Slovenija

'Stavke še ne bo'

Ljubljana, 14. 03. 2008 13.36 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 3 min

Na seji Fides so oblikovali stavkovni odbor. ''Pripravljeni smo na najhujše,'' trdi predsednik.

Fides je zaradi nezadovoljstva s pogajanji vse bližje stavki.
Fides je zaradi nezadovoljstva s pogajanji vse bližje stavki. FOTO: POP TV

Predsednik Sindikata zdravnikov in zobozdravnikov Fides Konrad Kuštrin je po seji odbora povedal, da se za stavko niso dogovorili, so se pa preoblikovali v stavkovni odbor. Ob tem so na seji pripravili tudi predlog vladni strani, ki ga bodo poslali vladi. O vsebini predloga Kuštrin ni želel govoriti, je pa poudaril, da so pripravljeni na najhujše.

Dejal je še, da se bodo pogajanja z vladno stranjo v torek nadaljevala. Ob tem pa pričakujejo, da bo vlada sprejela njihove zahteve in bodo tako umirili trenutno napeto stanje. Kot je povedal predsednik Fidesa, se za stavko niso odločili, "saj bi jo občutili predvsem bolniki, ki niso nič krivi". Po njegovem mnenju "bodo prej ali slej tudi bolniki spoznali, da smo zdravniki njihovi edini zavezniki". Po drugi strani pa je po njegovih besedah stavka edino močno orožje, ki ga imajo.

Po Kuštrinovih besedah pričakujejo sklic izredne skupščine sindikata Fides, na katero bodo povabili tudi vodstva obeh drugih zdravniških organizacij, da bi razpravljali o problematični situaciji in sprejeli ustrezne sklepe. O stavki in drugih možnostih se bodo odločali prav na tej skupščini, ki bo po Kuštrinovih besedah potekala konec meseca.

Lekšetova: Vlada vnaša razdor

Tudi v sindikatu zdravstva in socialnega varstva opozarjajo, da "stavka visi v zraku", nezadovoljni so namreč s potekom pogajanj za uskladitev plač v zdravstvu. "Vladna stran skuša ves čas vnašati razdor med sindikate in iz pogajanj v pogajanja prihaja z novimi zahtevami, medtem ko sama ne naredi nič," je opozorila predsednica sindikata Nevenka Lekše.

V sindikatu še naprej vztrajajo, da morajo biti pogodbe podpisane v dogovorjenih rokih, je opozorila.
V sindikatu še naprej vztrajajo, da morajo biti pogodbe podpisane v dogovorjenih rokih, je opozorila. FOTO: POP TV

Lekšetova je pojasnila, da so v sindikatu nezadovoljni tako glede pogajanj o aneksih h kolektivni pogodbi za dejavnost zdravstva in socialnega varstva Slovenije kot tudi h kolektivni pogodbi za zdravnike in zobozdravnike. Sindikat je namreč reprezentativen za obe področji in se pogaja za obe kolektivni pogodbi. Lekšetova se zato sprašuje, ali niso pogajanja le "alibi vladi, da bodo lahko rekli, 'saj smo se pogajali, pa ni bilo nič' in se bo dogovor o aneksih zavlekel še za dve leti".

Neusklajeni vladni pogajalci

V sindikatu zdravstva in socialnega varstva so med drugim prepričani, da vlada namenoma ustvarja nesoglasja med sindikati, podpisniki kolektivne pogodbe za zdravnike in zobozdravnike. Lekšetova je opozorila, da jih skušajo na ministrstvu za zdravje z zavajanjem izključiti iz pogajanj za to kolektivno pogodbo. Kot je navedla namreč od različnih ministrstev, ki sodelujejo v pogajanjih, dobivajo različne informacije.

Glede aneksa h kolektivni pogodbi za dejavnost zdravstva in socialnega varstva je Lekšetova opozorila, da vladni pogajalci, predstavniki ministrstev za zdravje, delo, finance in javno upravo, na pogajanja že ves čas prihajajo neusklajeni, med drugim tudi z različnimi ocenami cene dela zdravstvenih delavcev.

