Slovenija

Brez omejitev na avtocestah?

Ljubljana, 01. 07. 2008 14.40 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min

Zmago Jelinčič predlaga ukinitev hitrostne omejitve na avtocestah, odvzem vozniškega dovoljenja pa je po njegovem mnenju v neskladju z ustavo.

Vodja poslanske skupine SNS Zmago Jelinčič je predstavil pobudo za spremembo zakona o varnosti cestnega prometa, da bo prilagojen življenjskim razmeram slovenskih državljanov. "Gre za celo vrsto nesmislov, ki kažejo na to, da vlada in poslanci, ki so zakon izglasovali, ne vedo, kaj hočejo," je menil Jelinčič.

Zmago Jelinčič je nasprotnik "protikadilskega" zakona, kritičen pa je tudi do zakona o varnosti cestnega prometa.
Zmago Jelinčič je nasprotnik "protikadilskega" zakona, kritičen pa je tudi do zakona o varnosti cestnega prometa. FOTO: Dare Čekeliš

Kot je dejal, želijo po zgledu Nemčije najprej doseči odpravo hitrostne omejitve 130 kilometrov na uro na avtocestah. Po oceni prvaka SNS te hitrostne omejitve ne služijo ničemur razen plačevanju kazni, saj imamo dobre avtoceste, ki omogočajo varnejšo vožnjo, pa se vendarle hitrost niža in niža.

Statistika dokazuje, da uvajamo policijsko državo, saj povečanje predpisanih glob ne pripomore k večji varnosti v cestnem prometu. Država hoče na ta način prikriti v prvi vrsti nedelavnost in lenobo policistov in polniti proračun. Zmago Jelinčič

V nadaljevanju je omenil odvzem vozniškega dovoljenja, ki je, kot je opozoril, v neskladju z ustavo. To je ustavno sodišče presodilo 29. maja in vendar se ni nič spremenilo. Gre za osebni in trajajoč omejevalni ukrep, s katerim se omejujejo človekove pravice in svoboščine, je zatrdil.

Ravno tako v PS SNS po Jelinčičevih besedah ne soglašajo s členom prometnega zakona, ki odreja odvzem prostosti za čas od 6 do 12 ur v primeru alkoholiziranosti, saj je "omejitev svobode gibanja vsekakor hujši poseg v pravice posameznika kot pa odvzem upravne listine".

V imenu poslanske skupine SNS je Jelinčič vlado tudi pozval, da v 235. člen zakona, ki predpisuje primere prenehanja veljavnosti vozniškega dovoljenja na podlagi izrečenih kazenskih točk, vnese nov odstavek, da bo prenehanje vozniškega dovoljenja veljalo le za tisto kategorijo vozil, pri kateri je bil storjen prekršek.

Jelinčič je še pozval vlado, da zniža vse predpisane globe in kazenske točke na polovico. Predpisane globe so povečini nesorazmerne z življenjskim standardom državljanov. V obdobju, ko inflacija narašča vsak mesec, plače pa ostajajo nespremenjene, je po besedah vodje PS SNS nerazumno, da država še dodatno finančno obremenjuje državljane brez očitnih in jasnih ciljev, ki bi bili s tem uresničljivi.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • praznicna
  • razvlazilec
  • kosilnica
  • orodje bosch
  • vrtna hisa
  • agregat
  • vegira
  • kovinski regal
  • ceplinik
  • radiator
  • lestev
  • cistilec
  • plastici regal
  • delovna miza
  • kovinska omara
  • kovcek

