Slovenija

Bo treba sprejeti vsako delo?

Ljubljana, 11. 07. 2006 13.09 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min

Poslanska večina vztraja, da bodo morali prejemniki socialne pomoči sprejeti vsakršno delo.

Bo res treba poprijeti za vsakršno delo?
Bo res treba poprijeti za vsakršno delo? FOTO: Reuters
Poslanke in poslanci so z 62 glasovi za in sedmimi glasovi proti sprejeli novelo zakona o volitvah v državni zbor, ki uveljavlja tako imenovane ženske kvote za nastop na parlamentarnih volitvah. Zakonska novela namreč postopoma uvaja 35-odstotno zastopanost žensk za kandidiranje na parlamentarnih volitvah.

Poslanke in poslanci so opravili drugo obravnavo vladnega zakona o socialnem varstvu, ki predvideva poostren nadzor sistema dodeljevanja denarnih socialnih pomoči in ustreznejšo ureditev pravice do družinskega pomočnika. Opozicijske LDS, SD in SNS ter koalicijska DeSUS so za to obravnavo pripravile 12 dopolnil, ki pa jih je poslanska večina zavrnila. Novela je v osnovnem besedilu določala, da prejemnik denarne socialne pomoči, ki je brezposeln, za šest mesecev izgubi pravico do pomoči, če zavrne vsakršno, tudi humanitarno delo. Na tako rešitev pa je bilo že na matičnem delovnem telesu vloženih precej dopolnil. Člani odbora so nato sprejeli dopolnilo koalicijskih SDS, NSi in SLS, s katerim so v zakon vstavili nekaj varovalk.

Novela tako sedaj predvideva, da mnenja o ustreznosti zaposlitve izdajajo rehabilitacijske komisije 1. stopnje, ki so imenovane v skladu s predpisi o zaposlitveni rehabilitaciji in zaposlovanju invalidov. Komisija izda mnenje v primeru, ko prejemnik pomoči zavrne zaposlitev, in sicer po postopku zakona o zavarovanju za primer brezposelnosti.

Tudi nekoliko omiljena določba pa ni zadovoljila opozicijskih LDS, SD in SNS. V LDS so z dopolnilom predlagali, da bi zakon vseboval besedno zvezo "primerna zaposlitev". To bi bila tista zaposlitev, ki ustreza do ene stopnje nižjemu tarifnemu razredu ustrezne kolektivne pogodbe in ki ustreza telesnim in duševnim zmožnostim osebe. SD pa so predlagali, da bi za primerno zaposlitev oziroma delo za upravičence do socialne pomoči štela enaka zaposlitev oziroma delo, kot ju določajo predpisi za prejemnike denarnega nadomestila za primer brezposelnosti.

Poslanci SDS, NSi in SLS bi, če bi bili brezposleni, sprejeli vsako delo
Poslanci SDS, NSi in SLS bi, če bi bili brezposleni, sprejeli vsako delo FOTO: Dare Čekeliš
Poslanke in poslanci so s 47 glasovi za in 32 proti vnovič potrdili novelo zakona o visokem šolstvu. Novelo so sprejeli že na junijski seji, ker pa so državni svetniki nanjo izglasovali veto, je za njeno vnovično potrditev moralo glasovati vsaj 46 poslancev.

Poslanci SD in SNS so poleg tega še predlagali, da bi lahko prejemnik socialne pomoči ponujeno delo odklonil tudi zaradi ugovora vesti. Upravičenec do socialne pomoči, ki sprejme zaposlitev, ki ustreza več kot dve stopnji nižji izobrazbi, pa bi po predlogu SD po zaposlitvi še največ tri mesece prejemal polovični znesek denarne socialne pomoči.

Državno financiranje družinskega pomočnika?

Druga sporna točka zakona je financiranje družinskega pomočnika, ki se zaradi odločbe ustavnega sodišča prenaša z občin nazaj na državo. S tem naj bi se občinam kot financerjem družinskega pomočnika kar za tretjino znižali izdatki iz njihovih proračunov. A po mnenju opozicijskih poslanskih skupin in koalicijske DeSUS ustavna odločba z novelo zakona ni v celoti uresničena. Zakon namreč še vedno predvideva, da kadar sredstva za financiranje družinskih pomočnikov, ki jih prispevata država in invalidne osebe same, ne zadostujejo, razliko doplača občina. Zato so v SD in DeSUS predlagali, da se tudi ta razlika prenese na državo.

