Slovenija

Aktivisti proti odstrelu zveri in za opuščanje živinoreje

Ljubljana, 07. 05. 2019 16.54 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 4 min

Aktivisti za pravice živali so pred ministrstvom za okolje in prostor v Ljubljani pripravili shod proti odstrelu zveri. Zahtevali so postopno prenehanje odstrela medveda in volka, saj se z njima da sobivati. Ministrstvo odgovarja, da je omejeno in strokovno poseganje v populacijo potrebno.

Več videovsebin
  • Iz 24UR: Shod aktivistov za pravice živali
    02:12
    Iz 24UR: Shod aktivistov za pravice živali
  • Iz SVETA: Naravovarstveniki odstrelu nasprotujejo
    02:09
    Iz SVETA: Naravovarstveniki odstrelu nasprotujejo
  • Iz SVETA: Kaj v praksi pomeni zamrznitev odstrela?
    01:10
    Iz SVETA: Kaj v praksi pomeni zamrznitev odstrela?

"Pobijanje zveri mora postati preteklost," je poudarila vodja shoda Jagoda Tkalec in spomnila na ukrepe, ki so na voljo kmetom. Na ministrstvu za okolje in prostor sicer menijo, da je omejeno, selektivno in strokovno poseganje v populacijo zveri potrebno, saj število volkov in medvedov narašča, s tem pa tudi verjetnost konfliktov. 

Med kratkoročnimi ukrepi, ki so kmetom na voljo, je Tkalčeva naštela postavitev električnih ograj na območjih, ki so najbolj prizadeti z ekonomskega vidika, električne preproge za odvračanje medvedov okoli čebelnjakov in izobraževanje ljudi o tem, kako ukrepati v primerih srečanja z zvermi in v primerih škode.

Uporabljati bi bilo treba medvedu varne kompostnike in prenehati odlagati klavniške in druge zverem užitne odpadke v naravo in okoli naselij, je dejala.

Shod proti odstrelu zveri
Shod proti odstrelu zveri FOTO: Kanal A

Ministrstvo: Redni letni odstrel ne ogroža ugodnega stanja

Da dolgoletni redni odstrel zavarovane zveri ne ogroža ugodnega stanja, potrjujejo tudi rezultati monitoringa, so v sporočilu za javnost navedli na ministrstvu, ki je zadolženo za populacijo zveri.

"Ker gre za zelo občutljiv poseg v populacijo zavarovane vrste, odločitev sprejme vlada z odlokom na podlagi strokovnega mnenja Zavoda za gozdove RS in Zavoda RS za varstvo narave ter ob upoštevanju zadevne javnosti (rejcev, nevladnih organizacij in širše stroke)," so zapisali in spomnili, da je upravno sodišče odlok v delu, ki se nanaša na odstrel medveda, odpravilo in vrnilo v ponoven postopek.

Velikost populacije medveda v Sloveniji se je v zadnjih 20 letih povečala za približno 150 %.
Velikost populacije medveda v Sloveniji se je v zadnjih 20 letih povečala za približno 150 %. FOTO: Miha Krofel

Ministrstvo je sicer preučilo sodbo upravnega sodišča, ki je nedavno delno ugodilo tožbi okoljevarstvene organizacije Alpe Adria Green proti državi in odpravilo prilogo odloka, v kateri sta določena število in prostorska razporeditev odvzema medvedov iz narave.

"Ker se v delu, ki se nanaša na dokazovanje vzročne zveze med razlogi za odstrel in številom oz. določitvijo posameznih osebkov za odstrel in usmeritvami za način njenega dokazovanja, ne strinja z obrazložitvijo sodišča, bo vlada preko državnega odvetnika v zakonitem roku vložila predlog za dopustitev revizije zoper sodbo," so poudarili in dodali, da je sodišče potrdilo sam način izvajanja odvzema in pravne podlage zanj.

S pomladjo v gozdovih 150 medvedov več

Na ministrstvu predvidevajo, da bo zaradi odločitve sodišča spomladi še najmanj 150 medvedov več v gozdovih, kot jih je zdaj. Po ocenah ministrstva je sicer trenutno v državi med 750 in 900 rjavih medvedov.

Vlada je novembra lani predvidela, da se bo iz narave do konca septembra letos odvzelo 200 medvedov, od tega jih je za odstrel, lovci naj bi to storili do konca aprila, predvidela 175 medvedov. Do januarja, ko je upravno sodišče do končne odločitve zadržalo izvajanje odloka, je bilo iz narave odvzetih 44 rjavih medvedov, od tega so dva preselili v Francijo.

