Slovenija

V ZL prepričani, da je referendum o noveli zakona o zakonski zvezi neustaven

Ljubljana, 17. 03. 2015 17.28 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 3 min

Potem ko so v SMC sklenili, da referendumu o noveli zakona o zakonski zvezi ne bodo oporekali, pobudniki novele vztrajajo, da referendum lahko preprečijo in da ga tudi bodo. SMC je po mnenju poslanca ZL Mateja T. Vatovca pokazala nenačelnost.

V SMC bodo spremembo zakona podprli, ker izenačuje enakost pravic dveh odraslih oseb.
V SMC bodo spremembo zakona podprli, ker izenačuje enakost pravic dveh odraslih oseb. FOTO: Reuters

V ZL vztrajajo, da do referenduma o noveli zakona o zakonski zvezi in družinskih razmerjih ne sme priti in da obstaja zadostna podpora za to, da ga preprečijo. "SMC je očitno danes pokazala svojo nenačelnost, s tem, ko se je postavila korak nazaj," je v izjavi novinarjem ocenil poslanec ZL Matej T. Vatovec.

Napovedal je, da bodo v ZL apelirali na vse poslance, ki so podprli zakon, ki po njihovem mnenju odpravlja neustavnost na področju človekovih pravic, da ustavijo referendum. Ta je po mnenju ZL neustaven.

Poslanec ZL je še spomnil, da je predsednik DZ Milan Brglez že povedal, da bi bilo dopustiti referendum neodgovorno, ker so zakon sprejeli z zavedanjem, da odpravlja neustavnost na področju človekovih pravic.

Predsednik DeSUS Karl Erjavec meni, da referenduma o noveli zakona o zakonski zvezi ne bi smelo biti, saj gre za vprašanje človekovih pravic. Poslanci DeSUS bodo o tem vprašanju tudi v vseh nadaljnjih postopkih odločali po svoji vesti.

V SMC referenduma ne bodo zavirali

V največji vladni stranki so so danes sicer pojasnili, da referenduma ne bodo zavirali. To pomeni, da tudi podpisov za izredno sejo, na kateri bi DZ odločal o dopustnosti referenduma, ne bodo prispevali. Kot je danes pojasnila vodja poslancev SMC Simona Kustec Lipicer, v SMC ostajajo pri podpori noveli, ker izenačuje enakost pravic dveh odraslih oseb. A spoštujejo ustavno in zakonsko načelo, ki pravi, da je nad voljo parlamentarne večine volja ljudstva.

Vatovec kljub temu zagotavlja, da sklic izredne seje ni ogrožen. Kako bodo glasovali poslanci na izredni seji, pa je po njegovih besedah odvisno od njihove načelnosti. "Če so sprejeli zakon, bodo morali tudi zaustaviti referendum," vztraja.

Novela zakona sicer istospolno partnersko skupnost v vseh elementih izenačuje z zakonsko zvezo, ki je po novem določena kot življenjska skupnost dveh oseb, ne glede na spol. Na podlagi novele zakona istospolni pari dobivajo možnost poroke in tako tudi posvojitve otrok.

SD: Varstvo človekovih pravic temeljni postulat

Iz poslanske skupine SD so sporočili, da je varstvo človekovih pravic temeljni postulat, ki mu bodo sledili tudi pri nadaljnjem ravnanju v zvezi z zakonom o zakonski zvezi in družinskih razmerjih. V poslanski skupini pričakujejo, da bodo temu sledile tudi ostale poslanske skupine in vsi tisti, "ki imajo ne samo odgovornost, temveč dolžnost ravnati enako".

Iz pravne stroke je sicer slišati pojasnila, da se lahko po novi ureditvi DZ že z navadno večino odloči, da referenduma ne razpiše, če oceni, da je pobuda neskladna z ustavo. Ustavne spremembe, sprejete maja 2013, namreč prepovedujejo razpis referenduma o zakonih, ki odpravljajo protiustavnost na področju človekovih pravic in temeljnih svoboščin.

Če se pobudniki ne strinjajo s takšno odločitvijo DZ, se lahko pritožijo na ustavno sodišče in izpodbijajo parlamentarni sklep.

