Slovenija

Ali bodo vojni zakoni doživeli epilog?

Ljubljana, 16. 06. 2009 14.15 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 3 min

Poslanci SD, Zaresa, DeSUS, LDS in SLS so v državni zbor vložili noveli zakona o vojnih grobiščih in zakona o žrtvah vojnega nasilja. Predlagajo, da ju DZ sprejme po skrajšanem postopku.

Bojan Kontič
Bojan Kontič FOTO: POP TV

Koalicijske stranke s podporo SLS so zakon o vojnih grobiščih in zakon o žrtvah vojnega nasilja vložili v državni zbor že konec maja. Bojan Kontič (SD) je napovedal, da bosta noveli sprejeti tudi, če zanju ne bo podpore vseh strank. v SNS so jim podporo že odrekli. Kot je povedal Kontič, so zakona v državni zbor vložili zato, ker so po številnih usklajevanjih, ki so se začela že v prejšnjem mandatu in nadaljevala v tem mandatu DZ, za oba predloga dosegli večinsko podporo. Poleg tega je "tu odločba ustavnega sodišča", ki ugotavlja, da veljavni zakon o žrtvah vojnega nasilja ni v skladu z ustavo. 

Bistvena sprememba, ki jo prinaša novela zakona o žrtvah vojnega nasilja, je po njegovih besedah ta, da priznava status žrtve vojnega nasilja vsem otrokom, ne glede na to, na kateri strani so bili ubiti njihovi starši.

Novela pa po njegovem mnenju v ničemer ne spreminja do zdaj najbolj spornega 6. člena zakona, ki določa, da status žrtve vojnega nasilja ne more dobiti oseba, ki je prostovoljno ali poklicno sodelovala na strani agresorja, medtem ko so v SDS v dosedanjih parlamentarnih usklajevanjih vztrajali, da se pri tem natančneje definira, kaj pomeni omenjena dikcija.

Ureditev vojnih grobišč

Nekaj pomembnih sprememb po Kontičevih besedah prinaša tudi novela zakona o vojnih grobiščih. Tako med drugim predvideva ureditev skupne kostnice, ki naj bi se postavila na Teharjah, in spomenik vsem žrtvam, ki bi se postavil v Ljubljani. Določa tudi napise za omenjena grobišča. Na skupni spomenik v Ljubljani bi zapisali Župančičev verz Domovina je ena, nam vsem dodeljena in eno življenje in ena smrt. Vojna grobišča bi dobila napis Umrli kot žrtve vojne, povojna grobišča pa napis Žrtve vojne in revolucionarnega nasilja.

Povojni poboji
Povojni poboji FOTO: Dare Čekeliš

52 podpisnikov pod obe noveli po Kontičevih besedah pomeni, da imata zakona potrebno večino v državnemu zboru, ob tem pa je napovedal, da bodo novelo sprejeli tudi, če zanjo ne bo podpore v vseh parlamentarnih strankah. Obravnavo obeh novel po skrajšanem postopku pa, kot je povedal, predlagajo zato, ker gre za manjše posege v trenutno veljavne zakone.

Ali bo zakon prinesel pomiritev?

Vodja poslanske skupine SLS Jakob Presečnik je povedal, da so se podpise pod predloga odločili prispevati, ker rešujeta to, za kar so si v DZ zavzemali že ves pretekli mandat – da status žrtev vojnega nasilja dobijo nekatere kategorije otrok in mobilizirani v nemško vojsko.

Po njihovem mnenju tudi ni smiselno, "da bi še naprej vodili razprtije" o najbolj spornem 6. členu zakona o žrtvah vojnega nasilja, saj v nasprotnem primeru v "tem mandatu ne bo sprejeto nič, krivice otrokom in mobiliziranim v nemško vojsko pa ne bodo mogle biti popravljene. Naj spomnim, da je bilo še v začetku prejšnjega mandata živečih okoli 5500 do 6000 mobilizirancev v nemško vojsko, medtem ko jih je bilo konec lanskega leta samo še 2500," je dejal in dodal, da bodo zakon podprli tudi brez soglasja SDS in SNS.

Nasprotno je nepodporo zakonoma napovedal Zmago Jelinčič. Kot je dejal, zakona ne bodo podprli zato, ker ne pristajajo "na izenačenje potomcev sodelavcev okupatorja in potomcev partizanov". Podporo zakonoma je napovedal tudi vodja poslanske skupine LDS Borut Sajovic. V SDS zakona za zdaj ne komentirajo.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • Powered, bencinska kosilnica
  • Lounge naslanjač Relax
  • Lounge set Maja      
  • Gardena, robotska kosilnica      
  • žar
  •  Vrtna hiška, lesena, mikka
  • Scheppach visokotlačni
  • Lounge set Alex
  • Karcher visokotlačni
  • Villager robotska kosilnica
  • paviljon
  • sedežna fiesta