Kmetje so konec aprila pred ministrstvom protestirali zaradi pokola domačih živali.
Kmetje so konec aprila pred ministrstvom protestirali zaradi pokola domačih živali. FOTO: Miro Majcen

Kmetje z odločitvijo sodišča niso zadovoljni, konec aprila so pred ministrstvom za okolje in prostor z ostanki zadnjega pokola domačih živali protestirali zaradi slabega gospodarjenja s populacijo medveda in volka.

Aktivisti predlagajo postopno opustitev živinoreje

"Če želimo manj vmešavanja v ekosistem, moramo postopno umikati obdelovalne površine z življenjskega prostora divjih živali," je poudarila Tkalčeva in dodala, da se to lahko doseže s prehajanjem na rastlinsko prehrano in opuščanjem živinoreje.

Aktivisti, ki nasprotujejo odstrelu, predlagajo opustitev živinoreje.
Aktivisti, ki nasprotujejo odstrelu, predlagajo opustitev živinoreje. FOTO: Kanal A

Medved je po njenih pojasnilih inteligenten in je začel človekovo prisotnost povezovati z lahkim virom hrane. "Ne govorim o človeku samem, ki ni vir medvedove hrane, pač o njegovi zaščiteni živini, katere zaščita se v 10 letih, ko se je populacija medveda povečala, ni nič spremenila," je dejala. "Strah, da bo medved napadel človeka, je popolnoma iracionalen, saj si medved po vaseh le išče sadje iz komposta in mrhovino iz klavniških odpadkov," je izpostavila Taklčeva.

Na 'pravice živali' so opozorili tudi s transparenti, na katerih so se zvrstili napisi "Pravo sobivanje ne vključuje izkoriščanja. Stop specizmu!", "Ljudje pa lahko pobijajo ovce?! Stop specizmu!", "Kdo vas straši? Ima tisti od tega dobiček?", "Ustrezna zaščita domačih živali, NE pobijanje zveri! Vsaka žival ima pravico živeti!" in "Zaščita z električnimi ograjami in ovčarskimi psi, ne pa umor."

 

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • praznicna
  • razvlazilec
  • kosilnica
  • orodje bosch
  • vrtna hisa
  • agregat
  • vegira
  • kovinski regal
  • ceplinik
  • radiator
  • lestev
  • cistilec
  • plastici regal
  • delovna miza
  • kovinska omara
  • kovcek

