Slovenija

'Bi morala policija tepsti otroke?'

Ljubljana, 07. 07. 2010 18.15 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 4 min

Tako je notranja ministrica Kresalova spraševala odbor za notranjo politiko, ki je obravnaval nasilje na študentskih demonstracijah. Dodala je, da so mlade človeške glave vredne več od oken.

Policisti so kljub napadom in žaljivkam ostali prisebni in mirni. Že v preteklosti je vodstvo policije dejalo, da je to bilo glavno vodilo policistov, saj niso želeli poškodovati mladine. Med protestniki so bili tudi mladoletniki, tako da so bili možje v modrem izredno previdni.
Policisti so kljub napadom in žaljivkam ostali prisebni in mirni. Že v preteklosti je vodstvo policije dejalo, da je to bilo glavno vodilo policistov, saj niso želeli poškodovati mladine. Med protestniki so bili tudi mladoletniki, tako da so bili možje v modrem izredno previdni. FOTO: Aljoša Kravanja

Študentske demonstracije, ki so se končale z razbitimi okni na parlamentu, še naprej burijo duhove. O dogodkih so razpravljali tudi na odboru za notranjo politiko, predsednik odbora Vinko Gorenak (SDS) pa je v imenu predlagateljev za sklic nujne seje povedal, da želijo s sejo poiskati zgolj politično odgovornost za dogajanje predsednika DZ Pavla Gantarja in notranje ministrice Katarine Kresal ter da seja kot taka ni uperjena v policijo.

Gorenak je prepričan, da so za nasilje odgovorni pripadniki t. i. Fronte prekercev in Delovne skupine proti delu, dodaja pa tudi, da skupina za protest ni imela dovoljenja. Ti vse očitke zavračajo, Gorenak pa meni, da bi jim policija morala preprečiti prihod na območje protestov.

Na udaru znova ministrica Kresalova

"Ali bi se morala policija odzvati brutalno ali bi morala tepsti večinoma otroke?" je prisotne na odboru spraševala ministrica Kresalova. Po njenem mnenju so mlade človeške glave vredne več od oken, poroča spletna stran nacionalne televizije.

Gorenak je notranjo ministrico Katarino Kresal vprašal, kaj sta se na dan demonstracij pogovarjala s predsednikom DZ Gantarjem. Kresalova mu je odgovorila, da se tisti dan z Gantarjem nista pogovarjala in da ji v zvezi z demonstracijami ni dal nobenih navodil.

Povedala je tudi, da v zvezi z demonstracijami policiji ni dala nobenih navodil. Edina navodila ministrstva so, kot je povedala, redne usmeritve in obvezna navodila za pripravo letnega načrta dela za leto 2010, ki jih je policija dolžna spoštovati. V njih pa je glede vzdrževanja javnega reda in miru zapisano, da je treba policijsko enoto, ki posreduje ob demonstracijah, dodatno usposobiti za strpno ukrepanje v primeru demonstracij, je povedala. Po demonstracijah je zahtevala tudi poročilo o dogajanju, iz njega pa "izhaja, da pri varovanju ni bilo nepravilnosti", je dejala.

Policisti med tistimi, ki so kršili javni red, ni odkrila članov kakršnih koli združenj

Protesti pred DZ
Protesti pred DZ FOTO: Reuters

Generalni direktor policije Janko Goršek je povedal, da je Policijska uprava Ljubljana za demonstracije pripravila načrt ukrepov za zagotavljanje varnosti na obeh shodih. Tudi s pomočjo policistov v civilu je prijela in pridržala vse, ki so poskušali mimo ograj priti v notranjost DZ, v množici pa je postopoma prijemala tiste, ki so metali predmete v DZ. Tako so po njegovem dosegli postopno zmanjšanje nasilja, ne da bi prišlo do večjega revolta množice.

Pri uporabi prisilnih sredstev so sicer upoštevali načelo sorazmernosti, posebej, ker je bilo med tistimi, ki so kršili javni red, veliko mladoletnih oseb oziroma dijakov. Dosedanje ugotovitve sicer po njegovem ne potrjujejo, da bi bili med tistimi, ki so kršili javni red, člani kakršnih koli združenj.

