodaji, sindikat odgovarja: Delavci imajo za proteste že zdaj precej razlogov

Ljubljana, 27. 03. 2017 13.46 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 4 min

Zadnji osnutek sprememb delovne zakonodaje je za delodajalsko stran veliko razočaranje, saj prinaša korist le delavcem in sindikatom, delodajalce pa dodatno obremenjuje, poudarjajo predstavniki delodajalcev. Zahtevajo umik predlaganih sprememb, sindikat delavcev pa jim odgovarja, da v resnici protestirajo proti večji pravni varnosti delavcev.

Več videovsebin
  • Iz 24UR: Vlada žrtvuje tudi konkurenčnost gospodarstva?
    02:36
    Iz 24UR: Vlada žrtvuje tudi konkurenčnost gospodarstva?
  • Iz SVETA: O reformi trga dela
    02:51
    Iz SVETA: O reformi trga dela
Predsednik Obrtno-podjetniške zbornice Branko Meh, generalni direktor Gospodarske zbornice Samo Hribar Milič in predsednik Združenja delodajalcev obrti in podjetnikov Drago Delalut.
Predsednik Obrtno-podjetniške zbornice Branko Meh, generalni direktor Gospodarske zbornice Samo Hribar Milič in predsednik Združenja delodajalcev obrti in podjetnikov Drago Delalut. FOTO: OZS

Mini delovna reforma ne prinaša težko pričakovanih sprememb v smeri večje prožnosti na trgu dela, temveč le še dodatno zaostruje pogoje pri zaposlovanju in odpuščanju, so bili na današnji novinarski konferenci soglasni predstavniki Obrtno-podjetniške zbornice Slovenije, Gospodarske zbornice Slovenije in Združenja delodajalcev obrti in podjetnikov Slovenije. Predlaganih sprememb zakonodaje zato ne podpirajo in zahtevajo umik celotnega paketa predlogov zakonov.

Generalni direktor Gospodarske zbornice Slovenije Samo Hribar Milič je opozoril, da v sedanjem predlogu zakonskih sprememb ni zajetih izhodiščnih ciljev, ki so jih sploh posadili za pogajalsko mizo. Poudaril je, da zakonodajni paket prinaša spremembe, ki ne bodo omogočile večje fleksibilnosti, temveč le večjo rigidnost trga dela. 

Hribar Milič je prepričan, da s "povečano navidezno zaščito zaposlenih" izgubljata obe strani. Še posebej je izpostavil obremenitev, ki jo za podjetnika predstavlja grožnja, da mu bo lahko inšpektor za delo v primeru, da ne bo mogel izplačati plač v roku, "pobral delovna sredstva in zaprl obrat".

Še bolj kritičen je predsednik Obrtno-podjetniške zbornice Slovenije Branko Meh, ki v predlaganih spremembah vidi nacionalizacijo slovenskih podjetij. "Najlažje je pobrati od tistih, ki še ustvarjajo in delajo," je dejal in poudaril, da lahko gospodarstvo uspeh doseže samo tako, da država podjetjem dovoli delati.

Predsednik Združenja delodajalcev obrti in podjetnikov Slovenije Drago Delalut je izpostavil, da so k razpravi o spremembah delovne zakonodaje pristopili v prepričanju, da bodo te obravnavane v paketu. Prepričan je, da takšne zakonske uredbe niso primerne za učinkovito naslavljanje sodobnih gospodarskih izzivov, zato bodo podjetnikom močno otežile delo.

Delodajalce najbolj moti odločitev ministrstva za delo, da iz predlaganih sprememb izvzame predlog redefinicije odpovednega razloga nesposobnosti. Po Mehovih besedah gre za odpovedni razlog, ki v končni fazi poveča število zaposlenih, saj sodobne razmere zahtevajo fleksibilnost.

Poleg tega opozarjajo, da paket zakonodajnih sprememb predvideva le parcialne ukrepe, ki pa ne sledijo več ciljem, ki so vključevali tudi povečanje fleksibilnosti, razbremenitev stroškov dela in stroška pogodb o zaposlitvi.

Bodo delodajalci protestirali?