Poleg tega vlada iz pogajanj v pogajanja spreminja že dorečeno. Kot primer je navedla katalog delovnih mest: ta vsebuje več kot 600 delovnih mest s področja zdravstva in sociale, ki jih je treba uskladiti in jim določiti plačo. Ko so se že deloma dogovorili o tem, je po besedah Lekšetove vlada prišla na dan z novimi zahtevami.

Zdravstvo je podcenjeno

Lekšetova je danes izpostavila, da so sredstva za odpravo plačnih nesorazmerij omejena. Tudi vladna stran se je strinjala s tem, da so poklici v zdravstvu in sociali podcenjeni za približno 17 do 19 odstotkov. Če se ugodi zahtevam Sindikata zdravnikov in zobozdravnikov Fides po 30-odstotnem povečanju plač zdravnikov, pa se lahko ogrozi izpeljava uskladitve plač v celotnem sektorju zdravstva, je opozorila.

"Če bodo imeli zdravniki 30 odstotkov višje plače, naj jih imajo tudi ostali zaposleni v zdravstveni dejavnosti," je še dejala Lekšetova in poudarila, da zahtevajo le pravičnost. Opozorila je, da ne bodo dovolili, da bi se preko kolektivne pogodbe za zdravnike in zobozdravnike zmanjševale pravice ostalim zaposlenim v zdravstveni dejavnosti.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • praznicna
  • razvlazilec
  • kosilnica
  • orodje bosch
  • vrtna hisa
  • agregat
  • vegira
  • kovinski regal
  • ceplinik
  • radiator
  • lestev
  • cistilec
  • plastici regal
  • delovna miza
  • kovinska omara
  • kovcek

