Slovenija

Bližamo se minimumu Sončeve aktivnosti, bo naslednja zima zato končno bolj podobna zimi?

Ljubljana, 07. 02. 2020 06.00 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 4 min
Avtor
Aleš Satler
Komentarji
191

Že od sredine leta 2018 je aktivnost Sonca zelo nizka in letos bomo zelo verjetno dosegli minimum v številu Sončevih peg med cikloma številka 24 in 25. Čeprav zelo spremenljiva Sončeva aktivnost nima velikega vpliva na globalno temperaturo, se iz podatkov v preteklosti vidi, da so bile zime blizu Sončevega minimuma v Evropi in Sloveniji nekoliko hladnejše od dolgoletnega povprečja.

Aktivnost Sonca merimo s številom Sončevih peg na njegovem površju. Območja peg imajo temperaturo okoli 4000 stopinj Celzija in so precej hladnejša od okolice, saj ima površina Sonca temperaturo okrog 5500 stopinj Celzija. Zaradi temperaturne razlike so pege videti temnejše od okolice. Pege proti Zemlji pošiljajo ogromne količine energije, magnetno polje v njihovi bližini je zelo močno, zato se lahko na nekaterih posnetkih 'vidi' celo magnetne silnice. Ko je peg veliko, se nekoliko poveča Sončno sevanje proti Zemlji, a razlika med obdobjem nizke aktivnosti je zelo majhna, le nekaj desetink odstotka.

Območje peg je hladnejše od okolice, zato ga vidimo kot temno liso oziroma piko.
Območje peg je hladnejše od okolice, zato ga vidimo kot temno liso oziroma piko. FOTO: POP TV

Obdobje med dvema minimumoma Sončevih peg imenujemo Sončev cikel in v povprečju traja slabih 11 let. Cikle so začeli šteti v sredini 18. stoletja, opazovanje števila Sončevih peg pa sega že v srednji vek. Trenutno smo v minimumu med cikloma 24 in 25, po zadnjih napovedih naj bi se cikel številka 24 končal sredi leta, hkrati se bo začel nov. Cikel številka 25 naj bi maksimum dosegel leta 2025, še naprej pa je predviden upad Sončeve aktivnosti, ki je opazen že od cikla številka 21.

Sončev cikel v povprečju traja slabih 11 let, kmalu bomo vstopili v cikel številka 25.
Sončev cikel v povprečju traja slabih 11 let, kmalu bomo vstopili v cikel številka 25. FOTO: POP TV

Hladne zime v času Maunderjevega in Daltonovega minimuma

Med posameznimi cikli so bile v preteklosti zelo velike razlike v številu Sončevih peg, zelo dolgo obdobje močno znižane Sončeve aktivnosti so opazili v drugi polovici 17. stoletja, torej preden so začeli šteti cikle. To obdobje se imenuje Maunderjev minimum in takrat so bile nekatere zime v Evropi zelo mrzle, tudi globalna temperatura je bila nekoliko nižja kot v prejšnjem obdobju. Med letoma 1650 in 1700 se je zgodilo, da celo nekaj let skupaj niso opazili niti ene same pege na Soncu.

V začetku 19. stoletja je bilo v času Daltonovega minimuma nekaj zelo hladnih zim v Evropi.
V začetku 19. stoletja je bilo v času Daltonovega minimuma nekaj zelo hladnih zim v Evropi. FOTO: POP TV

Podobno kot v 17. stoletju je bilo nekaj zelo mrzlih zim prav tako v obdobju Daltonovega minimuma, ki se je zgodil na začetku 19. stoletja. Maksimuma ciklov številka 5 in 6 sta bila zelo nizka, v tem času pa je v Indoneziji izbruhnil še močan vulkan Tambora. Najverjetneje je imel vulkanski izbruh večji vpliv na globalno temperaturo, nekaj je pripomogla še nizka aktivnost Sonca. Leto 1816 je znano kot 'Leto brez poletja', močan vulkanski izbruh se je zgodil aprila 1815. Sploh poletje naslednje leto je bilo v Evropi izjemno hladno in deževno, izbruhnila je največja lakota v 19. stoletju.

Za ogled potrebujemo tvojo privolitev za vstavljanje vsebin družbenih omrežij in tretjih ponudnikov.

