Slovenija

Bomo zaradi vinjet odšli na referendum?

Ljubljana, 27. 05. 2009 19.07 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min

Predsednik SDS Janez Janša ga ne izključuje. Razlog pa so sprejete spremembe načina cestninjenja, torej tudi zaradi ukinitve polletnih vinjet ter uvedbe novih mesečnih in tedenskih vinjet.

"Če državni svet ne bo izglasoval veta na zakonsko novelo in vlada ne bo resno razmislila o tem, da dela veliko neumnost, bomo mi resno razmislili, da vprašamo državljane, ali se s tem strinjajo," pravi prvak SDS Janez Janša.

Janša je na novinarski konferenci povedal, da je vlada zakon pripravila z argumentom, da denarja za avtoceste ne bo dovolj, ob tem pa sprejela besedilo, ki ji bo prinesel še manj denarja.

Po Janševem mnenju pa srž problema tiči še globlje. Pravi, da zakon še bolj obremenjuje slovenske voznike, prekomernega tranzita čez Slovenijo pa ne rešuje. "Zakon vsebuje tudi neumno določilo, ki v bistvu ceno polletne vinjete določa za ceno mesečne. Če bo v direktoratu za promet Evropske komisije kdo želel iskati argumente za obtožbo Slovenije, da je diskriminatorna, bo uporabil prav to primerjavo. Taka rešitev ne zdrži nobene realne presoje. Vlada se s tem samo zapleta v zanko, v katero je stopila brez potrebe," še pravi Janša.

Prvak SDS je še povedal, da evropske direktive zahtevajo nediskriminatornost. Po njegovem prepričanju to pomeni, da mora v konkretnem primeru enaka cena vinjet veljati tako za domače kot tuje voznike. In pri nas vsi plačujejo enako. "Slovenija tako ni v ničemer uvedla diskriminatornega sistema za tujce," meni Janša.

Janša in resorni minister Vlačič sta se soočila v studiu

Janez Janša in Patrick Vlačič
Janez Janša in Patrick Vlačič FOTO: 24ur

Če se mi ne vmešavamo v ureditve drugih držav, naj se tudi Italija prek komisarja Tajanija ne vtika v naše odločitve, pravi minister Patrick Vlačič. V studiu 24ur pa je na vprašanje, ali popuščamo Bruslju, dejal, da je že Janševa vlada s samo uvedbo vinjet povzročila veliko težav, Janša pa je že takrat napovedal, da bo treba uvesti spremembe sistema.

Janša je ministru odvrnil, da bi bilo takrat morda edino treba uvesti vinjeto za krajši čas, medtem ko je cena vinjet popolnoma v naši pristojnosti. Vinjeto za krajši čas pa bi morali uvesti le pod pogojem, če bi sistem ostal dolgoročen, mi pa smo ga uvedli za prehoden čas pred uvedbo cestinjenja v prostem teku. Problem je v tem, da je Slovenija tukaj popustila pritisku Italije, ne pa pritisku Evropske komisije, saj Italija svoj pritisk vrši preko svojega komisarja Tajanija.

Minister Vlačič pravi, da sistem še vedno velja za začasnega, da pa ukvarjanje z diskriminatornostjo in nediskriminatornostjo pobere preveč energije tej vladi, ki bi se lahko bolj ukvarjala z uvedbo elektronskega cestninjenja.

Več v videu.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • praznicna
  • razvlazilec
  • kosilnica
  • orodje bosch
  • vrtna hisa
  • agregat
  • vegira
  • kovinski regal
  • ceplinik
  • radiator
  • lestev
  • cistilec
  • plastici regal
  • delovna miza
  • kovinska omara
  • kovcek