KOMENTARJI (31)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

pahor?ek
17. 03. 2008 08.54
Upam, da se vsi od prvega do zadnjega zavedamo, da tukaj gre za izsiljevanje. Podatek, da so v zdravstvu slabe plače nikakor ne drži. Mogoče je res, da si nekateri posamezniki, ki imajo po rangu bolj zahtevne operacije, zaslužijo večje plačilo za opravljeno operacijo. Drugače pa stanje sploh ni slabo, kaj šele nevzdržno. Iz prve roke vem, kako se npr. z vsemi štirimi borijo za nočne izmene. Zakaj le? Da o odnosu do bolnikov sploh ne govorim...Tukaj pa padejo na celi črti...
Buena Vita
17. 03. 2008 02.08
sindikati-štrajk- slabe plače- v zdravstvenih domovih je eno samo izsiljevanje,malo je tistih ki plačo zares zaslužijo,,, zato pa v bolnišnicah osebje odstopa,malo je takih ta slabih,mene jezijo dobri zakaj ne selektirajo in slabih sami ne izločijo?zakaj si dovolijo da mečejo slabo luč na vsevprek,in zakaj garajo namesto njih?kdaj se bo nehala ta socialistična kolektivna odgovornost? Glede čakanj,če si zares bolan,prvi pregled plaČAŠ PRI SPECIALISTU,IN ČEZ DAN ALI DVA SI NA VRSTI,POTEM PA TI MORA TVOJ OSEBNI ZDRAVNIK DATI NAPOTNICO,,,,SEVEDA ROBANTI ZAKAJ GA NISI PREJ VPRAŠAL---VENDAR PA NAPOTNICO MORA DATI --ZAKON JE JASEN IZBIRAŠ SI ZDRAVNIKA,IN USTANOVO SAM,,SEDAJ PA NASTOPI FOUŠARIJA,KER TA MALI ZDRAVNIKI IMAJO SVOJE PRIJATLJE,TI SI PA PRESKOČIL LESTVICO,,,ZATO TOLIKO NESOGLASJI IN ČAKANJ. VSAK SE MORA POTRUDITI SAM ZA SEBE,UPAM DA NISTE TAKI IDIOTI,KOT SEM BILA SAMA,BILA SEM ZADOVOLJNA DA MI JE ZDRAVNICA PREDPISALA TABLETE-KAPSULE,ŽRLA SEM JIH,ČE SE NISEM MOGLA TAKOREČI PREMIKAT,VSE SEM PA TAKO-TAKO PREPISALA NA UTRUJENOST,15-16 LET TAKO,SEDAJ PA NOGE OTPOVEDUJEJO TOTALKA,JETRA PA STEATOZA, No ,,glede mene nemrem obsojat nikogar,levji delež greha je v meni,nisem poskrbela zase-zato pa vsakomu svetujem naj pravočasno poskrbi zase,,povprašajte za naboljšega zdravnika znance-prijatelje,potem pa na telefon,kot samoplačnik ste na vrsti takoj,prvi pregledi so pa zanemarljivo poceni,(upoštevajoč srčnega kirurga,---imate npr.aritmijo slabo,to vam ne povedo,ne na urgenci,ne v bolnici,ne vaša zdravnica,--prvi pregled stane 70 eurov), seveda ste takoj na vrsti,ker slučajno ni prostora v bolnici ki ste jo klicali,vas taisto osebje poveže z določenim zdravnikom druge bolnice,--in glavno je da ste na vrsti takoj. Soseda mi je skoraj umrla na rokah,reševalna me je morila z vprašanji ,kaj piše v izvidih in to po telefonu,sama sem ponorela in začela kričat,od kje se naj razumem v izvide,povrhu sem čorava stara baba in zahtevala da pridejo takoj,-so prišli,-pomagali-zdravnica ni črhnila o kakem nasvetu ženski,le stalno terapijo je dobila,srce se je umirilo,nobenemu nič,matraj se naprej naslednji dan -akcija -kličemo dr. ZORČEVO.V Ljubljano,odgovor je v nemčiji-pride jutri- pokličite jutri,-pokličemo jutri-dobimo dr.Zorčevo,ta kliče kolega ki je kompetenten za določeno bolezen,ženska bo dobila spodbujevalnik-srečen konec KAJ JE POANTA=mi pacienti bomo največ sami naredili če se ne bomo pustili zavajat,moje mnenje je da pomagamo z našo zvitostjo dobrim zdravnikom do veljave in večjega pregleda pri ocenjevanju,,,in ta dobri in pridni dohtarji bodo razbremenjeni,ker jim ne bo treba delat namesto tistih ki delajo ovinke s figo v žepu,saj plača je enaka,ali delaš?ali delo šparaš štrajk nebo potreben ker bo dovolj denarja,prav ga je treba razdelit Res, zoprna sem,če bo komu v pomoč,bom pa vseeno zadovoljna
Puppy
16. 03. 2008 16.29