Kakšne so bile zime ob Sončevem minimumu?

Kot zanimivost smo pogledali, kakšna je bila v preteklosti povprečna temperatura meteorološke zime (december, januar, februar), ki je bila najbližje Sončevemu minimumu. Za Slovenijo imamo sicer bolj malo takšnih primerov, saj so se sodobne meritve na večini meteoroloških postaj začele šele okoli leta 1950, je pa nekaj več primerov za Evropo. Po podatkih Agencije za okolje povprečna zimska temperatura v prestolnici od leta 1949 do 2019 znaša +0,8 stopinje Celzija. Zime, ki so bile najbližje Sončevim ciklom 19, 20, 21 in 22, so bile vse precej hladnejše od povprečja vseh 71 zim v preteklosti, v tabeli je prikazano odstopanje od dolgoletnega povprečja. Zima 1975/76 je bila sicer za tisto obdobje povsem povprečna, za današnje razmere bi bila precej prehladna. Zadnji dve zimi, ki sta bili najbližje začetku ciklov 23 in 24, sta bili glede na dolgoletno povprečje povsem običajni, za obdobje zadnjih 20 let pa vseeno precej hladni. V podatkih je namreč treba upoštevati pospešeno segrevanje urbanega okolja, ki se segreva hitreje kot podeželska območja.

Za Evropo kot celoto opazimo podoben vzorec. Tukaj je upoštevano referenčno obdobje od leta 1901 do 2010, torej 110 zim. Kar osem od enajstih zim je bilo hladnejših od povprečja, odkloni v negativno in pozitivno smer pa so razumljivo manjši kot za območje Slovenije.

Če predpostavimo, da se bo naslednji Sončev minimum zgodil v drugi polovici leta 2020, lahko iz tega sklepamo, da bo meteorološka zima 2020/21 v Sloveniji vsaj nekoliko bolj podobna zimi. Zadnje tri zime, vključno z letošnjo, smo imeli temperature večino časa nad povprečjem, tudi snega je bilo bolj malo.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.

