Slovenija

Ali kršim zakon, če rodim doma?

Ljubljana, 05. 02. 2010 14.48 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 3 min

Nekatere ženske želijo roditi doma. Ker pa je področje ureditve "alternativnih" porodov nedorečeno in slovenske babice ne želijo sodelovati pri porodih na domu, se družine odločajo za avstrijske babice. Ali s tem kršimo zakon?

Bodoče mamice, ki želijo porod na domu, naj od izvajalca zahtevajo potrdilo o vpisu v register in veljavno licenco za slovenski prostor, svetuje Remškar.
Bodoče mamice, ki želijo porod na domu, naj od izvajalca zahtevajo potrdilo o vpisu v register in veljavno licenco za slovenski prostor, svetuje Remškar. FOTO: iStockphoto
V Sloveniji porodi na domu sicer niso prepovedani, niso pa niti dovoljeni.

"Na področju ureditve alternativnih porodov na domu je veliko nejasnosti in nedorečenosti, zato je nujno, da se popravi," je danes v izjavi za medije povedal direktor direktorata za zdravstveno varstvo na ministrstvu za zdravje Janez Remškar. Pri tem je omenil primer Blejke, ki so jo zaradi zapletov pri alternativnem porodu odpeljali v bolnišnico.

Slovenske babice brez ustrezne izobrazbe

V Sloveniji po Remškarjevih besedah porodi na domu sicer niso prepovedani, niso pa niti dovoljeni. Naše babice namreč za to niso ustrezno izobražene in nimajo ustrezne opreme.

Babice iz EU potrebujejo dovoljenje

Babica iz Avstrije, ki je vodila porod 35-letne Blejke, ni vložila prijave za opravljanje storitev v Sloveniji, zato je delo opravljala nezakonito, je poudaril Remškar.

Babicam iz držav članic EU ni treba dobiti dovoljenja za delo, mora pa vložiti prijavo za opravljanje občasnih storitev za delo v Sloveniji na ministrstvo za zdravje. Ministrstvo za zdravje po pridobitvi popolne prijave to pošlje Zbornici zdravstvene in babiške nege Slovenije Zveze društev medicinskih sester, babic in zdravstvenih tehnikov Slovenije, ki izvajalca začasno vpiše v register izvajalcev zdravstvene in babiške nege za občasno opravljanje dela v zdravstveni dejavnosti, so na ministrstvu navedli v sporočilu za javnost.

Prijava mora vsebovati potrdilo o državljanstvu, potrdilo, da ponudnik storitev v skladu s predpisi države sedeža lahko opravlja svoj poklic iz zdravstvene storitve, dokazila o poklicni kvalifikaciji, podatke o zavarovalnem kritju in podobno.

Birokratski zapleti

V Bruslju je pred dnevi potekal sestanek, kjer so ugotovili, da na področju zdravstvene nege nimamo enotnih meril in enotnega nabora kompetenc. Evropska direktiva sicer daje možnost prehajanja kadra med državami članicami EU, vendar se je pojavil problem različnih kompetenc. Komisija ugotavlja, da ni natančno znano, kakšne kompetence ima na primer babica iz Nizozemske, pojasnjuje Remškar.

Vse več žensk želi roditi doma. Kaj bo naša država storila?

Bodoče mamice, ki želijo porod na domu, naj od izvajalca zahtevajo potrdilo o vpisu v register in veljavno licenco za slovenski prostor, svetuje Remškar.

Kot pravi, bodo na tem področju potrebne spremembe. Pogovarjajo se, da bi slovenskim babicam ob predhodnem ustreznem izobraževanju in praksi omogočili več kompetenc. Verjetno bo med temi kompetencami tudi porod na domu. Izrazil je željo, da bi spremembe vključevala že zakonodaja, ki je v pripravi, in bi bil problem rešen že v tem letu, dodaja Remškar.

Avstrijska babica delala nezakonito

35-letno Blejko so zaradi zapletov pri porodu na domu v soboto odpeljali v jeseniško bolnišnico. Avstrijska babica, ki je vodila porod, pa je delo opravljala nezakonito. Babica je na Gorenjsko prihitela le četrt ure pred porodom in morda zato spregledala začetek težav. Porodnica je zatem krvavela in bila v šoku. Nujna medicinska pomoč z Bleda jo je slabi dve uri po rojstvu otroka prepeljala v jeseniško bolnišnico, kjer so ji lahko ustrezno pomagali. Po neuradnih podatkih je življenje 35-letne mamice takrat viselo na nitki.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • praznicna
  • razvlazilec
  • kosilnica
  • orodje bosch
  • vrtna hisa
  • agregat
  • vegira
  • kovinski regal
  • ceplinik
  • radiator
  • lestev
  • cistilec
  • plastici regal
  • delovna miza
  • kovinska omara
  • kovcek

