Slovenija

'Bolj star bolj nor'

Ljubljana, 28. 03. 2011 15.44 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 3 min
Avtor
Mira Matković
Komentarji
47

Ali je mednarodno vojaško posredovanje v Libiji nuja ali napaka? Kacin meni, da bo svet tako poslal sporočilo tistim režimom v arabskem svetu, ki se na zahteve svojega ljudstva odzivajo z nasiljem.

Okrogla miza je postregla z nekaj zanimivimi pogledi na trenutne razmere v Libiji. Glavno vprašanje, ki se postavlja, je, ali je vojaško posredovanje v tej državi nuja ali napaka? Kaj se bo zgodilo, ko zahodne sile prenehajo z letalskimi napadi na vojaške sile voditelja Moamerja Gadafija, ki upornike in željo ljudi po spremembah poskuša nasilno zatreti?

Udeleženci okrogle mize
Udeleženci okrogle mize FOTO: Mira Matković
Okrogla miza o Libiji - 2
Okrogla miza o Libiji - 2 FOTO: Mira Matković

Koordinator za Libijo na ministrstvu za zunanje zadeve in nekdanji veleposlanik v Libiji Drago Mirošič je poudaril, da Gadafi še vedno meni, da je nezamenljiv, iz egiptovske in tunizijske lekcije pa se ni nič naučil. Zato poudarja, da sta Evropska unija in mednarodna skupnost morali storiti določene korake. Jasno je, da znotraj Unije obstajajo različna stališča do tega vprašanja. Poglejmo si le Francijo, ki je prva krenila v vojaško operacijo, in Nemčijo, ki je do nje zadržana, a poudarja humanitarni pristop. Kljub temu meni, da so se stališča znotraj Unije zbližala in države članice nastopajo enotno – smo zavezniki civilistov. Kje pa je v tej zgodbi Slovenija? Naša država bo sodelovala pri obnovi države in humanitarnih akcijah, vojaško pa ne.

Evropski poslanec Jelko Kacin je svoja razmišljanja začel s stavkom, s katerim je želel opisati libijskega voditelja. "Bolj star bolj nor.“ Opozoril je na nekaj Gadafijevih izjav, ki kažejo na to, da ne razume, kaj se v njegovi lastni državi dogaja. To, da meni, da ga ljudje podpirajo, je zgrešeno, saj je libijska vojska razdeljena, Gadafi pa je moral mobilizirati celo plačance iz drugih afriških držav, da bi branili njegov režim. Meni, da je mednarodna skupnost relativno hitro in uspešno posredovala v Libiji.

Bolj star bolj nor?
Bolj star bolj nor? FOTO: Reuters
Katar je danes priznal libijski nacionalni svet kot legitimnega predstavnika libijskega ljudstva. V svetu so združeni Gadafijevi nasprotniki.

Slovenskemu zunanjemu ministru Samuelu Žbogarju in predsedniku vlade Borutu Pahorju pa je resno svetoval, naj se pogovorita o priznanju libijskega nacionalnega sveta.

Kar je zanimivo, je tudi stališče Jelka Kacina, da bo svet z vojaško operacijo v Libiji poslal jasno sporočilo nekaterim režimskim voditeljem, ki se na dogajanja v svojih državah odzivajo neprimerno oziroma se sploh ne odzivajo. Poudaril je na primere Jemna, Sirije in Bahrajna, kjer režimi krvavo obračunavajo z opozicijo in protestniki, ki si želijo političnih in družbenih sprememb. Sam meni, da je Gadafi že preteklost.

S tem se strinja tudi novinar Ervin Hladnik Milharčič. "O Gadafiju lahko že govorimo v preteklem času,“ poudarja in dodaja, da gre v tem primeru za karikaturo oblasti. Meni pa, da s temi besedami ne moremo opisati arabskih družb, v katerih se je porodila želja po spremembah. Meni, da gre v primeru Libije za vojno in ne vojaško operacijo, prav tako, da gre bolj za našo vojno in ne Ameriško.

Svoje stališče je prestavil tudi častni generalni konzul Jordanije Samir Amarin, ki meni, da Gadafi ne bo šel kar tako. Prav tako se sprašuje, kaj se bo zgodilo po vojaški operaciji zahodnih sil. Kako bodo vpletene libijske strani rešile spor? Opozarja na možne zaplete in nadaljevanje spopadov med uporniki in Gadafijevimi silami. Meni, da gre pri vojaški operaciji v Libiji za prepozno nujo, saj bi se morali vmešati v prvih treh dneh.

