Slovenija

Bomo ukinili ocene, domače naloge in maturo?

Ljubljana, 28. 01. 2019 19.03 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min
Avtor
Staša Lozar
Komentarji
296

Začelo se je zbiranje podpisov za spremembo šolskega sistema. Peticija pa bo očitno razburkala in razdelila ne le slovenskih staršev, pač pa kar širšo javnost. Bodo slovenske šole po novem popolnoma drugačne?

Društvo Svet staršev je namreč objavilo Peticijo za spremembo šolskega sistema, v kateri med drugim poziva, da ukinemo način ocenjevanja, kot ga imamo zdaj, da se zmanjša obseg snovi in domačih nalog, pa tudi, da ukinemo zdajšnjo obliko mature. Peticija je nastala, ker šole čedalje bolj okupirajo kar cele družine, pravijo v Društvu. 

Pobudnica peticije pravi, da je šola obveznost otroka, trenutno pa naloge delajo starši in stari starši. Sistem, dodaja, bi moral biti tak, da bi se otroci lahko učili sami, ideja peticije pa je med drugim tudi – ukinitev mature v obstoječi obliki in obuditev sprejemnih izpitov za vstop na srednjo šolo oziroma fakulteto.

Pa ocene? Nadomesti naj jih opisno ocenjevanje. Cilj upora proti obstoječemu sistemu s peticijo pa je,"da imajo družine več časa zase in za svoje otroke," pravi Nataša Šram

Minister Pikalo pravi, da so za vse predloge njegova vrata odprta.
Minister Pikalo pravi, da so za vse predloge njegova vrata odprta. FOTO: POP TV

Minister pozdravlja peticijo, "ker je šolstvo prepogosto zapostavljeno, tiče pa se vsakega od nas". In dodaja, da bo s pobudniki sicer sedel za skupno mizo, a hkrati napoveduje nekakšno belo knjigo sprememb v šolskem sistemu. "V 14 dneh do treh tednih lahko pričakujete napoved sprememb v šolskem sistemu," pravi minister Pikalo

Vendar bela knjiga ne predvideva tako velikih sprememb, kot je ukinitev mature ali ocenjevanja, predvideva pa vrnitev ocen zelo uspešno, uspešno in manj uspešno za nekatere predmete. Besedilo reforme sicer za zdaj ostaja neznanka. Tako še ne vemo, kako blizu je idejam iz peticije, ki jo je od danes mogoče podpisati na spletu. 

Da je šolski sistem že zdavnaj povozil čas, pa so prepričani tudi učitelji, ki pa se pod peticijo ne bodo podpisali. "Starši odpirajo težka vprašanja, ki pa jih ne moremo preko medijev in peticije razreševati," pravi Matija Horvat iz Učiteljskega združenja Slovenije. 

Učitelji si želijo predvsem, da ministrstvo ne bi reagiralo le na peticije staršev, ampak tudi na strokovne pozive pedagogov. Minister pa pravi – za vse predloge so zdaj naša vrata široko odprta.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

