Preverjeno

Virus, ki ga ne znamo pregnati, a je nevarnejši od vseh bolezni

Ljubljana, 15. 09. 2020 15.40 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 1 min
Avtor
Anamarija Krese
Komentarji
59

Najprej je vpil name, potem na otroke, na koncu nismo več smeli niti iz stanovanja brez njegovega dovoljenja. Takšne in podobne zgodbe opisujejo številne žrtve družinskega nasilja, ki so se v še večjih stiskah znašle, ko so se vrata domov in nekaterih inštitucij med karanteno zaprla, za štirimi stenami pa so ostale same in brez pomoči. 

Čeprav so sprva službe za pomoč v stiski dobivale manj klicev na pomoč, je  policija v času ukrepov za zajezitev širjenja koronavirusa obravnavala 177 kaznivih dejanj nasilja v družini, kar je za 20 odstotkov več kot v enakem obdobju lanskega leta. Veliko nasilja, predvsem psihičnega, pa za štirimi stenami še vedno ostaja skritega. Tudi zato, ker družba velikokrat še vedno krivdo in odgovornost prenaša na žrtev in ne na povzročitelja, zato nevladne organizacije pozivajo: delati bi bilo potrebno tako z žrtvami kot povzročitelji nasilja.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

KOMENTARJI (59)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

barabin71
16. 09. 2020 08.50
+4
Se grem stavit da ni nevarnejši od raka...
setisfekšn
16. 09. 2020 08.10
+1
Za nasilje je vedno vzrok ljubosumje in varanje in to bo ostal večni problem in tukaj ni ničesar ki bi to preprečilo!nikoli in nikdar!
-13
...vsi ljudjese se boste srečali spet v nebesih...
i141
16. 09. 2020 10.40
+1
...a sem slučajno omenil da sem, Pes ?...
puš?ica
15. 09. 2020 19.39
+16
Problem je tudi da je na žalost nasilje v družbi še vedno velik tabu in tudi če sosedi in drugi vejo da se dogaja ne kličejo policije dokler ponavadi ni prepozno, res je pa da tudi pristojen službe polnokrat nimajo zadostnih pooblastil da bi nasilneža odstranile od žrtve ali pa tega preprosto ne storijo
aleksandar1964
15. 09. 2020 19.29
+20
Sprejeti zakon da lahko policija po prijavi odstrani nasilneža in prva mera 30 dni pripora in v tem času sodišče izreče mero da se več ne more vrniti v stanovanje, hišo razen v spremstvu policije da pobere svoje stvari. 10 taksnih mer pa bo vsak nasilnež 100 krat premislil preden izvede nasilje. Se posebej če je nasilnež moški. Jaz svojega sina izeslim iz stanovanja če samo grdo pogleda mamo ali sestrico. Vzgajajte svoje sinove v duhu spoštovanja zensk .
crazy but true
15. 09. 2020 19.50
+6
Vprasanje.. ali so lahko zenske tiste, ki so "agresor"? Ali zenske kdaj lazejo?
asgard
15. 09. 2020 18.59
+11
Kva pa mene ko me žena pretepa ? Kdo bo pa mene branil ????
aleksandar1964
15. 09. 2020 19.35
+7
Asgard Sigurno si poln spoštovanja in vsak dan pokažeš koliko ti zena pomeni ampak.narobe.
Slavica borštner
15. 09. 2020 20.30
+9
Enako velja tudi za moške. Nasilje je nasilje in velja za oba spola.
crazy but true
15. 09. 2020 18.52
+6
Moderatorji, lahko izbrisete moje komentarje, problem bo ostal..