Informacijo, da bo ministrstvo za delo začelo nov krog pogajanj, so predstavniki delodajalcev dobili iz medijev. Delalut je sicer poudaril, da dosedanjega postopka ne more označiti kot pogajanj, temveč "bolj kot predavanja in dogovarjanja o prihodnjih sejah".

Socialni dialog po njegovih besedah poteka takrat, ko se vse strani pogovarjajo in pridejo do zaključka, ki je sprejemljiv za vse. Hribar Milič je ob tem opozoril, da bi šlo za pomemben presedan, če bi takšne zakonodajne spremembe sprejeli brez potrditve vseh socialnih partnerjev. Dodal je, da bi bilo tudi zelo težko dokazati, da spremembe ne bi škodljivo vplivale na mala in srednja podjetja.

Če vlada pripomb delodajalcev ne bo upoštevala, jim v skrajnem primeru po Mehovih besedah ostanejo še protesti. Kako točno bi ti potekali, sicer še ne ve. Poudaril je, da nikakor niso proti delavskim pravicam, a morajo imeti tudi delodajalci normalne pogoje za delo.

Sindikat: Slovenska zakonodaja je že zdaj bolj fleksibilna kot marsikje drugje v EU

Na te besede so se že odzvali na sindikalni strani. Andrej Zorko iz Zveze svobodnih sindikatov Slovenije (ZSSS) je dejal, da je "slovenska zakonodaja po kriterijih Organizacije za gospodarsko sodelovanje in razvoj (OECD) že zdaj bolj fleksibilna kot marsikatera druga zakonodaja v državah EU."

Spomnil je, da se je ministrstvo mini reforme trga dela lotilo s paketom sprememb treh zakonov, ki se nanašajo na delovna razmerja, trg dela in inšpekcijo. Ob tem je izpostavil, da predlagane spremembe zakona o delovnih razmerjih nekoliko jasneje opredeljujejo določene zadeve, tako da bi bilo mogoče določene določbe lažje uporabljati v praksi. "Zato težko govorimo, da nekaj pridobimo, gre pa za večjo pravno varnost delavcev," je odgovoril na očitke delodajalske strani, da s predlagano zakonodajo korist dobivajo le delavci in sindikati.

Predvidene rešitve v zakonu o inšpekciji dela medtem po Zorkovih besedah inšpektorjem omogočajo, da bi lahko prepoznavali elemente delovnega razmerja pri prekarnih delavcih, s čimer bi lahko vplivali na zmanjšanje obsega teh oblik dela.

V zvezi s predlaganimi novostmi v zakonu o urejanju trga dela pa se po besedah sindikalista odpira vrsta vprašanj, na katere še niso našli odgovora.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