DNApolimeraza... ja naredi krog okol KC... še tistih par parkirnih prostorov ki je ostalo so od specialistov ... ostali se vozijo z busi ipd. Plače so prenizke za tiste, ki si jih to zaslužijo.. res pa je da je večina dohtarjev lenih .. ZZZS nima nič s čakalnimi dobami, vse je odvisno od priliva bolnikov (k jih je itak preveč.. ker sam fehtajo za bolniške) in od MS in dohtarjev... no pa lp. Moram še v nočno... z nasmehom opravljat svoje premal plačano delo... pa kaj... eni ga sploh nimajo... al pa majo še nižjo plačo... al pa "socialo"...
Globin
16. 03. 2008 10.40
@d.d: am, to si gledal dohtarje v filmu, ne?:p Sprehodi se po parkirišču okrog KCja in poglej avtomobile od zdravnikov - ne predstojnikov oddelkov in uprave - zdravnikov! - pa potem od zdravstvenih tehnikov in administracije - pa boš videl da ni nekih bistvenih razlik. Ne nabijaj nekaj v tri dni... Pa s svojimi 1600€ plače - je to neto? TIHO bodi. Zdravnik specialist, ZDRAVNIK (ne potem oni birokratski sloji) ima plačo od 1200 -1600€ - in pol jim TI težiš. Sicer pa nima več smisla - ljudje imate oprane možgane...Ko si nekej zabijete v glavo, vam nihče ne more nič dopovedati... Pa itak vse mečete v isti koš zdravstvo/zdravniki je isti K*** za vas... Pa še to, povprečna plača zdravnika je 18xx € - ja, je...Na račun barab na vrhu, ki imajo tudi več kot 8000€plače neto na mesec. Jaz, čez dobro leto, stažist (torej, 6 let faksa z diplomo, brez strokovnega izpita) pa 700 - 800€? Jap, lepo nam gre. Pa se ne pritožujem, ampak taki primitivci, ki klatijo samo po eni strani medalje in govorijo stvari, o katerih nimajo pojma, pa mi gredo RES na živce. Ampak dovolj izpadov... Sem ravno iz nočnih vaj prišel domov - kjer sem imel dovolj opravka s takimi ljudmi - pa sem vse lepo opravil z nasmeškom na obrazu. Pa lepo vas prosim da se pove tlele gor en javen zdravnikov kiks, ki ni bil kaznovan? Ja, kiks! Malomarnost in take stvari (ki jih očitno zdravniki kar naprej delajo - po vaših komentarjih sodeč)... Če je bila napaka iz malomarnosti itd. ter ga prijavite, potem ga trije Čeferini ne rešijo pred zaporom. Nič, pardon...Moram it malo spat.. Popoldan spet delam...
dr.psiho
16. 03. 2008 08.42
moj izračun plače plus dodatki je 1800 DEM (v nem.markam) kruh je stal 1DEM , danes po 17 letih 1600 Evrov kruh pa stane kruh pa 2 evra , da negovorim o elektriki,telefoniji, komunali itd....no potem takem moja plača se je raspolovila in danes predstavlja 800 DEM in kaj naj jaz rečem , saj da bi lahko rekel da je kaj bolje oz. vsaj da je isto pa bi bilo dosti bolje. vlade delajo kikse in noben ne odgovarja posledično ,zavajajo javnost in nevem še kaj . po mojem mnenju je to doba nekega visokega kriminala ali mafije. in zdaj primerjava z dohtorji, kako da si jaz kupim avto za 50.000 evrov ,plus hišo za nevem koliko NEMOREM. sem pa za generalni strajk in če je treba da traja leto dni ni problema bom že prezivel.
dr.psiho
16. 03. 2008 08.12
V SI NEMORE BITI DRUGAČE KER VLADAJO DELODEJALCI IN NE VLADA. SINDIKATI PA SO NESPOSOBNI. SPREMEMBE SE BOJO ZGODILE,ČE SE KAJ SPREMENI DRUGJE,SAJ VIDITE ,DA JE TO LE BILA NEKA IGRICA. ŠE NAPREJ BOSTE DELALI ZA BLAGINJO EVROPE IN SI ,SVOJE BLAGINJE PAČ NEBOSTE DOČAKALI.GLEDAM TE DOHTORJE VOZIJO SAMO DOBRA AVTA OD 50.000 EVROV DALJE IMAJO DOBRE HIŠE ,MAT KAJ ŠE HOČEJO ENI PA ŽIVIJO S 300EVRI NA MESEC,DA JIH NI SRAM IN HOČEJO ŠE IN ŠE....IMAJO PA TUDI VSE NAJBOLJŠE DELOVNE POGOJE...
victoriosus
15. 03. 2008 18.29