Začetek postopkov za razpis referenduma o noveli zakona o zakonski zvezi in družinskih razmerjih je s podporo več kot 80.000 podpisov državljanov zahtevala koalicija Za otroke gre!. Predsednik DZ Milan Brglez je za začetek 35-dnevnega roka zbiranja 40.000 podpisov za zahtevo razpisa referenduma določil ponedeljek, 23. marca.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.

KOMENTARJI (117)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

User988815
24. 03. 2015 11.38
+1
tale instant zl ni še nič konstruktivnega predlagala, sam ljudi razvaja. saj verjetn jo na naslednjih voljitvah ne bo več, in upam, da ste se volivci te instant stranke zamisnli, kaj ste glasoval....
User978844
23. 03. 2015 21.52
+1
V šoli, tršica vprašanje svojemu učencu : " Marko,kako pa je ime tvoji mami ?" Marko odgovori:"Janez".
User831733
23. 03. 2015 20.04
+1
smc ve da bo večina slovencev zmeraj proti temu zakonu
dannyer
18. 03. 2015 12.12
+4
jaz pojma nimam kaj je krščanska vzgoja . biblijo še prebral nisem . niti v eni cerkvi nisem bil . celo v šolah ko smo šli po sloveniji in gledali znamenitosti sem bojkotiral . tukaj gre za logiko . 2 m in 2 ženski imata enake sposobnosti kot drugi le svoj način življenja jim ne omogoča reprodukcije . to je njihova odločitev. kupovati ali imeti nadomestnih pa ni za 21 st . če po kakem koli logiki ne morejo uporabiti svoje orodje . je njihov problem in ne naš . mene bolj moti to da tuji zakoni ki pri nas ne veljajo veljajo ??? kako to . če bi hoteli bi se poročila moški in ženska ampak bi živela s svojimi . tekih poznamo tudi danes da ne omenim amerike ki jim je uspelo da imajo dva tudi s pretvezo otroka pa sta ljubitelja njih kot ... napake vedno obstajajo . zato pa ne pomeni da je to razvoj predlagati na logične zakone . nazadovati v vzgoji otrok . narodno ali etični padec . propad države ni napredek ali pač za koga za večin ne
brko1952
18. 03. 2015 10.57
+1
kva cerkev ne razume da nas je bog ustvaril vse nas tudi DRUGAČNE....
User988815
24. 03. 2015 11.31
a da ste drugačni?glej glej...in kaj pol vi ne razumete?
VKG
18. 03. 2015 10.08
+1
Zdaj naj pa pred cerkvijo še denar za referendum zbirajo.....tako kakor so podpise.......in naj si SAMI plačajo ta referendum!!!
dannyer
18. 03. 2015 12.03
+4
zakaj če pa so skrajni napadli družbo z zakonom ki nima podpore javnosti . s tako logiko se pol lahko vse zakone dajo pa če so tako v škodo nas . to razumem pa sem ateist . uporabljam logiko in glavo zagovarjaš skupino ki ima vse enako ki ima enake možnosti kot ti samo jih noče ali ne more uporabiti ker pač so jim všeč ++ -- za to pa ni družba kriva ali država . tak si se odločil in s svojo odločitvijo živiš .
SLObunkeljn
18. 03. 2015 18.00
-3
Podporniki SDS in NSi so kar vsa javnost? Malo morgen!
dannyer
18. 03. 2015 20.50
+2
Mungos2
17. 03. 2015 21.39
+1
Tudi ta ZL je kukavičje jajce iz Murgel !!!!
Nightyfly
17. 03. 2015 21.16
+2
