Slovenija

Če bi država opravila svoje delo, denarja za Krisa in Gala sploh ne bi bilo treba zbirati

Ljubljana, 05. 10. 2019 07.00 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 3 min
Avtor
24UR ZVEČER/ U.Z.
Komentarji
277

"Zelo lepo je, da smo Slovenci v takem številu stopili skupaj in pomagali Krisu. Upam, da bomo tudi Galu. Še bolj pa upam, da bosta to storila država in Zavod za zdravstveno zavarovanje, ki sta to dolžna storiti," je pozvala odvetnica Nina Zidar Klemenčič, ki opozarja na sistemski problem. Starši v takšnih primerih svoje pravice ne iščejo, ker za to nimajo časa ali pa niso dovolj informirani.

Več videovsebin
  • Iz 24UR ZVEČER: Nina Zidar Klemenčič o zbiranju pomoči
    06:37
    Iz 24UR ZVEČER: Nina Zidar Klemenčič o zbiranju pomoči
  • Iz 24UR ZVEČER: Zidar Klemenčič o pomanjkljivem zdravstvenem sistemu
    05:41
    Iz 24UR ZVEČER: Zidar Klemenčič o pomanjkljivem zdravstvenem sistemu

Potem, ko je odjeknila vest, da društvo Palčica Pomagalčica nima statusa humanitarne organizacije in mu je tako grozila skoraj dvomilijonska obdavčitev, se pojavlja vprašanje, koliko je še organizacij, ki statusa nimajo? Kakšen je tok denarja, ki se zbere? Pa nadzor?

Samo dan kasneje je izbruhnila novica, da si je predsednica društva Maus od prispevkov za šestletnega Gala iz Dupleka, kot sama pravi, ''izposodila'' 30 tisočakov, torej jih preprosto vzela. Katerim humanitarnim organizacijam lahko starši sploh še zaupajo?

Nina Zidar Klemenčič, priznana odvetnica in pobudnica brezplačne pravne pomoči opozarja, da je problem, ki nastaja v teh primerih, sistemski. "Zakon in podzakonski predpisi določajo, da so otroci – tako kot vsi drugi zavarovanci – v primerih, ko so možnosti zdravljenja v Sloveniji izčrpane, upravičeni do zdravljenja v tujini oz. do povračila stroškov, ko gre pričakovati, da bo s tem zdravljenjem občutno izboljšano njihovo zdravstveno stanje, da se to ne bo poslabšalo ali pa da bodo ozdravljeni. Vsi ti primeri, o katerih danes govorimo, in ki so bili javnosti znani že v preteklosti, so primeri, ko bi Zavod za zdravstveno zavarovanje moral kriti stroške zdravljenja v tujini."

Odvetnica Nina Zidar Klemenčič opozarja, da bi stroške zdravljenja v tujini tako v primeru Krisa kot Gala moral kriti ZZZS.
Odvetnica Nina Zidar Klemenčič opozarja, da bi stroške zdravljenja v tujini tako v primeru Krisa kot Gala moral kriti ZZZS. FOTO: POP TV

Torej za take primere sploh ne bi bilo treba zbirati denarja. Če bi država opravila svoje delo. "Zavedati se moramo, da imamo obvezno zdravstveno zavarovanje prav zato, da solidariziramo tovrstne primere, ne pa da se ti solidarizirajo preko družbe v obliki donacij in z akcijami, kot jih starši morajo sprožiti. Jaz starše razumem – si v situaciji, ko ti nekdo reče tvoj otrok ima še dva meseca, da prejme to zdravilo.  Ne boš šel skozi sodno bitko in čakal dve leti, da bo prepozno. In ravno to, se bojim, da je nekaj, kar ZZZS izkorišča," je dejala Zidar Klemenčičeva.

Zato bi bilo treba jasno informirati slovenske zdravnike, kaj pravica do zdravljenja v tujini pomeni, in jim pojasniti, da je njihova dolžnost, da starše informirajo. "Ker če niso informirani, se ne morejo odločati o tem, kaj je najboljši postopek za njihovega otroka."

