Slovenija

80–260 evrov kazni za ustavljanje med točo

Ljubljana, 27. 05. 2009 12.12 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 3 min

"Če ste med točo na avtocesti, jo zapustite pri najbližjem izvozu, nato pa poiščete primerno zavetje za vozilo, kjer je to pač dovoljeno," svetujejo policisti.

Ob močnem deževju, ki ga v teh dneh občasno spremlja tudi toča, policisti vsem udeležencem v cestnem prometu svetujejo, naj vozijo še posebej previdno. Voznike opozarjajo, da se med točo ne smejo ustavljati v predorih ali pod nadvozi, temveč naj hitrost svoje vožnje prilagodijo razmeram na cestišču.

"Če ste takrat na avtocesti, svetujemo, da jo zapustite pri najbližjem izvozu, nato pa poiščete primerno zavetje za vozilo, kjer je to pač dovoljeno. Zaradi neodgovornega ravnanja nekaterih voznikov, ki se zaradi bojazni pred poškodovanjem svojega avtomobila ustavijo v predoru ali svoje vozilo celo obračajo, ga pustijo na kraju, vozijo vzvratno ali v nasprotni smeri ipd., lahko namreč pride do zastojev ali nevarnih naletov in prometnih nesreč," policisti opozarjajo udeležence v cestnem prometu.

Toča res lahko poškoduje avto, a zato ni vredno tvegati življenja.
Toča res lahko poškoduje avto, a zato ni vredno tvegati življenja. FOTO: Miran Novak

Policija skladno z 11. členom Zakona o varnosti cestnega prometa (ZVCP) neposredno nadzira in ureja promet na javnih cestah; to vključuje tudi nadzore v predorih. ZVCP v 52. členu prepoveduje ustavljanje ali parkiranje v predoru, galeriji in podvozu ter na viaduktu, mostu in nadvozu.

Globa za tovrstni prekršek znaša 80 evrov. Prav tako je parkiranje ali ustavljanje prepovedano na vozišču avtoceste in ceste, rezervirane za motorna vozila – globa za ta prekršek znaša 260 evrov. Če udeleženec cestnega prometa s prekrškom povzroči prometno nesrečo, razen tiste z neznatno nevarnostjo, se prekršek kaznuje z globo najmanj 200 evrov. Vozniku motornega vozila se izreče tudi 5 kazenskih točk, lahko pa tudi prepoved vožnje motornega vozila, kar določa 234. člen ZVCP, so še sporočili s Policije.

Policisti vedrili na cestninski postaji

Potem ko nam je bralka včeraj sporočila, da je na gorenjski avtocesti na lastne oči videla, da tudi policisti ne upoštevajo prometnih predpisov – med točo sta bili namreč pri cestninski postaji Torovo namesto običajnih treh stez odprti samo dve, na tretji pa je vedril policijski avtomobil – so tako policisti kot Dars ugotovili, da ni šlo za kršenje predpisov.

Predstavnik PU Kranj Andrej Zakrajšek je prepričan, da je bila steza ustrezno označena kot zaprta, zato se mu v  tem primeru zdi primerno in tudi zaželeno, da policisti zaščitijo vozila, ki so jim zaupana v last.

Da policisti niso kršili predpisov, je ugotovil tudi predstavnik Darsa Marjan Koler. Kot je povedal za 24ur.com, so policisti na cestninski postaji Torovo opravljali meritve hitrosti, zato je bil na eni stezi parkiran njihov avto, druga pa je bila zaprta. Drugi policist je bil najverjetneje v bližini in je vedel, da lahko tudi on zapelje avtomobil pod streho, ne da bi s tem ogrožal druge udeležence v prometu, je prepričan Koler.

Medvedjek: Tukaj so zatočišče pred točo našli brezvestni vozniki.
Medvedjek: Tukaj so zatočišče pred točo našli brezvestni vozniki. FOTO: DARS

Ne samo policisti, tudi ostali vozniki so v smeri Ljubljane iskali zavetje pod nadstreški cestninskih postaj. Ustavljali so na stezah, namenjenih cestninjenju tovornih vozil. Na gorenjski avtocesti so gnečo ustvarjali tisti, ki so se ustavljali pod vsemi nadvozi, in to ne le na odstavnem, ampak tudi na voznem in celo prehitevalnem pasu, tako da ljudje, ki so želeli vožnjo nadaljevati, sploh niso mogli mimo. Podoben primer so imeli tudi na Dolenjskem. Vozniki so svoje avtomobile reševali tako, da so ustavljali pod pokritim vkopom Medvedjek. S tem niso tvegali le svojega, ampak tudi življenja drugih. "To je zelo nevarno početje," opozarja Koler. "Ljudi pozivamo, naj tega ne delajo, saj nesreča lahko povzroči veliko hujše posledice kot toča," dodaja. "Obstaja namreč velika nevarnost poletov, reševanje pločevine pa lahko plačate tudi z življenjem. Dars tega ne more sankcionirati, to je pristojnost policije."

