Slovenija

Agencija za varnost prometa: Objestnim voznikom se je najboljše umakniti

Ljubljana, 28. 06. 2014 10.20 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min

Pomembno je, da vozniki vozijo varno, primerno dinamično, brez oviranja drugih in z zadostnimi varnostnimi razdaljami okoli vozila: spredaj, zadaj in na bokih vozila. V petih mesecih leta 2014 so obravnavali 62 kaznivih dejanj nevarne vožnje.

Vožnja
Vožnja FOTO: Thinkstock

Objestna vožnja in neupoštevanje varnostne razdalje sta na slovenskih cestah prepogosta pojava, opozarjajo na javni agenciji za varnost prometa. Ob tem poudarjajo, da se je takim voznikom najboljše umakniti in jim dati prosto pot. V letu 2013 je bilo obravnavanih 161 kaznivih dejanj nevarne vožnje v cestnem prometu, v petih mesecih leta 2014 pa 62.

Vozniki, ki živijo brez čuta odgovornosti, brez upoštevanja predpisanih norm v prometu, s poudarjenimi osebnimi normami, ki egoistično favorizirajo sebe in so nagnjeni k nepremišljenemu tveganju, so tipični, ki vozijo objestno in agresivno, so v sporočilu za javnost zapisali na agenciji. Sicer se po njihovih navedbah lahko to zgodi tudi drugim voznikom, ki so zaradi nekega vzroka v posebnem čustvenem stanju, a so to izjeme.

Na agenciji poudarjajo, da voznikov, ki vozijo objestno in agresivno, drugi vozniki ne morejo spremeniti. Pomembno je, da vozniki vozijo varno, primerno dinamično, brez oviranja drugih in z zadostnimi varnostnimi razdaljami okoli vozila: spredaj, zadaj in na bokih vozila.

Opozarjajo tudi na to, da ne smejo dovoliti, da bi za njimi kdo vozil na premajhni varnostni razdalji. "Takega se moramo na neki način rešiti", izpostavljajo na agenciji.

Policisti so v letu 2013 obravnavali 1309 kršitev neupoštevanja varnostne razdalje. V petih mesecih letošnjega leta pa 496 kršitev. V lanskem letu se je tako zgodilo 2111 prometnih nesreč zaradi neupoštevanja varnostne razdalje, v petih mesecih leta 2014 pa 747.

Sicer se število ugotovljenih kaznivih dejanj nevarne vožnje z leti ne spreminja in ostaja približno na enaki ravni. Število kršitev neupoštevanja varnostne razdalje se v zadnjih letih nekoliko povečuje, število prometnih nesreč pa zmanjšuje, so pojasnili na Generalni policijski upravi.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