KOMENTARJI (191)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Amasakul
09. 10. 2020 09.53
Ta pega bo še večja in sonca ne bo več v prihodnosti ... čez bog ve koliko let.
jakec1575
08. 02. 2020 11.52
-3
Fantje, če vaše samostojne teorije držijo, potem bomo cez 10 let imeli merjeno ohlajanje. Po trditvah DeBilla in drugih. Preveril sem vaše vire, ki ste jih navajali. Vendar prosim, da takrat upoštevate tudi vstop novih tehnologij na svetovno tržišče in zmanjšanje emisij. Da se ne boste spet peglali in trkali po prsih. Sami pravite, da je klima mineštra. prosim, da ko navajate rezultate, znate ločiti sestavine. Po vasih trditvah smo na poti k ohlajanju že nekaj časa. Zemlja oscilira enako kot v prejsnjem ciklu (100 tisoc let). Če bodo odstopanja od prejsnjih temperatur signifikantna, potem pricakujem obrazlozitev zakaj.
flojdi
07. 02. 2020 17.58
-1
. torej , če bo sončece oddajalo manj toplote in bo zato bolj mrzlo , boste kurili na plin , drve , premog , nafto , lehtriko , Bolj... in pol bo glih tko PRETOPLO. in se bodo ledeniki topili , in bodo severni mevedki vsi umrli..., pa tko
Erin Straus
07. 02. 2020 21.50
+1
V ZIVALSKIH VRTIH JIH BOS LAHKO OBCUDOVALA!
Koronavirusovec
07. 02. 2020 17.04
+1
DeBill
07. 02. 2020 16.31
+10
Zaradi tega in podobnega bi uvedel v srednje šole obveznofiziko po 5 ur na teden. da ne bi neki neznalci tako nategovali ljudi.
jakec1575
08. 02. 2020 11.55
+3
Ne bos verjel, ampak za fiziko sem se odlocil, ker moja uciteljica fizike ni imela pojma. Nisem je pa studiral neposredno. Preku študija pa precej. Bral sem veliko. Trdim, da ko naslednjic dosezemo minimum nihanje temperature ne bo v istem razredu, kot v zadnjem ciklu. Kar lahko kaze samo na clovekovo delovanje. Sonce je v upadu generalno. Torej bi morali po vasih teorijah temperature se bolj pasti kot so v zadnjem ciklu.
JohannDoe
07. 02. 2020 15.57
-1
Pustite globalno klimo. Ko JJ s podrepniki prevzame vlado, bo takoj zaustavil vse svinjanje našega zraka, ker to počnejo komunisti s svojimi fabrikami in zažigalnicami (beri Novo). Tisti trije dohtarji, ki so se oglasili in nekaj jamrajo, pa bodo lahko končno spali pri odprtih oknih.
JohannDoe
07. 02. 2020 16.04
+0
Se pravi obetajo se nam zaostreni okoljevarstveni predpisi, ukinjena dovoljenja in visoke kazni za onesnaževalce. Boste videli kako bodo bežali stari komunisti, ki onesnažujejo s svojimi fabrikami, ven.
JohannDoe
07. 02. 2020 16.05
-1
DeBill
07. 02. 2020 16.33
+0
jst jo tud gledam, preden grem srat. poganja ko nora. posebno dobro je, če sem čist zaprt pa pride ena luda pravica al kdo je že to. takrat se zadeva spremeni praktično iz zaprtja v drisko.
Brunda?
18. 02. 2020 15.51
+1
buco2222
07. 02. 2020 15.22
+1
ni_mi_vse_eno
07. 02. 2020 15.09
+14
Edino vprašanje je, ali ima lahko CO2 s svojimi absorbancami v IR spektru, dva vrhova (CO2 IR spectrum), možnost segrevati karkoli? Res je, da je temperatura povrpečje kinetične energije, vendar ali lahko plin v sledovih kakorkoli bistveno vpliva na karkoli? Vode za razliko je 100x več in ima veliko večjo absorbanco v več vrhovih, pa vendar nikoli ni bila izpostavljena kot problem. Sonce, kot naša najbližja zvezda, ki ima lahko velik efekt s svojimi izbruhi, pa sploh nikoli ni omenjen. Cikli so se na zemlji dogajali v preteklosti in se bodo v prihodnosti tudi. Bilo je veliko bolj mraz in veliko topleje. Ne mislite, da smo mi krivi za vsakok otoplitev ali ohladitev. To je propaganda za globalni davek.
DeBill
07. 02. 2020 15.17
+2
Sploh ne rabim pisat samo ponavljam: Vode za razliko je 100x več in ima veliko večjo absorbanco v več vrhovih, pa vendar nikoli ni bila izpostavljena kot problem. JAP!!!