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

KOMENTARJI (24)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

prfum
27. 05. 2009 14.20
@ pikanet lepše ne bi mogel/a napisati... se popolnoma strinjam s tabo!
poluks25
27. 05. 2009 14.17
ob naslednji toci se pac vstavis na cestninski postaji izahtevas zaprtje le te steze - steza bo ustrezno označena kot zaprta, zato bo v tem primeru to primerno in tudi zaželeno.
crazy_angel
27. 05. 2009 14.07
ja res so pametni k se res full vid takrt k je toča pol boš pa streho isku na avtocesti jao
pikanet
27. 05. 2009 13.55
Kaj pa če je promet onemogočen zaradi vidljivosti in se ustavi.Ali ni isti riziko,da v takem primeru pelješ naprej na slepo in povzročiš še kakšno hujšo nesrečo,ker v tem primeru nihče ne vidi vozit.Se pravi voziš na silo ,dokler gre,gre,ko pa ppoka pa poka.Našim policajem vse prav pride.V enem ali pa drugem primeru,plačaš kazen.Vremenu in toči se zaenkrat še ne da položnice dostavit.Mogoče bi jo pa lahko kar hidrometeorološkem zavodu,ker so oni kompetentni za vreme.
dzozef
27. 05. 2009 13.55
markobokal Poanta je v tem da je ceneje in pa seveda bolj VARNO (tvoj, moj in pa zdravje vseh nas) avto dobro zavarovati pa seveda če se da na varen način preprečit oz. izognat toči. Drugače si pa predstavljaj da se ti kr naenkrat nekdo ustavi na avtocesti, do česa lahko pride. Vsak dan se peljem iz ok. Celja v Ljubljano pa vem kakšna je panika večine voznikov v lepem vremenu ko je potrebno na hitro ali ustaviti ali zmanjšati.
JohnWayne
27. 05. 2009 13.44
zavarovalnico bi letalo za preprečevanje toče stalo 50-60.000 na leto.. s tem "preprečiš" škodo na avtomobilih, poljščinah, hišah, gozdovih.. in še vedno mastno služiš s premijami.. samo noben ne pride na to idejo.. al kva?
Ryan_S_Line
27. 05. 2009 13.44
Ramzess
27. 05. 2009 13.37
Expat="Kazen je vseeno nizja kot pa strosek popravila avtomobila..." Kaj pomaga kazen oz. kazni (kombinacija večih različnih), kakršna koli, če je policaji niso sposbni tega izterjati od kršiteljev. Bartolomej=Obstaja namreč velika nevarnost poletov...kam?...v nebesa?" Ta je pa dobra, verjetno so mislili, naletov vozil, sicer pa poletov ni ravno napak, če imamo v mislih 'polete' duš iz teles, ob hudih, nenadnih trkih, nesrečah vozil, kar se tudi res dogaja, ne kot pravi polet, temveč izstop duše je tako hiter, nagel, iz telesa. Tinie100="Saj ne veš kdo je bolj glup: policaji, ljudje ki so parkirali, dars, zavarovalnice ali pisec tega članka! Ni problem bit butast, ampak v tem da je konkurenca velika!" Se strinjam, denimo kolikšno prekoračitev hitrosti na cestninski postaji pa so merili policaji, glede na to da se morajo avtomobili skoraj ustaviti, da lahko prečkajo 'mejo'.
nintendo64@email.si
27. 05. 2009 13.32
malik12327.05.2009, 12:5714 boljše kazen če te že slučajno dobijo kot pa razbit avto! če greš na izvoz in najdeš "streho" že zdavnaj sije sonce! Ko boš ustavil zaradi vremena na voznem ali pa prehitevalnem pasu in se bo nekdo od zadaj v tebe nabil in se pri tem ubil, boš o tej svoji globoki misli lahko premišljal nekaj let v zaporu.
markobokal
27. 05. 2009 13.32
