Slovenija

Civilna iniciativa zahteva razveljavitev pogodbe med Teš in Alstomom

Velenje, 20. 06. 2012 20.24 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min

Člani civilne iniciative Davkoplačevalci se ne damo zahtevajo tudi zavrnitev poroštva za Teš 6, kar je po njihovem prvi korak k ustavitvi za državo škodljivega projekta. Če pa bo poroštvo izglasovano, ne izključujejo referenduma.

V civilini iniciativi zahtevajo, da se razveljavi pogodba z Alstomom.
V civilini iniciativi zahtevajo, da se razveljavi pogodba z Alstomom. FOTO: Reuters

Zaradi kolateralne škode, ki naj bi nastala pri projektu gradnje šestega bloka Termoelekrarne Šoštanj (Teš 6) se je odzvala tudi civilna družba. Civilna iniciativa Davkoplačevalci se ne damo je pozvala Državno pravobranilstvo, da začne postopek za razveljavitev oz. ničnost pogodbe med Teš in dobaviteljem glavne tehnološke opreme za šesti blok, Alstomom.

"Gre torej za zahtevek na tožbo za ničnost pogodbe in zahtevek za izplačilo odškodnine," je poudaril predsednik omenjene civilne iniciative Vili Kovačič in ocenil, da je država v pasivnem položaju. Po njegovem mnenju država namreč samo čaka, kaj bo "Teš iztržil, nihče se pa ne zgane na pravosodnem področju".

Spomnil je, da je Teš 6 pod drobnogledom protikorupcijske komisije, Nacionalnega preiskovalnega urada in tožilstva. Civilna iniciativa Davkoplačevalci se ne damo je sicer podala pobudo tudi računskemu sodišču, da naredi revizijo poslovanja HSE, lastnika Teša, v tistem segmentu, ki se nanaša na Teš 6.

Evropski urad za boj proti goljufijam je že sprejel ovadbo

Poroštvu za Teš 6 so javno nasprotovali tudi v društvu Focus.
Poroštvu za Teš 6 so javno nasprotovali tudi v društvu Focus. FOTO: Focus

Kovačič je pojasnil še, da je civilna iniciativa zaradi Teša 6 podala ovadbo na evropski urad za boj proti goljufijam Olaf, ta pa je bila sprejeta. Pred nekaj dnevi so po njegovih besedah namreč iz Olafa dobili sklep o začetku postopka preiskave glede Teša 6 na relaciji do Evropske investicijske banke (EIB).

Predlog zakona o državnem poroštvu za Teš 6 bo sicer v četrtek v drugem branju obravnaval odbor DZ za finance in monetarno politiko. Civilna iniciativa se zavzema za zavrnitev poroštva, saj je to po Kovačičevih pojasnilih prvi korak k ustavitvi projekta. Če bo poroštvo izglasovano, v civilni iniciativi ne izključujejo referenduma, je še pojasnil Kovačič.

Iz Teša so v odzivu na navedbe civilne iniciative sporočili, da pri gradnji bloka šest ne gre za trošenje davkoplačevalskega denarja. Spomnili so, da sta Holding Slovenske elektrarne, ki je edini lastnik Teša, in Teš kot investitor gospodarski družbi, ki investicijo v celoti financirata z lastnimi sredstvi in posojili. Prepričani so tudi, da je ekonomičnost v Tešu možno zagotoviti le z novim nadomestnim blokom šest, na dolgi rok pa naj bi se izpusti ogljikovega dioksida zmanjšali za približno 1,2 milijona ton letno.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • praznicna
  • razvlazilec
  • kosilnica
  • orodje bosch
  • vrtna hisa
  • agregat
  • vegira
  • kovinski regal
  • ceplinik
  • radiator
  • lestev
  • cistilec
  • plastici regal
  • delovna miza
  • kovinska omara
  • kovcek