KOMENTARJI (72)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Samoyedka
11. 08. 2008 14.29
-1
Ja, naj ukinejo omejitev na avtocestah, ko bomo slovenčki tudi mentalno dozoreli za takšen ukrep. A ste nori, folk bi pa ja norel, jaz na avtocesto živa ne grem, če se zgodi tole, že tako eni vozijo ko norci, kot da so edini na cesti, pa da so edini upravičeni do vozniškega dovoljenja, pa ker imajo BMW-ja, se je srtni greh peljati za nekom po prehitevalnem pasu, ki se pelje pri prehitevanju recimo 170km/h. Ja, ukinimo omejitve, pa na novo zaposlimo nekaj profesionalnih čistilcev za praskanje prepotentnih voznikovin nič krivih žrtev z avtocest....
Jan Krži?
02. 07. 2008 22.33
+1
Haha NOT.. to je sam predlagu.. Itaq kar pa se predlaga v Sloveniji se ponavad pol nč ne nardi. Razen izjemne stvari kot npr.: inflacije-višanje cen, trganje plač... =]
anyone
02. 07. 2008 19.47
+1
Plemeniti care!!!
Tonček Balonček
02. 07. 2008 19.39
rockyx, imaš prav, tudi sma mislim, da je za te masakre na cestah kriv komunizem, kot za tiste povojne poboje, Kučan bi moral že zdavnajspremeniti to zakonodajo, ne pa da se "ta vlada" muči s spremembami, ker sta obstoječe stanje in kultura pač posledica vladavine enoumja! Naj živi slaboumje, blagostanje za vsakogar pa naj bo!
bmw_
02. 07. 2008 17.59
"trapo" taprav nick mas deb.. en
Tonček Balonček
02. 07. 2008 17.09
-1
Zakaj tega tipa ne aretirajo in malo zaslišijo?
Matej Kržišnik 1
02. 07. 2008 14.34
+1
TAKO SE GOVORI!!!!MU DAM ČISTO PRAV
rockyx@misek.com
02. 07. 2008 12.29
-1
Zakaj vlada ne prepove prodajo avtomobilov in drugih motornih vozil, ki grede več kot 130km/h ? To bi bila najboljša rešitev za zmanjšanje smrtnih žrtev na cestah. Aja ne upajo, ker za vsaki prodani avto poberejo davek, ki veselo polni njihove žepe!!! To je svinjarija! Jaz bi vsakega, ki ima izpit še iz časov Jugoslavije ponovno na izpitno vožnjo, ker ko vidim, da se nekdo pelje 100 po prehitevalnem pasu in se ne umakne (tudi na zvočne signale je gluh) in ga moraš prehiteti po "počasnem" pasu ter mu pokažeš, da je malo glup (ne sredinca) ti on začne lepo nazaj mahat kot, da sta kolega. In zakaj ga nena policija nabije z kaznijo medtem ko pa bo mene zaradi tega ker sem ga nepravilno prehiteval? Folk pa mora 3meseca delat po 10urni delavnik, da lahko plača 1000€ kazni zaradi table 40km/h, ki je popolnoma nesmiselno postavljena. Mene je inštruktor vedno opozarjal nato, kako prometni znaki niso pravilno oz. smiselno postavljeni.
trapo
02. 07. 2008 11.41
-1
Norec. Potlej naj pa še orožje legalizira, da se bomo pob... še kje drugje ne samo na cestah. Verjetno je že spet brez izpita pa revček nima denarja da bi delal ponovno. Dajmo prispevat vsak po 10 centov da ne bo iz proračuna vzel.
Ramzess
02. 07. 2008 10.49