srebrnibreg 17.03.2015 21:00:33 Nig- se pravi, da niso nič drugačni kot mi, da je pred ločitvijo bilo ogromno hude krvi, da bi v tem primeru otrok ravno tako trpel kot pri nas, da to ni alibi kako so oni boljši starši, ker po vsem tem ne morejo biti.**************************tako je .Imas prav . Nekako tako sem zelel tudi povedati . Zato pravim , da naj veljajo zakoni za vse enako -kar bi morali ze po ustavi ... toda tudi odgovornost in obveznosti . A pari merito . Vrag je samo v tem , da dva partnerja istega spola ne moreta priti do narascaja po naravni poti ampak po ´´umetni´´ ,ce tako recem . Ali pa nadomestni materi ,ali posvojitev . Veliko je se vprasanj ,ki jih je treba dodelati , da bodo predvsem otroci 100 % zasciteni . Ampak to velja tudi in predvsem za veliko in absolutno vecino hetero druzin ,kjer se dogajajo stvari o katerih mi nimamo micinega pojma kaj se dogaja za stenami . In to je problem .
srebrnibreg
17. 03. 2015 21.22
+1
Nig- tako kot sem proti prodaji mamil otrokom, proti nasilju pijanih staršev nad svojimi otroki, zlorabljanju otrok s strani pedofilov sem pač tudi proti temu zlorabljanju otrok. Tako sem se odločil, ker imam rad otroke in mi izživljanje nad slabšim manj oziroma nič ne pomeni.
janijankov
17. 03. 2015 21.00
+0
ZL že posiljuje narod s podpisi za peticijo. A ne znajo delat drugo, kot intrige med ljudmi.
wizeman
18. 03. 2015 08.19
+2
SLObunkeljn
18. 03. 2015 18.03
-1
Haha, a ZL dela intrige ... SDS pa ne, al pač?
User988815
24. 03. 2015 11.36
+1
sedaj je govora o tej instant zl, ki nima drugega dela zgleda kot razdvajat ljudi. naj se raj obnaša konstruktivno in plodno, pa naj predlaga zakone kateri bodo ljudi združval. to pa so boj proti kraji državnega premoženja, pravice delavcev, boj proti korupciji,...in še veliko tega je. oni pa kao najprej, kot "zavedni" levičarji, najprej s takimi zakoni, namesto za pravico in delovno ljudstvo. bljak...
SLObunkeljn
17. 03. 2015 20.55
-1
Vsi, ki tu tako vehementno prisegate na t.i. "zakon narave" .... Če ste kaj brali , ali pa vsaj Jurski park gledali, veste, da imata lahko tudi dve žabji mamici potomce .... Hahaha ... Tako da tudi sklicevanje na "all mighty mother Nature" ne pride ravno prav .... Sploh pa bodo zahodne države , sploh civilizirane države EU-ja prej ali slej imele tak zakon, tudi tiste, ki ga še nimajo ... Pa je najbolje, da kleni Slovenceljni, ki tega ne morejo sprejeti zberejo podpise, da se podalpsko pleme odcepi od EU .... pa se bodo lahko še naprej šli svoje "Rakete pod kozolcem" ....
srebrnibreg
17. 03. 2015 20.58
+3
V pravljicah in fantaziji tudi mene ne moti, če bodo imeli otroke. Druge je pa realnost. Nimam nič proti, če ata 1 naredi otroka atiju 2.
janijankov
17. 03. 2015 21.10
+4
alfa133
17. 03. 2015 22.47
-2
dannyer
18. 03. 2015 12.05
+2
komarec
17. 03. 2015 20.53
-1
Levica ima moč, pamet, sposobnost, to je to.
ROMELS
17. 03. 2015 20.56
+3
komarec
17. 03. 2015 21.15
-6
escahalon, lahko tudi na miško če hočeš, a do oblasti ne morete.
Goflja_1
17. 03. 2015 20.53
+1
Mene pa zanima kdaj se bodo poslanci ZL odrekli polovice svoje plače in jo namenili v humanitarne namene. Kot kaže jim je muca popala jezike. Glede zakona mislim pa naslednje:" istospolniki za istospolnike." Pač hočejo biti in, nje !!!!!!!!!!!!!!
ssbobo
17. 03. 2015 21.06
+1
TheMafiaDon
17. 03. 2015 20.35
+0
a bo potem festival klobas legalen? :)
Nightyfly
17. 03. 2015 20.30
+4