KOMENTARJI (35)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Damir Senada Omer?i?
28. 06. 2012 15.02
+1
berem tu raznorazne komentarje kako bi bilo bolje kupovat elektriko od uzunaj ...ma ja namesto da bi imeli svojo elektriko in delali profit je bolje biti hlappec od tujcev mislim res pametno razmisljate kje spite da vas neukradejo .
minister
21. 06. 2012 00.58
+2
a ti pametnjakoviči kao ene iniciative nimajo svojih služb al kaj spravte se delat nekaj koristnega ne pa davkoplačevalski denar požirat....delajte z rokami in ne z jeziki
Djoser
21. 06. 2012 05.54
+1
Tolko kot ga požrejo naši neproduktivni in skorumpirani politiki in kvazi magistri in doktorji v vodstvih podjetijjih bo tokaplja v ocean.Kje si pa ti najdu čas za komentirat, ki si tako obremenjen z delom?
minister
21. 06. 2012 07.52
-1
si očitno brez službe in taki ste najbolj pametniti
Peter Kralj 1
21. 06. 2012 00.53
+0
V vsakem primeru gre za naš denar in naše skupno premoženje.
AndrejPaTo
21. 06. 2012 00.38
+0
In zakaj država rabi megalomanske projekte, če ne zato, da si bo peščica napolnila žepe z miljonskimi drobtinicami. Premog je umazana energija in nihče ne ve kako dolgo bo še naokoli. Bilo bi dovolj Šoštanj nadgradit in bi bilo dela še za desetletja brez gromozanskega tveganja.
marjanka9
20. 06. 2012 23.13
+0
Je sigurno, da te akcije ne financira jedrski loby? Zdaj, ko je projekt že tako daleč in porabljenega že toliko denarja, bi ga oni ustavili? Kje so bili pa prej? A mogoče mislijo, da bodo Francozi kar spakirali in šli brez plačila za opravljeno delo? Z ustavitvijo projekta bi pod vodo spravili pol slovenskega elektrogospodarstva.
Jožajoža
20. 06. 2012 22.47
+0
od zadaj je pa stranka SDS. RM VUK sumljiva firma iz ptuja bi potem dobila posel preko janše.
marjanka9
20. 06. 2012 23.15
-1
Ja, pa še HES bi lahko poceni prodali (in bili deležni kakega postranskega zaslužka), ker bi z ustavitvijo projekta Tes6 bankrotiral.
eagle1610
20. 06. 2012 22.46
-6
Ko nekateri komentirate kaj ustavitev projekta TES6 pomeni za salesko dolino.a ste pomislili na pomurje in muro? Ali ste pomislili na Primorje? da ne nastevam naprej. Elektrogospodarstvo ze leta placuje bremena rudarjev. Na zalost jih bo se naslednja leta naprej. Tolko o tem projektu ki je predrag dooooooostiiiiiiii predrag.
modelx
20. 06. 2012 22.36
+4
pa kaj sedaj tile skačejo? Naj bi pred 10 leti, ko se je dalo še kaj narediti.Sedaj je vse zavoženo do te mere, da je bolje iti do konca, ker je ceneje. Problem je samo v tem, da se politika tepe za korito. Zakaj sedanja vlada noče dati poroštva? Ne iz razlogov, ki jih navajajo. Temveč, ker še nimajo svojih sesalcev pri koritu, da bi naredili drugo Patrijo.
mertseger
20. 06. 2012 22.09
+7
Država kao špara in zmanjšuje socialne transferje ukinja dodatke revnim zato da prihrani kak milijon na leto potem se gre pa take neumnosti kot ukinitev poroštva ali še slabše končanje projekta kjer se pa kar tako mimo grede izgubijo stotine milijonov seveda vse na račun davkoplačevalcev ki bodo te neumne poteze plačevali še celo desetletje. Ampak tu ne gre za slab projekt ampak samo zato kdo koga ne mara in kdo je pri koritu. Ker pač Černač ne mara Tota in Rotnika in J.J tudi ne, njihovi pa niso dovolj pri koritu je potrebno projekt zajebat ne glede nato koliko bo to stalo državljane. Saj če bi bila stvar obratna ne bi bilo verjetno nič drugače taki so pač naši politiki.
WikiX
20. 06. 2012 22.05
-6
Hvala bogu za civilno iniciativo, končno se je le začela razkrivati resnica, ne le o TEš temveč tudi o dobro organizirani združbi naših elektro proizvajalcev,, nekoč temelju naše družbene lastnine in samoupravljanja, danes samostojnosti in golega preživetja. Čim prej je treba obelodaniti resnico, ogrožena ni le nacionalna lastnina bistvenega pomemna temveč celo življenja diskriminiranih posameznikov. Dost mam, kam lahko podpišem?