Miran Potrč pravi, da bi moral tisti, ki prejema socialno pomoč, sprejeti primerno, ne pa vsako zaposlitev
Miran Potrč pravi, da bi moral tisti, ki prejema socialno pomoč, sprejeti primerno, ne pa vsako zaposlitev FOTO: POP TV
UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

KOMENTARJI (18)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

srecnii
12. 07. 2006 00.43
wildfire,Vegos,pimo,...pa še kako imate pravilno sicer pa če ne bo dela v Sloveniji zakaj nebi šli v tujino, saj je odprt trg delovne sile ...tisti moji odg. so popolnoma zgrešeni in jih tud popravljam...sicer pa je naš sistem precej krut do tistih, ki že tako komaj živijo, eni izkoriščajo zavod in vlečejo tisto pomoč......lp
wildfire
11. 07. 2006 21.23
pa še nekaj sem pozabila... tuji delodajalci ne hodijo na slovenski zavod iskat visokoizobražen kader... da ne bo kake pomote! potencialnega delodajalca si poiščeš sam na tujih zavodih za zaposlovanje, kjer se "začuda" mladih diplomantov ne otepajo kot pes bolh!!! glede na to, da zna dandanes že vsak uporabljati internet, pa to res ne bi smel biti prevelik problem, a ne?
wildfire
11. 07. 2006 21.17
No, jaz sem ena tistih študentk, ki ni nikdar pavzirala niti ponavljala (zato sem tudi ves čas študija prejemala štipendijo), obenem pa sem morala delati še preko študentskega servisa, da nisem dobesedno crknila od lakote!! res, krasna država!!!!! popolna!!!! idealna!!!! simply the best!!!! zato lahko brez najmanjšega strahu rečem f... off debili slovenski in se poberem v tujino!!! bom tam z večjim veseljem začela iz ničle in ob tem opravljala delo, za katerega sem se izobraževala več kot polovico svojega življenja!!!! Sem pač ena tistih, ki ne bo dopustila, da ji bo vsak drekec pekec, ki je nekako zlezel v parlament, sral po glavi! so shoot me!!! poleg tega naj mi nekdo pove kdo me bo zaposlil s 7. stopnjo izobrazbe kot navadno delavko? neizpodbitno dejstvo je, da smo država tretjega sveta (dokaze za to trditev videvam vsakodnevno), hlapci pa smo že itak od pamtiveka. so tell me something I don't know!!!
Vegos
11. 07. 2006 20.44
Pimo, načelno imaš prav, ampak pri nas žal še vedno deluje VIP sistem, tako da če si še tako nadarjen, ampak nisi VIP, si še vedno najebal.
pimo
11. 07. 2006 20.32
Pa še nekaj gospodje, tukaj se omenja beg visokošolanega kadra v tujino. Pa saj niste resni, kateri tuji delodajalec je še prišel na slovenski zavod za zaposlovanje iskat visokoizobražen kader za svojo firmo. Tak kader se išče po uveljavljenih firmah , to pa je že drugo področje (trg delovne sile). Trdim, da inžinir ,ki obstane na zavodu, ni sposoben drugega kot pobirati smeti na komunaknem kamionu, pa preden kdo oporeka temu naj dobro, dobro premisli in naj se postavi še v vlogo delodajalca, pa ne državnega ,ampak zasebnika ki je odvisen od svojega inženiringa .
pimo
11. 07. 2006 20.16