KOMENTARJI (83)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Marija Krebs
28. 05. 2009 19.58
In kaj pravi Žerjav?
Buena Vita
28. 05. 2009 16.02
seveda bomo šli
Ivo Zbogar
28. 05. 2009 13.55
Ko poslušam in gledam kaj se dogaja v slovenski politiki, se vedno spomnim, ko sem prvič bral Orwellov 1984. Takrat se mi je zdelo nemogoče, da ljudje vsakodnevno pozabljajo kaj jim politika tvezi. takrat sem mislil - tako neumne knjige pa ne. Bil sem star 14 let. Danes se to dogaja v naši politiki. Za cel kup neumnosti (storjenih zaradi ''kupovanja'' glasov volivcev), ki jih je storila Janševa vlada, se ta ne čuti odgovorno. Lep pozdrav vsem črnim in rdečim.
Kathalena
28. 05. 2009 12.56
Na referendum bomo odšli in sicer za naslednje. Proti gradnji Đjamije, za neplačevanje davkov za stečaj sedanjega LDS ovega pravpsodnega sistema Proti Posiljevanju ter izsiljevanju RTV Ljubljana, Zbornic in za prepoved Rimokatoliške Cerkve..in da predlagatelje projekta Občina, Škofija ter pokrajina pri vsakem pesjaku obesijo na prvo jabko. Ostalo na ne zanima Tu se demokracija začne in tudi konča...
Ro-Zy-YoZi
28. 05. 2009 12.42
Chi28.05.2009, 10:592 S teboj se popolnoma strinjam in ne bi rekel, da so na oblasti moji. Je pa žal tako, da se Vlačič ukvarja z zatečenim stanjem in ni to stanje, ki bi ga zakrivil on :). O tem pač pišem, da če že komentiramo dajmo biti objektivni ane...Se pa strinjam, da je norost dvigovanje trošarin, ko pa našo ubogo deželico prevozi toliko in toliko tisoč kamionov in vsi svoje rezervoarje polnijo pri sosedih... Na koncu koncev je najlažje flancat kaj vse je zafuxal Vlačič ko pa pozabljate, da je Žerjav uvedel vinjetni sistem tik pred parlamentarnimi volitvami. Meni pa take poteze bolj smrdijo kot poteze aktualnega ministra za promet, ki pač samo rešuje kar se rešiti da, ane?
sottozero
28. 05. 2009 12.23
Pahorjeva vlada je NESPOSOBNA!
sottozero
28. 05. 2009 12.23
SPUSTIJO naj trošarine na DIESEL (bodo več tankali pri nas in NE v tujini). POVIŠAJO CESTNINE ZA KAMIONE! Našim preko ekoloških subvencij refundirajo razliko (za tiste, ki imajo ekološko manj sporna vozila)...TUJI KAMIONI pa NAJ UPORABLJAJO ŽELEZNICO ali pa gredo na "okoli"! Ceste plačujemo že tako ali tako državljani IN SO LAST SLOVENIJE in NJENIH DRŽAVLJANOV! VINIJETE SO OK! Avstrija jih ima! Nemčija pa ima ZASTONJ AVTOCESTE!
Chi
28. 05. 2009 10.59
rokke - če je kdo kle nor, si to edino ti. Oprosti mi, če ne bom podpiral Vlačiča pri odločitvi da MENE OSEBNO še dodatno oskubi za skoraj še enkrat toliko! Če si ti pripravljen plačevati še enkrat toliko samo za to, ker so TVOJI na oblasti, me prav en dr-ek malo briga. Jaz gledam na to, kako bo to NAME OSEBNO vplivalo. In za enkrat kaže da bom podprl referendum, saj ne želim plačati naslednje leto še enkrat več za vinjeto.
mega351079
28. 05. 2009 10.41
s temi vinjetami so pa res sami problemi.. Čeprav mi ni najbolj jasno kako bomo na ta način zbrali manj denarja... npr. že z lentimi bo veliko več prihodkov, turisti za na morje bodo tako ali tako morali kupiti 2 vinjeti..tukaj je nekaj razlike, sam ne smemo pozabit da je kr nekaj takšnih ko gre večkrat na leto čez slovenijo, npr. julija in septembra na morje...bo zdaj mogo kupit 4 7dnevne vinjete, tukaj pa smo zelo v plusu... Pa nekje sem gledal kolko pričakujejo da bodo prodali vinjet...pa je pisalo 900.000 7-dnevnih (to so podatki za leto 2010), pa se mi zdi to ful malo...glede na to da je blo lani rodanih 2,3 miljona polletnih vinjet... Se mi pa zdi ful butasto to da Vlačič, pravi da je s tem elektronskim tolko dela...čeprav jaz nisem neki strokovnjak, pa vidimo kak v redu to v avstriji laufa, ne vem če je pol tukaj res toliko dela.. saj sam postaviš, te virtualne točke, pa pač predpišeš da mora vsak mek to napravo za cestninjenje, nadzornike že mamo, pa elektronsko se da tud z kamerami nadzirat..
bostjan@kocevje.com
28. 05. 2009 10.35
politika....janša je že spraševal volilce za nedeljsko delo trgovin, ko je pršu na oblast je pa to pozabil....gre spet za čisto nabiranje političnih točk....