grnac94
20. 06. 2012 22.09
+3
pokliči na elektro podjetje pa da ti odklopijo elektriko pa bo sloveniaj rabila 0,000001% manj elektrike.....še par takšnih pa nam ne bo potrebno gradit teša
musl
20. 06. 2012 22.12
+5
Se delno strinjam, res ni bilo vse korektno, vendar upam da se zavedaš kakšne posledice lahko ima zavrnitev za šaleško dolino in okolico. Koliko družin je odvisnih od Premogovnika in TEŠ, koliko bi bilo brezposelnih ?
WikiX
20. 06. 2012 22.36
-5
Vsak brezposeln rudar pomeni zame rešeno življenje, ko bi kopali vsaj zlato ali neko nujno potrebno rudi, bi še šlo, ohranjanje rudarstva zaradi tradicije (kontrole) in uničevanje še zadnjih zalog razmeroma lahko dostopnih, neobnovljivih naravnih virov Zemlje pa niti ne. Ker ni več realne potrebe, razen politike skrajno sumljivega izvora. Elektrika že dolgo ni več le še ena potrošniška dobrina, je tudi temeljno sfedstvo za normalno vključevanje v sodobno družbo oziroma preživetje sploh. In še eno vprašanje za štromarje, koliko zaporednih hidroelektrarn lahko zgradiš na terenu, ki se strmo spušča več tisoč metrov in koliko potem stane vzdrževanje železobetonskih nasipov, bakra in rostfraja? A za pospeševanje pretoka vode naš alpski narod zdaj najema drage Kitajce? Če ena jedrska elektrarna pokriva tretjino celotnih potreb države, bi tri zadostile celotne? Koliko pri tem prispevajo solarne plošče na strehah in vetrne elektrarne, če lahko v bnemčiji že danes pokrijejo večino potreb gospodinjstev po elektriki? So Hrvati lastniki jedrske elektrarne, le nekaj kilometrov od njihovega glavnega mesta, tik ob meji? Na vse to in številna druga vprašanje lahko poda odgovor civilna iniciativa, ne boste verjeli, kaj vse skriva v sebi resnica o naši elektro energetski represivni politiki.
WikiX
20. 06. 2012 22.42
-1
Mogoče nisem bil dovolj jasen, kdorkoli danes pri nas ljudem omejuje nujno porabo električne energije, je hud zločinec in mora končati pred mednarodnim sodiščem za človekove pravice ali pred ljudskimi sodišči, sploš če gre pri tem šeza poskus pripravljanja veleizdaje in hude zlorabe javnih pooblastil ter namerno pravno strokovno sprenevedanje. Počasi bi se lahko vsi zavedli, kaj v resnici pomeni vladavina nedotakljive fašistične oligarhije, na dosmrtni oblasti, to niso nobene šale.
musl
20. 06. 2012 22.46
+4
Daj ne piši bedarij. Potem opustimo vse kar škoduje naravi in brezposelnih bo več kot polovico Slovencev. Glede HE. Saj jih gradimo, vendar so tudi tukaj predpisi koliko jih je lahko na določenem območju, in koliko vode mora iti naprej itd. Če bi bilo teh preveč, potem bi "ta zeleni" spet skakali. Poglej za koliko se je v okolici reke Mure zmanjšala podtalnica zaradi HE Sončne celice pa niso stabilne. Takšne količine ti ne moreš shraniti in tudi ne 100% prilagajati porabi.
Damir Senada Omer?i?
28. 06. 2012 14.57
+1
wikix vazno da bomo vsi rudarji ki smo tudi davkoplačevalci prispevali za dokapitalizacijo NLB-ja za to se pa neboste bunli ne ti niti vsi nasprotniki tes-a tipični ljubljanski aristokrati ki mislijo da so samo oni slovenija ....pa rad bi videl kdo mi bo od teh civilnih aktivistov prišel za potpis proti teš-u pojedu bo ta papir in še svinčnik zraven ....
baigor
20. 06. 2012 22.01
+13
tele civilne iniciative so pa res skupek bedakov
musl
20. 06. 2012 22.05
+2
Naj organizirajo neke shode, bomo pa mi kontra :)
.MOSSAD.
20. 06. 2012 21.26
-8
REFERENDUM....pa da se končno losamo Rudečih PARAZITOV
baigor