jafalical
15. 09. 2020 18.46
+18
Nasilje do kogarkoli, nad komerkoli, ne prinese nic dobrega ter te slej kot prej doleti.Se spomnim sosolca, ki je prevzel vzorce svojega oceta, ki je bil posesiven, grob, furstriran, nam sosolkam se kako vsec...in bil je nasilen do svojih zensk, kot do svoje partnerke, katera se je pustila voditi, usmerjati.Je pac nasel zase primerno zesnko, do katere je lahko tak.Kako ne bibil tak, ko pa je imel tako zivljenje in se danes ni spregledal.Sosolec pa je se hujsi od svojega oceta.Rezultat danes: vsake toliko na Povsetovi,Csd se vpleta, ne vedo kje zaceti,otrok raste z babico,"nesojeno tasco", otrokova mama pa je prevzela to drugo, popolno vlogo zrtve, ki bi velikokrat lahko resila zadeve, preprecila,se resila po mirni poti pa vendar je raje prevzela se ona vlogo svoje matere, t.j.babice in je raje zrtev se naprej in se isce kje bi se se bolj zapletla. Le kako bo to vplivlo na njunega otroka?
medo90
15. 09. 2020 18.37
+16
Ob takih zapisih je vedno vse kriv moški....... prav srečen sem ko sem ločen in imam mirrrrr
crazy but true
15. 09. 2020 18.51
+3
aleksandar1964
15. 09. 2020 19.47
+7
medo90 no super da si srečen sam...... V 99,999% smo krivi moški. Over and out
crazy but true
15. 09. 2020 19.52
-5
@aleks: Ce hoces biti copata je to tvoja odlocitev, vendar tvoja statistika ne drzi..
Portolonca
15. 09. 2020 18.26
-2
Verjetno gre za Komunizem in rdeči Banditizem, neozdravljivo možgansko obolenje.. ki ga gojijo v Ljubljani na FDV..ti so pohabili skoraj 22 milijonov Jugoslovanov 1, 7 milijona Slovencev pa zagotovo..in je naJneukusnejša, škodljiva in uničujoča dediščina bivše Juge..vsi pacienti so v LJUBLJANI..( z sedežem v ukradeno vili SD )..
Jože Hari
15. 09. 2020 18.17
-13
Jezik žensko tepe.
yss
15. 09. 2020 18.13
+19
Če pogledamo po kronologiji zločinov za par let nazaj in žrtve teh zločinov, so to v 90% ženske. To verjetno samo po sebi govori o tem, kdo je največkrat nasilnež in kdo žrtev.
jured100
15. 09. 2020 18.39
+10
Res je, toda družba v večini misli, da moški ne more biti nikoli žrtev.
crazy but true
15. 09. 2020 18.49
+6
Zenske bolj iztopajo v psiholoskem, moski v fizicnem. Samo okoli sebe poglej koliko moskih je totalnih copat, ki so stalno pod napadom in manipulacijo zensk. To pa seveda ni problem, ane..
crazy but true
15. 09. 2020 19.09
+0
To so "mocne neodvisne zenske" ki se jim vsi normalni moski izognejo v velikem loku.
yss
15. 09. 2020 19.13
+11
Nihče nebi smel biti žrtev, če bi se ljudje znali dogovoriti. Velikokrat je kriv EGO primoških.Ker nimajo pravega argumenta in želijo doseči svoje, ne znajo pokazati drugače, kot z nasiljem, To je najlaže in najhitreje. Da se ve ane.. Če ženska to sprejme je zadeva zapečatena in gre samo še na slabše.
crazy but true
15. 09. 2020 19.26
-4
@yss: po mojih opazanjih je veckrat problem pri zenskah kot moskih. Je ze tko da "gliha skup striha" in take "pametne" zenske vidim na 100 km.. lahko vse probleme okrivite na "krhki moski ego" al kaj podobno trapastega, samo problem bo ostal.. jest problemov niti nimam, razumem pa zakaj jih drugi imajo..
aleksandar1964
15. 09. 2020 20.01
+10
Njihova izbira. Nesigurni moški postanejo copate in bežijo na kolesa ter kolesarijo ali pa hodijo po.planinah namesto da se posvetijo družini in vzgoji svojih naslednikov
crazy but true
15. 09. 2020 20.14
+3
Kaj bos vzgojil, ce izhajas iz predpostavke da je za 99,999% problemov krivda na moskem?