KOMENTARJI (296)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

zim10
29. 01. 2019 18.29
+30
Po eni strani bi radi aktivne državljane, ki znajo ločiti zrno od plev, po drugi strani pa predlagajo uravnilovko.
zim10
29. 01. 2019 18.20
+22
Pri sestavi peticije so menda sodelovali tudi strokovnjaki. Sodeč po vsebini, ki je zelo površno in "na počez" zapisana, sicer dvomim, ni pa nemogoče. Strokovnjak bi, denimo, ličil med formativnim spremljanjem in terminom opisna ocena. Sprašujem se, zakaj se je tole društvo oglasilo ravno po začetku ministrovanja dr. Pikala. Ni nobenega novinarja, ki bi raziskal ozadje? Pikalo je pred leti bil mentor predsednici tega društva, v diplomskem delu se je ukvarjala s konceptom individuuma v kitajski filozofiji. Nekaj let po tem pa jo izjemno privlači evropski finski princip... Taisti minister je v prejšnjem mandatu uvedel kitajščino v OŠ. Ni pa bil navdušen nad opisnimi ocenami, proti katerim so tedaj bili tudi starši.
mak0521
29. 01. 2019 13.52
+72
Seveda, šolstvo potrebuje reformo. To stroka opozarja že dolgo. Ampak po meri otroka, da bo sposoben nadaljevati življenje, ne po meri staršev, ki bi jih preprosto zavili v vato ali zapredek.
Apostol1
29. 01. 2019 13.41
+30
Ne vem kaj se danes učijo v šoli , vem pa da sem zadnjič na TV ob neki taki oddaji videl eno od nalog , ne vem iz katerega razreda, vendar šlo je za nekakšen košarkarski izračun , za katerega je rekel tudi Beno Udrih , da pojma nima o vsem tem. Torej je v teh učnih načrtih malo morje balasta , ko pa se tule objavi članek od holokavsta so pa komentarji od katerih ti gredo lasje pokonci ,ko vidiš kakšno poznavanje oziroma nepoznavanje in ekstremizem izražajo ti komentarji , isto se dogaja z potvarjanjem resnice o NOB in tako dalje. Na zadnjem svetovnem prvenstvu v nogometu smo bili priča Japonskim navijačem ,ki so vse smeti pospravili za seboj ,sam sem bil priča tudi na Japonskem , ko je na prehodu zvečer pred rdečo lučjo čakala mladenka na zeleno in niti enega avtomobila ni bilo videti daleč naokoli na cesti. To so vrednote ,katere mora šola naučiti otroke , da bodo ločili resnico od laži in da bodo spoštovali , starejše in pravila obnašanja , če pa gledamo kaj se danes dogaja po Sloveniji in tudi drugod po svetu je pa že kar zaskrbljujoče stanje in upam , da ti naši šolniki le niso tako neumni , da tega ni bi uvideli. Ocene in matura naj kar ostane , pa tudi učitelj naj ima pravico včasih . če ne gre drugače podeliti kakšno vzgojno okoli ušes in jaz osebno bi tudi namestil kamere v učilnicah ,ki bi dogajanje po učilnicah snemale ,samo tako bo nastal iz tega trenutnega nereda red , drugače pa prav gotovo ne.
Zan Bassanese
29. 01. 2019 12.18
+29
Js pa mislim, da bi morali dodati predmete kot so naprimer prakticna psihologija, ucinkovita komunikacija, upravljanje s casom, kako priti do zadovoljstva v zivljenju - pilozofija (ce zelite temu tako rect) spoznavanje samega sebe - svojih prednosti in slabosti ... vsaj v visjih razredih osnovne sole ali pa na srednji, ocene naj kar ostanejo, edino lahko bi kaksne teoreticne stvari, ki res nimajo prakticne uporabe odstranili ... poleg tega pa bi morali imeti nacin da bi prepoznali potenciale v vsakem posamezniku in bi na osnovi tega potem se ustvaril individualni predmetnik z nekaj splosnimi predmeti in nekaj bolj specificnih glede na tvoje dobre lastnosti, lahko se pomaga z razlicnimi orodji, tudi astrologija in tako dalje ...
User416781
29. 01. 2019 13.47
+14
...in finančno opismenjevanje zagotovo. To je velik problem v Sloveniji.
štrekeljc
29. 01. 2019 12.13