Zakonske podlage za prepoved poti proti DZ ni

Protest pred državnim zborom - 10
Protest pred državnim zborom - 10 FOTO: Aljoša Kravanja

Vodja sektorja splošne policije v upravi uniformirane policije Janez Ogulin je na seji potrdil, da je skupina Mitje Šege, ki je imela prijavljen pohod od Filozofske fakultete do Prešernovega trga, slednjega od Prešernovega trga nadaljevala proti DZ, čeprav za to ni imela dovoljenj. Zaradi tega je policija, kot je povedal, Šegi tudi izdala plačilni nalog. Ni pa po njegovem policija imela zakonske podlage za to, da bi skupini pot proti DZ preprečila.

Povedal je tudi, da je prvi predmet, to je bila steklenica, v DZ priletel ob 14.36. Ob 14.45 so vanj priletele prve plastenke, ob 15.01 pa tudi prva granitna kocka. Predstavnik ŠOS Elvis Cvikl je glede omenjenih navedb pozneje sicer pojasnil, da ob 14.36 pred DZ še ni bilo demonstrantov pod okriljem ŠOS.

Razmišljanja članov odbora

Eva Irgl (SDS) se je vprašala, kako je možno, da so bili na dan demonstracij pred DZ tisti, ki zanje niso imeli dovoljenja. Po njegovem je policija s tem, ko jih je spustila pred DZ, naredila veliko napako, saj jim je omogočila, da so zlorabili ŠOS in študente za nasilje.

Miran Potrč (SD) pa je opozoril, da odbor ni organ, ki bi lahko ocenjeval strokovno delo policije, zato je po njegovem dovolj, da se z zadevo seznani in ne sprejema sklepov, ki so jih predlagali predlagatelji.

Darja Lavtižar Bebler (SD) je opozorila, da so nekateri člani skupino Mitje Šege obtožili nečesa, na kar ta nima možnosti odgovoriti, saj njenih članov ni na odboru. Zato je nekje v sredini razprave predlagala, da razpravo končajo, vendar Gorenak njenega predloga ni dal na glasovanje. Podobno kot nekateri drugi člani odbora iz vrst SDS je namreč ocenil, da je razprava smiselna.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • praznicna
  • razvlazilec
  • kosilnica
  • orodje bosch
  • vrtna hisa
  • agregat
  • vegira
  • kovinski regal
  • ceplinik
  • radiator
  • lestev
  • cistilec
  • plastici regal
  • delovna miza
  • kovinska omara
  • kovcek