Johnny_boy
15. 09. 2020 17.53
+8
Ko je že o tem govora, jaz sem moral policijo poklicat da so bivšo "izselili" iz mojga stanovanja, kjer je kar sama od sebe začela živet. Ker če bi jaz spokal njeno sra... in jo z vsem skupaj postavil pred vrata bi policija prišla mene iskat, kao da sem nasilen... Itak sem proti koncu začel vse prepire snemat, ko je ona krožnike metala naokoli, ipd. Bi jo pa skloftal da se bo mal skulirala, o ne, bi me kar linčat hotl. Dej bejž, da sem moral jaz zbežat iz svojga stanvajna ker so stvari okol letele...kdo je zdej nasilen
Johnny_boy
15. 09. 2020 17.55
+13
Sej ne rečem nasilje v družini je problem. Samo ni samo enostransko. Definitivno ne.
Rožice cvetijo
15. 09. 2020 17.56
+14
Johnny, ti povsem verjamem, vendar mislim, da je razmerje "močnejši" spol: "nežnejšemu" nekje 90:10.....
crazy but true
15. 09. 2020 17.58
-5
Moski ne more biti "zrtev", torej.. hmm.. ja, TI itak..
Johnny_boy
15. 09. 2020 18.07
+7
Včasih slišiš v trgovini ali zunaj kako se kakšne babe spravljajo na svoje može. Take mu baba vn meče, da je jaz ne morm poslušat. Tip pa mirno stoji in prenaša. Valda mu bo enkrat dopi....
Periot222
15. 09. 2020 17.44
+5
Tisti ki dovolijo nasilje nad sabo in nad otroki so si krivi sami ze na zacetku je treba naredit konec ne čakat v nedogled da bo boljše ker nikoli ne bo!
trolololol
15. 09. 2020 17.53
+18
Zakaj se niso sami tega spomnil, pa tako je enostavno. Še depresivnim povej naj pač samo nehajo biti žalostni, alkoholikom da nej pijejo vodo. Sj vse ful simpl. Ali pač?
Rožice cvetijo
15. 09. 2020 17.58
-9
trolololol
15. 09. 2020 18.01
+14
Rožice cvetijo
15. 09. 2020 17.32
+20
Vsi ti nasilneži so nasilni že od začetka zveze. In ne razumem žensk, zakaj so še naprej z njimi. Nasilnežu se dvigne samozavest in nasilje se samo stopnjuje. In zakaj ima še otroke z njim, da še njih muči. No, tega dejansko ne razumem. Je pa res, kot je nekdo že omenil, da je tudi vedno več žensk, ki maltretirajo svoje partnerje.
Rožice cvetijo
15. 09. 2020 17.34
+20
In še to, vsi nasilneži imajo kompleks manjvrednosti, ki si ga z nasiljem in znašanjem nad šibkejšim vsaj malo omilijo.
Rožice cvetijo
15. 09. 2020 17.46
+9
Ja,seveda,zakompleksani nasilneži, ki se imajo za mačote, bodo veselo dajali minuse, češ, jaz sem gospodar pri hiši, ne ve pa, da pod mizo.
DaVinci
15. 09. 2020 17.23
+54
Kje najdete te moske? Jaz ne hodim v gostilne.Kuham pospravljam in imam svojo bajto.Sem zaposlen in sporten tip.Sem pa sramezljiv...in ne najdem zenske za boga ne.Sodelovc pa vsak mesec novo in mu punce stokajo po telefonu.Ze 2 nezakonska otroka in se kar rinejo vanj...ima pa jezik,to pa. Ocitno je jezik pomemben.