+12
Rdečečepičnega Vilija, strokovnjaka za nesmisle, pogrešam. Se je že kaj oglasil? Pa Ušajeva Lučka? Twerka kaj?
Arkeen
29. 01. 2019 12.02
-23
V vaših cajtih ste po rokah hodil na triglav 2-krat na dan med tem ko so bombe padale vse povprek. V mojih cajtih še nismo poznal ognja pa so mogl meso jest surovo ne pa tako kot danes ko si morate vi mehkužci spečt meso preden ga lahko pojeste. Včasih smo sami ujeli zajca, srno,..danes pa se sprehodite do trgovine kjer imate že vse spakirano. Ni čudno da ste debeli in motorično nerazviti.
napoleon4
29. 01. 2019 11.35
+54
Smo država kjer vsi najbolje vemo kaj je treba storiti v poklicih, ki jih ne opravljamo in za njih nismo šolani, največji problem šolskega sistema so starši, ki niso sposobni objektivne ocene svojega otroka. Mogoče sistem ni najboljši ampak prepustiti ga pavšalnim ocenam nekomu kjer njegov otrok ni uspešen, se niso sposobni zazreti v objektivne razloge za neuspeh in pri zagovarjanju samo pravic učencev ne pa tudi dolžnostim dobivamo generacije nesposobnih z največjo krivdo staršev, ne pa šole. Za vpeljevanje recimo finskega sistema se mora pri nas mora spremeniti splošno zaničevanje učiteljev, ki se prenaša iz staršev na otroka iz razloga prevelikih pričakovanj staršev, precenjenosti lastnih otrok kjer otroci ne znajo prevzeti odgovornosti, ker ji ni treba, saj starši hodijo z odvetniki v šolo, se stalno pritožujejo nad vsem in potem še zahtevati od teh učiteljev, da se podredijo njihovim zahtevam. Najprej starši razčistite pri sebi, saj tisti, ki imajo to razčiščeno, kako zanimivo, imajo tudi bolj uspešne otroke, tudi kasneje v življenju. Naredite najprej otroke bolj samostojne, začnite spoštovati delo učiteljev, brzdajte svoje ambicije potem pa razmišljajte o finskem modelu. Prvi, ki vam bodo hvaležni bodo to vaši otroci.
Abica
29. 01. 2019 12.29
+2
Deloma imaš prav, ne moreš pa posploševati. Moji otroci so zelo uspešni v šoli, če so merilo ocene in tekmovanja, pa vseeno zelo kritiziram šolo, ker vidim veliko pomanjkljivosti.
Nadzornik
29. 01. 2019 12.40
-7
napoleon4
29. 01. 2019 12.54
+25
Maggie001 Nisem proti temu da se šolstvo nadgradin ne trdim da kaj ni treba spremeniti samo pozivam da se mora najprej odnos do šole in učiteljev spremeniti. Ne rečem da so vsi primerni za ta poklic, ki ga opravljajo ampak večina to delas srcem in podaja tudi tako znanje. So pa problrm ministrstva za vso birokracijo ki jo zahtevajo od učiteljev.
krneka
29. 01. 2019 10.45
-39
Šolski sistem je treba konkretno resetirat. Kakšen je bil pozitivni vpliv 9letke ? Mednarodna raziskava PREJ/POTEM ? Razen reševanje učiteljev pred izgubo služb, ker je ravno takrat bil velik usip generacij ? A se je že komu zgodilo, da mu je otrok v OŠ rekel, da bi se raje kot o Cankarju učil o Steve Jobsu ? Ni brez razloga. Otroci so pametni, ampak učimo jih pa kot da smo v revoluciji 1948 . Ok, učimo se o Cankarju (da ne bo pozabljen), ampak za protiutež se učimo tudi o Jobsu, Gatesu,Talking Tomu .. Že pri 10 letih mu je jasno, da kot najboljši Cankar ne bo zaslužil niti za burek, kot Steve Jobs bi pa lahko milijardo. In zakaj je tako težko sprejet dejstvo, da mlade boli k... za vse razen, kar se trenutno dogaja za IG in YT ? Nazadnje je bila to JAJCA ! In zakaj naš šolski sistem tako vztrajno pljuva invalide na trg? KER JE NEZANIMIVA SNOV V ŠOLI, Učitelji pa povečini ozko razgledani (beri do konca) !!! Potem se pa kitijo, da imamo to pa ono medaljo iz mednarodnih tekmovanj . Tudi v Indiji imajo mojstre na določenih področjih, pa verjetno noben tega ne pripisuje šolskemu sistemu, ampak