Saj to je verjetno srž problema. Država financira študij raznim zgubam, ki po desetih letih nekako končajo študij, potem pa mislijo da so prijeli boga za jajca, kot se reče. Ne poznam niti enega diplomanta,ki je brez pavziranja in ponavljanja končal študij, pa ,da ni dobil dela po diplomi. Gospodje ,navsezadnje šteje volja do dela ,izobraževanja in tudi intiligenca človeka in iz tega pridejo tudi rezultati zaposlenega. A mi lahko kdo garantira, če zaposlim dipl. ing.strojništva, ki ga dobim na zavodu ,da bo delal nazivu primerno. Odgovor je NE in NE, ker sposobnih inžinirjev ni na zavodu, temveč so dobro plačani po firmah, na zavodu so samo zgube ki so tekom mnogo preveč let nekako končali študij in se kot rečeno pasejo na naših grbah. Kar je sevada tudi napaka našega šolstva. Kajti ima voljo, intiligenco in delovne navade bo končal študij v določenem roku, brez pavziranj in ponavljanj. Ker pa država omogoča končanje študija tudi ,za to povsem neprimernim osebkom ,se dogaja to da imamo ogromno totalno neuporabnega visoko šolanega kadra, kateri se lahko pase samo v državnih službah in na socialnem naslovu. Pa za to imam najmanj 20 primerov v svojem okolišu.
wildfire
11. 07. 2006 19.46
Potem pa najbolje, da se kar takoj ukinejo še vse štipendije! a ni nesmiselno, da se podpira študente z državnim denarjem, potem pa od tega ni nobene koristi?!?! v bistvu spet pljuvate v lastno skledo! izobražujete si kader, ki ga nato ne znate ali pa nočete izkoristiti. ne gre se za to, da ljudje ne bi hoteli delati (seveda obstajajo tudi izjeme), gre se za to, da nekdo, ki konča študij npr. medicine, pač ne bo šel delat v tovarno, pometat cest ali pa čistit wc-je. zakaj pa bi?? nekaterim to pač ni jasno... to pa zato, ker v samem parlamentu sedijo ljudje s pomanjkljivo izobrazbo! mogoče bi bilo bolje njih poslat delat kaj njihovi izobrazbi primerno?? kot bodoča diplomantka se bom v primeru, da ne dobim svoji izobrazbi primernega dela pozanimala za delo v tujini... za vse prijete štipendije pa se bom lepo zahvalila državi Sloveniji in njenim davkoplačevalcem, od mojega pridobljenega znanja pa bodo imeli korist pač tisti, ki to znajo bolje izkoristiti in ceniti. torej tujci. hasta la vista!
srecnii
11. 07. 2006 18.33
Če kot magister gradbeništva ne bi dobil dela, bi lahko šel tudi za hlapca na kmetijo, ni mi težko gnoja kidati". hehehehhehehehhehehehehhehehehehhehehehehheheh... ej tale komentar me bo pa pobral......hehehhehehehehehe dej dej prov rd te bi vidu da bi to delal....hehehhehehehehehehheheheheh kaj eni prjavjo jest že 20 let delam na kmetiji...lp
srecnii
11. 07. 2006 18.28
drugač pa najboljš je živet na podeželju, poleg kmetijstva se ukjvarjaš še z gozdarstvom se šolaš in iščeš delo....pa je lepo življenje...
srecnii
11. 07. 2006 18.22
Končno da so sprejeli lene lenobe jest nebi nikol mogu lenart tako kot eni lenarjo..drugač pa fužinarji radi lenarjo kako da morjo spat do 12 h da čim prej mine dan če pa se prej zbodi nima pa kej delat(to je povedala prof. za sociologojo v šoli)......DELAT DELAT BO TREBA ZA VSAKO DELO PRIJET TAKO SE DELA hvala ti Janez drobnič da ste se odločili tako moja teta in moja mam sta 40 let delalil(kosili travo,pometali,sadili rože,obrezavali grmovje itd...............folk bi rad sam sedel tako kot v Amneriki eni delajo......ah tega je velik POHVALA.
zamejec
11. 07. 2006 17.49
dajte uvest spet dnino pa bomo vsi zadovoljni.dajte nam sluzbe pa ne bo treba socialne pomoci,sparali bi denar za vase porabe mobitelov,vecerij,"obiskov drzavnikov",sluzbenih avtov,letal in se je tega...,vzeli pa bi tistemu ki tak nima kaj dati.spet bomo postali drzava hlapcev.
damek1a@email.si