dzozef! Tole sklicevanje na vsemogočne zavarovalnice in kasko pa tudi že presega vse meje. Če bo takih pojavov veliko zavarovanje za točo ne bo poceni. Zavarovalnice ne bodo delale z izgubo in nasveti, da je rešitev za zavarovanje pred točo zavarovalnica so znak neodgovornosti. Rešitev je preventiva, načrtovanje poti, vremenoslovci opozarjajo, obstaja radarska slika padavin in da se marsikaj storiti sam. Tudi popravljanje avtomobila, čeprav je zavarovan, vzame veliko časa (ki stane) in živcev. Takrat ko je toča ni toča samo na vašem avtomobilu...
nintendo64@email.si
27. 05. 2009 13.31
Policistom bi svetoval, da preberejo še nov kazenski zakonik, kjer lahko kršitelje, ki ustavljajo na avtocesti, kaznujejo z zaporom do 3 let. Hkrati pa policisti naj preberejo tudi ZVCP, kjer piše, da je na avtocesti dovoljeno ustavljati le na odstavnem pasu, nikakor pa ne v hišicah cestninskih postaj.
rob3rt
27. 05. 2009 13.29
tinie100 27.05.2009, 13:08 1 Saj ne veš kdo je bolj glup: policaji, ljudje ki so parkirali, dars, zavarovalnice ali pisec tega članka! Ni problem bit butast, ampak v tem da je konkurenca velika! Še huje je, da se s komentiranjem tega sranja spuščamo na njihov nivo in da tu nimamo možnosti proti njim, ker imajo na tem nivoju več izkušenj :)
markobokal
27. 05. 2009 13.28
Spet pametovanje. V nevihti s točo itak ne bo noben vozil 130. Bolj varno je ustaviti na odstavnem pasu, kot pa voziti. Sem vozil v ponedeljek v nevihti, tud tolklo je fajn po avtu. Po avtocesti sem se peljal 20 km/h, pa me ni noben prehitel! Glede tega ustavljanja policistov... se strinjam, da je lepo, da zaščitijo svoj avtomobil, samo me zanima, če bi se jaz postavil na cetnino v zaprti pas?!
lesnikovsok
27. 05. 2009 13.25
mal preberte člank pa podrobno preberite tam kjer piše da je policija zaprla en vozni pas čez cestnino :) sicr oni lahko oni so bog i batina... usak izgovor je dobr... sicr sem pa videl najman 500krat policaje ki so merili na cestnini v kranju... se nikoli pa nisem videl 2 policijski vozili pod streho darsa, ali 1 :) zmeram so bili pred ali za cestnio lp
dzozef
27. 05. 2009 13.24
Ena kratka informacija, zakaj mislite, da obstajajo zavarovalnice in pa posledično zavaraovanja takšna in drugačna obenem tudi za posledico toče. Sam ker vam je škoda dat par evrov se je potem v takšnih primerih potrebno ostavljat vsepovsod neglede na cesto in pa promet, s tem pa spravte sebe in druge v nevarnost. Lep pozdrav
cbr1
27. 05. 2009 13.21
kje je zdaj tista anonimna gospa ki vse ve in vse vidi!?!?!? samo nabijanje vas je!!!!!!!!!!!!!!!
lesnikovsok
27. 05. 2009 13.11
kaj pa če ti toča razbije spredne steklo med vožnjo? to pa ni nevarno?
namo2
27. 05. 2009 13.09
expat 27.05.2009, 12:57 7 Kazen je vseeno nizja kot pa strosek popravila avtomobila... 1
gospodkaplan
27. 05. 2009 13.09
Vožnja po avtocesti, ko pada kot jajca debela toča in razbija vse kar ji pride po roke,...je pa res silno varna. Že ob močnem dežju je vidljivost kvečemu kakšne 10m,... Si predstavljam da si pr 130kmh, z totalno razsutim vetrobranskim steklom,..v glavo sem pa tja dobiš kakšen leden šus,... slišiš itak nič ne,.... haha,.... Sicer pa,...tiho bodimo ko modri govorijo.
tinie100@email.si
27. 05. 2009 13.08
Saj ne veš kdo je bolj glup: policaji, ljudje ki so parkirali, dars, zavarovalnice ali pisec tega članka! Ni problem bit butast, ampak v tem da je konkurenca velika!