Slovenija

Brez preiskave zoper Ribičiča

Ljubljana, 23. 08. 2006 15.39 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min

Višje sodišče je zavrnilo uvedbo preiskave zoper Mitjo Ribičiča, ki naj bi bil odgovoren za poboje 217 civilistov.

Sodniki so ocenili, da so glede na osumljenčevo funkcijo v OZNI v inkriminiranem obdobju podani indici očitanega kaznivega dejanja, a da do zdaj zbrano dokazno gradivo ne potrjuje tiste stopnje utemeljenega suma, ki je potrebna za uvedbo preiskave.

Višje sodišče v Ljubljani je zavrnilo pritožbo vrhovnega državnega tožilca Andreja Polaka zoper odločitev zunajobravnavnega senata ljubljanskega okrožnega sodišča, ki je zavrnil zahtevo tožilstva za preiskavo v zadevi Mitja Ribičič, je potrdil odvetnik Aleksander Čeferin iz odvetniške pisarne, ki zastopa Ribičiča. V uradu vrhovne državne tožilke so sicer pojasnili, da odločitve sodišča še niso prejeli.

Ribičič je zadovoljen z odločitvijo sodišča
Ribičič je zadovoljen z odločitvijo sodišča FOTO: POP TV

Kot je znano, je 6. julija zunajobravnavni senat ljubljanskega okrožnega sodišča zavrnil zahtevo tožilstva za preiskavo v zadevi Mitja Ribičič. 10. julija se je nato Polak na to odločitev pritožil na Višje sodišče, ki pa je zahtevo tožilstva sedaj zavrnilo. S tem je postala zadeva pravnomočna, je še potrdil Čeferin. Za ista kazniva dejanja bi sicer tožilstvo, če bi našlo kakšne nove dokaze, lahko ponovno vložilo tako zahtevo, pojasnjuje Čeferin. Meni pa, da se na tožilstvu za to ne bodo odločili, saj se "ne bodo šli kompromitirati", ker novih dokazov ni, predloženi dokazi pa "sploh niso dokazi".

Dežman: Zadeva še ni končana

Po besedah Čeferina je višje sodišče ugotovilo, da vsi dokazi, ki jih je predložilo tožilstvo, kažejo, da ni niti dovolj suma, da bi lahko začeli postopek zoper Ribičiča, kaj šele, da bi ga na njihovi podlagi kasneje obsodili.

Kljub temu da je višje sodišče zavrnilo pritožbo vrhovnega državnega tožilca, zadeva s tem ni končana, je ocenil direktor Muzeja novejše zgodovine Ljubljana Jože Dežman. "Svojci od več kot 200 umorjenih imajo možnost nadaljevati postopek kot subsidiarni tožilci," je pojasnil Dežman.

Direktor omenjenega muzeja ne želi komentirati odločitve sodišče, kljub temu pa meni, da bi moralo sodišče dati vsaj možnost nadaljnje preiskave. "Da so na tej točki zaustavili zadevo, je skrajno nespodobno," je prepričan Dežman.

Naj spomnimo

Senat je zavrnil zahtevo za uvedbo kazenske preiskave zoper nekdanjega pomočnika načelnika komunistične tajne policije OZNA zaradi kaznivega dejanja hudodelstva zoper civilno prebivalstvo, ki naj bi ga storil z ukazom o poboju 217 pripornikov po uradnem koncu druge svetovne vojne 9. maja 1945 in v letu 1946.

Sodišče ni ugodilo zahtevi tožilstva naj zoper Mitjo Ribičiča uvede preiskavo
Sodišče ni ugodilo zahtevi tožilstva naj zoper Mitjo Ribičiča uvede preiskavo FOTO: B.M.

Kamen spotike naj bi bila vprašanja, na katera naj bi po predlogu tožilstva odgovorili zgodovinarji, kot na primer, ali zapis Ribičičevega imena nujno pomeni, da je pri odločanju o usmrtitvi aretiranih sodeloval tudi obdolženec in kakšna je bila njegova vloga pri tej odločitvi pri vsaki posamezni konkretni osebi. Kot je takrat dejal Ribičičev zagovornik Čeferin je sodni senat zahtevo zavrnil, ker ni podan utemeljen sum, da je obdolženec izvršil očitano mu kaznivo dejanje.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20

