Slovenija

'Hud udarec družini v tradicionalnem pomenu besede'

Ljubljana, 15. 05. 2010 09.58 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 3 min

Mednarodni dan družin poteka v znamenju družinskega zakonika. V SLS so odločni: Storili bomo vse, da bi zaščitili družino v klasičnem pomenu besede.

Mednarodni dan družin, 15. maj, letos poteka pod geslom Vpliv migracij na družine po vsem svetu. Kljub temu je tokrat v znamenju družinskega zakonika, sistema vrednot in morebitne krize družine, četudi ta na lestvici vrednot še vedno sega v sam vrh. Dan družin bo Slovenija tudi letos obeležila s tradicionalnim festivalom družin, ki bo v Laškem.

Civilna iniciativa za družino in pravice otrok ob mednarodnem dnevu vsem družinam želi, da bi bila družina prostor spoštovanja, razumevanja, osebnostne rasti ter složnega reševanja težav.

Minister za delo, družino in socialne zadeve Ivan Svetlik je v poslanici ob mednarodnem dnevu družine poudaril, da so družinski zakonik na ministrstvu pripravili z namenom ohranjanja koristi otrok in družin v spremenjenih družbenih okoliščinah.

V SLS opozarjajo na vse hitrejši razkroj družine kot vrednote in osnovne celice družbe, kjer se otrok po njihovem mnenju najbolj naravno razvija. Storili bodo vse, da bi zaščitili družino v klasičnem pomenu besede, poudarja vodja poslanske skupine Jakob Presečnik.

Po njegovih besedah SLS obžaluje, da predlog družinskega zakonika vsebuje nekatere sporne določbe, zaradi katerih je oviran sprejem tega dokumenta, ki je sicer v ostalih delih dober in dobro ureja različne težave otrok. Toda v SLS ne morejo mimo tega, da predlog z uvedbo nekaterih sprememb "zadaja hude udarce družini v tradicionalnem pomenu besede – torej tam, kjer otroci najbolj naravno pridobijo življenjsko pomembne vrednote, izkušnje in znanja ter imajo na voljo tako žensko kot moško vzgojno dimenzijo", so sporočili iz stranke.

Poslanec opozicijske SDS France Cukjati pa današnji mednarodni dan družine vidi kot priložnost, da se "zavemo klasične družine kot pomembne vrednote". Ni veliko idealnih družin, a podobe idealne družine ne smemo po njegovem mnenju "nikoli zavreči".

Homoseksualna družina
Homoseksualna družina FOTO: Reuters

Kampanja Za vse družine ob današnjem dnevu poziva, naj praznujejo vse družine. Opozarjajo na raznolikost ter nujnost enakopravnosti in spoštovanja vseh družin.

Prav skrb in vzgoja otrok je ena od ključnih funkcij družine ne glede na tip družine, poleg tega pa družine opravljajo tudi čustvene, ekonomske, socializacijske in podobne naloge, so zapisali v današnjem sporočilu za javnost.

Festival družin

Ob številnih drugih dogodkih bo danes v Laškem uradno odprtje največjega tradicionalnega festivala družin, ki ga pripravlja Zavod iskreni.net in se ga vsako leto udeleži več tisoč obiskovalcev. V nedeljo dopoldne bo v sklopu festivala tudi družinska maša, popoldne pa okrogla miza o tem, kaj pomeni družina, na njej pa bodo sodelovali predsednica Belega obroča Slovenije Vlasta Nussdorfer, pevka Nuša Derenda, psiholog Christian Gostečnik ter predsednik uprave KD Življenje Matija Šenk.

Dan relacijske družinske terapije

Združenje zakonskih in družinskih terapevtov Slovenije danes pripravlja Dan relacijske družinske terapije. Dogodka se bodo udeležili tudi minister za pravosodje Aleš Zalar, varuhinja človekovih pravic Zdenka Čebašek Travnik in ljubljanski župan Zoran Janković.

Že v petek pa je minister za delo tretji generaciji podjetij in organizacij, ki so se odločili, da še izboljšajo možnost usklajevanja poklicnega in zasebnega življenja svojih zaposlenih, podelil osnovni certifikat Družini prijazno podjetje.
 