Ponovila je, da se starši ne obračajo na ZZZS in ne iščejo svoje pravice zaradi časovne komponente. "In to ni prav. Če Zavod tega ne bo uredil sistemsko, bi bilo treba v teh postopkih določiti hitro odločanje sodišč, da bi prišlo do sodbe v dveh mesecih in bi ljudje lahko dejansko učinkovito uveljavljali svoje pravice. Kajti starši nimajo časa uveljavljati svojih pravic. Te pravice so tako prazne, sploh za tiste, ki se jim res mudi. Večini ljudi, ki imajo neko bolezen ali poškodbo, se mudi. Zavod na nek način to situacijo izkorišča, zdravniki pa so se verjetno navadili na ta sistem in rečejo staršem: taka je situacija, poskusite sami. Potem pač prihaja do tega, da davkoplačevalci, ki že tako ali tako plačujemo v sistem, ki bi moral to pokriti, še dodatno doniramo za to, da se ti stroški pokrijejo."

Problem je tudi v neenakosti, ki jo otroci utrpijo, še opozarja odvetnica. Tisti, ki imajo proaktivne starše, bodo dosegli nekaj, drugi bodo pa na žalost ostali brez.

"Zelo lepo je, da smo Slovenci v takem številu stopili skupaj in pomagali Krisu, upam, da bomo tudi Galu. Še bolj pa upam, da bosta to storila država in Zavod za zdravstveno zavarovanje, ki sta to dolžna storiti," je Zidar Klemenčičeva pozvala na koncu.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