KOMENTARJI (122)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

machete30
30. 06. 2014 22.18
+0
enkrat pejte mal vn iz slovenije,boste spoznal da nimate nobene kulture za volanom beboti
Lublančan
30. 06. 2014 16.36
+3
Pri nas bi rabili tretji vozni pas, ker je drugi se pravi prehitevalni že postal rezerviran za: manijake obsedene s hitrostjo, ženske ki telefonirajo nonstop, ter lastnike boljših znamk avtomobilov. Vsi ostali ki prehitevalni pas uporabljamo za prehitevanje,pa smo že postali čudaki.
Opazujemvas
30. 06. 2014 11.01
+7
Ravno nasprotno, objestne voznike je potrebno spraviti iz cest, jim odvzeti vozniška dovoljenja,avtomobile in kaznovati, da bodo kazen odplačevali naslednjih deset let. Zakaj bi se večina morala umakniti parim idiotom?
KARENTIP
30. 06. 2014 10.01
Pravila so zato, da vsak lahko pričakuje, kako se bodo drugi obnašali. Kršenje pravil poruši ravnovesje. Mnogi si pa očitno jemljejo pravico, da za njih pravila ne veljajo...
deathbite
30. 06. 2014 09.55
+2
Ne zakaj zakaj nimamo na AC policijskih patrulj. Prehitevalni pas je postal vozni in obratno, zaradi voznikov, ki mislijo, da so z vinjeto kupili prehitevalni pas! Kazni so še premajhne.
musl
30. 06. 2014 08.46
+4
Mislim, da je tukaj vse preveč usmerjeno na eno skupino voznikov. In se določene stvari pozablja. Potrebno bi bile strožje sankcije za voznike, ki imajo za sabo celo kolono. Potrebne bi bile strožje sankcije za voznike, ki ne uporabljajo smernikov. Tudi to so vozniki, ki ogrožajo ostale voznike. Potrebno bi bilo razjasniti, da je prehitevalni pas na AC, namenjen PREHITEVANJU in ne konstantni vožnji. Veliko prevozim po AC in me žalosti to, da vedno znova opažam ljudi, ki si prilastijo prehitevalni pas in sploh ne spremljajo dogajanja okoli sebe, vozijo pa 110-120 km/h, po možnosti telefonirajo. Druga skrajnost so pa vozniki, ni ne morejo počakati niti sekunde in bi te najrajši izrinili in prehitevalnega pasa, čeprav se nimaš kam umakniti. Vendar sta za mene oba prekrška iste stopnje in bi bilo oba potrebno isto kaznovati. Potem pa še skupina največjih "frajerjev", ki so zreli za takojšen odvzem vozila in izpita - Vozniki, ki mislijo, da imajo vsepovsod prednost - Misli, da ima prednost pri prehodu iz voznega na prehitevalni pas, čeprav vidi,da se mu je moral voznik, ki prehiteva po prehitevalnem pasu umakniti skoraj v ograjo. Vozniki, ki mislijo, da imajo v krožnem prometu totalno prednost ( iz mojega opažanja predvsem vozniki kombijev). Moje mnenje je, da je potrebno kaznovati oboje, prehitro in nevarno vožnjo ter počasno in ovirajočo.
Biofanatik
30. 06. 2014 07.33
-2
Četrto , peto in vse višje šaltunge ven pobrat pol pa voz 110 u treti
funi
30. 06. 2014 07.24
+1
Kaj pa počne ta agencija razen tega da se zažira v proračun in se izživlja nad kandidati za voznike. Za izpitnike še ni leto 2014 ampak so še kar v letih 1960
jezzson
29. 06. 2014 21.33
Pri nas preveč voznikov uporablja mpbi med vožnjo
salabajzros
29. 06. 2014 05.12
+2
Mislim,da je tukaj kriva dinamika vsakega posameznika.....za vsako malenkost naredite kolone na cestah....kolona rata,ce vidite,da darsovec v gozdu drevje podira,klicete na lokalne radie ....smesna obvestila....
nis9x
28. 06. 2014 22.35
-2
Neprimerno več ljudi pobijejo šlampasti nesposobneži,ki jemljejo prednost in se ne ozirajo na nikogar,ker morajo drugi paziti na njih.Beremo da je nekdo drvel 220 po avtocesti.Isti dan nekje drugje,je ata z klobukom počasi zapeljal na prednostno cesto in ubil mladega motorista.O tem ne beremo.Tistega norca bomo videli za delček sekunde in nikoli več,ata pa bo nekomu spremenil življenje.Hočem samo reč,to zapenjanje v hitrost in samo hitrost je napaka naših snovalcev prometne politike.