KOMENTARJI (48)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Polly ß
08. 07. 2010 14.44
Da Kresalova se je zopet znašla.Mlade glave so več vredne, kot steklo.Če bi morala ona povrniti stroške, bi verjetno ne govorila tako. Sicer pa je tudi res,če je bilo izrečeno od srca. Naj bi bolje pazili, pa bi se to ne zgodilo. Samo pripovedujejo kako je bilo vse super naravnano.Če bi bilo res, bi do tega ne prišlo. Takoj bi lahko zatrli ,saj so vendar policaji -zakaj jih pa potem imamo,če se bojijo ukrepati. Sedaj so vsi drugi krivi -oni nič s Kresalovo na čelu.Čudno, da ji ni dal Sinička nasvetov, ko je tako sposoben. Pa lepo pozdravljeni, vsi, ki boste brali.
kristofus@email.si
08. 07. 2010 12.15
Komu pa so izgredi najbolj pomagali? Vladi! Torej, krivce za nerede brez problemov najdete med FBI-jevci!
Slovencek1
08. 07. 2010 11.52
gospod Gorenak in desnica se zapleta v lastne nesmisle. Ko bi pa policaji nabunkali te razgreteže bi pa mahali z ombutsmanko in osnovno demokratično pravico (demonstracija in izražanje mnenja), ki je bila kršena študentom, hkrati pa so jim še razčesnili glave....To bi pa šlo skozi ali kaj se sprašujem?!?!?!?!?
Trglav
08. 07. 2010 09.23
Z demokracijo smo dobili tudi take stvari, žal. Ne vem, če bi bilo potrebno ravno tepsti otroke. Bolj bi bil za kaznovanje staršev, pa ne od teh, ki so razvijali - ta vlak je odpeljal. Pač vse druge, ki imajo majhne otroke, ki lahko delajo, kar hočejo itd.. Otroci so naše največje bogastvo, absolutno in ravno zato moramo starši napraviti vse, da jih popeljemo na pravo pot, včasih tudi s kakšno čez rit! To je malo v primerjavi s tistim, ko nam otroke vzgaja ulica!!
sarh1
08. 07. 2010 09.02
Mislim, da je policija ravnala pravilno in ni nasedla izzivanjem.Izgredi so bili že vnaprej pripravljeni in nekdo je izkoristil mladino v njeni naivnosti in uporništvu. Le kako naj si razlagam izjave udeležencev demonstracij, da so granitne kocke odkopavali s krampom. Dijakom, ki so se pripeljali z avtobusom v Ljubljano, so na avtobusu delili jajca. Nekdo hoče zanetiti v Sloveniji nered in mu ni mar lepše prihodnosti naroda.
Darko32
08. 07. 2010 08.08
Čedalje bolj je jasno, da so zadaj bili politični interesi, da se politično organizira nerede. Ali je bil zadaj Janša ali pa kdo drug pa bo pokazal čas. Prav neverjetno je, da zadevo obravnava odbor za notranjo politiko. Pri tem pa imamo celo pleado kvazi privatnikov, kateri izvirajo iz področja bivših držav Jugoslavije in novačijo delavce iz teh področij in jim ne plačujejo nikakršnih prispevkov. Pri tem pa se porine probleme kar na vse davkoplačevalce. Potem imamo nespoštovanje pravnega reda, kareri je bil sprejet v državnem zboru. Prav tako imamo izvajanje zakonodaje po liniji najmanjšega odpora in za nameček še prikrivanje nepravilnosti. Imamo konflikt interesov v zdravstvu in med gospodarstvom ter pravicami delavcev in bolnikov. Žal so to teme, katere povzročajo veliko breme davkoplačevalcem. NO na teh področjih pa je odbor za notranjo politiko pregorel.
Jimi1
07. 07. 2010 23.33
Mislim, da je policija tokrat ukrepala pravilno, saj vsa okna skupaj ne bi odtehtala ene same poškodbe ob posredovanju nad študentarijo... No ja solzilec v zmernih količinah pa se je kljub temu "dogajal"... KK ima kdaj tudi prav. Tudi slepa kokoš zno najde...
rodar1
07. 07. 2010 23.27
Se povsem strinjam s tabo, RobinHood. Ne zagovarjam nikakršnega fizičnega nasilja. Me pa močno skrbi, kaj lahko pričakujemo od generacije, ki je vsa študijska leta porabila za študij svojih pravic, pozablja pa na tisto drugo plat, ki je tudi sestavni del življenja. Če se že pri teh letih rešuje probleme z nasiljem, kaj sploh lahko od nje pričakujemo čez nekaj let?
RobinHood
07. 07. 2010 23.17