temu da 1 % generacije je pač boljše. In te otroke lahko daš izobraževat kamorkoli , pa bodo zmagali na enem tekmovanju ali bili dobri v športu, ker imajo to prirojeno v 99 % , 1 % pa da okolje in učitelji. In če bi imeli pri nas idealne pogoje za delo, bi teh 1 % nadpovprečnih bilo milijonarjev, in teh 1 % milijonarjev (v SLO 20.000 - V ZDA je 5 % milionarjev) bi z lahkoto zaposlovalo 700.000 ljudi za dobre plače. Tak sistem kot imamo sedaj (represija), pa konstantno pljuva paciente na trg delovne sile. Na državne direktorske položaje in na vplivne pozicije pa vztrajno postavljamo nesposoben kader. Pa še nekaj o novodobnih učiteljih. Že pred leti sem načel eno debato v manjši družbi, kako bi rešil neko realno težavo v vsakdanjem življenu (v skupini je bila tudi učiteljica do 40 let) - pa mi skoraj na koncu reče, sploh nimam pojma o čem govoriš ?? pis''m'oo0a'+?? 10 minut ti razlagam o težavi, možni rešitvi , ti pa kot da si z Marsa priletela - nimam pojma . In to mi daje vedet, da učitelji niso ravno cvet razgledanosti, imajo pa očitno na splošno preveč prostega časa (beri JULIJ, AVGUST, vmes 4 x tedenske počitnice - pa saj vam je jasno , da v realnem sektroju samo za te 4 počitnice porabimo POLOVICO dopusta (če bi želeli bit vedno z otroki?) , VSE VIKENDE FREI) - bonus prosti čas JUL/AVG pa namenjajo relaksaciji in briga njih kaj se dogaja v svetu in za plačo, v bistvu sploh nimajo realnega vpogleda v to, da je zaradi tega da ona dobi plačo nekdo konstatno v stresu za posel, nekaj mora naredit, prodat in dobit plačano, plačat DDV, financirat delavca, prostor, računovodstvo, stroške - da LAHKO TI DOBIŠ BREZSKRBNO PLAČO !!! In ja otroci imajo neprimerno več snovi in pritiska , kot smo ga imeli mi. Če je kdo tukaj in je imel otroka v OŠ v letu 2018, ve kako zelo nesramni in arogantni so bili učitelji (ne sicer vsi) v času ko so prvič štrajkali (še pod Cerarjem) . Sedaj se je malo umirilo JAN, ko so dobili kar so hoteli (se pa bojim da bo ta pojedina dovolj samo za par mesecev-potem za zavrtimo nov krog, ker ga pač lahko - učitelji so v vladi in državnem svetu najvplivneša posamezna skupina, pa če to kdo prizna ali pa ne. V gospodarstvu jih pač ni - je preveč stresno in povečini tudi nimajo realnega vpogleda, kaj vse je potrebno, da nekdo uspe na trgu!! V današnjem sistemu še vedno obstoja pravilo "IMETI NEKOGA NA PIKI" . Potem jim je pa težko in so v streu, ko en starš od 30ih zagrozi. UČITELJI DOBIJO PLAČO 5. v mesecu, pa lahko naredijo karkoli. In lahko imajo na piki kogar hočejo. Podpišem peticijo, čeprav ni idealna.
SDS_je_poden
29. 01. 2019 10.56
+24
Oprosti, samo tole je tipična desnuharska verbalna diareja..... vse skupaj pomešano, izlito na portal z gnevom.... lej ne. Kaj bi ti učila o Talking Tomu? Da je bedarija, ki je uspela zaradi otrok? Dej lepo te prosim....
krneka
29. 01. 2019 11.24
-25
Bolje učiti o Talking Tomu, kot pa učiti o vplivu Stalina na Tita. Da je pa pomešano : JE PAČ POMEŠANO. Kaj te briga za sosedovo travo ???
User416781
29. 01. 2019 13.49
+32
Dajte no mir. Vseeno pa se morajo otroci učiti o slovenski kulturi, ne pa o ameriških podjetnikih. Mislim, kakšne eni tukaj pripeljete. Če se ne bomo učili o svoji kulturi, bomo izgubili še to malo identitete, ki jo imamo.
SDS_je_poden
29. 01. 2019 10.41
+44