gripson
29. 06. 2014 09.46
+1
Tone 12345
28. 06. 2014 22.31
+5
Za policijo je objestna vožnja da ne govorim o nekem redarstvu ki pobirajo inkas vse objestna vožnja nad 10 km nad omejitvijo-ne glede kje!Tudi na ravni cesti kjer nikogar ni in nikogar ne ogrožaš in nikjer nobene žive duše ni postavijo radar!Tukaj človek vidi zakaj postavljajo radar!!Samo zaradi tega kje bodo človeka oglobili za nič!!V tem je fora da postavljajo radarje ne za varnost ampak za inkaso!!Pa še nekaj!Ljudje ki naredijo nesrečo jo naredijo pod vplivom drog ali alkota in v glavnem hude nesreče se dogajajo v ekstremnih primerih ki s splošno inkaso policajev nimajo veze!
tali?ni tom
28. 06. 2014 21.21
+9
mi pa ni jasno bevskanje da se po avtocesti ne moreš oziroma ne smeš voziti recimo po voznem pasu 90! zakaj , vsi kamijoni so na tej brzini! bolj me boli ko mimo prižvižga človek v sklabem avtu dvesto! če je avto dober niti to ni problem! ali po lokalnih kjer je devedeset , ti trobijio ko se voziš 60,70! to je vse v mejah dovoljenih hitrosti in ni tle debate , komur se mudi pa naj prehiti! sam vidim prepotentneže ki bi najraje starejše voznike spravili iz cest , noben pa ne razmišlja da tako razmišljanje vodi v še več omejitev ko bojo stari! pa še kaj bi dodal pa se mi ne da , ali bom cenzuriran ali popljuvan od prepotentnežecv ki "nimajo časa"! ostali zaradi njih pa kasiramo vedno nove in nove omejitve,kazni,sankcije! skratka , mirno kri in varno vožnjo vsem!
wolfyy
28. 06. 2014 21.32
+10
mogoče bi blo dobro da obnoviš znanje CPPja, če se za teboj naredi kolona 3 vozil, ki te ne more varno prehitet in voziš z nižjo hitrostjo od največje dovoljene SI SE DOLŽEN UMAKNIT NA PRVEM PRIMERNEM MESTU!!! ko bodo policaji takšne spravili s cest bo 95% manj prehitevanj in s tem se bo varnost na cestah dvignila. ne bojim se norca, ki prileti 150 po lokalni cesti nasproti, bojim se kolone ki pride 60, ker lahko samo čakam da nekdo v koloni izgubi živce in šel prehitevat v škarje.
bora_bora
28. 06. 2014 21.53
+1
Ko boš star 80 let ne boš sposoben voziti tako kot danes in boš vozil počasneje. V primeru, da te bodo na zdravniškem pregledu zavrnili boš bentil čez celo državo.
wolfyy
29. 06. 2014 14.32
+1
ko bom star 80 bom srečen če bom sploh živ in če se bom počutil nesposobnega za vožnjo ne bom vozil. s tem se strinjamo vsi v družini. če bom pa takrat vozil počasneje se bom pač umaknil na vsakem parkirnem. ne morem razumet, da jaz na meni popolnoma neznani regionalki vozim v koloni za lokalcem.
sumarum
28. 06. 2014 21.09
+16
A mi, ki vozimo normalno, se bomo morali umikati, objestneži pa bodo obdržali izpite in avtomobile ter še naprej ogrožali ostale?! Take raznorazne agencije državo stanejo ogromno denarja, vendar priznam, da ni bilo niti za pričakovati, da bodo kaj pametnega povedali, kaj šele naredili. Sicer pa je najbrž največ objestnih voznikov ravno s takimi plačami, kot jih imajo na teh agencijah, vozijo pa avtomobile visokega razreda. A je še kdo mnenja, da se mora taka agencija takoj ukiniti?
tali?ni tom
28. 06. 2014 21.15
+1
taki objestneži se sigurno prej ali slej sami izločijo! ne skrbi!
salabajzros
29. 06. 2014 05.18
-1
Kateri pa so bolj nevarni...spet potiskate vse voznike v isti kos.....eni se hitro vozijo,ker se jim mudi.....,obstajajo pa tudi taksni,ki se zavedajo svoje hitrosti ....nevarni ste tisti,ki prehitevate.....pol pa bremzate za kamion,da spustite tistega ubogega dirkaca naprej.....pol pa cuncate za kamionom in cakate novo priloznost,da se znebite zadka kamiona,ker ste se vedno cisto prilimani na zadek kamiona...ubogi....