KOMENTARJI (32)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Tonček Balonček
06. 02. 2010 09.22
rafael.m, pa od kod tebi podatki, da je bilo včasih manjkomplikacij kot danes? Pa poglej enkrat številke in jih primerjaj!! Včasih je za prevoz v bolnišnico prepozno, presredki pač niso bili prerezani ampak raztrgani, nekaterih še zašili niso!!!! Pa saj so nekoč tudi abortuse delali doma, ne na klinikah. Posledice takšnega početja so znane, statistika pa tudi!
Tonček Balonček
06. 02. 2010 09.13
Seveda, če vs epoteka pravilno, lahko rojevajo tudi na njivi ali kjerkoli! Kaj pa če ni tako? Npr. nepravilnosti mehkih in košcenih delov porodne poti, neucinkovito krcenje telesa maternice, povecana rezistenca cerviksa maternice, nesorazmerje med velikostjo ploda in porodno potjo, nepravilna lega ploda, insufi, nezrelost ploda, infekcije, osebnostne motnje porodnice, nezadostno prostovoljno sodelovanje matere in še kaj! Kaj če gre za nepravilen potek poroda (dystocio), medenična vstavo, mnogoplodno nosecnost, nepravilnoilega posteljice, prezgodnjo locitev pravilno ležece posteljice in še kaj. Kaj če je potreben carski rez ali kleščni porod? S temi porodi so stalno neki modni trendi. Enkrat je moderna hipnoza in vse ženske sod rcele v Kranj k dr. Pajtarju, potem je bilo moderno, da je bil poleg oče otroka, potem je prišla an vrsto epiduralna analgezija (to mora dati anesteziolog), potem so ćenske hoteel motivatorke, zdaj hočejo rojevati doma, kaj bo naslednji modni trend? Da bodo zanosile pri petdesetih, prvič?! Po eni starni bi za vsako malenkost hodile k zdravniku in se v enskončnost pregeldovale in diagnosticirale, po drugi bi pa rojevale doma. gre pač za večje tveganje, če gre kaj narobe, kako s eboš domam šel reanimacijo npr. In kaj odtehta ta riziko, komu naj očitamo, da npr. otroka niso mogli rešiti, ali matere npr.? Babici, animatorki, očetu?
rafael.m
06. 02. 2010 07.47
-1
Včasih so ženske rojevale doma, pa je bilo manj komplikacij kot danes. S tem, da je porod trajal dalj časa, nobenih prerezanih presredkov, le v kakem nujnem primeru prevoz v bolnico. Kot na vseh področjih, je tudi tukaj prišlo do sprememb. In če ženska hoče roditi doma naj. V primeru, da se zakomplicira pa v bolnico. Saj tudi tam pri porodih pride do takih situacij.
komarec
05. 02. 2010 21.46
24 UR najbolj nedemokratičen multimedijski portal. Lahko me zbrišete. Hvala lepa.
DEDI06
05. 02. 2010 20.39
He he he,če bi pri porodu bila prisotna babica Fata iz juga,bi bilo za komunajzarje vse v redu.Ker je pa babica bila iz Avstrije so takoj pričeli rdeči tončki balončki cviliti!!!! Temu bi lahko rekli čisti nacizem!
nekdo...
05. 02. 2010 20.37
-1
Tonček Balonček vsaka ženska ki si želi rodit doma bo poskrbela, da se bo na porod pripravla maximalno! Kar pomeni, da ne bo pomešanih nobenih dlak pa tudi čiščenje črevesja se da izvest na prijaznejši način kot je ta ki ga izvajajo v naših bolnicah! Prav tako je ozračje v bolnicah zelo neprijazno! In ja ni naravno da ti kr vrežejo presredek meni nič tebi nič.
kleopatra-1
05. 02. 2010 20.23
+1
hecate05.02.2010, 19:251 a se samo meni zdi čudno da če je njeno življenje viselo na nitki kako je potem možno da so jo NASLEDNJI dan že odpustili iz bolnišnice???...hmmmm, če življenje visi na nitki nekako dvomim da te v 24urah odpustijo iz bolnišnice... Hecate, lahko je drugi dan vse v redu - posteljica se ni odluščila in če se ne ukrepa takoj, lahko pacientka umre. Ko se pa to reši, je v nekaj urah v normalni kondiciji. Je pa neumnost zgoraj v članku - ni prepovedano, ni pa niti dovoljeno. Kaj je potem? Kolikor vem, je dovoljeno vse, kar ni prepovedano in sankcionirano. Ali se motim?
hecate
05. 02. 2010 19.41
rezanje presredka je potrebno v 1-5% pri nas to počnejo v več kot 50%...in tudi ni nujno da se po naravni poti pretrga če se ptretrga je celjenje hitrejše kot pri rezanju in manj boleče...hmmm le kaj je boljše a?
Tonček Balonček
05. 02. 2010 19.33
-1