Nisem za to, da se naloge ukinejo, učenec naj ima domačo nalogo, vendar v obsegu, da jo lahko naredi v pol do ene ure. Nisem za to, da se ukine matura, nek kriterij pač mora obstajat za razvrščanje naprej na srednje šole. Podpiram pa ocene MU, U, ZU pri predmetih glasba, športna vzgoja in likovna umetost. Vsekakor pa temeljito prevetrit učne načrte, ki so trenutno preobsežni, ponekod slabo ali preširoko zastavljeni, predvsem pa, da se po šolah poenoti nivo zahtevanega znanja, ker trenutno so nekatere šole po zahtevanem znanju v podnu, druge se gredo pa že skoraj malo gimnazijo.
User416781
29. 01. 2019 13.51
-17
Ena ura za domačo nalogo je za osnovno šolo veliko preveč. Otrok se naj doma igra in udejanja svojo domišljijo - v šoli je čez dan in to je dovolj.
bimmbolina
30. 01. 2019 10.24
+21
Moja petošolka naredi doma nalogo povprečno v pol ure. Potem še dobre pol ure ponavlja snov in recimo da ima prosti čas od 15h do večera.
the kop
29. 01. 2019 10.32
+13
namesto ocen jim bodo dali pa scooby snack! priden človeček!!
prašek
29. 01. 2019 10.03
+12
Ko desna inteligenca (oksimoron) razglablja o šolstvu ...... ☺
štrekeljc
29. 01. 2019 10.11
+7
Zato pa hočejo folk poneumiti. Ker se boje konkurence!
mlutherking
29. 01. 2019 10.00
+10
Včasih so bile šole dosti lažje.Vsaj za nižje razrede govorim.Moj sin ima za slovenščino kako brati reklame, delati, ankete in si izbrati televizijski program.Kvalitetnega znanja ni, samo ustvarjanje potrošnikov.Preobremenitev z informacijami in detaijli, tako da vsakega mine učenje.Šolanje bi moralo biti tako, da vzpodbuja lastno voljo učenja.Recimo nekdo ni za slovenščino pa še vedno lahko postane super inžinir.Samo v tem sistemu bo mislil,da je butast in bo pristal za tekočim trakom.
Abica
29. 01. 2019 09.43
+47
V osnovi šoli sem bila pred 30-leti. Snov smo pisali v zvezke, cele ure. To smo morali potem tudi znati. Če primerjamo s količino snovi, ki bi jo otroci morali sedaj predelati iz knjig, ker zvezkov skoraj ne uporabljajo,, je to po moje sedaj petkrat več. Ne znajo ravno vsi otroci izluščiti snovi iz knjig. Prav tako se po knjigah ne sme čečkat, kar pomeni, da si ne morejo nič podčrat in označit. Zato se zgubljajo v nebistvu, znanja ni, res gre samo za piflanje. Za moje pojme so zaradi tega preobremenjeni (ne s količino snovi samo po sebi, ampak s sistemom učenja in izluščanja bistva). Poleg tega kracajo, nimajo izpisane pisave, ker tako malo pišejo. Pa zagovarjam vrnitev zu, u in mu. Za ukinitev ocenjevanja pa na Balkanu še nismo zreli.
Sputnik
29. 01. 2019 09.49
+0
bolj je problem ker te ne naučijo kako se naučit. js sem vedno imel problem s tem ker se ne znam učit
Sputnik
29. 01. 2019 09.42
+25
kaj če bi enostavno uzakonili da nižja ocena kot 5 ne more obstajat? tako bi bili vsi starši veseli ker imajo tupca za odličnjaka
vectra c
29. 01. 2019 09.33
-5
Brez ocen učenja nalog brez mature. SUPER ZADEVA.
štrekeljc
29. 01. 2019 09.31
+50
Problem je, da v Ustavi piše, da je osnovna šola obvezna. Učitelji tako morajo spustiti skoznjo vsakega debila. Zapišimo v Ustavo, da je šolanje obvezno do 16 leta. Če ti do takrat uspe šolo končat prav, če ne, pač ne. Nismo vsi enako pametni in ne vem, zakaj se nekateri starši ne morejo sprijazniti s tem, da njihov otrok pač ni. Verjamem, da je to težko, ampak dejstev z ukinitvijo ocen ne moreš spremeniti. Včasih smo imeli popravce in če si jih imel preveč ali jih jeseni nisi naredil, si pač razred ponavljal. Povsem enostavno. Morda še o realnosti ocen: s sošolci iz osnovne šole so dokaj redno dobivamo. Dejansko cvekarji v življenju niso bili uspešni, tisti z boljšimi ocenami pa kolikor toliko. Razen ene odličnjakinje, ki je popolnoma zabluzila in se zapila... Vsekakor pa je potrebno preprečiti vsako vmešavanje staršev v delo učiteljev, ukiniti "odločbe" in nazaj uvest posebne šole. In potem naj tisti starši, ki zdaj trde, da je za njihove otroke osnovna šola prenaporna, svoje froce prepišejo tja. Dejstvo pa je nekaj: otroci niso preobremenjeni zaradi šole, ampak zaradi bolnih ambicij svojih staršev!