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • praznicna
  • razvlazilec
  • kosilnica
  • orodje bosch
  • vrtna hisa
  • agregat
  • vegira
  • kovinski regal
  • ceplinik
  • radiator
  • lestev
  • cistilec
  • plastici regal
  • delovna miza
  • kovinska omara
  • kovcek

KOMENTARJI (239)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

androido
02. 07. 2010 11.43
Sicer sem oster nasprotnik raznih cerkva, a se v tem primeru moram strinjati z njimi. Zakaj? Ker se mi zdi preveč otročje. To je tako, kot bi si jaz želel imeti veliko denarja, delal pa ne bi nič. Če si istospolno usmerjen imaš do tega vso pravico, ne gre pa si želet potem sadu zveze moža in žene. Ne gre. Te "igračke" pa preprosto ne moraš dobit! Sosedova jabolka pa lahko kupiš, čeprav nimaš jablane, Hvala za razumevanje
Mamicadveh
02. 07. 2010 10.53
-1
Pa kaj vam je: normalno je: semenčice jajčece=otrok torej=moški ženska=otrok Po ustavi imaš pravico do svobodnega izražanja, izbire vere, v končni fazi tudi do izbire partnerja ... Ustava nima nobene veze s homoseksualci in lezbijkami in njihovo željo po posvojitvi otrok. Če jih mame brez možev ne morejo posvojiti, zakaj bi jih vi?????????
sikav
17. 05. 2010 20.09
@polikarbonatka ali ti veš kaj je kruh?
sikav
17. 05. 2010 20.06
@polikarbonatka. Glede na tvoj način komuniciranja mi boš verjetno poskušala razložiti.
polikarbonatka
17. 05. 2010 18.50
sikav,ali ti sploh veš kaj je marginala,a je to nekaj ,kar se namaže na kruh?
sikav
17. 05. 2010 17.24
@TineB Koga razganja?? ;-))
User71754
17. 05. 2010 16.09
@sikav Praviš: "Se pa najde malo morje marginalcev, ki eksistenčnih problemov nimajo, pa imajo polno časa z zahtevanjem nekih "dodatnih" pravic, kot da so neki nadljudje. " Ja, ker kak priseljenec gej, ki je po vrhu še musliman - ali pa kak gej Rom imajo pa v Sloveniji res obljubljeno deželo. Imajo dosti časa ... Ja, ljudje s v svojem prostem času ukvarjao z marsićim. Eni gredo v gore, drugi na vrt, tretji berejo, četrti gledajo TV, eni so prostovoljci nekje, eni so pač aktivisti. Hja, nekateri so pa aktvisti celo po poklicu: politiki, sindikalisti itd. Boš njim tudi očital, da imajo preveč časa za ukvarjanjem z zadevami v družbi' Pojdi laufat. Da se zventiliraš. Da te ne bo razgnalo.
User71754
17. 05. 2010 16.02
@sikav "Mi heteroseksualci"? Jaz sem heteroseksualec. Pa nisem homofob. A homoseksualci pa vsi v sreči živijo? Z bajnimi službami in goro denarja? Brez eksistencialnih problemov? Problemov doma in v službi? S težavami pri zdravju itd? Veš, imajo enake probleme kot vsi drugi - in še več: ker jih ljudje zaradi spolne usmerjenosti postrani gledajo ali ignorirajo. Dodatne pravice? Kdo pa je družinam dal pravice? Poznaš zgodovino? Misliš, da so porodniški dopusti in otroški dodatki in varovanje družine s strani države nekaj, kar od pamtiveka obstaja? Kaj se ti ne strinjaš - kdo pa si, da si vzameš pravico odločati, kdo ima lahko otroke in družini in kdo ne. In kako do te družine pride itd. Živi svoje življenje - in se s svojimi težavami ubadaj. Očitno - glede na vse tvoje frustracije - jih imaš kar precej. Fokusiraj! Ne išči grešnih kozlov drugje. Če maš zanikrno službo in slabo plačo itd za to niso krivi homoseksualci. Heteroseksualne parade? Hja, jih ne rabimo. Ker se lahko svobodno s puncami in ženami držimo za roke v javnosti. Se lahko objemao, poljubljamo itd - brez tega, da bi kdo kaj nesramno komentiral, se zgražal ali celo fizično reagiral. Homoseksualci te svobode in možnosti pač nimajo. Če bi vedel, v kakem strahu nekateri ti ljudje živijo ... Sicer pa: parade heteroseksualnosti pa lahko vidiš v vsakem nočnem klubu in podobnih pijančevanjih itd. Na plesnih večerih, na poročnih sprevodih in še marsikje drugje. A nam se zdi to tako samoumevno in običajno, da pač tega ne dojemajo kot paradiranje in izkazovanje heteroseksualnosti. Pa to točno to je. Pa kaj te tista parada enkrat na leto v LJ za nekaj ur tako moti? A to je tvoj največji problem v življenju?