jakec1575
08. 02. 2020 12.00
+1
Vodna para je v ozracju veliko vecji problem kot Co2. Tu sploh to ni debata. Je pa slednji neke vrste omejitveni faktor. Poznas pojem omejitvenega faktorja? Povsod se pojavlja. Tako v zivem kot nezivem svetu. Cikli obstajajo, vendar so tudi temperaturna nihanja znana. Ali bodo tokrat enaka? To je vecje vprasanje. Sonce je v updau, torej bi morala slediti vecja ledena doba. Vecja od prejsnje. Mislis, da bo? Nisem preprican.
DeBill
07. 02. 2020 14.24
+4
Pa sem govoril tudi, da do 2mio let nazaj NI bilo ledenih dob in da je CELOTNA zemlja imela subtropsko klimo. Potem se je pa zaradi ločitve Antarktike in Avstralije pojavil mrzel tok okoli Antarktike, kar deluje kot termostat. Do takrat Antarktika namreč NI bila poledenela.
jakec1575
07. 02. 2020 14.45
-1
Nihce nic ni govoril proti tem procesom, ki so dokazljivi do neke mere z vzorci. Merilnih postaj ni bilo. Pri tem se poraja realno dejstvo, ali so bili vsi dosedaj odvzeti vzorci odvzeti po enaki metodi in enako nekontaminirani. Preberi si kaj na to temo. Govorimo o sposobnosti tehnologije in statistike, da iz vseh ciklov izloci cloveski vpliv in ugotovi njegov delez na celotno situacijo. gre za jezicek na tehtnici.
DeBill
07. 02. 2020 15.06
+0
Pa o čem trobiš. Dej to še kakšnemu fiziku potumbaj (a ti dam maile), pa ne se čudit nestrpnim odgovorom. jeziček na tehtnici imajo pravniki, v fiziki imamo rezultate.
brusilec
07. 02. 2020 18.56
+1
pa dej nehaj no.. cela zemlja subtropsko podnebje? in potem ti nekaj razlagaš o fiziki .. preprosto ni možno da bi ela zemlja imela enako podnebje, ker preprosto deli zemlje ne dobijo zadosti sončne energije.
jakec1575
07. 02. 2020 13.49
+0
DeBill govori o ciklih potem pa argumentira zadevo z enim januarjem pred 2 leti. S tem je o svoji znastveni sposobnosti povedal vse. Kopira vsebino, ki jo je nekje prebral in se dela pametnega. Luckyss je nekoliko bolj inteligenten, vendar pazljivo izbira besedisce, ki mu odgovarja. Zanika pa vse vecje svetovne ustanove in jnjihove izseldke oznaci kot popularne a neresnicne. I rest my case. lepo pozdrav.
DeBill
07. 02. 2020 14.17
-1
jakec, tebi lahko argumentiram karkoli kadarkoli. ti si govoril o tem, da že dolgo ni bilo prave zime, pa sem te z enim argumentom postavil na dejstvo, da nimaš prav. za dejstvo da nimaš prav je dovolj en argument, ker v našem vesolju lahko imaš prav ali narobe, če si dvakrat falu nimaš dvakrat toliko narobe, ne, rezultat je pa narobe. Kar se milankovičevih ciklov tiče, je pred leti (ma ja, beri okoli, kaj ti bom razlagal)... Torej, eden od večjih vplivov na klimo na zemlji ima položaj planeta in pri tem je ana od pomembnejših postavk, koliko ur na leto je obsevan pacifik. Pacifik je namreč največji ocean in ko ga gledaš iz vesolja ob določenih kotin ne vidiš nič drugega. In morja ZELO dobro absorbirajo energijo. Posledično ... Ma jakec, saj ne pišem zate, pogovarjam se z Luckiyem. Ti se nepomebna škoda tu zraven.
jakec1575
07. 02. 2020 14.41
+3
rekel sem da pogledas zadnjih 20 januarjev lahko pa tudi 30 do 60- seveda to nima nobene zveze z drugimi cikli. ampak ves v znanosti obstajajo stastisticna orodja, kjer lahko iznicis ucinke ostalih in z doloceno napako izoliras ostal vplive, da dobis rezultat. Noben rezultat ni absoluten, ko gre za klimo. Imas odstopanja od nekaj pa do 20%. ampak se vedno je to merodajen rezultat. O oceanih pa verjetno oceanigrafi vedo veliko vec kot ti. Nivoji, gobinski tokovi, povrsinski tokovi razlicne slanosti, toplotna stratifikacija in bariere. Jaz nimam problemov, da sem nepomebna škoda, ker vem, da je tam zunaj na desettisoce ljudi, ki vedo vec od mene. Problem so tvoje polresnice, vcasih nebuloze.