KOMENTARJI (277)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Blond James
10. 10. 2019 14.29
+1
Državi je pomembno da se mešajo droge v Sloveniji in da čimbolj zakreditirajo in pokradejo državni proracun
SabinaZ
07. 10. 2019 08.37
+3
Mene pa vedno čudi ko ljudje plačujejo zavarovana potem pa ko pride do težav ne koristijo pravic iz tega zavarovanja pač pa plačajo sami ali fehtajo ob tem pa bentijo čez zavarovalnice. Pa je to pri zobarju, koliko ljudi poznam ki hodijo k privati zobarju. To da ga ne dobijo je spet neka fama. Kot otroci imamo vsi šolskega zobozdravnika. Potem pa se naročiš pri drugem zobozdravniku in počakaš 2 leti in to je to. Potem ga imaš pa redno. Isto so še kakšni drugi pregledi. No enako se dogaja pri zavarovanu hiše ali avta ali pa nezgodnem. Plačujejopotempa pride do škodnega dogodka pa se kregajo nad zavarovalnice ampak zahtevka na ne izpolnijo. In isto segaj pri Krisu, že 2 tedna se pluva čez ZZZS ampak zahtevka na nihče ni oddal. Si res želimo da oseba iz ZZZS hodi po Sloveniji, trha na vrata hiš in stanovanj in deli denar? Pač ena procdura mora bit in ena pravila morajo obstajat. In procedura če sodeljujejo pacient/skrbnik in zdravniki niti slučajno ne traja leta. Pri nas UKC ni sodeloval pa je trajalo bistveno manj. S tem da so se na ZZZS zelo potrudili večkrat poslali na UKC,opomin naj pošljejo odgovor, vprašanje kaj hidiča se grejo da oddajo tako skrupocalo,... bili na telofenu z mano,...
Principat
06. 10. 2019 10.26
+7
v obeh primerih je najbolj verodostojen pogled zdrave kmečke pameti ,,,, vsa ostala nakladanja o sistemskem problemu so ustvarili napiflani, zlobirani , naduteži in faktorji željni lepih služb , ki v končnem pogledu izvržejo akter problem in se sami med seboj prepucavajo , v ta dva primera se je vpletlo toliko resorjev , kjer vsi vidijo svoj neki plen , v resnici pa škodujejo družbi in državi , svetovni mediji tudi lačni takih afer so stalno na preži
provni
06. 10. 2019 09.36
+2
Te donacije nehumanitarnim društvom je treba prekiniti in kaznovati. Za to imamo ZZZS in Rdeči križ.
Krta?a 21
06. 10. 2019 09.52
+6
Vse te organizacije bi morale imet javno objavljene vse donacije, znesek in od koga oz zakrito od koga, če ta to ne želi. Poleg tega bi morali biti knjigovodski podatki javni. V času informatike osveženi vsaj na eno uro. Poleg pa še obrazložitve posameznih postavk. Ampak se mi zdi, da to silnim društvom ni v interesu. Če imaš zares dobre namene, nimaš kaj skrivat.
babylon5
06. 10. 2019 07.03
+16
cca 1.000.000 ljudi 35 eur minimalno, 35.000.000 miljonov na mesec pa kdo koga heca!. Za žensko, ki pa si je denar "izposodila" pa kdo koga heca pa ta ženska lahko sploh hodi po svetu. Daruj5 za ločitvene procese !!!! pa to je treba vse zapret omg.
Petur
05. 10. 2019 21.59
+15
Ta odvetnica je skoraj ze v nevarnosti,kajti zavarovalnice delajo ogromne kupeu z zdravstvom vred ki pa ponikajo.
piamlakar
05. 10. 2019 21.06
+32
napaka je, da denar sploh zbiramo, ker ga ne bomo mogli za vsakega,ki bo potreboval zdravljenje (plačljivo v tujini). S tem samo dajemo potuho zavarovalnicam z bajnimi dobički. Folk pa znova in znova naseda......
setisfekšn
05. 10. 2019 20.43
+14
Recimo za zdravljenje v tujini!! Pa oni si lahko izmislijo 10 milj znesek za zdravilo!!!pa kaj je z vami???placujte zrak brez dokazov!!!
brezvode
05. 10. 2019 20.14
+10
Potem naj še od ZZZS zahtevajo povračilo potnih stroškov za KRISA, me zanima koliko bodo dobili
piamlakar
05. 10. 2019 20.47
+12
TOČNO TAKO. SAJ IMAJO PRAVICO, ČE SO SEVEDA VLOŽILI VLOGO (PO PISANJU NOVINARJEV JO NISO). POTEM STROŠKOV NE DOBIŠ POVRNJENIH. PA ŽE TAKO ALI TAKO NE DOBIŠ VSEGA POVRNJENEGA.
SabinaZ
07. 10. 2019 08.29
+2
Če ZZZS izda odločbo pokrije seveda tudi pot in pa če je potrebno spremstvo. Lahko pa bolnik ali njegov skrbnik vlogo odda tudi naknadno, po vrnitvi z zdravljenja, mislim da na podlagi 44 b ali c člena.
setisfekšn
05. 10. 2019 19.48
+6
Jaz sem prepričan da je postavljena cena 2 milijona kapitalistični nateg za izkoriščanje naivnih in nemočnih!!
setisfekšn
05. 10. 2019 19.45
+0
In res to kar počenja tujina z nekim zdravilom z oderuskim cenam to je bolano in slovenci nasedajo!!!boste videli kakšni bodo rezultati za te miljone!!
setisfekšn
05. 10. 2019 20.45
-4
setisfekšn
05. 10. 2019 19.42
-3