KOMENTARJI (222)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

kure bedne
28. 03. 2017 16.35
+4
Samo Milić Hribar. Pa kje za vraga najdejo takšen folk. Že,ko ga pogledaš veš, da nekaj ne štima.
glava2
28. 03. 2017 15.27
+4
o sindikatih , pa no komet, naj semolič, štrudelj,.... pokažejo svoje davčne napovedi, pa da vidimo....tej ljudje dovoljujejo, da se z državnimi podjetji dogaja in se je dogajalo, kar se je! pa da ne govorim o ZL... poslance na minimalce..... naj pokažejo plačilne liste... SRAMOTA ! da ne govorimo o obdavčitvi dela.... smo eni izmed najjačih!!!ko dobiš plačo, daš še eno državi...to ni več normalno, enkrat (Matija Gubec), so zaradi desetine letele glave...
ccirisimo
28. 03. 2017 14.26
+3
Kak obrtnik prikaze 5 let zapored negativen saldo poslovanja -35 000 eur x 5 =175 000 kateri delodajalec zdrži delat 5 let z izgubo 175000 eur vem ker sam bil zaposlen v enem izmed takih podjetij ki so skoz imeli izgubo prispevkov nikoli niso plačali lastno premozenje delodajalca se je povečalo za 4 krat na konc pa še odgovr da nimajo od koder poplacati prispevke ker je poslovni subjekt v stecaju.Delodajalci vsakem treba okrog vrata stavit pa prvi zajeb na drevo res je imeli bi jih malo ampak vsaj ta pravi in posteni bi bili !
glava2
28. 03. 2017 15.17
+0
bolano razmišljanje! če nekdo ubije nekoga, to ne pomeni, da smo vsi morilci!!!
glava2
28. 03. 2017 15.19
+0
santamaura
28. 03. 2017 12.51
+8
Kakšno sprenevedanje in nakladanje - Ta pravi slovenski delodajalci imajo v svojih firmah odnos z svojimi zaposlenimi že zdavnaj urejen. Tisti, ki so uspešni se zavedajo, da so uspešni zato, ker ustvarjajo skupaj z svojimi zaposlenimi. Državne firme so seveda nekaj drugega. Tam pač dobi delo doktor filozofije v državni vulkanizerski delavnici, da filozofira o letnih gumah potem pa stavka, ker ne zna vijaka odviti. Aja - To delavnico je treba prodati, saj jo bo mogoče kakšen Hrvat kupil, ker se mu splača
glava2
28. 03. 2017 15.18
+4
glava2
28. 03. 2017 15.19
+4
aligator14
28. 03. 2017 11.33
+6
Kaj bo pa v primeru državnih podjetij, na primer Litostroja, ki delavcem že 3 leta ni plačal prispevkov - bo država sama sebi rubila?
wolfterier
28. 03. 2017 15.54
+2
ughiue
28. 03. 2017 10.49
+6
Ma že zgodovina uči,da je ljudstvo glavno..Ko se bo ljudstvo nehalo kregati o levih,belih,cerkvenih ,domobrancih...pa stopilo skupaj ZA svojo prihodnost.Ljudje odločajo o vsem o VSEM.Ta Milič..nevam kaj tipu ni jasno..če firma nima za plače pač naj zaprejo al pa naj lastnik dela sam....Jaz tud ne morem it po pomaranče v trgovino če nimam denarja..Radi bi delavce molzli...sej boš dobil ,delaj .plačam ko bo firma imela..če ne p bomo propadli ,pa nebo več za nobenega ...NAROBE ..za lastnika izkoriščevalca bo zmeraj...TAK more propasti..Ko vidim tega Miliča pa une mi gre na bruhanje.....Pa tud ta min plača je ....pač gnila drzava ,gnilo vse...ČE firma ne more dat več kot min NAJ LASTNIUK DELA SAM ALI NAJ PROPADE..
enyoy
28. 03. 2017 10.39
+3
V Sloveniji so dajatve in davki na neto plačo previsoki,ker je preveč JS,ki pač s prekladanjem kupov nepotrebnih papirjev dejansko ne zaslužijo nič in vsak postopek traja predolgo.Vodstva GZ in Obrtne zbornice po večjih mestih pa hodijo s članarino članov na Maldive pa Še kam!!!!!
lemur
28. 03. 2017 11.04
+0
Se ne strinjam. Tudi ce dobi v tujini delavec visji odstotek bruto place izplacan, delodajalca stane mesecno nekajkratnik in za isto delo vplaca bistveno vec kot v Sloveniji. Torej problem je, da so place enostavno prenizke.
aligator14