Kot ateist nimam nobenih preferenc do istospolnih ljudi .Nic bolj a li manj jih preferiram ,ali se do njih obnasam izven ustaljenih navad .Zame so ljudje kot vsi drugi . Zato ne razumem ljudi , praviloma desnicarjev , se posebej zadrtih klerikalcev ,ki drugacnim od njih jemljejo pravice ,ki jim gredo po ustavi . Pa ne samo ustavi .Se visji zakoni od ustave so zakoni narave . In prav ti zakoni narave uravnavajo in sankcionirajo zivljenje ljudi ,ki so malce drugacni od nas -ali pa mi od njih .(Stvar projekcije ) Veliko je odvisno od ignorance ljudi ,ki je v Sloveniji presenetljivo prisotna . Mislim ,da je v Sloveniji potrebna se ena Renesansa , pomlad , osvezitev idej , osvescanja , izobrazevanja in se posebej -izleta v tuje kraje - ob tem pa poznavanje tujih kultur .
NePaNePaNe
17. 03. 2015 20.40
+0
Taka je bla pač njihova vzgoja. Oni še zmeri sovražijo homoseksualce. Njim se zdijo nenaravni. Tako klerikalci kot ne. Mi je pa smešno, kako iščejo neke izgovore pol zakaj homoseksualci ne smejo posvojit otroka, v resnici pa so bili vzgojeni, da sovražijo ''homiče'', in tudi jih, čeprav nočejo priznat (več). Sam vem recimo pri mojem fotru. Je ful odprt pa tak. Vse zna lepo logično razmišlat. Ni desničar. Tudi neverjetno pošten človek. Do vsakega. Ampak geji, to pa ne! To pa kar ne more vidt. In tudi karkol mu poveš, pa hočeš razložit, on noče slišat. Prej bi ga lahko prepričal v nekaj smešnega. kot ne vem, da začne v cerkev hodt al neki. Pač tako močna je ta ''stara jugo'' spranost. Zgleda, da na žalost, bo moral slovenski narod počakat, da ''tastara'' generacija, ki je odraščala v stari jugi, dobesedno pomre, preden se bojo stvari začele premikat. Na žalost...propaganda je močna stvar. Samo poglej si severne korejce; tisti reveži dobesedno mislijo, da jim njihou veliki vodja lahko bere misli. Kaj ne bojo naši vrjel neki takega, kot to, da so homoseksualci čisto normalni ljudje.
ssbobo
17. 03. 2015 20.41
+1
Kot praviš......najvišji so zakoni narave. In ti SO POSKRBELI, da take osebe nemorajo imeti otrok ....... to je to, pa .
NePaNePaNe
17. 03. 2015 20.43
+3
Kot sem rekel; smešni ste mi, vi sovražniki človeštva, kako iščete neke izgovore. Bodi pošten pa povej, da si samo neizobražen, in si bil slabo vzgojen. Enostavno si sovražen človek zaradi tvojih slabih staršev.
komarec
17. 03. 2015 20.47
+5
ssbobo, pa ja se boš držal tega kar si napisal in priznal, da je tudi nemogoče spočeti od sv. duha.
dannyer
17. 03. 2015 20.49
+3
tudi jas sem ateist pa ne mešam jabolka in hruške tukaj logika odpove . da ne omenim pravice ki to niso . in ne govoriti da vsi ateisti podpirajo tak zakon ki je ekstremen
Nightyfly
17. 03. 2015 20.50
+2
ssbobo............................ preberite pazljivo - sem napisal tudi glede tega . Narava je ze poskrbela sama za to in uravnava vse nase zivljenje . Zato sem prej tudi napisal , da je tudi sama narava zelo raznolika in vcasih preseneti . Gre samo za to , ali mormo kot ljudje nekoga ubogati ,da po navodilu le tega sovrazimo nekoga ,ki je drugacen od nas . Pomislite malo . Ce ne bi bilo prerokov in religioznih veljakov ,ki bi,ali so nam privzgojili sovrastvo do drugacnih , bi se nam istospolni zdeli cisto enaki in normalni kot smo mi sami ..... pod pogojem , da smo MI normalni --- hehe .! Samo en scepec domace zdrave pameti in malce razmisljanja in vsi problemi bodo sami izpuhteli .
ssbobo
17. 03. 2015 20.57
+2