DeBill
07. 02. 2020 15.10
-3
Pa kaj trabunjaš spet. Človek, ti POJMA nimaš o fiziki. Nekaj si naučen pa malo načitan in bi rad pamet solil. Eh, fante, ni to tako enostavno. Neprestano mi v torbo mešaš jabolka pa hruške pa neke številke kričiš. In v bistvu nisi NIČ povedal, ker je tvoje znanje ABSOLUTNO pre majhno za te vrste razprave. Če bi bil z nami na debatnem krožku, bi te po 5 minutah poslali ven. Vidiš, in ni desettisoče ljudi, ki bi vedli več od mene. V tem sva si različna. Jih je pa veliko, ki vedo enako, a z drugih področij. Pa tudi tu števlke ne gredo v 10tisoče. Tale zadnji prispevek sem dal prebrat kolegu. Umrl je od smeha, kaj se ti greš. Razmišljam, da bi tvoje pisanje polepil po FMF kot primer ljudi, ki ne razumejo. Da se še bodoči mlajši kolegi malo razvedrijo.
DeBill
07. 02. 2020 15.11
-3
jakec1575
08. 02. 2020 11.43
+1
Če si ti na fmf ali na ijs sem jaz karjola.
ni_mi_vse_eno
07. 02. 2020 13.33
+7
Ravno zato je dr. John L. Casey govoril o prihajajoči mali ledeni dobi. Prav tako tudi ruski znanstvenik dr. Habibullo Abdussamatov. Prav tako tudi dr. Valentina Zharkova. Globalno segrevanje je mit, narejen za globalno obdavčitev.
jakec1575
07. 02. 2020 14.01
-3
dr. Habibbullo je objavil grafe delovanja sonca in ze od leta 2010 je v upadu. Njegova predikcija je, da ze v obdobju 2010-2020 na Zemlji pade temperatura. Logično. Nizja soncna dejavnost 10 let pac doseze ze v tem času Zemljo. In vendar temu ni tako. Casey se v celoti naslanja na Milankovithca. Tudi dr. Valentina ze od 2008 do 2020 predvideva skoraj za 40% manjso soncevo dejavnost in vendar so v tem obdobju temerature narasle. Zmeden sem. Menda svetloba ne potuje 10 let od sonca do Zemlje??? Ali pač. Mimogrede Milankovitcevi cikli morda vplivajo na zelo tenek zgornji sloj oceanov, ne pa na globine. Imamo izotermmo imamo razlicno slanost in se in se.
DeBill
07. 02. 2020 14.27
-1
jaki, noben milankovitschtschschtsch... ni bil. Bil je Milanković, iz Vojvodine. In svetloba ki pride na zemljo je STARA milijon let. Na zemljo od roba sonca potuje 8min20sec, od središča kjer nastane pa do roba pa potrebuje milijon let. Taki kot ti so nevarni, pejd svetvat mladim mamam, kar se cepiva tiče pa pusti nas na miru.
jakec1575
07. 02. 2020 14.47
-4
jakec1575
07. 02. 2020 15.08
+0
torej ce se je upad sonca zacel recimo vceraj bom efekt leden dobe dobil cez mio let. Tako se bere tvoja izjava. Kaj se potem tukaj pogovarjamo o ohjanaju, ce do takrat clovek ne bo vec prezivel normalno. morda v baldahinih s samozadostnostjo.
Neutrino
07. 02. 2020 13.20
+8
Sonce ima največji vpliv na vreme na Zemlji, potem pridejo vulkani in ostalo. Pozabili ste napisati da je se Maudnerjevem minimumu reče tudi mini ledena doba in da je takrat pozimi Temza v Londonu večkrat zamrznila tako da so na njej postavili za več tednov tržnico, v Švicarskih Alpah so vsi ledeniki napredovali in pokopavali vasi pod seboj, da se je sezona rasti za vse rastline skrajšala za skoraj dva meseca in je posledično nastala največja lakota v zgodovini, da se je gozdna meja spustila za 200 metrov ipd. Poleg izostanka sončnih peg se drastično zmanjša tudi izmet CME, kar neposredno vpliva na zemljino magnetosfero. Dejstvo je da se bolj bližamo ledeni dobi kot globalnemu pregrevanju. Na žalost se iz zgodovine nismo kaj dosti naučili.
jakec1575
07. 02. 2020 13.39
-3
jakec1575
07. 02. 2020 12.50
-1
Fantje cudi me, da Niel de Grass in vseh nekaj desettisoc najboljsih svetovnih strokovnjakov na NASI ne ve za Milankovitcheve cikle in sta lluckyss in DeBill najvecja strokovnjaka na Zemlji. res je zalostno gledati kako lahko verjamete delckom zgodbe in manj kot 1% znastvenikov proti 99% vecini. Tezko verjamem da je 99% vseh znastvenikov pdkupljenih.,