28. 03. 2017 11.28
+3
Lmur - tujina je tudi Italija - v tej deželi dobi reševalec povsem isto bruto bruto plačo, razlika pa je očitna v neto znesku, saj v Italiji dobi reševalec 1550 evrov, pri nas pa 950. Problem je v tem, da nikjer ni, da bi delodajalec plačal davek, ker je plačo dal, delavec, ker jo je prejel....
lemur
28. 03. 2017 11.41
+0
aligator, javni sektor se tezko razume kot davcni priliv za drzavo, ker mora prvo placati, da lahko kaj kasira in iz tega razloga v tujini pogosto sploh ni obdavcen. Treba je gledati glavni stroj, ki je gospodarstvo, kjer pa tujina placa drzavi vec, morda ne visji procent ampak vec €, ker 30% od 900€ je ca. 300, 20% od 2000 pa je 400€.
aligator14
28. 03. 2017 11.44
reševalci v Italiji niso javni sektor!!! To je samo pri nas...
aligator14
28. 03. 2017 11.46
In pa bruto bruto plača je za oba enaka 1950 evr...
lemur
28. 03. 2017 11.51
Na bruto 1950 je v Slo Neto 1.256,75 + Malica in Potni, kar je na koncu nekje tam tam? Ali racunam narobe?
lemur
28. 03. 2017 11.53
In sem nasel se Italjansko stran kjer se preracuna v neto 1.343. Od kot tvoji podatki?
aligator14
28. 03. 2017 11.54
lemur, govorim o bruto bruto plači - preberi si na netu kaj to pomeni, če ne dojameš iz mojega prvega komentarja
lemur
28. 03. 2017 11.57
In pa Avstrija kjer delam tudi jaz je 1.455,93 € kjer upostevaj, da se ne placa malice inpotnih, torej tam tam
aligator14
28. 03. 2017 11.59
Za ta dva reševalca govorimo oplači brez malice in prevoza...
lemur
28. 03. 2017 12.01
Aja bruto bruto je verjetno strosek delodajalca. Kar se tega tice je vsaj v Avstriji primerljiva razlika. Je tu treba paziti, ker so nekateri poklici do dolocenih dajatev oprosceni in ravno poklici kot resevalci lahko hitro padejo v to kategorijo, zato se ne da primerjati kar pocez in najti najbolj ugoden primer za primerjave.
lemur
28. 03. 2017 12.03
Ne poznam It zakonodaje. Ali se placa malica in prevoz? Kakor je jasno neke blazne razlike med bruto in neto ni. Grem pa se na hitro pogledat kako je s stroskom delodajalca. Morda najdem kaj za Italijo. Avstrija in Slovenija sta si kolikor mi je znano kar blizu...
HorstWiesel
28. 03. 2017 12.05
Aligator, a torej v Italiji ne poznajo bruto plače? Imajo samo bruto bruto in pa neto al kaj?
aligator14
28. 03. 2017 12.07
Pri nas so vsi poklici tako obdavčeni in lahko vidiš, da država že pri tako majhnem znesku pobere več kot polovico. Rad bi ti povedal, da delodajalec v Sloveniji v dosti primerih izplača enako ali podobno plačo, kot v tujini a je naša država požrešna...
HorstWiesel
28. 03. 2017 12.07
-1
lemur, en povprečen avstrijski delodajalec ima bistveno višje stroške z eni povprečnim avstrijskim delojemalcem kot pa slovenski delodajalec s slovenskim delojemalcem.
aligator14
28. 03. 2017 12.10
slovenskipatriot - tudi pri nas poznamo bruto bruto plačo, ki jo izplača delodajalec, bruto plačo, ki je prikazana delavcu in neto s katerim delavec razpolaga.
HorstWiesel
28. 03. 2017 12.15
+1
Natančneje, od bruto bruto plače delodajalec v imenu delodajalca odvede prispevke in davke za delavca in mu ostane bruto plača. Od te bruto plače delodajalec v imenu delavca odvede prispevke in ostane neto. To neto plačo izplača delavcu.
lemur
28. 03. 2017 12.18