Sianne
29. 06. 2014 10.06
+3
Ker se mi "mudi" je najbolj bedast izgovor za divjanje.. Na kratih razdaljah, kakršnih je večina notranjega prometa, vključno z avtocesto, z divjanjem pridobiš za en mišji prdec časa.. Potem pa ogrožaj vse okoli sebe, ker nisi šel od doma 1,5 minute prej.
Inženir
28. 06. 2014 19.08
+14
Bolj kot hitrost mene nervira dejstvo, da več kot polovica naroda očitno nima pojma kaj je smerokaz ali žmiguc po domače. In potem še kamikaze v krožnih križiščih, ki niti ne nakaže smeri pa še ko gre vn, namesto da bi se en izvoz prej razvrstil in zapustil rondo normalno, gre tarzan sekat počez, uni, ki se bi pa vključil ali pa se po zunanjem peljejo vštric, naj se pa J* ?
gozdar1
28. 06. 2014 16.56
+1
Berem, kaj vse bi morala storiti policija ...seveda, bi potem bral komentarje o tem, da policija preganja voznike, ki niso storili kaksnega resnega prekrška..
Morana7
28. 06. 2014 17.18
+9
Zato je policija...ne da bomo na koncu vozniki začeli en z drugim obračunavat....meni osebno če naredim prekršek in me pri tem dobijo...se nimam na koga za zgovarjat..sem si čisto sama kriva...medtem ko eni res za svoje napake krivijo policista, ki opravlja svoje delo.
gozdar1
28. 06. 2014 20.47
+3
Se absolutno strinjam,žal pa 90% slovencev ne razmišlja tako, argument sem šel samo 10km/h prehitro pa some kaznovali pri tem, da bi večina najraje kaznovala tiste, ki vozijo po omejitvah... Poleg tega je očitno praktično vsem slovencem skupno precenjevanje sebe in podcenjevanje ostalih..ali pa so samo najbolj glasna manjšina,,
wolfyy
28. 06. 2014 16.53
-1
Ko se bodo vsi naučili dinamične vožnje, takrat se bo prometna varnost izboljšala. Do takrat se bo pa z radarji polnilo proračun.
Jebi Veter 1
28. 06. 2014 16.40
+0
KO PELJEŠ 130KMH PO PREHITEVALNEM IN VMES TELEFONIRAŠ, POPRAVLJAŠ FRIZURO, SE ŠMINKAŠ, LAKIRAŠ NOHTE.. KO VIDIŠ DA ZA TABO PELJE ČLOVEK 180KMH IN SE TI HITRO PRIBLIŽUJE, SE MU UMAKNI NA VOZNI PAS KER SE MU VERJETNO MUDI, NE ŽUGAJ MU S PRSTOM, NE ZMERJAJ GA Z VSEMI DRUGIMI BESEDAMI KOT ČLOVEK, IN NE SEKIRAJ SE KER IMA BOLJŠI AVTO KOT TI KAR JE NESREČNA MUTACIJA V SLOVENSKIH GENIH.. SAMO MOJE SKROMNO MNENJE, PA LEP DAN ŽELIM ŠE NAPREJ..
Morana7
28. 06. 2014 17.22
+5
Takšen nestrpnež, ki pričakuje ravno to kar ti pišeš in vozi krepko nad omejitvijo (180km/h) si zasluži edino odvzem vozniške pa popolnoma nič drugega. To če imaš boljši avto ne pomeni, da se imaš pravico igrat z življenji drugih.
Morana7
28. 06. 2014 17.26
+11
Avtocesta ni dirkališče za prepotentne mulčke...in če se ti mudi potem očitno ne znaš it pravi čas od doma , kar nima nobene veze z vozniki, ki vozijo pravilno niti ne z znamko tvojega avta.
mul?ek
28. 06. 2014 18.26
+3
Tkle.če se peleš z boljšim avtom mal več(150,160) če ni gužve, ni nek grozn prekršk ,vsaj zame ne.Tak avto ma solidne bremze..Če pa kak star Clio(tud leti tolk), je pa bolj kriza.Moj bogi Hyundai tud gre,pa se raj umaknem,ne pa tk ko eni...
Morana7
28. 06. 2014 19.05
+12
Če si v prekršku....si zadnji, ki se imaš sploh kaj za pizdit...ne govorimo o dedijih ki peljejo 60 po regionalki...temveč o ljudeh, ki po omejitvah vozijo na avtocesti torej 130...mater so grozni, ker ne dajo prednost objestnežem...me bolj skrbi ker se ljudje množično ne znajo umaknit reševalcem kot pa nekemu mulotu, ki je bošček zaspal.
Krtaksn.
28. 06. 2014 19.45
-7
Morana v nemciji bi te pregazili, sicer pa kaj bi zenski govoru.
sumarum
28. 06. 2014 21.15