jakec1575
07. 02. 2020 12.51
-6
Taksna slaba vera v ljudi kaze na paranoidno motnjo teh 2 osebkov.
lluckyss
07. 02. 2020 13.31
+3
Malo se umiri in ne jemlji tega osebno, če nimaš odgovorov na dejstva ki ti jih napišem...In verjamem, da vsak znanstvenik v stroki pozna Milankovićeve cikluse. In ravno medijsko izpostavljeni znanstveniki so prvi na isti plačilni listi, kot razne Grete ali nevladne organizacije...Boš pač moral še nekaj žgancev pojest in kakšne osnove fizike ali kemije prebrat, rumene medije pa pusti pri miru dokler ne boš znal ločevati zrnja od plevela...Najdi si koga drugega za živciranje in lep pozdrav...
jakec1575
07. 02. 2020 13.41
-6
Torej si ravnokar negiral večino znastvenikov. Vključno celotno NASO in se nekatere druge pomebne ustanove. In jih ozigosal kot znastvenike iz javnosti. Bravo.
jakec1575
07. 02. 2020 13.41
-8
Ne ti meni o fiziki in kemiji. Z vsem spostovanjem.
DeBill
07. 02. 2020 14.22
+5
Ne ti nama o čemur koli naravoslovnega. dejstva, ki so v znanstvenih krogih jasna so za vas plebejce kot veter. V znanstvenih krogih se ukvarjamo z raziskavami, ki da so sploh veljavne morajo biti metodološko znanstvene. In žal NIČ od teh kvazi znanstvenikov, ki jih omenjaš nima nobene podpore. Ko je na enem simpoziju nekdo bleknil, da merijo že 20 let na 50 merilnih postajah in da je to to, se je dvorana glasno zakrohotala. Izkazalo se je, da je navzoči okoljec ki je flozal nek sociolog. Otroci, prepustite znanstveno delo nam, sposobnim, vi pa se držite lopatke in kanglice, pa na kahlico ne pozabite. Ker zaradi vas takih je VSE zaje bano in nam lupijo davke zaradi neumnosti. Beeeeeeee.
jakec1575
07. 02. 2020 14.49
-1
DeBill ce si ti znastvenik sem jaz karjola.
ni_mi_vse_eno
07. 02. 2020 14.54
+5
in ... jakec1575 je postal karjola. Lahko prevaža veliko tovora, samo naložiti mu moramo. :)
DeBill
07. 02. 2020 15.03
+1
ja ve kdo je pa njegovosebni problem, ne moj, in tale model se je že večkrat izkazal za POP znanstvenika. meni so bolj povšeči ljudje kos je bil Konrad Zuse, katerega sem imel čast slediti v delu in biti zraven. Bil je tudi pionir na nivoju nevronskih mrež (Connection machine, Berklej machine, transputers, ...) Pa se ni hvalil kot se deGras.
DeBill
07. 02. 2020 16.30
+0
samokolnica se reče pravilno, ker ima eno samo kolo. kariola pa rečejo drugače grki putanam, hehehe. dan hospud kariola. (drgač je pa to voziček)
jakec1575
08. 02. 2020 12.05
-2
DeBill vazno da si zmagal. :) a ves cesa se veselim? s tabo primerjati rezultate 2030. Ampak drugi bodo od tega imeli bolj malo.
ArkaMast
07. 02. 2020 12.30
+2
Grimsa je zamelo. 5m snega ima.
felix58
07. 02. 2020 12.09
+4
Zadnji naj ugasne luč
fortunas
28. 02. 2020 15.39
+0
dannyer
07. 02. 2020 12.09
-1
po srednjeveškem toplem obdobju ,ki je bilo bol toplo to pa tudi vemo zaradi tega kdaj so kmetje obdelovali zemljo in kaj so dobivali ven recimo pridelki iz grenlandije, ali vina iz skandinavije. prav tako to dokazujejo drvesa led itd. mondorjev minimum pa je hujši kot doltonov ta v povprečju zniža svetovno temperaturo za neka j več kot 2 stopinji med tem ko doltonov za 1 stopinjo. da ohlajalo se bp prav tak osmo dosegli vrg medglaciarno obdobje sedaj bomo videli ali bo temperatura tudi upadla počasi ali hitreje. in še neki celo tisti ki so za globalno segrevanje so morali posredovati ker mediji širijo fn tudi če arkika izgine se gladina ne bo dviginla fizika 1-1 daj led v kozarec in kozarec napolni do vrha. ko se bo ldes stalil bo gladina upadla. ker je led težji od vode. pač izi fizika. bolj se bojijo grenlandije pa celinskega ledu in antartike. prvič antartika raste in ne izgublja ledu imajo letni+ grenlandija pa tudi raste pozimi. poleti bi pa bilo čudno da bi rastlo.