Ne pa ne pa ne Še enkrat ali pa dvakrat preberi moj post zgoraj tokrat Počasi........ S svojimo izjavo si pa dokaj natančno opisal svoje stanje, katerega ti niti malo ne zavidam.......... AJA pa ne pozabi prebrati post zgoraj .................zakaj sem mnenja da unu pari nikoli ne bodo pred zakonom enak - vsaj zame. Samo kako lahko po navodilu nekoga sovražiš....... Obstaja lastno mnenje...... katero je zame prvo - razen če si dokažem nasprotno
NePaNePaNe
17. 03. 2015 21.00
+1
E točno tako. Tudi ateisti so/smo bili vzgojeni v ''krščanski'' vzgoji, čeprav to niso bili niti naši starši. Dvomim, da vas je tukaj veliko ne krščenih. In ravno to moramo premagat. Ta strah, ki je v nas že podzavestno, ta strah moramo premagat.
dannyer
18. 03. 2015 12.11
+2
jaz pojma nimam kaj je krščanska vzgoja . biblijo še prebral nisem . niti v eni cerkvi nisem bil . celo v šolah ko smo šli po sloveniji in gledali znamenitosti sem bojkotiral . tukaj gre za logiko . 2 m in 2 ženski imata enake sposobnosti kot drugi le svoj način življenja jim ne omogoča reprodukcije . to je njihova odločitev. kupovati ali imeti nadomestnih pa ni za 21 st . če po kakem koli logiki ne morejo uporabiti svoje orodje . je njihov problem in ne naš . mene bolj moti to da tuji zakoni ki pri nas ne veljajo veljajo ??? kako to . če bi hoteli bi se poročila moški in ženska ampak bi živela s svojimi . tekih poznamo tudi danes da ne omenim amerike ki jim je uspelo da imajo dva tudi s pretvezo otroka pa sta ljubitelja njih kot ... napake vedno obstajajo .
User1221103
17. 03. 2015 20.29
+4
Čujte, po zanesljivih raziskavah in statistiki...je največ pedofilije in zoologije ravno med desničarji... in oni se bojo bunli o homoseksualcih!!! Prosim, ne podcenjevat moje inteligence!!!
botjabotja
17. 03. 2015 20.30
+1
Nightyfly
17. 03. 2015 20.32
+3
Tunek ,,,, jaz bi tega primza postavil na celo parade ponosa v Zuerichu - v svrho zblizevanja in poznavanja Ljudi ,ki so malce drugacni od njega . Uh kako bi se imel lepo med tistim milionom ljudi .
dannyer
17. 03. 2015 20.50
+0
to ne bo državo ravno levi so naredili največ škode v zgodovini zaradi uničevanja družbe zahod propada . kdo bo sedaj delal za pokojnine ????
wizeman
18. 03. 2015 08.27
+1
Kaj ti bluziš? Če ne bi bilo levice, bi še zdaj coprnice kurili....
dannyer
18. 03. 2015 12.15
+1
kje ti živiš levica z razvojem nima toliko . prej so to bili ateisti ,
ssbobo
17. 03. 2015 20.28
+1
Pri nas bomo uzakonili pravice osebkom, kateri nimajo v sebi niti trohice naravnega SAMOOHRANITVENEGA nagona............ pa to
Nightyfly
17. 03. 2015 20.33
+2
ssbobo
17. 03. 2015 20.37
-5
#&%$!¨"?*# Poglej med kakšne knjige kdaj ko boš imel-a čas, zakaj nekatere vrste NIKOLI NISO OBSTAJALE na tem našem planetu..................... veš .......ni vse na tem portalu
wizeman
18. 03. 2015 08.28
+1
Vrst, ki niso nikoli obstajale je neskončno mnogo.
User1221103
17. 03. 2015 20.24
+7
Popolnoma se strinjam z ZL...majo praf.... Kako je mogoče, da ne braniš zakona, ki si ga sprejel!?!?!?!?!?!?!? KAPIŠ?...bi reko Lukeeeeeeeeeec!!!
ljubljanatv
17. 03. 2015 20.21
Beda slovenskega naroda ki se krega za naravne zakone mimo njih pa se dogajajo stvari ,za katere jih bo čez. 8 let bolela glava . Biti naiven ne pomeni biti neumen nekateri pap prav to .
srebrnibreg
17. 03. 2015 20.19
+1