Sam a si predtavljate da bi moralo zzzs kriti vse te bolnike ki naj bi jih ozdravili v tujini z takimi prirejenimi oderuskimi cenami zdravljenj in to z vprasljivim efektom !zavod in država takoj propade!!!ne morte nasedat vsaki obljubi iz tujine ker tukaj je veliko prevar in sem prepričan da klemenciceva nima prav!!!
mariomandzukic
05. 10. 2019 17.01
-18
v nemciji,svici,zda.,.je placevanje operacij najnormalnejsa stvar..tle se vedn KOmunizemsko ramisljanje vlada,da je vse zastonj
ŠeVednoPlešem
05. 10. 2019 17.15
+22
Po tej logiki ti tudi zavarovalnica ne bi smela povrniti škode v primeru avtomobilske nesreče :))) In gre za komunizem. Vsi vplačujemo obvezno in dodatno zavarovanja in zaposlenim trgajo še za zdravstveno zavarovanje od plače ... Torej ne gre za zastonjkarstvo, ampak za dejstvo, da v 40 letih delovne aktivnosti znesek vplačil, ki ga vplača povprečen zaposleni znaša 120.000 evrov neto :)))
RamzesII
05. 10. 2019 17.52
+16
extradeluxe
05. 10. 2019 18.13
-9
privat zavarovalnica izplačuje takšna zdravljenja. ne pa zavod za zavarovanje.
ŠeVednoPlešem
05. 10. 2019 16.46
+22
Postaviti ceno zdravila na vrednost 2,5 milijona evrov, je najbolj oduren in nizkoten primer ODERUŠTVA !!! To ni moralno. To je sprevrženo in v direktnem nasprotju s Hipokratovo prisego, ki pravi, da je treba najprej zdraviti, reševati življenje in nato šele spraševati za plačilo. Sploh glede na to, da gre za otroka. Pač v tem primeru, ko gre za otroke, smo starši zelo ranljivi in tega se "čudodelci" zelo dobro zavedajo. Zato bi morali obstajati mehanizmi, ki bi preprečevali takšno odurno izkoriščanje stiske staršev in otrok za osebno bogatenje. Slovenci smo zbrali denar, ampak to še ne pomeni, da to "čudežno" zdravilo ni vsaj stokrat precenjeno. Po drugi strani bi država z vsemi možnimi mehanizmi MORALA preprečevati, da ljudje moramo zbirati denar za to, da si iščemo zdravje, ker ga v Sloveniji ne moremo dobiti. To je tudi zgrešeno in v osnovi skregano s poslanstvom ZZZS.
provni
06. 10. 2019 09.42
+4
bjatch
05. 10. 2019 15.44
+5
O zdravstvu govorimo kot da je to nekaj za kar pač vsak kar mora imeti in se nič ne plačuje.. V zdravstvu delajo ljudje, ki morajo biti za svoje delo zelo dobro izobraženi (lep del življenja vržejo stran samo da so za knjigami in študijem) in zelo dobro plačani (kar je prav!). Za razvoj zdravstva so potrebne enormne investicije za nova zdravila, raziskave, da ne govorimo o posodobitvah opreme itd.. Glede na to, da je naše zdravstvo na točki, ko denarja še kako primanjkuje (mimo grede, vsi tisti ki mislite da je zdravstvo zastonj, poglejte na koncu meseca na izpisek plače), se je treba zavedati, da če ni denarja je storitev slabša, je pomanjkanje delavne sile, je pomanjkanje pripomočkov in najnovejših tehnologij. Država smo ljudje, in prav je da smo stopili skupaj in pomagali Krisu, upam da do uspešnega zdravljenja. Se je pa po drugi strani treba zavedati, da je 2,4 milijona evrov toliko denarja, da bi s tem denarjem ozdravili še marsikaterega več kot samo 1 osebo če bi se to plačalo kar direktno iz ZZZS. Da, kruto se sliši ampak žal, tako je. In država daje svoj maksimum, tudi zdravniki in medicinske sestre, ki so v primerjavi z drugimi državami absolutno prenizko plačani in prezaposleni. Sam se ne strinjam s sistemom da vplačujemo v blagajno vsi enak znesek, zdi se mi fer in pošteno da na podlagi uporabe zdravstvenih storitev plačaš premijo, katero bi se ti izračunalo na koncu leta. Izvzemam kronične bolezni, starejše in bolne ljudi ki zdravstvo tudi največ koristijo, za njih sem sam pripravljen dati tudi kak evro več in mislim da še marsikdo. Zdravstvo vedno je in vedno bo problem, dokler bo funkcioniralo na tak način. Še enkrat pa bravo vsi mi in bravo vsa Slovenija, ker smo stopili skupaj in Krisu podaljšali življenje (upam).
frnandl
05. 10. 2019 16.16
+15
Bjatch,v nekaj tvojih stavkih se s tabo strinjam,v nekih pač ne. V vsej svoji karieri sem v zdravstvo vplačal cca 60 tisoč eurov. Pri svojih 65 letih pa nisem koristil niti centa in koliko nas je takšnih.Zato mislim,da ima zzzs denarja dovolj za takšne primere. Tudi sam pa sem vesel za Krisa ,da smo stopili skupaj in upajmo,da mu uspe.
bjatch
05. 10. 2019 16.34
+5