User71754
17. 05. 2010 15.51
@sikav Še toliko brihten nisi, da bi vedel, da kritiziranje homofobije NI heterofobija. Mi prav visi kdo je homofob: kaka je njegova barva kože, spolna usmerjenost, spol, veroizpoved, izobrazba. Itd. Mi, ki kritiziramo homofobijo, ne žalimo kritikov zaradi tega, ker so heteroseksualni, ampak ker so homofobi. Kot bi mi Ljudmila Novak očitala mačizem, češ da jo homofobije obtožujem zato, ker je ženska. Ali pa kak musliman ali katolik ksenofobije - češ da jih za homofobe označujem zaradi verske pripadnosti. Jasno je, kaj je homofobija in kdo homofob. Če pa ti tega ne priznavaš in živiš v zanikanju, je pa to tvoj problem. Ne moj.
User71754
17. 05. 2010 15.46
@pretresena Točno tako. Dostikrat izpostavim probleme in teževae mladostnikov, ki so istospolno usmerjeni. Nekateri to začutijo že relativno zgodaj, drugi kasneje. A še vedno so otroci- Za katare se nihče ne zavzema. Prisiljeni so se skrivati, lagati, tajiti svoj nagneja - v kakih okoljih bolj v kakih manj. a svobodni zagotovo niso. Srečni še manj. Inb verjetno jim ni lahko brati in gleadti vse to pljuvanje čez homoseksualace. Za take otroke ti "zaščitniki otrok" niti slišti nočejo. In kar me še bolj boli: po eni strani vsi vemo, da je nataliteta v Sloveniji premajhna. In zdaj se pa (že v primeru umetne oploditve samskih žensk) nekateri še upajo reči, kdo in kako ima lahko otroke. Mar bi bili veseli, da si ljudje želijo otrok - kakorkoli že. Saj jih ne bodo imeli za igračo, zaboga. Sploh tisti, ki jih ne morejo dobiti instantno z lahkomiselnim seksom. Tisti, ki do otrok težko pridejo, jih še toliko bolj cenijo.
sikav
17. 05. 2010 15.41
@TineB Kaj pa vam heterofobom ni jasno? Jaz homoseksualcem ne oporekam pravic. Enake imajo kot vsi drugi ljudje. Zakaj je potrebno posebej poudarjati, da je nekdo homo in da zaradi tega rabi več pravic kot drugi? Jaz menim, da se pravic homoseksualnih parov ne da enačiti s pravicami heteroseksualnih. Lahko so v primeru dedovanja in premoženjskih zadev, ne strinjam se pa v primeru družine. Nadvlada?? Mi, heteroseksualni ne zahtevamo nekih dodatnih pravic, niti ne organiziramo nekih parad ponosa. Borimo se s svojimi eksistenčnimi problemi, z izpolnjevanjem svojih družinskih obveznosti. Polno dela imamo z življenjem. Se pa najde malo morje marginalcev, ki eksistenčnih problemov nimajo, pa imajo polno časa z zahtevanjem nekih "dodatnih" pravic, kot da so neki nadljudje. Tudi tebi svetujem, da odrasteš. ko boš imel dovolj dela s svojo eksistenco, boš šele videl kaj so pravice, ki si jih vsi tako zlahka postavljate pred dolžnosti.
pretresena
17. 05. 2010 15.33
Vsi vi, ki ste tako proti novemu zakoniku in to nasprotovanje zagovarjate, da se s tem borite za pravice otrok, ok. Kaj pa, če je ta otrok homoseksualec? Potem se očitno borite proti pravici otrok. Tudi otroci bodo nekoč odrasli in ti otroci zaradi vas ne bodo mogli imeti svojih družin. Razen, če bodo celo življenje živeli v laži in skrivanju, po vaših zahtevah in ne po svojih občutkih in željah. Tega pa verjetno noben dober in odgovoren starš ne želi svojemu otroku? Jim pa ja želimo vse najboljše, vsaj tako pravi večina.
User71754
17. 05. 2010 13.35