KOMENTARJI (240)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Marjan Štimec
11. 06. 2019 07.53
Ti ki na sliki protestirajo še niso stopili v naravo ampak imajo TV vzgojo, pojma nimajo kaj sploh delajo. Realnost je kruta, ljudje smo vzeli veliko življenskega prostora živalim, zato prihaja do konfliktov, z risanjem s kredo po Ljubljanskih ulicah tega ne bomo rešili, vsaka od tam prisotnih naj gre nabirat gobe na Kočevsko, če si upa!
Amasakul
10. 06. 2019 16.06
+2
jaz delam golaž... bilo kaki mesec ... mal jelena in svijne ...
zvizi
18. 05. 2019 08.52
+14
Nekaj osebkov na substancah in že se imenujejo aktivisti....Lenuhi je prava beseda
Mememememe
09. 05. 2019 20.34
-2
Sicer se ne strinjam z ukinitvijo živinoreje, sem pa tudi deloma proti odstrelu medvedov in volkov. Ko volk ali medved, naprimer, nekemu kmetu sredi noči ubije ovco, je v mojih očeh kriv kmet. Za svoje živali naj zagotovi ustrezno ogrado, ali še boljše, ponoči živali zapre v hlev. Pa naj še kdo lajna, da nima financ za to, potem se pa sploh ne ukvarjaj s tem poslom. Sicer, če imajo denarja za več 10 ali 100 tisočakov vredno kmetijsko mehanizacijo, bi imeli verjetno denarja dovolj tudi za zagorovitev varnosti svoje živine. Sprijazniti se je potrebno z dejstvom, da so to divje živali, in tudi če jih nekaj 10 odstrelimo, se bo vedno našla druga divja zver, ki bi lahko ubila živino. Sicer pa, nas ljudi je skoraj 8 biljonov, pobijemo vse kar leze in gre, še med sabo se pobijamo, zavedno uničujemo edini planet, ki ga imamo, medved pa dela zgolj po svojem nagonu...
sukaskuka
09. 05. 2019 12.06
+7
Ma boli njih za medvede in volke vazno da dobijo milijon € iz evropskih sredstev
Mesojedec
11. 06. 2019 08.54
štumbamfirer
09. 05. 2019 10.29
+4
zbrisali ste mi komentar ,a napisal sem samo da v naši vasi in sosednji so volki ki morijo ovce in na avtobusu ob 4 zjutraj ko čakaš za v službo je groza,kaj je tu sovražnega ali žaljivega
divjina
09. 05. 2019 11.09
-5
V Sloveniji ne poznamo niti enega potrjenega primera, da bi volk kdajkoli kogarkoli poškodoval. Upam, da te ta podatek malo pomiri, pa srečno!
topo
09. 05. 2019 11.33
+5
ti pomiri sam sebe ker ne veš ksj je privat lasnina in da ti kmetje pridelujejo hrano in te financirajo z svojimi davki.
divjina
09. 05. 2019 12.59
+0
Vse je uredu, nobene hude krvi :) torej, kako me kmetje financirajo s svojimi davki? Vsi plačujemo ogromno davkov, kolikor mi je znano so kmetje deležni številnih subvencij, tako da bolj kot oni nas, financiramo mi njih. Kolikor vem so prisiljeni prodajati svoje izdelke za smešen denar, ki ne bi pokril vseh stroškov. Na nek način tako davkoplačevalci omogočamo nizke cene živalskih produktov. Kako je lahko ovseno mleko, v katerem je dobesedno pest ovsa, enkrat dražje od kravjega?
štumbamfirer
09. 05. 2019 13.08
+4
pridi čakat vsaki dan na postajo ob 4 zjutraj in bodi pomirjen????? boš imel vse dlake pokonci
divjina
09. 05. 2019 13.24
+0
Ja no, s strahovi se je treba soočit. Kaj ti pa pomaga, tudi če te kdo napade je bolš ohranit mirno kri. Prisotnost ljudi odganja volkove, tko da če si človek je to dovolj. Vzemi še kakšno močno luč s sabo za samozavest, spomni se da ni dokazov, ki bi podprli tvoj strah. Volkovi enostavno ne napadajo ljudi! (razen če so jih vajeni al pa majo steklino:)) stekline v slo ni! Marsikoga bi blo strah ponoči nekje na samem, pa če so okol strupene kače al ne. :) strahove rabimo da nas motivirajo k temu, da jih premagamo. Ker če te kljub vsemu napade volk lahko še zmagaš, sicer se pa vsaj boriš kot lev. Strah pred smrtjo je tisti ki stoji za večino ostalih strahov, če opraviš s tem si zmagal.
Mateja Dremel
09. 05. 2019 18.28
+6
In tebi se zdi genialno da morajo kmeti prodajati za drobiž? resno? Cele noči se jeb. s papirji glede subvencij, da lahko potem ti ješ poceni hrano, ne obratno. Ti skrbiš samo za sebe in družino, kmet mora še za tebe.
divjina
15. 05. 2019 18.58
-2