+9
Ti si pravi Jebiveter. Primeren vzdevek si si dal. Naslednjič ko bo en tak pripeljal za mano, kot si ti, prisežem, da te poslikam s kamero, ki jo imam naštimano v avtomobilu in predam zadevo policiji. Najvišja dovoljena hitrost na slovenskih avtocestah je 130 kilometrov na uro in ne 180!!! Očitno nimaš ne družine, ne nikogar bližnjega, da se ti na cesti tako zelo mudi... V smrt. To, da se nekomu mudi, še ni opravičilo za ogrožanje ostalih udeležencev v prometu.
felix59 drugič
28. 06. 2014 23.21
+1
Kaj to tebe briga , če se jaz vozim 200 po prehitevalnem? A prideš zaradi tega kaj kasneje na cilj ? Ti se vozi po svojem pasu in se brigaj zase ! A si mi že kdaj plačal prekršek ? Nisi . Potem bodi tiho!!!
salabajzros
29. 06. 2014 05.22
+0
Jani Prešern
28. 06. 2014 15.05
-4
Naj zvisajo omejitev za razne audije,mercedese,porscheje.. Taksni norijo, ceprav je uzitek vozit te avtomobile. In ce bodo prekoracili nove omejitve zaseg avtomobila in mir.
felix59 drugič
28. 06. 2014 23.23
+4
NE ropotaj !!!!! Kdo ti je kriv , da se voziš v Yugotu?
Janko Ig
28. 06. 2014 14.50
+14
Ko bi enkrat ti , ki se ukvarjajo s prometno varnostjo ( baje so strokovnjaki) res pogledali na varnost, bi jim bilo takoj jasno, da je vzrok povsem nekje drugje. Če začnemo z varnostno razdalijo med kamioni, ki more biti 120 m in če bi se držali predpiseov se sploh nebi mogli oziroma smeli prehitevati. Prehitevalni pas je kot že ime pove za prehitevanje in ne za vožnjo . Pravila velevajo, da prehitevamo tako, da pogledamo v ogledalo, če se nam kdo bliža ( varnost ) prestavimo v nižjo prestavo ( ne s šesto prestavo pospeševat iz 90km/h) dodamo plin in prehitimo na varni razdaliji in to čimprej ( torej pritisnemo na plin ) v takem primeru je dovoljeno celo rahlo ( 10-20 km/h -povprašajte inštruktorje ...) prekoračiti omejitev in nato čimprej zaviti nazaj na vozni pas in šele nato zavirati ( če mamo občutek da smo prehitri ). Bi pa uvedel tako kot imamo v letalstvu urejeno, testiranje sposobnosti vožnje tako na avtocesti,bočnem parkiranju , ukrepanju v kritičnih situacijah ipd na vsakih 5 let ( v letalstvu na 1 do 2 leti odvisno od dovoljenja). Seveda pa bi uvedel tudi zdravniško na 10 let ampak ne tko ko je danes ko vsak dobi potrdilo samo, da plača. Ko bomo dojeli, da avto ni zadeva, ki jo lahko vsak kupi in upravlja s bo stvar spremenila prej pa ne. Spet primer iz letalstva , v grupi ultralahkih letal je bistveno več nesreč kot v generalni ali profesionalni avijaciji. Razlog je zato ker so pogoji za pridobitev ultra lite licence bolj ohlapni kot pri ostalih. Samo primer kako sta povezana hitrost in sposobnost dojemanja in kdo je bolj nevaren pri 130 km/h prevoziš cca 36m /sec pri 150 km/h pa cca 40 m/sec torej če ima nekdo samo za 0,5 sec slabše reflekse oziroma sposobnost dojemanja( tablete,alkohol, staros ali nesposobnost) je bistveno bolj nevaren pri 120 kot nekdo pri 150. Torej ni hitrost tista , ki je problem ampak sposobnost upravljanja o kateri pa nikoli nihče nič ne reče. BISTVO VARNOSTI : NI VSAK SPOSOBEN ZA UPRAVLJANJE Z LETALOM,LADJO ,AVTOM,MOTORJEM ALI KOLESOM. TOREJ TISTI, KI NE OBLADA NE MORE UPRAVLJAT IN PIKA. Ne pa prirejat predpise da jih čimveč spravimo na ceste potem se pa čudimo. Zakaj lahko tako govorim, ker sem pilot, upravljam splovili naredim čez 60 000 km po evropskih cestah in vem kaj doživljam tako v zraku in cesti in na cesti me je najbolj "strah".
SDS_je_poden
28. 06. 2014 18.49
+9
To sem jaz tumbal že nekaj časa nazaj. Res je, ljudje dojemajo avto in izpit za pravico in ne privilegij. Ni vsak za volan.