Slovenija

Cerkev odprta, vstopnina ostaja

Bled, 13. 02. 2007 19.01 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 3 min

Cerkev na Blejskem otoku bo od nedelje spet odprta. Nevarnosti za obiskovalce naj ne bi bilo več, vstopnina pa ostaja.

Cerkev na otočku bo spet odprta, a treba bo plačati vstopnino. Zastonj si jo bodo ogledali le otroci in domačini
Cerkev na otočku bo spet odprta, a treba bo plačati vstopnino. Zastonj si jo bodo ogledali le otroci in domačini FOTO: POP TV

Predstavniki blejske župnije in Družbe Sv. Martina ter blejskega turističnega gospodarstva in pletnarjev se na za javnost zaprtem sestanku niso uspeli dogovoriti o kompromisu glede zaračunavanja vstopnine za cerkev na Blejskem otoku in sredstev za obnovo objektov na otoku. Tako bo cerkev, ki je bila od začetka februarja zaprta, od nedelje znova odprta, za njen ogled pa bo spet treba odšteti tri evre. Turistični delavci s takšno odločitvijo župnije niso zadovoljni.

Nihče ne dela, denarja ni, a cerkev bo obnovljena?

Blejski župnik Janez Ambrožič po pogovorih ni želel dati izjave, medtem ko je v njegovem imenu govoril Matej Kuhar, pravni zastopnik Družbe sv. Martin, ki jo je za upravljanje z Blejskim otokom ustanovila blejska župnija. Povedal je, da odločitev o zaračunavanju vstopnine v cerkvico ostaja.

Na otoku ne dela nihče, kljub temu pa predstavniki cerkve trdijo, da bodo domnevne nevarnosti za obiskovalce, zaradi katerih so cerkev zaprli, odpravljene
Na otoku ne dela nihče, kljub temu pa predstavniki cerkve trdijo, da bodo domnevne nevarnosti za obiskovalce, zaradi katerih so cerkev zaprli, odpravljene FOTO: POP TV

Dodal je še, da bodo nevarnosti za obiskovalce, zaradi katerih naj bi bila po besedah Ambrožiča cerkev zadnja dva tedna zaprta, do nedelje odpravljene. Na dejstvo, da trenutno nihče ne dela na otoku, kjer naj bi bilo po trditvah župnije potrebna nujna obnova strehe, pa je Kuhar odgovoril, da je morda res tako, a bodo do nedelje zadeve zagotovo sanirane, in sicer na strošek upravljalca, to je Družbe sv. Martina. Ta naj bi sicer po neuradnih podatkih v letu 2005 ustvarila za okrog 50.000 evrov izgube, o čemer pa Kuhar ni želel govoriti, rekoč, da s tem ni seznanjen.

Predstavniki blejske župnije so znova zagotovili, da bo denar, zbran z vstopninami, namenjen obnovi cerkve in ostalih objektov na Blejskem otoku. "Zaenkrat nismo sprejeli nobenih konkretnih rešitev glede pomoči države in občine, smo pa dogovorjeni, da se periodično sestajamo in dogovarjamo," je o morebitni drugačni zagotovitvi denarja za obnovo povedal Kuhar.

Turistični delavci ogorčeni

Cerkev in turistični delavci ostajajo na nasprotnih bregovih
Cerkev in turistični delavci ostajajo na nasprotnih bregovih FOTO: POP TV

Blejski župan Janez Fajfar, ki je sestanek tudi sklical, in turistični delavci se s potezo župnije ne strinjajo. Cerkev je lastnica cerkvenega objekta na otoku in ima kot taka pravno pravico zaračunavati vstopnino, moralne pravice zato pa nima, je poudaril župan in dodal, da se v tujini vstop v cerkveno ladjo običajno ne zaračunava. Kot primer je navedel otok na Vrbskem jezeru in tamkajšnje cerkve, ki jih tržijo tako, da ni potrebna vstopnina.

"Razumem, da blejski župniji manjka denarja, način, kako priti do njega, pa se mi ne zdi primeren," je menil župan in pojasnil, da občina za obnovo objektov na otoku ne more prispevati. "Predlagali pa smo druge načine, kako priti do denarja za obnovo, vendar oni vztrajajo pri svojem," je dodal.