Banion
29. 01. 2019 09.22
+51
Najbolje ukiniti šolo da bo imela mularija več časa za lumparije in face buke. V mojem času šolanja smo hodili v šolo tudi ob sobotah in običajno so nam čez nedeljo naložili še malo več domače naloge, o takratni maturi ne bi govoril, si moral res nekaj znati. Prvo leto so nas v gimnaziji natrpali 36 v razred, naslednej leto so lahko združili dva razreda da nas je bilo 28, nobenga jokcanja prvi dan so nam povedali da je srednja šola prostovoljna in kdor se ne misli učiti bolje da kar neha bo prihranil čas im denar. Vozili smo se z vlakom vstajali ob 5h zjutraj. Kaj pa danes, otroke zavijamo v vato vozimo od vrat doma do vrat šole in revčki so preobremnjeni, ne starši so leni. Moji so bili kmetje in kaj so mi lahko pomagali pri šolanju samo to da so me oblekli in dali denar za vlak
Zentrum
29. 01. 2019 09.33
+2
V mojem času to, v mojem času ono. Mater ste že tečni s tem. V vašem času ni bilo računalnikov, mobitelov in ostalih naprav, zato je šolski sistem bil takšen kakršen je pač bil. Danes imamo na voljo ogromno pripomočkov, tudi potrebe po poklicih so precej drugačne kot pred 30, 40 leti, zato je klasični sistem šolstva zastarel in ga je potrebno prilagoditi novim potrebam v družbi. Seveda pa lahko gremo tudi nazaj v kameno dobo, če vam napredek ne diši preveč.
exaglikojot
29. 01. 2019 09.41
+37
Si ti kdaj slišal za deficitarne poklice? Očitno nisi, ker misliš, da so današnji poklici samo tisti, ko nekdo sedi v pisarni ali laboratoriju in nekaj natipka na računalnik. Danes, kljub napredku, ki ga omenjaš in v tem se z tabo strinjam, obstajajo poklici, kjer je treba delati fizično in tudi to nekdo mora delati, pa zaradi tega ni potrebe, da se vračamo v kameno dobo. Zaenkrat se danes ne da vsega urediti preko tipkovnice iz naslonjača... ne glede na to, kako pameten je 16-letnik :-)
Zentrum
29. 01. 2019 09.52
-9
Ne razumeš, zagovorniki starega sistema so sveto prepričani, da je njihov sistem bil najboljši, današnji pa, da je prelahek oz. da razvajamo mladino. Pa to ni res, današnje potrebe so precej drugačne od potreb, ki so jih imeli pred xy leti. Res je, "klasični" poklici še obstajajo, a to ne pomeni, da je potrebno že v osnovi zavirati novejše in naprednejše poklice oz. priložnosti. Moji generaciji recimo, ko so osebni računalniki šele prihajali na slovenski trg, so nabijali, da tukaj ni prihodnosti, da se je potrebno le pridno učiti šolsko snov in čim manj prebiti za računalniškim ekranom. Danes pa vidiš, kakšna je situacija. Tisti, ki so takrat kljub degradaciji in kaznim bili na računalnikih, danes delajo za mesečno plačo, ki jo povprečen Slovenec dobi v celem letu.
exaglikojot
29. 01. 2019 10.04
+21
Zentrum, razumem jaz dobro. Da je današnja mladina razvajena, je dejstvo. Poglej, dejstvo je, da danes vsaki smrkavec, ki visi na računalniku in/ali telefonu cele dneve, ne bo napisal naprednega programa v svojem 16. letu starosti. Ti pa dam vse ostalo, kar si napisal, popolnoma prav.
napoleon4
29. 01. 2019 09.20
+29
Moja hčerka je bila na izmenjavi na Finskem, vsem staršem bi priporočil, da če imajo možnost pogledajo kakšen odnos finskih učencev do dela v šoli in kaj je spoštovanje do učiteljev.
napoleon4
29. 01. 2019 09.15
+2
Moja hčere je bila na izmenjavi na Finskem, vsem predlagateljem priporočam, da si grejo pogledat odnos finskih šolarjev do dela v šoli, do učiteljev.