V zdravniškem sektorju že 8 let ni niti centa dviga plač. Razmerje med povprečno in zdravniško plačo bi morala biti 2,8, zdaj pa je 2,3. Ves vlagan trud, vsa študentska leta, preživeta za knjigami, ves stres, vsa odgovornost.... nekje se MORA poznati. Prav je, da so te plače precej višje. Aja, in me zanima zakaj šinfate čez kvaliteto? Imamo odlične zdravnike, sistem je krut PREDVSEM do zdravnikov, tako da glejte koga in zakaj obtožujete. Če imate slabe izkušnje z zdravniki pomislite, koliko slabih izkušenj ima zdravnik z vami pacienti, ki vse veste več kot on, ki si itak plače ne zasluži, ki itak ne bo nič naredil, samo škode. Potem pa ne hodit k zdravniku!
makaronar
15. 03. 2008 16.08
Upokojenci so pa kar tiho.Zdravnikom večajo, javnemu sektiorju večajo, upokojencem pa usklajujejo tako da imajo vedno manj.
vetlan
15. 03. 2008 13.04
In seveda - plačilo po učinku, da se ne bo ponovila "uravnilovka".
vetlan
15. 03. 2008 12.55
Ja, izkonjic, težko je karkoli narediti. Ljudje bi morali pritisniti na sindikate. Sindikati bi se morali združiti in nastopati skupaj. Če je za zdravnike 30 proc. več, potem to velja tudi za druge. Država bi morala tudi razbremeniti delodajalce in preučiti svoje zapravljanje ter davčno politiko, ker ni res kar oni rečejo, kakor tudi bi morali zahtevati od delodajlca v privatnem sektorju večje plače za zaposljene. Inšpekcijske službe bi morali začeti delati, ne pa sedeti v svojih naslonjačih. Sedaj naša vlada dela kot je bilo v času socializma. Ni važno kaj je resnica, važno je kaj prikažejo na papirju v Bruslju. Le čemu ? Je to skrb za slovence ali za svoje žepe ? Če vse opravičujejo z evropskimi zahtevami (cene ?), ki nas peljejo v prepad, potem za "koj klinc" smo tam ? Slovenijo ne morejo enačiti z drugimi bivšimi socialističnimi deželami, ker za razliko od drudih Slovenci dobro živeli tudi prej, sedaj pa nas želijo dati na nivo Kitajcev in zadnjih hlapcev.
rerereb
15. 03. 2008 12.09
ssvetlana,jebemti da maš prav. Vse to se dogaja zato, ker molčimo,le mi lahko to spremenimo. In kaj bomo storili? NIČ.kot vedno.
vetlan
15. 03. 2008 11.51
Štrajkali bodo ? Saj že zdaj vsak dan štrajkajo. gagabuja | 15.03.2008 | 09:06 "..Mislim, da bi bil čas, da zdravniki postanejo spet zdravniki, ne pa izpolnjevalci receptov in preprodajalci farmacevtskih storitev. " Točno to.
Rijad Proši?
15. 03. 2008 09.20
Človek je pokvarjeno bitje, nikoli ni zadovoljen, s tistim kar ima. Ni zadovoljen, ko ima delavsko plačo, nezadovoljen je, ko ima zdravniško plačo. Preveč imamo polne riti vsega.
gagabuja
15. 03. 2008 09.06
Jaz bi med zdravniki uvedla sistem, ki so ga imeli na Kitajskem. Če je nek zdravnikov pacient zbolel, so sledile sankcije. V nekaterih primerih so zdravnika celo usmrtili :) Mislim, da bi bil čas, da zdravniki postanejo spet zdravniki, ne pa izpolnjevalci receptov in preprodajalci farmacevtskih storitev.
fmunih@email.si
15. 03. 2008 08.53
ČAS BI BIL, DA BI ZDRAVNIKI DOSEGLI EVROPSKO PRODUKTIVNOST, POTEM PLAČE NEBI BILE PROBLEM.
vetlan
15. 03. 2008 07.51
izkonjic | 14.03.2008 | 23:45 Seveda imaš pozitivne primere, vendar žal zelo, zelo redke. Moraš biti tik pred smrtjo, da se ti posvetijo ali imeti srečo, da preživiš. To, kar si napisal "Doživel sem marsikaj v teh ustanovah,večinoma sem bil tako razočaran ,da me je postalo strah.", tako se počutim jaz. Nisem zdravnica, vendar zaradi svoje narave dela celo življenje berem precej medicinske literature, tudi "v živo" sem veliko časa preživela po bolnicah (službeno), tukaj in v tujini. In moram reči, da ni samo zdravstvo tukaj zanič, ampak tudi zdravniki. Kadarkoli sem se tukaj obrnila na zdravnika, sem bila zelo razočarana, posebej pri diagnostiki, kjer se res moraš