Neurath
28. 05. 2009 10.27
rokke Želel sem pokomentirati te tvoje zmazke, a resnično lahko le rečem le-bedarija in škoda časa. Očitni navijač rdečih, kot da se ne bi zavedal, da si tu vsi prizadevamo za pravičnost in ne VAŠE NAŠE. Sory, verjetno moraš znova na seminar za vzdrževanja črednega nagona.
Ro-Zy-YoZi
28. 05. 2009 10.11
ops ............se opravičujem, je bil pa je zginil in je zopet....hmmmmmmmmmmmm
Ro-Zy-YoZi
28. 05. 2009 10.11
Admin prosim ne brišite postov, prejšnji post je pojasnjeval kako je sploh prišlo do uvedbe vinjet in res ne vem kaj ej bilo žaljivega tam?!?!?!?!?! Bi res radi da počasi nehamo na teh portalih in naj vam hrvaški komentatorji polnijo strani s svojimi komentarji.....
Ro-Zy-YoZi
28. 05. 2009 10.06
sottozero28.05.2009, 09:220 ti ne razumeš najbolje problema....ane.... Tko je blo...Janša je lani udaril po mizi in nateral ubogega Radovana Žerjava naj spravi projekt v pogon. Prva stvar ki so jo definirali je bil datum uvedbe vinjet...(pustimo vsebino ob kraju, tako je pač SDS vlada delala). No ko so dobili datum 1.7.2008 so začeli razmišljati malo o vsebini in odločili, da potrebujemo letne in polletne vinjete (določili ceno) in hajd v razpis za tisk vinjet. Če se spomnite so vsi trepetali kdo se bo pritožil in rušil postopke oddaje naročil za tiskanje vinjet za potrebe DARS in gas pred kamere ko prispe prvi paket vinjet. (Spet samo populistična poteza) ker so z uvedbo vinjet na.te.gnili volilno telo! vEDELI SO V KAJ SE SPUŠČAJO PA SO ZARADI POPULIZMA VSEENO SPREJELI UKREP ukinitev ABC in uvedbo vinjet. Se jim je pač že splačalo....no sedaj pa kontradiktorno, hoče Janša zapraviti še nekaj dodatnih miljonov za referendum...........PA KDO JE TLE NOR?!?!?!??!?!
Ro-Zy-YoZi
28. 05. 2009 10.01
Janša tale luknja je tvoja in ne razumemo poziva k referendumu. Vinjete je uvedla vaša vlada. Vinjete je poveličevala vaša vlada v predvolilnih oglasih za stranko SDS, kjer ste navedli: -uvedli smo VINJETE -uvedli smo brezplačen obrok, - uvedli smo ....KUP NEUMNOSTI.... Zaradi katerih sedaj gagamo in iščemo rešitve. Morda bi bila prejšnja vlada ravno primerna, da ji damo v roke eno pokrajino, če bi pla ta zakonodaja skozi in naj se ta sposobna garnitura uči na manjšem modelu kot je zaresna država....
Neurath
28. 05. 2009 09.33
No kot prvo je zadeva sledeča: JJ je za vse te kljukce na vladi Codgovarjanje treAR, drugače si ne znam razlagati cincavo nutnih oblastnikov na tehtno postavlena vprašanaj s strani opozicije. Če so do nedavnega te rdeči kamarili trdili, da so oni tisti, ki postavljajo pravila EU se je z včerajšnjim dnem to vse razblinilo. Klonili so proti eni članici, kaj šele proti celotni tvorbi EU. Resnica pa je samo ena in ta je sledeča: naše avtoceste so predrage zaradi rdečega lobija, ki drži roko nad gradbenimi podjetji in na ta način še dodatno cuza ubogega Slovenca. Če je v tujini razen odsek avtoceste recimo moč napraviti v tednu, je pri nas ta termin razpotegnjen na celotno sezono-pa zračunajte število ur, ki jih moramo kriti zaradi lenuharstva in nesposobnosti! Vlačiča pa takoj v Ljubljanico ali pa naj gre v nočni lokal kot vem, je podoben tistemu Pintarju! Banda potrebna rdeča!
sottozero
28. 05. 2009 09.23
Če bi bile danes volitve BI IZ INATA volil SDS...
sottozero
28. 05. 2009 09.22
BO REFERENDUM če bo potreben. Nisem bil za Janševo vlado. Za tole Pahorjevo pa tudi ne bom. In tale Vlačič se lahko zaradi mene razpoči. ON JE ZARADI NAS SLOVENCEV..boli me za Bruselj in njihove zahteve. Kdo pa nas vpraša, če so nam sprejemljive cestnine za predore ipd. sranja. VINJETNI SISTEM NE SPREMINJAJMO! Če so komu avtoceste predrage pa naj si kupi Garmin ali Tom Tom in gre skozi Slovenijo po magistralkah...zaradi mene gre lahko tudi čez Mađarsko na Hrvaško obalo!
135kmh
28. 05. 2009 09.15
Mani bo kupil vinjeto Vlačič!!!
KrasMan
28. 05. 2009 09.06
Zdej imaste vsi ki ste cel cajt tolkli čez Janšeta. Njegova vlada nam je vsaj kej dala, ta pa samo jemlje!