KOMENTARJI (44)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

mismotu
29. 11. 2013 00.14
Eden krvnik manj, ki nikoli ni bil in ne bi bil obsojen , ker je preveč njegovih , na vidnih položajih še živih.
User50797
28. 08. 2006 19.34
+1
Če je Slovenija civilizacijsko padla pod predvojno raven, zagotovo ni bila kriva kontrarevolucija. Kriva je bila revolucija in povojni titoizem. O tem mislim, da ne more biti dvoma. Dokaz je današnji trud, da se dokopljemo do tiste ravni, ki jo je dosegel nekomunistični svet pred in po vojni. Sicer moramo tudi upoštevati, da se je pri nas končala 2. sv. vojna komaj leta 1991s porazom "bratske titove rdeče jugoarmije", ki nas je tlačila več kot 60 let. Komunizem in svoboda (civilizacija) sta inkompatibilna (se izključujeta).
mismotu
29. 11. 2013 00.15
User112497
28. 08. 2006 17.53
+1
Sploh ne zagovarjam izdajalske strani - očitno pisec ne najde protiargumenta in začenja obračati besede - iz konteksta je razvidnom, da se tokrat ne pogovarjamo o domobrancih. Ne glede na to, na kateri strani je, mora biti storitelj genocida kaznovan - o civilazacijski ravni komunistov bi se dalo pa še precej povedat in o tistem paktu Stalin/Hitler tudi.
User102857
28. 08. 2006 17.21
-1
Osebno se strinjam z predsednikom borčevske organizacije, Janezom Stanovnikom; nastala situacija je odraz zmage zakona, dokaz velike hrabrosti sodstva h komur gre tudi vse priznanje. simon.mlakar-ja in ostale tu gor ki zagovarjate izdajalsko stran pa sprašujem na kašni civilizacijski ravni bi bili Slovenci, če bi v vojni zmagal okupator z domobranci?
User109287
28. 08. 2006 16.52
-1
Samobh je dobro povedal. Kaj je s tistimi, ki so izvajali genocid, pomore in imajo še zmerom krvave roke - do komolcev? Kdaj bo tem domobrancem in nacističnim kolaboratorjem sojeno?
User112497
28. 08. 2006 15.52
+1
Sicer je pa verjetno res vseeno, če takim sodimo ali pa jim oprostimo. Saj tudi, če bi bili obsojeni, bi jih verjetno Drnovšek hitro pomilostil. Prav pa je, da v zaporu sedijo in niso nikoli pomiloščeni ljudje, ki so kradli za preživetje. In sploh se spašujem o morali ljudi, ki branijo tiste, ki so izvajali genocid, pomore in imajo še zmerom krvave roke - do komolcev.
User112497
28. 08. 2006 15.47
s_slovenec - verjetno ni treba dodatno pojasnilo, da je govora o še živečih morilcih - žrtve pa so verjetno res že mrtve, se strinjam
User112004
25. 08. 2006 17.15
-1
Če pogledate Hitlarjev slogan,En narod,ena rasa in ena vera.Torej se je tudi cerkev vmešala v drugo SV.Saj vendar nam dedki in babice še danes lahko povedo,o teh cerkvenih umorih.
User112004
25. 08. 2006 16.36
+1
Albertinum,dajem ti popolnoma prav.Vprašam pa vas koliko je pri vseh teh zločinih imela zraven Cerkev in s tem tudi Vatikan.
User109287
25. 08. 2006 16.23
+1
Umor zastara. Ne zastarajo pa zločini proti človeštvu, genocid ipd.
User237
25. 08. 2006 16.09
samobh veliko sreče ! Praviš, da umor ne zastara ... Pol nas pa čaka zelo veliko dela. Od obstoja človeka mislim, da je bilo že veliko umorov. Daj začnimo jih reševati in posthumno izvrševati kazni ... Ta ti je dobra ...
mismotu
29. 11. 2013 00.20
User112497
25. 08. 2006 15.58
+1
Se strinjam, da je zgodba o partizanih, komunistih in domobrancih že polpretekla zgodovina, kljub temu, da so akterji na obeh straneh še živi. Dejstvo pa je, da se povojni poboji in zapiranja niso izvrševala samo na tistih pravih domobrancih, fašistih ali kakorkoli so se že imenovali. Šlo je za to, da so s temi kategorijami poimenovali vsakega, ki je drugače mislil in še zdaleč ni bil niti komunist, niti fašist niti domobranec, biil pa je npr. intelektualec. Žal so se posamični poboji in diskvalifikacije dogajale do 80-ih let, to pa presega hitro po vojno obračunavanje, ki tudi še zdaleč ni opravičljivo. Vemo, da umor - tak ali drugačen - ne zastara in je potrebno storilcu pravično soditi - izgovor, da takrat genocid ni bil na spisku kaznivih dejanj, pa je žaljenje celega človeškega rodu. Sprenevedanje pri nekomu, ki je prekoračil dovoljeno hitrost je eno, sprenevedanje pri storilcih pobojev pa sem prav gotovo ne spada in je vsaka filozofija čisto odveč.
User112037
25. 08. 2006 14.17