11. 07. 2006 17.36
knes: Kolikor je meni znano je prejemnik socialne pomoči brezposelna oseba. Če nisi brezposeln, torej ne moreš prejemati denarne socialne pomoči. Možno, da se motim. pimo: Za mene ne skrbi. Možno, da si sposoben diplomant, vendar ti sposobnosti na kulturnem področju vsekakor manjka. Sam delam zelo dosti, poleg še študiram in se zavedam, da se lahko marsikomu hitro kje zalomi po diplomi. To vem, ker se vsak dan srečujem z raznimi študenti in diplomanti. Marsikdo je mislil, da bo enostavno prišel do dela po diplomi, vendar se je kmalu odločil za dodaten študij, da je lahko delal kot študent. Dosti podjetij raje vzame novega študenta, kot bi zaposlilo diplomiranca, čeprav je bil super. Ekonomska računica pač... Če se sam preživljaš, veš da ne moreš biti dolgo brez vseh prihodkov in če ni hitro zaposlitve, greš seveda na zavod po socialno. Če te od tam pošljejo na neko bedno delo, ti lahko otežijo iskanje dobrega dela. Poznam ljudi, ki so na začasnem delu v enem podjetju, delajo po 12 ur, domov pridejo zelo zmatrani, za kakšen izhod se ne da zmeniti, ker zežijo z nepodaljšanjem pogodbe,... Kako bo tak hodil po razgovorih, ko je psihično zjeb* po napornem šihtu. Ok, priznam, da navajam najslabše možne teorije, vendar je tudi na to treba misliti! Me zanima kakšen je delež takih, ki prvi dan po diplomi začnejo z delom.
Vegos
11. 07. 2006 17.06
Pimo, sposoben diplomant si ne more nujno zagotoviti delovnega mesta že med študijem. Če je bolj vase zaprte sorte, recimo, vedno za knjigami, ima lahko same desetke, pa ne bo poznal nikogar, ki bi ga lahko kam usmeril.
knes
11. 07. 2006 16.04
damek, ce bi znal brati, bi prebral, da je govora o prejemnikih socialne pomoci - ti pa govoris o brezposelnih. pri njih ostaja dolocilo, da jim je lahko ponujeno delo, ki ustreza njihovi izobrazbi oz. najvec 2 stopnji nize.
pimo
11. 07. 2006 15.32
damek, ti pa si en drekač fantazerski, a si že kdaj sploh delal? Sposoben diplomant si je zagotovil zaposlitev že med študijem, če pa si je nekdo pridobil stopnjo izobrazbe zato, da bo potem izkoriščal državno pomoč, potem naj gre takoj delat in to brez vseh privilegijev. Pa še nekaj , ga ni ,ki bi me prepričal, da je služba ovira za pisanje prošenj in opravljanje razgovorov.
kgb@akcija.net
11. 07. 2006 15.01
damek1a@email.si
11. 07. 2006 14.41
Sam se strinjam, da je dosti takih, ki se jim enostavno ne ljubi delati in raje čakajo na socialno. Vendar je po drugi strani treba ravnati pametno in ne iti z glavo skozi zid. Recimo da nekdo diplomira in postane dipl. ing. kemije. Prvi dan po diplomi itak ne bo službe, zato se gre prijavit na zavod. Tam ga po nekaj dneh pošljejo delat za tekoči trak. Dela po 12h in nima časa hoditi na razgovore in pisati prošenj. Mine nekaj let in človek ni več rosno mlad, popolnoma brez izkušenj na svojem področju,.. Kaj mu potem sploh pomaga, da je hodil 16 let v šolo. Boljše, da ostane na zavodu, piše prošnje, zavod pa mu čim bolj pomaga najti zanj primerno delo. Če po enem letu nikakor ne uspe najti, še vedno lahko gre delat slabše delo. Obvezno mora bit neka varovalka - najboljše je recimo omejitev za 1 stopnjo navzdol.
kgb@akcija.net
11. 07. 2006 13.34
prav rad bi sedanje poslance videl kako bi gonili kramp in lopato