Ni genialno, sam povem da so tele živalske industrije tako močne, da v nedavnem svetovnem poročilu o globalnem segrevanju živinoreja ni niti omenjena kot vir toplogrednih plinov. Logično da manjši kmetje ne bi mogli živet od kmetijstva, večji pa kot praviš nimajo časa za občevanje z ženo. Tako dobijo subvencije in lahko v miru dalje škropijo s pesticidi, onesnažujejo podtalnico z gnojnico vsepovprek tudi če je dež, nobenega travnika ne prepustijo več biodiverziteti, udrihajo proti zverem..če ne bi bilo subvencij, bi bile tudi cene primerne. a res ne vidte da je ta zgodba z mesom prehraniti vse ljudi ekološka katastrofa in da bi v prvi vrsti morali spet začet gledat na naravo kot svetinjo?
divjina
08. 05. 2019 15.56
+1
U zanimiv podatek, na svetu je približno 7.5 milijard ljudi z milijardo krav, prav tolk ovac, 2 milijardami domačih prašičev, 19 milijardami piščancev, z 900 milijoni psov, 600 milijonov domačih mačk...zanimiva procesija le kam gre...no, medvedov je samo okoli 200 000.
vinogradnik33
08. 05. 2019 14.01
+15
Tile protestniki , divje živali še niso videli drugje , kot v živalskem vrtu , če so sploh kdaj tam bili , sigurno pa iz osnovno šolskih učbenikov in želijo svojih pet minut slave na protestih , ki jih niti sami ne razumejo .
dannyer
08. 05. 2019 12.25
+13
Radikalni levi aktevisti, ki nimajo pojma o živalih. Zaradi takih imamo pol cel kup problemov.
Primzy D Mimzzy
08. 05. 2019 12.06
+19
po njihovem mora cel svet postat vegan. dejte dejte vsi vi aktivisti ste v osnovnih šolah jedl meska pa se niste pritoževal, zdej greste v Maca na mcnugetse in nobenmu ne poveste. dvoličnost. človek rabi meso na krožniku.
santamaura
08. 05. 2019 11.23
+2
Volk in medved se pač znajdeta- Zakaj bi tekala po gozdu in lovila plen, če jima ga pa en b-umbar postreže na pladnju. Samo še kakšen oglas manjka - Danes vam nudimo jagnjetino in akacijev med za sladokusce. Posebna ponudba za starejše volkove, ki imajo slabe zobe - Meso vam lahko tudi sfaširamo in zapakiramo za čevapčiče
L3T4NC4
09. 05. 2019 07.27
+1
Malo pomisli - če ne bo odstrela divjih živali, potem se tudi kunci ne bodo smeli odloviti in srnjad - hja tile pa papcajo pridelke namenjene veganom - aj, bomo ukinili tudi proizvajalce zelenjave, zakaj pa bi jim na pladnju dajali hrano kot je solata, sadje, žito itd....
divjina
09. 05. 2019 11.17
-1
Pri nas pomaga zaščita z električnim pastirjem, je pa res da ne leži njiva globoko v gozdu (kjer tko al tko nima kaj delat)
schlamastika
08. 05. 2019 11.17
+14
Pa kdo so teli osebki? Ne morem verjet, taka množica ameb diktira zakone. Živijo v mestih in flanca jo nebuloze. Odstreli so potrebni, da bodo različne živalske vrste sploh obstale. Drugače se nam bo zgodila Nemčija, Francija, Švica... Banda rastlinojedska bi pa še živinorejo ukinila, pa samo še baterijsko rejo pa zvali v hleve Al kaj. A to je pa humano. Mrš.
Mateja Dremel
09. 05. 2019 18.30
+2
Ne, nič od trpincenja ne podpiramo. To so tvoje in ne naše besede.
Samotnjak999
08. 05. 2019 11.06
-3
Rastlinojede živali so od Stvarnika namenjene ljudem za prehrano. Duše, ki se nahajajo v njihovih telesih hrepenijo po duhovnem napredovanju na višjo stopnjo in življenje zaradi instinkta, ki soga dobile od Velikega Duha, doživljajo povsem drugače, kakor si človeški um to razlaga in misli. Živali se instinktivno zavedajo svojega naravnega poslanstva na zemlji, da služijo ljudem. Res pa je, da se je način njihovega darovanja ljudem(beri: danes klanja), povsem oddaljil od duhovnega načrta Stvarnika. Vendar danes 99% ljudi ničesar več ne ve o Božjem gospodarjenju in zakonih, največji krivci zato pa so vse vrste religij in teizmov.
divjina
08. 05. 2019 15.24
+0
Pa to si direkt mene opisal, rastlinojeda žival, hrepenim po napredovanju, instinktom dajem prednost pred mislimi. :o šalo na stran (prosim ne me ubit), Bog ki bi vcepil misel samoljubja (za nas in le za nas je ustvaril tla, po katerim lahko hodimo, za nas in samo za nas je ustvaril zrak za dihat pa prednike krompirja je ustvaril točno in samo s tem namenom da ga kultiviramo in raznesemo po celem svetu) je le človeški ego, ki se pretvarja da je duhoven. Moja prva izkušnja s klanjem je bila v otroštvu, bila sem nenavadno globoko veren otrok, zagotavljam ti, da je bilo trpljenje prašiča prehud kontrast temu veselju služenja, ki ga opisuješ, da bi kaj takega lahko veljalo.