slovenskipatriot sej to pravim. Aligator, drzi, da so obdavcitve v Slo pri placah pod 1000€ visje, kar je nekako jasno, ker se vecina znajde tam. Zato pa pravim, da so place prenizke, ker potem niti primerjave niso mozne. V Avstriji tako nizkih plac niti ni mozno izplacevati in bi bile sevada nicno obdavcene, kar v Slo ni realno, ker drzava ne bi dobila nic. Zato bi dejal GZju naj pricakuje primerjalne obdavcitve ko bodo njegovi varovanci dajali primerjalne bruto place. In pri primerjalnih lepih placah Aut/Slo ni neke razlike. To vem, ker sodelavec, ki se vozi iz Slo, na svoje ca. 2500€ neto place placa 500€ letno razlike.
anpulator
28. 03. 2017 19.28
+1
Tuki vsi pozabljate davk, 19% na dobiček in 25% na dividende, resno????? se pravi tolk od plač državi in na koncu še to dvoje.
enyoy
28. 03. 2017 10.34
Gospod Delalut morda sedaj razume koliko je potrebno dati državi,če za svoje storitve izdaja račune-od neizdanega računa pač ni potrebno plačati davka in od nepovratnih sredstev tudi ne
BŠK
28. 03. 2017 10.40
+1
Delalut je res lut oziroma nori kreljo in njihov kralj, če nisi vedel Tako stanje na trgu dela je zaradi njih in ker jim ugaja Si se uspel zbuditi?
lemur
28. 03. 2017 10.04
+1
Ta GZ je meni cisto mimo. Arbitrarno definirajo meje, potem pa ugotovijo, da ne gre drugace, kot pa da se dodatno razbremeni gospodarstvo, najbolje skozi stroske dela. Mi ni jasno kako niso ze sedaj konkurencni glede na to, da vecino nizkokvalificiranih dobiva minimalko ca. 12000€/leto. V Avstriji na Koroskem je letni strosek na glavo ca. 45.000€! Tudi, ce delavec dobi manjsi neto na bruto je strosek pri glavni konkurenci nekajkratnik. Jaz imam obcutek, da so ravno njihovi clani nesposobni, ker so edini, za katere je strosek primerljiv.
blazter
28. 03. 2017 09.42
+2
Isto je ob omembi dviga plač delavcem. Bomo zaprli odpuščali. Dajte pa da vidimo kdo je na slabšem. Tisti , ki je vajen živeti v mejah svojih dohodkov ali tisti, ki te meje presega na račun svojih zaposlenih?
blazter
28. 03. 2017 09.32
+9
Plača na datum. Če ni za plače ni za davke. Prodat makino in vikend na morju, čoln in poskrbet za dolžnosti. Delavec pride in vsak dan opravi svoj del pogodbe. V večini za minimalca. Navaden državljan tudi proda , če ima kaj, da lahko poskrbi za plačilo obveznosti.
HorstWiesel
28. 03. 2017 09.25
+3
"Še posebej je izpostavil obremenitev, ki jo za podjetnika predstavlja grožnja, da mu bo lahko inšpektor za delo v primeru, da ne bo mogel oziroma bolj verjetno NE BO HOTEL izplačati plač v roku ALI SPLOH IZPLAČATI, "pobral delovna sredstva in zaprl obrat"." Tovrstne prakse imajo na zahodu, Avstriji že vrsto let. Če delodajalec noče izplačevat plač, poravnati obveznosti, prispevke, davke,..... se mu firmo zapre, proda, poravna terjatve,... in nadaljnih 10 let+ niti sanjati ne more, da bi odprl novo.
blazter
28. 03. 2017 09.55
+1
Pozabu si omenit, da se poravnajo tudi terjatve delavcev.
HorstWiesel
28. 03. 2017 09.21
+4
Milič in njegova mafijska GZ, rak rana slovenske družbe.
Kollerik
27. 03. 2017 22.41
+7
Glede na bedaste reakcije DZ smo s takšnimi delodajalci (izjeme izvzete!) obsojeni samo na nivo kakšnega Zambezija.... Jih razumem, zakaj se nekateri med njimi ježijo ob pomisli na obisk inšpektorja. Bo treba začet pošteno delat in ne zgolj živet pretežno na račun žuljev delavcev..... bo treba malce Avstrijskega reda tudi za njih... in to večno šinfanje čez državo ob zamolčanih vsotah, ki jih ali so jih pokasirali prav od te države v obliki raznih pomoči, vzpodbud itd..za njihova podjetja....
blazter
28. 03. 2017 09.54
+1
Ne bo šlo. Razmišljanja v stilu pa ti imej podjetje, pa bi v šolo hodil in podobno....
ev55
27. 03. 2017 22.02
+3