20. 06. 2012 22.03
+1
grnac94
20. 06. 2012 21.10
+4
ljudje elektrika ne pride sama od sebe do vtičnice.....csak televizor hladilnik pa klimo morjo gnat elektrarne.....če pa primerjamo strošek 1kW energije iz teša in 1kW iz sončne celice pa se hitro pokaže kaj je bolj ekonomično.....poleg tega pa tako nikoli ne bo nekaj vsem po godu....želeli so postaviti vetrnice pa ni bilo vredu želijo teš ni vredu bodo želeli nuk2 zopet ne bo ok.....streznite se slovenija ne more zagotovit dovolj zelene energije še naslednjih 20 let s takšnim finančnim stanjem pa še 100 let ne
musl
20. 06. 2012 21.14
+7
Pa fora je da zelena energije ni stabilna. Poglej ko ti vklopiš nek aparat se obremenitev generatorja poveča, sicer na neki miiiiinimalni decimalki. In sonča energije ne mora pokrivati špic in se prilagajati porabi, to lahko TE ali pa nuklearka.
grnac94
20. 06. 2012 21.17
+0
ja vendar nekateri rinejo z glavo skozi zid....že sedaj teš običajno ob sobotah nedeljah in praznikih ne obratuje ali pa obratuje minimalno saj preostalo energijo zagotovijo druge elektrarne.....in če bodo nekoč druge zelene elektrarne zagotavljale med 80 in 100% energije sem prepričan da bo tudi teš obratoval po zahtevah omrežja ki pa ne bodo takšne kot danes
musl
20. 06. 2012 21.21
+9
Med vikendi včasih res slabo obratuje, vendar ob špicah čez teden pa zagotavlja do polovice električne energije, drugače pa pokriva 1/3 potrebne el. energije za slovenijo. Včasih moramo pa el. energijo še kupovati iz tujine. Vendar "ta zelenim" to ne moreš dopovedati kako pomemben je TEŠ
grnac94
20. 06. 2012 22.07
+5
brez teš bi mi lahko kupovali mnogo več mnogo dražje energije....sicer pa bi tistim ki tako nasprotujejo vsaki stvari preprosto izključil elektriko pa bomo videli kako dolgo bodo še nasprotovali različim energetskim projektom
ksenak2
20. 06. 2012 22.14
+1
Siemens se je pritožil, da so imeli ponudbo za 750, vendar so dali projekt Alstomu za 1300, ker je bil postopek verjetno podobno speljan kot pri Patrijah, le da je tu v igri še več denarja. Naj si naredijo veliki porabniki svoje lastne plinske elektrarne za svojo industrijo, ne pa da cela država nastrada zaradi nekega Taluma, ki požre eno tretjino elektrike iz nuklearke.
grnac94
20. 06. 2012 22.47
+3
ksenak2 s tabo se zelo strinjam a bi bilo to potrebno razmišljati in ustanavljati civilne iniciative pred podpisom pogodbe....sedaj je potrebno teš čim prej dokončati ker dlje kot bo trajalo višji bodo stroški AMPAK SAJ V SLOVENIJI TO NI PROBLEM.....MI IMAMO DENAR
eagle1610
20. 06. 2012 22.49
Ma zanimivo da Za TES ni problema ko je biu pa TET u igri je biu pa referendum. Gospodje so izigrali vse nas po vrsti.
musl
20. 06. 2012 21.02
+6
. Elektrika se bo pa iz nič proizvajala. Tiste njihove sončne celice so * dim v oskrbovalnem sistemu.
ksenak2
20. 06. 2012 22.17
-3
boljš da elektriko kupujemo na prostem trgu, je cenejša od naše. Namesto elektrarn naj se slovenija priključi v supergrids, energetski "internet", ki omogoča hiter in poceni prenos elektrike z minimalnimi izgubami. S supergrids bo rešen problem viškov zelene energije in stabilizacija zelenega energetskega sistema. Kdor ne bo zraven, bo aut. V EU se o tem veliko govori, v Sloveniji pa kot da ne obstaja. Isto kot da bi vztrajali v izolaciji od interneta pred 10 leti.
janez Kovač 1
20. 06. 2012 22.19
+4
Ta civilna iniciativa blebeče nekaj brez veze,samo da se pojavi v medijih
musl
20. 06. 2012 22.25
+3
A res? Potem pa tako lahko vse iz tujine pridobimo. Samo slovenski narod ne bo imel nikjer več zaposlitve. Če je tako poceni, zakaj moramo ob največji porabi plačati 10 do 15x večjo ceno za Mwh kot je normalna cena