Niso neopravičljivi povojni poboji, ti so naravna posledica komunističnega sodstva. Smrtna kazen za izdajalca je tedaj bila v veljavi, ampak izrek take kazni je najbrž malo boljh pretehtan v državah s parlamentarno demokracijo, kot je npr. Francija, kot pa v komunističnih, kjer so bili to poboji vseh razrednih nasprotnikov. Zakaj se ves čas govori samo o domobrancih. Ali so mlada dekleta, otroci itd. bili domobranci?Komunizem je po svoji doktrini pobijal vse, ki mu niso pasali, zapiral mučil, izganjal ...Treba se je torej vprašati, ali je bil komunistični prevzem oblasti opravičljiv. Po mojem je bil ta korak za Slovence precejšnja regresija, saj v razvoju naroda ta doba ni ravno obdobje, ki bi nas kazalo na visoki civilizacijski ravni. Posledice te regresije so tudi v našem sodstvu, pa šolstvu, zdravstvu itd.
User109287
24. 08. 2006 16.38
Res je, da so povojni poboji neopravičljivi. Domobrancem bi bilo potrebno soditi kot narodnim izdajalcem (kazen za to je bila po mojem takrat smrt). Tako je na žalost nastradalo veliko nedolžnih, glavni izdajalci pa so se še pravočasno poskrili in zdaj, ko jih ščitita Janševa vlada in RKC, dvigajo glave. Ribičiča bi bilo potrebno preiskati in ga, če je spoznan za krivega obsoditi, prav tako pa tudi vse domobranske voditelje, ki se danes sprehajajo v Sloveniji.
User111203
24. 08. 2006 16.00
Res je, povojni poboji niso bili pravični in pravilni. Vendar, zakaj začeti sedaj z iskanjem krivcev le za dogodke od 1945 dalje? Ti so bili nesrečna in za marsikoga nepravična in tragična posledica vojne, kjer se vedno godijo krivice. Kaj pa dogodki pred vojno in še prej? Zakaj ne začnemo iskati krivcev (in jih obsoditi) tudi za akcije ter poboje fašistov pred vojno, zakaj ne za dogodke še pred tem in še pred pojavom komunizma. Ali ne bi na enak način lahko pljuvali tudi npr. po Cerkvi za njeno nasilno pokristjanjevanje, inkvizicije, zažiganje knjig, cerkvene vojne ipd? Zato je iskanje samo krivcev za dogodke po vojni sprenevedanje. Zgodovina in krivice se ne začnejo 1945, so se že prej, tudi pred komunizmom, ki je za nekatere zelo lep izgovor, da se ne vidi njihova črna vest.
User112037
24. 08. 2006 15.23
Murat. Umirjeno razmišljaš.Se strinjam s tabo, da ne smemo pljuvati na partizanstvo, ampak pri tem ne moremo mimo komunizma. Počasi bo treba skušati vsaj razumetei, biti odprt tudi za resnico druge strani, saj vendar živimo skupaj.Ni vse domobranstvo kar zločinstvo, kot ni vse partizanstvo kar svetništvo in obratno.Ali je bil krvavi partijski prevzem oblasti pravica zmagovalcev, ki je trajala kar 45 let?V teh letih druga stran ni smela niti ust odpreti. Seveda smo vsi dediči komunizma, a po moje bi morali vsaj poskušati potegniti črto tudi s tem zgodovinskim obdobjem, ne da ga toliko malikujemo. Sjaj smo kot starejše generacije (jaz npr. ) neverododtojni do mladine, če zdaj samo jamramo, kakšen idealen svet smo imeli,danesj pa taka gnusoba. Ribičič je tu bolj simbolnega pomena, kot resnična zgodovinska oseba se nam na nek način lahko celo smili.Če mene vprašaš, je naša polpretekla zgodovina ena romantična tragedija.Lp.
User112497
24. 08. 2006 14.43
- mislim, da umor ne zastara, predvsem pa ne množičen pokol - trditev, da bi radi ta- beli s tem nekaj prikrili, je pa resnično smešna, zlasi zato, ker verjetno niti pisec ne ve, kdo so ti beli - je pa to tipično starosistemsko floskuliranje, etiketiranje in ustvarjanje imaginarnih sovražnikov za opravičevanje kriminalnih dejanj iz preteklost in za diskreditacijo drugače mislečih - če država ne bo uredila teh stvari, potem to pač ni pravna država - naslavljanje vseh tistih, ki niso komunisti s klerofašisti je skrajno primitivno in odraža nerazgledanost in kratko pamet pisca - naj pisec našteje te klerofašiste po ca. 60 letih po vojni - razumem pa, da so komunisti sedaj besni kot mati, ki ji vzamejo otroka, saj je bila njim oblast že v zibko položena in nekaj samoumevnega, ubijanje za dosego ciljev pa tudi
User5263
24. 08. 2006 13.47
Po zadnjem zapisu mislim, da bi se moral tudi Aurelius zdraviti pri gospodu Ruglju.
User108476
24. 08. 2006 12.53
Kaj bi imeli od tega če bi mu sodili ? Sodstvo naj se raje ukvarja z aktualnimi zadevami, ki vplivajo na življenje naših državljanov, ne pa da država plačuje kazni zaradi sodnih zaostankov. Vse skupaj je le farsa, kjer se željio beli in RKC oprati svojih svinjarij. Kaj če bi zmagali klerofašisti, to bi bil šele pokol. Po vojni so obračunavali z izdajalci povsod po Evropi, toda le pri nas imajo beli tako moč, da želijo spreminjati zgodovino.
theykilledKenny
24. 08. 2006 11.11
Le koga se bodo klerofašisti spomnili preganjat sedaj...