rodar07.07.2010, 23:05 0 RobinHood Ja, se strinjam, vendar ne te, ki so opite do te mere, da ne vedo, kaj delajo. Tiste, ki so vredne več od oken, so takrat sedele za študentsko mizo, da bi čimprej doštudirale ali pa so prostor zapustile, ko so zaslutile, da gredo demonstracije v napačno smer. Tudi res. Na žalost ne živimo v družbi kjer ta shod sploh ne bi bil potreben, kjer policija ne bi nosila pendrekov. Lahko pa bi živeli v takšni družbi če bi folk bil malo drugačen. In če bi vsak pri sebi malo spremenil bi bilo hitro drugače. (samo potem bi nas verjetno amerika "osvobodila") Sam to pri nas še dolgo ne bo možno če imamo med sabo primerke ki pozivajo da je treba istospolno usmerjene tepst, ker, eeem, ker so istospolno usmerjeni. En primer pač, od tisočih. Bilo bi pa dobro če bi - kdaj - živeli v bolj prijazni družbi
rodar1
07. 07. 2010 23.05
RobinHood Ja, se strinjam, vendar ne te, ki so opite do te mere, da ne vedo, kaj delajo. Tiste, ki so vredne več od oken, so takrat sedele za študentsko mizo, da bi čimprej doštudirale ali pa so prostor zapustile, ko so zaslutile, da gredo demonstracije v napačno smer.
M-teorija
07. 07. 2010 23.03
'Bi morala policija tepsti otroke? Če sem prav razumel zaključne besede, predsednika odbora za notranjo politiko BI! Vsaj tako je bilo razumeti "buške", ki naj bi jih privoščil prisotnim na demonstracijah.
RobinHood
07. 07. 2010 22.56
Mlade človeške glave vredne več od oken - RES JE. Pendrek ni ok.
DAEMONIUM
07. 07. 2010 22.44
Slabo gospodarsko stanje, rebalans državnega proračuna, napovedi o prodaji državnega premoženja, katastrofalni makroekonomski kazalniki, Slovenija ena zadnjih držav v Evropi ki je še kar naprej v recersiji??? KDO je tega kriv? V L A D A in nihče drug, celo Hrvatom in Srbom ki še sploh niso v EU gre bolje glede rasti gospodarstva (mogoče pa ravno zato?) kaj pa mi? Nas je le en velik gobec v realnosti smo pa ena navadna 0. In kaj potem pričakovati od člana vlade, Kresalove? En kup nalaganja, izmotavanja, dvoličnosti nakladanuja o slo FBI (pod starim zakonom???-komu je ta "FBI" namenjen razen sam sebi) skratka vse skupaj razen dodatnega davkoplačevalskega denarja pokradenega skozi globe prisotne na vsakem koraku,l ni vredno počenega groša. Sama laž in nesposobnost vas je, pošteni kot je Lahovnik pa raje prej odidejo kot pa bi še naprej lagali ljudem. Jemlje vas hudič, pa še dobro bo da popbere le vas, čim prej tem bolje bo za nas!
leskoles
07. 07. 2010 22.34
proofreader to je odprt proston ne pa 2m široka vrata.
proofreader
07. 07. 2010 21.52
Policija je ravnala pravilno, saj ni bilo mrtvih in poškodovanih. Spomnite se Lipe - kaj se zgodi, če je množica ljudi in se pričnejo prerivati.
Tone Strahan
07. 07. 2010 21.25
to je bilo zrežirano da bojo ppotem uperili zoper Janeza Janšo in stranko SDS, popovnoma nič druzga ni se njim šlo. sedaj ko se ji levici zataknilo bi radi pa na vse načine preprečili razpravo katera levičartska organizacija je izrabila ŠOS ZA RUŠENJE PARLAMENTA.SAMO ZATO DA BOJO OBTOŽEVALI JANEZA JANŠO.
vili100
07. 07. 2010 21.09
Nisem še imel priliko poslušat bolj izpirjenega in hinavskeka človeka kot je ta Kresalčka. To je hinavsko bitje, ki nima para v Sloveniji. Študente primerjat z otroki to je pa že višek.Vedno bol se vidi da je bilo vse to zrežirano, češ naj ljudje vidijo kako dobra sem jaz do tistih, ki kršijo zakon.
tinetone
07. 07. 2010 20.51
"...Dodala je, da so mlade človeške glave vredne več od oken..." odvisno čigave haha birdface osebno... njegova glava ziher ni vredna več od šipe
Triera
07. 07. 2010 20.34
Študenti niso otroci ampak ODRASLI LJUDJE!!!
itevs
07. 07. 2010 20.20
Naj ti otroci probajo razbiti šipo na kresalkini hiši, pa bomo videli koga bo škoda.