SLOVENEC59 ja popolnoma se strinjam s tvojim razmišljanjem.Jaz sem generacija ko je bilo še delo čstno in plačano.Moji otroci so odrasli in PRI KRUHU.Skrbi me za moje vnuke.Neki naš vidni politik se vsaja med otroci in propagira nekakšno domoljubje.Ja z njegovimi prihodki se da lepo živeti.(čeprav on s tem težko shaja)Če s tako zavajajočo propagando pride v šolo mojih vnukov ga poiščem in mu iz ust iztrgam jezik.Ja oni so nas pripeljali do takih prepričanj.
LLLEPI
27. 03. 2017 21.57
+3
Slovensko gospodarstvo je lahko konkurencno samo zato ce sploh je konkurencno pri prodaji svojega klumpa KER SO DELAVCI NA MINIMALCU KER DELAJO STUDENTJE ZA REVSCINO KI JO DOBIJO ZA SVOJE DELO .Menedzerji in irektorji taksnih podjetij pa se kujejo v zvezde in se hvalijo kako so sposobni.Sodijo pa na vislice ker kradejo in izkorisajo slo delavca ob belem dnevu seveda vse to poteka ob podpori zakonodaje in nase politike ki ima koristi od tega
LLLEPI
27. 03. 2017 21.58
+2
Tako da lahko recemo da je nas prvi moz CERA VODJA LOPOVOV
lilyallen
27. 03. 2017 20.59
+2
kravca še daje mleka, dejmo jo še mal, sj futra pa tak ne nuca več.
LLLEPI
27. 03. 2017 22.13
+2
JE trebae se to pomolzt kar jeostalo v nacionanem interesu nasih voditeljev
slovenc59
27. 03. 2017 20.32
+17
Gospodje, ki so slikali zgoraj pač morajo zagovarjati neoliberalni pristop, ki se nam "ponuja" iz ZDA in še bolj iz nam drage Nemčije. Pač terajo mantro, da slovenski delavec ne bi smel živeti vsaj približno tako kot recimo avstrijski (kar sigurno ne !!) in da ima že sedaj preveliko plačo in posledično , če sploh pride do tja, preveliko pokojnino. Ne vem kakšen birokratski aparat imajo recimo v sosednji Avstriji, vendar ga z manjšimi dajatvami, kot pri nas, tako zgleda, lahko financirajo. Bi jih vprašal, ko tako naduto sedijo za mizo in žlobudrajo, kar jim drugi naročijo, naj povedo, kaj so naredili proti uničenju slovenske industrije zadnjih 25 let . sistem, ki bil po volji našim delodajalcem je pa sledeči. Zaposleni bi bili tako, da te delodajalec pokliče ko te rabi, sicer si doma brez plačila. Razni dodatki, ki jih roko na srce že sedaj ni več toliko, kot nekoč, so samo v breme delodajalcu in so seveda nepotreben strošek. Če ni dela, je kriv delavec in naj za to odgovarja. Če je v podjetju izguba, je kriv delavec in naj za to odgovarja. Če imamo prevelik državno-birokratski aparat je kriv delavec in naj za to odgovarja. Če je gospoda pokradla milijarde in uničila banke, naj odgovarja za to delavec. Kaj pa ni nadziral kujonov, ko se se in se še pasejo okoli državnih jasli. In ko so razno šroti in bavčarji in kar je še takih umetnikov uničevali gospodarstvo in švercali orožje, so tile zgoraj mirno gledali stran in prejemali velike plače. In še in še je takih cvetk, ki jim rojijo po glavi. Zatorej srčno upam, da se bo sindikat, pa kakršen koli že je, boril za to, da se take želje kot jih imajo delodajalci ne uresničijo. Bodo se pa, ampak upam, da takrat ne bom več zraven ! Me je pa strah za našo mladež, kaj vse jih čaka. Dobrega prav malo !!
Nikiiy
27. 03. 2017 20.31
+4
Združena Levica, Gospodarska zbornica in LEVAKI Dober Dob..Slovenskega privat sektorja GROB..To bando Zbornice, Sazase in podobno razgnat in z zakonom prepovedat vsako vsiljevanje in zastopanje kogar koli..razen nastopanja na trgu dela svobodne menjave in sodelovanja kdo pa je ta KRIMINALNA DRUŠČINA ZBORNICA da predstavlja kokar koli nihče je ni pooblastil za niičesar..
Kollerik
27. 03. 2017 22.43
kako to, da lahko nekateri iz JS tako neovirano igrajo golf na eksotičnih destinacijah?
Tomaz1980
27. 03. 2017 20.29
+3
Kar volite tistega vašega Primca! Vam bo dal plače od 1500€ naprej!