Ena od možnih rešitev bi bila, da pletnarji del denarja od voženj na otok namenijo za obnovo cerkve, s čimer pa se ti niso strinjali. Njihov vodja Martin Žvegelj je menil, da so pletnarji s prostovoljnim delom že veliko naredili, niso pa pripravljeni odstopiti del denarja od voženj.

Pletnarji dobička ne nameravajo deliti s cerkvijo
Pletnarji dobička ne nameravajo deliti s cerkvijo FOTO: POP TV

Blejska župnija, ki glede pobiranja vstopnin ni popustila, se je sicer odločila, da vstopnine ne bo zaračunavala za otroke in domačine. Pristala je tudi na dogovarjanje s turističnimi organizacijami, ki imajo vnaprej sklenjene pogodbe s turisti.

V. d. direktorice zavoda za pospeševanje turizma Turizem Bled Eva Štravs Podlogar je vsaj s to rešitvijo glede že sklenjenih turističnih aranžmajev zadovoljna. Vendar pa se boji komplikacij. "V bodoče bomo goste opozarjali na vstopnino, da ne bo slabe volje, ko bodo že plačali deset evrov po osebi za prevoz na otok in nato še dodatne tri evre za vsakega za obisk cerkve in zvona želja," pravi.

Vstopnina bi bila po njenem mnenju upravičena, če bi bila kakšna dodana vrednost, kot je na primer razgledni stolp. "Glede na to, da na otoku infrastruktura ostaja nespremenjena, dodana je le vstopnina, pa je to
neprimerno,"
je dodala.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • praznicna
  • razvlazilec
  • kosilnica
  • orodje bosch
  • vrtna hisa
  • agregat
  • vegira
  • kovinski regal
  • ceplinik
  • radiator
  • lestev
  • cistilec
  • plastici regal
  • delovna miza
  • kovinska omara
  • kovcek