posvetiti pacientu (ne mislim časovno), da ugotoviš, kaj mu je. Če bi zaupala njihovi strokovnosti, mislim, da tudi moj otrok ne bi preživel ali pa bi bil invalid. V večini primerov potrebujem samo njihove naprave in kakšen recept. No pa še to mogoče (za hec).... Moja prijateljica od kar tukaj obiskuje zdravnike, doživlja živčne zlome. Prej je bila psihično stabilna, zdaj se pa vsa trese ko o njih govori, o njihovem odnosu do pacienta in o strokovnosti. Želela je samo preiskave zaradi svoje bolezni in preventive, zdaj pa res bo zbolela zaradi živcev. Glede plač, mislim da res nimajo plač, kot jih imajo zdravniki v EU ali v svetu. Ampak... kdo jih pa ima tukaj (razen "tajkunov") ? Mislite, da v drugih poklicih nič ne delajo ? Nekateri lih tako delajo dan in noč, za manjši denar. Zdravniki imajo še kar dobre plače v primerjavi z drugimi.
rerereb
14. 03. 2008 23.45
svetlana,jaz se ne strinjam popolnoma s tabo.teško je bit v takšnemu poklicu.bog ne daj ,da jih nebi bilo.Mojo ženo so rešili smrti,veliko so pokazali znanja.Presenečen sem bil nad njihovo kulturo,sočutjem,potrpežljivostjo,skrb......To se je zgodilo v porodnišnici v ljublani.Vsaka jim čast,vrnili so mi smisel za življenje.So pa izjeme ali več njih ,ki pa resnično mečejo slabo luč na dobre zdravnike in sestre.To me moti.Ne mečimo vse v en koš.Doživel sem marsikaj v teh ustanovah,večinoma sem bil tako razočaran ,da me je postalo strah.V nekaj primerih pa osopljivo navdušen. Te ki kvarijo situacijo je treba al naučit al pa odstranit. Plače naj bodo še višje za tiste ,ki si to zaslužijo.
vetlan
14. 03. 2008 23.17
porka.malorka | 14.03.2008 | 18:10 Strinjam se. Nehajte ščititi zdravnike, posebej zobozdravnike. Tako slabih zdravnikov in zdravstva še nisem videla nikjer v svetu. Podnevi zavlačujejo, pa ja da bodo spočite za popoldanske samoplačnike. Za to, kar delajo so še preveč plačani, poleg tega dodatno služijo. Mogoče je kakšen 1 proc. med njimi, ki res svojo plačo zasluži. Obnašajo se kot bogovi, pa niso nič vredni. Diagnostika je za njih velika uganka, ker nimajo nobenega občutka za pacienta. Večina nas že išče pomoč v tujini. Poznam ogromno primerov in tudi sama imam z njimi zelo slabe izkušnje. Najraje bi večino nagnala na cesto. Za delavce, ki res ne morejo več preživeti je pa problem povečati plačo saj za par proc, pa lih tako delajo, nič manj od zdravnikov. Enostavno nimam besed s katerimi bi opisala slovensko zdravstvo in zdravnike. Pišite, da sestre odganjajo paciente. Ne bodite neumne, vse je zmenjeno že vnaprej, po naročilu zdravnika. Če mislite, da so slovenski zdravniki dobri, potem pa res ne veste, kaj je to dober zdravnik.
Globin
14. 03. 2008 19.43
izkonjic: jap, pa zihr nima faksa:p Plačo bi mela pa isto kot zdravnik:p Škoda je, tako dobro nam je kazalo še 10 let nazaj... Zdaj pa nikamor ne gre... (ne mi levo/desno zdaj težit - vsi so isti, pa če si še tako zatiskate oči:p)... Oh Zofija...pssst...pa u penzijo it. - jo boš tako poceni odnesla...
rerereb
14. 03. 2008 19.23
mi lahk debatiramo kolk hočmo,spremenili pa itak ne bomo nič.jaz v glavnem vem ,da si bom pravico vzel v svoje roke,ko mi bo nekdo žalil otroka oz. družino pa naj bila to sestra ali zdravnik. DNA ! Sestra ki dela v celju je prišla v slovenijo delat leta 2000,pred tem je živela v bosni,sedaj ima 37 let,ali je šolo opravila med vojno? za 200€ dobiš v bosni kakršno koli spričevalo.treba bi bilo nardit velik prepih v zdravstvo,a ga žal ne bo.Če bi mi v avstriji j***** mater bi isti trenutek izgubila licenci,tud čistilka nebi bla več.