L3T4NC4
09. 05. 2019 07.29
+2
Stari, ki nabavljaš robo? Tota pa hudo prime - imaš kontakt?
Devilz Pff
08. 05. 2019 11.05
+11
medved, volk, lev,...te živali so na planetu samo zato ker so tekom evolucije do popolnosti izpilile ubijanje. Te živali ne poznajo sočutja in ostalega balasta ki bi jih oviral pri ubijanju. Protestniki mislijo da so te živali prijazne ampak to je velika zmota. So vse le prijazne ne. Če je kdo videl na YT medveda kako ubije žival ali človeka ne glede na jok in stok ki ga žrtev spušča. Če je kdo videl kako volkovi žival ki je ne morejo ubiti požrejo živo...isto levi in medvedi potem mu je jasno da te živali pojma nimajo o sobivanju.
divjina
08. 05. 2019 17.03
-4
Napisala sem ti pesem! akhm: Več ljudi je ubilo druge ljudi in več ljudi je pobilo zveri kot je zveri kadarkoli v zgodovini sešteto pobilo ljudi. Več lovcev se je ponesreči pobilo med sabo, več rib se je utopilo v vodi. Ena smrtna žrtev izpred 20ih let ne da miru. Zmešalo se nam bo, nikoli nismo varni pred predatorji.
L3T4NC4
09. 05. 2019 07.33
+3
madona, pa kaj vsi pri istem dobivate robo? Rabim kontakt!!!!
divjina
09. 05. 2019 11.05
+0
divjina
08. 05. 2019 10.33
-5
Potrebe vsejedcev po določenih vrstah mesa so dandanes ogromne (potrošništvo razsaja.) Nemogoče jih je potešit z zdravimi eko pašniškimi živalmi. Hočem rečt da se taki kupi kadavrov hitro naberejo tudi v industrijski reji, zaradi izbruhov bolezni kot nedavno pri prašičih ali vsakodnevno pri perutnini, tko da sploh ni dileme o nični vrednosti opevanja škode, ki jo povzročajo zveri. Reja živali za hrano je človekov izum, v začetku so meli pašnike v sredini naselij, s čimer so ohranjali njihovo varnost. Reja živali za hrano je človekov izum, zato naj zanj sprejme odgovornost in ravna spoštljivo z vsem življenjem, ne le svojim. Ker na koncu vse te sebičnosti pridemo do šokantnega odkritja, če ne sprejmeš odgovornosti za svoja dejanja, se ne spoštuješ.
blaow
08. 05. 2019 10.19
+10
Zveri so potrebne za ohranjanje ekosistema a je tudi potrebno uravnavanje števila le-teh.
divjina
08. 05. 2019 16.37
-1
Hej, strinjam se da so pomembne za ekosistem, to je biološka skupnost medsebojno povezanih organizmov v nekem okolju. Ta sistem lahko deluje, ker se sam uravnava. Včasih naraste populacija vrste magar na račun dobrih letin žira, pa pade na račun ostre zime...in vsa bitja se prilagajajo ena drugi glede na tesnost navez v prehranjevalni verigi, da je ravnovesje vzpostavljeno vsaka opravi svojo nalogo. Glede na to da se človek nebrzdano širi, no to pa je sistem ki bi rabil uravnavanje, lahko pričakujemo uničenje vseh ekosistemov. Al pa ne vseh, verjetno bomo enega ohranili mal za atrakcijo.
divjina
15. 05. 2019 18.36
pomojem sploh nismo s tega planeta, če malo bolje pogledaš smo edino nenaravno bitje tod okoli. tvoj scenarij je vzpodbuden ampak imam bolj malo vere vanj. srečala sem medvedko z dvemi mladiči, pa so se me ognili v širokem loku. tudi jaz znam sovražit in vem da je naporno, izvira več al manj iz občutka krivde in strahu pred krivdo. želim ti veliko ljubezni in samorefleksije
alpino
08. 05. 2019 08.48
+15
Te zelence je potrebno nagnati delat. Medveda in volka so videli, če so bili tam kdaj, samo v živalskem vrtu. Nimajo pojma od pojma, gofljajo neumnosti, najdejo naj jim ustrezno delo, denimo čuvanje ovac.
Devilz Pff
08. 05. 2019 08.11
+11
sobivanje ne pomeni sožitje! Lahko smo na istem planetu ob istem času a ljubezni tukaj ni.
divjina
08. 05. 2019 15.34
+0
Tako je, pa tudi po sovraštvu ni potrebe.
Devilz Pff
08. 05. 2019 08.01
+6
upam da nisi plodni ker ta zalega ne sme naprej.
jgm
07. 05. 2019 21.10
+26
Tile aktivisti so zrasli na betonu in na betonu tudi živijo. Ukinili bi živinorejo? Potem pa naj oni trikrat na leto pokosijo vse širne travnike, da bo Slovenija lepo zelena in urejena. Sicer bo vse zaraslo grmovje in gozd.