KOMENTARJI (43)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

soul@hitri.com
14. 02. 2007 19.04
V Smledniku se zupnik fura z dvema dobrima avtomobiloma , poleg stare hise ima se eno novo in se lokal .... pred leti so mi uletel na vrata , ker se je zupnik odlocil da bo vsaka hisa v fari dala 500 takratnih nemskih mark za obnovo cerkve .... smeha.ne dam jim nch voluharjem pokvarjenim .... majo svojga denarja prevec pa naj si zidajo pa popravljajo kar hocjo.
Kristjan020@yahoo.com
14. 02. 2007 12.56
karmen.murovec. Že LDS-ovska oblast je bila preveč darežljiva do Vatikana, ki je - ne smemo pozabiti - resnični lastnik premoženja.
Tonček Balonček
14. 02. 2007 12.44
Rad bi ponovno opozoril, da RKC od vseh davkoplačevalcev prejema znatna sredstva za vzdrževanje teh zgradb in je izgovarjanje na to, da jih (cerkve namreč) lahko zapre in pobira po 1000 EUR smešno. Očitno je, da večina davkoplačevalcev sploh nima pojma, kako potekajo finančni tokovi med državo, RKC-jem ter med RKC-jem ter Vatikanom. Če bi pa pričeli razpravljati o lastnini RKC-ja in Vatikana na naši zemlji, bi pa lahko prišlo do vojne.... Težko se je iti dialog, če posameznik ne razpolaga niti z osnovnimi podatki o zgoraj omenjenih razmerjih. Dokler bodo župniki zidali farovže za 350.000 EUR po nekih vaseh (Šenčur pri Kranju), bo vsaka nabirka za zvezke in svinčnike v Malaviju in na Madagaskarju izzvenekla kot farsa. Analogno je seveda tudi pri Unicefu, raznih Rotaryjih in podobnih izprevrženih organizacijah, kjer znesek stroška frizur udeleženih dam presega namen prireditev! Izgleda malo pomešano, pa ni, kjer je motiv vseh teh enak, namreč nenamensko zbiranje denarja in manipulacija z verskimi ter humanitarnimi čustvi ljudi, pranje denarja ter lažna človekoljubnost. Od kod so dobili denar za osvetljevanje teh zgradb in plačevanje elektrike? Še na zahodu so vse cerkve odprte brez vztopnine! Zakaj se ne oglasi Zavod za spomeniško varstvo s svojimi izpostavami, kjer varno spravljenih čemi na stotine birokratov.
trip
14. 02. 2007 12.32
še nekaj o vračanju!.. tudi karađorđevići so imeli kar nekaj posesti v slo... tudi njim vrnimo če že cerkvi vračamo.... pa še nekaj.. omenjeno je bilo da bi pletnarji prispevali svoj delež cerkvi... zakaj? a tiste trgovinice s suvenirčki in tisti štandi pred Eiffelovim stopom tudi prispevajo k obnovi in vzdrževanju stolpa...NE!! zakaj bi potem pletnarji.... eiflov stolpa je državni, zato ga tudi ta vzdržuje... tako je tudi cerkvica na blejskem otoku last Cerkve in je njen problem kako jo bo ohranjala... je pa zdaj vprašanje ali so vstopnine moralne ali ne!! mislim da ne... konc koncev vstopnine niso potrebne saj ima cerkev več kot dovolj sredstev za popravilo! MOJE MNENJE: odvzet cerkvi vse kar ima, pustiti ji le 5 metrov okrog cerkva, jo obdavčit tako kot vse ostale, pa naj verniki plačujejo obnovo in prenovo -> seveda vse lepo z računi in davki!!!
soul@hitri.com
14. 02. 2007 12.14
bravo Karmen , samo se zlorabljanje otrok (utecena praksa po svetu v RKC) si pozabila omenit , pa bi vse povedala !!
hinko.murovec@siol.net
14. 02. 2007 12.03
Hinko MUROVEC, Požrešnost, oholost, arogantnost, bedasti izgovori in laži, to so zaščitni znaki slovenske RKC po izkazani potuhi s strani JJ in Vlade. Slovenija počasi po zaslugi sedanje vladajoče SDS leze v nekakšno reinkarnacijo srednjega veka. Res z sedanjo vlado smo očitno prišli zelo daleč , ali je smer prava pa je že resno vprašanje. Hinko MUROVEC
albertinum@excite.com
14. 02. 2007 11.50
Objekt je v lasti cerkve in cerkev ima pravico pobirati tudi 1000 evrov vstopnice ali pa cerkev popolnoma zapreti. Kako se plačevanje vstopa v božji hram sklada s poslanstvom cerkve, je seveda drugo vprašanje. Pristojnim v nebesih gre verjetno pošteno na bruhanje. Prvotna zmota gre seveda državi, ker je cerkvi takšno zadevo sploh podarila (kdo bi rekel vrnila) v naravi. Kako lahko država podarja nacionalno dediščino izpostavi tuje države, je svojevrstno vprašanje.
trip
14. 02. 2007 11.44
cerkev bi naj bila skromna, ne?? zakaj so potem skoraj vse cerkvice 1x na 10 let prenovljene, zakaj rabijo toliko posestev, zakaj rabijo toliko keša, zakaj? nekdo je prej ta problem poskusil opisat in primerjat s tem da je jezus imel mulo s katero je okoli hodil... ja je imel mulo.. res je... ampak zakaj mora današnja cerkev imeti najhitrejšega arabskega mustanga in ne mule kot jo je nekoč imela!!! ne vem..mogoče zato ker jim je keš pomembnejši od boga? premislite malo o tem ... cerkev ne, vera ja!!! je sploh še to to? ali gre le za kopičenje denarja na račun vernikov in pravtako na račun nevernikov... namreč tudi od mojih davkov gre denar za cerkev! za kar pa se jaz ne strinjam..