Nekateri mi očitajo, da sem homofob in, da sovražim istospolno usmerjene. Zanima me koliko od tistih jih je že bilo v stanovanju istospolnih partnerjev moškega spola. Jaz osebno sem bil že vsaj trikrat, z njimi delal, pri njih pil in se z njimi pogovarjal kot, da nista bila par. Konča se pa kot sem že toliko krat napisal, ko se omenja otroke.
Nightyfly
17. 03. 2015 20.41
+4
srebrni ,,,, vprasanje otrok je zelo delikatno vprasanje - to se strinjam s teboj . Toda vidis , obenem mi pridejo v spomin vsi zapostavljeni otroci hetero partnerjev ,ki imajo gorje namesto zivljenja .Bilo zaradi pijace , pretepanja , nezvestobe , zivalskih karakterjev starsev , in se bi nasteval . Zame je v prvi vrsti zagotovilo , da je nekdo clovek,ki si zasluzi biti stars enemu otroku in izpolnjuje vse pogoje to biti ---se posebno pa , da ima otrok najboljso oskrbo in ljubezen . Ja , vem srebrni , to so teme ,ki so tudi za nas vse nekoliko nenavadne in se jim moramo se prilagoditi in razumeti . Se pa tud strinjam , da mora tudi druga stran pokazati polno pripravljenost sprejeti vse pogoje ,ki iz tega izhajajo . Toleranca zero . LP
srebrnibreg
17. 03. 2015 20.51
+1
Nig- si že kje prebral, da so se istospolni partnerji prepirali in celo ločili?
Nightyfly
17. 03. 2015 20.57
+1
o ja , srebrni .!!! In ne malo . Tudi med njimi je veliko ljubosumja . In seveda tudi razveze , razhodi ,,,ne vem kako bi napisal . Saj sem prej omenil cel halo med Elton Johnom in modnima oblikovalcema iz Italije Dolce & Gabana ....in to zelo hud spor . Zame ga je tu posr...al E . John , ki zradi svojih egoisticnih tezenj ne pusti nikomur, da bi imel drugacno mnenje , ce ni v sozvocju z njegovim . Kakorkoli , mislim, da je treba razumeti tudi te ljudi , toda vsi zakoni morajo veljati enako tudi za njih -brez pardona .
srebrnibreg
17. 03. 2015 21.00
Nig- se pravi, da niso nič drugačni kot mi, da je pred ločitvijo bilo ogromno hude krvi, da bi v tem primeru otrok ravno tako trpel kot pri nas, da to ni alibi kako so oni boljši starši, ker po vsem tem ne morejo biti.
wizeman
18. 03. 2015 08.35
+1
Srebrni, nigt ti hoče povedati, da nihče ne trdi, da so homoseksualci boljši starši. Ampak zato ne velja avtomatizem, da so slabši. Tu se vsi obnašate, kot, da bodo homoseksualni pari zdaj na veliko posvajali in to prednostno. Zakaj zahajate iz ene skrajnosti v drugo. Vsak par je pred odobritvijo posvojitve podvržen "stresnemu testu". Nihče ne trdi, da ga bodo kar vsi homoseksualni pari ugodno prestali. Kar velja tudi za heteroseksualne. Končno si pa niti ne želi vsak homoseksualni par imeti otroke......
Nightyfly
17. 03. 2015 20.19
+2
Da vam bo vsem bolj jasno si pojdite prebrati polemike med Elton Johnom in D&G . Ne vem ali je ze kaj na Slo portalih ali casopisih , lahko pa najdete to ze par dni v tujih . Zelo zanimivo in jasno .
srebrnibreg
17. 03. 2015 20.20
+0
Bilo je tudi pri nas. Mišljenja pa ista kot tu. Eni dajejo prav enim drugi pa drugim.
Nightyfly
17. 03. 2015 21.01
no ja , vsak si potem ustvari eno svojo sliko . Jaz izhajam iz tega , da je najbolj vazna varnost in bodocnost otrok , potem pa tudi vseh nas seveda . In ja , da ne bomo govorili samo o superlativih teh istospolnih partnerjev ali ljudi - tudi med njimi samimi je veliko homofobije .... ljubosumja , nevoscljivosti ....in se marsikaj . So ravnotako krvavi pod kozo .