KOMENTARJI (13)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

robinud@volja.net
16. 06. 2009 18.57
Ja, kak si drzne otrok izbrati napačnega starša, pol pa bi še nekaj (simboličnega) imel , potem ko so ga zaklali. Pfuj!
Buena Vita
16. 06. 2009 18.55
PREDVSEM PRIVILEGIJI IN STATUS IN NE POZABIT,VSAK SE IMA PRAVICO BRANIT PRED VSAKIM
Buena Vita
16. 06. 2009 18.52
User425216
16. 06. 2009 18.44
Se strinjam,da dobijo status žrtve vojnega nasilja tisti,ki so bili nasilno mobilizirani v nemško vojsko,kar se pa tiče potomcev kolaborantov,je pa drugo vprašanje.Res je da otroci niso krivi in ne morejo odgovarjati za napake in zločine staršev,vsekakor pa bi ne bilo prav,da bi jih izenačevali z potomci partizanov.Prav je da se tem potomcem uredi nek status ampak se mora točno vedeti kdo je bil kdo,to je moje mnenje.
robinud@volja.net
16. 06. 2009 18.41
Torej, če je nekdo zaklan, najprej pogledamo, kako službo je imel (on , ali njegov starš) in šele potem mu priznamo, da je bil zaklan ? Aja, politiki, dvoličneži....Jelinčič na čelu.
anjerd
16. 06. 2009 18.30
Preden se spravite kritizirat, najprej preberite zgodovino. Ja, težko je verjeti, da nekdo v imenu boga ubija, lažje pa razumemo , da se je mašćeval nekdo, ki so mu izgnali družino, ubili ženo, otroke, požgali domačijo. Če bi bil jaz takrat že na svetu ne razmišljal kdo je kriv in kdo ne, klal bi za golo preživetje, za zadoščenje svoji duši. No, nekateri so takratz klali, da bi obdržali privilegije in bogastvo , ki ga imajo še danes s pomočjo politike.
User446084
16. 06. 2009 18.02
Upam, da bo na vrsti tudi zakon o ukinitvi nasilja RTV ja, Rimopkatpliške Cerkve ter raznih zbornic.. nad Slovenci ter da se končno konča ta prostitucija. Tudi parlament naj ima svoje orgije in kriminal za zaprtimi vrati saj državljane njihove orgije sploh ne zanimajo.
Buena Vita
16. 06. 2009 17.49
BUTELJNI KOMUNAJZARSKI ALI SE SPLOH ZAVEDATE KJE,KAKO,ZAKAJ SO SLOVENCI KRVAVELI,V AFRIKI,V RUSIJI,V ŠPANIJI KJE IN KAM SO BILI PREGNANI INTERNIRANI BIMBOTI POKVARJENI,SAMO PARTIZANI SO BILI SVETI,A JA,BILI SO,ZAKAJ PA JE BILO POTEM LETA 1945 POBITIH 15 000 PARTIZANOV,KDO JE BIL NJIHOV KRVNIK MORDA DOMOBRANCI,NJIHOV BES Z GROBOV--TEŽŽŽŽKO JE VERJETI KOMUNAJZARJI ,KI SO UNIČEVALI ZA SVOJE IDEALE VSE,VSE,VSE TAKO SO OSKRUNILI VSE,SLOVENCE RAZDVOJILI IN ŠE DANES NATEGUJEJO VSEVPREK
jazbins2
16. 06. 2009 16.49
anjerd Bravo, tako se govori bolj bo pametno da se pogovarjamo za jutri, ne pa za včeraj .
anjerd
16. 06. 2009 15.55
Hvala "BOGU", da smo imeli partizane, drugače bi nas domobranci in cerkev prodala fašistom. V vsaki vojni so žrtve, vedne nedolžne in pravične. Koliko let še bomo izkopavali domobrance? Dajte že enkrat mir s tem, koliko let še bomo poslušali to sranje? Ali veste, da večina mladih ne ve niti kdo je Musolini- morda pijača? Raje mi povejte, kako bomo živeli jutri.
User444167
16. 06. 2009 15.41
to samo zavlačujejo da razni kučani in njihovi rdeči kolegi sami umrejo od starosti potem ko jih ne bo več bojo pa sprejeli ta zakon
User440330
16. 06. 2009 15.16
Obstaja samo ena vrsta grobišč in spomenikov,to so spomeniki žrtvam okupacijske agresije! Drugo so pa mesta,kjer so bili pobiti domobranci!! Z prvim se strinjam,drugi si pa nikoli nebodo zaslužili niti nagrobnega kamna,saj bi bilo potrebno odstraniti te strupene ostanke,in jih hermetično poslati v Argentino!! Slava padlim borcem(partizanom)!
ForwardThinking
16. 06. 2009 14.57
seveda ta rdeči so/bodo vedno prikazovali le enostransko resnico. Zato pa so ta rdeči