Tonček Balonček
14. 02. 2007 10.17
Vse sakralne objekte je seveda potrebno vzdrževati, torej bi morali za vse pobirati vstopnino, za ljubljansko stolnico, ki je precej večja od tiste na blejskem otoku, bo 10 EUR vstopnine verjetno premalo... Kako da ne pobirajo vstopnine za župnijsko cerkev na Bledu? Kaj je nikoli ne obnavljajo?
civitasstain@gmail.com
14. 02. 2007 09.28
trip Aha, ce bi sel denar direkt drzavi. Ti nisi na tekocem. Gre za popravilo cerkve in kak to finansirat !!!!
Tonček Balonček
14. 02. 2007 09.26
Če turisti obiskujejo otoček zaradi tiste bedne cerkvice, ki umetnostnozgodovinsko in arhitekturno ne pomeni praktično nič in za 3 EUR ni kaj videti, naj RKC oziroma Družba Sv. Martina dobi še koncesijo za pletnarje. Sploh naj gospodarijo s celim Bledom, gozdovi na Pokljuki, še biatlonski štadion naj jim dajo! Zanima me, kako odvajajo davek od vstopnine in vodijo knjigovodstvo.
trip
14. 02. 2007 09.19
pobiranje vstopnine ni prav!! oziroma če bi šel denar direktno džavi bi bilo še sprejemljivo, ker pa ne gre ni prav!!! cerkev je tako premalo obdavčenja, je glavni kapitalist v SLO, ima ogromno premoženja(tako papirnatega kot materialnega)... veliko je dobila od države in še veliko bo... IN ŠE VEDNO JI NI DOVOLJ!! kaj še sploh hoče? ji bo kdaj dovolj? NE!!!
Uporabnik113189
14. 02. 2007 09.18
civitasstain, hehehehe se je zakomliciralo, kaj?
civitasstain@gmail.com
14. 02. 2007 09.13
Klasik Ce vse navzkris jes, dobis drisko. Tvoj komentar je driska.
Uporabnik113189
14. 02. 2007 09.09
Če so domačini pametni, je stvar silno preprosta. Postaviš drog, pa na vrhu en malce boljši zvonec, pa vrv..To je vse kar rabijo. Kje pa piše, da prav cerkveni zvonec izpolnjuje želje.
zupancicevajama@email.si
14. 02. 2007 08.58
Ni mi vsec cerkev, kakor institucija.Strinjam pa se, da imajo pravico pobirati vstopnino.Zakaj pa ne? Saj muzeje in razne kvazi kulturnike tudi podpira drzava, pa kljub temu placamo vstopnino.En pletnar prepelje naenkrat lahko vec kakor pet ljudi.Torej zasluzi z eno voznjo 50 eur!!!! Obiskovalci so sli na otok zaradi cerkve! Torej so vsi sluzili zaradi cerkvice! Ce jim ni vsec, pa se naj dogovorijo z zupnikom in od vsakega prepeljanega potnika placajo za vzdrzevanje infrastrukture npr 2 eur.Zakaj pa ne?Meni se zdi takle posel posten.Zanima me kdo kasira od gostinstva na otoku?
Uporabnik113189
14. 02. 2007 08.56
Meni je vstopnina čist v redu, škoda ker ni 100 € po osebi. Potem bi dokončno odgnali vse, ki so še imeli namen vstopiti..Ni pa pošteno primerjat domačine, ki morajo vsak mesec zaslužiti za življenje, pa jim RKC še ušive službe ne privošči. Tako kot nima posluha za gozdarje iz Nazarij, ki so po izgubi gozdov v korist cerkvi vsi na cesti..
Barbara Horvat 1
14. 02. 2007 08.55
OK. Kaj ni bilo na Blejskem otoku, za casa slovenske vere (poganstva, ce ne razumete drugace; slovanska vera ni krscanstvo), tam svetisce Zive? Kako za vraga je pa potem gor zrasla krscanska cerkev in kako so si sploh lahko prilastili neko tuje svetisce (ga ni vec; so ga torej oskrunili-kaj ni to vandalizem ali se kaj hujsega). Ce je bilo torej tam slovensko svetisce, je torej tisto tam slovensko in ne od Vatikana oz. rimokatoliske cerkve... Popravite me, ce se motim.
civitasstain@gmail.com
14. 02. 2007 08.38
Grem iz tega vidika, da si ze sluzis denar, ce ne pa vsaj tvoji starsi, torej placujes tudi davke. Se razburjas, da moras placat vstopnino, ce mislis obiskat kaksne gradove, muzeje itd. Ce vozis auto, placas davek. Ko auto kupis placas davek, da je auto sploh prijavljen placas davek, na vsak liter bencina placas davek, ce po autocesti vozis, pa se spet placas cestnino. " Drzava je vendar bogata", citiram tvoje besede. Leta in leta je turisticno podjetje sluzilo denar, domacini s colni, ki so prevazali turiste so sluzili na racun te zanimivost. A zdaj, ko je pa za popravljat so pa pozabl, kdo je imel korist. Povsod moras placat vtopnino za neko turisticno atraktcijo. Ti nisi proti vstopnini, ti imas nekaj proti cerkvi......
goso
14. 02. 2007 04.08
Otok ni cerkven in nikol ni bil. Nobena družba nima pravice prepovedat dostopa na Otok. Tud cerkvica, čigava pa je. A ni od naše države? Al je od Vatikana?