@word Homoseksualnost obstaja že od pamtiveka. Že slikarije jamskih ljudi v jamah nakazujejo na to. In človeštvo še ni propadlo. Še več: raste s prekomerno hitrostjo zadnje stoletje. In to v stoletju, ko se je homoseksualnost začela emancipirati. Nekako ne gre ta tvoja logika o propadu človeštva skozi. Spregledaš dejstvo, da homoseksualce rojevajo in spočenjajo v 99.999% primerov heteroseksualni moški in ženske. In da je homoseksualnost vedno prisotna - v določenem odstotku med populacijo. ako pa se manifestira je pa stvar kulture in zeitgeista. Lahko le v privatni sferi, lahko v javno. Lahko je legalna in legitimna v družbi, lahko ni. Še nobena vrsta organizmov ni propadla zaradi homoseksualnost v lastnih vrstah. Niti ne kaka manj inteligentna in razširjena od človeka itd. @sikav Kaj pa je homoseksualnost? Saj menda ni le seks? a so tisti tipi, ki so kadarkoli v življenju imeli homoseksualni odnos - pa čeprav npr kot žrtve zlorabe v otroštvu ali pa kot del seksualnega eksperimentiranja v mladosti - tudi homoseksualci? Je nekdo - poročen in oče - , ki masturbira na gay porn na netu homoseksualec? Je res vse na spolnost omejeno? Ni tako preprosto. Glede enakosti pravic: jah, potem bi lahko tudi mačisti in rasisti rekli - in tudi so - saj ženske in črnci so OK za določene zadeve. In nas ne motijo, dokler opravljajo te vloge, ki smo jim jih mi določili - a bogneda, da jim pride na misel, da bi kdaj radi naše vloge. A vam homofobom pač ni jasno, da to ste. In da odrekate homoseksualcem pravice le na podlagi nekega lastnega prepričanja. Tako kot so rasisti in mačisti tudi počeli - povsem legitimno in argumentirano v tistih časih. Vedno so uspeli npr v bibliji ali kaki drugi sveti knjigi ali pa božji volji najti "argumente". Za vsako nadvlado nekoga nad drugim. Ampak prikrajane skupine se pač emancipirajo. Tega pač ne moreš ustavit. Seveda imaš lahko svoje mnenje - a pač boš s takim mnenjem žel čedalje manj odobravanja. In na koncu se ti lahko zgodi, da te bodo lastni otroci in vnuki imeli za zaplankanega in se te sramovali. Čez nekaj let bo tisti otrok, ki bo imel homofobne starše dosti bolj stigmatiziran kot pa otrok iz homo družine. Enako kot otroci rasistov, neonacistov itd. Premisli ... Čas ne dela v tvoje dobro.
sikav
17. 05. 2010 13.31
@polikarbonatka Pa si jo prebrala, da trdiš? Predlagal bi ti, da si jo res prebereš. In ko si nabereš še kaj življenskih izkušenj, boš mogoče bolj razumno gledala na vse skupaj. :-)
polikarbonatka
17. 05. 2010 13.07
Če se pa že hočeš na nekoga spravljat,pol se na tiste ki so pisali ustavo.Tam vse lepo pise,ti so ti zagrenili življenje
polikarbonatka
17. 05. 2010 13.04
sikav,vprvi vrsti zagovarjam enakopravnost in obsojam diskriminacijo na kakršni koli osebnosti okoliščini(spol,vera,nacionalnost,invalidnost.In,n... ni vseeno kdo s kom spi in seksa.Tako kot si napisal da se ne strinjaš da bi se pravice homo.parov poenotile s pravicami hetero.parov.Te pravice so že zapisane v ustavi.Ko pa se kdo drzne igrati bog in razsodnika,kumu naj pripadajo pravice in komu ne,pa res postanem "skoraj militantna",toliko človeške neumnosti in nedozorelosti,oprosti,pa težko prenesem
sikav
17. 05. 2010 12.50
Meni osebno je vseeno kdo s kom spi in seksa. Homoseksualci so del naše družbe tako kot vsi ostali. Pa se vsi ostali ne postavljajo na glavo za neke svoje pravice. Sam se nikakor ne strinjam, da bi se pravice homoseksualnih parov poenotile s pravicami heteroseksualnih parov. Glede na to da menda živimo v demokraciji ima vsak pravico do svojega mišljenja. Tisti, ki ste za in tisti, ki smo proti. Zato @TineB in @polikarbonatka, vajino skoraj militantno zagovarjanje homoseksualnosti in imenovanju nasprotnikov "runkeljni" je zelo demokratično, kajne?
word
17. 05. 2010 12.45
TineB dobro, da imamo tebe, da nas usmerjaš. Ti si luč v mojem temnem življenju :D
word
17. 05. 2010 12.42
TineB Poglej nam je namenjena reprodukcija. Moški ženska = otrok. Če ne bi človeštvo propadlo. Ali moraš zato študirati "zakone narave" kakor ti praviš? Meni ni treba, ker je to preprosta logika.
User71754
17. 05. 2010 12.31
@word Tvoji pogledi so zaostali in napačni. Hitiš v napačno smer. Ukrepaj, predno bo prepozno zate.