Periot222
15. 09. 2020 17.42
+27
crazy but true
15. 09. 2020 17.56
+0
Ja, jezik je pomemben. V bistvu razmisljanje, ki je zadaj za jezikom. Femenizem je drasticno spremenil dinamiko med odnosi in ce bos hotel imeti vsaj napol normalen odnos bos moral ratati "alfa". Je dolgotrajn proces odpravljanja vsega beta programiranja, vendar bos tako vsaj imel upanje na nekaj pozitivnega na koncu..
asgard
15. 09. 2020 19.08
+9
nakladati moraš znati in pihati na dušo. Se pravi lagati na polno. Zato sem bil dolgo brez ženske. Pač ne znam lagati ženskam.
crazy but true
15. 09. 2020 19.21
-4
Ni fora v laganju. Ce razumes psihologijo in razumes dinamiko, lahko potem vodis odnos na nacin, kjer sta oba zadovoljna. Potrebujes pa seveda sogovornika, s katerim se dajo stvari pogovorit (definitivno to ni femistka)..
DaVinci
15. 09. 2020 21.46
+6
Ce se bo kje najdla punca,ki gre rada v naravo,na sprehode ob plazi,pogleda kaksno dobro zn-fantastiko;tudi dramo,popije rada kaksen vincek doma ob druzabnih igrah....in se in se...pa,da je malo fit s spehcem :) in ima rada Disneyeve risanke 😊 eh....sanjam
Limona2021
15. 09. 2020 17.21
+29
Samo ena kazen je za nasilneže (ne glede na spol) Goli otok! konc debate, delat garat in zbit nasilje iz njega oz nje. Imamo v okolici take fine družine, pa so mame take psihopatke, da je groza, pa ocete, ki drugega kot pivo v roki in okol kepe ne znajo. Beda današnjega "facebook idiličnega lajfa"
crazy but true
15. 09. 2020 18.00
-11
Bla bla bla.. 40% vseh primerov druzinskega nasilja je ko zenske z valarjem garbajo tipe.. ali bi njih tudi poslala na goli otok?
Limona2021
15. 09. 2020 20.33
+4
Dej si enkrat si preberi napisano, moske zenske je popolnoma vseeno. Nasilje je nasilje ne glede na to kdo ga izvaja in nasilnik potrebuje kazen.
crazy but true
15. 09. 2020 21.06
-5
Ja, se strinjam da bi moralo biti enako pred zakonom. Tukaj pa je problem.. v praksi so taki clanki vedno napisani, da je zrtev vedno zenska in to je napisano zopet in zopet in zopet.. problem nasilja pa ni nikoli samo problem ene osebe. Je pa najbolj enostavno pljuvati po moskih in jih okriviti za 99,999% problemov. Ok, samo ce naj bi samo ena stran bila problematicna, potem to pomeni da je druga skoraj povsem brezmadezna. No, tukaj se pa potem zalomi. V realnosti imas "prijazne fante", ki so ignorirani ali pa spravljeni do tocke da so "koncno srecno loceni". To je posledica nerazumevanja realnosti. Kako to pomaga komerkoli razen politicnim ciljem "novinarjev"?
nevtroalko
15. 09. 2020 17.04
+17
Spet pristranski clanek, ki se dotika predvsem moskega spola o psihicnem nasilju ki ga dela zenski spol pa ne duha ne sluha. Tipicen 24ur clanek. Vsako nasilje je obsojanja vredno.
crazy but true
15. 09. 2020 18.01
-1
Seveda je pristranski. Psiholosko nasilje (v katerem so mocnejse zenske) ni tretirano kot nasilje, ce pa uspe zenski sprovocirati tipa pa priletijo od vsepovsod "resitelji" in potem ona dobi otroke, bajto, prezivnino, avto, itd itd..
eljaske
15. 09. 2020 16.55
+4
Tukaj je največkrat kriv alkohol ali pa veze iz koristi z obeh strani
crazy but true
15. 09. 2020 18.02
+6
Krivo je nerazumevanje dinamike odnosov in posledicno stopnjevanje zamer zaradi nerazciscenih konflikov..
Uporabnik1921539
15. 09. 2020 16.54
+23
Nasilje je neopravicljivo.Nasilneza je treba odstraniti v institucijo-zapor,zdravljenje,skupnost nasilnezev,ki mora delati javna dela ,ki niso povezana z ljudmi,....Pri nas pa....