Bojko Bučar s Fakultete za družbene vede meni, da se resolucija Varnostnega sveta Združenih narodov o Libiji začne zapletati pri vprašanju civilistov. Zahodni svet se je postavil na stran upornikov. "Dejstvo je, da uporniki niso civilisti,“ je opozoril.

Preberite tudi: Kdo je Gadafi in zakaj so se ljudje uprli? Kako je Gadafi prevzel oblast v Libiji? Kako je obračunaval z ljudmi, ki so želeli več osebne in politične svobode? Kako je "poskrbel" za begunce in migrante, ki so želeli v Evropo, ta pa je Gadafiju plačevala, da jim to prepreči?

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.

KOMENTARJI (47)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

hrast66
05. 04. 2011 14.26
Strinjam se z g, 22722 , da so naši poslanci v Bruslju sami sebe namen, tam perejo umazano domače perilo na državne stroške, marskateri med njimi je kriv, da smo v taki godlji. Nekateri nam tam, za povrh, zaradi požrešnosti še delajo sramoto.
Proo
30. 03. 2011 07.44
tazadnja slika se mi pa zdi da še ni dobu zadnje plače pa se ni mobu ubrit...!
JurijGrmMlajsi
29. 03. 2011 19.13
+1
Kacin:"bolj star bolj nor" a morda govori o sebi? Saj ni tako star! Pa tudi ni nor, sam zabit kot štor! A to se k sreči ne poslabšuje s staranjem, tako da bo Kacinčkova pamet ostala na tem NEzavidnem nivoju
mamica55***
29. 03. 2011 11.47
@boy366 00:03 Sej pri as je isto, privrženci "elite" imajo polno rit vsega in jih volijo in prepričujejo ovce in teleta, da super živijo.
mamica55***
29. 03. 2011 09.59
Vsi fani Gadafija naj se žrtvujejo kot živi ščit in dokažejo lojalnost svojemu idolu.
ziva meja
29. 03. 2011 08.28
24ur,kaj se vi zavedate da pumpate slovencem napačne predstave in sami laži usmerjene proti gadafiju in zavajate javnost...jaz bi vas tožil,samo ste nedotekljivi bolj ko policija...libya je bila najbolj urejena država in bogata v afriki,ljudje so imeli vse,ni bilo revščine ampak srednji sloj in bogat.ampak tam kjer je nafta so tudi amerikanci,tam kjer so pa amerikanci so pa prilizjenci kot so britanija in francija,sram jih nj bo kaj delajo z ljudmi... BRAVO TRMEK 100% SE STRINJAM
22722
29. 03. 2011 08.24
Nisem poznavalec razmer v Libiji, zato dogodkov ne morem strokovno komentirati, menim pa, da je v ozadju ena sama bistvena zadeva: nafta. Mogoče so se zadeve obrnile malo bolj proti Kitajski in Rusiji, zato je bilo treba zanetiti upor. Ljudje se množično uprejo zaradi revščine in nemogočih življenjskih razmer, kot je to v drugih arabskih državah, bolj redko zaradi drugih vzrokov. Gadafi je res že v letih in fanatično zaverovan sam vase, vendar mora biti vsakomur jasno, da se oblasti ne bo odpovedal, saj ne smemo pozabiti, da ima za seboj dva sinova in obsežno sorodstvo z ogromnim kapitalom. Bojim se, da bodo ljudje tam kasneje v veliko slabšem položaju, kot so bili prej. Tudi če bi Gadafi odšel, bi prišli drugi, njihov cilj pa bi bil spet le ta, da bi bogateli. Žal je tako! Pohlep je neomejen. Pripomnil pa bi še nekaj v zvezi z našimi evropskimi poslanci. Tudi tukaj se mi zdi, da v Bruselj pošljemo tiste ljudi, ki se jih v Sloveniji ne moremo drugače znebiti, vedo pa preveč, da bi jih kar tako odstranili. Za nagrado dobijo dobro plačano nedelo in občutek, da so zelo pomembni, ker so evropski poslanci. Vsaj enkrat na leto bi morali slovenski javnosti poročati o rezultatih svojega dela oz. o tem, kaj so dobrega doprinesli slovenski in evropski politiki, pravni državi in gospodarstvu. Kaj podobnega še nisem zasledil.