frandl, imaš vso pravico se ne strinjat. Ponavadi zadeve ne delujejo tam, kjer drugi odločajo o tvojem denarju. Zato trdim, da sistem ki ga imamo je zlahka koruptiven v vseh pogledih (od nabave, farmacije, doplačil za vrsto itd..) in je žakelj brez dna. Nikoli ne bo dovolj. Zdravstvo je storitev, za katero je treba plačat in je nujno zlo, zato nisem za Ameriško rešitev ki to ni ampak za nekaj vmes. Plačaj koliko si porabil, delež pa naj krije država skozi ostale vire financiranja. Za posege in zdravila kot so v primeru Krisa, pa je žal edina rešitev da skupaj stopimo ljudje in pokažemo da nam je mar za naše državljane.
piamlakar
05. 10. 2019 20.53
+7
VPRAŠAJMO SE ZAKAJ JE PRIŠLO DO TAKEGA STANJA V ZZZS?? IN KAJ JE Z OGROMNIMI DOBIČKI ZAVAROVALNIC, KATERIM DAJEMU VSAK MESEC? ZA TO PLAČEVANJE SI MORAM DOPLAČATI VSA ZDRAVILA, DA NPR.O ZOBOZDRAVNIKU SPLOH NE GOVORIM. TO JE PA TEMA ZASE - SAJ TI SKORAJ NIČ NE PRIPADA RAZEN PLOMB IN ŠE TO Z DOPLAČILOM (ZADNJI) IN PROTETIKA, KI JE ZA NAS ZNANSTVENA FANTASTIKA,. PROSIM VAS LEPO, TO SO VSE LOBIJI,KI SO UNIČILI ZDRAVSTVO .....KAKO TO FUNKCIONIRA V DRŽAVAH,KI NIČNE PLAČUJEJO IN IMAJO UREJENO ZDRAVSTVENO ZAVAROVANJE?? NAJ MI KDO OD PAMETNIH IZ ZZZS IN ZAVAROVALNIC ODGOVORI,. JA, KO NE BO KORUPCIJE, BOMO VSI DELEŽNI ZDRAVLJENJA,KI GA POTEBUJEMO.
omega _v6
05. 10. 2019 15.29
+14
Če bi bila Slovenija res država kod piše v ustavi ne bi bilo potrebno zbirati denarja za zdravljenje otrok!! Ker pa je slovenska politika gnila in se jim gre zgolj za osebno korist smo zbrali denar!! Da pa v tej državi ne štima nič je razvidno iz tega,da hočejo od tega nabranega zneska skoraj 2 miljona za dajatve!! Res smo sramota od države še dobrodelne prispevke hočejo obdavčiti samo,da bodo imeli za lastne žepe!!
bundy crocodile
05. 10. 2019 15.07
+34
In to vedo prav vsi politiki, pravniki, zavarovalnice in banke pa kljub temu dovolijo, da narod zbiramo zamaške in denar za ljudi pomoči potrebnim. Žalostno je, da se je izpostavila samo ena odvetnica, ki je poučila odgovorne o stanju, kar narod dejansko že vse vemo ampak nimamo moči, da bi pravice uveljavljal, ker te vsako malo večja družba (bog nedaj državna koorporacija) zatre v hipu. Gremo na en rahel račun. Da človek zasluži 10€, mora že pri plači državi pristavit preko 5€, pomeni, da moraš zaslužit 15, da prejmeš 10. Teh 10€ nakažeš preko NKBM banke na osebni račun za Gala. Prispe samo 7.8€, ker si banka vzame 2.2€ provizije. Potem pride pa še davek prejemniku donacije in tako otrok prejme manj kot 4€ od dejansko prispevanih 15€. 11€ vzame država, banka in še kdo vmes in če zadevo ni 100% transparentna, se z denarjem okoriščajo vsi, do otroka pride drobiž in to je zelo narobe. Ljudje radi darujemo ampak za pravi namen, tu pa gre za golo okoriščanje na plečah bolnikov. Sprevrženo in pokvarjeno do skrajnosti ampak tak je naš sistem in več kot 50% ljudi, se mu je prilagodilo, goljufajo, kradejo in se okoriščajo, kjer se le da, ker drugače preživet ne znajo. Ostalih 50% smo pa očitno bedaki, ker životarimo, ker ne želimo krast. Res si želimo takšen sistem? Čimprej na gre vse skup v maloro, ker eni crkujemo na obroke in nismo si tega zaslužli!
minkica91
05. 10. 2019 14.48
+24
ne vem zakaj plačujemo tako visoke prispevke in še prostovoljno zavarovanje. Kam le gre ta denar, me zanima. Če človek kaj rabi pa mora sam plačati. Zgleda, da javni uslužbenci dobijo plačo zato, da so v teh institucijah zaposleni, ne pa da bi kaj naredili.
benotron
05. 10. 2019 14.48
-3
''Če bi država opravila svoje delo,'' Ni država tista, ki zahteva 2 milijona za zdravilo, ampak kapitalist, dobro jutro.
bjatch
05. 10. 2019 16.38
+4
benotron, najboljše da se je miljarde zmetalo v raziskave in plače ljudi, ki so sploh prišli do takšnega zdravila (KAR JE ČUDEŽ) in sedaj ga naj po mili volji talajo naokrog??? Delaš ti slučajno zastonj? Komentar na višku neznanja.
Uporabnik1827511
05. 10. 2019 14.37
-1
Šarca, lesenega klukca odstaviti in mistra za zdravje pa hitro izgnati iz SLO. Nesnage grde.....KRIS se bori za življenje? Ta dva pa bi še to obkrala…..Sramota za SLO, ko to sedaj celi svet gleda, kot prej ko smo skup stopili..Mogoče ima leseni klukec kakega pankrta za lepotno operacijo ali de se bo sam dal polepšati te škrilave oči( da bi bar oslepnil!) ja pa te to more biti Amerika za 1.9 MIO Krisovih za življenje ….barabi hudičevi. Kje imate srce gnusi? Naš dragi K R I S, angeli naj te spremljajo in bedijo nad teboj, smo mi z teboj! VSE LEPO K R I S.