ne, naravmno je, da imaš pretrgan presredek, kri pomešano z drekom, kocinami in s eotrok zvali v tisto svinjarijo, ne nakladaj!!!! Seveda, popolnoma naravno je, da umre določen delež samic in mladičec, zato pa ima človek pamet in znanje ter organizira zadeve tako, da to zmanjša. Saj je popolnoma naravno, če imaš granulom, pa pač počakaj doma in uživaj v naravnem procesu konca življenja!! Ni prepovedano, morda je celo dovoljeno, važno je, da prepovemo abortus! Prej ali slej bodo ta pripetljaj, zaplet ali ne vem kaj pripeljali na taven spora med desnomi ter levimi, na desnoi bosta Marjetica Uhan ter Ljudmila Novakova, na levi pa Štefka Kučan ter Bernarda jeklinova. Le kaj bo menila Angelca Likovižćeva ter Anton Stres ali kak frančiškan, morda celo prof.ddr. Christian Gostečnik!
hecate
05. 02. 2010 19.25
pa še ena kost za glodat in v razmislek: v članku "tuje babice pri nas delajo na črno" piše glede te naše slovenske mamice ki se je odločila roditi doma in imela komplikacije tole: " Oba sta bila drugi dan odpuščena domov v dobri kondiciji." zadnji stavek v tem članku pa: "Po neuradnih podatkih je življenje 35-letne mamice takrat viselo na nitki." a se samo meni zdi čudno da če je njeno življenje viselo na nitki kako je potem možno da so jo NASLEDNJI dan že odpustili iz bolnišnice???...hmmmm, če življenje visi na nitki nekako dvomim da te v 24urah odpustijo iz bolnišnice...
nekdo...
05. 02. 2010 19.13
Tonček Balonček od kdaj je naravno to da te pobrijejo, da te prerežejo itd če pa si prišel samo rodit. TO NI OPERACIJA!!!!!!!!
Tonček Balonček
05. 02. 2010 19.09
+1
galiot, pa ne odloča le o sebi, ampak tudi o otroku!!!! Kja ni vodilo vsega interes otroka, tako vsaj nakladajo vsi, ki so proti istospolnim posvojiteljem, vedno je v ospredju interes otroka, ne "mamice"! Splo mi ni jasno, zakaj uporabljajo terminuss "bodoča mamica", gre za nosečnico!!!! A je beseda nosečnoca grda, starinska,kaj je narbe z njo. Dejstvo je, dokazano, uveljavljeno itd., da ima otrok v porodnišnici s perinatalnim oddeelkom, 24 urnim dežurtsom anastezista in razpoložljivo opremo veliko večje možnosti, da preživi v primeru komplikacij, zapletov, zmot in ne vem še česa, kakor pa če rodi do, kar si nekatere "bodoče mamice" tako želijo. V interesu novorojencev je, da se te želje bodočih mamic prepovedo! Če je možnost, naj gre v bolnišnico in ne tvega zdravja sebe (končno se lahko otrok rodi zdrav in se kaj zaplete z materjo) zaradi želje, da bi rodila doma! Gre za neko modo, ne vem zaradi česa in zakaj, je posredi kakšna sekta ali kaj? Seveda je porod čisto natravni proces, ampak naravno je tudi, da določen delež porodnic in otrok pri tem "naravnem" procesu umre ali dobi trajne posledice. Včasih je bilo pač naravno, da je le dve tretjini otrok dočakalo 24 mesecev, na vsakih 20 porodov je pa "mamica" umrla, nekatere s kopico prej rojenih otrok. Ta "romantika" bodočih mamic mi gre res na živce!
tina sev?nik
05. 02. 2010 18.54
"V Sloveniji porodi na domu sicer niso prepovedani, niso pa niti dovoljeni." se hecate?
galiot
05. 02. 2010 18.32
+1
Vsak lahko odloča o sebi sam ,če se katera mamica tako odloči,se je pač odločila in ji je treba zdravstveno pomagat...
edendrugi
05. 02. 2010 18.25
brrr, sem hotu malo drugači povedat s tem stavkom "Saj ne rečem da včasih ne pride do komplikacij, ampak to se počne že na miljone let. " sem mislu da se rojeva že miljone let ne da umirajo med porodom miljone let.
periot
05. 02. 2010 17.44
v današnjem času ste pač nekatere bodoče mamice preveč razvajene!
DEDI06
05. 02. 2010 17.36
Kaj je bolje?Da ,rodi doma v prisotnosti babice,ali v Izolski bolnišnici v prisotnosti veterinarke-praktikantke???
CoKoLaDa84
05. 02. 2010 17.22
Hecate, podpisem
vsevid
05. 02. 2010 17.09
OČITNO je takšno delo tuje BABICE brez SLOVENSKE licence najmajn NEZAKONITO saj je vso služnostno delo TUJEGA DRŽAVLJANA vnaši deželi že poEVROPSKIH zakonih DELO NA ČRNO ,kar pa ni nikjer dovoljeno. ZA PRIMER , če AVSTRIJSKI DRŽAVLJAN kupi v SLOVENIJI nova OKNA ALI VRATA jih kupi lahko MONTAŽE pa mu nesme izvesti SLOVENSKI državljan, če nima KONSENSA V AVSTRIJI. TO MI LAHKO spoštovani SLOVENCI VERJAMETE , KER VEM O ČEM GOVORIM.
miska50
05. 02. 2010 16.31
V tej družbi je res nekaj hudo narobe. Če si želiš pomagati sam ti ne pustijo, če pa želiš, da ti pomagajo drugi pa ti me morejo oz. ne znajo. Na buhanje mi gre.