LAC
29. 03. 2011 07.42
Ta gre po stopinjah Huseina.
Gaylona
29. 03. 2011 07.13
trmek: 24ur,kaj se vi zavedate da pumpate slovencem napačne predstave in sami laži usmerjene proti gadafiju in zavajate javnost...jaz bi vas tožil,samo ste nedotekljivi bolj ko policija...libya je bila najbolj urejena država in bogata v afriki,ljudje so imeli vse,ni bilo revščine ampak srednji sloj in bogat.ampak tam kjer je nafta so tudi amerikanci,tam kjer so pa amerikanci so pa prilizjenci kot so britanija in francija,sram jih nj bo kaj delajo z ljudmi... nebi se mogu bolj strinajat s teboj kdo je bil tam ve kk je.
trmek
29. 03. 2011 06.33
24ur,kaj se vi zavedate da pumpate slovencem napačne predstave in sami laži usmerjene proti gadafiju in zavajate javnost...jaz bi vas tožil,samo ste nedotekljivi bolj ko policija...libya je bila najbolj urejena država in bogata v afriki,ljudje so imeli vse,ni bilo revščine ampak srednji sloj in bogat.ampak tam kjer je nafta so tudi amerikanci,tam kjer so pa amerikanci so pa prilizjenci kot so britanija in francija,sram jih nj bo kaj delajo z ljudmi...
lolipoly
29. 03. 2011 03.42
Vsi tukaj , ki tako zvesto podpirate Gadafija, se spakirajte takoj tja, on sedaj potrebuje vsako pomoc , ki jo lahko dobi in vam bo placal vec kot pa borih 500EU. Le iz poskusa se lahko analizira, tako je pa le nekaj v prazno streljat.
M-teorija
29. 03. 2011 00.22
Ne vem zakaj Slovenija še ni priznala libijskega nacionalnega sveta!?Nemudoma, takoj, že včeraj!
boy36
29. 03. 2011 00.03
Gadafi jim je nudil veliko več kot jim bo sedaj "svetovna demokracija",ki jim je samo za kapital. BDP/državljana (zajeti dojenčki in upokojenci!!): 14.192 $. - Podpora nezaposlenim: 730 $. - Plača medicinske sestre: 1.000 $. - Za vsakega novorojenčka država da družini 7.000 $. - Po sklenitvi prve zakonske zveze novoporočenca od države dobita za nakup stanovanja 64.000 $ - Ob ustanovitvi privatnega podjetja vsak državljan od države dobi začetni kapital 20.000 $
boy36
29. 03. 2011 00.02
Bojko bučar je lepo povedal,da uporniki niso civilisti in mislim da vsak razumen človek ve kdo stoji za vsem tem,to ameriški in evropski teroristi z Obamo na čelu. Če si kdo zasluži Gvantanamo so to oni. Res smo zaslepljeni od medijive ,predvsem pa prednjači agencija Reuters,ki se financira od politike.
Kra1
28. 03. 2011 23.47
Gadafi je car in ga podpiram!!!
Bloahboy
28. 03. 2011 23.42
ma francozi in američani in vsi taki podobni posredujejo samo zaradi interesa (nafta)...ljudje smo se čisto pokvarili resno, hvalabogu pa nas živi še vsaj nekaj poštenih
Strok
28. 03. 2011 23.06
Napaka defenitivno!
JurijGrmMlajsi
28. 03. 2011 22.42
-1
Kacinkotou O starosti ne skrbi nič Saj si še živahen tič Za pamet od mladega prikrajšan A to nadoknadi tvoj ego podaljšan Leta pozna naj te ne skrbijo Z njimi možgančki tvoji ničesar ne zgubijo Saj je stari rek zdavnaj povzel Ne moreš izgubiti česar nisi imel
JurijGrmMlajsi
28. 03. 2011 22.16
JožaFric ti si res dežurni lizun! Le kaj si obetaš od naših politikov?
JurijGrmMlajsi
28. 03. 2011 22.14
smajser ti si pa radodaren s komplimenti! Manipulacije so inteligentne in zvite pa tudi sofisticirane, to Jelkotovo kloasanje pa ni nič od naštetega