Z marsičem se z Jelinčičem strinjam, tako kot nekaterim pa tudi meni ni všeč vožnja brez pomejitve na Avtocestah, v glavnem zato, kot ste mnenja nekateri, se naše Avtoceste ne morejo primerjati z nemškim Avtobahnom, ki velja za eno najbolje načrtovanih in grajenih cest na svetu, prav v te namene, za hitrost. Sem za zvišanje hitrostne omejitve, ne pa popolno prepoved, kajti slednja odločitev bo vodila v prenekatero katastrofo, lahko mirno rečemo, v stilu nadaljevanke Klic za kobro 11, kajti tukaj ne gre samo samo za stanje cest, nekatere naše sploh nimajo odstavnega pasu, pač pa za nepredvedljiv človeški faktor, ki je odgovoren za veliko večino nesreč. Izzvanje usode ne gre. Zaradi mene lahko naredijo tako, vendar je vprašanje, kdo bo odgovarjal za posledice, kdo bo odgovarjal svojcem žrtev, ki so lahko tudi otroci, nesreča namreč ne izbira. Človek se je že izkazal, in se vedno znova, kot zelo neinteligenten pri predvidevanju posledic.
robert77
02. 07. 2008 08.36
Alch 01.07.2008, 16:11 robert77: še vedno te lahko suspendirajo zaradi prevelike napake v podjetju... in človek se edino uči na svojih napakah... Nisem mislim, da ljudje zaradi napak v podjetjih niso sankcionirani želim povedati to, da ti zaradi tega ne odvzamejo diplome (kot ti odvzamejo vozniško dovoljenje). Lep pozdrav,
killi-123@hotmail.com
01. 07. 2008 22.02
Zakaj ne vprašateZmagota, kako so glasovali,ko se je zakon sprejemal??
bmw_
01. 07. 2008 21.51
zmago ma cist prow, problem je samo v tem da ga probajo na nek nacin poslanci drzat nazaj...ker ce bi ga spustili bi bila vojna potem bi mogoce imeli mir in normalno zivljenje ne pa liter bencina 1,20 in gor.......in konec koncev polne gostilne
milenkocare
01. 07. 2008 20.25
Sej mu noben ne naseda in vsi vemo, da gre za predvolilno taktiko. Za njega ne bom glasoval. Mi je pa popolnova vseeno s kakšnimi motivi se je odločil predlagati te spremembe. Bilo bi mi super, da se vsaj dvigne omejitev če ne drugega. Mi ne bi moglo biti bolj vseeno kdo je to predlagal.
LazniviZares
01. 07. 2008 19.54
A po teh 3. razrednih kolovozih brez omejitev ? Ne to ni mozno. Prvo je treba bando z sct in primorja pozapreti ker so zgradili najslabse kao avtoceste v europi nato je treba vse skupaj sanirati in ugraditi primerne materiale ,potem pa ukiniti omejitve,samo potem kako bo ta lopovska ...zivela ko ne bo prihodkov od kazni ?
apokalipto1
01. 07. 2008 19.43
Čist prou ma Zmago, ta država je kr se tiče teh kazni katastrofa in zlo nefer do državlanou!!! To je pa vse kriva ta vlada(SDS predvsem), tk da verjemte mi da SDS nima šans za zmago na volitvah, ker gledajo sm za lasten dobiček pa da bo država čimveč dnara dobila s takimi nesmislnimi kaznimi!!!
Replica
01. 07. 2008 19.28
Hehe...Jelenčič si že nabira volilne točke.......ZMAGEC mogoče pa bodo volilci točke, ki bi jih namenili tebi prepolovili........mislim kakšne bedarije kvasi ta človek vi pa mu nasedate...joj
DarthRevan
01. 07. 2008 19.27
PS: Me ne bi nič motilo če bi recimo dvignili omejitve, ane, ni panike. Me pa prav razkuri ko vidim kako folk pada ne poceni predvolilne fore, da po 4 mandatih še vedno ne dojame taktike od Zmagovitega Plemenitega.
DarthRevan
01. 07. 2008 19.26
Falconer, definiraj "normalno".
falconer
01. 07. 2008 19.20
Tukaj se govori o avtocesti, koliko pa je letno mrtvih na naših avtocestah? DarthRevan, tukaj se ne gre za to, da bi dirkali, ampak vozili normalno! Ker 130km/h je (pre)počasi, seveda če imaš avto vsaj srednjega ranga, da se ne trese vse ko greš 140gm/h... Z lahkoto presežeš 130km/h (pa ne, da bi dirkal, ampak normalno voziš, da nebo kakih izpadov spet), in potem ti z lahkoto vzamejo izpit...