jakec1575
07. 02. 2020 12.35
+2
Led tezji od vode. ta ti je znanstvena. Nihce ni skrbel zaradi arktike, ker ne bos verjel ampak 10/11 ledu je ze v vodi. Antarkticni led res raste a ce bi razumel anomalijo vode, bi razumel tudi ta pojav, ki je posledica segrevanja. Raztezek vode je verjetno ceji vpliv, kot led v vodi. Ne vemo pa kaj bo naredil 3000 m debel ledenik na grenlandiji. in led na grenlandiji ne raste. spet nebuloze. Ne vem kaj so tvoji viri, ampak znastveni niso.
brusilec
07. 02. 2020 19.02
-1
danyer .. seveda je led težji od vode, zato ne vidiš ledenih gora plavat po morju, kajne? pa tudi če daš ledeno kocko v vodo potone, kajne? No, najbrž si boš na toplem črez 6 meecev gor pršu da si se malo uštel, že pri osnovah
dannyer
07. 02. 2020 19.05
+0
grenlandski led pozimi raste prav tako so tudi glejzarji narastli letos kar če malo spremlaš je od nase članek. vsi ti fn medijski članiki pa niso kredibilni vir še malo pa ne aktevisti. led je težji zato izpodriva vodo fizika 1 1 mim grede. led na arktiki je trenutno skoraj toliko velik kot je že bil za ta čas res pa je da ima manjši volumen. ti ne bluzi z ne znanstvenimi floskolami . led ima večjo gostoto mi mgrede . ti pa si res znanstvenik . celo nemški kolegi so poročali antartika ne kaže nobenih sprememb . so pa našli nekaj drugega kaj je naravnea pod našimi nogami.
DeBill
07. 02. 2020 11.59
-2
a veste koliko energije in delcev se izseva, če pade en lep komet na sonce. in kaj lahko fašemo, če smo takrat ravno na "nepravi" poziciji? da boste vedeli, za kako energijske zadeve gre, naj vam povem, da je hitrost ob "kontaktu" cca 600km/s.
Al83
07. 02. 2020 11.51
+0
Upam da ne, ker letošnja zima je super. Mraza je bilo že lani in pred lani dost.
Diegol14
07. 02. 2020 11.11
-7
Spet Janša kriv...
krnekilojz
07. 02. 2020 11.15
+1
ne, njegovi podporniki ste krivi, da kriminalec še vedno hara po parlamentu namesto na Dobu! Vi ga volite, da dobi dovolj podpore in ste vi krivi, da je še v politiki namesto na smetišču zgodovine. Žal mi samo tega, da bo dolgo živel, ker vemo, da pokvarjeni ljudje živijo dlje od poštenih!
jakec1575
07. 02. 2020 10.55
-6
Pa povzemimo rezultate se enkrat zadnjih 60 let ko je bilo 5 soncevih ciklov je sla zimska povprecna temperatura gor za 0,8°C. Kar ne govori o letni, saj so poletja tudi bistveno bolj vroča. Pa vzemimo recimo opevane 20 tisoc letne in 100 tisoc letne ter 600 tisoc letne cikle na Zemlji. 50let v teh ciklih ne pomeni nic. In vendar v 60 letih je sla povprecna temperatura gor pozimi za 0,8°C. Toplejsa obdobja na Zemlji so imela do 5°c vec. Ampak v celem cikklu. Mi pa smo uspeli nabiti samo zimsko temperaturo v 60 letih za 1 stopinjo.
Al83
07. 02. 2020 11.58
+2
Zgodnja Zemlja je imela po geoloških analizah v atmosferi 70% CO2. Današnja pa okrog 0.032% in trdite, da je vse narobe. Kako po tem po vaše pri 70% CO2 niso zavreli in izhlapeli vsi oceani.
DeBill
07. 02. 2020 12.00
+3
ker so pol to rožice poppale pa nardile kisik. ampak gretenom to dopovedat ...
jakec1575
07. 02. 2020 12.55
-2
Kot receno tukaj sta 2 znanstvenika Al83 in DeBill, ki vesta več kot na desettisoce pravih znastvenikov po svetu. Ki so baje vsi podkupljeni. VSI. Razen 10, ki sem jih tudi sam zasledil na youtubu.
jakec1575
07. 02. 2020 12.58
-1
Al83, nihce nikoli ni rekel da bodo oceani zavreli ob 70% prisotnosti CO2. Je pa res, da ti ne bos mogel dihati že če se razmerje plinov v zraku spremni na nekja %. Predlagam ti da probas dihati mesanico zraka s 14% kisika. Bedak.